Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pákistánskou škodovku z laminátu zastavila válka

Jméno nepříliš známého pákistánského automobilu Skopak je akronymem ze slov Škoda - Pákistán - Karáčí. Následující řádky se snaží ozřejmit, co měl československý podnik společného s projektem realizovaným kdesi na pobřeží Arabského moře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z28d38e54n26ě59k 62D78e46b86r10o44s11l23a29v91s84k57ý 2936494455579

Josefe, naprosto souhlasím. Oktavka také bylo moje první auto a potom jsem snad měl lepší. Teď už taková auta nejsou. Tyhle měly duši. Teď sbírám modely těch aut. De Agostini vydává časopis s autičkama. Můžete se podívat. Máte také nějaké modely? Zdravím Zdena.

0/0
19.1.2017 13:16

J98a12n 96S18e86m42i47k 4424227192159

v tom clanku neni vysvetleno PROC vyrobu toho auta zastavila valka o banglades roku 1971.

Ta valka trvala tak mesic, a vubec se nedotkla zapadniho(=dnesniho) Pakistanu kde se to vyrabelo....

+1/0
2.1.2017 21:02

R53a12d69e63k 67F37o93l30p11r69e83c15h86t

Válka trvala tři čtvrtě roku, v souvislosti s přípravou pákistánského vedení na tuto kampaň byl zastaven import civilní techniky.

0/0
2.1.2017 21:15


J19a69n 47S21e10m42i27k 4224697612289

pokud vim tak tri ctvrte roku netrvala valka s indii

tri ctvrte roku trvaly nepokoje ve vychodnim pakistanu

Samotna valka s indii trvala asi mesic(prosinec 1971).

Ale OK, tedy slo o to vlada se uz od zacatku problem ve Vychodnim Pakistanu pripravovala na ocekavany konflikt s Indii a zavedla devizovou regulaci a tim padem vyrobni firma v karaci nemohla dovazet podvozky za ktere by musela platit v USD?

+1/0
2.1.2017 21:38

R36a56d18e72k 29F41o13l74p89r39e56c20h58t

To zastavení dovozu bylo asi nezávislé na Indii. Došlo k tomu v době, kdy začaly aktivity východního Pákistánu k osamostatnění a Islámábád se rozhodl tomu učinit přítrž.

0/0
2.1.2017 22:08

J38o26s29e10f 28P43e86t25r95á20s97e26k 4944355427783

Oktavka 1961,moje první auto.. klidně bych si Skopaka koupil na popojizdeni po okolí, místo nějakýho zázraku s abs, esp a ventilkama na baterky..

+2/0
2.1.2017 13:53
Foto

M90i92r83o49s51l36a21v 28S31t10e68i66n18e24r 6578624583875

Podle popisu i fotek se jednalo o podvozek Škody Spartaka, čili nosná trubka a na ní navařené příčky, motor vpředu podélně uchycený na převodovce a pohon vzadu.

Tento motor potřeboval každých pár tisíc km kontrolovat vůli ventilů, jinak byl nezničitelný.

Horší to už bylo se zavěšení předních kol, svislé čepy se musely promazávat tékalemitkou každých 1000 km, takže v dnešních poměrech každý týden.

Velká kola a vysoká světlost to auto předurčila na prašné, nezpevněné silnice.

0/−4
2.1.2017 9:37

R82a82d22e27k 92F36o74l12p39r46e19c55h34t

Jednalo se o podvozek Octavie (Octavia Combi se v té době ještě držela ve vyrobě, protože kombíky z embéček s motorem vzadu (která se v MB místo octavií od roku 1964 vyráběla) by byly řešením nešťastným.

Největší změnou mezi octavií a spartakem byla právě modernizace podvozku, konkrétně přední nápravy.

+9/0
2.1.2017 10:31

J16i70ř95í 97K45o72c70u17r12e15k 6115784285738

Přičemž do Bangladéše pak ČR dodávala v rámci RVHP lokomotivy. Čert ví, jestli za ně ČKD dostalo zaplaceno. A jestli to třeba nespláceli rýží, která byla ČKD tak nějak k ničemu.

+1/0
2.1.2017 0:15

J30i17ř81í 61N45e66u16m52e58i65s73t10e56r 2742485963731

Od toho byly různé PZO, které lokomotivy a rejži zobchodovaly.

+6/0
2.1.2017 9:03

J19i74ř74í 62E95r22b25e22n 1893874796807

Barterové obchody jsou po celém světě běžným jevem už tisíce let.

+7/0
2.1.2017 9:06

J77a21n 48S73e61m53i94k 4574837732879

no to urcite.... ale problem byl ze uz v te dobe byla CSSR za vyvoz tech velkych investicnich celku a velkeho strojirenstvi schopna dostavat opravdu uz jen ten barter(coz byl lepsi pripad proti hromadicim se pohledavkam), a prakticky nikdy tu tvrdou menu.

Na rozdil od takoveho rakouska, nemecka a spol.

0/0
2.1.2017 21:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.