Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pákistánskou škodovku z laminátu zastavila válka

Jméno nepříliš známého pákistánského automobilu Skopak je akronymem ze slov Škoda - Pákistán - Karáčí. Následující řádky se snaží ozřejmit, co měl československý podnik společného s projektem realizovaným kdesi na pobřeží Arabského moře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z86d59e63n73ě85k 20D71e74b82r75o46s62l66a30v26s20k23ý 2916894405719

Josefe, naprosto souhlasím. Oktavka také bylo moje první auto a potom jsem snad měl lepší. Teď už taková auta nejsou. Tyhle měly duši. Teď sbírám modely těch aut. De Agostini vydává časopis s autičkama. Můžete se podívat. Máte také nějaké modely? Zdravím Zdena.

0/0
19.1.2017 13:16

J73a67n 94S65e26m75i89k 4324837892789

v tom clanku neni vysvetleno PROC vyrobu toho auta zastavila valka o banglades roku 1971.

Ta valka trvala tak mesic, a vubec se nedotkla zapadniho(=dnesniho) Pakistanu kde se to vyrabelo....

+1/0
2.1.2017 21:02

R70a16d21e88k 74F25o67l77p32r86e52c88h68t

Válka trvala tři čtvrtě roku, v souvislosti s přípravou pákistánského vedení na tuto kampaň byl zastaven import civilní techniky.

0/0
2.1.2017 21:15

J88a63n 91S92e27m42i77k 4414297142229

pokud vim tak tri ctvrte roku netrvala valka s indii

tri ctvrte roku trvaly nepokoje ve vychodnim pakistanu

Samotna valka s indii trvala asi mesic(prosinec 1971).

Ale OK, tedy slo o to vlada se uz od zacatku problem ve Vychodnim Pakistanu pripravovala na ocekavany konflikt s Indii a zavedla devizovou regulaci a tim padem vyrobni firma v karaci nemohla dovazet podvozky za ktere by musela platit v USD?

+1/0
2.1.2017 21:38

R90a67d17e68k 43F80o52l97p84r67e90c60h18t

To zastavení dovozu bylo asi nezávislé na Indii. Došlo k tomu v době, kdy začaly aktivity východního Pákistánu k osamostatnění a Islámábád se rozhodl tomu učinit přítrž.

0/0
2.1.2017 22:08

J37o45s97e34f 21P17e83t31r77á36s76e61k 4824965147513

Oktavka 1961,moje první auto.. klidně bych si Skopaka koupil na popojizdeni po okolí, místo nějakýho zázraku s abs, esp a ventilkama na baterky..

+2/0
2.1.2017 13:53
Foto

M22i46r50o11s98l96a16v 17S97t43e50i44n54e14r 6108964133835

Podle popisu i fotek se jednalo o podvozek Škody Spartaka, čili nosná trubka a na ní navařené příčky, motor vpředu podélně uchycený na převodovce a pohon vzadu.

Tento motor potřeboval každých pár tisíc km kontrolovat vůli ventilů, jinak byl nezničitelný.

Horší to už bylo se zavěšení předních kol, svislé čepy se musely promazávat tékalemitkou každých 1000 km, takže v dnešních poměrech každý týden.

Velká kola a vysoká světlost to auto předurčila na prašné, nezpevněné silnice.

0/−4
2.1.2017 9:37

R65a81d44e52k 30F21o29l90p23r41e40c17h60t

Jednalo se o podvozek Octavie (Octavia Combi se v té době ještě držela ve vyrobě, protože kombíky z embéček s motorem vzadu (která se v MB místo octavií od roku 1964 vyráběla) by byly řešením nešťastným.

Největší změnou mezi octavií a spartakem byla právě modernizace podvozku, konkrétně přední nápravy.

+9/0
2.1.2017 10:31

J83i48ř56í 72K31o49c58u18r39e39k 6895364775668

Přičemž do Bangladéše pak ČR dodávala v rámci RVHP lokomotivy. Čert ví, jestli za ně ČKD dostalo zaplaceno. A jestli to třeba nespláceli rýží, která byla ČKD tak nějak k ničemu.

+1/0
2.1.2017 0:15

J49i76ř73í 36N78e57u97m40e31i16s69t26e38r 2802185833731

Od toho byly různé PZO, které lokomotivy a rejži zobchodovaly.

+6/0
2.1.2017 9:03

J75i89ř81í 65E94r96b41e77n 1563544756367

Barterové obchody jsou po celém světě běžným jevem už tisíce let.

+7/0
2.1.2017 9:06

J52a53n 25S51e54m78i23k 4484157612589

no to urcite.... ale problem byl ze uz v te dobe byla CSSR za vyvoz tech velkych investicnich celku a velkeho strojirenstvi schopna dostavat opravdu uz jen ten barter(coz byl lepsi pripad proti hromadicim se pohledavkam), a prakticky nikdy tu tvrdou menu.

Na rozdil od takoveho rakouska, nemecka a spol.

0/0
2.1.2017 21:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.