Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pákistánskou škodovku z laminátu zastavila válka

Jméno nepříliš známého pákistánského automobilu Skopak je akronymem ze slov Škoda - Pákistán - Karáčí. Následující řádky se snaží ozřejmit, co měl československý podnik společného s projektem realizovaným kdesi na pobřeží Arabského moře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z13d10e54n49ě81k 66D21e95b38r50o12s87l60a69v27s39k35ý 2116594915239

Josefe, naprosto souhlasím. Oktavka také bylo moje první auto a potom jsem snad měl lepší. Teď už taková auta nejsou. Tyhle měly duši. Teď sbírám modely těch aut. De Agostini vydává časopis s autičkama. Můžete se podívat. Máte také nějaké modely? Zdravím Zdena.

0/0
19.1.2017 13:16

J82a89n 22S42e74m87i29k 4654467292939

v tom clanku neni vysvetleno PROC vyrobu toho auta zastavila valka o banglades roku 1971.

Ta valka trvala tak mesic, a vubec se nedotkla zapadniho(=dnesniho) Pakistanu kde se to vyrabelo....

+1/0
2.1.2017 21:02

R44a89d25e46k 12F15o67l12p64r44e30c90h45t

Válka trvala tři čtvrtě roku, v souvislosti s přípravou pákistánského vedení na tuto kampaň byl zastaven import civilní techniky.

0/0
2.1.2017 21:15

J17a86n 53S41e21m54i27k 4874117782299

pokud vim tak tri ctvrte roku netrvala valka s indii

tri ctvrte roku trvaly nepokoje ve vychodnim pakistanu

Samotna valka s indii trvala asi mesic(prosinec 1971).

Ale OK, tedy slo o to vlada se uz od zacatku problem ve Vychodnim Pakistanu pripravovala na ocekavany konflikt s Indii a zavedla devizovou regulaci a tim padem vyrobni firma v karaci nemohla dovazet podvozky za ktere by musela platit v USD?

+1/0
2.1.2017 21:38

R19a42d16e17k 78F90o40l90p30r17e52c69h54t

To zastavení dovozu bylo asi nezávislé na Indii. Došlo k tomu v době, kdy začaly aktivity východního Pákistánu k osamostatnění a Islámábád se rozhodl tomu učinit přítrž.

0/0
2.1.2017 22:08

J79o36s29e42f 57P36e77t62r97á75s35e86k 4444875537913

Oktavka 1961,moje první auto.. klidně bych si Skopaka koupil na popojizdeni po okolí, místo nějakýho zázraku s abs, esp a ventilkama na baterky..

+2/0
2.1.2017 13:53
Foto

M12i16r42o20s94l36a69v 97S60t33e72i14n38e69r 6388634263985

Podle popisu i fotek se jednalo o podvozek Škody Spartaka, čili nosná trubka a na ní navařené příčky, motor vpředu podélně uchycený na převodovce a pohon vzadu.

Tento motor potřeboval každých pár tisíc km kontrolovat vůli ventilů, jinak byl nezničitelný.

Horší to už bylo se zavěšení předních kol, svislé čepy se musely promazávat tékalemitkou každých 1000 km, takže v dnešních poměrech každý týden.

Velká kola a vysoká světlost to auto předurčila na prašné, nezpevněné silnice.

0/−4
2.1.2017 9:37

R60a84d34e84k 39F73o11l66p20r66e80c29h44t

Jednalo se o podvozek Octavie (Octavia Combi se v té době ještě držela ve vyrobě, protože kombíky z embéček s motorem vzadu (která se v MB místo octavií od roku 1964 vyráběla) by byly řešením nešťastným.

Největší změnou mezi octavií a spartakem byla právě modernizace podvozku, konkrétně přední nápravy.

+9/0
2.1.2017 10:31

J13i85ř98í 28K10o20c58u58r53e66k 6315804335638

Přičemž do Bangladéše pak ČR dodávala v rámci RVHP lokomotivy. Čert ví, jestli za ně ČKD dostalo zaplaceno. A jestli to třeba nespláceli rýží, která byla ČKD tak nějak k ničemu.

+1/0
2.1.2017 0:15

J72i34ř38í 46N70e69u45m37e68i66s26t76e67r 2192385253121

Od toho byly různé PZO, které lokomotivy a rejži zobchodovaly.

+6/0
2.1.2017 9:03

J27i41ř88í 69E27r39b50e37n 1533674496167

Barterové obchody jsou po celém světě běžným jevem už tisíce let.

+7/0
2.1.2017 9:06

J28a13n 13S15e20m37i42k 4814297192589

no to urcite.... ale problem byl ze uz v te dobe byla CSSR za vyvoz tech velkych investicnich celku a velkeho strojirenstvi schopna dostavat opravdu uz jen ten barter(coz byl lepsi pripad proti hromadicim se pohledavkam), a prakticky nikdy tu tvrdou menu.

Na rozdil od takoveho rakouska, nemecka a spol.

0/0
2.1.2017 21:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.