Diskuze

Pákistánskou škodovku z laminátu zastavila válka

Jméno nepříliš známého pákistánského automobilu Skopak je akronymem ze slov Škoda - Pákistán - Karáčí. Následující řádky se snaží ozřejmit, co měl československý podnik společného s projektem realizovaným kdesi na pobřeží Arabského moře.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Josefe, naprosto souhlasím. Oktavka také bylo moje první auto a potom jsem snad měl lepší. Teď už taková auta nejsou. Tyhle měly duši. Teď sbírám modely těch aut. De Agostini vydává časopis s autičkama. Můžete se podívat. Máte také nějaké modely? Zdravím Zdena.

0 0
možnosti

J71a53n 89S73e20m84i33k

2. 1. 2017 21:02

v tom clanku neni vysvetleno PROC vyrobu toho auta zastavila valka o banglades roku 1971.

Ta valka trvala tak mesic, a vubec se nedotkla zapadniho(=dnesniho) Pakistanu kde se to vyrabelo....

1 0
možnosti

Válka trvala tři čtvrtě roku, v souvislosti s přípravou pákistánského vedení na tuto kampaň byl zastaven import civilní techniky.

0 0
možnosti

Oktavka 1961,moje první auto.. klidně bych si Skopaka koupil na popojizdeni po okolí, místo nějakýho zázraku s abs, esp a ventilkama na baterky..

2 0
možnosti
Foto

Podle popisu i fotek se jednalo o podvozek Škody Spartaka, čili nosná trubka a na ní navařené příčky, motor vpředu podélně uchycený na převodovce a pohon vzadu.

Tento motor potřeboval každých pár tisíc km kontrolovat vůli ventilů, jinak byl nezničitelný.

Horší to už bylo se zavěšení předních kol, svislé čepy se musely promazávat tékalemitkou každých 1000 km, takže v dnešních poměrech každý týden.

Velká kola a vysoká světlost to auto předurčila na prašné, nezpevněné silnice.

0 4
možnosti

Jednalo se o podvozek Octavie (Octavia Combi se v té době ještě držela ve vyrobě, protože kombíky z embéček s motorem vzadu (která se v MB místo octavií od roku 1964 vyráběla) by byly řešením nešťastným.

Největší změnou mezi octavií a spartakem byla právě modernizace podvozku, konkrétně přední nápravy.

9 0
možnosti

Přičemž do Bangladéše pak ČR dodávala v rámci RVHP lokomotivy. Čert ví, jestli za ně ČKD dostalo zaplaceno. A jestli to třeba nespláceli rýží, která byla ČKD tak nějak k ničemu.

1 0
možnosti

Od toho byly různé PZO, které lokomotivy a rejži zobchodovaly.

6 0
možnosti