Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šetřivé dacie jsou hit Evropy, mají novou tvář a nový tříválcový litr

Bonusem k výplatě v podobě fajnového služebního auta vám můžou namlouvat, že patříte k lepší společnosti. Ano, dobře se máte, ale realitou české rodiny je auto za dvě stě tisíc. Když totiž dojde na racionální počty, je najednou všechno jinak. Dacia je auto evropské reality, to, které si opravdu někdo kupuje, není „vypůjčené“ na tříletý leasing.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15e10t47e46r 48S38i52v96ý 8700850203424

Ano, Duster je pekny automobil, ale stale je to Dacia z menej kvalitnych dielov Renaultu

0/−1
10.1.2017 13:36

K14a52r48e41l 61R70e85j83h94o37n 8963469887405

Cena odpovídá kvalitě, asi tak.....

0/−1
10.1.2017 10:30

J19a89r97o13m46í27r 10P63e75t73l86a35c49h 2954822605163

Nejezdím nějak rychle, ale kdykoliv dojedu nějakou Dacii, tak mě akorát brzdí. Ať je to Duster, Logan, nebo Sandero.....

0/−2
6.1.2017 19:29

J84a24n 57Z44e72m61a74n 1666525344846

Když jedu po dálnici Dacii Loganem, tak většinou všechno předjíždím. Ono to není o autu, ale řidičích. A ti nad 60 už se prostě bojí.

+6/0
8.1.2017 9:15

L52i77b12o10r 56M18a28c61h98a67l48e91k 1414495755738

No tak ano, ale radiji bych si koupil jine auto. Kdyz si predstavim, ze tohle chtel Renault udelat ze Skodovky, tak jsem rad, ze Skodovka patri VW.

+2/−1
6.1.2017 7:25
Foto

J53a35r30o89s11l44a30v 22D32o41u94š46a 3372334454926

Jezdil jsem 15 let v Safranu 2,5l 20V. Dosloužil a nějak peníze nebyly na nic jiného než na Dustera. Jsem s ním docela spokojen, i když jisté výhrady bych k němu měl (objem ničím nenahradíš), ale za ty prachy.... Sednul jsem si u prodejce také do Sandera. Docela dobrý, ve své třídě pohodlný. Na popojíždění po městě by s ním jezdit šlo, ostudu neudělá. možná i na nějakou tu delší cestu ve dvou. Určitě lepší než C1, kterou mám. Za lepší motorizaci bych se přimlouval. Ten 4. válec chybí a k turbu nemám důvěru (služební sdílená škodovka každou chvíli především s motorem v servisu).

+3/0
5.1.2017 12:14

Z91d25e21n97e70k 86V78r41b76a 8309615483457

Plastové půllitrové tříválce ze sekaček vyhoněné turby nejspíše skončí. Nový měřící cyklus zavedený po aféře VW již více odpovídá reálnému provozu a tam už tato koncepce není tak výhodná jako u minulých testů. Ale bohužel v kategorii pro "socky" se slušného spolehlivého motoru asi nedočkáme - atmosférický třílitrový šestiválec na kterém se nemá co posrat je pro ekoteroristy nepřijatelný. Je zajímavé, že raději sníží životnost auta na polovinu a zatíží planetu dalším a dalším odpadem. Ale to jim zjevně tak moc nevadí...

+3/−3
6.1.2017 10:55

J31i25ř94í 96S87c30h41w32a44c83h 8188564898776

nepovedených šestiválců s různými problémy je celá řada.....

+4/0
6.1.2017 11:34

J24i22ř81í 34S74c31h54w98a26c38h 8768124668566

tříválce ani turba neskončí, to že se změní měřící cyklus povede k nárůstu papírové spotřeby, přičemž limity se nejspíše nezvednou. Takže to naopak zvedne tlak na technická řešení, které vedou ke snižovaní spotřeby, kam omezování počty válců a zvyšování litrových výkonů patří a opravdu skutečně v běžném provozu ke snížení spotřeby přispívají....

+2/0
6.1.2017 12:00

D87a22v79i81d 81R75y10c26h10e49t49s12k14ý 9706571400120

Rozhodně lepší nové Sandero než klasická česká volba Octavia combi TDI 8 let stará se 149 tísíci km (čti "379") z Áček. Cena je stejná. Kdo si Sandero nechá po dobu záruky a pak prodá a koupí znova něco podobného, má maximálně bezstarostný a i finančně efektivní život.

Ale nechápu výměnu Renaultovského 1,2 čtyřválce (skvělý motor známý z Clia) za tříválec nebo turbosekačku.

+5/0
2.1.2017 16:55

J50i80ř18í 63S29c94h95w85a26c89h 8318974668296

a teď to, co jsi napsal zkopíruj a místo Sandero dosaď Fabia, I20, C3...... a místo Octavia dosaď třeba BMW 3xx,.... ;-)

+1/0
2.1.2017 17:35

J84i62ř84í 44S31c13h36w73a23c77h 8978214428836

protože "turbosekačka" má o cca 15% vyšší výkon a v průměru o cca 5% nižší spotřebu

0/−2
2.1.2017 17:47

J72a27r83o51s84l35a35v 31P57e91l68d27a

Uživatel požádal o vymazání
+6/0
3.1.2017 9:04

J83i94ř64í 85S77c27h43w29a64c49h 8288364358376

ale prdlajs, nějakých 70 kW na litr dělala Honda v atmosféře už před 25 lety....a dnes v turbu umí 110kW na litr....:-P

+1/0
3.1.2017 21:30

J75o75s67e40f 64Š17á62t21a23v98a 2164791226409

S tou spotřebou bych to nepřeháněl.Projděte si testy.

+1/0
4.1.2017 16:39

J92i62ř14í 91S74c14h29w41a19c37h 8988794778226

to číslo jsem si nevymyslel, srovnal jsem si obě motorizace u Clia na spritmonitoru, řádově několik desítek výsledků, rozhodně "směroplatnější" srovnání než nějaký novinářský test.....;-)

0/0
4.1.2017 17:34

Z29d32e97n57e25k 57V59r58b63a 8279375603637

Ekoterorismus. Starý měřící cyklus totiž zvýhodňoval tyhle plastové tříválcové půllitrové motůrky i když v reálném provozu to mělo vyšší spotřebu i emise. Po aféře VW se měřící cyklus změnil a více odpovídá skutečným provozním podmínkám - pro automobilky bude lepší návrat zpět k normálnějším obsahům...

0/0
6.1.2017 10:59

J71i80ř64í 79S97c15h12w35a11c44h 8368604308176

to by byla věc, kdyby "ekoterorismus" dokázal to, že by výrobci dokázali spalovací motor vyrobit z plastů!

Jeho účinnost (díky lepší izolační schopnosti) by stoupla o mnoho procent!;-D

0/0
6.1.2017 20:09

P44e66t40r 41A84n38d50r90ý90s11e57k 9633641806437

Dřív jsem měl k Daciím taky docela nedůvěru a považoval je za špatné auta. Pak se do rodiny jedna koupila jako druhé auto, protože nám tehdy neprošla technickou Felda a nechtěli jsme do toho už investovat, potřebovali jsme to auto hned, nemohli jsme čekat tři měsíce až nám jiné automobilky auto vyrobí, měli tehdy u prodejce u nás ve městě jedno Sandero k odběru hned, tak jsme ho vzali a nemůžu si zatím nijak stěžovat, máme ho pro ženskou část rodiny na takové popojížky po okrese, občas s ním jezdím i já, jezdí dobře, sice designově jsou hezčí auta, ale účel to auto určitě splní, stálo pár šupů. Radši dám 200 000 za horší nové auto, o kterém vím, že je moje a znám jeho historii než si koupit něco lepšího 8 roků jetého, co má nahrkaných 150 000 km za stejné peníze, kdy ani nevím co v něm kdo předtím dělal, kolikrát je ve skutečnosti bourané, jestli není přetočené atd.

+7/0
2.1.2017 0:06
Foto

A98n86i64s 23G50. 56H59a53b56i11b 1741753855285

no asi bych si na tuhle sociálku na kolech, "realitu českého maloměsta" nezvykl.. za 200 tisíc jsem loni koupil úplně jiné auto.. pravda krapet staré .. ale slouží 10x lépe než tyhle vehikly typu sandero, fabia, apod.

0/−14
1.1.2017 21:34

M86i70l96a93n 49R25a90k32u85š52a32n 7234802893634

Ze kterého "světového velkoměsta" pocházíte, pane Habibe?

+4/0
6.1.2017 10:13
Foto

A31n43i49s 31G91. 11H57a71b46i79b 1601833235825

To je snad druhořadé :) i kdybych pocházel ze samoty u lesa..

0/−4
6.1.2017 16:19

M39a19r61e63k 72H13r39u60b68y 6247642521758

10x lepe? A jak to merite?:-P

+5/0
6.1.2017 16:10
Foto

A11n22i90s 36G75. 69H88a34b66i34b 1541933265385

Výbavou, objemem a vykonem motoru, image, velikosti interiéru, kvalitou zpracovani, jizdnimi vlastnostmi atd... Takže možná i to 10x je ještě malo.. :)

0/−5
6.1.2017 16:18

M98i59l23o88š 40Ř77e49h55á42k 8696588187855

Možná i "realitu moravského maloměsta".

+3/0
7.1.2017 23:24

J33a70n 73B35o65h49a35t56ý 7587540538832

Šetřivé? Leda v okamžiku nákupu. Po pěti letech z toho bude vybydlený vrak. Ale jezdit to asi bude. Asi jako dvacetiletý mercedes : ). Bezpečnost? Ohnutý A sloupek při šedesátce v roce 2011, to jako fakt? Možná v Indii.

0/−1
31.12.2016 18:29

J24o33s57e72f 83B17a69b55k73a 3400119552347

Je to první skutečně ošklivé auto se slabým motoremRv

0/−1
31.12.2016 15:19
Foto

J33a73r36o55s78l30a76v 66H82e65s 7638923986

;-DVe 100 Km\hod usnul za volantem vyvrátil 3 stromy odnesl to jen chladič a přední náprava + plechy Já vyvrácený palec o volant + monokl o sluneční clonu. Mimochodem po 6ti letech provozu bez mytí (cca 2x ročně) ani stopa po rezu (kromě výfuku).Provoz celoroční , najeto 73000 Km , kromě běžného servisu bez oprav , typ Dacia Logan 1,6 rok 2008.Tolik k bezpečnosti a spolehlivosti DACIÍ !!!

+4/−1
30.12.2016 21:57

J88o54s90e81f 49Š14o69l14t26e53s 8914818570623

Proti Dacii rozhodně nic nemám, je to zcela jistě dobrá volba třeba pro živnostníky apod. Ale svoje děti bych do toho neposadil. Argumentuje se tu cenou, relativní výdrží a tím, že se tam nemá co pokazit. To rozhodně ano. Ale jak to auto dopadne při střetu s moderním „tankem“? V odpovídající třídě? Já bych do toho své děti neposadil, ta cena musí mít své opodstatnění a někde se prostě šetřit muselo a já hádám, že to bylo především na materiálech tam, kde to není až tak vidět.

+2/−2
28.12.2016 11:45

B88o61b 21B92a69r28g10e41l 4749983117792

Neni to tak nejhorsi, v euro ncap dostala predchozi verze 4* z peti. Neni moc bezpecne vuci chodcum, to je pravda...

http://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero/8866

+3/0
29.12.2016 21:52

J34a75n 27B41o67h92a79t84ý 7287240648912

Tohle už tak úplně dobře nedopadlo. Ohnutý A sloupek už je v dnešní době mimo. Jet o pět kilometrů rychleji, má to na klíně. https://www.youtube.com/watch?v=eou5lN1hV4M

0/0
31.12.2016 18:33

B89o95b 84B29a17r30g44e72l 4319673867142

Neni to tak spatne, v euroncap dostalo Sandero predchozi generace 4* z peti. Je pravda, ze vuci chodcum moc bezpecne neni :)

0/0
29.12.2016 21:54

D70a71v93i73d 98H56o79l91m80a69n 5794920867

""Posilovač je hydraulický, to už se dnes moc nenosí a u malých aut vůbec.....""

Já osobně to považuji naopak za velkou výhodu. Hydraulika je totiž méně poruchová a pokud je dobře navržená, tak i lepší než elektrika (odezva od vozovky).

To vychvalování litrového motoru v takovéto obludě trochu smrdí. Každý soudný člověk přeci ví, že tato kubatúra s těmito parametry nemá v takovém autě co dělat. Předchozí osvědčený motor 1,2 16V nebyl postupně ke konci života už taky žádný zázrak (díky eurode*il*m), ale pořád to ještě na lehce podprůměrné ježdění stačilo. Opravdu nerozumím tomu, kdo by mohl něco takto slabého chtít (v této kategorii vozu !) Pro důchodce dobrý, ale můj tchán (důchodce) si stihl koupit ještě tu 1.2 a nijak zvlášť z toho motoru odvařený není. Toho litra už by nekoupil. Takto bude uvažovat spousta lidí a myslím, že to Dacia časem pozná na prodejích.

+5/0
24.12.2016 15:45

J84i85ř97í 12S72c43h73w96a29c13h 8728424798346

První Sandero mělo základní motor 1.4, v další generaci se přešlo na 1.2 a prodeje nijak neklesly. Neklesnou (z důvodu objemu motoru) ani po přechodu na 1.0, protože výkonové parametry všech těch motorů jsou v podstatě stejné = slabý, ale laciný základ.

0/0
26.12.2016 21:33

D54a64v37i57d 65H88o22l69m94a97n 5154840707

To ukáže čas. Pravdou je ale také to, že nemůžete srovnávat dlouhé roky používaný 1.2 motor s euronormami 3 a 6. Koně stejné, krouťák stejný, ale s E3 je to svížný motor, s E6 přidušená skoromrtvola bez valné odezvy. A srovnávat 1,2 s litrem se slovy "v podstatě stejné"...? No potěž..... Myslíte si fakt, že těch chybějících 8Nm nikomu vadit nebude ? Že těch 150kubíků nebude nikde chybět? Nevěřím prostě tomu, že toto už pro daný vůz (!) není "za hranou" použitelnosti...

+1/0
27.12.2016 19:43

J44i72ř20í 29S26c91h42w32a43c45h 8698584338236

těch chybějících 8 Nm "dodá" o něco "kratší" převod.

Auty s těmito "mrtvolami" nejezdí žádní závodníci ale lidé, kteří se potřebují dostat z bodu A do bodu B. A to ten motor zvládne.

To že auto s Euro6 je méně svižné než s Euro3 (se stejně výkonným motorem) má na svědomí také to, že je to novější auto o nějaký ten metrák těžší (díky bohatší výbavě, větším rozměrů a vyšší bezpečnosti);-)

0/0
30.12.2016 11:16

D17a50v68i31d 40H29o32l34m37a52n 5214240147

Točivý moment Vám nedodá žádné zpřevodování...Nevím, kde jste na tento blud přišel... Z bodu A do B se sice dostanete, ale jak jsem napsal - toto už je za hranicí. Tento motor je ideální do nějakého z Kolínských trojčat, či Citiga, a v těžké Dacii prostě nemá co dělat. S tím eurem též nemáte pravdu. Třeba Renault Thalia měl od r.2001 až do roku 2013 téměř stejnou hmotnost +/-30kg. Právě na tomto voze je nejlépe vidět, jak moc ty euronormy škodí jízdnímu projevu motoru u shodných vozidel. Thalia 1,2 z roku 2006 jede proti 2013 ve všech režimech výrazně lépe, při téměř shodné spotřebě.

0/−2
30.12.2016 17:44

J74i24ř89í 98S96c86h72w38a34c18h 8838564508476

ach jo, tak základy z toho, co dokáže převodovka s kroutícím momentem tu vysvětlovat nehodlám.....

+2/0
31.12.2016 18:13

D11a20v28i67d 98H41o75l15m28a35n 5764740657

O pán, je odborník. 8-o Takže dle Vás v podstatě stačí objem klidně jen 400cm3 se shodným výkonem (55kW) a to jestli to pojede nebo ne v podstatě vyřeší zázračná převodovka. Víte moc dobře, co jsem napsal a vysvětlovat se Vám to nechce, protože by jste se do toho zamotal. I s tou čtyřstovkou se dá zcela jistě přepravit z bodu A do B, ale sám uznáte, že tady už něco není v pořádku. A já na rozdíl od Vás tvrdím, že dle mne už to není v pořádku u toho litru.

0/−2
31.12.2016 21:12

H48o20n45z67a 17T11a86r 3669172524462

Zodpovědná automobilka, která chce aby jejich vozy měly co nejnižší spotřebu paliva nepoužívá čistě hydraulický posilovač řízení !

http://auto.idnes.cz/elektricke-posilovace-rizeni-usetrily-uz-5-miliard-litru-paliva-p85-/automoto.aspx?c=A110514_162535_automoto_vok

0/−1
26.12.2016 22:15

D72a70v60i83d 81H42o84l73m88a80n 5304240187

Naivní názor. Jediné, co automobilky zajímá je úspora, zisk a perfektní marketing co prodává.

0/0
27.12.2016 19:35

H84o22n81z38a 69T94a63r 3319312304342

V současné době jde hlavně o emise .

Hydraulické posilovače se samozřejmě vyvíjejí, ale nedokážou se zbavit jedné věci - čerpadla poháněného motorem. To se pořád točí a pořád prohání systémem kapalinu, i když řidič nezatáčí, takže trvale motoru ubírá výkon. Není to sice mnoho, jeho provoz, ale i tak zvyšuje spotřebu.

Na rozdíl od konvenčních hydraulických posilovačů řízení spotřebovává elektrohydraulický a čistě elektrický posilovač energii pouze při zatáčení. V okamžicích, kdy řidič volantem nepohybuje - například při jízdě po rovné dálnici - zůstává elektromotor neaktivní, a tudíž bez potřeby energie.

http://www.autohit.cz/novinky/34522-technika-posilovace-rizeni

0/0
5.1.2017 21:19
Foto

Š28t88ě50p75á54n 63B79i93c66e81r93a 6389792908326

jako auto na pojížďky kolem města a do lesa na houby či borůvky to bude dobrý. Mohl bych to požít i na myslivost, ale prase by se do kufru asi nevešlo.

+3/−2
22.12.2016 18:22
Foto

B85o50h13u84m83i27l 94P36r81o94c29h58á96z21k87a 9242509504360

Zkuste Logana v kombíku. Stejná technologie, jen je o pár kaček dražší :)

+5/0
23.12.2016 9:50
Foto

M64i92c90h18a29l 35N11a36j56m36a90n 7839113466470

Asi nepočítá, že najde tolik hub a borůvek.;-)

+4/0
23.12.2016 12:48
Foto

M23i28l46o45s16l32a61v 67D80o35u14b82r81a78v66a 1521879535364

na prase je nejlepší trakař...

+4/0
30.12.2016 8:12

J39a94n 41D82l58o82u89h48ý 7104909210279

Cili zakladni motor je k nicemu jelikoz pri 130 to toci pres 4000 otacek. Kazdej dneska nekde najede a sjede z dalnice, cili kupovat si auto co je na svem maximu pri normalni jizde je uplna blbost. Turbo motor je dira na penize a proc kupovat turbo, ktere zere jak atmo. 16 ventilova 1.4 tomu taky nejak nehovim, az vubec ne, kdyz plyn nereaguje promtne, coz by mel - je tam to turbo! Doufam ze v Dusteru zustane moznost koupit atmo. 1.6ku nebo jiny vetsi atmo motor, jinak se poohlednu asi jinde...

+1/−2
22.12.2016 17:21

R21a58d12e74k 94Ž14i14ž29k41a 9406325374920

jsem vlastnik 0.9Tce a nevim proc by to mel byt dirou na penize.Spotreba ve meste,kratke trasy 6.2l.To Astra G 1.6 byla proti teto Dacii lina jak vandrak a zrala ve meste jak tank tj.kolem 9l.

+1/−1
23.12.2016 14:32

D31a28v53i77d 68H47o94l57m20a18n 5244800447

Přeji Vám, aby jste byl stejně spokojen i po osmi letech, pokud si vůz necháte. V dnešní době Dacia jiný použitelný motor nemá, nicméně v low-cost vozidlu bych z principu očekával motor jednoduchý, ale dostatečný. Turbošidítko 0,9L je pouze dostatečný.

+2/0
24.12.2016 15:48

P86e62t25r 83Č61e76r69m18á91k 9338795139710

Díra na peníze to je, protože ne každý jezdí jenom ve městě (kde skutečně ten motor jakžtakž se ctí obstojí), a všude jinde už to je problém. A nevím co má za smysl porovnávat auta z jiných tříd a doby, navíc 1,6 astra byla schopná jezdit i po městě za výrazně méně než 9l, takže tam bude problém jinde ;-)

0/0
24.12.2016 23:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.