Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P73e37t44r 58H33a18m81p94l 6133304571233

No, tak ta vaše analýza taky není úplně bez chybky. U cyklisty zpomalil a nezastavil (senzor ještě asi není kalibrován na cyklobu...ny otírající se o zrcátka), zastavení u dvou holek Tesla sama přiznala jako chybu a zastavení na konci není chyba ale úmysl, bo ten řidič tam evidentně chtěl vystoupit.

+30/0
doporučit
10.2.2017 0:24

M22a23r32t89i33n 61K14a20r53á73s11e40k 9218883258448

No na to ze jde o technologii v dost rane fazi bych rekl ze docela dobre ne?

+27/−2
doporučit
10.2.2017 9:07

K44a68r98e59l 38V12o76h60n43o94u93t 4528949870977

Podjíždějící cyklista je ten, kdo porušil předpis. Nevypadá to tam na cyklostezku. Automat zareagoval jinak než člověk, ale neřekl bych, že špatně. Cílem jistě bylo neohrozit cyklistu, což zřejmě splnil.

U chodkyň zastavil zřejmě proto, že neviděl do pravotočivé zatáčky s následným horizontem a nechtěl chodkyně ohrozit. Že tam člověk téměř vždy vjede na blind, neznamená, že je takové chování správné.

A to jsem velký kritik velkohubých prohlášení Elona Muska.

+26/−3
doporučit
10.2.2017 10:34

J13i18ř91í 34V66o42g36e61l 6962392456618

Jde o to, že provoz ve městě se mnohdy spoléhá na obyčejnou mezilidskou komunikaci mezi řidiči. Například, když chcete odbočit z vedlejší na hlavní, kde je zrovna tou dobou zácpa, tak vás prostě musí někdo hodný pustit. Z pohledu robota prostě nemáte nárok, jelikož on je na hlavní a basta. A to je jen jedna z mnoha situací, kterou prostě nelze řešit strojově. Kdyby autonomních vozidel byla většina, musela by se dost změnit logika provozu.

Někdo by mi mohl namítnout, že to lze řešit nějaký komunikačním standardem mezi autonomními vozidly. Jistě. Ale zatím se na ničem takovém vůbec nepracuje. Takže jestliže někdo říká, že ta technologie je hotová a vidí to "jen" na legislativě, tak se plete.

+16/0
doporučit
10.2.2017 7:57

J10a35k14u46b 43B91o46h60o44n30ě96k 8845196469717

Jo, vzpomínám si, jak každý plival na automatickou převodovku, jak je to na nic a jak vystřelí spotřeba nahoru.

A dneska je to už obráceně

+10/−1
doporučit
10.2.2017 11:30

J56i38r66i 61V24a64l74e97k 4313297634573

Zpomalení videa je proces, kdy záznam trvající jednu časovou jednotku se přehrává třeba dvě časové jednotky. V případě, že video nasbírané za dvě časové jednotky se přehraje za jednu časovou jednotku, říká se tomu zrychlení videa. Video v článku je zrychlené. ;-)

+8/0
doporučit
10.2.2017 15:47

T12o17m17á12š 29P92á49r75t35l 7395579601592

Na rozdíl od průměrné blondýny, má tenhle automat tu vyhodu, že neustále kouká krzevá 8 kamer na všechny strany, dále situaci monitoruje radar a další senzory a PC nikdy nespí.

Kromě toho, tahle auta, najezdí kumulativně tolik kilometrů za jediný den, kolik nenajezdí ani ti nejlepší šoféři za celý život (to se ze zvyšujícím poštěm TESEL bude zvyšovat).

Rychlost, se kterou se TESLY mohou učit a množství dopravních situací, které "viděli" na vlastní kamery a pamatují si, je neskutečná.

Nehledě na to, že ten počítač si umí přibrzdit, každé kolo zvlášť, případně na každou nápravu poslat výkon dle potřeby a toto upravovat mnohokráte za vteřinu...

V tomto směru už blondýna nemá šanci vůbec. :)

TESLA R^

+11/−3
doporučit
10.2.2017 17:24

P58e37t63r 81M20i16c25h30a70l 2790324391772

A já to říkám pořád, že bez skutečné umělé inteligence je to nepoužitelné.

+8/−2
doporučit
10.2.2017 11:15

J30o95z34e37f 81K26o79s43t44e53l36a28n76s90k68ý 8695462269796

To je zase článok nejakého "experta". Treba si uvedomiť, že ešte v r. 2004 autonómne vozidlá nedokázali jazdiť ani po púšti. V tom roku totiž americká agentúra DARPA zorganizovala prvé "závody" autonómnych vozidiel. Do cieľa to nezvládlo žiadne. Niektoré skončili po pár 100 metroch. "Rekordná" motorka zvládla asi meter...

Odkaz na jedno z mnohých videí: https://youtu.be/wTDG5gjwPGo

Po necelých 13 rokoch autonómne autá zvládajú väčšinu "záludností" cestnej premávky. A je úplne samozrejmé, že zatiaľ nefungujú úplne dokonale. Ale aj tak je to obdivuhodný pokrok - za polovicu ľudskej generácie...

+5/0
doporučit
10.2.2017 22:57

T16o11m65á37š 21H25a21l22u48z37a 6413363836718

Video taky poukazuje na hodně chyb lidského faktoru. To, že chodci by měli vždy chodit po straně v protisměru jízdy aut, to se snad učí už na ZŠ. Sám jsem cyklista, ale nechápu ty trubky, co jedou uprostřed pruhu a auta je musí objíždět. V tomto případě opět bezohlednost cyklisty, kdy vjel do trasy Tesle a to to vyhodnotila jako riziko. Zase tak tragicky bych to neviděl. Ale pokud chceme opravdu bezchybné "autořidiče", tak to by se musely silnice přeměnit ve zvětšeninu dětské autodráhy, auta by se posílala v daných intervalech na dráhu a každý by věděl, s jakou dobou přepravy má počítat. :-)

+5/0
doporučit
10.2.2017 13:50

T51o72m52á51š 96R57ů41ž79i25č24k82a 8365635424256

No já bych řekl, že k bezpečnosti a plynulosti provozu také přispívá čitelnost a předvídatelnost chování řidičů. Tedy snažím se odhadnout úmysl druhých a zároveň jet tak, aby ostatní mohli udělat totéž. A různé zastavování a přibřzďování bez zjevného důvodu tomu rozhodně nepomáhá. Při představě, že někde v centru města jezdí všechna vozidla tímto zmatečným způsobem, bych se tedy rozhodně bezpečně necítil (ani jako chodec).

Ale jako nouzový odvoz z hospody, aniž bych musel spoléhat na MHD nebo taxi, bych to velmi ocenil.

+5/0
doporučit
10.2.2017 10:12

M55a60r34t63i52n 33H76r63o68u23d21n70ý 5137412164127

Víc než polovina těch "minel" (co to je za debilní slovo) je jen přílišná opatrnost.

+4/0
doporučit
10.2.2017 20:01

T26o52m55á35š 28M25a28t48o68u48š35e84k 6516534835

Z videa vyplývá, že priorita počítače je nenabourat než dojet do cíle co nejrychleji. Zastavuje v situacích, při kterých by normální řidič minimálně přibrzdil. Úzká silnice nedovoluje pokračovat, protože je nastavena nějaká minimální šířka atd. Pokud by způsobil více nehod, politici zastaví projekt na několik let.

+4/0
doporučit
10.2.2017 18:54

P61e77t96r 91T75. 17D72v41o47ř73á18k 4834378843

Takto by řídil jeden místní diskutér, jehož jméno se nesmí vyslovit, pokud by byl dospělý a měl auto.

+4/0
doporučit
10.2.2017 18:35

J85a37n 48N19o21v66á83k 7170165956406

Tak hlasujeme. Kdo chce autopiloty dá mě (+) kdo nechce autopiloty dá mě (-)

+11/−10
doporučit
10.2.2017 23:52

L42u84b93o13š 97H90o22l24í38k 5597910162480

Nějak mi v těch momentech zastavení chybí na displeji přesýpací hodiny... ;-)

+4/−1
doporučit
10.2.2017 19:28
Foto

P39e94t53r 20P17r61o20c40h89á62z81k20a 3852756392864

Kombinace autonomní auta a auta s řidiči je nesmysl. Nevěřím, že někdy vůbec dokáže autonomní systém reagovat na záludnosti provozu lépe než průměrný řidič.

+10/−11
doporučit
10.2.2017 6:03

L10a53d70i11s61l43a31v 77K37u49d82l95a69c98e34k 8928310989789

Je to lekave. Vychytat detekovani chodcu kolaru a zaparkovanych aut bude jeste hodne narocne.Chodci a kolari nedodrzuji bezne zadna pravidla a jejich chovani odhadovat dopredu je obcas narocny ukol i pro cloveka.

Tusim ze v asijskem provozu plnem kolaru by Tesla neujela ani metr. Na druhou stranu na dlouhe trasy po dalnicich to pravdepodobne bude fungovat bez problemu.uz dnes.

+3/0
doporučit
11.2.2017 8:48

R26o22b72i98n 54Ž85i98ž52k31a 2218924216246

Na jedné straně je to určitě zajímavej vývoj a chca nechca je to cesta do budoucnosti, takže tomu fandím (cokoliv, co za člověka převezme rutinní výkony, je perspektivní).

Na druhé je třeba přestat přestat předstírat, že to je dnes kterýmkoliv směrem dospělá technologie. Je to pěkná hračka, která sice může být užitečná (prázdná dálnice) ale taky úplně k ničemu (město). V každém případě by každá Tesla ještě furt měla mít na volantu obrovský nápis "nespolíhej se na mě" :-)

+3/0
doporučit
10.2.2017 14:53

P81e36t37r 16K30o15l86o95u72š75e82k 6679778233704

U těchto videí je nejhorší, že se neví kolik jich udělali, než to konkrétní poskytli.

( filmový spoiler - Sully nebo jak se to jmenuje )

Přimomíná mi to jak na řece Hudson přistál pilot a oni udělali zkoušku jestli by nedoletěl na letiště. ( z filmu ) Zvládli doletět aniž by museli přistávat na řece. Na dotaz kolikrát to zkoušeli než se to povedlo bylo: 23 ( nebo tak nějak to bylo, nepamatuji se přesně )

A to je ten problém. Kdyby to takto zvládnul pokaždé v neznámém terénu je to dle mě velice velice dobré. Ale on to není neznámý terén ( okolí Tesly ) a to jestli to bylo poprvé nemůžeme říci.

+3/0
doporučit
10.2.2017 14:52

L89a37d87i88s85l96a23v 74K37r53á26l 1250613909981

Já tu do toho nechce rejpat, ale toto video tu už bylo před vánocemi ne?? kde se řešilo jak furt z astavuje atd...tak proč tu je znovu úplně stejné ?????

+3/0
doporučit
10.2.2017 13:40

K65a44t37e67ř24i42n71a 28D72r26a22h82o52k45o89u41p75i71l37o61v92á 9336131352273

Jinému než autonomnímu Google Car (bývalý Stanley) bych nevěřila. Oni už v mnoha soutěžích prokázali, že je to nejlepší z nejlepších a to bylo před 12 lety (2005). Tesla bude mít to samé co má Google tak za nejméně 5 let (pokud vůbec). Pak teprve začnou řešit posledních "10%", které teď Google už dávno řeší a má prakticky skoro vyřešené.

+7/−7
doporučit
10.2.2017 1:47

L67u61k98á61š 14M88á34l14e72k 8206474395207

...obdivovatelé Tesly - opravdu by jste tohle řízení, co má daleko k dokonalosti, chtěli?

+3/−1
doporučit
10.2.2017 18:10

J98o37s28e19f 25Š72o73l23t69e38s 8474228500523

Ehm, to video je staré přes půl roku... Při rychlosti vývoje je to jako upozorňovat na techniku z doby kamenné.

+5/−5
doporučit
10.2.2017 19:55

K33a38r15e42l 41B12a49r55t80a71k 9656671365866

A to v Čechách jezdí mnoho "řidičů" ještě hůře než autonomní Tesla.

Takže by to byl velký pokrok.

+3/−2
doporučit
12.2.2017 7:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.