Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P28e92t55r 18H18a54m66p40l 6833934141453

No, tak ta vaše analýza taky není úplně bez chybky. U cyklisty zpomalil a nezastavil (senzor ještě asi není kalibrován na cyklobu...ny otírající se o zrcátka), zastavení u dvou holek Tesla sama přiznala jako chybu a zastavení na konci není chyba ale úmysl, bo ten řidič tam evidentně chtěl vystoupit.

+30/0
doporučit
10.2.2017 0:24

M92a22r13t52i12n 69K57a20r78á19s78e46k 9278103338308

No na to ze jde o technologii v dost rane fazi bych rekl ze docela dobre ne?

+27/−2
doporučit
10.2.2017 9:07

K60a64r49e50l 63V36o57h67n49o31u62t 4958759600307

Podjíždějící cyklista je ten, kdo porušil předpis. Nevypadá to tam na cyklostezku. Automat zareagoval jinak než člověk, ale neřekl bych, že špatně. Cílem jistě bylo neohrozit cyklistu, což zřejmě splnil.

U chodkyň zastavil zřejmě proto, že neviděl do pravotočivé zatáčky s následným horizontem a nechtěl chodkyně ohrozit. Že tam člověk téměř vždy vjede na blind, neznamená, že je takové chování správné.

A to jsem velký kritik velkohubých prohlášení Elona Muska.

+26/−3
doporučit
10.2.2017 10:34

J92i54ř46í 27V13o35g39e38l 6192162516698

Jde o to, že provoz ve městě se mnohdy spoléhá na obyčejnou mezilidskou komunikaci mezi řidiči. Například, když chcete odbočit z vedlejší na hlavní, kde je zrovna tou dobou zácpa, tak vás prostě musí někdo hodný pustit. Z pohledu robota prostě nemáte nárok, jelikož on je na hlavní a basta. A to je jen jedna z mnoha situací, kterou prostě nelze řešit strojově. Kdyby autonomních vozidel byla většina, musela by se dost změnit logika provozu.

Někdo by mi mohl namítnout, že to lze řešit nějaký komunikačním standardem mezi autonomními vozidly. Jistě. Ale zatím se na ničem takovém vůbec nepracuje. Takže jestliže někdo říká, že ta technologie je hotová a vidí to "jen" na legislativě, tak se plete.

+16/0
doporučit
10.2.2017 7:57

J19a23k19u89b 17B30o45h78o29n54ě63k 8815666649457

Jo, vzpomínám si, jak každý plival na automatickou převodovku, jak je to na nic a jak vystřelí spotřeba nahoru.

A dneska je to už obráceně

+10/−1
doporučit
10.2.2017 11:30

J12i80r17i 61V44a27l87e85k 4903797824303

Zpomalení videa je proces, kdy záznam trvající jednu časovou jednotku se přehrává třeba dvě časové jednotky. V případě, že video nasbírané za dvě časové jednotky se přehraje za jednu časovou jednotku, říká se tomu zrychlení videa. Video v článku je zrychlené. ;-)

+8/0
doporučit
10.2.2017 15:47

T94o30m35á40š 43P21á66r47t53l 7405409541752

Na rozdíl od průměrné blondýny, má tenhle automat tu vyhodu, že neustále kouká krzevá 8 kamer na všechny strany, dále situaci monitoruje radar a další senzory a PC nikdy nespí.

Kromě toho, tahle auta, najezdí kumulativně tolik kilometrů za jediný den, kolik nenajezdí ani ti nejlepší šoféři za celý život (to se ze zvyšujícím poštěm TESEL bude zvyšovat).

Rychlost, se kterou se TESLY mohou učit a množství dopravních situací, které "viděli" na vlastní kamery a pamatují si, je neskutečná.

Nehledě na to, že ten počítač si umí přibrzdit, každé kolo zvlášť, případně na každou nápravu poslat výkon dle potřeby a toto upravovat mnohokráte za vteřinu...

V tomto směru už blondýna nemá šanci vůbec. :)

TESLA R^

+11/−3
doporučit
10.2.2017 17:24

P39e80t11r 48M90i64c60h48a89l 2360574111542

A já to říkám pořád, že bez skutečné umělé inteligence je to nepoužitelné.

+8/−2
doporučit
10.2.2017 11:15

J17o52z30e37f 28K20o34s10t50e58l92a23n29s69k10ý 8265902719496

To je zase článok nejakého "experta". Treba si uvedomiť, že ešte v r. 2004 autonómne vozidlá nedokázali jazdiť ani po púšti. V tom roku totiž americká agentúra DARPA zorganizovala prvé "závody" autonómnych vozidiel. Do cieľa to nezvládlo žiadne. Niektoré skončili po pár 100 metroch. "Rekordná" motorka zvládla asi meter...

Odkaz na jedno z mnohých videí: https://youtu.be/wTDG5gjwPGo

Po necelých 13 rokoch autonómne autá zvládajú väčšinu "záludností" cestnej premávky. A je úplne samozrejmé, že zatiaľ nefungujú úplne dokonale. Ale aj tak je to obdivuhodný pokrok - za polovicu ľudskej generácie...

+5/0
doporučit
10.2.2017 22:57

T61o84m15á45š 86H46a10l24u31z80a 6153933766388

Video taky poukazuje na hodně chyb lidského faktoru. To, že chodci by měli vždy chodit po straně v protisměru jízdy aut, to se snad učí už na ZŠ. Sám jsem cyklista, ale nechápu ty trubky, co jedou uprostřed pruhu a auta je musí objíždět. V tomto případě opět bezohlednost cyklisty, kdy vjel do trasy Tesle a to to vyhodnotila jako riziko. Zase tak tragicky bych to neviděl. Ale pokud chceme opravdu bezchybné "autořidiče", tak to by se musely silnice přeměnit ve zvětšeninu dětské autodráhy, auta by se posílala v daných intervalech na dráhu a každý by věděl, s jakou dobou přepravy má počítat. :-)

+5/0
doporučit
10.2.2017 13:50

T87o14m23á26š 25R22ů29ž30i75č87k32a 8175345704946

No já bych řekl, že k bezpečnosti a plynulosti provozu také přispívá čitelnost a předvídatelnost chování řidičů. Tedy snažím se odhadnout úmysl druhých a zároveň jet tak, aby ostatní mohli udělat totéž. A různé zastavování a přibřzďování bez zjevného důvodu tomu rozhodně nepomáhá. Při představě, že někde v centru města jezdí všechna vozidla tímto zmatečným způsobem, bych se tedy rozhodně bezpečně necítil (ani jako chodec).

Ale jako nouzový odvoz z hospody, aniž bych musel spoléhat na MHD nebo taxi, bych to velmi ocenil.

+5/0
doporučit
10.2.2017 10:12

M60a32r97t63i18n 49H68r11o17u43d89n28ý 5957122284457

Víc než polovina těch "minel" (co to je za debilní slovo) je jen přílišná opatrnost.

+4/0
doporučit
10.2.2017 20:01

T63o25m84á41š 64M85a98t75o59u30š40e19k 6266224785

Z videa vyplývá, že priorita počítače je nenabourat než dojet do cíle co nejrychleji. Zastavuje v situacích, při kterých by normální řidič minimálně přibrzdil. Úzká silnice nedovoluje pokračovat, protože je nastavena nějaká minimální šířka atd. Pokud by způsobil více nehod, politici zastaví projekt na několik let.

+4/0
doporučit
10.2.2017 18:54

P22e38t29r 69T58. 17D39v68o87ř29á12k 4164828343

Takto by řídil jeden místní diskutér, jehož jméno se nesmí vyslovit, pokud by byl dospělý a měl auto.

+4/0
doporučit
10.2.2017 18:35

J92a33n 27N56o52v68á90k 7490395396746

Tak hlasujeme. Kdo chce autopiloty dá mě (+) kdo nechce autopiloty dá mě (-)

+11/−10
doporučit
10.2.2017 23:52

L32u31b14o87š 18H58o83l93í63k 5777880752410

Nějak mi v těch momentech zastavení chybí na displeji přesýpací hodiny... ;-)

+4/−1
doporučit
10.2.2017 19:28
Foto

P69e37t33r 56P95r22o61c78h25á51z65k95a 3232626732524

Kombinace autonomní auta a auta s řidiči je nesmysl. Nevěřím, že někdy vůbec dokáže autonomní systém reagovat na záludnosti provozu lépe než průměrný řidič.

+10/−11
doporučit
10.2.2017 6:03

L86a71d98i89s94l35a84v 35K80u79d69l28a21c29e55k 8148570849859

Je to lekave. Vychytat detekovani chodcu kolaru a zaparkovanych aut bude jeste hodne narocne.Chodci a kolari nedodrzuji bezne zadna pravidla a jejich chovani odhadovat dopredu je obcas narocny ukol i pro cloveka.

Tusim ze v asijskem provozu plnem kolaru by Tesla neujela ani metr. Na druhou stranu na dlouhe trasy po dalnicich to pravdepodobne bude fungovat bez problemu.uz dnes.

+3/0
doporučit
11.2.2017 8:48

R24o45b44i52n 27Ž76i94ž16k79a 2478904946956

Na jedné straně je to určitě zajímavej vývoj a chca nechca je to cesta do budoucnosti, takže tomu fandím (cokoliv, co za člověka převezme rutinní výkony, je perspektivní).

Na druhé je třeba přestat přestat předstírat, že to je dnes kterýmkoliv směrem dospělá technologie. Je to pěkná hračka, která sice může být užitečná (prázdná dálnice) ale taky úplně k ničemu (město). V každém případě by každá Tesla ještě furt měla mít na volantu obrovský nápis "nespolíhej se na mě" :-)

+3/0
doporučit
10.2.2017 14:53

P20e50t75r 16K89o85l46o44u52š96e75k 6269518433674

U těchto videí je nejhorší, že se neví kolik jich udělali, než to konkrétní poskytli.

( filmový spoiler - Sully nebo jak se to jmenuje )

Přimomíná mi to jak na řece Hudson přistál pilot a oni udělali zkoušku jestli by nedoletěl na letiště. ( z filmu ) Zvládli doletět aniž by museli přistávat na řece. Na dotaz kolikrát to zkoušeli než se to povedlo bylo: 23 ( nebo tak nějak to bylo, nepamatuji se přesně )

A to je ten problém. Kdyby to takto zvládnul pokaždé v neznámém terénu je to dle mě velice velice dobré. Ale on to není neznámý terén ( okolí Tesly ) a to jestli to bylo poprvé nemůžeme říci.

+3/0
doporučit
10.2.2017 14:52

L95a94d61i48s38l75a59v 17K52r29á80l 1220103289151

Já tu do toho nechce rejpat, ale toto video tu už bylo před vánocemi ne?? kde se řešilo jak furt z astavuje atd...tak proč tu je znovu úplně stejné ?????

+3/0
doporučit
10.2.2017 13:40

K87a88t83e72ř18i69n52a 49D23r71a48h51o71k47o68u36p74i42l36o19v84á 9846521662303

Jinému než autonomnímu Google Car (bývalý Stanley) bych nevěřila. Oni už v mnoha soutěžích prokázali, že je to nejlepší z nejlepších a to bylo před 12 lety (2005). Tesla bude mít to samé co má Google tak za nejméně 5 let (pokud vůbec). Pak teprve začnou řešit posledních "10%", které teď Google už dávno řeší a má prakticky skoro vyřešené.

+7/−7
doporučit
10.2.2017 1:47

L59u43k32á85š 18M72á45l25e46k 8186854415787

...obdivovatelé Tesly - opravdu by jste tohle řízení, co má daleko k dokonalosti, chtěli?

+3/−1
doporučit
10.2.2017 18:10

J35o96s52e54f 47Š76o88l33t87e69s 8834928160793

Ehm, to video je staré přes půl roku... Při rychlosti vývoje je to jako upozorňovat na techniku z doby kamenné.

+5/−5
doporučit
10.2.2017 19:55
Foto

K72a19r30e12l 46B27a51r57t36a29k 9626151975126

A to v Čechách jezdí mnoho "řidičů" ještě hůře než autonomní Tesla.

Takže by to byl velký pokrok.

+3/−2
doporučit
12.2.2017 7:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.