Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P95e82t95r 73H47a21m16p14l 6553794171933

No, tak ta vaše analýza taky není úplně bez chybky. U cyklisty zpomalil a nezastavil (senzor ještě asi není kalibrován na cyklobu...ny otírající se o zrcátka), zastavení u dvou holek Tesla sama přiznala jako chybu a zastavení na konci není chyba ale úmysl, bo ten řidič tam evidentně chtěl vystoupit.

+28/0
doporučit
10.2.2017 0:24

M39a82r32t14i92n 36K44a19r57á83s20e66k 9888533878118

No na to ze jde o technologii v dost rane fazi bych rekl ze docela dobre ne?

+26/−2
doporučit
10.2.2017 9:07

K28a86r86e87l 72V32o38h48n19o55u27t 4758269250457

Podjíždějící cyklista je ten, kdo porušil předpis. Nevypadá to tam na cyklostezku. Automat zareagoval jinak než člověk, ale neřekl bych, že špatně. Cílem jistě bylo neohrozit cyklistu, což zřejmě splnil.

U chodkyň zastavil zřejmě proto, že neviděl do pravotočivé zatáčky s následným horizontem a nechtěl chodkyně ohrozit. Že tam člověk téměř vždy vjede na blind, neznamená, že je takové chování správné.

A to jsem velký kritik velkohubých prohlášení Elona Muska.

+25/−3
doporučit
10.2.2017 10:34

J63i78ř96í 82V82o25g80e68l 6922422526368

Jde o to, že provoz ve městě se mnohdy spoléhá na obyčejnou mezilidskou komunikaci mezi řidiči. Například, když chcete odbočit z vedlejší na hlavní, kde je zrovna tou dobou zácpa, tak vás prostě musí někdo hodný pustit. Z pohledu robota prostě nemáte nárok, jelikož on je na hlavní a basta. A to je jen jedna z mnoha situací, kterou prostě nelze řešit strojově. Kdyby autonomních vozidel byla většina, musela by se dost změnit logika provozu.

Někdo by mi mohl namítnout, že to lze řešit nějaký komunikačním standardem mezi autonomními vozidly. Jistě. Ale zatím se na ničem takovém vůbec nepracuje. Takže jestliže někdo říká, že ta technologie je hotová a vidí to "jen" na legislativě, tak se plete.

+15/0
doporučit
10.2.2017 7:57

J22i71r38i 84V93a32l15e85k 4673927294313

Zpomalení videa je proces, kdy záznam trvající jednu časovou jednotku se přehrává třeba dvě časové jednotky. V případě, že video nasbírané za dvě časové jednotky se přehraje za jednu časovou jednotku, říká se tomu zrychlení videa. Video v článku je zrychlené. ;-)

+8/0
doporučit
10.2.2017 15:47

J16a54k82u93b 47B19o68h92o42n47ě56k 8865906699157

Jo, vzpomínám si, jak každý plival na automatickou převodovku, jak je to na nic a jak vystřelí spotřeba nahoru.

A dneska je to už obráceně

+9/−1
doporučit
10.2.2017 11:30

T85o46m28á93š 54P29á95r26t76l 7795699321522

Na rozdíl od průměrné blondýny, má tenhle automat tu vyhodu, že neustále kouká krzevá 8 kamer na všechny strany, dále situaci monitoruje radar a další senzory a PC nikdy nespí.

Kromě toho, tahle auta, najezdí kumulativně tolik kilometrů za jediný den, kolik nenajezdí ani ti nejlepší šoféři za celý život (to se ze zvyšujícím poštěm TESEL bude zvyšovat).

Rychlost, se kterou se TESLY mohou učit a množství dopravních situací, které "viděli" na vlastní kamery a pamatují si, je neskutečná.

Nehledě na to, že ten počítač si umí přibrzdit, každé kolo zvlášť, případně na každou nápravu poslat výkon dle potřeby a toto upravovat mnohokráte za vteřinu...

V tomto směru už blondýna nemá šanci vůbec. :)

TESLA R^

+10/−3
doporučit
10.2.2017 17:24

P21e39t76r 70M59i75c75h38a41l 2860304821722

A já to říkám pořád, že bez skutečné umělé inteligence je to nepoužitelné.

+8/−2
doporučit
10.2.2017 11:15

J59o93z73e24f 51K93o34s26t29e48l49a97n73s11k20ý 8375162239776

To je zase článok nejakého "experta". Treba si uvedomiť, že ešte v r. 2004 autonómne vozidlá nedokázali jazdiť ani po púšti. V tom roku totiž americká agentúra DARPA zorganizovala prvé "závody" autonómnych vozidiel. Do cieľa to nezvládlo žiadne. Niektoré skončili po pár 100 metroch. "Rekordná" motorka zvládla asi meter...

Odkaz na jedno z mnohých videí: https://youtu.be/wTDG5gjwPGo

Po necelých 13 rokoch autonómne autá zvládajú väčšinu "záludností" cestnej premávky. A je úplne samozrejmé, že zatiaľ nefungujú úplne dokonale. Ale aj tak je to obdivuhodný pokrok - za polovicu ľudskej generácie...

+4/0
doporučit
10.2.2017 22:57

M85a26r80t12i69n 85H37r25o92u76d53n59ý 5967202814697

Víc než polovina těch "minel" (co to je za debilní slovo) je jen přílišná opatrnost.

+4/0
doporučit
10.2.2017 20:01

T12o51m61á38š 75M97a36t91o89u37š71e84k 6736654105

Z videa vyplývá, že priorita počítače je nenabourat než dojet do cíle co nejrychleji. Zastavuje v situacích, při kterých by normální řidič minimálně přibrzdil. Úzká silnice nedovoluje pokračovat, protože je nastavena nějaká minimální šířka atd. Pokud by způsobil více nehod, politici zastaví projekt na několik let.

+4/0
doporučit
10.2.2017 18:54

P35e72t52r 95T56. 77D90v13o37ř23á77k 4404498743

Takto by řídil jeden místní diskutér, jehož jméno se nesmí vyslovit, pokud by byl dospělý a měl auto.

+4/0
doporučit
10.2.2017 18:35

T88o52m86á90š 41H18a85l53u84z12a 6873883886228

Video taky poukazuje na hodně chyb lidského faktoru. To, že chodci by měli vždy chodit po straně v protisměru jízdy aut, to se snad učí už na ZŠ. Sám jsem cyklista, ale nechápu ty trubky, co jedou uprostřed pruhu a auta je musí objíždět. V tomto případě opět bezohlednost cyklisty, kdy vjel do trasy Tesle a to to vyhodnotila jako riziko. Zase tak tragicky bych to neviděl. Ale pokud chceme opravdu bezchybné "autořidiče", tak to by se musely silnice přeměnit ve zvětšeninu dětské autodráhy, auta by se posílala v daných intervalech na dráhu a každý by věděl, s jakou dobou přepravy má počítat. :-)

+4/0
doporučit
10.2.2017 13:50

T42o24m51á51š 37R75ů28ž86i53č24k35a 8905205484346

No já bych řekl, že k bezpečnosti a plynulosti provozu také přispívá čitelnost a předvídatelnost chování řidičů. Tedy snažím se odhadnout úmysl druhých a zároveň jet tak, aby ostatní mohli udělat totéž. A různé zastavování a přibřzďování bez zjevného důvodu tomu rozhodně nepomáhá. Při představě, že někde v centru města jezdí všechna vozidla tímto zmatečným způsobem, bych se tedy rozhodně bezpečně necítil (ani jako chodec).

Ale jako nouzový odvoz z hospody, aniž bych musel spoléhat na MHD nebo taxi, bych to velmi ocenil.

+4/0
doporučit
10.2.2017 10:12

J24a96n 67N85o27v10á84k 7830925426566

Tak hlasujeme. Kdo chce autopiloty dá mě (+) kdo nechce autopiloty dá mě (-)

+10/−9
doporučit
10.2.2017 23:52

L24u81b86o50š 18H66o88l77í69k 5237700362120

Nějak mi v těch momentech zastavení chybí na displeji přesýpací hodiny... ;-)

+4/−1
doporučit
10.2.2017 19:28
Foto

P73e56t12r 97P72r65o49c96h46á28z69k14a 3292136712214

Kombinace autonomní auta a auta s řidiči je nesmysl. Nevěřím, že někdy vůbec dokáže autonomní systém reagovat na záludnosti provozu lépe než průměrný řidič.

+10/−11
doporučit
10.2.2017 6:03

L57a39d57i18s79l61a45v 98K13u15d67l12a42c77e21k 8528690649229

Je to lekave. Vychytat detekovani chodcu kolaru a zaparkovanych aut bude jeste hodne narocne.Chodci a kolari nedodrzuji bezne zadna pravidla a jejich chovani odhadovat dopredu je obcas narocny ukol i pro cloveka.

Tusim ze v asijskem provozu plnem kolaru by Tesla neujela ani metr. Na druhou stranu na dlouhe trasy po dalnicich to pravdepodobne bude fungovat bez problemu.uz dnes.

+3/0
doporučit
11.2.2017 8:48

R70o97b85i20n 37Ž91i59ž76k62a 2268454886636

Na jedné straně je to určitě zajímavej vývoj a chca nechca je to cesta do budoucnosti, takže tomu fandím (cokoliv, co za člověka převezme rutinní výkony, je perspektivní).

Na druhé je třeba přestat přestat předstírat, že to je dnes kterýmkoliv směrem dospělá technologie. Je to pěkná hračka, která sice může být užitečná (prázdná dálnice) ale taky úplně k ničemu (město). V každém případě by každá Tesla ještě furt měla mít na volantu obrovský nápis "nespolíhej se na mě" :-)

+3/0
doporučit
10.2.2017 14:53

P27e66t22r 82K22o27l31o22u20š12e93k 6679968463644

U těchto videí je nejhorší, že se neví kolik jich udělali, než to konkrétní poskytli.

( filmový spoiler - Sully nebo jak se to jmenuje )

Přimomíná mi to jak na řece Hudson přistál pilot a oni udělali zkoušku jestli by nedoletěl na letiště. ( z filmu ) Zvládli doletět aniž by museli přistávat na řece. Na dotaz kolikrát to zkoušeli než se to povedlo bylo: 23 ( nebo tak nějak to bylo, nepamatuji se přesně )

A to je ten problém. Kdyby to takto zvládnul pokaždé v neznámém terénu je to dle mě velice velice dobré. Ale on to není neznámý terén ( okolí Tesly ) a to jestli to bylo poprvé nemůžeme říci.

+3/0
doporučit
10.2.2017 14:52

L67a17d26i43s63l89a11v 22K70r29á30l 1260303839821

Já tu do toho nechce rejpat, ale toto video tu už bylo před vánocemi ne?? kde se řešilo jak furt z astavuje atd...tak proč tu je znovu úplně stejné ?????

+3/0
doporučit
10.2.2017 13:40

K82a66t25e14ř84i75n65a 38D39r52a43h10o59k95o90u52p39i55l94o19v54á 9986121342723

Jinému než autonomnímu Google Car (bývalý Stanley) bych nevěřila. Oni už v mnoha soutěžích prokázali, že je to nejlepší z nejlepších a to bylo před 12 lety (2005). Tesla bude mít to samé co má Google tak za nejméně 5 let (pokud vůbec). Pak teprve začnou řešit posledních "10%", které teď Google už dávno řeší a má prakticky skoro vyřešené.

+7/−7
doporučit
10.2.2017 1:47

L25u53k50á63š 91M11á10l37e36k 8296374515927

...obdivovatelé Tesly - opravdu by jste tohle řízení, co má daleko k dokonalosti, chtěli?

+3/−1
doporučit
10.2.2017 18:10

J61o88s11e78f 86Š90o30l89t50e26s 8784758900693

Ehm, to video je staré přes půl roku... Při rychlosti vývoje je to jako upozorňovat na techniku z doby kamenné.

+5/−5
doporučit
10.2.2017 19:55
Foto

K35a73r37e82l 64B90a41r68t32a25k 9736471505426

A to v Čechách jezdí mnoho "řidičů" ještě hůře než autonomní Tesla.

Takže by to byl velký pokrok.

+3/−2
doporučit
12.2.2017 7:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.