Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Statisticky dokázáno: hlad po výkonu a SUV zvyšuje emise i přes drsné limity

Výrobci budou mít čím dál tím větší problém splnit domluvené limity emisí CO2. Díky německým statistikům teď k logickým předpokladům existují i čísla. Němci loni ve svých autech spálili 45,3 miliardy litrů paliva, což znamená 3,6% nárůst oproti roku 2008.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T87o44m22á73š 48V78a89l84d15e32r 7353750159

Spotřeba by se měla udávat v gramech na kW jako v letectví. Tady se diví zvyšováním spotřeby, ale stačí se podívat jak se nesmyslně vozy zvětšují, při minimálním navýšení vnitřního prostoru. Stačí se podívat na kombíky střední třídy. Dříve tak akorát a velký vnitřní prostor. Dnes nesmyslně velké obludy a uvnitř málo prostoru. Hlavně, že se tomu dávají názvy jako Sport Touring apod. Nyní se alespoň snaží o jakousi úsporu hmotnosti. Což při zvětšování celkového auta má pochybnou snahu o nějakou smyslnou úsporu. Takže bychom dosáhli hmatatelných úspor nejen na palivu, ale i v emisích, kdyby se vozy nezvětšovali a uplatnily se všechny inovace, které známe u motorů, karoserie, chassis.

0/0
30.12.2016 17:32

P46e10t36r 18M81i32c95h95a38l 2420834941602

Auta se zvětšují kvůli bezpečnosti. Podívej se na sílu dveří nebo sloupků na autě starém 30 let a dnes.

0/0
30.12.2016 21:47

T27o59m35á73š 45V26a15l28d63e58r 7513720129

Nejenom. Není to základní důvod. Zvětšují se, protože další model musí být větší než předchozí, aby se argumentovalo zlepšeným prostorem, bezpečností atd. Pouhý marketing. Přitom by stačilo použít lepší materiál a poznatky z vědy. Vozy se zvětšila za 20 let o více než cca 50 cm na délku . Polo už dávno nahradilo délkou Golf. Golf zase Passat atd. Střední třída má délku kolem 5m a přitom dříve tuto délku měly pouze prémiové modely značek. Jde pouze o marketingový požadavek mít lepší model než konkurence. A lepší znamená větší.

+1/0
1.1.2017 0:24

J12a90n 76M67a75c43h96á78č 3457186973882

Downshizing je cesta do pekla.Všichni to vědí,ale všichni to dělají.Tříválce s objemem jeden litr v oktávce za půl milionu.Kdo si to chce koupit?VW už začíná pomalu dostávat rozum,poté co dostalo přes prsty,tak první vlaštovkou je šestiválec 3,0 TDI v Amaroku,místo toho jejich ,,univerzálního" dvoulitru.

+3/−2
29.12.2016 10:15

J35i21ř93í 79S59c11h38w78a87c60h 8398594408866

Downsizing probíhá po celou dobu co existuje spalovací motor, po celou tu dobu se motory neustále zmenšují a to proto, že roste litrový výkon.... Kdo dnes dělá 12 litrový motor aby z něj dostal 300 koní?

+4/0
29.12.2016 16:18

P19e69t86r 82M50i83c44h78a30l 2140284691662

To je sice pravda, ale obávám se, že se to začíná přehánět. Tříválcové litry dotované turbem na výkon hodně přes 100 koní už jsou o životě motoru na hranici možnostech materiálů a hlavně o zkrácení životnosti těch motorů.

+1/0
30.12.2016 21:50

J50i97ř81í 80S50c36h83w19a14c20h 8478134568236

tříválcové TSI 1.0 má litrový výkon 115 koní....zdá se to poměrně dost...

ale špička je dnes mnohem dále, sériové turbomotory Audi a dalších výrobců (Ford Honda) mají dnes litrový výkon cca 150-160 koní....

Honda už před cca 25 lety vyráběla sériově malé atmosférické motory 1.6 s litrovým výkonem 100-115 koní a za těch 25 let se konstrukce motorů a vývoj materiálů a technologie jejich zpracování posunula a neustále posouvá...

0/0
1.1.2017 14:02

Z93d24e51n60ě27k 36B88l33a36ť90á62k 7662245532555

Neházejte to na VW, ale na EU, litrové motory dnes dělá Ford, PSA, Renault/Nissan, Hyunday, Kia, Fiat, prostě všichni!!!

+1/0
29.12.2016 20:41
Foto

M90i89r61o89s44l86a80v 15S78t87e32i55n76e14r 6588484793935

Celkem přehledná situace. Nezávisle na tom, zda je vůz 4x4 nebo jenom imitace, rozhodne nakonec výkon motoru.

Nezničitelné PD- motory E4 Oktávií s 90 HP jezdí dodnes. Následovaly motory s 81 kW, čili 110 HP z dvou litrů- tyto motory také nedělají potíže, přeprogramovat je na E5.

Problémy s NOx začínají u více, než 150 HP z dvou litrů, nebo 110 HP z 1,6 litrů obsahu.

Takže se zde setkávají dvě tendence- zvyšování výkonu a současně snižování emisí dosud zcela nesledovaných kysličníků. Na dešť nebo mlhu není spolehnutí, tak se musí vstřikovat močovina, aby se ty kyseliny neutralizovaly.

E6 bude nejspíš poslední výplod chorých mozků.

0/0
28.12.2016 20:58

M70i50r64e78k 53G11a43j76e27r 5701896289830

Pointa je kde?

0/0
28.12.2016 21:22
Foto

M22i39r62o22s30l85a23v 21S36t23e18i71n72e94r 6798214283765

S dalšími normami jsme už na konci vlajkové tyčky.

0/0
28.12.2016 21:43
Foto

J51i82ř72í 53D13v90o22ř46á59k 5555669690198

Několikrát jsem četl tvůj komentář a nějak ho nechápu . Možná to bude tím , že už pár desítek let dělům v oboru .

0/0
29.12.2016 10:04
Foto

J26i24ř90í 38D62v65o81ř43á37k 5565169790158

Pardon : dělám .

0/0
29.12.2016 10:35

K62a65r97e92l 48V44a20c68h36u71t 9103832359663

Stejně je to celé podvod - protože ty limity sčítají jablka s hruškami - myslím že platí, že boháči, kteří si kupují silná vozidla, toho za rok najezdí mnohem více, než chudáci, kteří si kupují slaboučké vozy s minimální spotřebou. Proto reálně v provozu ty teoretické propočty nemohou vůbec platit ... :-/ ... je to podvod upečný politiky tak, aby se ten vlk nažral... Rv ... a lidi se dál budou dusit emisemi hlavně z náklaďáků a silných osobáků.

+1/−2
28.12.2016 18:53

P11e71t25r 75M25i93c49h88a52l 2900534361982

Jenže ony ty "slaboučké vozy s minimální spotřebou" většinou žerou podstatně víc, než je deklarováno. ... Takže je to vlastně podvod na druhou.

+6/0
28.12.2016 20:47

J37i76ř34í 62S93c22h29w97a69c70h 8538584288296

Tak s Porsche 911 Carrera s 370 koníky za papírových 7,4 taky asi taky nikdo nepojede ;-)

0/0
28.12.2016 20:54

P59e61t37r 93M28i80c72h52a93l 2860274951732

No to ne, ale ono jich zase nejezdí tolik jako běžných rodinných aut nižší/střední třídy.

+2/0
28.12.2016 21:21

J44i74ř52í 45S94c61h27w63a41c49h 8808214528346

jen jsem chtěl naznačit, že rozdíl mezi papírovou spotřebou spotřebou a a skutečností jde napříč výkonovým spektrem....;-)

0/0
28.12.2016 21:27

P93e41t10r 70M26i95c74h89a36l 2250964341552

To sice jde, ale pořád je ten rozdíl u malých motorů větší. Se svým dvoulitrem jezdím cca za 5 litrů, psaných mám 4,8. Předloni na dovolené jsem měl z půjčovny tříválec 1,2, papírová spotřeba kolem 6 litrů a bralo mi to skoro 9. Jezdím víceméně stejným stylem a zvlášť na dovolené člověk nikam nespěchá. Letos na dovolené jsem měl 1,8 TSI a jezdil jsem s tím do šesti litrů, víceméně za papírovou spotřebu, nevím přesně, kolik byla psaná, možná kolem 5,5 - 6. Takže opět velmi lehce nad udávanou hodnotu.

0/0
28.12.2016 22:13

J35i83ř82í 46S45c97h48w83a33c26h 8358584968106

problém je v tom jak se daný motor používá. Pokud je někdo zvyklý na dvoulitr a pak přesedne do litru a jezdí s ním jak je zvyklý tak to samozřejmě žere. Ale úplně stejně to dopadne, když někdo kdo je zvyklý na třílitr a přesedne do dvoulitru. Tedy já mluvím hlavně o přechodu z benzínu opět na benzín. Vím že ty jezdíš s dieselem a tam to srovnání není úplně "košer".

Nevím jaký tříválec 1,2 máš na mysli ale jezdil jsem s 1.2 HTP/51 kW v Roomsteru a při "pianko jízdě" město plus okresky byl průměr 6-6,5l/100km

0/0
28.12.2016 22:47

P65e28t21r 55M81i74c55h77a21l 2930264101982

Jiří, jezdil jsem s benzíny i diesely. S mojí bývalou atmosférou 1,6 jsem jezdil taky jen velmi lehce nad papírovou spotřebu. Co se týká té 1,2, bylo to Polo tuším 44 kW, ale nevím to jistě. V podstatě haťapka. A jezdil jsem s tím po Rhodosu na výlety, žádný spěch, většinou do 80 km/h, klimu jsem pouštěl minimálně (protože na ty popojížďky to bylo zbytečné a navíc jsme tam byli na konci září, kdy už tam není tak horko). Takže to není srovnání benzín - nafta, ale auto s rezervou a bez rezervy výkonu. ... Mimochodem, zmíněná haťapka při svižnější jízdě po dálnici nejde pod 10 litrů. Vím, není to dálniční auto, ale kdo občas nejede po dálnici, že.

+3/0
28.12.2016 23:26

K98a54r47e37l 47V69a15c90h78u58t 9133452229143

To jsi měl asi smůlu, Haťapku máme (47kW, combi, 2007) a jezdíme s dlouhodobou spotřebou 6,3. Průměr na kratších trasách obvykle hodnota 6,4-6,8 no a po dálnicích to umí za rovných 7,0 (Brno-Vyškov), anebo na dlouhých trasách (Chorvatsko) klidně taky těch 6,5 (s klimou a plně naložení, snaha držet furt 130). ;-) ... Je fakt, že jsme si ji sami zajížděli a je na jízdu po dálnicích už tak nějak "zvyklá". No ale taky dle TP je spotřeba trochu níž: 7,9 - 5,1 - 6,1.

0/0
29.12.2016 8:26

P49e70t24r 73M21i29c94h19a71l 2250694241592

Psal jsem o svižnější jízdě. Snaha držet 130 (předpokládám na tachometru) znamená jet ve skutečnosti většinou do 110 km/h. Když kolikrát vidím, co předvádějí majitelé zmíněných tříválcových zázraků na "padesátce" směrem na Uh. Hradiště, když suverénně jedou nalepení za kamionem, na předjetí nemají, ale místo pro ostatní na zařazení tam nenechají, takže vytvoří kolonu. Pak začnou předjíždět v kopci, kde jsou nahoru dva pruhy, trvá jim to celé stoupání a celou tu kolonu pak samozřejmě zavřou v levém pruhu za sebou. Podobně se často chovají na dálnicích - neuhnou z levého pruhu, i když je v pravém místo, protože díky neznalosti předpisů si myslí, že i když jsou v pravém pruhu rozestupy mezi kamiony 300 metrů, tak oni stále předjíždějí (což není pravda). Výsledkem bývá opět dlouhá kolona a když oni pak uhnou do pravého pruhu, tak už se zpět na předjetí do levho nemůžou dostat, protože na to nemají rychlost. To je ta dálniční spotřeba do 7 litrů. Když se pak někdo z nich snaží držet krok s levým pruhem, který jede tachometrových 145 - 150 (tedy reálně 130 - 145 km/h), tak jim ta spotřeba vyleze klidně i přes těch 10 litrů.

0/0
30.12.2016 21:46

Z10d56e71n87ě30k 44B97a49b39i85c88k86ý 6886913195858

Toto chování jde napříč spektrem řidičů, určitě se netýká jen řidičů HTP..

0/0
23.1.2017 7:51

J68a18r19o69m70í15r 17K96r29á14l 4800139894819

No a s Golfem 1,6 z roku 1998 není problém jezdit pod 7 litrů. A to má najeto skoro 300 tisíc. Tak kde je ten pokrok a výhody těch sekačkových motorů ?

+1/0
29.12.2016 9:01

J31i67ř33í 20S14c43h16w69a82c11h 8238634208836

ten pokrok je v tom, že tam kde ten golf pojede za 7 (ale spíše za 7,5), tak to octa s ekvivalentní "sekačkou" 1.2TSI pojede za 6 a to má možná o 100 kilo víc ;-)

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=1997&constyear_e=2000&power_s=55&power_e=60

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2013&constyear_e=2016&power_s=60&power_e=85

0/0
29.12.2016 21:04

T35o86m32á36š 85V32a12l17d59e54r 7873930489

Takovou průměrnou spotřebu mám u 1,8l 100kW MPV a pomalu nejezdím. Pouze v zákonných limitech. Pravda po městě 10,7l

0/0
30.12.2016 17:39
Foto

J74i68ř26í 62D94v59o56ř63á31k 5635789860748

Každé auto , každý motor chce něco jiného . Pokud " znáš " svůj dvoulitr dokážeš spotřebu minimalizovat . Pokud sedneš do jiného auta , trvá nějakou dobu , než ho " poznáš " . Třeba u náklaďáků , kde je spotřeba 30 - 35 litrů na 100 km , dokáže řidič tuto spotřebu ovlivnit o 5 - 8 litrů do plusu stylem jízdy . Jde o udržování ekonomických otáček ( prakticky u každého motoru o trochu jiné ) , předvídání , řazení , podřazování ve správný okamžik , ....... . Jistá nejmenovaná automobilka ( nemůžu jmenovat , zase by mě smázli za reklamu , spam ) ,dělala před lety školení řidičů . Stejnou trasu projel řidič a potom zaměstnanec automobilky . Ten ukázal řidiči , kde dělá chyby . Před tímto školením byla reakce řidičú : Co mě tam bude učit učit nějaký mladý teoretik ? Jezdím 20, 30 let . Umím řídit . Po školení : Jo , něco jsem se naučil .

+2/0
29.12.2016 9:55

P78e98t34r 18M55i16c94h33a70l 2420804531272

Asi jsi reagoval na mě. Kdybys ten můj příspěvek dočetl do konce, viděl bys, že tam srovnávám dvě auta z půjčovny, každé o dost jiné. S normálním autem jsem se pohyboval kolem tabulkové spotřeby, s tříválcovou parodií jsem byl dost nad ní. Styl jízdy mám stejný, jsem zvyklý na tzv. economy run, jenže u toho tříválce to prostě nebylo nic platné. Snad jedině kdybych jezdil maximálně na 70% povolených rychlostních limitů.

0/0
30.12.2016 21:56

K66a79r24e17l 77V32a20c94h40u10t 9663472289143

Ať ty limity dodržují v prvé řadě elektrárny a spalovny a lodě a letadla. - Lidi, kteří si vozí zadky v autech pak můžete skásnout hravě mnoha způsoby. - Vydejte třeba nařízení, že se množství CO2 bude počítat nejen na km, ale taky na počet osob. Kdo tedy bude chtít silnější vozidlo, nebude např. smět jezdit sám - a když, tak za extra taxu. ;-)

0/0
28.12.2016 18:45

O63n30d14ř32e53j 49Č21a52p12k81a 6501981803984

A nebo se na emise CO2 z motorů prostě vykašleme - v místě, kde to auto jezdí, jsou podstatně důležitější oxidy dusíku, mikročástice a jiný sajrajt. A místo snižování emisí CO2 zvýšíme jeho spotřebu, třeba tak, že z něj začneme vyrábět syntetické palivo, jak to už zkoušeli u Audi. Elektřiny i CO2 máme dost, obzvlášť pokud přestaneme panikařit pokaždé, když se řekne "jaderná elektrárna".

0/0
28.12.2016 21:10
Foto

J25i14ř36í 44D19v77o91ř76á48k 5235849560768

Tak kupodivu " syntetické palivo" , třeba MĚŘO ty NOx brutálně zvyšuje . A většina norem EURO x je o NOx. Tyto oxidy vznikají při spalování za vysokých tlaků , teplot plus přebytek kyslíku .

0/0
29.12.2016 10:34

T79o48m98a67s 70V36o11n41d12a66l 2199370140152

Uvalit vetsi dane na znecistovatele, ve mestech zpoplatnit vjezdy. Podpora CNG, elektromobilu. Auta starsi 20 let nepustit na ulici. Lidi sednou do sveho auta a jedou dusit ostatni. Chce to konecne nejaky pokrok a ne porusovat limity. Plno nemoci zpusobeno spinavym vzduchem, obrovske vydaje na lecbu, to vse jsou dopady automobilove dopravy. Snad to nebude dlouho trvat.

0/−9
28.12.2016 18:05

M24i76r42e66k 78G50a20j78e36r 5731316379500

Stat podporuje rakovinotvorne naftove motory vyssi dani u benzinu. A take tim, ze nepostihuje majitele aut s vymontovanymi filtry. To je spatne. Vymyslet dalsi poplatky, jako vami navrhovany za vjezd do mesta, to statni urednici umi nejlepe. Pritom je to naprosto zbytecne, drahe a skodlive opatreni.

+5/−1
28.12.2016 18:27

P22e85t80r 89D46r96a72p41a14l 3135248783715

ve měsrech zpoplatnit vjezdy...takže v každé vesnici bude mýtná brana, u které auto zastaví a znovu se rozjede. To fakt prospěje ekologii;-D

+3/0
28.12.2016 18:31

T67o22m46a26s 16V15o71n77d98a16l 2559150150652

Brana je stredovek, elektronizace to automaticky pokryje, jen se nebat

0/0
28.12.2016 20:27

M10i21r34e45k 42G85a88j54e31r 5761726399400

Chcete rict, ze tu mame na dalnicich stredovek? Nikde jsem nevidel to, o cem mluvite vy. Cena neceho takoveho by byla obrovska a pritom by to nebylo k nicemu.

0/0
28.12.2016 21:19

R73i19c72h28a87r17d 71M52i65k89u57l25e32n78k44a 1869747447404

Vy jste přesně ten škodič úřednický z Brusele....fuj.

0/0
28.12.2016 21:15

L73i96b67o35r 87B67e97n42á23t44s31k76ý 3302208167541

Zase jeden aktivista, jako Hollan u nás v Brně bez řidičáku, ale nechá se vozit.

+1/0
28.12.2016 22:29

L73u29k14á48š 58A80d75a60m86e75c 3427583920957

Možná by přírodě pomohlo víc, kdyby se soudruzi v Bruseli přestali snažit spasit svět a začali se trošku víc zabývat problémy těch, kteří ty jejich teřichy živí.

+12/−1
28.12.2016 17:52

M25i76r60e83k 69G11a72j81e60r 5341786169680

Je uplne jedno, jake zakazy nebo prikazy vlady kterychkoliv zemi budou vydavat. Dokud bude vyzivani ropy jako zdroje energie levnejsi nez obnovitelne zdroje, tak jeji spotreba bude stoupat. Je to ekonomicky zakon, ktery nelze obejit ani zadnymi dotacemi nebo sankcemi.

+3/0
28.12.2016 17:36

M91i19r20e27k 34G29a48j60e65r 5961186369680

Jo a megatunelem pro solarni barony jde stat proti vetsimu vyuzivani solarni energie, protoze elektrinu lidem zdrazuje. Stat (rozumej poslanci a vlada) zbrzdil rozvoj produkce levne elektriny prave tim, ze z budoucich penez obyvatel, kteri musi ted na ty u koryta prispivat zvysenou cenou elektriny, protoze zpusobil masivni budovani solarnich elektraren z jeste drahych solarnich panelu a naopak zabrzdil prirozenou vystavbu malych zdroju z levnych panelu. Dlouho nebude zajem o elektromobily prave z duvodu drahe elektricke energie - nevyplati se investovat do zvysene ceny auta, navic kdyz stejne v rodine musi byt auto se spalovacim motorem, ktere na delsi ceste nezustane nekde viset (na kabelu od nabijecky).

+2/0
28.12.2016 17:45

H40o83n18z94a 60T56a13r 3339462224612

Čínský investor to zase rozjede

http://archiv.ihned.cz/c1-65553270-cinane-v-cesku-skupuji-solary-planuji-dostihnout-ceskou-solarni-jednicku-cez

0/0
28.12.2016 19:13

M54i66r80e56k 83G16a18j83e38r 5551366419640

Domnivam se, ze jim jde spise o skupovani pozemku.

+1/0
28.12.2016 21:25
Foto

M77a87r12e10k 47C16e23r15n37y 5518116177

Ano, to je mozne....ovsem jaksi k nicemu dokud lidi budou kupovat neco co nepotrebujou...

0/0
28.12.2016 16:48

V23l24a35d17i23s28l60a68v 82B17u63r96y24š27e93k 1319962637164

no a protože u nás neexistuje žádný vůdce, jako v KLDR a nebo třeba ve Venezuele, který přesně ví, co lide potřebujou a co už nepotřebujou a tohle se u nás nechává na zákaznících, tak je to k ničemu

+1/0
28.12.2016 16:54

M27a24r78e49k 69M90a81l75ý 1242378751720

Ano. Představte si, že lidi často kupují něco, co nepotřebuji. Jen to prostě chtějí tak si to dopřeji. A je to tak v pořádku :-)

+1/0
28.12.2016 17:22

Z96d62e61n21ě42k 31T69r36u88t48n27o74v56s13k48ý 7303493776370

A smim se zeptat, co nepotrebuju a jak jste prisel na to, ze to nepotrebuju?

0/0
28.12.2016 19:00

A78n69t56o47n48í25n 64S27e17b46e54r77a 7813838980939

Zakazte uz ty zbytecne SUV. Jsou to skarede krabice s velkou spotrebou. Videt z toho je hur, do terenu je vetsina z nich k nicemu. Ve mestech zabiraji dve parkovaci mista. A uvnitr je to mensi nez poradny kombik. Absolutne nechapu k cemu to je. Si to vymysleli automobilky aby meli novy produkt a zase neco jak tahat z lidi vice penez a vetsina lidi jim skocila na spek....

+5/−11
28.12.2016 16:43

V87l33a67d68i84s10l49a25v 22B94u76r13y61š88e44k 1699452897574

dneska už nejste naštěstí vy komunisti v pozici, kdybyste mohli jménem dělnické třídy něco lidem zakazovat a já jen doufám, že se do té pozice nedostanete dříve než umřu, to je moje velké přání

+8/−3
28.12.2016 16:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.