- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Spotřeba by se měla udávat v gramech na kW jako v letectví. Tady se diví zvyšováním spotřeby, ale stačí se podívat jak se nesmyslně vozy zvětšují, při minimálním navýšení vnitřního prostoru. Stačí se podívat na kombíky střední třídy. Dříve tak akorát a velký vnitřní prostor. Dnes nesmyslně velké obludy a uvnitř málo prostoru. Hlavně, že se tomu dávají názvy jako Sport Touring apod. Nyní se alespoň snaží o jakousi úsporu hmotnosti. Což při zvětšování celkového auta má pochybnou snahu o nějakou smyslnou úsporu. Takže bychom dosáhli hmatatelných úspor nejen na palivu, ale i v emisích, kdyby se vozy nezvětšovali a uplatnily se všechny inovace, které známe u motorů, karoserie, chassis.
Auta se zvětšují kvůli bezpečnosti. Podívej se na sílu dveří nebo sloupků na autě starém 30 let a dnes.
Downshizing je cesta do pekla.Všichni to vědí,ale všichni to dělají.Tříválce s objemem jeden litr v oktávce za půl milionu.Kdo si to chce koupit?VW už začíná pomalu dostávat rozum,poté co dostalo přes prsty,tak první vlaštovkou je šestiválec 3,0 TDI v Amaroku,místo toho jejich ,,univerzálního" dvoulitru.
Downsizing probíhá po celou dobu co existuje spalovací motor, po celou tu dobu se motory neustále zmenšují a to proto, že roste litrový výkon.... Kdo dnes dělá 12 litrový motor aby z něj dostal 300 koní?
Celkem přehledná situace. Nezávisle na tom, zda je vůz 4x4 nebo jenom imitace, rozhodne nakonec výkon motoru.
Nezničitelné PD- motory E4 Oktávií s 90 HP jezdí dodnes. Následovaly motory s 81 kW, čili 110 HP z dvou litrů- tyto motory také nedělají potíže, přeprogramovat je na E5.
Problémy s NOx začínají u více, než 150 HP z dvou litrů, nebo 110 HP z 1,6 litrů obsahu.
Takže se zde setkávají dvě tendence- zvyšování výkonu a současně snižování emisí dosud zcela nesledovaných kysličníků. Na dešť nebo mlhu není spolehnutí, tak se musí vstřikovat močovina, aby se ty kyseliny neutralizovaly.
E6 bude nejspíš poslední výplod chorých mozků.
Stejně je to celé podvod - protože ty limity sčítají jablka s hruškami - myslím že platí, že boháči, kteří si kupují silná vozidla, toho za rok najezdí mnohem více, než chudáci, kteří si kupují slaboučké vozy s minimální spotřebou. Proto reálně v provozu ty teoretické propočty nemohou vůbec platit ... ... je to podvod upečný politiky tak, aby se ten vlk nažral... ... a lidi se dál budou dusit emisemi hlavně z náklaďáků a silných osobáků.
Jenže ony ty "slaboučké vozy s minimální spotřebou" většinou žerou podstatně víc, než je deklarováno. ... Takže je to vlastně podvod na druhou.
Ať ty limity dodržují v prvé řadě elektrárny a spalovny a lodě a letadla. - Lidi, kteří si vozí zadky v autech pak můžete skásnout hravě mnoha způsoby. - Vydejte třeba nařízení, že se množství CO2 bude počítat nejen na km, ale taky na počet osob. Kdo tedy bude chtít silnější vozidlo, nebude např. smět jezdit sám - a když, tak za extra taxu.
A nebo se na emise CO2 z motorů prostě vykašleme - v místě, kde to auto jezdí, jsou podstatně důležitější oxidy dusíku, mikročástice a jiný sajrajt. A místo snižování emisí CO2 zvýšíme jeho spotřebu, třeba tak, že z něj začneme vyrábět syntetické palivo, jak to už zkoušeli u Audi. Elektřiny i CO2 máme dost, obzvlášť pokud přestaneme panikařit pokaždé, když se řekne "jaderná elektrárna".
Uvalit vetsi dane na znecistovatele, ve mestech zpoplatnit vjezdy. Podpora CNG, elektromobilu. Auta starsi 20 let nepustit na ulici. Lidi sednou do sveho auta a jedou dusit ostatni. Chce to konecne nejaky pokrok a ne porusovat limity. Plno nemoci zpusobeno spinavym vzduchem, obrovske vydaje na lecbu, to vse jsou dopady automobilove dopravy. Snad to nebude dlouho trvat.
Stat podporuje rakovinotvorne naftove motory vyssi dani u benzinu. A take tim, ze nepostihuje majitele aut s vymontovanymi filtry. To je spatne. Vymyslet dalsi poplatky, jako vami navrhovany za vjezd do mesta, to statni urednici umi nejlepe. Pritom je to naprosto zbytecne, drahe a skodlive opatreni.
Možná by přírodě pomohlo víc, kdyby se soudruzi v Bruseli přestali snažit spasit svět a začali se trošku víc zabývat problémy těch, kteří ty jejich teřichy živí.
Je uplne jedno, jake zakazy nebo prikazy vlady kterychkoliv zemi budou vydavat. Dokud bude vyzivani ropy jako zdroje energie levnejsi nez obnovitelne zdroje, tak jeji spotreba bude stoupat. Je to ekonomicky zakon, ktery nelze obejit ani zadnymi dotacemi nebo sankcemi.
Jo a megatunelem pro solarni barony jde stat proti vetsimu vyuzivani solarni energie, protoze elektrinu lidem zdrazuje. Stat (rozumej poslanci a vlada) zbrzdil rozvoj produkce levne elektriny prave tim, ze z budoucich penez obyvatel, kteri musi ted na ty u koryta prispivat zvysenou cenou elektriny, protoze zpusobil masivni budovani solarnich elektraren z jeste drahych solarnich panelu a naopak zabrzdil prirozenou vystavbu malych zdroju z levnych panelu. Dlouho nebude zajem o elektromobily prave z duvodu drahe elektricke energie - nevyplati se investovat do zvysene ceny auta, navic kdyz stejne v rodine musi byt auto se spalovacim motorem, ktere na delsi ceste nezustane nekde viset (na kabelu od nabijecky).
Ano, to je mozne....ovsem jaksi k nicemu dokud lidi budou kupovat neco co nepotrebujou...
no a protože u nás neexistuje žádný vůdce, jako v KLDR a nebo třeba ve Venezuele, který přesně ví, co lide potřebujou a co už nepotřebujou a tohle se u nás nechává na zákaznících, tak je to k ničemu
Zakazte uz ty zbytecne SUV. Jsou to skarede krabice s velkou spotrebou. Videt z toho je hur, do terenu je vetsina z nich k nicemu. Ve mestech zabiraji dve parkovaci mista. A uvnitr je to mensi nez poradny kombik. Absolutne nechapu k cemu to je. Si to vymysleli automobilky aby meli novy produkt a zase neco jak tahat z lidi vice penez a vetsina lidi jim skocila na spek....
dneska už nejste naštěstí vy komunisti v pozici, kdybyste mohli jménem dělnické třídy něco lidem zakazovat a já jen doufám, že se do té pozice nedostanete dříve než umřu, to je moje velké přání