Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie vykuchané výfuky dieselů nekontroluje, odkazuje na STK

V Česku jezdí desetitisíce aut s vykuchaným filtrem pevných částic. Tato velmi problematická část moderních naftových motorů zabraňuje vypouštění rakovinotvorných sazí. Novela zákona se snaží nelegálním úpravám dieselů zabránit. Potíž je ve vysokých cenách náhradních filtrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56a18n 17K49o97h26l 4713907701274

Diesely vymazat z českých silnic R^

0/−5
26.12.2016 16:45

J36a16n 76N93o39v35á74k 9475968504455

Tu část s odstraněním filtru a plněním nanejvýš EURO1 považuju za účelovou lež!

Sám mám auto s filtrem, dle papírů plní EURO4, tentýž motor bez filtru byl dodáván jako EURO3.

Kamarád má navíc praktickou zkušenost, že i auto z vymontovaným filtrerm (a s motorem v pořádku) prošlo bez problémů emisní kontrolou podle hodnot pro auta s filtrem.

+3/−1
20.12.2016 18:12

V18l10a97d63i51s37l42a37v 74B24u10r92y24š14e34k 1629542517794

projít muselo, na STK se saze neměří, takže ani neprojít kamarádovi nemohlo, nic to nemění na tom, že někomu se saze z jeho auta budou ukládat v plicích a dostanou se až do krevního oběhu, což mu způsobí rakovinu

+3/0
24.12.2016 8:24

P64e35t59r 58H58a43n68a 1164950729

Stý článek a po sté se marně ptám na tu podle mne hloupost kontroly s bílou rukavicí. Já mám C5 dle diagnostiky filtr v pořádku regenerace jednou za cca 1000km, močoviny dost a výfuk černý. Sl. auto Fiat jednou měněný filtr, funkčnost kontrolována v dílnách při pravidelných prohlídkách a divte se výfuk černý. Obě auta mají najeto 200t. km a pokud ucpete papírovým kapesníkem výfuk, tak zůstává bílý. Tento stav jsem našel i u jiných aut v mém okolí.

Takže jak to vlastně je, protože tahle masáž o jednoduchých kontrolách je evidentně blbost a pochybuji, že na základě něčeho tak primitivního tě budou v Rakousku perzekuovat.

+1/0
20.12.2016 11:56

V96l79a62d86i20s54l97a48v 10B61u29r63y37š88e60k 1919762117254

pokud je filtr v pořádku, nemají se saze do výfuku jak dostat, proto se to takhle kontroluje, je to jako kdybyste přesíval písek a dirkou 4 mm se vám do přesitého písku dostal kamínek 1 cm, tak je sítko vadné, tak je to i s DPF, pokud je filtr v pořádku, je koncovka naprosto čistá a žádná diagnostika ne tom nemůže nic změnit

+1/−1
20.12.2016 16:33

J31a49n 84N51o98v64á97k 9815508484155

Stačí mít problém s regenerací jednou, do výfuku za filtr se dostamou saze, zčerná a i když problém vyřešíte a auto vše plní, už nikdy se výfuk bílým nestane.

Navíc starší filtry už určité procento sazí propustí - na STK projdou, limit není nulový, ale výfuk bílý nezůstane.

+1/0
20.12.2016 18:07

L17u67b35o40š 12S26t29e40h36n92o 8782639151509

Je třeba rozlišit emise zdraví neškodného CO2 a karcinogenní NOx a pevné částice. Filtry částic zachytávají jemné částice, pro snížení emisí NOx slouží například EGR ventil a přisávání spalin do sání. Zvýšená spotřeba vzniká především při regeneraci filtru kdy se vstřikuje do válce palivo navíc aby dohořívalo až ve výfuku a zvyšovalo teplotu spalin pro vypálení filtru. Ke snížení spotřeby nafty dochází u systémů SCR (močovina), ale zase se musí tankovat AdBlue.

0/0
20.12.2016 10:36

V27a44c71l31a68v 96M51e91d15e80k 5511562945205

Vzhledem k tomu, že se stalo oblíbeným byznysem servisů na STK zapůjčovat funkční DPF, tak by se tím Policie na silnicích zabývat měla. STK nic neznamená.

+1/−2
20.12.2016 8:45

Z87d55e56n26e97k 60V56r21b94a 8129585583747

To je problém zejména ekoteroristů, kteří udělali z auta spotřebák na 6 let. Jakmile začnou odcházet eko-zbytečnosti (PDF, obtoky spalin, turba), které jsou velmi nákladné a na celém autě vpodstatě nejporuchovější, tak se auto stane neprodejné, oprava nerentabilní a čeká ho šrot. Zatížíme planetu výrobou dalšího nového auta a likvidací toho starého. Zda se to z ekologického hlediska vůbec vyplatí bůh suď. Navíc to nese výše zmiňované problémy. Když už tak bych se místo stále přísnějších norem zaměřil na to, aby ty eko-zbytečnosti měly požadovanou životnost a jejich cena nepřevyšovala zůstatkovou hodnotu auta. Cpát do aut stále složitější a dražší kurvítka zákonitě povede jen k tomu, že se to začne ojebávat a nakonec budeme každý jezdit s nějakým fake systémem, upravenou řídící jednotkou a bůh ví čím, co policista nebo stk neodhalí, ale z ekonomického hlediska se nám do něčeho takového vyplatí investovat. Prostě koupíme nové auto, odstraníme eko-kurvítka a nahradíme je nějakým fake systémem. Originální díly si uschováme pro případ, že by stále se zdokonalující diagnostika byla schopna ten podvůdek odhalit...

+1/0
8.1.2017 14:58

P57e69t87r 37R70y30š46a57v46ý 9623197295780

Jednoduchá otázka. Jak může něco, co zvýší spotřebu, současně snížit emise? I v článku se o tom píše a moje vlastní zkušenost říká, že je to o 0,5 - 0,7 l/100, takže cca 10%. Prosím, odpovědi ve smyslu, že jsem trouba a že tomu nerozumím si nechte pro sebe. Mě by vážně zajímalo jak to je.

+3/0
20.12.2016 5:59

P17e64t75r 29D59v60o68r33a29k 3481470317469

Filtr pevných částic je špunt ve výfukovém potrubí, takže má pak motor jiné tlakové poměry za turbem - menší odpor = menší pokles otáček a současně menší ztrátu proudících plynů = menší tepelné zatížení...

No a emise to sníží...protože to sníží především emise NOx, o které jde a které se ve filtru zachytí i když se později částečně uvolní v bezpečnější formě při řízeném vypalování.

+1/−1
20.12.2016 8:01

M17i88c70h32a76l 29F20r47ý76d43a 1442919233852

Ten filtr je špunt, který klade proudění plynů překážku a to proudění zpomaluje. Motor musí tuto překážku překonat a na to potřebuje část (i když celkem malou) svého výkonu.

Ten filtr zachycuje saze, to není NOx

+2/0
20.12.2016 17:20

M73a73r39t18i93n 16K78a81r48á56s28e81k 9978973158338

Velmi jednoduse - jednak dnesni filtry zvysuji spotrebu minimalne (vyraznejsi zvyseni bylo akorat u prvnich aplikaci, kde proste na stavajici model navarili navic filtr.

A hlavne pak emise nemaji prakticky zadnou souvislost se spotrebou. Kdyz veme dnesni moderni diesel, odmontujete z nej vsechny vychytavky, ktere snizuji emise a naladite ho na maximalne nizkou spotrebu, tak budete mit motor, ktery bude mit spotrebu o neco nizsi, ale emise klidne stonasobne.

To je to same jako kdyz mate kotel na uhli a porovnate stary ucpany kotel a moderni kotel - uhli spotrebujete stejne, ale zatimco z jendoho budou valit oblaka dymu, tak z druheho ho bude nesrovnatelne mene.

Pro jistotu je treba brat na vedomi ze jde o skodlive emise, ne CO2 - CO2 je samozrejme primo umerny spotrebe, ale nejde o skodlivy plyn, takze ho emisni normy nereguluji....

0/0
20.12.2016 10:47

P50e48t89r 48R82y38š67a74v40ý 9423107675690

Děkuji za vysvětlení. Co píšete zní rozumně.

+1/0
20.12.2016 11:45

O87n41d84ř67e46j 82L59o54š19o38t37h 9400372174322

Co to ten člověk v článku plácá za nesmysly, Výrobci je asi těžko zlevní. Výrobci vyrábí za cenu, kterou je automobilka ochotná zaplatit a to je tak akorát na náklady a pár % zisku. Hlavní problém je v tom, že výrobce ho vyrobí za X a servis ho prodá za 3X.

Na jednom filtru má větší zisk, jak na prodeji nového auta.

Ale lidé vy s tím měli počítat a holt si nekupovat auta, u kterých nemají na údržbu.

+2/0
20.12.2016 2:46

M75a57r46e22k 49M71a20l93ý 1532328471890

Přesně tak, klíčová je ta poslední věta!

Vidlák si koupí naftové BMW, kde důvodem prodeje bylo, že spousta komponent je už na konci životnosti (tomu odpovídala i cena) a pak se diví, když má měnit tlumiče, ramena, silentbloky, kotouče a i DPF... co že jsou to za pálky :-) Takže to "nějak ošulí", přeci do toho nenarve tolik peněz a jezdit musí, co by na to řekla Mařena.

+3/0
20.12.2016 10:44

P44e70t43r 62H72a78n23a 1784680869

To je velmi zjednodušená verze problému. Ale dozvěděli jsme se, že nejste vidlák... nebo máte tu potřebu vyjádřit, že nejste.

0/0
20.12.2016 12:10

M40a60r32e72k 94M39a61l20ý 1522108591520

Tak mi zkuste napsat, jak to vidíte vy?

Já to vidím tak (a taky se dle toho řídím), že si kupuji jenom taklová auta, která dokážu finančně "uživit" a k tomu patří i slušný servis. Možná proto kupuji většinou ojetiny...

0/0
20.12.2016 12:15

M64a84r62e54k 30M25a30l89ý 1232248441680

A ano, nejsem vidlák. Za vidláka považuji někoho, koho jsem popsal ve svém příspěvku a takto se já rozhodně nechovám :-)

0/0
20.12.2016 12:18

M20a47r93t73i66n 58K93a53r17á69s49e81k 9878493478978

Asi tak, je treba si vzdy zkontrolovat, kolik stoji na danem aute klicove opravy, napriklad zrovna cena filtru se muze lisit o rad - u PSA ho sezenete ve znackovem servisu i pod 10 000, nekde muze stat i pres 100 000....

0/0
20.12.2016 10:50

O24n69d36ř47e43j 21L90o97š87o26t67h 9580522654162

Tady hlavně by se šetřit nemělo a mělo by jít o originální díl.

0/0
20.12.2016 12:07

P26e46t86r 14H84o90r66á45k 1849513659974

Majitel auta bez filtru ohrožuje zdraví hlavně toho, co jede za ním. Někdy mám chuť takového poslat mimo silnici.

+6/−6
19.12.2016 22:24

J56a24n 22B72a41r75t82á91č98e53k 6175305750369

Už zase řeší a vytahují zástupné problémy. Všechna tato pseudoekologie je obrovský podvod, kdy se z tohoto dělá víc než je. Spaliny obsahují takové množství látek, že bojovat se dá proti každé do soudného dne. Začalo to CO2. Než přirozenou cestou (nikoli neomarxistickým sociálním inženýrstvým pomocí dotací propagovaných aut na baterie) bude splaování čehokoli nahrazeno přijatelným řešením, měli se zastavit na EURO 3, více už je na úkor životnosti a proti fyzikálním zákonům.

+8/−4
19.12.2016 22:11

P13e74t78r 42A35g94u63l14á43r 4657518610424

V tomto případě nesouhlasím. Stejně jako jsem rád, že téměř zmizely příšerné Avie A21, za kterými se nedalo jet, tak doufám, že zmizí všichna čuňata, která za sebe hází oblaka sazí. Nejhoší je chytit takové čuně před sebou v tunelu. Jednou jsem takového čuníka dojel na parkovišti u Kauflandu a šel jsem mu říci, že by si měl zajet do servisu. Neumíte si představit, jak byl ten člověk arogantní a sprostý.

+9/−7
19.12.2016 22:16

J23a32n 13B90a61r91t54á91č50e72k 6135945260759

Mě teda ty Avie nijak nevadili a nemám potřebu to řešit.

+4/−6
19.12.2016 22:19

S81t24a26n91i78s82l18a64v 62N69ý16v19l39t 2134925203

az vam odhali rakovinu slinivky v pokrocilem stadiu, tak bude pozde na vsecko.

+1/−1
20.12.2016 0:36

P78e17t89r 23H50a77n75a 1504260689

Řeknou vám, že pokud jste někdy kouřil, je to z kouření, pokud žijete ve městě, je to dieslů, pokud si někdy dáte hranolky, je to z oleje..... A pokud jste vegetarián žijící v lese, tak jste prostě jenom onemocněl jako se to v životě bohužel někdy stává.

Tímto nechci dehonestovat ochranu ovzduší či podceňovat rizika kouření, ale takto všechno zjednodušovat, protože je to zrovna v zájmu politiky, výroby nějakého hnutí taky nelze. A ekologismu u aut je to dopracováno až ab absurdum. Zátěž vyplývající z výroby a likvidace filtrů, baterií, zátěž spojená s výrobou eletriky, odkud se vezme potřebná zvýšená spotřeba el. energie při navýšení dotovaných elektroaut atd. atd. Toto nikdy u studií a článcích o ekoautech a dalším navýšení normy euro nenajdete.

+1/−1
20.12.2016 12:23

J83a80n 21B34a15r38t40á78č86e31k 6295485590819

Úplně stejné a nepodložené jako když se zpovykanci snaží obhájit dopravní buzeraci sdělením "...až ti nějaký ožrala přejede někoho něco" v různých variantách... ačkoli statisticky někdo někoho přejede střízlivý, v autě v dobrém stavu a pojištěn, že pravděpodobnost sice je, ale tak zanedbatelná, že to nemůže být bráno na zřetel. To platí i o těchto emisích.

0/0
20.12.2016 17:43

J58a14n 67B49a30r55t81á24č88e57k 6625345870369

Navíc po Evropě pendlují kamiony kdy každý spálí 25-30l nafty na 100 km a převáží zboží a polotovary z místa na místo díky zdehgenerovaným dotacím a vypouští takové množství spalin, že tyto filtry jsou úsměvná pseudořešení v kontextu reálií okolo.

+9/−3
19.12.2016 22:19

P61e41t45r 49H50o62r24á34k 1829513459104

Kamion Euro VI nevypouští víc pevných částic než osobák bez filtru.

+5/−7
19.12.2016 22:26

J79a98n 34B15a87r59t67á39č41e90k 6735185110949

Jasně.....

+5/−1
19.12.2016 23:00

M22a11r66e32k 75H52r14u52b51y 6347882821978

To ze ten kamion ma formalne EURO VI neznamena, ze nemuze mit vykuchanej FAP nebo zablokovanou Ad Blue stejne jako osobak. Zvlast darecci ze zemi na vychod od nas...:-/Rv

+1/0
20.12.2016 1:03

S18t29a44n78i84s96l83a55v 12N25ý64v51l73t 2744295953

a mašinka vypustí kolik na 100 km?

0/0
20.12.2016 0:38

M50a71r41e48k 66H11r33u26b29y 6697572751558

Ceska policie nekontroluje prakticky nic - ono to taky z vyhratych kancelari moc nejde.:-P

+1/0
19.12.2016 22:09

S81t80a97n75i68s30l22a56v 93N32ý13v20l66t 2974505673

ale kontroluje, to byste se divil. Stopka mezi bytovkama na kraji mesta, mereni rychlosti za/pobliz znacky konce obce, mereni 30tky pred skolou v cervenci, hlidani parkovani na chodniku na sidlisti,kde zaparkovat je jako vyhrat jackpot. Same absurdity.

+4/0
20.12.2016 0:34

T33o77m39a32s 54F13u48k 8207667692

Predstava policajtu prstujicich vejfuky je vpravde usmevna.. chysta se jen dalsi utahovani sroubu, nic jineho.. http://dfens-cz.com/pripravte-si-penezenku-stat-zajima-vas-filtr/

+1/−1
19.12.2016 21:35

S61t42a55n68i77s24l97a36v 68N81ý70v74l97t 2604745183

dalsi duvod, proc jezdit na kole :D na dfens maj cyklisty radi. Ale ona je to ta nejsvobodnejsi volba, pokud je to do 20km a nejste tluste prase.

0/0
20.12.2016 0:40

M93i77k18u45l55á44š 34L74é61v45y 5782455334361

No, šlapat kolem 20 km proti silnějšímu (v zimě i studenému) větru či za deště není žádný med. Kolo je příjemně použitelné pouze v létě a pouze za mírného proti větříku. Jinak je to sebebičování ;-)

+1/0
20.12.2016 10:08

P76e59t65r 12S60o59u23r48e63k 7342941682711

Heh, jenom by mne zajímalo, jak moc „přesné“ to šťourání prstem ve výfuku je...

+2/0
19.12.2016 20:25

J81a84r62d12a 41H71o79f94m53a42n57n 4330155964

jen prvé vodítko, zda tě poslat do stk nebo ne

+6/0
19.12.2016 20:40

S30t92a26n78i28s89l45a54v 93N25ý41v58l24t 2574795393

vsecky vejfuky tam budou mit cerno. Kupte si nove auto a za mesic si vyprstěte vyfuk. Bude to cerne.

0/0
20.12.2016 0:42

L54u20b59o75š 61S91t75e82h76n14o 8612569801159

Nebude. Mám 5leté auto s DPF a když šáhnu do výfuku tak se neumažu, špinavé výfuky mají benzínová auta. Ovšem kdyby tam filtr nebyl, tak to bude jiná...

0/0
20.12.2016 10:39

P33a53v36e54l 26O27b69d17r26ž49á81l46e39k 6676864988222

Posílat auta na STK, to se u nás nedělá, protože policisté hned zjistili, že na běžné okresní STK se čeká několik hodin a kdo přijede po 8. ráno, už se leckde na řadu nedostane.

A samozřejmě čekat s jedním řidčem půl směny na kontrole, to je velitel nepochálí,

+1/−1
19.12.2016 19:55

J64a47r73d13a 13H23o54f31m67a11n50n 4950515844

což je samozřejmě nesmysl.........

+3/−1
19.12.2016 20:41

P82a97v23e19l 18O14b86d13r63ž21á83l12e43k 6356794558452

Je, proto to také nedělají...

+2/0
19.12.2016 22:36

D24a89n15i48e90l 43K41r30o50n23e10r 7934584686667

Docela by me zajimala marze u tech DPF...Asi bude hodne vysoka, kdyz Frantici tu zatracenou vec umi vyrobit za 4000 kc.

0/−1
19.12.2016 19:44

O30n97d96ř62e41j 54L76o89š17o76t44h 9200902284202

Záleží na typu. Pokud máte kat + dpf v jednom těle, tak je to tak za 10 tis.

0/0
20.12.2016 2:52

M20i94r87e54k 14G80a60j78e43r 5161786779870

A pritom by policie a kriminalka proste mohla smahnout ty servisy, ktere vymontovavaji filtry a nechaji ridice s takovym autem vyjet na silnici. Servis by mel dostat nejprve pokutu a podruhe prijit o licenci. Jako uz 30 let proste u nas stat nedokaze zasahnout a vyresit jednoduche problemy a niceni zdravi obyvatel.

+10/−5
19.12.2016 19:12

P73a12v68e61l 24O45b23d36r82ž92á14l69e22k 6256414248982

Proč servis? Je věc zákazníka, co si objedná, zaplatí a v čem pak odjede.

+6/−3
19.12.2016 19:51

M31a38r31e12k 88H97r70u24b61y 6487462271288

Kdyz si objednate najemnou vrazdu, tak vrah je nevinny a jenom dodava objednanou sluzbu? :-P

+6/0
20.12.2016 1:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.