Diskuze

Policie vykuchané výfuky dieselů nekontroluje, odkazuje na STK

V Česku jezdí desetitisíce aut s vykuchaným filtrem pevných částic. Tato velmi problematická část moderních naftových motorů zabraňuje vypouštění rakovinotvorných sazí. Novela zákona se snaží nelegálním úpravám dieselů zabránit. Potíž je ve vysokých cenách náhradních filtrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

J35a65n 20K40o67h30l

26. 12. 2016 16:45

Diesely vymazat z českých silnic R^

0 5
možnosti
JN

J49a95n 55N76o44v62á86k

20. 12. 2016 18:12

Tu část s odstraněním filtru a plněním nanejvýš EURO1 považuju za účelovou lež!

Sám mám auto s filtrem, dle papírů plní EURO4, tentýž motor bez filtru byl dodáván jako EURO3.

Kamarád má navíc praktickou zkušenost, že i auto z vymontovaným filtrerm (a s motorem v pořádku) prošlo bez problémů emisní kontrolou podle hodnot pro auta s filtrem.

3 1
možnosti
VB

projít muselo, na STK se saze neměří, takže ani neprojít kamarádovi nemohlo, nic to nemění na tom, že někomu se saze z jeho auta budou ukládat v plicích a dostanou se až do krevního oběhu, což mu způsobí rakovinu

3 0
možnosti
PH

P19e11t52r 73H35a62n57a

20. 12. 2016 11:56

Stý článek a po sté se marně ptám na tu podle mne hloupost kontroly s bílou rukavicí. Já mám C5 dle diagnostiky filtr v pořádku regenerace jednou za cca 1000km, močoviny dost a výfuk černý. Sl. auto Fiat jednou měněný filtr, funkčnost kontrolována v dílnách při pravidelných prohlídkách a divte se výfuk černý. Obě auta mají najeto 200t. km a pokud ucpete papírovým kapesníkem výfuk, tak zůstává bílý. Tento stav jsem našel i u jiných aut v mém okolí.

Takže jak to vlastně je, protože tahle masáž o jednoduchých kontrolách je evidentně blbost a pochybuji, že na základě něčeho tak primitivního tě budou v Rakousku perzekuovat.

1 0
možnosti
VB

pokud je filtr v pořádku, nemají se saze do výfuku jak dostat, proto se to takhle kontroluje, je to jako kdybyste přesíval písek a dirkou 4 mm se vám do přesitého písku dostal kamínek 1 cm, tak je sítko vadné, tak je to i s DPF, pokud je filtr v pořádku, je koncovka naprosto čistá a žádná diagnostika ne tom nemůže nic změnit

1 1
možnosti
LS

Je třeba rozlišit emise zdraví neškodného CO2 a karcinogenní NOx a pevné částice. Filtry částic zachytávají jemné částice, pro snížení emisí NOx slouží například EGR ventil a přisávání spalin do sání. Zvýšená spotřeba vzniká především při regeneraci filtru kdy se vstřikuje do válce palivo navíc aby dohořívalo až ve výfuku a zvyšovalo teplotu spalin pro vypálení filtru. Ke snížení spotřeby nafty dochází u systémů SCR (močovina), ale zase se musí tankovat AdBlue.

0 0
možnosti
VM

Vzhledem k tomu, že se stalo oblíbeným byznysem servisů na STK zapůjčovat funkční DPF, tak by se tím Policie na silnicích zabývat měla. STK nic neznamená.

1 2
možnosti
ZV

To je problém zejména ekoteroristů, kteří udělali z auta spotřebák na 6 let. Jakmile začnou odcházet eko-zbytečnosti (PDF, obtoky spalin, turba), které jsou velmi nákladné a na celém autě vpodstatě nejporuchovější, tak se auto stane neprodejné, oprava nerentabilní a čeká ho šrot. Zatížíme planetu výrobou dalšího nového auta a likvidací toho starého. Zda se to z ekologického hlediska vůbec vyplatí bůh suď. Navíc to nese výše zmiňované problémy. Když už tak bych se místo stále přísnějších norem zaměřil na to, aby ty eko-zbytečnosti měly požadovanou životnost a jejich cena nepřevyšovala zůstatkovou hodnotu auta. Cpát do aut stále složitější a dražší kurvítka zákonitě povede jen k tomu, že se to začne ojebávat a nakonec budeme každý jezdit s nějakým fake systémem, upravenou řídící jednotkou a bůh ví čím, co policista nebo stk neodhalí, ale z ekonomického hlediska se nám do něčeho takového vyplatí investovat. Prostě koupíme nové auto, odstraníme eko-kurvítka a nahradíme je nějakým fake systémem. Originální díly si uschováme pro případ, že by stále se zdokonalující diagnostika byla schopna ten podvůdek odhalit...

1 0
možnosti
PR

Jednoduchá otázka. Jak může něco, co zvýší spotřebu, současně snížit emise? I v článku se o tom píše a moje vlastní zkušenost říká, že je to o 0,5 - 0,7 l/100, takže cca 10%. Prosím, odpovědi ve smyslu, že jsem trouba a že tomu nerozumím si nechte pro sebe. Mě by vážně zajímalo jak to je.

3 0
možnosti
PD

P87e29t95r 13D26v68o48r35a49k

20. 12. 2016 8:01

Filtr pevných částic je špunt ve výfukovém potrubí, takže má pak motor jiné tlakové poměry za turbem - menší odpor = menší pokles otáček a současně menší ztrátu proudících plynů = menší tepelné zatížení...

No a emise to sníží...protože to sníží především emise NOx, o které jde a které se ve filtru zachytí i když se později částečně uvolní v bezpečnější formě při řízeném vypalování.

1 1
možnosti
OL

Co to ten člověk v článku plácá za nesmysly, Výrobci je asi těžko zlevní. Výrobci vyrábí za cenu, kterou je automobilka ochotná zaplatit a to je tak akorát na náklady a pár % zisku. Hlavní problém je v tom, že výrobce ho vyrobí za X a servis ho prodá za 3X.

Na jednom filtru má větší zisk, jak na prodeji nového auta.

Ale lidé vy s tím měli počítat a holt si nekupovat auta, u kterých nemají na údržbu.

2 0
možnosti
MM

M10a31r26e52k 61M31a14l16ý

20. 12. 2016 10:44

Přesně tak, klíčová je ta poslední věta!

Vidlák si koupí naftové BMW, kde důvodem prodeje bylo, že spousta komponent je už na konci životnosti (tomu odpovídala i cena) a pak se diví, když má měnit tlumiče, ramena, silentbloky, kotouče a i DPF... co že jsou to za pálky :-) Takže to "nějak ošulí", přeci do toho nenarve tolik peněz a jezdit musí, co by na to řekla Mařena.

3 0
možnosti
PH

P27e35t67r 73H21o25r52á71k

19. 12. 2016 22:24

Majitel auta bez filtru ohrožuje zdraví hlavně toho, co jede za ním. Někdy mám chuť takového poslat mimo silnici.

6 6
možnosti
JB

Už zase řeší a vytahují zástupné problémy. Všechna tato pseudoekologie je obrovský podvod, kdy se z tohoto dělá víc než je. Spaliny obsahují takové množství látek, že bojovat se dá proti každé do soudného dne. Začalo to CO2. Než přirozenou cestou (nikoli neomarxistickým sociálním inženýrstvým pomocí dotací propagovaných aut na baterie) bude splaování čehokoli nahrazeno přijatelným řešením, měli se zastavit na EURO 3, více už je na úkor životnosti a proti fyzikálním zákonům.

8 4
možnosti
PA

P43e51t78r 77A61g59u26l33á86r

19. 12. 2016 22:16

V tomto případě nesouhlasím. Stejně jako jsem rád, že téměř zmizely příšerné Avie A21, za kterými se nedalo jet, tak doufám, že zmizí všichna čuňata, která za sebe hází oblaka sazí. Nejhoší je chytit takové čuně před sebou v tunelu. Jednou jsem takového čuníka dojel na parkovišti u Kauflandu a šel jsem mu říci, že by si měl zajet do servisu. Neumíte si představit, jak byl ten člověk arogantní a sprostý.

9 7
možnosti
MH

M78a59r64e46k 44H29r31u28b96y

19. 12. 2016 22:09

Ceska policie nekontroluje prakticky nic - ono to taky z vyhratych kancelari moc nejde.:-P

1 0
možnosti
SN

ale kontroluje, to byste se divil. Stopka mezi bytovkama na kraji mesta, mereni rychlosti za/pobliz znacky konce obce, mereni 30tky pred skolou v cervenci, hlidani parkovani na chodniku na sidlisti,kde zaparkovat je jako vyhrat jackpot. Same absurdity.

4 0
možnosti