Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate pomohla ojetinám s TDI, „cinklé“ diesely si lépe drží cenu

Vozy koncernu VW, jako jsou Passat, Golf nebo i předchozí generace Škody Octavia, si na evropském trhu s ojetinami drží svoje vysoké ceny. Nic na tom nemění ani aféra Dieselgate, při níž se provalilo, že koncernové turbodiesely splňují emisní normu Euro 5 jen v laboratoři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V19l86a66d18i80m13í75r 18R93e13t16t93i60n27g33e83r 5155386225495

Problém je, že dřívější Passaty,Golfy i Octavie byly festovněji vyrobeny než současné vozy, kde se projevilo výrazné osekávání nákladu viz Octavia III oproti Octavii II a k tomu mají ještě motory, které očekáváný výkon sice mají, ale životnost ani omylem. To si pak rozmyslí dát 400 000 Kč za novou Octavii i ten co na ní má, když by ji po 4 letech mohl vyhodit.

0/0
23.12.2016 15:21

O78s63k49a28r 53P35e34t74r 2936105779504

Pěkný článek o tom jak koncern udělal ze svých zákazníků idioty. Samozřejmě že se v USA někomu nelíbil prodej VW ale to že nesplňoval normu je pravda však to také přiznali. Takže VW se zvyhodnil nekalé před konkurencí lepší charakteristikou motoru ale horsima emisema. V USA dostal pokutu za to že ničil přírodu, a protože emisní problém nemá řešení musí auta vykoupit a zákazníky odškodnit. V Evropě nic! Těm blbeckum co si to koupili tak jakoby prehrajem software oni stejně nic nepoznají protože na STK stejně to nejsou schopni změřit a zbytek budem tutlat jen aby se to nerozkriklo a nezačal do toho vrtat ještě tady v EvropěRv

+1/−2
23.12.2016 7:42

P42e10t74r 17Č97e51r90m17á88k 9948125689750

Ale kdeže. VW nepřiznal žádné neplnění norem ale pouze to že vozidla skutečně danou funkci mají. S EU legislativou je to zcela v souladu, proto se tu nic neděje, s US taky, akorát že ta vyžaduje i další homologační podklady - a tam se ta informace již objevit měla (a neobjevila), za což dneska zcela v pořádku platí tu pokutu. Přehrání sw je jen mediální bublina (tedy adekvátní reakce na mediální bublinu jménem dieselgate), update sw se dělá celkem běžně. Přes všechny fakta se z toho samozřejmě snaží někdo něco vytřískat, proto ty neustálé snahy nějak ten problém přenést do Evropy.

0/0
23.12.2016 14:25
Foto

M76i16r21o40s51l65a40v 78S24t98e65i61n41e42r 6858134963665

Můj Yeti má motor CFHF tedy z toho E5 modelu 2013. Už měsíc jezdím po tom update od VW, spotřeba klesla viditelně, na stejnou trasu v délce 279 km, kterou jezdím několikrát za rok, ušetřím nejméně litr nafty. Zrychlení je subjektivně (nemám jak to měřit) při předjíždění o fous lepší.

Po 60 tis. km bez nejmenší opravy považuji to auto za výhru, nejméně další 3 roky ho neprodám. Možná si pak koupím Škodiaka nebo novější model, ale zatím nevidím k tomu důvod.

0/0
23.12.2016 18:37

O61s12k40a85r 61P74e41t76r 2266425199804

Nezlobte se na mě ale tomu nevěřím. Pokud chcete odstraňovat emise potřebujete palivo, pokud chcete výkon potřebujete palivo, litr ušetřeného paliva by byl zázrak od všech svatých. Kdyby tomu tak bylo proč by ten software neodehráli už dávno? Tady na idnes je někde článek o tom jak autokluby testovaly auta po přehrání jednotky. Samozřejmě spotřeba se zvýšila podle jejich měření.

0/0
27.12.2016 8:08

J12a85n 42D17v22o82ř67á44k 4253852783837

Možná by se nad sebou mohl eurosajuz trochu zamyslet, když auta která odporují jeho předpisům jsou na trhu více ceněná nežli ta, která evropské normy plní... ;-D

+1/0
22.12.2016 22:54

J79i67ř42í 30K94o54c33u55r85e64k 6265164115458

Mohl, ale udělá to? Copak nějaký marxista bude vůbec zkoumat jak reaguje trh? Kdepak, maximálně vymyslí regulaci, aby se trh choval podle jeho představ.

0/0
23.12.2016 18:40

S39t93a97n42i84s37l91a80v 90N53ý77v72l96t 2694265273

Jezděte na kole ;-D budete hubení a vaše konto bude přetékat penězi

0/0
22.12.2016 22:10

J81i81ř44í 97K64o66c30u17r31e40k 6775924745118

Jo, ideální počasí na bicykl. Ostatně, mají cykliské přezuto na zimní?

0/0
23.12.2016 18:42

S50t13a23n23i50s82l17a33v 14N87ý40v11l93t 2444605773

já ano.

Manželka rozhodla, že auto bude její, od té doby co má novou práci. Já si nestěžuji. Zhubl sem a cítím se svěží každý den.

Na počasí vůbec nezáleží, oblečení na kolo mám speciální a to sundám.

Spocenej fakt nepřijíždím, cesta tam je z kopce dolů.

Nikdo mě neotravuje, ať po cestě nakoupím.

Stačí vystoupit z komfortní zóny.

A ty ušetřené náklady za provoz druhého vozu? Stotisíce.

0/0
23.12.2016 21:36

D36a50n73i51e65l 60P49r80o37v18a63z30n49í19k 7352501776770

taky mi to přijde jako že si někdo objednal aby vytvořil "veřejné mínění"....

+3/0
22.12.2016 15:10

P39e37t89r 89H45o22r39á51k 1799493629144

Jaké odškodnění, to by měli dostat nejvýš ti, co jezdí za těmi sazomety. Měly by se sešrotovat bez náhrady.

+2/−1
22.12.2016 14:47

J87o92s65e56f 87D21v41o35ř30á23č93e58k 9922114725815

Ještě by mě zajímalo jak ekologové bojují proti emisím z nákladních lodí které dopravují jejich umělohmotné bundy boty plastový nábytek atd z činy

+4/−2
22.12.2016 14:40

P81e35t20r 10H73o14r54á24k 1659963989924

Proč pořád opakuješ takovou blbost, ta loď ti nekouří pod oknem.

+2/−1
22.12.2016 14:49

J12a13r55o60m86í70r 60K74r18á17l 4830149374839

Jenomže Země je jen jedna. A ten smrad je tu od Hamburku za 3-4 hodiny. Auta sice jezdí pod okny, ale tvoří jen 2-3% všech emisí.

+4/0
22.12.2016 15:48

J28i46ř36í 26K17o63c86u29r50e15k 6445174885328

A proto mají nejhorší ovzduží v Ostravě, zatímco v 70 km vzdáleném Bruntále je ten vliv zaoceánských lodí zanedbatelný. A Dětmarovice s tím nemají určitě nic společného. Rovněž smogová situace na Poříčí v Brně je způsobená především flotilou Maersk, MSC, CMA-CGM ... jen je záhadou, proč ne taky v Bystrci.

0/0
23.12.2016 18:45

S95t66a63n85i18s85l73a43v 51N43ý82v84l92t 2884765533

VTak u mě v patnáctém patře mě to fakt nebolí.

0/0
22.12.2016 22:09

J51o90s63e47f 87D46v60o78ř76á57č86e66k 9942654385895

Mám auto s motorem 2,2 naftu reálné s tím jezdím za 6litru, plné naložený rodiny auto, když mi otec půjčil oktávu 1,2 se stejným stylem jízdy jsem jel za 9litru, nevím co jsem ušetřil, spálil jsem o tři litry více paliva takže jsem o tri litry víc zamířil prirodu

+2/0
22.12.2016 14:20

J13i96n88d98ř30i20c70h 85L49u44k60e42š 3379404193440

To přesně nechápu na hybridech. V testech to sice ujede pár kilometrů na elektřinu, ale ve výsledku to žere 8-10 litrů, protože to s sebou vláčí baterie atd....Jasně, možná to smrdí trochu míň ve městech, ale kdyby udělali pořádná parkoviště na kraji města, fungující MHD, tak to TDI na trase Praha Brno šetří přírodu ještě nejvíc...

0/0
22.12.2016 22:12

J37i86ř67í 56K69o38c53u29r19e75k 6295234295458

Mno a kdyby byla mezi Prahou a Brnem rychlá železnice, tak může jet obchoďák vlakem. On může i dnes, ale znáte je, musí se prezentovat.

0/0
23.12.2016 18:49

J53o47s45e93f 84D72v77o15ř67á11č55e13k 9152594165505

Je potřeba zeptat se ekologů co chtějí, žádný spalovací motor nemá nulové emise a nejdou snižovat do nekonečna, takže zbývá jediné fake a toho se automobilky drží, mají co chtěli, stačí kdyby zelení dokončili základní školu a to co se tam naučily používali v praxy

+1/0
22.12.2016 14:16

T43o48m69á29š 19P34a37č84e70s 2938302687857

To jsou kecy. Mohlo jim to tak maximálně neublížit, ale pomoct? To jako fakt netuším jak.

0/0
22.12.2016 12:36

D11a74v27i47d 14K50r74a69j58í34č50e42k 7803833626957

Když se Vám po opravě software zvýší spotřeba a sníží životnost motoru, tak vám ta oprava moc nepomohla...

0/0
22.12.2016 12:43

P63a87v19e79l 48K56r19e87u91z59i81g53e25r 7344980700139

Dieselgate je hlavně neuvěřitelně přefouklá bublina, kterou zaplatíme my všichni. Ve jménu ekologie, kterou budeme muset dát bokem, abychom si na náklady navíc vydělali.

+14/−1
22.12.2016 10:29

J87o30s96e15f 37Š44e11m80e98l10í67k 7859651220707

On si fakt někdo kupuje auto podle výsledků laboratorních testů? 8-o

+11/0
22.12.2016 10:01

V49l74a90d55a 73S58i97m19o24n44i92k 3889253753975

Samozejmě že nikdo. Ale po masáži v médiích se začali techničtí antitalenti pídit po tom, pod kterým plechem se ten zatracený motor ukrývá:-) A pak usoudili, že utrpěli šok .. a škodu. Hlouposti. Vozidlo vyhovělo definovanému testu, je to honba za zeleným přízrakem.

+2/0
22.12.2016 12:34

M55a46r30t45i74n 56P27r94o81k87o18p 6216617890965

Proč by klesali cenou, když fungují jak mají. A když Evropští zákazníci se necítí být poškození. Užitné vlastnosti z pohledu zákazníka tím nejsou dotčeny. Naopak se diskutovalo, že "opravou" klesá výkon a zvyšuje se spotřeba.

Pokud by zákazníci chtěli někoho žalovat. Tak spíš toho kdo vymýšlí předpisy, které odporují fyzikálním a chemickým zákonům.

+14/−1
22.12.2016 9:29

M26a52r84c90e96l 50S74t10a61r87ý 9528364183899

hm, takže článek je o: US automotive lobby a pokuty a dotace horkotěžko stáhly VW z předních míst prodejů, v evropě se s VW nic neděje.

to je jen potvrzení toho, že celá tzv. dieselgate byla jen pro vystrnadění VW z US trhu a pro novináře k plození článků o ničem

+5/−3
22.12.2016 8:53

J60i46ř55í 44K78o64c91u39r47e27k 6875604655788

Jojo, EPA schválně nařizuje stejné emisní normy pro naftu i benzín za účelem poškodit VW. Nic jiného za tím netřeba hledat a už vůbec ne tlak EU na snížení emisí CO2 i za cenu zvýšení NOx.

0/0
23.12.2016 18:51

P92e82t61r 80P65a39v52l94a47t49a 7756450667921

Neměl bych problém si takové auto koupit. Jsou pro mě důležité jiné věci, než jestli plní normu navrženou partou sociálních ekologů někde od stolu, bez ohledu na technickou realitu.

+15/−3
22.12.2016 8:15

O92n36d84ř94e80j 49M47u18s53i29l 9327515786374

Máte pravdu, EU norem je velký tlak na snižování emisí CO2 a NOx zároveň, což jsou dva požadavky jdoucí proti sobě. Protože čím chudší směs spalujete, tím více NOx motor produkuje. V USA je velký tlak spíše jen na NOx, což je technicky řešitelné.

V EU máme tedy papírově velmi malé emise COx (spotřebu) a problematickou NOx. Motory a převodovky jsou navrženy speciálně pro měřící cyklus, takže se s nimi špatně jezdí. Vzorem může být 1.6TDI s pětikvaltem, který papírově žere úžasně málo, ale v praxi stejně jako dvoulitr.

+8/0
22.12.2016 8:51

K90a28r22e14l 66V23a28c94h58u98t 9403692499843

Posuzujete to jen technicky. Ale oni trpí lidé! :-( I vaše zdraví je zplodinami ohroženo, jen si to nepřiznáváte.

+2/−1
22.12.2016 8:51

J10a87r50o84m37í17r 43K66r77á50l 4510229584699

Mému zdraví vadí méně CO2 ze starých aut, než NOx a saze z těch nových a z jejich výroby.

+9/−1
22.12.2016 8:56

J41o81s53e73f 20Š40e90m80e36l56í49k 7179921620667

To mi připomíná jeden fórek, jak je chlap u doktora a ten se ho ptá: Vaše manželka mi říkala, že prý trpíte předčasnou ejakulací, je to pravda?

Noo, ona tím možná trpí, já teda ne.

A u vás to s těma vašema zplodinama bude tak nějak podobně. ;-)

+1/0
22.12.2016 10:04

K44a20r79e60l 95V33a26c22h87u84t 9113862489153

Kecy v kleci. Jste v zajetí vlastní ignorance. To, že ty saze nevidíte neznamená, že vy je v plicích nemáte. - (ani já je nevidím) - Já už alergik jsem, vy se jím teprve stanete. :-/

0/0
22.12.2016 10:26

Z63d43e35n40ě74k 31W47e68r49n88h23a38r59t 6807575322708

Tak bavíme se o sazích, COx nebo NOx? Ono je to totiž dost důležité, přírodní zákony (to jsou ty jediné, co skutečně vždy platí a žádný politik je nezmění, i když by hrozně chtěl), způsobují, že třeba pokles COx způsobí nárůst NOx. A se sazemi je to zase trochu jinak. Takže se musíme nejdříve domluvit, co vlastně nechceme a podle toho navrhnou výrobci ty motory. Ale vždy jen v rámci technických, fyzikálních a chemických zákonitostí. Pokud někdo navrhne uzákonit něco, co zkrátka nejde, tak to žádný zákon nezajistí. To je jako když by sněmovna uzakonila, že od 1.1. bude sluníčko vycházet celý rok na severozápadě. Může, ale se Sluncem to ani nehne.

+5/0
22.12.2016 13:14

J71i32ř85í 26K54o28c95u46r80e55k 6805654345158

To ne, ale můžeme přece překreslit mapy. A tohle už by €-Sajuz v čele s Bruselí nařídit mohl.

0/0
23.12.2016 18:54

V76l56a54d94a 80S28i68m33o22n76i30k 3819303793485

V ČR je průměrný věk vozového parku někde na 14,8 roku a dále stoupá. Jak myslíte, že dopadnou ty ostré vozy proti tomu " cinknutému" VW motoru? Že není ani potřeba se sázet...

0/0
22.12.2016 12:35

Z10d54e49n65ě97k 83W42e30r19n27h61a78r59t 6187955422918

To se mi moc nezdá. Když se podívám kolem sebe, je většina aut v provozu poměrně nová, do pěti let, odhadem. Kde tedy jsou všechny ty pětadvaceti leté vozy? Na každé nové auto by měl někde být nějaký pomalu třicet let starý favorit nebo žigulík. A takové auto dnes člověk pomalu nepotká. Pokud to tak opravdu je, tak to budou nějaké nezrušené papíry, ale ty auta už dávno neexistují. To, co skutečně jezdí, bude v průměru mnohem, mnohem mladší.

0/0
22.12.2016 13:46

V91l43a27d56a 40S21i33m20o92n50i50k 3659463153285

http://www.autosap.cz/zakladni-prehledy-a-udaje/slozeni-vozoveho-parku-v-cr/#strukt

0/0
22.12.2016 14:19

Z50d95e25n57ě95k 33W14e94r59n94h75a45r71t 6327365412308

No, podle těch údajů je průměrný věk motocyklů v ČR přes třicet let. Nerozporuji to, ale podívejme se kolem sebe. Je nejrozšířenější motorka u nás Jawa z půlky osmdesátých let? A pokud je průměr třicet let, jezdí u nás stejně moderních nových mopedů, jako péráků a kývaček z padesátých let? Těžko... Tam jsou zkrátka vozidla, které už dávno, dávno neexistují, nebo přinejmenším nejezdí.

0/0
22.12.2016 14:30

V43l13a34d88a 67S24i89m61o98n24i41k 3479363113675

To je samozřejmě možné, že jsou ve statistice motorky, které nejezdí. Ale interpredtace je trochu jinde .. pokud ten průměrný věk dále narůstá, pak se park dostatečně neobměňuje a je celkem jedno, z jakého základu vycházím. Staré krámy samozřejmě nepřibývají, spíš naopak, ale nové přibývají pomalu.

0/0
22.12.2016 15:16

J30a45r30o62m84í90r 46K42r96á67l 4800849184849

A to je dobře. Ono je nejekologičtější to auto, které se nemusí vyrobit.

0/0
22.12.2016 15:45

V91l88a59d47a 25S76i77m89o38n87i95k 3119263573965

To máte obecně nepochybně pravdu , ale celosvětová výroba je už je hodně nad 65 milionů aut....neznám přesně číslo, ale hádám spíš níže.

0/0
22.12.2016 16:30

Z38d58e54n81ě86k 41W88e97r33n75h31a49r80t 6827325102128

Rozumím, ale nesouhlasím. Jde jen o jedno číslo, vytržené z kontextu, navíc dost pochybné. Nevíme, kolik aut bylo přihlášeno a odhlášeno, zda celkový počet aut přibývá nebo klesá. Tím myslím skutečný a reálný počet aut, těch co jezdí, nikoliv stojí někde ve stodole, případně existují jen ve formě záznamu v evidenci. Já najezdím po republice strašné desítky tisíc kilometrů ročně a auta, co skutečně kolem sebe vidím, rozhodně nemají průměrný věk 14 let. Naopak mám dojem, že auta na silnicích jsou stále mladší, že se docela znatelně omlazují, vidět deset nebo patnáct let staré auto je docela vzácné. Ty data, která uvádíte, jsou od jednoho profesního sdružení, které jaksi z principu uvádí to, co se jim hodí, jejich cílem je tlačit na prodeje, to je logické. Já jiná data nemám, přiznávám, ale mám oči. Možná, že třeba jiná data, třeba od pojišťoven, by byla docela jiná.

0/0
22.12.2016 17:00

V60l98a63d69a 45S72i78m33o44n14i15k 3869873193145

Profesní sdružení, v němž jsou mezi členy jenom tři automobilky (Škoda, Hyundai a TPCA) a zbytek jsou na jiných zákaznících závislí dodavatelé dílů, nebude úplně jednolitá lobystická skupina, co myslíte?

Ale i tak - počet aut samozřejmě absolutně stoupá a to strmě.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1562786-pocet-registrovanych-aut-v-cesku-poprve-prekonal-pet-milionu

0/0
22.12.2016 17:07

T22o98m96á75š 95V92a65l82d26e74r 7953930679

Asi se špatně díváte. Třeba mam rád Mondea. A vidím kolik jich jezdí v Mk.II a Mk.III před facelitem (kruhové mlhovky). A to je věk 20 až 12 let. Fábie I s hranatými mlhovkami je taky cca 12 až 17let. Octávie I až 18 let. A další a další vozy různých značek bych mohl jmenovat. Např budu rušit 18-ti leté vozidlo. Sloužilo bezva bez poruchy, ale jestli mu mám dát plný servis nyní, je filozofickou otázkou :-) být či nebýt. Ale zvyšoval jsem taky průměr.

0/0
23.12.2016 6:39

J37i85ř45í 12K61o87c60u39r57e14k 6235504765988

To je hezké. Takže na jednu pětiletou škodovku potkám jednoho Favorita. A za každou novou Dačii potkám jednu starou. A za každého nového pětkového Bavora potkám jednoho osmičkového. Pětkových bavorů .... jo jednou jsem zahlíhl Peugeot 205 T16. Ale častěji nové Porsche.

0/0
23.12.2016 19:00

Z52b79y92n84ě62k 32J52a14n86d38a 7443282445331

Tak já zrovna řeším koupi staršího vozu a jak s dieselem problém v podstatě nemám, spíš se bojím pošuků co za 5 let vymyslí, že co nemá aspoň EURO7, tak nesmí vyjet...

0/0
22.12.2016 14:50

J67a74r77o44m92i87r 42H51o27b36l58i60k 1105337715

v US je evidentně lobby, propagující prodej amerických aut, výrazně silnější. A VW svými diesely jim kazil postavení na trhu. Tak bylo třeba VW podrazit. A k tomu je každý podnět, i když to na hraně dělají všichni, dobrý

+8/−5
22.12.2016 7:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.