- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vyměňovat v řídící jednotce cmos baterku? ... No jo, vlastně asi jo, na to jsem až dosud nepomyslel, že ona se po letech taky může vybít...
Jenže pokud se při výměně vymaže její obsah, nebude to na škodu? Prý se systém provozem "ladí", aby se tím snížila spotřeba - logicky tedy po vyresetování a vyčištění paměti asi bude nutno vůz (jednotku) zase nějakou dobu optimalizovat?!
v ŘJ k motoru snad žádná baterka není, ne? Jak byste prováděl její reset? Teoreticky by mohla být záložní baterie v ŘJ k alarmu, případně k jednotce eCall (nouzové volání z vozu). Jinde bych jí neočekával.
No údržbu řídící jednotky si předtavuju takto.
Vymontovat tu černou krabičku z auta a:
- rozebrat, vysát vysavačem, odmastit technickým benzínem
- přípdadně dokoupit více RAM jestli se zdála pomalá.
- vyměnit cmos baterku za novou.
Pak zase složit a namontovat do auta.
Tímto se jednotka zároveň i restratuje, pročistí pamět a bude jako nová.
ježiš samozřejmě ještě vyčistit připojovací kontakty !!!!
A není lepší vzít celou elektroniku do bytu a před barákem nechat jenom kastli?
Rozmrznout naftu v servisu. Hmmm...
jak se dělá údržba řídicí jednotky aby mne nezaskočil mráz?
No tak, ze si koupíte nové auto, protože to co mate už 5 let je vlastně už staré a na odpis :)