Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Pardubicích zrekonstruovali vzácný trolejbus, trvalo to skoro 20 let

Ke dvěma pojízdným trolejbusům Škoda 8Tr9 ze 60. let minulého století, které jsou v Česku, se v příštím roce přidá další. Mechanici pardubického dopravního podniku mají téměř po 20 letech hotovo. Příští rok se jím svezou první cestující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J55a41n 52K63ř77í85ž 3869191541861

krasavec. ještě si ho pamatujuR^!!

0/0
3.1.2017 14:01

P92a51v30e72l 34Š12e93d54l37b34a45u10e98r 7628551452685

Je nádherný. Pamatuju si ho z dětství v Ostravě s tou vyšpulenou "tlamičkou" na nárazníku. Akorát u nás měly městské trolejbusy i autobusy ještě béžový pás pod okny, jestli si to dobře pamatuju, nebyly celé červené. Gratulace fandům opravářům.

0/0
29.12.2016 14:21

P79a25v25e44l 23Š65e76d75l36b19a95u73e77r 7988891942965

Když se tak divám na fotku, možná byl ten béžový pás spíše dole.

0/0
29.12.2016 14:22
Foto

T38o22m20á18š 67D76v11o58ř43á97k 3245203416526

Děkuji všem za info. ;-)

0/0
28.12.2016 17:24

V10í31t 50H28o39l39l71e58r 8377632952576

jsou to srdcaři R^ dobrá práce

0/0
28.12.2016 13:37

Z74d83e58n63ě56k 46S20ý14k65o27r33a 1576714568488

V Jihlavě dojezdily 8Tr v 78. a 7Tr v 74., byť elektrovýzbroj byla po rekonstrukci na 8Tr.

A p. Dvořák se podobným mohl v Jihlavě vézt, protože vozy čísel:

493 je současný muzejní v Pcích

494 je muzejní v DPP

495 byl v Jihlavě pod číslem 23 a zezacatku jezdil dokonce pod původním číslem, neb byl jen pronajat.

Pane redaktore, tento trolejbus nemá elektronickou část, jen elektrickou, elektronika se v trolejbusech začala uplatňovat později.

+4/0
28.12.2016 9:47

J42a64r32o77s61l26a77v 53J73o55s57e71f 5652660650634

Nechcete na redaktorech trochu moc? Elektrický - elektronický je to na elektriku! To je stejný jako holínky a hodinky - oboje se natahují! Jste detailista! ;-D;-D;-D;-D

+2/0
28.12.2016 16:43

R81a53d71e28k 35R73a84i44d67a 5737312489

Vážně se divím, že měli takové problémy se sháněním dílů. Ty trolebusy jezdily úplně všude a vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby například na Ukraině, byly někde odstavené v koutu.

0/0
27.12.2016 22:04

M44a14r27t69i66n 82Š33u25l72c 2417279950585

To není úplně pravda, vyráběl se sotva 5 let. Produkce 8Tr skončila někdy v roce 1961. To ho nahradil 9Tr, který se vyráběl 20 let. Na Ukrajinu se v tisících vyvážely devítky, osmiček tam bylo dodáno jen několik.

0/0
28.12.2016 0:19

V16o14k88o10u87n 48V47l97a60d69i75m27i83r 8292178899478

Trolejbusy Skoda v Praze jsem nemel rad. Tatry byly vetsi, ne tak preplnene a v zime lepe topily.

Skoda, ze uz v Praze nejezdi.

+1/0
27.12.2016 20:01

M43a93r51i56á15n 39B50e40d12n97á83r42i47k 9191221530328

Nádherná práce R^R^R^

+6/0
27.12.2016 19:54
Foto

T76o66m79á54š 66D85v82o10ř45á53k 3575923486976

Když jsem byl malý cca 1970, tak jsem něčím podobným jezdil u tety v Jihlavě.

Jsou to stejné trolejbusy?

+1/0
27.12.2016 19:36

R14a18d81e93k 83R11a16i59d98a 5597592569

Pravděpodobně. Tyhle trolejbusy jezdily snad všude. Od NDR po Čínu, stejně jako řada dalších typů Škody.

+1/0
27.12.2016 21:58

M45a48r23t28i31n 66Š15u39l96c 2397329660875

Možná, ale spíš jste jezdil nástupcem - Škoda 9Tr. Osmiček bylo vyrobeno asi 740 a v Jihlavě jich jezdilo 6, devítek vyrobila Škodovka skoro 7400 a Jihlava jich měla 43. A vzhledově jsou si celkem podobné.

+2/0
28.12.2016 0:11

J37i65ř73í 14P92o96s82p18í58š84i38l 5398365286695

Tr9 byl výrazně oblejší a modernější, to spíš jezdil 7Tr - ty byly předchůdcem a 8Tr s ním měl shodné mechanické části a byl shodný i co do tvaru karoserie, kapacity cestujících a dosahované rychlosti. 9Tr měl řadu skupin shodných s vozy Tr 8, ale měly moderněji provedenou karoserii.

0/0
28.12.2016 5:32

J30i69ř17í 79P93o17s38p46í60š31i35l 5358365436675

P.S. - Tr8 jezdil v Jihlavě ještě v roce 1971 - http://www.dpmj.cz/www/mambo/showPhoto.php?id=109

+1/0
28.12.2016 5:37

P16ř77e59m36y94s73l 50Č85u94l66í61k 8730373892370

Nablýskaný trolejbus a špinavé montérky:-(.

0/−9
27.12.2016 18:08

J88i90ř39í 86Z69ý75k69a 9259853931300

lepší jak kdyby to bylo obráceně ... špinavý trolejbus a čisté montérky Rv

+3/0
27.12.2016 20:57

P36ř37e52m70y71s56l 80Č25u27l31í61k 8760903742560

To vypadá, že špinavé montérky nikomu nevadí. Takže od dob totáče, kdy dělníci šli rovnou z Kolbenky do hospody v montérkách týdny nepraných a všem to připadalo normální, se toho zase tak moc nezměnilo. Já bych si na to focení vzal čisté.

0/0
28.12.2016 12:13

J29a31r84o37s54l64a18v 70J92o45s43e96f 5562970400184

Špatně jste koukal! Pan ředitel měl montérky čisté!!

0/0
28.12.2016 16:39

P43ř49e11m53y23s58l 51Č94u88l26í56k 8730203672390

Alespoň že tak:-).

0/0
28.12.2016 17:12

P62e94t94r 28M50a93r11š65o74u70n 5295818766366

taky u řiditelování se moc neumažou :-)

0/0
28.12.2016 21:50

P23e82t67r 29M89a53r42š50o73u13n 5155718426416

že jo, ani trávu nenatřeli pro tu návštěvu na zeleno...

0/0
28.12.2016 21:52

P64ř48e60m95y82s76l 14Č43u60l13í22k 8660493482440

Stačí nebýt špinavý. Ale to je každého věc, někomu to dojde dříve, někomu nikdy. :-)

0/0
28.12.2016 22:11

P77e52t39r 69M28a62r12š72o16u90n 5775858306536

No a u fotek "jakožepracují na opravě" by čisté montérky vypadaly jako pěst na oko. Někomu to dojde dříve, někomu nikdy :-P

+1/0
28.12.2016 23:04

P30ř25e44m31y67s33l 19Č31u67l84í93k 8580193492170

Někomu nedojde zase nikdy, že například ta skupinka před nablýskaným trolejbusem "nepracuje", ani nepracuje, tak minimálně zde bych čisté montérky uvítal. A možná i vám časem dojde, že mechanici nemusí pracovat ve špíně, ale v čistém prostředí a čistém oblečení, viz kterákoli automobilka, nemusí to být ani Mercedes, jde to i v Mladé Boleslavi. Pokrok se prosazuje pomalu, alespoň někde. Pamatuji z exkurze škodovku sedmdesátých let, to tam měli dělníci ty montérky zaprasené ještě víc.;-)

0/0
29.12.2016 9:01

M25a77r85t91i12n 38Č34a61p42e72k 6230121457864

Čisté pracovní prostředí můžetet mít tam, kde pracujete s čistými věcmi, ze kterých se nepráší. Což ty vozy po příjezdu z trati nejsou.

0/0
29.12.2016 15:42

P89ř90e98m27y22s16l 81Č95u31l28í79k 8200683302700

Ten nablýskaný trolejbus za nimi z trati nepřijel. A převléknout si montérky na focení není až taková ztráta času. Ale důvod proč ne se vždy najde...

0/0
29.12.2016 16:26
Foto

M83i33r13o92s33l97a74v 98Z10a38p51l91e90t82a87l 3947205178843

Možná vám někdy dojde rozdíl mezi montážním závodem a servisem. Jen blb srovnává automobilku kde se skládá jen a jen z nových dílů a dílnu.

0/0
30.12.2016 14:55

P80ř93e12m59y90s36l 10Č43u80l63í72k 8320273652410

Možná vám někdy dojde, že i v servisním závodě se mohou dělníci převléknout na focení prezentace svého díla. Ale blbovi to nedojde, že, ani když mu to už někdo v minulém příspěvku napsal.

0/0
30.12.2016 15:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.