Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Citigo slaví pět let. Vylepšila ho nová světla a dvě šňůrky. TSI zatím ne

Ideálním tělesem je koule, která při minimální vnější ploše dosahuje největšího objemu. Jenže ideálním tvarem malého auta je kvádr. To ctí bezezbytku Škoda Citigo. Nejmenší škodovce je právě pět let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a17n 87D29o14u27d38a 1330983548869

Vzhled třídvéřové verze je, podle mého názoru, o 1000% lepší, ty zadní dveře vypadají příliš násilně doroubované a dělají z toho trošku paskvil. Třídvéřák naproti tomu vyniká výborným vzhledem, kde je všechno tak akorát a má to i sportovní střih.

0/0
30.12.2016 21:00

J14i12ř83í 84S64c81h81w16a63c81h 8448744648426

souhlas, vzhled je ale jen jedna strana mince. Ta druhá je o tom, že pro toho, kdo chce častěji využívat zadní sedadla ať pro přepravu osob nebo jako odložnou plochu pro náklad, nebo prostor pro zvětšený kufr jsou ty zadní dveře "k nezaplacení"

+1/0
30.12.2016 22:31

J38a88n 54D80o63u91d33a 1760123498789

To jistě, je to praktičtější, ale u takového auta se obvykle se zadními sedačkami moc nepočítá. Kdo chce stěhovat, nebude si pořizovat Citigo.

+1/0
31.12.2016 7:47

M92a49r77t86i40n 87K85a68r46á43s52e19k 9808103338458

No nevim, prave citigo je takove auto na odvezeni decka do skoly, nebo cestu na nakup, na oboji se ty zadne dvere hodi...

+1/0
2.1.2017 13:56

J43a61n 98D13o34u15d22a 1500453928579

Máme třídvéřové Citigo, přestavěné na LPG, používáme ho jako 2. auto v rodině, paradoxně se jedná o naše nejvytíženější a nejoblíbenější auto. Jízdní vlastnosti si v ničem nezadají s "dospělým" autem, možná jej spíš předčí. Sedí to jak motokára, ve 170 km/h je velmi stabilní a nijak neplave, je relativně tiché. Náklady na provoz vychází na 0,7 kč/km. Vpředu je místa pro řidiče a spolujezdce opravdu dost, naprosto srovnatelné s Rapidem, Fábie je uvnitř dokonce o dost (cca 5 cm) užší. Jako jediné auto do rodiny je to nesmysl, dost se divím, že se na toto téma vůbec tady vede tak vášnivá diskuse, nicméně, rozumný člověk určení tohoto auta zná a nebude se divit, že je malé. Je to kvalitní auto a má svou cenu, nelze srovnávat např. s Dacií, tam jsou důvody pro její koupi určitě odlišné. Má svůj účel a když si uvědomíte, že většina aut vozí 80% času jen jeden zadek, tak není o čem...

+6/0
30.12.2016 20:54

P43e21t57r 24N56e12c31h72a57n14i13c24k13ý 7513346868540

V jeho bráchovi VW Up jsme přejeli Portugalsko a musím uznat, že do těch úzkých měst a klikatých silniček ve dvou k nezaplacení. Jen teda na dálnici v mírném kopci než předjedete kamion tak sníte svačinu

0/0
31.12.2016 20:09

J97a11n 67D22o26u57d80a 1660313488549

To auto se musí točit. Od 3,5 - 6 tisíc táhne jak když hrom bije (verze 44kW)

0/0
31.12.2016 20:50

J56i15ř25í 86S36c62h80w55a94c97h 8588614468876

....jako každá atmosféra ;-)

0/0
1.1.2017 21:17

M75a30r85t58i77n 40P76e10t19ř36í42k 4512329561651

Asi to nebude špatné auto, nicméně ho "sráží" cena. A o tu IMHO jde v tomto segmentu především ;-) osobně jsem na vlastní oči viděl Citigo jenom jednou, a to nejsem z malého města (Zlín) a navíc jezdím autem každý den... i to zřejmě o něčem vypovídá.

0/0
30.12.2016 9:37

J58i23ř87í 89S14c24h75w47a81c74h 8578934298706

prostě stojí cca stejně, co obdobná konkurence v daném segmentu velikosti a kvality, například trojčata z Kolína....

+3/0
30.12.2016 10:03

T71o47m86á66š 31Z59e32m15a83n 3595788354285

Asi bych si místo Citygo koupil Suzuki Ignis - 4válec, 90k a možnost 4x4.

0/−1
29.12.2016 21:10

M65a19r94t85i79n 46H68o64r17á38k 9883329264

Před čtyřmi lety jsem pro svoji mámu (75let) pořídil Citigo v "automatu" na jezdění po malém městě a okolí (upozorňuji, že 40 let před tím neřídila).

Je s ním stále nadmíru spokojená. A že je auto sem tam trochu odřené přece nikomu nevadí. Za mě tím pádem spokojenost. Párkrát jsem jej i řídil a 55kW překvapivě ve městě táhne.

+4/0
29.12.2016 20:19

J97a68k72u25b 10Š62a36f61a83n56d13a 7845977861741

Tak aby začínal člověk v 70 letech s řízením auta je dobrý hazard.

A to odření je pouze od patníků že? Že to nikomu nevadí...

+1/−2
29.12.2016 20:27

M10a32r82t64i53n 41H96o24r78á67k 9103159574

Je soběstačná a to je důležité. A auto odírá hlavně při parkování, ať už do garáže nebo někde venku o nějaké květináče. Jezdí pomalu a klidně, nebezpečná není.

+1/0
29.12.2016 20:51

M75a61r17e29k 61J93a24n76e93č37k61a 1287306953461

Jenom jestli tím květináčem nemyslí odřené auto nějakého chudáka ;-)

+2/0
29.12.2016 22:15

M50a20r23c92e12l 30S69t39a63r12ý 9858264493789

pro hnidopichy - tahle auta jsou velmi oblíbená na jihu, Chorvatsko, Itálie, Španělsko - je to laciné, malé, vejde se to do úzkých uliček jejich měst, skoro nic to nežere....

+1/0
29.12.2016 20:16

A20l95o74i89s 20S55l23á64m52e89č14k32a 2856332592562

Nejhorší je Citigo v třídveřové úpravě. Měl jsem tu "čest"...

Dveře dlouhé jak u starého Lincolna. Když přesednete z normálního auta, může se vám stát, že s nimi třísknete o zeď.

Z auta v třídveřové úpravě není při odbočování dobrý výhled. Středový sloupek je posunutý dozadu a mezi ním a zadní částí auta je minimum místa a tedy i minimální výhled. Ten navíc ještě zastiňují integrované opěrky, takže se člověk musí hodně snažit a měnit polohy, aby něco viděl.

Citigo bylo v první verzi a ty chybějící "dvě šňůrky" mě vytáčely neskutečně. Věčně zakrytý výhled zadním oknem.

Už jen jako perlička byl chybějící otáčkoměr, což ale nebyl až takový problém. Místo něho byl na panelu pod rychloměrem ukazatel zařazeného rychlostního stupně s indikací, zda je nutno podřadit, nebo zařadit vyšší rychlostní stupeň.

Auto ale mělo v zimním provozu velkou výhodu v tom, že se vyškrabalo téměř všude, do každého kopce. Pomalu, ale přece.

Na krátké jízdy, na dojíždění do práce nebo rozvoz dětí do kroužků po městě + nákupy - proč ne?

+1/0
29.12.2016 20:10

J28a39n 94D78l68o74u70h30ý 7334819280289

Mno za ty prachy je to ve sve tride podprumerne vozitko. 3 valce, vykon, kufr a pocet mist k sezeni (4) neni nic moc. O citigo jsem uvazoval misto opel agila A, ktere dneska uz ma svoje leta. Po zkusebni jizde jsem ale neshledal, ze auto o deset let mladsi je lepsi aspon v necem: mensi vykon, o valec min, o jedno misto k sezeni min, nemoznost tazneho (to uz pry dnes jde). Navic kufr ma tak blby rozmer, ze pri prestavbe na LPG, neni kam dat rezervu. Za me auto na prd. Rv

+2/−2
29.12.2016 16:15

J14i43ř68í 90S26c66h36w60a87c48h 8338704398246

tak něco podobného jako Agila těžko v tomto segmentu seženeš. To je prostě krabice o malém půdorysu vyhnaná do výšky, mini-MPV postavené na principu kei cars.

+4/0
29.12.2016 16:42

J47a12n 91D74l55o74u21h21ý 7804939630559

A citigo je jako co? Krabice na kolech s tremi valci pod kapotou o delce cca 3.5 metru. V evrope agila, splash, Karl, citigo, Up patri do stejneho pytle. btw oficialne dle TP ma agila karoserii typu Kombi ;-) a srovnavam to snad s fabkou kombi ? :-D

0/0
30.12.2016 1:35

J58i63ř77í 44S94c40h85w47a92c31h 8658324138666

božínku, tebe se ta "krabice" nějak dotkla.... ano všechno jsou to "krabice"....;-)

0/0
30.12.2016 2:09

J28a26n 86D36l23o38u52h18ý 7854329960629

Ok napisu to jak pro uplneho tydyt: v tomto segmentu na uzemi evropy patri citigo do kategorie krabicoidnich malych aut a je HORSI nez 10 let stary auto patrici do stejneho segmentu. To jsou jasna fakta jak na papire, tak bohuzel i v realu po zkusebni jizde!

0/0
30.12.2016 11:08

J51i14ř79í 12S50c93h44w50a54c25h 8788934848776

OK opakuji to taky jak pro uplného tydýta:

Napsal jsem jasně , že něco jako Agilu dnes u nás nekoupíš.

Agila a Splash jsou trochu jiná kategorie malých aut, nazval jsem to mini-MPV jsou prostě o něco vyšší, než Citigo nebo kolinský trojčata (proto máš v TP napsáno to "kombi"!).

Prostorově na tu letitou Agilu Citigo nemá, ale vsadím boty, že jízdní vlastnosti a spotřebu má Citigo lepší.

P.S. ...a novější generace Agily a Splashe mají v základu taky o válec míň...

0/0
30.12.2016 12:41

J22a74n 46D12l16o60u88h17ý 7804899540589

Vsad si na co chces, Agila ma realnou spotrebu 6 litru na 100km LPG ve verzi 1.2l / 4 valce. Jizdni vlastnosti to ma v podstate stejne. Agila je vice pretaciva nez citigo, coz nepovazuji za nevyhodu. Slabota agily jsou tovarni lehce unavitelne predni brzdy. Staci auto nalozit 5 lidma a dvakrat prudce zabrzdit treba pri jizde z mohelnicaku a i uplny ridicsky analfabet cejti, ze brzdy vadnou. PS.: agila/wagon r v zakladu s litrovym trivalcem byla naprosta tragedie asi jako oktavka s litrovym tsickem. Narozdil od skodarny, sami dealeri doporucovali 4 valcove 1.2ky pokud s tim hodlate jezdit jinam nez do kauflandu :-DR^

0/0
2.1.2017 8:57

J89i96ř36í 42S76c50h30w66a87c76h 8618704348136

tak silně pochybuji o tom, že ta "tragická" agila s tříválcem se dokázala na stovku dostat za 10 sekund, a maximálku měla někde okolo 200km/hod ;-)

0/0
2.1.2017 14:10

J79i98ř85í 26S74c92h90w71a82c36h 8398914468286

Agila 1.2 průměr 6,7 l / 100 km

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/35-Opel/321-Agila.html?fueltype=2&constyear_s=2005&constyear_e=2010&power_s=80&power_e=90&page=2&powerunit=2

citigo 1.0/55kW průměr 5,5 l / 100 km

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/1289-Citigo.html?fueltype=2&constyear_s=2011&constyear_e=2016&power_s=55&power_e=55

to vypadá, že mám u tebe třeba flašku Taliskera 10y? ;-D

0/0
2.1.2017 21:57

J50i75ř66í 76S94c89h14w37a69c64h 8698294138876

A ted si představ, ze za fiat 500 dáš o 100 litrů více a dostaneš o dva válce méně a zadni sedadla jsou téměř na okrasu....

+1/0
29.12.2016 18:30
Foto

M50i79c97h95a81l 49N72a21j55m20a65n 7519783896200

Fiat 500 je jednoválec????

0/−1
29.12.2016 18:44
Foto

T20o66m82á58š 57D83v60o47ř68á33k 3155623136416

Agila byl čtyřválec, takže když odečteme dva válce, jednoválec to nebude...

+2/0
29.12.2016 18:49
Foto

M18i30c84h87a63l 12N28a66j19m87a58n 7779703776700

Ale on reaguje na příspěvek o citigu - o oplu agila tam není ani slovo....

0/0
30.12.2016 9:46

J94i55ř27í 91S80c59h98w28a49c22h 8768394228246

reagoval jsem na Janovu větu: ...(citigo má) mensi vykon, o valec min, o jedno misto k sezeni min, (než agila) ;-)

0/0
30.12.2016 10:07

J46a33n 65D21o73u86d85a 1590873758589

Agila se mi líbila v roce 2000, je to dávno staré auto, ale místa tam bylo docela dost. Vevnitř příjemné, venku divné, ale v té době tu jezdily jiné herky a za ty peníze to bylo docela přijatelné, ale s Citigem to srovnání moc nesnese

0/0
31.12.2016 18:27

J12i89ř81í 93S93c55h64w93a37c80h 8738374918356

K debatám o rodinném autě a jeho potřebné velikosti aneb jak je vše relativní:

Pokud děti trochu odrostou, tak kočárek nepotřebují, že....

V 50.-60. letech v mnoha italských rodinách plnil tuto funkci třeba FIAT 500 a 600. Oproti nim je Citigo "obrovské auto".

Škoda 100, 120 neposkytovala o mnoho více místa než toto maličké Citigo. Když mi bylo cca 10-12 let, jezdili jsme Š100 v pěti osobách, 3 děti, pravda, nebyli povinné sedačky.... a na dovolenou po celé ČSSR jsme vozili sebou třeba 2 stany a to nebyly takové malé balíčky jako ty dnešní....

Malé auto spolehlivě naučí optimalizaci vozit sebou jen opravdu potřebné věci. Do velkého auta se toho vejde opravdu více, ale ten prostor navíc slouží k tomu, aby se v něm po většinu roku vozil jen vzduch v těch zbývajících několika dnech věci zbytné, nepotřebné....;-)

+2/0
29.12.2016 15:56

P69e22t74r 66N95e82c52h29a48n68i74c81k47ý 7573626348710

Malá auta se mi líbí svou ergonomií a s tím co píšete souhlasím. Ve VW Up jsme projeli Portugalsko ve dvou luxusně. Jenze zatímco dříve tato auta byla vysloveně lidová, tak dnes cena mezi malým prdítkem a větším autem není moc rozdílná. Další věc je často až šíleně podstřelený výkon v základu. To pak moc vůle k uskromňování není.

+2/−1
29.12.2016 17:15

J89i15ř28í 93S73c48h39w73a63c74h 8498394298526

Drive u těchto prditek byl poměr vykon/hmotnost mnohem horší.

+1/0
29.12.2016 18:24

R76o10b27i45n 16Ž21i32ž94k50a 2878884256246

No jasné, protože ceny aut jdou dolu. Ale dřív byl větší cenový rozdíl mezi malým a velkým(větším) autem

0/0
29.12.2016 21:10

J97i21ř13í 45S54c68h15w91a88c43h 8718454498836

tak jedním z důvodů může být třeba výbava. O klimatizaci a několika airbags, tempomatu, vyhřívání sedaček atd. si před 20-30 lety mohl kupec u nákupní tašky nechat jenom zdát. A ony takové prkotiny třeba stojí 20-50 tisíc, což u levného auta už je hodně poznat.

Taky dnešní konstrukce skeletu (i všeho ostatního) z hlediska bezpečnosti je úplně o něčem jiném než dříve. Opět se takové vylepšení promítne do laciného auta mnohem výrazněji než do toho dražšího.

0/0
29.12.2016 22:32

P61e76t87r 78Č79e18r93m20á17k 9978275429810

Relativní to samozřejmě je. Ale srovnání s historií není ideální - doba je prostě jinde. Ještě moje babička zažila dobu kdy bylo normální že celá rodina žije v jedné jedinné místnosti, a topí se dřevem v kamnech. Chtěl by takhle dneska někdo dobrovolně žít? Asi nikoliv, byť samozřejmě možné to je i dnes.

S auty to je stejné, životní úroveň je zkrátka jiná a mačkat se v malých autech s celou rodinou se prostě chce málokomu. Ano jde to, ale to je nepohodlné, nepraktické a bezpečnosti to také nepřidává. Takže zcela chápu že pokud někdo nemá možnosti si pořídit více aut, tak logicky volí to větší a pohodlnější, a radši občas veze po městě prázdný vzduch než aby pak při jakékoliv jiné potřebě jezdil obloženej jak světskej.

Každý má volbu, to je důležité. R^

0/0
29.12.2016 18:29

P94e89t87r 81N87e61s26v43a33d75b84a 2344255316409

Vůl který potřebuje i v autě do města kdejakou kokotinu.

0/0
29.12.2016 15:15

J73a63k71u76b 10K28o42r61e77c 6514480401623

Kdyby se me nekdo zeptal, jak dlouho citigo jezdi, rekl bych tak 2 roky. Neskutecne to leti.

+4/0
29.12.2016 14:59

A31d32a34m 65W45e73i93s84s 2903267399631

...slušné vozítko...

+1/0
29.12.2016 14:51

J54i93ř72í 94H10o26š63e73k 2707445318727

Ta cena je šílená. Já mám za 240k Fabku II v kombiku. Skladovou z roku 2013, najížděli pomalu už na trojkovou verzi, tak byla za babku. Jsme dva dospělí a dvě děti s kočárkem. A je to tak tak s nákupem a dalšíma blbostma kolem. Neumím si představit, k čemu by nám bylo za 300k auto, kam se do kufru nevejde ani podvozek od kočárku natož bouda a ještě nákup nebo věci na víkend atd. Cenu Citigo bych si představoval tak někde kolem 160-170k max. Pak by to mělo smysl jako druhé auto do rodiny nebo auto pro samostatnou lidskou jednotku apod.

+1/−1
29.12.2016 13:44
Foto

M12i21c50h31a35l 25N15a86j42m82a81n 7559333456930

Tak ono to citigo "skladovka" bude také za menší cenu, že?

+3/0
29.12.2016 14:01
Foto

M61i98c17h48a97l 35N13a16j43m50a44n 7489873936450

A ještě jedna poznámka Fabiia III v kombíku šla do prodeje v březnu 2015 - takže těžko pomalu najížděla v roce 2013.....

+2/0
29.12.2016 14:34

J89i35ř32í 17S11c70h13w58a62c28h 8238274228336

mě z toho vychází, že to mohla být skladovka cca rok a půl stará ;-)

+3/0
29.12.2016 16:08

J67i56ř89í 22S83c80h91w24a21c84h 8788504218426

tady stále někdo nechápe (a nejsi jediný), že v článku je řeč o verzi na CNG, což je v kupní ceně cca 50 tisíc navíc!

Ale díky tomu lze počítat s úsporou cca 0,8-1Kč na kilometr na palivu. Takže po 200 tis. km si přičti 200 tis Kč v nákladech na tvou Fabii navíc a bude to o něčem jiném....;-)

+6/−1
29.12.2016 14:08

T81o37m88á11š 80L97u42d46v17í44k 1510577714722

Ano ale je trochu komické psát o najetí 200 tisíc s Citigem nebo Fabií. Stačí se podívat na web a nejvyšší dosažený tachometr s Citigem je 147 tisíc km.

0/0
29.12.2016 14:21

J84i41ř95í 64S98c56h79w32a31c30h 8748704768426

a kde najdeš "na chodníku" třeba jen těch 140 tisíc?

a jen 147 tisíc za pět let? Takže třeba 290 tisíc za 10 let? Stále komická představa? ;-)

+2/0
29.12.2016 15:02
Foto

I45v20a33n 30K78o87p47t77a 5487712151787

No na webu asi nebude všechno. Osobně vím o CitiGo se zhruba 200.000km

+1/0
29.12.2016 19:20

J51a40k67u87b 40Š84a47f54a17n75d43a 7315777471571

A kdo si proboha koupí takovéhle auto pro nájezd 40t ročně? Takových lidí opravdu moc nebude.

0/0
29.12.2016 20:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.