Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: První auta značky Google startují. Nepotřebují řidiče

Google podepsal smlouvu o spolupráci s koncernem FCA při vývoji autonomních aut v květnu 2016. Jak budou vypadat prototypy aut bez řidiče v podání nově vytvořené společnosti Waymo, tak bylo víceméně jasné. Na světě už jsou první fotky Chrysleru Pacifica se speciální výzbrojí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L41a20d22i20s10l70a93v 31K93a24l94o33u17s 7545766461240

Pane majiteli vozidla, proč došlo k nehodě způsobeném Vaším vozidlem ? Řídící jednotka právě prováděla aktualizaci systému a nestačila zabrzdit ☺

0/0
9.1.2017 18:13

P26e49t16r 49M19a67j97e35r 7622756781901

Po dlouhé době zrovna sedím ve vlaku (Pendolino) a můžu říct, že mě to baví víc než řídit:-).

Já bych do takového auta šel:-)

+4/0
2.1.2017 18:58

J83i75ř59í 53Ř66e54z56n70í18k 4392502553775

Rád si takové auto koupím. Konečně se budu moci cítit jako topmanager. Stejné pocity zažívám s robotickým vysavačem.

0/0
2.1.2017 12:30

K42a94r20e26l 84B37a43r37t65a78k 9976401105736

A můžu si za jízdy zdřímnout?

+1/0
2.1.2017 10:53

J21i86ř56í 34Ř91e13z46n27í63k 4502662623975

Na vlastní riziko.

0/−1
2.1.2017 12:30
Foto

B16á37r83a 74T93u37č17k24o56v80á 2494355416502

Patřím ještě ke generaci, kterou bavilo řídit. I když je to čím dál tím méně možné. Ale než autonomním autem, kde budu muset stejně plnit funkci kontrolora zodpovědného tak jako tak za vše, co automat podojí, pojedu raději vlakem.

+2/0
1.1.2017 23:53

M34i15l76o29s53l91a42v 68J24a83n47o47u18š59e77k 3536523633858

No nikdo vás nenutí si to kupovat. Ostatně to v prvních generacích stejnak bude nekřesťansky drahé. Na stáří se třeba bude hodit ;-)

+3/0
2.1.2017 0:18

J30a15r52o90s84l69a32v 84L26e40b46e30d91a 3506779417490

Připadá mi srandovní, jak se mnozí těší, až nebudou muset řídit ;-D To si ještě hodně dlouho počkáte. Než se vyřeší legislativní problémy (zodpovědnost za všechny druhy škod), morální problémy (viz http://moralmachine.mit.edu/ ), technické a organizační problémy (pohyb autonomních vozidel mezi těmi řízenými člověkem, cyklisty, chodci atd) uplynou ještě mnohá desetiletí - při vší úctě k rychlosti technického pokroku si myslím, že potrvá nejméně 20 let, než budou plně autonomní vozidla jezdit aspoň po dálnicích ve _všech_ meteorologických podmínkách.

+4/−3
1.1.2017 21:29

P44e96t73r 30N38e91h53a45s37i84l 4762395694134

To si klidně myslete, ale podle mne se toho ještě dožiju. A za 20 let? to bude doprava vypadat úplně jinak než si dovedeme představit. Vývoj se každým rokem stále zrychluje. To co trvalo dřív 5 let dnes vyvynou za 2 roky. Viz nové auto. Dřív vývoj trval 5 let, dnes mají nový model auta vyvynutý a připravený pro výrobu za kolik? Za rok, maximálně za 2 roky!

+2/0
2.1.2017 9:47

J26a63r15o36s97l43a29v 17L95e67b75e11d31a 3936909967680

Inu, jestli se něčeho dožijete, nemůžu posoudit.

Já tvrdím, že příznivci autonomního řízení budou sakra rádi, když bude v ČR za 20 let fungovat aspoň na dálnicích. Možná to podceňuju, možná ne.Takže uvidíme. O zrychlování vývoje vím jako ajťák za 35 let celkem dost. Jako řidič zase vím, že je sakra rozdíl mezi vzorně nalajnovanou dálnicí (a když na ni zrovna nenasněží) a zapadlou okreskou.

Zkuste si počíst třeba v tomhle vlákně http://dfens-cz.com/autonomni-rizeni-i-tested-on-real-people/?show=comments

+1/−1
2.1.2017 10:24

A76r20n42o56š77t 43S57t38á61r16e62k 4102920925244

Co mi to logo.. Aha! Weyland-Yutani :-)))

+2/0
1.1.2017 20:48

M22a23r82i24á65n 51B44e21d42n48á38r97i28k 9171961610478

;-D místo airbagu facehugger? ;-D;-D;-D

0/0
29.1.2017 1:39

M68a17r66t96i23n 34Š82i16m75e74k 4900794298235

Napsal jsem to před tím a napíši to i teď. Spojení Androidu a Fiatu je přímo smrtící ;-D

+1/0
1.1.2017 20:23

L12i52b62o87r 48P78e35t54r33á65š 6765929278799

Pokud nepůjde stát autonomnímu řízení naproti např tvorbou legislativy , tras apod tak to budou mít vyvojáři teoreticky hotové ale prakticky nepoužitelné . Pokud by existovaly koridory kde by mohly pouze autonomní auta tak by to mohlo být téměř bezkolizní , ovšem kdo by ty koridory stavěl , když není dost autonomních aut a obráceně kdo by je ve velkém vyráběl když jejich provoz nedefinuje legislativa .....prostě klasický začarovaný kruh .

0/−2
1.1.2017 19:43

P25e49t40r 98B67á92č91a 8355956115865

Nejsme schopni dostavet ani dalnice co jsou v planu x let a pudeme stavet zvlastni koridory pro tyhle kramy co chce hrstka tech co neumi jezdit, skvely napad ;-D

+5/0
1.1.2017 19:50

M40i76l48o89s60l63a90v 29J45a85n44o40u67š28e36k 3916453513898

Koridory pro autonomní auta? To je úplná blbost z ekonomického i logistického hlediska a hlavně ho ty auta nepotřebují, dokáží jezdit i v normálním provozu. Osobně bych bral auto s nadstavbou automatického řízení, které bych mohl zapnout na dálnici či zácpy. Na ostatní cesty klidně budu řídit manuálně.

+1/0
2.1.2017 0:16

M13a95r54e67k 65K44a74p32u85s37t87k16a 3514754571700

Už aby vyšel zákon o zákazu řízení auta člověkem, když vymizí všichni ty magoři které potkávám denně na silnici, tak se budu cítit mnohem bezpečněji.

+5/−5
1.1.2017 18:19

P40e44t93r 68B73á57č56a 8405456835805

Uz aby vysel zakon o psani blabolu do diskuzi :-P

0/−3
1.1.2017 18:25

J22i72ř74í 57S49c45h92w14a42c71h 8218134258386

To bys Báčo dostal ban mezi prvními..... ;-D

+7/0
1.1.2017 21:14

P76e63t41r 39B44á68č82a 8965876905975

Neni duvod a tvoje skodovka v garazi na tom nic nemeni ;-)

0/−2
1.1.2017 23:31

K75a77r42e55l 65B19a82r83t32a12k 9566381865516

Promluvil majitel Trabantu.

+2/0
2.1.2017 11:00

K22a47r43e84l 59C37h29r65a90s20t26i27n95a 4763114830345

Tomuto trendu nelze vzdorovat. IBM se krátce po válce vyjádřila, že světu postačí pět počítačů. Dnes jsou jich miliony. Chce-li se jakýkoliv nový produkt nebo trend prosadit, musí se trefit do vkusu spotřebitelů. Ostatní je rutina.

0/0
1.1.2017 18:16

A80n76t80o71n13í46n 48S32e88b37e79r22a 7803488750889

Tak to pridej. Jen ja sam mam tri picitace.

+1/0
1.1.2017 23:46

T26o96m34á96š 47V60a70l42d84e66r 7263380689

Manželku a dvě dcery.

0/0
2.1.2017 9:59

J42a80n 98B97e30n78e56š 5249485748975

Pokud budu moct sám řídit, nechci auto, které se řídí samo, chci si užít ten zážitek z jízdy :-). Ale pokrok je to super. Lidé, kteří nemohou řídít nebo nechtějí, to hodně ocení R^ Google

0/0
1.1.2017 17:48

O20n95d32ř56e16j 83S51t43a36r10o98c51h 5130463722204

Lidé, kteří se projeli po okruhu, nebo se svezli v rallye vědí, že to, o čem mluvíte, není vůbec žádný zážitek z jízdy. To je upracovaná nuda, zpestřená maximálně kolonou před městem. Toho se já klidně vzdám a když budu chtít, dopřeju si nějaký opravdový zážitek.

Já osobně se těším a myslím si, že do deseti let se toho i dočkáme.

+1/−3
1.1.2017 18:17

P44e95t14r 85M18a78r89š17á37l81e91k 9115912604499

Klidně se toho vzdejte, ale nevnucujte to ostatním.

+4/−1
1.1.2017 19:12

O50n97d24ř11e25j 13S64t57a42r33o88c37h 5690903762624

Mohl byste odcitovat tu pasáž z mého příspěvku, kde svůj názor vnucuji ostatním a považuji ho za jedinou a svatou pravdu?

+1/0
1.1.2017 23:00

P34e20t44r 59V20e61s66e29l29ý 6871936749240

Jsem sám komu připadne, že hledat možnost jak jet v autě a neřídit ho je stejné, jako hledat způsob, jak být s pěknou ženskou v posteli a nemuset se s ní pomilovat???

+9/−7
1.1.2017 17:22

P82e59t81r 86B58á11č36a 8125316695545

Rozhodne ne, jenom par nemehel se konecne tesi az nebudou zmatkovat po silnicich a odveze je PC, kterej je mozna nekde nekdy nezabije.

+2/−1
1.1.2017 17:26

J86a63n 80H96r79u19z98a 8394738569817

Zase bude jednodušší utéct od nehody a svést to na robota.;-D

0/0
1.1.2017 17:29

J65i42n50d86ř83i77c94h 22M30i38t49t74e82r 6504125781676

Padon, minus omylem. Tyhle možnosti budu volit možná po devadesátce, pokud budu naživu, dokud to jde je samozřejmě lepší řídit a milovat klasicky.

0/0
1.1.2017 18:09

F63r74a41n64t64i57š95e38k 64M85o20r29a58v29e27c 8427264272

Jak se to vezme, pokud budu sedět ve speciálu na okruhu, tak to sedí. Pokud budu sedět v obyč. autě na dálnici, v koloně atp., tak je to jako být v posteli s hnusnou ženskou, který navíc neskutečně táhne z pusy... to se pak jeden přetrhne aby nedošlo na "šťouch".

+2/0
1.1.2017 19:09

M41a98r73c32e41l 88B10a40k15o22š 4801396933

A co tak byt s peknou zenskou v tom aute a namiesto soferovania sa jej venovat, hmmmm? ...... skuste pochopit jednu vec ze soferovanie , hlavne to klasicke z prace domov a z domu do prace je pre niekoho velmi otravne a obera ho to o vela vela casu. Ktory by sa dal vyuzit aj inak. Tiez patrim do skupiny pre ktoru je auto kus plechu, vozitko. Aa cas traveny v aute je strata casu. ..... ano je nadhera soferovat napr. Lamborghini ale to je uz nieco uplne ine, niekto radsej bajkuje, niekto beha a bla bla bla, to je na dlhu debatu

+2/0
1.1.2017 21:40

J11a50k45u64b 42Š91a26f18a45n21d31a 7975677741631

Vemte si, že každý den dojíždíte do práce 30km a 30 zpátky. Stále den za dnem, stejná cesta, často zpestřená kolonami. Fakt se na tu cestu každý den těšíte?

+2/0
1.1.2017 22:40

R10o20b17i57n 65Ž19i13ž14k45a 2328844406336

Já to tak měl (25 km, kolona jednou-dvakrát měsíčně na deset minut) a abych řekl pravdu, tak jsem se těšil...:-)

Byl to takový zapínací/vypínací rituál. Ráno jsem si připravil v hlavě pracovní den a poslechl trojčlenku na beatu, večer zase probral v hlavě co mě potkalo a co mě potká večer. :-)

0/0
2.1.2017 18:45

R59o45b25i97n 70Ž84i68ž83k93a 2868354256176

Samozřejmě by teoreticky obojí šlo dělat i v samořídícím autě, ale ta poloautomatická činnost jde ideálním duševním podhoubím pro podobné rozjímání

0/0
2.1.2017 18:51

L80i29b76o75r 64P65e35t10r29á96š 6635249308909

Těžší než vytvořit autonomní auto je vyřešit kdo může za jeho případnou nehodu ....... celkem začarovaný kruh . .....

0/−2
1.1.2017 17:01

J95a15n 22H78r11u67z66a 8714308229607

V tom má u nás Huml jasno. Provozovatel nebo vlastník vozidla může za fšecko.;-D

0/0
1.1.2017 17:30

M22i97l90o68š 23K84o91h49o83u88t 6354384805661

Nejen z programátorského hlediska to bude trvat ještě hooooodně dlouho, než goooogle a nejen on, svá auta naučí nezabíjet a nezpůsobovat škodu. Na severokorejských dálnicích by to už mohlo celkem jezdit samo, ale až to pustí do dopravního chaosu v Číně, nebo v Indii, programátoři z toho zešediví.

+2/−3
1.1.2017 13:48

M58i40l13o61š 81K10o77h78o87u63t 6704244845661

možná by bylo levnější najmout do těch aut řidiče a rozjet Google taxi :-D

+1/0
1.1.2017 13:49

J57a44n 59H16r25u62z65a 8744668859447

Stačí naše dvojkové a trojkové silnice, kde bude robot problém rozeznat vozovku od tankodormu nebo pole.;-)

0/−1
1.1.2017 17:31

P15e23t40r 41N64e67h33a55s29i69l 4642155894304

Nezabíjet? Které autonomě řízené auto zabilo nějaké lidi?

Autonomě řízené auta už najeli docela dost kilometrů na to, aby dokázali, že jsou schopné jezdit.

Naopak lidi za 100 let stále víc dokazují, že žízení absolutně nezvládají. A jsou to lidi co zabíjejí nejvíce lidí. Ne stroje.

Nechápu proč pořád šíříte takovédle lži.

Vždy platí. Tam kde to neřídí člověk, tam je daleko méně havárií a mrtvých. Samozřejmě i stroje se porouchávají, ale naštěstí v daleko méně případech než lidi.

Takže za mne už ať to tu je. Aby zmizeli ti bezmozci za volantem v levém pruhu, nebo s 2 metry velkou vzáleností za autem před sebou.

0/0
2.1.2017 10:07

P44e80t34r 43Š29i53m37e28k 2439147346818

Podle mě je skvělé, že krizové situace "A.I." dokázala vyřešit podobně, resp. stejně jako člověk, možná v některých ohledech lépe. Znamená to, že zkušenost je zaznamenána, správně vyhodnocena a může být reprodukována do, dnes stovek tisíc, v budoucnu milionů vozidel, která vyhodnotí danou situaci stejně dobře, aniž by se dřív s podobnou situací setkala. To je obří rozdíl oproti člověku. Stejný princip "Machine learningu" jde využít zejména v lékařství a údržbě a servisu. Neopakovat stejné chyby znamená obrovský posun vpřed. Prakticky to znamená dědičnou paměť.

+8/0
1.1.2017 12:35

J20a74n 24H91r91u53z68a 8564678699467

Dnes jsem zajel člověka na přechodu, ale to už se nebude opakovat.;-D

0/0
1.1.2017 17:32

M24i30r39e25k 93G25a11j52e54r 5391716439380

Ano, bylo by to tak skvělé. Za 10 let by se mohlo psát, že poslední člověk byl poražen autem na přechodu před 10 lety.

0/0
3.1.2017 2:43

P31e54t22r 58Š26i70m18e16k 2589547916198

Jsem rád, že už začal úpadek automobilismu, konečně se začneme pohybovat inteligentněji.

0/−2
1.1.2017 12:30

M63i37r26o95s57l31a60v 97M66e13d 3144146

No, tak se zase probuď - než tohle začne fungovat (pokud to vůbec začne někdy fungovat), tak my už dávno budem pod drnem.

0/−1
1.1.2017 14:05

D22o26m89i59n93i20k 75C46e92r46n78y 5945523844599

Fungovat to s největší pravděpodobností začne, je jen otázka času kdy a v jakém měřítku. Pokud se bavíme o tom, že většina aut bude samořiditelná a doprava globálně vesměs automatická, toho se nejspíš nedožijeme, ale pokud jde o auta schopná řídit stejně nebo lépe jak člověk, to nemusí trvat zas tak dlouho. Při rychlosti jakou se zvyšuje výpočetní kapacita procesorů a rychlost počítače učit se to nebude trvat zas tak dlouho, kdy budeme moci auto pustit do provozu bez toho aby ho řídil člověk.

+2/0
1.1.2017 17:36

L63a86d69i38s30l60a66v 97K15a93l32o78u72s 7765346271490

Mě připadá,že nastal úpadek automobilismu. Auta jsou poruchová, v předražených servisech toho vědí 3x méně než Vy a snaží se Vás podvést. Díky mnohdy nesmyslným předpisům je auto přecpáno parazitní elekronikou a technikou. V autě je příliš mnoho prvků,které odvádí pozornost od řízení.Životnost motorů se zkracuje.Takže koupit si nový vůz je větší riziko, než si ponechat,nebo pořídit 10 a více let starou ojetinu.

+4/−2
1.1.2017 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.