Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: První auta značky Google startují. Nepotřebují řidiče

Google podepsal smlouvu o spolupráci s koncernem FCA při vývoji autonomních aut v květnu 2016. Jak budou vypadat prototypy aut bez řidiče v podání nově vytvořené společnosti Waymo, tak bylo víceméně jasné. Na světě už jsou první fotky Chrysleru Pacifica se speciální výzbrojí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L25a67d14i28s22l23a18v 92K73a73l44o46u58s 7365876621890

Pane majiteli vozidla, proč došlo k nehodě způsobeném Vaším vozidlem ? Řídící jednotka právě prováděla aktualizaci systému a nestačila zabrzdit ☺

0/0
9.1.2017 18:13

P57e44t80r 70M46a53j70e76r 7712926161721

Po dlouhé době zrovna sedím ve vlaku (Pendolino) a můžu říct, že mě to baví víc než řídit:-).

Já bych do takového auta šel:-)

+4/0
2.1.2017 18:58

J79i49ř89í 16Ř21e11z67n36í37k 4492932463795

Rád si takové auto koupím. Konečně se budu moci cítit jako topmanager. Stejné pocity zažívám s robotickým vysavačem.

0/0
2.1.2017 12:30
Foto

K44a12r41e53l 13B24a46r76t68a95k 9476441675666

A můžu si za jízdy zdřímnout?

+1/0
2.1.2017 10:53

J32i33ř56í 74Ř68e47z25n11í80k 4372722773865

Na vlastní riziko.

0/−1
2.1.2017 12:30
Foto

B96á55r77a 56T75u53č43k95o58v33á 2964375896742

Patřím ještě ke generaci, kterou bavilo řídit. I když je to čím dál tím méně možné. Ale než autonomním autem, kde budu muset stejně plnit funkci kontrolora zodpovědného tak jako tak za vše, co automat podojí, pojedu raději vlakem.

+2/0
1.1.2017 23:53

M28i76l35o53s39l52a15v 30J90a69n82o70u23š32e68k 3426923373118

No nikdo vás nenutí si to kupovat. Ostatně to v prvních generacích stejnak bude nekřesťansky drahé. Na stáří se třeba bude hodit ;-)

+3/0
2.1.2017 0:18

J42a18r13o90s18l49a88v 88L20e55b79e23d78a 3206249287720

Připadá mi srandovní, jak se mnozí těší, až nebudou muset řídit ;-D To si ještě hodně dlouho počkáte. Než se vyřeší legislativní problémy (zodpovědnost za všechny druhy škod), morální problémy (viz http://moralmachine.mit.edu/ ), technické a organizační problémy (pohyb autonomních vozidel mezi těmi řízenými člověkem, cyklisty, chodci atd) uplynou ještě mnohá desetiletí - při vší úctě k rychlosti technického pokroku si myslím, že potrvá nejméně 20 let, než budou plně autonomní vozidla jezdit aspoň po dálnicích ve _všech_ meteorologických podmínkách.

+4/−3
1.1.2017 21:29

P89e62t53r 11N61e53h26a35s50i55l 4612725234874

To si klidně myslete, ale podle mne se toho ještě dožiju. A za 20 let? to bude doprava vypadat úplně jinak než si dovedeme představit. Vývoj se každým rokem stále zrychluje. To co trvalo dřív 5 let dnes vyvynou za 2 roky. Viz nové auto. Dřív vývoj trval 5 let, dnes mají nový model auta vyvynutý a připravený pro výrobu za kolik? Za rok, maximálně za 2 roky!

+2/0
2.1.2017 9:47

J20a73r68o56s80l90a74v 91L44e35b60e95d80a 3126809717240

Inu, jestli se něčeho dožijete, nemůžu posoudit.

Já tvrdím, že příznivci autonomního řízení budou sakra rádi, když bude v ČR za 20 let fungovat aspoň na dálnicích. Možná to podceňuju, možná ne.Takže uvidíme. O zrychlování vývoje vím jako ajťák za 35 let celkem dost. Jako řidič zase vím, že je sakra rozdíl mezi vzorně nalajnovanou dálnicí (a když na ni zrovna nenasněží) a zapadlou okreskou.

Zkuste si počíst třeba v tomhle vlákně http://dfens-cz.com/autonomni-rizeni-i-tested-on-real-people/?show=comments

+1/−1
2.1.2017 10:24

A42r19n88o32š78t 18S38t52á55r58e88k 4562940725624

Co mi to logo.. Aha! Weyland-Yutani :-)))

+2/0
1.1.2017 20:48

M68a10r28i49á64n 31B13e54d14n43á81r62i36k 9691191890738

;-D místo airbagu facehugger? ;-D;-D;-D

0/0
29.1.2017 1:39

M54a73r58t91i50n 72Š76i64m78e33k 4110814468495

Napsal jsem to před tím a napíši to i teď. Spojení Androidu a Fiatu je přímo smrtící ;-D

+1/0
1.1.2017 20:23

L88i75b71o49r 85P39e27t12r23á24š 6695349118749

Pokud nepůjde stát autonomnímu řízení naproti např tvorbou legislativy , tras apod tak to budou mít vyvojáři teoreticky hotové ale prakticky nepoužitelné . Pokud by existovaly koridory kde by mohly pouze autonomní auta tak by to mohlo být téměř bezkolizní , ovšem kdo by ty koridory stavěl , když není dost autonomních aut a obráceně kdo by je ve velkém vyráběl když jejich provoz nedefinuje legislativa .....prostě klasický začarovaný kruh .

0/−2
1.1.2017 19:43

P63e33t19r 72B95á61č86a 8855816875245

Nejsme schopni dostavet ani dalnice co jsou v planu x let a pudeme stavet zvlastni koridory pro tyhle kramy co chce hrstka tech co neumi jezdit, skvely napad ;-D

+5/0
1.1.2017 19:50

M36i68l56o23s58l36a89v 34J19a79n80o89u30š29e23k 3126153873288

Koridory pro autonomní auta? To je úplná blbost z ekonomického i logistického hlediska a hlavně ho ty auta nepotřebují, dokáží jezdit i v normálním provozu. Osobně bych bral auto s nadstavbou automatického řízení, které bych mohl zapnout na dálnici či zácpy. Na ostatní cesty klidně budu řídit manuálně.

+1/0
2.1.2017 0:16

M74a48r58e62k 93K54a32p36u27s22t40k25a 3794194611980

Už aby vyšel zákon o zákazu řízení auta člověkem, když vymizí všichni ty magoři které potkávám denně na silnici, tak se budu cítit mnohem bezpečněji.

+5/−5
1.1.2017 18:19

P56e39t87r 86B54á23č20a 8515486735975

Uz aby vysel zakon o psani blabolu do diskuzi :-P

0/−3
1.1.2017 18:25

J98i92ř25í 71S66c65h68w85a19c47h 8498804748986

To bys Báčo dostal ban mezi prvními..... ;-D

+7/0
1.1.2017 21:14

P72e94t79r 85B53á62č76a 8885146425915

Neni duvod a tvoje skodovka v garazi na tom nic nemeni ;-)

0/−2
1.1.2017 23:31
Foto

K52a87r71e45l 60B70a18r80t44a79k 9866521235406

Promluvil majitel Trabantu.

+2/0
2.1.2017 11:00

K32a64r47e94l 43C87h52r77a49s14t41i44n52a 4753784280225

Tomuto trendu nelze vzdorovat. IBM se krátce po válce vyjádřila, že světu postačí pět počítačů. Dnes jsou jich miliony. Chce-li se jakýkoliv nový produkt nebo trend prosadit, musí se trefit do vkusu spotřebitelů. Ostatní je rutina.

0/0
1.1.2017 18:16

A49n61t94o76n60í35n 92S66e59b77e45r24a 7383648240459

Tak to pridej. Jen ja sam mam tri picitace.

+1/0
1.1.2017 23:46

T16o65m19á62š 58V80a77l54d56e53r 7833910819

Manželku a dvě dcery.

0/0
2.1.2017 9:59

J31a13n 48B98e37n21e73š 5949275828125

Pokud budu moct sám řídit, nechci auto, které se řídí samo, chci si užít ten zážitek z jízdy :-). Ale pokrok je to super. Lidé, kteří nemohou řídít nebo nechtějí, to hodně ocení R^ Google

0/0
1.1.2017 17:48

O52n28d81ř61e58j 21S88t36a94r30o23c20h 5630813162834

Lidé, kteří se projeli po okruhu, nebo se svezli v rallye vědí, že to, o čem mluvíte, není vůbec žádný zážitek z jízdy. To je upracovaná nuda, zpestřená maximálně kolonou před městem. Toho se já klidně vzdám a když budu chtít, dopřeju si nějaký opravdový zážitek.

Já osobně se těším a myslím si, že do deseti let se toho i dočkáme.

+1/−3
1.1.2017 18:17

P52e41t27r 78M57a48r19š15á93l53e41k 9165612744459

Klidně se toho vzdejte, ale nevnucujte to ostatním.

+4/−1
1.1.2017 19:12

O77n53d44ř66e40j 97S74t11a38r70o31c42h 5700413752534

Mohl byste odcitovat tu pasáž z mého příspěvku, kde svůj názor vnucuji ostatním a považuji ho za jedinou a svatou pravdu?

+1/0
1.1.2017 23:00

P78e23t10r 20V22e21s98e59l20ý 6101126149200

Jsem sám komu připadne, že hledat možnost jak jet v autě a neřídit ho je stejné, jako hledat způsob, jak být s pěknou ženskou v posteli a nemuset se s ní pomilovat???

+9/−7
1.1.2017 17:22

P11e83t42r 51B87á17č58a 8885466385395

Rozhodne ne, jenom par nemehel se konecne tesi az nebudou zmatkovat po silnicich a odveze je PC, kterej je mozna nekde nekdy nezabije.

+2/−1
1.1.2017 17:26

J17a73n 86H80r81u47z80a 8434718219707

Zase bude jednodušší utéct od nehody a svést to na robota.;-D

0/0
1.1.2017 17:29

J73i84n31d66ř63i52c34h 54M29i98t24t90e38r 6684275321686

Padon, minus omylem. Tyhle možnosti budu volit možná po devadesátce, pokud budu naživu, dokud to jde je samozřejmě lepší řídit a milovat klasicky.

0/0
1.1.2017 18:09

F57r43a12n90t16i50š30e75k 82M68o52r45a23v31e31c 8717304492

Jak se to vezme, pokud budu sedět ve speciálu na okruhu, tak to sedí. Pokud budu sedět v obyč. autě na dálnici, v koloně atp., tak je to jako být v posteli s hnusnou ženskou, který navíc neskutečně táhne z pusy... to se pak jeden přetrhne aby nedošlo na "šťouch".

+2/0
1.1.2017 19:09
Foto

M69a39r26c43e73l 67B78a73k85o82š 4291676803

A co tak byt s peknou zenskou v tom aute a namiesto soferovania sa jej venovat, hmmmm? ...... skuste pochopit jednu vec ze soferovanie , hlavne to klasicke z prace domov a z domu do prace je pre niekoho velmi otravne a obera ho to o vela vela casu. Ktory by sa dal vyuzit aj inak. Tiez patrim do skupiny pre ktoru je auto kus plechu, vozitko. Aa cas traveny v aute je strata casu. ..... ano je nadhera soferovat napr. Lamborghini ale to je uz nieco uplne ine, niekto radsej bajkuje, niekto beha a bla bla bla, to je na dlhu debatu

+2/0
1.1.2017 21:40

J66a55k51u74b 54Š87a11f25a50n28d75a 7575117131771

Vemte si, že každý den dojíždíte do práce 30km a 30 zpátky. Stále den za dnem, stejná cesta, často zpestřená kolonami. Fakt se na tu cestu každý den těšíte?

+2/0
1.1.2017 22:40

R45o40b71i54n 25Ž46i94ž59k48a 2178734716736

Já to tak měl (25 km, kolona jednou-dvakrát měsíčně na deset minut) a abych řekl pravdu, tak jsem se těšil...:-)

Byl to takový zapínací/vypínací rituál. Ráno jsem si připravil v hlavě pracovní den a poslechl trojčlenku na beatu, večer zase probral v hlavě co mě potkalo a co mě potká večer. :-)

0/0
2.1.2017 18:45

R72o76b61i95n 18Ž81i69ž26k54a 2508634266776

Samozřejmě by teoreticky obojí šlo dělat i v samořídícím autě, ale ta poloautomatická činnost jde ideálním duševním podhoubím pro podobné rozjímání

0/0
2.1.2017 18:51

L74i25b50o24r 27P33e48t13r25á84š 6785509318499

Těžší než vytvořit autonomní auto je vyřešit kdo může za jeho případnou nehodu ....... celkem začarovaný kruh . .....

0/−2
1.1.2017 17:01

J94a11n 36H38r58u38z62a 8184758569117

V tom má u nás Huml jasno. Provozovatel nebo vlastník vozidla může za fšecko.;-D

0/0
1.1.2017 17:30

M84i34l50o80š 36K57o12h38o69u94t 6414424695421

Nejen z programátorského hlediska to bude trvat ještě hooooodně dlouho, než goooogle a nejen on, svá auta naučí nezabíjet a nezpůsobovat škodu. Na severokorejských dálnicích by to už mohlo celkem jezdit samo, ale až to pustí do dopravního chaosu v Číně, nebo v Indii, programátoři z toho zešediví.

+2/−3
1.1.2017 13:48

M58i30l59o54š 52K23o92h91o96u90t 6744334105681

možná by bylo levnější najmout do těch aut řidiče a rozjet Google taxi :-D

+1/0
1.1.2017 13:49

J25a51n 46H65r22u61z19a 8564908129407

Stačí naše dvojkové a trojkové silnice, kde bude robot problém rozeznat vozovku od tankodormu nebo pole.;-)

0/−1
1.1.2017 17:31

P59e37t68r 93N91e91h71a66s42i27l 4942915744274

Nezabíjet? Které autonomě řízené auto zabilo nějaké lidi?

Autonomě řízené auta už najeli docela dost kilometrů na to, aby dokázali, že jsou schopné jezdit.

Naopak lidi za 100 let stále víc dokazují, že žízení absolutně nezvládají. A jsou to lidi co zabíjejí nejvíce lidí. Ne stroje.

Nechápu proč pořád šíříte takovédle lži.

Vždy platí. Tam kde to neřídí člověk, tam je daleko méně havárií a mrtvých. Samozřejmě i stroje se porouchávají, ale naštěstí v daleko méně případech než lidi.

Takže za mne už ať to tu je. Aby zmizeli ti bezmozci za volantem v levém pruhu, nebo s 2 metry velkou vzáleností za autem před sebou.

0/0
2.1.2017 10:07

P36e51t39r 80Š37i87m43e59k 2219627456948

Podle mě je skvělé, že krizové situace "A.I." dokázala vyřešit podobně, resp. stejně jako člověk, možná v některých ohledech lépe. Znamená to, že zkušenost je zaznamenána, správně vyhodnocena a může být reprodukována do, dnes stovek tisíc, v budoucnu milionů vozidel, která vyhodnotí danou situaci stejně dobře, aniž by se dřív s podobnou situací setkala. To je obří rozdíl oproti člověku. Stejný princip "Machine learningu" jde využít zejména v lékařství a údržbě a servisu. Neopakovat stejné chyby znamená obrovský posun vpřed. Prakticky to znamená dědičnou paměť.

+8/0
1.1.2017 12:35

J71a27n 28H94r91u18z96a 8454958319907

Dnes jsem zajel člověka na přechodu, ale to už se nebude opakovat.;-D

0/0
1.1.2017 17:32

M61i47r63e15k 38G18a76j52e83r 5141486269680

Ano, bylo by to tak skvělé. Za 10 let by se mohlo psát, že poslední člověk byl poražen autem na přechodu před 10 lety.

0/0
3.1.2017 2:43

P43e39t64r 59Š10i77m98e80k 2599417806198

Jsem rád, že už začal úpadek automobilismu, konečně se začneme pohybovat inteligentněji.

0/−2
1.1.2017 12:30

M30i47r54o77s73l79a34v 28M53e93d 3844166

No, tak se zase probuď - než tohle začne fungovat (pokud to vůbec začne někdy fungovat), tak my už dávno budem pod drnem.

0/−1
1.1.2017 14:05

D96o81m22i57n56i17k 85C94e74r43n90y 5535903384129

Fungovat to s největší pravděpodobností začne, je jen otázka času kdy a v jakém měřítku. Pokud se bavíme o tom, že většina aut bude samořiditelná a doprava globálně vesměs automatická, toho se nejspíš nedožijeme, ale pokud jde o auta schopná řídit stejně nebo lépe jak člověk, to nemusí trvat zas tak dlouho. Při rychlosti jakou se zvyšuje výpočetní kapacita procesorů a rychlost počítače učit se to nebude trvat zas tak dlouho, kdy budeme moci auto pustit do provozu bez toho aby ho řídil člověk.

+2/0
1.1.2017 17:36

L65a65d40i60s68l63a34v 77K75a94l43o63u65s 7925486941630

Mě připadá,že nastal úpadek automobilismu. Auta jsou poruchová, v předražených servisech toho vědí 3x méně než Vy a snaží se Vás podvést. Díky mnohdy nesmyslným předpisům je auto přecpáno parazitní elekronikou a technikou. V autě je příliš mnoho prvků,které odvádí pozornost od řízení.Životnost motorů se zkracuje.Takže koupit si nový vůz je větší riziko, než si ponechat,nebo pořídit 10 a více let starou ojetinu.

+4/−2
1.1.2017 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.