Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rez hlodá i nová auta, hlavně na podvozku

Zdálo se, že moru v podobě rzi se automobilky zbavily. Ale auta reznou stále, jen to není tolik vidět. Dodatečné ošetření podvozku pořídíte u malého auta kolem šesti tisíc korun, větší vyjde přibližně na osm.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K66a15r75e64l 95V69a27c80h53u80t 9793142529203

Pominu to, že mi auto nebude už vonět, ale díky antikoroznímu nástřiku naopak smrdět... ale až jednou doslouží, co s tím šrotem, který bude tak "navoskovaný"?

Ach ta ekologie !!! :-(

0/−2
12.1.2017 8:00

J56a14n 35K28o45p33ř79i57v35a 7700908608505

Auto měním nejpozději po dvou letech. Tak to má být. Lidi neblbněte a nekupujte si olítaný střepy!

0/−1
10.1.2017 23:51

P54a19v83e70l 91J90e60ř57á64b54e13k 7261252874357

Doufám, že staré auto dáváte do kontejneru na plasty.

Nicméně, pokud má osičky z kovu, tak je raději vyndejte - v recyklační lince železo dělá problémy při drcení plastu.

Pokud máte auto i na setrvačník, či nějaký monočlánek a elektromotorek, tak i ty kovové díly před odhozením do plastu, vyndejte.

+4/0
11.1.2017 0:42

K56a39r98e88l 11M76a53r49t30i73n16e51c 6828188796154

Vždyckáj záleží na tem ako sa človek - majítěl o svojho štvorkolého miláčika stará a o ňho pečúje. Ja svojho Hyundéee Akcéntá už na koncu minulého storočijá pečlivo natriél tým, čo tehdáj najlepčijé bolo - Rezistýnom. A trebárs, že už mám najazděné za tjé letá takmer 30 tisiáč kilométrov nikdě ani skvrnká korózije či rezá.

Ale hlavné je uživať vozidlo ibá keď vo zprávach o počasiju predpoviédajú trvalé jasno a teplé dni, lebo taká zimá ako je tedkáj vozidlám skutočno škodí.

0/−2
10.1.2017 23:45

P73e45t28r 72T70. 69D20v87o22ř90á61k 4914588323

Musím se přiznat, že teď opravdu nepoznám, zda je to vtip (pokud ano, tak dobrý), nebo jestli to myslíte vážně.

+4/0
11.1.2017 5:16

P12a29v44e53l 10J94e71ř11á59b73e11k 7681622954847

Nejlevnější a spolehlivé bývalo auto zespodu nastříkat nějakým hustým olejem. A ještě se doporučovalo projekt prašnou cestou, aby se prach s olejem spojil a vytvořil povlak.

S tím bychom asi dnes neuspěli, ale faktem je, že pořádně umýt podvozek po zimě si skoro nikdo nenechá. A že v těch záhybech je špíny.

Nicméně - pokud jde o ošetření podvozku - tak buď tam, kde skutečně to dělají poctivě a nebo si s tím doma pohrát sám. Protože nekvalitní nástřik jsou jen vyhozené peníze.

+2/0
10.1.2017 21:01

P49ř77e48m83y49s39l 79H96r25o64m86a29d20a 2764196248611

Tak například Subaru Forester typ I a II, jinak skvělé auto, je naprosto zbytečné ošetřovat. U zadních tlumičů je prorezlé každé od roku 2003 níže. U mladších je ta rez také. Naopak u ročníků 2007 a mladších by to ošetření mohlo mít význam, ale je to otázka?. Člověk to nechápe, že tak skvělá automobilka, tohle výborné auto tak odflákla zrovna v tomto kritickém místě.8-o

0/0
10.1.2017 19:49

J89a97k70u86b 17N38o18v83á43k 8710853540702

Auta stojí statisíce/milióny, ale kvalitní ošetření podvozku za pár korun, na kolik by to masově vyšlo, to nemá...

+1/0
10.1.2017 19:00

J11i16ř23í 13S71o23c22h17o19r 1912312323281

To zavání PR článkem.

+3/0
10.1.2017 14:05

P88e23t74r 60Č34e49r58m48á78k 9648355979420

Hezké PR... Akorát ta ekonomika moc nesedí, pokud má někdo auto pár let (třeba 4-5let) tak pro něj nemá investice průměrně 16tis žádnou návratnost, a pokud déle (8-10) tak pak je "preventivní" náklad 32tis neadekvátní výši případných oprav. Ale pochopitelně se tím nic nezkazí R^

+3/0
10.1.2017 13:59

M48i40r98e16k 67G93a51j53e62r 5791166179140

Nejspis se to vyplati udelat jednou, rekneme po prvnich 5 letech, pokud to auto planujeme vlastnit dlouho. U stareho, treba 15-leteho auta uz se to nevyplati, protoze samotne auto uz ma malou zustatkovou hodnotu.

0/−1
10.1.2017 19:00

P94e11t54r 80Č15e48r63m87á49k 9948195819460

Jestli to má životnost 2-3 roky tak to nemá efekt ani po těch 5ti letech...

+1/0
10.1.2017 19:11

P45a94v32e32l 50J87e15ř39á74b81e17k 7121342374797

V zimě, kdy na mě z každého koutu silnice kouká sůl a marast, je to PR na nic.

V této době si nechat udělat ošetření podvozku musí snad jen ten, kdo má čas auto si nechat na dlouho odstavit. Protože po umytí podvozku, v různých skulinkách zůstane vlhkost, pokud auto vysychá v klasické dílně.

Takže PR na ošetření podvozku je smysluplné někdy začátkem léta.

+1/0
10.1.2017 21:07

M74i35c42h68a53l 29K54r56č93á96l 6598858436542

Když vidím jak tam mají zastříkané všechny hadice, potrubí a jejich uchycení, tak se mě to moc nezdá. Zvenku je to vizualně dobrý ale mezi dva plechy na sobě a pod držáky se to stejně nedostane. A pochybuju že dokážou očistit už napadená místa na zdravý plech. Maximálně to zpomalí korozi díky tomu že se k ní už nedostane další vlhko.

0/0
10.1.2017 11:37

M97i44r89e34k 30G58a55j31e40r 5381286119740

A o to zpomaleni jde.

0/0
10.1.2017 19:01

A30n29t46o78n79í21n 83S23e24b62e50r37a 7273908480379

Já mám 8 letou škodu, nikdy jsem nenechal udělat nástřik. Za ty peníze raději vyměním kupu dílů za nové.

0/0
10.1.2017 11:22

I34r90e11n71a 84P75l46a27c77h14e77t33k52o93v13á 3494514530337

Zlatej asfaltovej nástřik spodku. Tyhle moderní nástřiky jsou sice super, ale vydrží s bídou dva roky.

+9/−1
10.1.2017 10:29

T37o57m28á79š 74K59u41c83h81a49ř 3957131678171

Když vezmete v potaz, že většina lidí takový zásah neprovede v záruční době, tak vám stačí to za život dnešního auta stačí nastříkat 1x až 2x. ;-):-)

+1/0
10.1.2017 12:28

A92n15t47o26n39í89n 54S81e28b10e75r43a 7593698290599

Minulé auto jsem stříkal a ošetřoval 2x asfaltem a stejně to šíleně zrezlo.

Když je to šmejd z výroby tak nepomůže nic a kvalitní auto zase nějaké nístříky nepotřebuje. ̈....

+1/−1
10.1.2017 12:43

M10a84r72e66k 21J79a16n21e36č22k53a 1907636763811

Jenom příklad, můj otec měl svého času Š110L a dělal u ní kompletní generálku a některé kompletně uhnité části karosérie dokonce vyráběl nové. Před nastrojením kompletně podvozek i podběhy natřel několika vrstvami základky, syntetiky a gumoasfaltu a to auto od té doby opravdu nerezlo. Takže pokud kvalitně zamezíte průniku vlhkosti a agresivním látkám na povrch takové náchylné části, nemá šanci zkorodovat ani ona ;-)

+2/0
10.1.2017 14:23

J10a19n 26K58a88l64a33b22z63a 6772541388279

Mám Octavii I r.v. 2001, každodenní jízdy do práce. Karoserie bez koroze a puchýřů, prahy zdravé, zásadně auto NEzvedám za prahy! Pak není problém.

Jednou za rok v létě najedu na rampu, vzniklou korozi na nápravách očistím drátěným kartáčem a natřu suříkem smýchaným s fermeží. Takhle ošetřené místo již nikdy nebylo potřeba znovu ošetřovat, suřík korozi prostě zastaví.

+5/0
10.1.2017 10:17

M13i41c98h71a63l 32K49r20č40á10l 6958238986362

A proč to děláte každý rok když říkáte ža takto ošetřené místo nebylo potřeba již nikdy ošetřovat?

0/0
10.1.2017 11:39

J89a27n 46K62a27l51a28b74z33a 6432201408939

Každý rok provedu kontrolu "spodku", nápravy korodují postupně, na různých místech, takže je to honění rzi, jedno místo opravím a příští rok opravuji další.... Ale auto jinak drží, kolega má o dva roky mladšího Forda Focuse a ta koroze karoserie je už dost vidět, podvozek bude asi ještě horší....

+1/0
10.1.2017 12:04

J76a72n 18D87v65o50ř88á17k 4943222803367

Tohle kdyby dělali všichni... Zlatej olovnatej benzín.

0/0
10.1.2017 23:26

V41á37c70l69a19v 30P45a88v38e42l94e27k 1250366866974

Automobilky tlačí všechny dodavatele, aby komponenty byly lehčí a levnější. Že to jde na úkor životnosti, to je samozřejmě jasné. Důležitá je pouze životnost 2 roky provozu (jak u čeho, někde 3 a někde 5). Takže zlatá éra držáků je pryč.

+8/0
10.1.2017 9:32

J37a17n 65V60e33l37e72k 2466318215397

Pěkná reklama

- nicméně Octavia I má opravdu docela dobře ochráněný podvozek (když nepočítám ocelové držáky). Problém ale má s prahy - hlavně na předku s těžkými naftovými motory. Prahy to časem v místě zvedání nevydrží a začnou se bortit.

+2/0
10.1.2017 9:02

V72á20c28l94a14v 64P35a85v23e57l15e24k 1230736506654

Octavia I byla poctivě složené auto. Její fyzická životnost bude daleko větší, než u Octavie 3 (tu máme doma).

+3/0
10.1.2017 9:33

S43t77a90n72i39s63l89a79v 86N56ý30v13l13t 2644335483

Pozor, my máme Octavii 1 jako taxík, dokonce 1,8benzín a po kvalitním servisování už má 430tkm.

+1/0
10.1.2017 11:54

P96e90t71r 78Č19e47r89m61á88k 9508725509320

Nechci vám kazit iluze, ale to má dneska najeto každá druhá jedničková octávka i s průměrným servisem, dieslový taxiky mají zřídkakdy pod milion...

0/0
10.1.2017 14:07

S92t51a85n81i71s38l68a39v 48N98ý18v29l48t 2174575443

chtěl jsem tím říct, že po 12ti českých zimách je docela v pohodě i zespoda.

0/0
10.1.2017 14:25

P32e81t58r 33Č66e26r32m12á70k 9558955879380

Problém není ani tak s prahy jako s neznalostí lidí - jedničková octavia se za prahy právě nesmí zvedat (vyjma nouzové výmněny kola heverem z příslušenství), pro normální hevery má zvedací body umístěné pod podlahou. Bohužel to málokdo ví (a to i větši servisy, nejen garážisti a pouliční opraváři), takže proto má skoro každá dneska prahy zničené...

+1/0
10.1.2017 14:04

M83a87r89e48k 56M92a14z43u30c40h 2356643183

A zas je tam nesmysl o povinnosti navštěvovat značkový servis.Zákon hovoří jasně.Majitel může jezdit s autem do jakéhokoliv servisu.A to i na pravidelné kontroly.A také v zákonné dvouleté záruční době.Podmínka je jen ta,že si servis musí zajistit veškeré podklady a přípravky pro údržbu danou výrobcem.

0/0
10.1.2017 7:47
Foto

M58i90c63h58a70l 39N42a27j66m67a24n 7279653766290

Pokud se jedná o dvouletou záruku, tak máte pravdu.

Ale pokud se jedná o prodlouženou záruku (třeba na 5 let), tak tam ta povinnost je.

+3/0
10.1.2017 8:06

M83a21r26e42k 80M11a63z21u28c80h 2906243523

To je pravda,Ale bavíme se o záruce na prorezavění,ne o prodloužené.

0/0
10.1.2017 8:23

P11a11v50e32l 68Š57v67e41s47t22k83a 3658555209

záruka na prorezivění cca 5 let je podle mě smluvní, nikoli zákonná, takže p.Najman mám pravdu tak jak tak. Záleží samozřejmě na smluvních podmínkách.

+8/0
10.1.2017 8:43

P26a29v74e31l 90N26o83v58á19k 7241916839163

Přesně tak víc jak dva roky je zaruka smluvní a člověk se zavázal že bude jezdit do autorizovaného servisu

0/0
10.1.2017 8:44

R93o78b44e77r78t 24K88a26d64l27e91c 7588177186874

Jezdit doautorizovaného servisu během záruční doby už není podmínkou uznání záruky.

Problém nastane ažbudete chtít něco reklamovat, v tomto případě prorezivění. Pak budetemuset prokázat, že Váš servis postupoval při prohlídkách dle postupůpředepsaných výrobcem,

což je téměř nemožné dokázat.

0/0
10.1.2017 9:24

P45e97t41r 76Č34e89r46m90á53k 9588105979670

Z hlediska zákonné záruky, nikoliv té smluvní.

0/0
10.1.2017 14:05

S51t91a35n39i83s50l73a61v 13M43a15r50e65š 7932614124819

Jak nový, s tím je úplně škoda jezdit.

+1/0
10.1.2017 7:27
Foto

M72i82c17h95a22l 20N82a25j58m26a56n 7879903286780

Tak u někoho jako já, kdo najede za rok kolem 50 tis. km/rok to nemá smysl řešit.

U toho kdo jezdí málo (hodně pod 10 tis. km/rok) a chce mít auto třeba 15 let je to možná na zvážení.

+1/0
10.1.2017 7:16

R26o30m73a72n 90K62r73a65t44o36c42h64v36í35l 6686957846874

Jezdíte na Dakar?

0/0
10.1.2017 8:50
Foto

M70i85c26h90a71l 39N80a52j23m35a34n 7269733226250

Proč se ptáte?

Byl jsem se na pár dní podívat na posledním africkém dakaru v roce 2007.

+1/0
10.1.2017 9:03

R35o34m44a29n 88K21r29a97t26o71c69h78v55í56l 6896887296704

Napadlo mě to..... koukám jste fanda DakaruR^

Zajímá mě, jaké to je?, jaké to je z pohledu diváka?

Jel jste s nějakou cestovkou?, kudy Vás vozily?

0/0
10.1.2017 9:19
Foto

M98i30c41h61a35l 58N43a90j47m48a47n 7419283616300

Jel jsem s partou kamarádů a motali jsme se kolem týmu Lopraisů - Milan Lopraisů nám tenkrát spoustu věcí zařídil. Měli jsme tam pronajatý džíp a jeli jsme rámo z bivaku podél trati, kde jsme počkali až se kolem prožene závod a pak dál do dalšího bivaku. Parádní zážitek - rád bhc si to zopakoval, ale jižní amerika je mimo realitu (časově i finančně).

0/0
10.1.2017 9:35

R49o10m11a33n 76K95r75a50t86o10c28h12v59í35l 6956337456154

Super

Spali jste v bivaku ve spacácích kolem džípu, nebo tam už bylo nějaký ubytování?

Jídlo - paštiky z domova, nebo jste kupovali od domorodců nějaké místní pochutiny (přejeté veverky atd.)?

0/0
10.1.2017 10:50
Foto

M54i73c90h82a73l 97N85a84j96m73a80n 7599843536170

Tak spalo se v autě a ve stanu - byla tam totiž noci celkem zima. Jídlo z domova (konzervy) a místní jídlo jsme také zkusili - arabský chléb, zeleninové polévky, jehněčí maso na rožni. S autem jsem si zablbli v písku (jednou jsem ho vykopávali asi 2 hodiny....).

Celá ta sranda (cesta do afriky a zpět a tam 4 noci) mne vyšla kolem kolem 25 tis.

+1/0
10.1.2017 11:48

R58o15m55a88n 65K52r74a32t78o53c61h16v55í83l 6646517256124

To vypadá super!

Děkuji za inspiraci.

0/0
10.1.2017 12:03
Foto

M35i72c86h38a66l 36N12a46j90m97a12n 7699373246740

Kdyby se Aleš Lopraisů rozhodl zkusit AER v africe, asi bych hodně uvažoval se tam jet podívat.

0/0
10.1.2017 12:11

R93o11m29a49n 44K78r61a78t51o22c38h22v91í40l 6116427316644

AER podle mě není už ono.

Je to slabý odvar.

Ta pravá soutěž, kterou sleduje celý svět se jede v Jižní Americe. Je pravda, že původní duch má ta Africká soutěž.

0/0
10.1.2017 12:51

J57a58n 79D29l29o48u29h85ý 7284609760299

Zabranit sireni koroze lze jedinym zpusobem: postizene misto vyriznout. Zadnej nastrik pres rezave misto (vcetne penetratoru) rez nezastavi, pouze vyrazne zpomali postup. Vyzkousel jsem nekolik pripravku a nejlepsi je tectyl (prelakovatelny barvou) plus na utesneni gumovych casti (jiz neexistujicich dilu natrhu) pouzivam plastidip. Napriklad nektera simply clever auta maji v prazich gumove spunty prelakovane lakem karoserie!!! Coz po 8 letech konci vystipanym lakem a netesnicim spuntem :-D

+1/0
10.1.2017 7:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.