Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rez hlodá i nová auta, hlavně na podvozku

Zdálo se, že moru v podobě rzi se automobilky zbavily. Ale auta reznou stále, jen to není tolik vidět. Dodatečné ošetření podvozku pořídíte u malého auta kolem šesti tisíc korun, větší vyjde přibližně na osm.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K65a74r14e66l 38V54a25c33h44u73t 9923912409423

Pominu to, že mi auto nebude už vonět, ale díky antikoroznímu nástřiku naopak smrdět... ale až jednou doslouží, co s tím šrotem, který bude tak "navoskovaný"?

Ach ta ekologie !!! :-(

0/−2
12.1.2017 8:00

J36a76n 66K39o14p74ř75i91v79a 7630688508495

Auto měním nejpozději po dvou letech. Tak to má být. Lidi neblbněte a nekupujte si olítaný střepy!

0/−1
10.1.2017 23:51

P30a97v83e14l 18J11e40ř53á56b42e34k 7821802244637

Doufám, že staré auto dáváte do kontejneru na plasty.

Nicméně, pokud má osičky z kovu, tak je raději vyndejte - v recyklační lince železo dělá problémy při drcení plastu.

Pokud máte auto i na setrvačník, či nějaký monočlánek a elektromotorek, tak i ty kovové díly před odhozením do plastu, vyndejte.

+4/0
11.1.2017 0:42

K64a30r81e48l 95M77a43r67t27i36n54e78c 6378988446984

Vždyckáj záleží na tem ako sa človek - majítěl o svojho štvorkolého miláčika stará a o ňho pečúje. Ja svojho Hyundéee Akcéntá už na koncu minulého storočijá pečlivo natriél tým, čo tehdáj najlepčijé bolo - Rezistýnom. A trebárs, že už mám najazděné za tjé letá takmer 30 tisiáč kilométrov nikdě ani skvrnká korózije či rezá.

Ale hlavné je uživať vozidlo ibá keď vo zprávach o počasiju predpoviédajú trvalé jasno a teplé dni, lebo taká zimá ako je tedkáj vozidlám skutočno škodí.

0/−2
10.1.2017 23:45

P90e61t62r 44T68. 75D32v52o70ř42á58k 4324688653

Musím se přiznat, že teď opravdu nepoznám, zda je to vtip (pokud ano, tak dobrý), nebo jestli to myslíte vážně.

+4/0
11.1.2017 5:16

P98a60v28e42l 66J95e82ř53á85b83e10k 7261442174397

Nejlevnější a spolehlivé bývalo auto zespodu nastříkat nějakým hustým olejem. A ještě se doporučovalo projekt prašnou cestou, aby se prach s olejem spojil a vytvořil povlak.

S tím bychom asi dnes neuspěli, ale faktem je, že pořádně umýt podvozek po zimě si skoro nikdo nenechá. A že v těch záhybech je špíny.

Nicméně - pokud jde o ošetření podvozku - tak buď tam, kde skutečně to dělají poctivě a nebo si s tím doma pohrát sám. Protože nekvalitní nástřik jsou jen vyhozené peníze.

+2/0
10.1.2017 21:01

P66ř71e35m29y86s54l 54H80r78o64m73a67d29a 2134376128201

Tak například Subaru Forester typ I a II, jinak skvělé auto, je naprosto zbytečné ošetřovat. U zadních tlumičů je prorezlé každé od roku 2003 níže. U mladších je ta rez také. Naopak u ročníků 2007 a mladších by to ošetření mohlo mít význam, ale je to otázka?. Člověk to nechápe, že tak skvělá automobilka, tohle výborné auto tak odflákla zrovna v tomto kritickém místě.8-o

0/0
10.1.2017 19:49

J24a55k93u94b 56N68o43v45á47k 8720293940472

Auta stojí statisíce/milióny, ale kvalitní ošetření podvozku za pár korun, na kolik by to masově vyšlo, to nemá...

+1/0
10.1.2017 19:00

J84i31ř46í 67S70o25c23h25o38r 1972362343971

To zavání PR článkem.

+3/0
10.1.2017 14:05

P55e21t50r 11Č74e30r20m41á95k 9418795379550

Hezké PR... Akorát ta ekonomika moc nesedí, pokud má někdo auto pár let (třeba 4-5let) tak pro něj nemá investice průměrně 16tis žádnou návratnost, a pokud déle (8-10) tak pak je "preventivní" náklad 32tis neadekvátní výši případných oprav. Ale pochopitelně se tím nic nezkazí R^

+3/0
10.1.2017 13:59

M56i78r35e91k 97G85a47j43e27r 5101486339640

Nejspis se to vyplati udelat jednou, rekneme po prvnich 5 letech, pokud to auto planujeme vlastnit dlouho. U stareho, treba 15-leteho auta uz se to nevyplati, protoze samotne auto uz ma malou zustatkovou hodnotu.

0/−1
10.1.2017 19:00

P51e79t73r 55Č84e77r80m41á40k 9448185229740

Jestli to má životnost 2-3 roky tak to nemá efekt ani po těch 5ti letech...

+1/0
10.1.2017 19:11

P73a82v96e82l 56J25e57ř38á29b81e44k 7111512794557

V zimě, kdy na mě z každého koutu silnice kouká sůl a marast, je to PR na nic.

V této době si nechat udělat ošetření podvozku musí snad jen ten, kdo má čas auto si nechat na dlouho odstavit. Protože po umytí podvozku, v různých skulinkách zůstane vlhkost, pokud auto vysychá v klasické dílně.

Takže PR na ošetření podvozku je smysluplné někdy začátkem léta.

+1/0
10.1.2017 21:07

M72i62c23h64a62l 40K13r19č92á71l 6758388566812

Když vidím jak tam mají zastříkané všechny hadice, potrubí a jejich uchycení, tak se mě to moc nezdá. Zvenku je to vizualně dobrý ale mezi dva plechy na sobě a pod držáky se to stejně nedostane. A pochybuju že dokážou očistit už napadená místa na zdravý plech. Maximálně to zpomalí korozi díky tomu že se k ní už nedostane další vlhko.

0/0
10.1.2017 11:37

M10i93r56e20k 65G55a13j34e14r 5351746509670

A o to zpomaleni jde.

0/0
10.1.2017 19:01

A67n33t57o97n55í58n 97S95e38b92e38r66a 7123208690419

Já mám 8 letou škodu, nikdy jsem nenechal udělat nástřik. Za ty peníze raději vyměním kupu dílů za nové.

0/0
10.1.2017 11:22

I30r25e22n47a 44P56l16a16c53h68e78t60k25o52v56á 3194594150987

Zlatej asfaltovej nástřik spodku. Tyhle moderní nástřiky jsou sice super, ale vydrží s bídou dva roky.

+9/−1
10.1.2017 10:29

T82o28m31á17š 69K33u34c11h47a97ř 3227691268201

Když vezmete v potaz, že většina lidí takový zásah neprovede v záruční době, tak vám stačí to za život dnešního auta stačí nastříkat 1x až 2x. ;-):-)

+1/0
10.1.2017 12:28

A95n46t33o63n80í36n 47S17e45b60e21r11a 7913898840339

Minulé auto jsem stříkal a ošetřoval 2x asfaltem a stejně to šíleně zrezlo.

Když je to šmejd z výroby tak nepomůže nic a kvalitní auto zase nějaké nístříky nepotřebuje. ̈....

+1/−1
10.1.2017 12:43

M58a16r85e67k 22J32a69n20e22č63k26a 1347986453291

Jenom příklad, můj otec měl svého času Š110L a dělal u ní kompletní generálku a některé kompletně uhnité části karosérie dokonce vyráběl nové. Před nastrojením kompletně podvozek i podběhy natřel několika vrstvami základky, syntetiky a gumoasfaltu a to auto od té doby opravdu nerezlo. Takže pokud kvalitně zamezíte průniku vlhkosti a agresivním látkám na povrch takové náchylné části, nemá šanci zkorodovat ani ona ;-)

+2/0
10.1.2017 14:23

J44a76n 23K27a40l86a91b49z18a 6612591638509

Mám Octavii I r.v. 2001, každodenní jízdy do práce. Karoserie bez koroze a puchýřů, prahy zdravé, zásadně auto NEzvedám za prahy! Pak není problém.

Jednou za rok v létě najedu na rampu, vzniklou korozi na nápravách očistím drátěným kartáčem a natřu suříkem smýchaným s fermeží. Takhle ošetřené místo již nikdy nebylo potřeba znovu ošetřovat, suřík korozi prostě zastaví.

+5/0
10.1.2017 10:17

M80i32c26h88a50l 36K95r29č78á40l 6858478406472

A proč to děláte každý rok když říkáte ža takto ošetřené místo nebylo potřeba již nikdy ošetřovat?

0/0
10.1.2017 11:39

J95a67n 13K77a95l32a95b93z76a 6912531648889

Každý rok provedu kontrolu "spodku", nápravy korodují postupně, na různých místech, takže je to honění rzi, jedno místo opravím a příští rok opravuji další.... Ale auto jinak drží, kolega má o dva roky mladšího Forda Focuse a ta koroze karoserie je už dost vidět, podvozek bude asi ještě horší....

+1/0
10.1.2017 12:04

J80a91n 68D37v34o39ř29á11k 4593142613837

Tohle kdyby dělali všichni... Zlatej olovnatej benzín.

0/0
10.1.2017 23:26

V28á23c13l55a36v 85P30a20v18e60l62e70k 1310216666814

Automobilky tlačí všechny dodavatele, aby komponenty byly lehčí a levnější. Že to jde na úkor životnosti, to je samozřejmě jasné. Důležitá je pouze životnost 2 roky provozu (jak u čeho, někde 3 a někde 5). Takže zlatá éra držáků je pryč.

+8/0
10.1.2017 9:32

J76a54n 29V65e53l41e29k 2376358755967

Pěkná reklama

- nicméně Octavia I má opravdu docela dobře ochráněný podvozek (když nepočítám ocelové držáky). Problém ale má s prahy - hlavně na předku s těžkými naftovými motory. Prahy to časem v místě zvedání nevydrží a začnou se bortit.

+2/0
10.1.2017 9:02

V66á47c77l68a43v 73P57a94v71e91l42e92k 1730406616434

Octavia I byla poctivě složené auto. Její fyzická životnost bude daleko větší, než u Octavie 3 (tu máme doma).

+3/0
10.1.2017 9:33

S53t15a47n27i26s77l65a40v 38N91ý93v11l51t 2674825883

Pozor, my máme Octavii 1 jako taxík, dokonce 1,8benzín a po kvalitním servisování už má 430tkm.

+1/0
10.1.2017 11:54

P82e54t11r 81Č81e84r65m13á82k 9428975479120

Nechci vám kazit iluze, ale to má dneska najeto každá druhá jedničková octávka i s průměrným servisem, dieslový taxiky mají zřídkakdy pod milion...

0/0
10.1.2017 14:07

S96t34a93n61i98s36l62a93v 23N63ý22v41l40t 2514275943

chtěl jsem tím říct, že po 12ti českých zimách je docela v pohodě i zespoda.

0/0
10.1.2017 14:25

P90e63t43r 98Č47e90r32m71á78k 9538705609450

Problém není ani tak s prahy jako s neznalostí lidí - jedničková octavia se za prahy právě nesmí zvedat (vyjma nouzové výmněny kola heverem z příslušenství), pro normální hevery má zvedací body umístěné pod podlahou. Bohužel to málokdo ví (a to i větši servisy, nejen garážisti a pouliční opraváři), takže proto má skoro každá dneska prahy zničené...

+1/0
10.1.2017 14:04

M44a43r91e10k 36M54a58z95u62c48h 2706573943

A zas je tam nesmysl o povinnosti navštěvovat značkový servis.Zákon hovoří jasně.Majitel může jezdit s autem do jakéhokoliv servisu.A to i na pravidelné kontroly.A také v zákonné dvouleté záruční době.Podmínka je jen ta,že si servis musí zajistit veškeré podklady a přípravky pro údržbu danou výrobcem.

0/0
10.1.2017 7:47
Foto

M31i55c74h29a87l 70N11a90j51m12a55n 7309163156690

Pokud se jedná o dvouletou záruku, tak máte pravdu.

Ale pokud se jedná o prodlouženou záruku (třeba na 5 let), tak tam ta povinnost je.

+3/0
10.1.2017 8:06

M59a61r60e44k 40M32a44z19u50c80h 2946173833

To je pravda,Ale bavíme se o záruce na prorezavění,ne o prodloužené.

0/0
10.1.2017 8:23

P13a89v37e88l 50Š50v37e83s10t30k58a 3498145699

záruka na prorezivění cca 5 let je podle mě smluvní, nikoli zákonná, takže p.Najman mám pravdu tak jak tak. Záleží samozřejmě na smluvních podmínkách.

+8/0
10.1.2017 8:43

P25a55v31e97l 44N12o56v49á42k 7411656869443

Přesně tak víc jak dva roky je zaruka smluvní a člověk se zavázal že bude jezdit do autorizovaného servisu

0/0
10.1.2017 8:44

R68o93b40e87r64t 36K90a49d69l17e48c 7468137246424

Jezdit doautorizovaného servisu během záruční doby už není podmínkou uznání záruky.

Problém nastane ažbudete chtít něco reklamovat, v tomto případě prorezivění. Pak budetemuset prokázat, že Váš servis postupoval při prohlídkách dle postupůpředepsaných výrobcem,

což je téměř nemožné dokázat.

0/0
10.1.2017 9:24

P70e20t20r 16Č56e32r23m60á10k 9758345919380

Z hlediska zákonné záruky, nikoliv té smluvní.

0/0
10.1.2017 14:05

S80t91a91n85i92s11l94a51v 43M43a23r79e20š 7392364894949

Jak nový, s tím je úplně škoda jezdit.

+1/0
10.1.2017 7:27
Foto

M16i93c42h49a11l 95N37a50j54m73a58n 7839333416420

Tak u někoho jako já, kdo najede za rok kolem 50 tis. km/rok to nemá smysl řešit.

U toho kdo jezdí málo (hodně pod 10 tis. km/rok) a chce mít auto třeba 15 let je to možná na zvážení.

+1/0
10.1.2017 7:16

R22o40m49a93n 81K56r17a31t32o49c83h26v19í20l 6146877796464

Jezdíte na Dakar?

0/0
10.1.2017 8:50
Foto

M30i64c93h64a47l 85N84a96j53m53a98n 7989233926880

Proč se ptáte?

Byl jsem se na pár dní podívat na posledním africkém dakaru v roce 2007.

+1/0
10.1.2017 9:03

R48o31m36a15n 93K57r81a75t54o47c66h53v87í16l 6286147896414

Napadlo mě to..... koukám jste fanda DakaruR^

Zajímá mě, jaké to je?, jaké to je z pohledu diváka?

Jel jste s nějakou cestovkou?, kudy Vás vozily?

0/0
10.1.2017 9:19
Foto

M74i22c37h53a41l 92N28a38j86m90a69n 7449473516400

Jel jsem s partou kamarádů a motali jsme se kolem týmu Lopraisů - Milan Lopraisů nám tenkrát spoustu věcí zařídil. Měli jsme tam pronajatý džíp a jeli jsme rámo z bivaku podél trati, kde jsme počkali až se kolem prožene závod a pak dál do dalšího bivaku. Parádní zážitek - rád bhc si to zopakoval, ale jižní amerika je mimo realitu (časově i finančně).

0/0
10.1.2017 9:35

R71o19m21a89n 93K90r96a97t38o88c69h88v14í18l 6526157866544

Super

Spali jste v bivaku ve spacácích kolem džípu, nebo tam už bylo nějaký ubytování?

Jídlo - paštiky z domova, nebo jste kupovali od domorodců nějaké místní pochutiny (přejeté veverky atd.)?

0/0
10.1.2017 10:50
Foto

M20i17c74h83a58l 88N60a92j66m13a50n 7819363196780

Tak spalo se v autě a ve stanu - byla tam totiž noci celkem zima. Jídlo z domova (konzervy) a místní jídlo jsme také zkusili - arabský chléb, zeleninové polévky, jehněčí maso na rožni. S autem jsem si zablbli v písku (jednou jsem ho vykopávali asi 2 hodiny....).

Celá ta sranda (cesta do afriky a zpět a tam 4 noci) mne vyšla kolem kolem 25 tis.

+1/0
10.1.2017 11:48

R61o27m70a79n 61K59r68a64t11o46c58h50v95í30l 6986977316804

To vypadá super!

Děkuji za inspiraci.

0/0
10.1.2017 12:03
Foto

M40i38c98h34a84l 63N10a81j29m16a47n 7189773946130

Kdyby se Aleš Lopraisů rozhodl zkusit AER v africe, asi bych hodně uvažoval se tam jet podívat.

0/0
10.1.2017 12:11

R84o63m36a26n 95K18r91a92t46o93c32h98v30í94l 6916297546984

AER podle mě není už ono.

Je to slabý odvar.

Ta pravá soutěž, kterou sleduje celý svět se jede v Jižní Americe. Je pravda, že původní duch má ta Africká soutěž.

0/0
10.1.2017 12:51

J85a15n 19D79l40o46u39h50ý 7614349830119

Zabranit sireni koroze lze jedinym zpusobem: postizene misto vyriznout. Zadnej nastrik pres rezave misto (vcetne penetratoru) rez nezastavi, pouze vyrazne zpomali postup. Vyzkousel jsem nekolik pripravku a nejlepsi je tectyl (prelakovatelny barvou) plus na utesneni gumovych casti (jiz neexistujicich dilu natrhu) pouzivam plastidip. Napriklad nektera simply clever auta maji v prazich gumove spunty prelakovane lakem karoserie!!! Coz po 8 letech konci vystipanym lakem a netesnicim spuntem :-D

+1/0
10.1.2017 7:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.