Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rez hlodá i nová auta, hlavně na podvozku

Zdálo se, že moru v podobě rzi se automobilky zbavily. Ale auta reznou stále, jen to není tolik vidět. Dodatečné ošetření podvozku pořídíte u malého auta kolem šesti tisíc korun, větší vyjde přibližně na osm.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K82a27r38e20l 78V64a82c18h68u50t 9633642569753

Pominu to, že mi auto nebude už vonět, ale díky antikoroznímu nástřiku naopak smrdět... ale až jednou doslouží, co s tím šrotem, který bude tak "navoskovaný"?

Ach ta ekologie !!! :-(

0/−2
12.1.2017 8:00

J38a18n 58K42o90p46ř15i11v86a 7650618178695

Auto měním nejpozději po dvou letech. Tak to má být. Lidi neblbněte a nekupujte si olítaný střepy!

0/−1
10.1.2017 23:51

P49a56v19e90l 95J57e50ř68á60b54e85k 7121662944417

Doufám, že staré auto dáváte do kontejneru na plasty.

Nicméně, pokud má osičky z kovu, tak je raději vyndejte - v recyklační lince železo dělá problémy při drcení plastu.

Pokud máte auto i na setrvačník, či nějaký monočlánek a elektromotorek, tak i ty kovové díly před odhozením do plastu, vyndejte.

+4/0
11.1.2017 0:42

K13a86r21e31l 16M71a10r44t54i90n94e42c 6248268656304

Vždyckáj záleží na tem ako sa človek - majítěl o svojho štvorkolého miláčika stará a o ňho pečúje. Ja svojho Hyundéee Akcéntá už na koncu minulého storočijá pečlivo natriél tým, čo tehdáj najlepčijé bolo - Rezistýnom. A trebárs, že už mám najazděné za tjé letá takmer 30 tisiáč kilométrov nikdě ani skvrnká korózije či rezá.

Ale hlavné je uživať vozidlo ibá keď vo zprávach o počasiju predpoviédajú trvalé jasno a teplé dni, lebo taká zimá ako je tedkáj vozidlám skutočno škodí.

0/−2
10.1.2017 23:45

P50e39t18r 73T26. 72D91v23o95ř94á30k 4514168913

Musím se přiznat, že teď opravdu nepoznám, zda je to vtip (pokud ano, tak dobrý), nebo jestli to myslíte vážně.

+4/0
11.1.2017 5:16

P47a58v43e28l 89J64e59ř89á17b34e94k 7641242584807

Nejlevnější a spolehlivé bývalo auto zespodu nastříkat nějakým hustým olejem. A ještě se doporučovalo projekt prašnou cestou, aby se prach s olejem spojil a vytvořil povlak.

S tím bychom asi dnes neuspěli, ale faktem je, že pořádně umýt podvozek po zimě si skoro nikdo nenechá. A že v těch záhybech je špíny.

Nicméně - pokud jde o ošetření podvozku - tak buď tam, kde skutečně to dělají poctivě a nebo si s tím doma pohrát sám. Protože nekvalitní nástřik jsou jen vyhozené peníze.

+2/0
10.1.2017 21:01

P41ř84e48m20y25s77l 38H49r31o48m89a90d25a 2114646658181

Tak například Subaru Forester typ I a II, jinak skvělé auto, je naprosto zbytečné ošetřovat. U zadních tlumičů je prorezlé každé od roku 2003 níže. U mladších je ta rez také. Naopak u ročníků 2007 a mladších by to ošetření mohlo mít význam, ale je to otázka?. Člověk to nechápe, že tak skvělá automobilka, tohle výborné auto tak odflákla zrovna v tomto kritickém místě.8-o

0/0
10.1.2017 19:49

J96a94k57u75b 52N59o65v75á23k 8250433520592

Auta stojí statisíce/milióny, ale kvalitní ošetření podvozku za pár korun, na kolik by to masově vyšlo, to nemá...

+1/0
10.1.2017 19:00

J67i91ř60í 37S56o84c15h72o76r 1512252203531

To zavání PR článkem.

+3/0
10.1.2017 14:05

P37e73t63r 93Č34e98r37m10á17k 9478155309740

Hezké PR... Akorát ta ekonomika moc nesedí, pokud má někdo auto pár let (třeba 4-5let) tak pro něj nemá investice průměrně 16tis žádnou návratnost, a pokud déle (8-10) tak pak je "preventivní" náklad 32tis neadekvátní výši případných oprav. Ale pochopitelně se tím nic nezkazí R^

+3/0
10.1.2017 13:59

M18i35r94e80k 34G78a81j38e87r 5611436409950

Nejspis se to vyplati udelat jednou, rekneme po prvnich 5 letech, pokud to auto planujeme vlastnit dlouho. U stareho, treba 15-leteho auta uz se to nevyplati, protoze samotne auto uz ma malou zustatkovou hodnotu.

0/−1
10.1.2017 19:00

P90e87t65r 81Č84e14r48m78á95k 9718505239870

Jestli to má životnost 2-3 roky tak to nemá efekt ani po těch 5ti letech...

+1/0
10.1.2017 19:11

P43a45v21e62l 70J85e28ř31á89b33e48k 7961692854327

V zimě, kdy na mě z každého koutu silnice kouká sůl a marast, je to PR na nic.

V této době si nechat udělat ošetření podvozku musí snad jen ten, kdo má čas auto si nechat na dlouho odstavit. Protože po umytí podvozku, v různých skulinkách zůstane vlhkost, pokud auto vysychá v klasické dílně.

Takže PR na ošetření podvozku je smysluplné někdy začátkem léta.

+1/0
10.1.2017 21:07

M90i92c43h67a13l 45K43r54č25á12l 6988368346132

Když vidím jak tam mají zastříkané všechny hadice, potrubí a jejich uchycení, tak se mě to moc nezdá. Zvenku je to vizualně dobrý ale mezi dva plechy na sobě a pod držáky se to stejně nedostane. A pochybuju že dokážou očistit už napadená místa na zdravý plech. Maximálně to zpomalí korozi díky tomu že se k ní už nedostane další vlhko.

0/0
10.1.2017 11:37

M67i21r16e47k 87G67a29j67e11r 5421216509710

A o to zpomaleni jde.

0/0
10.1.2017 19:01

A51n89t94o94n61í22n 55S44e37b67e15r79a 7423288420229

Já mám 8 letou škodu, nikdy jsem nenechal udělat nástřik. Za ty peníze raději vyměním kupu dílů za nové.

0/0
10.1.2017 11:22

I35r46e81n60a 20P82l85a60c39h50e28t30k58o81v92á 1946604556470

Zlatej asfaltovej nástřik spodku. Tyhle moderní nástřiky jsou sice super, ale vydrží s bídou dva roky.

+9/−1
10.1.2017 10:29

T59o62m89á53š 90K95u44c62h41a72ř 3287541548921

Když vezmete v potaz, že většina lidí takový zásah neprovede v záruční době, tak vám stačí to za život dnešního auta stačí nastříkat 1x až 2x. ;-):-)

+1/0
10.1.2017 12:28

A31n29t80o11n66í85n 90S59e53b76e41r63a 7723518420179

Minulé auto jsem stříkal a ošetřoval 2x asfaltem a stejně to šíleně zrezlo.

Když je to šmejd z výroby tak nepomůže nic a kvalitní auto zase nějaké nístříky nepotřebuje. ̈....

+1/−1
10.1.2017 12:43

M58a41r82e65k 52J68a43n49e47č97k78a 1197666153831

Jenom příklad, můj otec měl svého času Š110L a dělal u ní kompletní generálku a některé kompletně uhnité části karosérie dokonce vyráběl nové. Před nastrojením kompletně podvozek i podběhy natřel několika vrstvami základky, syntetiky a gumoasfaltu a to auto od té doby opravdu nerezlo. Takže pokud kvalitně zamezíte průniku vlhkosti a agresivním látkám na povrch takové náchylné části, nemá šanci zkorodovat ani ona ;-)

+2/0
10.1.2017 14:23

J57a96n 11K76a79l35a19b68z94a 6922811308369

Mám Octavii I r.v. 2001, každodenní jízdy do práce. Karoserie bez koroze a puchýřů, prahy zdravé, zásadně auto NEzvedám za prahy! Pak není problém.

Jednou za rok v létě najedu na rampu, vzniklou korozi na nápravách očistím drátěným kartáčem a natřu suříkem smýchaným s fermeží. Takhle ošetřené místo již nikdy nebylo potřeba znovu ošetřovat, suřík korozi prostě zastaví.

+5/0
10.1.2017 10:17

M79i49c63h36a13l 98K89r62č11á85l 6588808806812

A proč to děláte každý rok když říkáte ža takto ošetřené místo nebylo potřeba již nikdy ošetřovat?

0/0
10.1.2017 11:39

J32a57n 28K85a74l95a78b40z85a 6922251328489

Každý rok provedu kontrolu "spodku", nápravy korodují postupně, na různých místech, takže je to honění rzi, jedno místo opravím a příští rok opravuji další.... Ale auto jinak drží, kolega má o dva roky mladšího Forda Focuse a ta koroze karoserie je už dost vidět, podvozek bude asi ještě horší....

+1/0
10.1.2017 12:04

J63a48n 10D44v26o88ř92á84k 4203942783297

Tohle kdyby dělali všichni... Zlatej olovnatej benzín.

0/0
10.1.2017 23:26

V13á13c97l97a25v 29P94a57v77e89l81e29k 1950136896504

Automobilky tlačí všechny dodavatele, aby komponenty byly lehčí a levnější. Že to jde na úkor životnosti, to je samozřejmě jasné. Důležitá je pouze životnost 2 roky provozu (jak u čeho, někde 3 a někde 5). Takže zlatá éra držáků je pryč.

+8/0
10.1.2017 9:32

J86a34n 40V87e48l60e88k 2286848965647

Pěkná reklama

- nicméně Octavia I má opravdu docela dobře ochráněný podvozek (když nepočítám ocelové držáky). Problém ale má s prahy - hlavně na předku s těžkými naftovými motory. Prahy to časem v místě zvedání nevydrží a začnou se bortit.

+2/0
10.1.2017 9:02

V95á69c86l52a38v 25P81a76v96e63l20e90k 1440466426654

Octavia I byla poctivě složené auto. Její fyzická životnost bude daleko větší, než u Octavie 3 (tu máme doma).

+3/0
10.1.2017 9:33

S44t51a96n53i75s12l68a53v 32N56ý28v39l84t 2284115433

Pozor, my máme Octavii 1 jako taxík, dokonce 1,8benzín a po kvalitním servisování už má 430tkm.

+1/0
10.1.2017 11:54

P28e58t17r 15Č49e74r10m51á98k 9488785589510

Nechci vám kazit iluze, ale to má dneska najeto každá druhá jedničková octávka i s průměrným servisem, dieslový taxiky mají zřídkakdy pod milion...

0/0
10.1.2017 14:07

S86t97a31n13i18s91l73a18v 94N95ý52v47l40t 2334975393

chtěl jsem tím říct, že po 12ti českých zimách je docela v pohodě i zespoda.

0/0
10.1.2017 14:25

P63e75t63r 44Č61e82r38m96á67k 9658915529570

Problém není ani tak s prahy jako s neznalostí lidí - jedničková octavia se za prahy právě nesmí zvedat (vyjma nouzové výmněny kola heverem z příslušenství), pro normální hevery má zvedací body umístěné pod podlahou. Bohužel to málokdo ví (a to i větši servisy, nejen garážisti a pouliční opraváři), takže proto má skoro každá dneska prahy zničené...

+1/0
10.1.2017 14:04

M74a26r59e80k 54M11a52z19u46c20h 2196153473

A zas je tam nesmysl o povinnosti navštěvovat značkový servis.Zákon hovoří jasně.Majitel může jezdit s autem do jakéhokoliv servisu.A to i na pravidelné kontroly.A také v zákonné dvouleté záruční době.Podmínka je jen ta,že si servis musí zajistit veškeré podklady a přípravky pro údržbu danou výrobcem.

0/0
10.1.2017 7:47
Foto

M75i21c76h80a50l 44N45a75j44m14a27n 7759223886400

Pokud se jedná o dvouletou záruku, tak máte pravdu.

Ale pokud se jedná o prodlouženou záruku (třeba na 5 let), tak tam ta povinnost je.

+3/0
10.1.2017 8:06

M65a21r65e43k 98M91a44z24u96c46h 2866233613

To je pravda,Ale bavíme se o záruce na prorezavění,ne o prodloužené.

0/0
10.1.2017 8:23

P28a53v69e26l 68Š50v15e57s56t32k29a 3268175539

záruka na prorezivění cca 5 let je podle mě smluvní, nikoli zákonná, takže p.Najman mám pravdu tak jak tak. Záleží samozřejmě na smluvních podmínkách.

+8/0
10.1.2017 8:43

P56a49v46e90l 24N45o40v53á12k 7211276709333

Přesně tak víc jak dva roky je zaruka smluvní a člověk se zavázal že bude jezdit do autorizovaného servisu

0/0
10.1.2017 8:44

R77o74b88e66r88t 25K91a15d27l44e76c 7708647426174

Jezdit doautorizovaného servisu během záruční doby už není podmínkou uznání záruky.

Problém nastane ažbudete chtít něco reklamovat, v tomto případě prorezivění. Pak budetemuset prokázat, že Váš servis postupoval při prohlídkách dle postupůpředepsaných výrobcem,

což je téměř nemožné dokázat.

0/0
10.1.2017 9:24

P45e93t57r 89Č51e51r96m32á82k 9118555699580

Z hlediska zákonné záruky, nikoliv té smluvní.

0/0
10.1.2017 14:05

S17t35a98n92i89s74l25a89v 67M16a37r21e88š 7182794784819

Jak nový, s tím je úplně škoda jezdit.

+1/0
10.1.2017 7:27
Foto

M58i16c98h46a94l 22N68a75j72m10a93n 7739423966390

Tak u někoho jako já, kdo najede za rok kolem 50 tis. km/rok to nemá smysl řešit.

U toho kdo jezdí málo (hodně pod 10 tis. km/rok) a chce mít auto třeba 15 let je to možná na zvážení.

+1/0
10.1.2017 7:16

R17o65m15a34n 53K11r54a74t74o11c17h82v67í80l 6716717256724

Jezdíte na Dakar?

0/0
10.1.2017 8:50
Foto

M76i11c19h73a45l 48N59a36j91m95a11n 7819913376980

Proč se ptáte?

Byl jsem se na pár dní podívat na posledním africkém dakaru v roce 2007.

+1/0
10.1.2017 9:03

R71o15m64a63n 78K34r16a82t15o91c63h36v40í95l 6146567376274

Napadlo mě to..... koukám jste fanda DakaruR^

Zajímá mě, jaké to je?, jaké to je z pohledu diváka?

Jel jste s nějakou cestovkou?, kudy Vás vozily?

0/0
10.1.2017 9:19
Foto

M71i33c32h92a67l 15N78a42j57m98a71n 7819463126440

Jel jsem s partou kamarádů a motali jsme se kolem týmu Lopraisů - Milan Lopraisů nám tenkrát spoustu věcí zařídil. Měli jsme tam pronajatý džíp a jeli jsme rámo z bivaku podél trati, kde jsme počkali až se kolem prožene závod a pak dál do dalšího bivaku. Parádní zážitek - rád bhc si to zopakoval, ale jižní amerika je mimo realitu (časově i finančně).

0/0
10.1.2017 9:35

R76o13m27a91n 46K18r88a71t18o55c47h15v51í55l 6786647776384

Super

Spali jste v bivaku ve spacácích kolem džípu, nebo tam už bylo nějaký ubytování?

Jídlo - paštiky z domova, nebo jste kupovali od domorodců nějaké místní pochutiny (přejeté veverky atd.)?

0/0
10.1.2017 10:50
Foto

M58i68c43h40a66l 35N32a15j78m62a34n 7459133566850

Tak spalo se v autě a ve stanu - byla tam totiž noci celkem zima. Jídlo z domova (konzervy) a místní jídlo jsme také zkusili - arabský chléb, zeleninové polévky, jehněčí maso na rožni. S autem jsem si zablbli v písku (jednou jsem ho vykopávali asi 2 hodiny....).

Celá ta sranda (cesta do afriky a zpět a tam 4 noci) mne vyšla kolem kolem 25 tis.

+1/0
10.1.2017 11:48

R32o23m13a66n 47K47r55a63t77o84c87h26v59í98l 6766797696224

To vypadá super!

Děkuji za inspiraci.

0/0
10.1.2017 12:03
Foto

M23i13c71h77a50l 80N21a23j83m83a53n 7689613686240

Kdyby se Aleš Lopraisů rozhodl zkusit AER v africe, asi bych hodně uvažoval se tam jet podívat.

0/0
10.1.2017 12:11

R91o48m88a40n 27K32r74a80t82o55c24h16v36í54l 6356187496204

AER podle mě není už ono.

Je to slabý odvar.

Ta pravá soutěž, kterou sleduje celý svět se jede v Jižní Americe. Je pravda, že původní duch má ta Africká soutěž.

0/0
10.1.2017 12:51

J42a40n 77D44l51o11u89h81ý 7634939860129

Zabranit sireni koroze lze jedinym zpusobem: postizene misto vyriznout. Zadnej nastrik pres rezave misto (vcetne penetratoru) rez nezastavi, pouze vyrazne zpomali postup. Vyzkousel jsem nekolik pripravku a nejlepsi je tectyl (prelakovatelny barvou) plus na utesneni gumovych casti (jiz neexistujicich dilu natrhu) pouzivam plastidip. Napriklad nektera simply clever auta maji v prazich gumove spunty prelakovane lakem karoserie!!! Coz po 8 letech konci vystipanym lakem a netesnicim spuntem :-D

+1/0
10.1.2017 7:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.