Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autonovinky 2017: reálnější údaje o spotřebě a nové značení paliv

Letos by řidiče mohlo potěšit několik věcí: automobilky budou méně „kecat“, vůz přihlásí kdekoli v republice a za dálniční obchvaty měst se už nebude platit. Smutné ovšem je, že vylepšený bodový systém, po němž volají experti i mnozí řidiči, se téměř jistě odsouvá až do roku 2018.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P87a33v85e90l 81M32i42c71h12e27k 5621415951199

"U benzínových paliv je to kruh, u dieselových čtverec a plynná paliva představuje čtverec stojící na vrcholu...."

takže vlastně plyn je na pikaču ;-D;-D a já myslel, že budou končit diesely ;-D

0/0
4.1.2017 11:43

P59e30t71r 17M80i71c21h46a92l 2270894761732

Třeba tím mysleli, že se naopak bude množit. :-)

0/0
4.1.2017 17:32

M94i82c48h61a90l 30F22r79ý89d81a 1362269793112

Doplňuji ještě zbytek kalendáře WEC (když je redakce líná):

16/4 - Silverstone

6/5 - SPA-Francorchamps

17-18/6 Le Mans (to tam je jako jediné uvedeno)

16/7 - Nürburgring

3/9 - Mexico

16/9 - USA (COTA)

15/10 - Japonsko

5/11 - Čína

18/11 - Bahrajn

0/−1
4.1.2017 9:39

P88e86t68r 90K40u36p13e47c 4765736503709

No a co dálniční obchvat Českého Těšína? Několik let po otevření zpoplatněný nebyl. Pak se tichým duchem zpoplatnil a já ho párkrát načerno projel, než jsem si to uvědomil. Jezdím tam párkrát do roka, a nevadí mi jet přes město, ale proč mám obtěžovat místní obyvatele, když obchvat existuje?

+2/0
4.1.2017 9:12

D39a59l75i86b91o73r 90B54l68a75ž28e77k 6106504759950

Obchvat Č. T. není zpoplatněn několik let. Zpoplatnění D48 začíná až od Exitu 70.

0/0
4.1.2017 17:40

P78a40v89e79l 63Š91ť19a56s16t58n98ý 6464468904458

Chápu to správně, že když pojedu z Prahy na Mladou Boleslav po D10, tak bez známky mohu dojet až k exitu 14?

0/0
4.1.2017 8:53

M86i49c58h82a30l 23F93r44ý52d87a 1562309203492

Ne, bez známky je to na D10 k Exitu 3.

0/0
4.1.2017 15:27

P22a39v84e37l 50Š96ť43a60s89t74n66ý 6654398854258

Z čeho vycházíte? Já právě koukám na: http://auto.idnes.cz/specialni-priloha.aspx?y=automoto/dalnice-2017-kde-se-budou-stavet-a-kde-budou-zdarma.htm a tam je uvedeno úseky vyjmuté z časového zpoplatnění od 1.1.2017 - D10 - 3-14. Tak teď nevím.

0/0
5.1.2017 22:11

J91a18n 31H84r82u16b23e11š 7274233582265

Kdejaký europrd už máme dávno zregulovaný až na půdu, ale chaos ve značení paliv asi není tak podstatný, ten může přece klidně počkat...

0/0
4.1.2017 8:43

D94a45v20i13d 62K36a95č18í86r16e61k 1636940738538

Já chci natural bez Babiš-složky.

+1/0
4.1.2017 8:43

P88e67t17r 62Č56e64r58m37á95k 9478975359660

Stačí zajet pro nějaké premiové vysokooktanové palivo, ty jsou až na výjimky bez biosložky. A nebo eurooil.

+1/0
4.1.2017 11:56

P16e26t83r 20M37i47c26h64a54l 2630634131132

Ten má, pokud se nepletu, jenom naftu bez řepky.

0/0
4.1.2017 17:28

M88a16r15t12i69n 30V86á41v68r22a 4586155954691

Proc se proste nemuze dat stejna metoda mereni spotreby jako v USA. Tim nemyslim mil na galon, ale presnost. Milionkrat lepsi nez to co mame ted. A ta nova metoda bude hadam platit pro nove homologace. Takze to realne uvidime za jak dlouho? 3-5let?

0/0
4.1.2017 8:40

M86a82r17t25i37n 69K51a79r88á77s53e67k 9358363338238

Jak jako presnost? Proste je to narocnejsi cyklus a tak vychazi vyssi spotreba, presnost maji oba testy stejnou....

+2/0
4.1.2017 14:53

L52a98d53i60s68l31a90v 45H38a14š78k73a 4563706601310

Odpovědnost se tak vlastně přenáší výhradně na majitele, kteří však o tom bezpochyby většinou dobře vědí.

To je noční můra socialistů, kdy zodpovědnost za svoje auto a jeho úpravy nese občan a ne zlý kapitalistický servis

+1/0
4.1.2017 8:18

Š51í56m33a 66K80a55d86e75ř29á64v34e22k 9914761294154

B jako Bobík?

+3/0
4.1.2017 8:03

M42a87r44e61k 96Š25n79o28b61r 9260795970654

Ano ano, ať žije Áda Větvička. Taky jsem si na to vzpomněl.

0/0
4.1.2017 11:40

T71o16m41á16š 91K45r83á79l10í56č70e52k 3654832487650

Spíš by mě zajímalo, jestli se dá ještě někde koupit Natural 95 bez biosložky. Ty jejich s*a*ky(čti aditiva) ať si strčí za klobouk.

0/0
4.1.2017 7:51

D65a32v46i37d 59K68a24č82í26r68e54k 1406520488298

Aditiva jsou dobrá, biosložka na h...no. Myslim že EuroOil dělá 95 bez biosložky a jinak 98 Natural

+2/0
4.1.2017 9:11

R39o17b76e62r92t 28K80u84b83i83s31t62a 8860877899535

No, to jsem zvědav, kolik bude po zavedení toho úžasně přehledného a logického systému značení paliv na začátku zničených aut...

0/0
4.1.2017 7:33

P58a94v78e94l 59N57o61v37á22k 7461276339743

Důvod? No stojanu bude natural 95 n pistole bude natural 95 jen tam k tomu někam přibude nálepka s nápisem E5

0/0
4.1.2017 8:35

L75a38d48i56s17l51a22v 57M17a85r72š47í50k 9603520745

Hele lupo, chtělo by to psát věci tak jak opravdu jsou viz.:

https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Jiz-od-zacatku-ledna-bude-mozne-vyuzit-vybrane-obc

A propo taky se mohli u Prahy hecnout a protáhnout to k ulici Pod Lochkovem, objíždět to slivencem je veliká radost.

0/0
4.1.2017 7:09

P46e61t94r 38S77p10a81t57z68i34e79r59e25r 7354792805624

Jak jsem článek četl, tak jsem si vzpomněl na křiklouny o omezení osobní svobody pokud se zpřísní pravidla jak jezdit a zvýší se počet kontrol. Je to logické protože aut je čím dál víc. A v prvním odstavci je psáno, že byl zaveden kdysi první 3 barvý semafor. Tak by mne zajímalo, jestli i tenkrát řidiči tak moc nadávali, že jde o omezování jejich svobody v jízdě, jelikož jim někdo nařizoval zastavit. Také to byl logický krok, protože bylo víc aut. Takže to veškeré zpřísnění pravidel a pokut já vidím jako účelné. Aut je už fakt moc a lidí jezdí jako ho.vada.

0/0
4.1.2017 6:39

L61u18c17i91e 23K39o79m48i41n10i87k92o31v21á 2164106849460

Neni nad to, oznacit vse logicky:

Benzin = E

Nafta (diesel) = B

...co dodat.

+11/−1
4.1.2017 6:24

T98o65m37á46š 96Š37o66l98t47y26s 7417971907592

Ono to je logické, len Vy tomu nerozumiete.

E# - znamená pomer etanolu k benzínu

B - biodiesel

+6/−1
4.1.2017 6:47

J91i66ř87í 97N43e67k54u47l64a 3579398674805

Aha ty chytroline. Proto asi e5 a b7. Spíš bych to viděl na nějakého sachystu

0/−6
4.1.2017 7:18

P68e75t12r 68H53á24j49e43k 4800962331704

E5 - obsauje 5% Ethanolu

E85 - obsahuje 85% Ethanolu

B10 - obsahuje 10% Bionafty

B30 - obsahuje 30% Bionafty

B100 - obasuje 100% Bionafty

Další dotaz?

+1/0
4.1.2017 9:51

M19i63c56h40a41l 31F98r12ý95d42a 1392549283122

Ten původní dotaz ale zněl: proč E = benzín a B = nafta...:-/

0/0
4.1.2017 15:32

L50a78d54i28s72l88a67v 68K84a39l71o24u72s 7535766201580

protože s benzínem se už vlastně nepočítá.jenom se řidičům musí neustále opakovat,že to palivo se nechlastá,ale jezdí se na něj

0/0
4.1.2017 22:34

R84u89d73o72l57f 89P89e34k25a17r 6689779724435

doufám, že bude možné i nadále koupit B0, neboť nevím, proč bych si měl nějakými Babišovými tekutými stolicemi zaneřáďovat auto

+7/0
4.1.2017 6:12

V72o23j35t22ě98c64h 35R78e60m81e50š 1945713106698

No tak zrovna vy konečně uvidíte, jestli to, co léta kupujete, je opravdu B0, nebo jen lidová pověra.

0/0
4.1.2017 8:36

P17e36t57r 29M32i79c68h37a37l 2770304641372

Eurooil ji zatím má.

0/0
4.1.2017 17:31

V47l72a60d10a16n 66K37a51h58a28n 9641204934582

Puvodne jsem suice doufal, ze se PCR zameri vice na hajzly co jezdi v centrech mest na cervenou, nedavaji prednost a podobne, ale pak jsem zjistil, ze benzin bude v kolecku a nafta v ctverci a to me natolik uklidnilo. Rok 2017 vyhlizim velmi pozitivne naladen.

+12/0
4.1.2017 0:31

R21u22d89o17l94f 28P33e54k10a41r 6309529214915

a plyny v kosočtverci;-D

+4/0
4.1.2017 6:10

J53i97ř83í 31N43e70k50u22l18a 3899938644425

Prý čtverec potažený na vrchol. Prostě prostě p.i.c..

0/0
4.1.2017 7:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.