Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po finanční stránce ani moc nebolí, jinde může přinést nemalé vrásky a pořádný průvan v peněžence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T48o90m33a46s 36T36u30m82a 4482490976935

Další pseudo eko HUMUSRv

+2/0
2.2.2017 9:27

K85a86m86i19l 70Z92r71ů35s98t 4439672611760

pro iDNES.cz , Petr Lichtenberg

Tenhle člověk absolutně neví o čem píše. Před lety jsem zaslepil, emise super a auto je živější. Čistit tou chemií je trápení motoru,kdo zkusil ví o čem mluvím, motor tím spaluje co nemá a sáním nateče do válce těžkej humus.S tejnou úpravu jsem si udělal i u audi 2,5tdi před 9 lety a už se mi nezanášel filtr olejové mlhoviny.Taky super věc.

+3/0
31.1.2017 10:57

R21a35d62i71m 24K77a88l30a30s 2210946142161

A máte nebo nemáte problémy na technické?

Mně diagnostika zahlásí, pokud se něco děje s EGR a dnes by se měl na technické výtah z řídící jednotky provádět.

+1/0
31.1.2017 12:46

P76e43t79r 46P51a14v43l22a94t95a 7476630247981

Nejlepší by bylo ho zapínat jen na technickou. Nic dobrého nepřinese.

+2/−1
29.1.2017 9:15
Foto

M68i61r89o84s29l19a68v 47S16t10e71i52n44e90r 6268524163495

U VW se ten EGR postupně zdokonaloval, od 2012 se už nepropaluje. To patí i pro Škodu. Zanášení sazemi je u dlouhodobého provozu nevyhnutelné, proto je občasné vyčištění docela dobrá prevence.

+2/0
27.1.2017 10:52
Foto

T66o65m59á59š 40S13v95o13b46o77d52a 7720721855934

Perfektně to myje SIPLE GREEN :-)

+1/0
26.1.2017 21:37

H68o30n82z23a 21F33á60t71o84r 2269375394110

Bože, který ovád zase tohle vymyslel, aby se spaliny hnaly opět do motoru?

+3/0
26.1.2017 18:03

F47r77a61n44t64i43š66e20k 61M89i18t26a22š 6439256104269

Ovád PSA

+1/0
28.1.2017 0:07

M32a85r60t29i83n 29J41u35r78e19č64k27a 2813964941481

to není zase, EGR je hodně stará věc, jen idnes nemá o čem psát, tak oprášil historické téma

+1/0
28.1.2017 19:43

A61l45e36š 25M61a64c55e72k 1599524309665

Mně díky špatnému EGR ventilu motor padal někdy do nouzáku. Stačilo vyčistit a zaslepit a pohoda :-).

+3/0
26.1.2017 17:48

R90a34d72a41n 87K65u84b11a60n91t 1813590799470

Mně teda vadí to kašlání dieselů.

0/0
26.1.2017 14:00

J69i94n15d73ř34i73c56h 61S66t70a64r56ý 7952651935353

je to všechno nějaký pomatený mám 1.9 sdi 2001 euro3 žere to pod 5 litrů mimo prahu i pod 4 litry najeto 240000 km a prý je ted motor tak v půlce životnosti což karoserie tak dlouho nevydrží a ty dnešní velký monstra se spotřebou okolo 9-12 litrů jsou podle ekologů k životnímu prostředí lepší ale oni po 240000 km přece propálej jednou tolk nafty než ten můj starej pekáč 8-o

+10/−1
26.1.2017 13:22

M55a51r41t75i50n 77K58a72r44á32s27e57k 9778663408628

Clovek by rekl ze lidi co supou odpadky do lesa, topi doma petkama s vyjetym motorovym olejem a v aute si nechavaji vymontovat filtr pevnych castic, nbeo zaslepit EGR bude ubyvat, ale tady na diskuzi vypada spise jako masove oblibene hobby, kterym se clovek jeste chlubi, na tim proste zustava rozum trochu stat...

+10/−1
25.1.2017 22:46

J90e86n17d92a 15V88r87a73n69i34k 6391476846451

Octavia 3, 1.6 tdi 100 tis. km.... 4. egr ventil. Co dodat?

+3/0
25.1.2017 22:26
Foto

I33v19a60n 81K42o19p24t56a 5297212261477

4 skodovky s TDI najeto víc jak 1.200.000 km (435-520-380-160) a EGR? Nejspíš tam není. Výměnu EGR neznám.

Vlastně u všech zůstal motor (včetně spojky) tak jakto ve fabrice sešroubovali.

Nechci dloubat ale nejspíš to bude jizdním stylem. Razantní rozjezdy, honění za studena, vytáčení?

+7/−1
25.1.2017 23:24

P42a71v82e68l 54S73e64n74f68t 1318942696945

ERG a 1.6 tdi, to je opravdu k vzteku

0/0
12.2.2017 19:28

P18e66t94e51r 41V27a75ň40u35š17a69n38i66k 4497916296282

same kurvitka kvuli blbym ekologum ;-€

+12/−2
25.1.2017 22:19

M13a47r47t40i34n 22K15a47r39á69s51e75k 9778373668288

No nechtel bych videt dnesni mesta, kde by jezdily auta bez techto "kur..tek"....

+4/−4
25.1.2017 22:37
Foto

J64a65n 78S87t49a58v82ě59l 9975499517648

Tak vzhledem k faktu, že většina ekokurvítek zvyšuje spotřebu (EGR, DPF) nezanedbatelným způsobem a některé jsou svou funkcí vyloženě antiekologické (DPF - produktem jsou menší, výrazně kancerogennější, ale prakticky neviditelné saze - které budou mít na svědomí sice spoustu životů, ale ekologistům bude učiněno za dost, protože sice neškodné, ale velmi viditelné velké saze odstraní), tak já bych v takovém městě i docela rád žil.

+6/0
26.1.2017 16:57

M65a16r35t33i50n 55K26a56r39á34s66e89k 9268233738978

Nic proti, ale dnesni EGR a DPF maji na spotrebu vliv naprosto minimalni.

Mikrokopiske saze nejsou produktem DPF, ale moderniho vysokotlakeho vstrikovani, DPF zachyti velkou cast i techto mikrosazi.

+2/−5
26.1.2017 17:01
Foto

J21a73n 56S29t30a78v82ě89l 9935789757488

1) ani minimální ani zanedbatelný. Jedná se o litry na 100km. Jak si vysvětlujete, že "moderní" diesel má zhruba o dva litry vyšší spotřebu než patnáct let staré nafťáky?

2) Nezachytí a mnoho jich naopak vytvoří, z principu funkce.

Krom toho, moderní vysokotlaké vstřiky jsou taky z části produktem ekologismu. Ekologismus je silně antiekologické hnutí, které táhnou dopředu polovzdělanci se silným ideovým zápalem. Jak říkám, já bych mnohem raději žil ve městě (státě a světě) bez ekologismu.

+9/−3
26.1.2017 18:49

P81e41t15r 10P70a58v31l81a39t26a 7196870217531

Máte pravdu. Nebylo nad atmosferický diesel. Třeba Octavia I. generace. Spolehlivost a malá spotřeba.

+5/0
29.1.2017 9:17
Foto

J54i66ř54í 14D41v29o37ř14á75k 5175549710878

Bavíte se tady o " pár korunách" . Třeba na nákladní auto Man stojí tzv. modulátor ( vlastně chladič výfukových plynů) asi 80 000 KČ bez DPH. Celkem poruchová součástka.

+2/0
25.1.2017 17:52

V27o34j93t28ě50c83h 67R35o57z93s49í80v38a12l 5290533535294

souvislost s ER ventilem? (tema clanku)

0/−1
26.1.2017 2:31

V52o87j10t50ě78c23h 86R33o13z59s63í16v20a80l 5300733625564

EGR

+1/0
26.1.2017 2:31

T81o32m69á16š 81C51o34u23b10a84l 8885416379623

Myslím že modulátor je součástka spojená s egr. Mají ho i moderní osobní auta. Nedávno jsem ho měnil na 2,0 tdi. Stal 12 000 a propalilla se v něm díra že to tlakovalo do chladícího okruhu. Vypadalo to na těsnění pod hlavou a nakonec to bylo tohle.

+1/0
1.2.2017 9:23

J96a93r67o47s83l66a69v 87D18u68n63d92a 1713102216270

Jaký je EGR na Fordu Mondeo MK 4 diesel 2.2? Mechanický a nebo elektronický?

0/0
25.1.2017 16:09

L21a31d29i77s28l40a28v 66B98e68r23o25u26n91s65k65ý 1747952453326

147 kw EURO V 100% elektro - nejlevněji Valeo 11.000,-

129 kw nevím, ale stejně 9.500,-

0/0
25.1.2017 20:56

J72a60r20o69s83l81a20v 52D94u59n31d55a 1933682656310

OK, díky. Jde mi o 129kW.

0/0
26.1.2017 6:19

J42o67s49e80f 76Š75á81t28a91v73a 2514841956129

Fokus 1.8 tdci - 16 a půl tisíce.

0/0
26.1.2017 14:52

L81a12d26i39s17l67a35v 69B56e71r46o58u11n76s36k54ý 1757442253886

jo ve fordu, jinak wahler 7.800,-

0/0
26.1.2017 22:40

J82a55r14o71s79l86a63v 17D86u81n64d79a 1453362336600

To je tedy darda na tak malý auto...

0/0
27.1.2017 7:54
Foto

M98i31r32o16s30l64a41v 93S14t41e60i91n45e45r 6688784153195

Mechanický, na Ebay asi za 150 EUR - 4000 Kč nový.

+1/0
27.1.2017 19:48
Foto

M48i73r24o43s74l36a32v 97S45t94e72i25n36e93r 6568704233815

Patří k dotazu na Mo

0/0
27.1.2017 19:50

T40o82m38á89š 20K68u13c11h81a53ř 3687231678301

Pokud stojí malý hliníkový odlitek s výrobními náklady v řádu stokorun stejně, jako třeba celý motor do malotraktoru, či slušnější motorová pila, pak je asi jasné, o co tu jde. :-P

+11/0
25.1.2017 8:54

J15a18k14u34b 25S14t58a16š78e35k 4177699793324

To je všude kolem nás - stojí to tolik proto, že to jsou lidi ochotní zaplatit. Stejně jako cena uměleckých děl či nemovitostí neodpovídá reálně hodnotě, ale jen tomu, kolik jsou za to lidé ochotní dát.

+5/0
25.1.2017 16:02

T11o76m62á55š 35K10u75c13h37a93ř 3157101758531

Umělecké dílo si koupit nemusíte. Součástku, která podmiňuje pojízdnost auta ano.

0/0
14.2.2017 9:31

R31a24d93a21n 79K67u66b29a25n31t 1633530119170

To máte jak levé a pravé zrcátko.

0/0
26.1.2017 13:57

J80a61n 36D64l42o12u34h77ý 7264749170669

Nejak v clanku chybi zasadni info ze treba vetsina benzinovych motoru euro III maji "mechanicky" EGR. Nejen ze se nekazi ale jeho cena se pohybuje okolo 3000kc. Elektronickej EGR v mondeu u TDCi je nocni mura a jak je zvykem ford si ho necha radne preplatit na ND :-D Ja to rikam furt ze diesel cloveka sezere na ND.

+2/−1
25.1.2017 7:30

J54i60ř85í 88L39i14b33e89r 6498580200852

Pro Mondeo III 2,0 TDCI 103 kW stojí 5.000,- Kč. Nevím, co si nechává Ford "přeplatit", když je levnější, než na Škodivky.

+2/0
25.1.2017 21:11

J16a36k30u93b 95S11t28a69š66e72k 4777589763404

Krátce po koupi auta. Diagnostika přímo u origo VW servisu - vadný jegr. Tak hned vyměnit... za 6K. Až později jsem se dozvěděl, že to stačí jen vyčistit. Člověk aby byl napůl mechanik, aby ho v servisech neoškubali, pancharti.

+9/0
24.1.2017 23:44

J92a19n 98K69u37b15í80č75e43k 3764791658211

ano, je dobré mít známého mechanika, a také hledat po diskuzích když je problém. zabere to víc času, ale ušetří penis

0/0
26.1.2017 9:46

P77a47v74e85l 85K64o34v45á72ř 1443607986664

Žena : kdo šetří penisu svého, jest nepřítelem mým, neboť musím hledat penisu jiného.

+1/0
26.1.2017 18:13
Foto

I96v76a73n 44K61o25p60t34a 5327572551727

EGR. Co je to? Přes půl milionu a nevím o něm.

0/0
24.1.2017 23:27

J78i54ř74í 38S88o55c18h20o46r 1922332933381

Nevím co se tady řeší. U mého TDI 1,9 PD EGR jednou vyčištěn při 260 tis. km, auto má dnes najeto přes 390 tis. a šlape i s původními střiky jako hodinky. Ono to chce především používat kvalitní olej s dodržením kilometrů výměny a kvalitní naftu.

+13/0
24.1.2017 21:20

V27á59c20l43a25v 45V63a18i21s 3532554524855

Tak nevím, ale připadá mi to jako kdyby jste si čůrali do pití ;-D;-D;-D;-D

+6/0
24.1.2017 21:15

M30a16r85t65i12n 19J85u39r77e54č87k52a 2483504321811

EGR a součástka v moderních motorech? Co tady pánové redaktoři považují za moderní motory? Člověk by z titulku se skoro lekl, co že to do motorů zase nově montují

+1/0
24.1.2017 20:32

J17a86n 43W57a98l96t17e48r 7799767157686

Zaslepit,vyřadit,softwarově vypnout, stk u lidí co umí.Egr je zlo stjně jako DPF. Vymyslete něco ekologického co nebude kurvit motory a lidi to nebudou obcházet.

+7/0
24.1.2017 19:49

M51a72r67t18i35n 78J69u77r41e91č15k80a 2553864931771

Vymyslete jídla, která budou chutná a při tom zdravá a pak je budu také jíst ;-D

+2/−1
24.1.2017 20:23

J12a55n 81K86u63b20í14č14e74k 3744791618631

problém není v jídle, ale nedostatku pohybu. když už jste tedy takto odbočil od tématu

+1/0
26.1.2017 9:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.