Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po finanční stránce ani moc nebolí, jinde může přinést nemalé vrásky a pořádný průvan v peněžence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T82o55m58a78s 36T74u94m80a 4472230626885

Další pseudo eko HUMUSRv

+2/0
2.2.2017 9:27

K28a74m46i20l 65Z34r88ů81s88t 4929512601430

pro iDNES.cz , Petr Lichtenberg

Tenhle člověk absolutně neví o čem píše. Před lety jsem zaslepil, emise super a auto je živější. Čistit tou chemií je trápení motoru,kdo zkusil ví o čem mluvím, motor tím spaluje co nemá a sáním nateče do válce těžkej humus.S tejnou úpravu jsem si udělal i u audi 2,5tdi před 9 lety a už se mi nezanášel filtr olejové mlhoviny.Taky super věc.

+3/0
31.1.2017 10:57

R23a27d95i36m 78K41a81l76a70s 2250326172631

A máte nebo nemáte problémy na technické?

Mně diagnostika zahlásí, pokud se něco děje s EGR a dnes by se měl na technické výtah z řídící jednotky provádět.

+1/0
31.1.2017 12:46

P52e59t83r 56P93a11v42l73a92t15a 7986600817891

Nejlepší by bylo ho zapínat jen na technickou. Nic dobrého nepřinese.

+2/−1
29.1.2017 9:15
Foto

M54i56r62o89s13l97a44v 22S56t97e54i67n80e80r 6218564583235

U VW se ten EGR postupně zdokonaloval, od 2012 se už nepropaluje. To patí i pro Škodu. Zanášení sazemi je u dlouhodobého provozu nevyhnutelné, proto je občasné vyčištění docela dobrá prevence.

+2/0
27.1.2017 10:52
Foto

T13o11m81á38š 97S41v97o50b27o69d30a 7220961755954

Perfektně to myje SIPLE GREEN :-)

+1/0
26.1.2017 21:37

H50o36n30z18a 35F29á18t28o40r 2139845124360

Bože, který ovád zase tohle vymyslel, aby se spaliny hnaly opět do motoru?

+3/0
26.1.2017 18:03

F29r60a61n46t55i84š56e80k 18M25i58t30a90š 6619796744919

Ovád PSA

+1/0
28.1.2017 0:07

M44a11r78t70i39n 53J90u48r33e93č93k81a 2503354221391

to není zase, EGR je hodně stará věc, jen idnes nemá o čem psát, tak oprášil historické téma

+1/0
28.1.2017 19:43

A70l31e65š 17M83a65c21e28k 1259424219715

Mně díky špatnému EGR ventilu motor padal někdy do nouzáku. Stačilo vyčistit a zaslepit a pohoda :-).

+3/0
26.1.2017 17:48

R86a43d66a37n 53K47u68b83a32n64t 1883170709960

Mně teda vadí to kašlání dieselů.

0/0
26.1.2017 14:00

J32i90n61d97ř66i89c45h 89S29t40a24r66ý 7182771885593

je to všechno nějaký pomatený mám 1.9 sdi 2001 euro3 žere to pod 5 litrů mimo prahu i pod 4 litry najeto 240000 km a prý je ted motor tak v půlce životnosti což karoserie tak dlouho nevydrží a ty dnešní velký monstra se spotřebou okolo 9-12 litrů jsou podle ekologů k životnímu prostředí lepší ale oni po 240000 km přece propálej jednou tolk nafty než ten můj starej pekáč 8-o

+10/−1
26.1.2017 13:22

M55a96r42t28i60n 89K36a65r38á12s66e38k 9168163418588

Clovek by rekl ze lidi co supou odpadky do lesa, topi doma petkama s vyjetym motorovym olejem a v aute si nechavaji vymontovat filtr pevnych castic, nbeo zaslepit EGR bude ubyvat, ale tady na diskuzi vypada spise jako masove oblibene hobby, kterym se clovek jeste chlubi, na tim proste zustava rozum trochu stat...

+10/−1
25.1.2017 22:46

J46e85n43d30a 65V26r74a31n36i96k 6231366236861

Octavia 3, 1.6 tdi 100 tis. km.... 4. egr ventil. Co dodat?

+3/0
25.1.2017 22:26
Foto

I39v89a94n 71K18o90p74t51a 5467422641947

4 skodovky s TDI najeto víc jak 1.200.000 km (435-520-380-160) a EGR? Nejspíš tam není. Výměnu EGR neznám.

Vlastně u všech zůstal motor (včetně spojky) tak jakto ve fabrice sešroubovali.

Nechci dloubat ale nejspíš to bude jizdním stylem. Razantní rozjezdy, honění za studena, vytáčení?

+7/−1
25.1.2017 23:24

P69a64v32e16l 83S23e97n64f29t 1328442676935

ERG a 1.6 tdi, to je opravdu k vzteku

0/0
12.2.2017 19:28

P38e32t20e91r 63V75a98ň52u50š72a75n43i43k 4967506826932

same kurvitka kvuli blbym ekologum ;-€

+12/−2
25.1.2017 22:19

M48a11r64t69i56n 20K97a29r22á10s38e57k 9668173558368

No nechtel bych videt dnesni mesta, kde by jezdily auta bez techto "kur..tek"....

+4/−4
25.1.2017 22:37
Foto

J77a78n 67S63t59a82v65ě64l 9525289917568

Tak vzhledem k faktu, že většina ekokurvítek zvyšuje spotřebu (EGR, DPF) nezanedbatelným způsobem a některé jsou svou funkcí vyloženě antiekologické (DPF - produktem jsou menší, výrazně kancerogennější, ale prakticky neviditelné saze - které budou mít na svědomí sice spoustu životů, ale ekologistům bude učiněno za dost, protože sice neškodné, ale velmi viditelné velké saze odstraní), tak já bych v takovém městě i docela rád žil.

+6/0
26.1.2017 16:57

M72a49r25t56i81n 35K82a43r12á33s81e22k 9228723508758

Nic proti, ale dnesni EGR a DPF maji na spotrebu vliv naprosto minimalni.

Mikrokopiske saze nejsou produktem DPF, ale moderniho vysokotlakeho vstrikovani, DPF zachyti velkou cast i techto mikrosazi.

+2/−5
26.1.2017 17:01
Foto

J70a93n 82S64t30a17v65ě28l 9815289447648

1) ani minimální ani zanedbatelný. Jedná se o litry na 100km. Jak si vysvětlujete, že "moderní" diesel má zhruba o dva litry vyšší spotřebu než patnáct let staré nafťáky?

2) Nezachytí a mnoho jich naopak vytvoří, z principu funkce.

Krom toho, moderní vysokotlaké vstřiky jsou taky z části produktem ekologismu. Ekologismus je silně antiekologické hnutí, které táhnou dopředu polovzdělanci se silným ideovým zápalem. Jak říkám, já bych mnohem raději žil ve městě (státě a světě) bez ekologismu.

+9/−3
26.1.2017 18:49

P44e10t26r 37P28a51v55l72a83t80a 7756410347221

Máte pravdu. Nebylo nad atmosferický diesel. Třeba Octavia I. generace. Spolehlivost a malá spotřeba.

+5/0
29.1.2017 9:17
Foto

J33i53ř96í 55D51v85o42ř89á93k 5585449360358

Bavíte se tady o " pár korunách" . Třeba na nákladní auto Man stojí tzv. modulátor ( vlastně chladič výfukových plynů) asi 80 000 KČ bez DPH. Celkem poruchová součástka.

+2/0
25.1.2017 17:52

V64o83j96t74ě62c90h 27R97o12z16s53í93v69a26l 5760903885274

souvislost s ER ventilem? (tema clanku)

0/−1
26.1.2017 2:31

V51o39j18t83ě21c30h 36R76o57z32s53í16v67a92l 5900253905884

EGR

+1/0
26.1.2017 2:31

T86o16m23á49š 16C23o30u46b53a60l 8805696649983

Myslím že modulátor je součástka spojená s egr. Mají ho i moderní osobní auta. Nedávno jsem ho měnil na 2,0 tdi. Stal 12 000 a propalilla se v něm díra že to tlakovalo do chladícího okruhu. Vypadalo to na těsnění pod hlavou a nakonec to bylo tohle.

+1/0
1.2.2017 9:23

J14a41r92o95s27l80a72v 75D47u84n43d93a 1543952486600

Jaký je EGR na Fordu Mondeo MK 4 diesel 2.2? Mechanický a nebo elektronický?

0/0
25.1.2017 16:09

L13a54d35i87s13l82a14v 11B33e93r62o73u75n75s94k86ý 1677532113366

147 kw EURO V 100% elektro - nejlevněji Valeo 11.000,-

129 kw nevím, ale stejně 9.500,-

0/0
25.1.2017 20:56

J98a93r97o19s26l20a67v 37D16u21n68d33a 1973922566360

OK, díky. Jde mi o 129kW.

0/0
26.1.2017 6:19

J43o75s95e30f 37Š90á72t32a27v97a 2984711886559

Fokus 1.8 tdci - 16 a půl tisíce.

0/0
26.1.2017 14:52

L36a10d93i22s60l19a55v 26B71e91r24o75u94n21s35k38ý 1747822283686

jo ve fordu, jinak wahler 7.800,-

0/0
26.1.2017 22:40

J52a90r57o80s97l17a30v 75D90u27n21d95a 1473592836670

To je tedy darda na tak malý auto...

0/0
27.1.2017 7:54
Foto

M39i84r41o47s79l27a14v 13S15t60e95i60n95e88r 6328264523305

Mechanický, na Ebay asi za 150 EUR - 4000 Kč nový.

+1/0
27.1.2017 19:48
Foto

M12i45r51o23s23l52a87v 79S34t54e80i28n37e44r 6368664983895

Patří k dotazu na Mo

0/0
27.1.2017 19:50

T50o79m87á34š 86K54u74c47h21a69ř 3787121938931

Pokud stojí malý hliníkový odlitek s výrobními náklady v řádu stokorun stejně, jako třeba celý motor do malotraktoru, či slušnější motorová pila, pak je asi jasné, o co tu jde. :-P

+11/0
25.1.2017 8:54

J52a27k56u48b 26S26t71a88š59e10k 4927589323864

To je všude kolem nás - stojí to tolik proto, že to jsou lidi ochotní zaplatit. Stejně jako cena uměleckých děl či nemovitostí neodpovídá reálně hodnotě, ale jen tomu, kolik jsou za to lidé ochotní dát.

+5/0
25.1.2017 16:02

T33o60m33á39š 88K42u74c72h41a76ř 3577961478751

Umělecké dílo si koupit nemusíte. Součástku, která podmiňuje pojízdnost auta ano.

0/0
14.2.2017 9:31

R41a27d11a32n 59K85u74b19a86n87t 1503820279610

To máte jak levé a pravé zrcátko.

0/0
26.1.2017 13:57

J30a87n 41D37l32o87u23h59ý 7454489220609

Nejak v clanku chybi zasadni info ze treba vetsina benzinovych motoru euro III maji "mechanicky" EGR. Nejen ze se nekazi ale jeho cena se pohybuje okolo 3000kc. Elektronickej EGR v mondeu u TDCi je nocni mura a jak je zvykem ford si ho necha radne preplatit na ND :-D Ja to rikam furt ze diesel cloveka sezere na ND.

+2/−1
25.1.2017 7:30

J29i79ř85í 78L89i29b77e95r 6578410970702

Pro Mondeo III 2,0 TDCI 103 kW stojí 5.000,- Kč. Nevím, co si nechává Ford "přeplatit", když je levnější, než na Škodivky.

+2/0
25.1.2017 21:11

J98a45k21u23b 72S45t88a16š25e23k 4517529453304

Krátce po koupi auta. Diagnostika přímo u origo VW servisu - vadný jegr. Tak hned vyměnit... za 6K. Až později jsem se dozvěděl, že to stačí jen vyčistit. Člověk aby byl napůl mechanik, aby ho v servisech neoškubali, pancharti.

+9/0
24.1.2017 23:44

H74o59n61z80a 81K61u19b97i66c93e33k 4187965319140

ano, je dobré mít známého mechanika, a také hledat po diskuzích když je problém. zabere to víc času, ale ušetří penis

0/0
26.1.2017 9:46

P31a14v87e88l 70K38o85v75á98ř 1853987596164

Žena : kdo šetří penisu svého, jest nepřítelem mým, neboť musím hledat penisu jiného.

+1/0
26.1.2017 18:13
Foto

I45v15a37n 42K43o69p53t28a 5437752591457

EGR. Co je to? Přes půl milionu a nevím o něm.

0/0
24.1.2017 23:27

J61i10ř77í 27S89o64c48h66o11r 1922192633621

Nevím co se tady řeší. U mého TDI 1,9 PD EGR jednou vyčištěn při 260 tis. km, auto má dnes najeto přes 390 tis. a šlape i s původními střiky jako hodinky. Ono to chce především používat kvalitní olej s dodržením kilometrů výměny a kvalitní naftu.

+13/0
24.1.2017 21:20

V74á90c87l83a62v 94V81a12i12s 3612604664895

Tak nevím, ale připadá mi to jako kdyby jste si čůrali do pití ;-D;-D;-D;-D

+6/0
24.1.2017 21:15

M73a36r76t85i87n 37J38u53r19e38č18k58a 2183304601911

EGR a součástka v moderních motorech? Co tady pánové redaktoři považují za moderní motory? Člověk by z titulku se skoro lekl, co že to do motorů zase nově montují

+1/0
24.1.2017 20:32

J14a52n 95W73a78l68t78e64r 7449807807766

Zaslepit,vyřadit,softwarově vypnout, stk u lidí co umí.Egr je zlo stjně jako DPF. Vymyslete něco ekologického co nebude kurvit motory a lidi to nebudou obcházet.

+7/0
24.1.2017 19:49

M43a58r47t26i59n 98J90u21r89e25č15k80a 2343194641621

Vymyslete jídla, která budou chutná a při tom zdravá a pak je budu také jíst ;-D

+2/−1
24.1.2017 20:23

H79o34n53z73a 30K19u97b19i64c92e21k 4157575219510

problém není v jídle, ale nedostatku pohybu. když už jste tedy takto odbočil od tématu

+1/0
26.1.2017 9:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.