Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po finanční stránce ani moc nebolí, jinde může přinést nemalé vrásky a pořádný průvan v peněžence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T75o88m45a98s 16T49u66m80a 4472100796745

Další pseudo eko HUMUSRv

+2/0
2.2.2017 9:27

K16a56m20i48l 91Z33r38ů19s81t 4699112591340

pro iDNES.cz , Petr Lichtenberg

Tenhle člověk absolutně neví o čem píše. Před lety jsem zaslepil, emise super a auto je živější. Čistit tou chemií je trápení motoru,kdo zkusil ví o čem mluvím, motor tím spaluje co nemá a sáním nateče do válce těžkej humus.S tejnou úpravu jsem si udělal i u audi 2,5tdi před 9 lety a už se mi nezanášel filtr olejové mlhoviny.Taky super věc.

+3/0
31.1.2017 10:57

R11a42d68i81m 77K19a45l95a89s 2630206592801

A máte nebo nemáte problémy na technické?

Mně diagnostika zahlásí, pokud se něco děje s EGR a dnes by se měl na technické výtah z řídící jednotky provádět.

+1/0
31.1.2017 12:46

P64e75t13r 74P72a14v93l56a72t19a 7146960727521

Nejlepší by bylo ho zapínat jen na technickou. Nic dobrého nepřinese.

+2/−1
29.1.2017 9:15
Foto

M59i36r26o45s48l17a55v 45S67t21e91i54n23e77r 6268254923105

U VW se ten EGR postupně zdokonaloval, od 2012 se už nepropaluje. To patí i pro Škodu. Zanášení sazemi je u dlouhodobého provozu nevyhnutelné, proto je občasné vyčištění docela dobrá prevence.

+2/0
27.1.2017 10:52
Foto

T88o21m67á62š 16S17v96o95b64o77d38a 7320631845154

Perfektně to myje SIPLE GREEN :-)

+1/0
26.1.2017 21:37

H66o84n68z72a 28F70á52t35o29r 2189915814270

Bože, který ovád zase tohle vymyslel, aby se spaliny hnaly opět do motoru?

+3/0
26.1.2017 18:03

F90r25a39n57t26i13š18e60k 84M96i30t19a47š 6519516764169

Ovád PSA

+1/0
28.1.2017 0:07

M44a56r17t49i56n 91J57u51r73e38č46k85a 2473534231341

to není zase, EGR je hodně stará věc, jen idnes nemá o čem psát, tak oprášil historické téma

+1/0
28.1.2017 19:43

A78l14e49š 48M80a16c59e75k 1539814869475

Mně díky špatnému EGR ventilu motor padal někdy do nouzáku. Stačilo vyčistit a zaslepit a pohoda :-).

+3/0
26.1.2017 17:48

R63a79d28a11n 57K22u72b44a73n77t 1443320809150

Mně teda vadí to kašlání dieselů.

0/0
26.1.2017 14:00

J51i74n71d74ř46i52c16h 83S67t47a11r38ý 7352371955403

je to všechno nějaký pomatený mám 1.9 sdi 2001 euro3 žere to pod 5 litrů mimo prahu i pod 4 litry najeto 240000 km a prý je ted motor tak v půlce životnosti což karoserie tak dlouho nevydrží a ty dnešní velký monstra se spotřebou okolo 9-12 litrů jsou podle ekologů k životnímu prostředí lepší ale oni po 240000 km přece propálej jednou tolk nafty než ten můj starej pekáč 8-o

+10/−1
26.1.2017 13:22

M94a74r15t19i87n 93K20a44r37á35s80e77k 9598113698268

Clovek by rekl ze lidi co supou odpadky do lesa, topi doma petkama s vyjetym motorovym olejem a v aute si nechavaji vymontovat filtr pevnych castic, nbeo zaslepit EGR bude ubyvat, ale tady na diskuzi vypada spise jako masove oblibene hobby, kterym se clovek jeste chlubi, na tim proste zustava rozum trochu stat...

+10/−1
25.1.2017 22:46

J66e75n64d84a 14V77r44a44n40i78k 6211806986291

Octavia 3, 1.6 tdi 100 tis. km.... 4. egr ventil. Co dodat?

+3/0
25.1.2017 22:26
Foto

I86v45a48n 43K81o69p27t70a 5267562631367

4 skodovky s TDI najeto víc jak 1.200.000 km (435-520-380-160) a EGR? Nejspíš tam není. Výměnu EGR neznám.

Vlastně u všech zůstal motor (včetně spojky) tak jakto ve fabrice sešroubovali.

Nechci dloubat ale nejspíš to bude jizdním stylem. Razantní rozjezdy, honění za studena, vytáčení?

+7/−1
25.1.2017 23:24

P47a21v71e37l 33S66e76n84f70t 1598712206365

ERG a 1.6 tdi, to je opravdu k vzteku

0/0
12.2.2017 19:28

P27e39t69e78r 18V82a38ň45u18š47a44n39i26k 4287986976942

same kurvitka kvuli blbym ekologum ;-€

+12/−2
25.1.2017 22:19

M58a18r30t77i40n 33K71a12r55á53s13e23k 9588363728388

No nechtel bych videt dnesni mesta, kde by jezdily auta bez techto "kur..tek"....

+4/−4
25.1.2017 22:37
Foto

J17a64n 40S56t91a17v72ě35l 9895389727368

Tak vzhledem k faktu, že většina ekokurvítek zvyšuje spotřebu (EGR, DPF) nezanedbatelným způsobem a některé jsou svou funkcí vyloženě antiekologické (DPF - produktem jsou menší, výrazně kancerogennější, ale prakticky neviditelné saze - které budou mít na svědomí sice spoustu životů, ale ekologistům bude učiněno za dost, protože sice neškodné, ale velmi viditelné velké saze odstraní), tak já bych v takovém městě i docela rád žil.

+6/0
26.1.2017 16:57

M97a16r47t77i85n 74K10a63r88á57s85e15k 9978753628388

Nic proti, ale dnesni EGR a DPF maji na spotrebu vliv naprosto minimalni.

Mikrokopiske saze nejsou produktem DPF, ale moderniho vysokotlakeho vstrikovani, DPF zachyti velkou cast i techto mikrosazi.

+2/−5
26.1.2017 17:01
Foto

J35a31n 59S21t70a10v19ě63l 9685519137518

1) ani minimální ani zanedbatelný. Jedná se o litry na 100km. Jak si vysvětlujete, že "moderní" diesel má zhruba o dva litry vyšší spotřebu než patnáct let staré nafťáky?

2) Nezachytí a mnoho jich naopak vytvoří, z principu funkce.

Krom toho, moderní vysokotlaké vstřiky jsou taky z části produktem ekologismu. Ekologismus je silně antiekologické hnutí, které táhnou dopředu polovzdělanci se silným ideovým zápalem. Jak říkám, já bych mnohem raději žil ve městě (státě a světě) bez ekologismu.

+9/−3
26.1.2017 18:49

P44e94t87r 11P59a44v13l48a16t35a 7376820367191

Máte pravdu. Nebylo nad atmosferický diesel. Třeba Octavia I. generace. Spolehlivost a malá spotřeba.

+5/0
29.1.2017 9:17
Foto

J49i58ř77í 34D58v26o54ř43á10k 5675789610658

Bavíte se tady o " pár korunách" . Třeba na nákladní auto Man stojí tzv. modulátor ( vlastně chladič výfukových plynů) asi 80 000 KČ bez DPH. Celkem poruchová součástka.

+2/0
25.1.2017 17:52

V97o96j82t18ě44c71h 58R28o92z69s84í54v62a71l 5230323985934

souvislost s ER ventilem? (tema clanku)

0/−1
26.1.2017 2:31

V75o83j60t60ě59c85h 44R91o85z95s10í94v29a31l 5970783155514

EGR

+1/0
26.1.2017 2:31

T32o26m92á21š 76C90o55u88b92a78l 8955536419213

Myslím že modulátor je součástka spojená s egr. Mají ho i moderní osobní auta. Nedávno jsem ho měnil na 2,0 tdi. Stal 12 000 a propalilla se v něm díra že to tlakovalo do chladícího okruhu. Vypadalo to na těsnění pod hlavou a nakonec to bylo tohle.

+1/0
1.2.2017 9:23

J10a73r13o76s14l47a46v 96D73u51n84d61a 1273972496620

Jaký je EGR na Fordu Mondeo MK 4 diesel 2.2? Mechanický a nebo elektronický?

0/0
25.1.2017 16:09

L56a83d66i70s10l82a10v 64B16e68r14o70u92n64s95k42ý 1647882943556

147 kw EURO V 100% elektro - nejlevněji Valeo 11.000,-

129 kw nevím, ale stejně 9.500,-

0/0
25.1.2017 20:56

J28a31r73o66s15l34a51v 50D35u25n73d57a 1483392326210

OK, díky. Jde mi o 129kW.

0/0
26.1.2017 6:19

J69o20s26e72f 48Š69á44t43a74v14a 2194551526969

Fokus 1.8 tdci - 16 a půl tisíce.

0/0
26.1.2017 14:52

L12a93d43i35s19l98a64v 75B41e59r38o90u94n55s31k62ý 1427832543936

jo ve fordu, jinak wahler 7.800,-

0/0
26.1.2017 22:40

J78a78r82o79s60l38a33v 40D29u42n93d82a 1273462556540

To je tedy darda na tak malý auto...

0/0
27.1.2017 7:54
Foto

M94i95r12o86s15l44a84v 22S19t78e49i86n53e51r 6758714963135

Mechanický, na Ebay asi za 150 EUR - 4000 Kč nový.

+1/0
27.1.2017 19:48
Foto

M58i33r20o63s73l80a75v 34S55t97e64i55n72e58r 6108754663455

Patří k dotazu na Mo

0/0
27.1.2017 19:50

T81o67m87á43š 92K69u69c81h88a46ř 3857771658321

Pokud stojí malý hliníkový odlitek s výrobními náklady v řádu stokorun stejně, jako třeba celý motor do malotraktoru, či slušnější motorová pila, pak je asi jasné, o co tu jde. :-P

+11/0
25.1.2017 8:54

J84a24k87u31b 44S41t31a31š20e79k 4887859573634

To je všude kolem nás - stojí to tolik proto, že to jsou lidi ochotní zaplatit. Stejně jako cena uměleckých děl či nemovitostí neodpovídá reálně hodnotě, ale jen tomu, kolik jsou za to lidé ochotní dát.

+5/0
25.1.2017 16:02

T15o90m85á76š 83K40u88c38h24a24ř 3397501928911

Umělecké dílo si koupit nemusíte. Součástku, která podmiňuje pojízdnost auta ano.

0/0
14.2.2017 9:31

R90a39d47a76n 42K41u69b58a70n77t 1413350239600

To máte jak levé a pravé zrcátko.

0/0
26.1.2017 13:57

J56a18n 54D17l22o16u75h97ý 7594199930359

Nejak v clanku chybi zasadni info ze treba vetsina benzinovych motoru euro III maji "mechanicky" EGR. Nejen ze se nekazi ale jeho cena se pohybuje okolo 3000kc. Elektronickej EGR v mondeu u TDCi je nocni mura a jak je zvykem ford si ho necha radne preplatit na ND :-D Ja to rikam furt ze diesel cloveka sezere na ND.

+2/−1
25.1.2017 7:30

J42i55ř10í 72L91i92b47e39r 6398800420212

Pro Mondeo III 2,0 TDCI 103 kW stojí 5.000,- Kč. Nevím, co si nechává Ford "přeplatit", když je levnější, než na Škodivky.

+2/0
25.1.2017 21:11

J53a25k92u55b 30S17t45a58š26e38k 4807169683324

Krátce po koupi auta. Diagnostika přímo u origo VW servisu - vadný jegr. Tak hned vyměnit... za 6K. Až později jsem se dozvěděl, že to stačí jen vyčistit. Člověk aby byl napůl mechanik, aby ho v servisech neoškubali, pancharti.

+9/0
24.1.2017 23:44

J37a86n 26K92u78b38í82č16e97k 3234581968851

ano, je dobré mít známého mechanika, a také hledat po diskuzích když je problém. zabere to víc času, ale ušetří penis

0/0
26.1.2017 9:46

P47a86v83e30l 75K74o43v62á96ř 1223307766514

Žena : kdo šetří penisu svého, jest nepřítelem mým, neboť musím hledat penisu jiného.

+1/0
26.1.2017 18:13
Foto

I73v44a19n 14K73o92p14t68a 5657602221457

EGR. Co je to? Přes půl milionu a nevím o něm.

0/0
24.1.2017 23:27

J11i14ř37í 47S26o79c96h32o30r 1962712423181

Nevím co se tady řeší. U mého TDI 1,9 PD EGR jednou vyčištěn při 260 tis. km, auto má dnes najeto přes 390 tis. a šlape i s původními střiky jako hodinky. Ono to chce především používat kvalitní olej s dodržením kilometrů výměny a kvalitní naftu.

+13/0
24.1.2017 21:20

V15á40c34l68a40v 74V94a25i37s 3632474964935

Tak nevím, ale připadá mi to jako kdyby jste si čůrali do pití ;-D;-D;-D;-D

+6/0
24.1.2017 21:15

M48a64r91t26i81n 35J70u84r73e70č15k25a 2793414331541

EGR a součástka v moderních motorech? Co tady pánové redaktoři považují za moderní motory? Člověk by z titulku se skoro lekl, co že to do motorů zase nově montují

+1/0
24.1.2017 20:32

J95a68n 62W78a10l34t85e26r 7309737497886

Zaslepit,vyřadit,softwarově vypnout, stk u lidí co umí.Egr je zlo stjně jako DPF. Vymyslete něco ekologického co nebude kurvit motory a lidi to nebudou obcházet.

+7/0
24.1.2017 19:49

M49a31r40t41i40n 14J24u45r70e33č41k69a 2293524601421

Vymyslete jídla, která budou chutná a při tom zdravá a pak je budu také jíst ;-D

+2/−1
24.1.2017 20:23

J71a70n 16K86u74b30í97č79e12k 3224261578491

problém není v jídle, ale nedostatku pohybu. když už jste tedy takto odbočil od tématu

+1/0
26.1.2017 9:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.