Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec dieselů v osobních autech se blíží: vypouštějí víc emisí než nákladní auta

Moderní dieselové motory v osobních autech jsou v ohrožení víc než dřív. Jejich vývoj totiž neúměrně zdražuje neustálé zpřísňování norem pro emise oxidu uhličitého (CO2), teď se navíc ukazuje, že produkují neúměrně mnoho oxidů dusíku (NOx). Plánované zpřísnění emisních testů tak pro ně může být smrtelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J47i65ř21í 78C56h26o91c45h38o37l87á69č 5184633750376

tak nejnovější diesel bude superultra turbo 500 ccm , sice po 80 tisících se vysype ale máte dízla :-P;-D

0/0
19.1.2017 19:05

P55e83t55r 49S89e97d72i20v82y 6357728745947

Tak renault se rozhodl jit s diesely jinou cestou nez ostatni a taky proto nenabizi vetsi diesel nez 1.6. Nechce v aute totiz pouzivat mocovinu, coz jsou dalsi naklady vedle paliva a provoz to prodrazuje. Vse dnes neni o spotrebe, ale myslim si, ze Renault tuhle svoji vyhodu nedostatecne komunikuje.

+1/0
16.1.2017 11:21

V16l59a69s56t48i95m28i37l 33B20u34r98i56a35n 6696954541798

Takže to tam jako řidič do té nádržky na AdBlue jedna šestky HDI v provedení EURO 6 čurá?

0/0
20.1.2017 17:10

L32a10d97i86s94l16a41v 40K57u67d48l67a73c90e29k 8708430319389

Kdy zakazou vyrabet z duvodu CO2 sodovku?

+1/−1
16.1.2017 0:52

V98l60a25s78t19i27m60i45l 25B89a51l46á50č 1858803911512

Zlatá slova pane Žídek, věčná škoda, že se jaderný program za komunistů nestihl..... ono se na to přijde, jen nevíme kdy.......

jenom pro neználky, kterých je dnes už 99,9%: Temelín - 4x1000 MW, Dukovany 4x440 MW + 1asi 500MW - aktuálně 4x500MW,, Tetov 2x1000 MW, Blahutovice 2x1000 MW + na Slovensku Jaslovské Bohunice, Mochovce, Kecerovce....

0/0
15.1.2017 9:47

J93o18s71e74f 50Š16e65m70e69l84í51k 7599181360637

Pevně věřím, že Evropská komise co nejdříve odhlasuje takovou úpravu fyzikálních zákonů, že všechny spalovací motory budou vytvářet pouze a výhradně fialkovou vůni. V nejhorším případě bych připustil levanduji.

+6/0
14.1.2017 19:51

T36o74m26á79š 70V84a28l76d76e55r 7953240669

Souhlasím s názorem, že moderní diesely jsou lepši než starý. Bohužel pořád smrdí. A opravdu nechodím vozy "očuchávat". Logicky když mi to vadí.;-). A pouze jsem jen uvedl příklad arogance podobných řidičů, kteří nás bohužel zamořují v našich městech zbytečně.

+6/−7
13.1.2017 20:21

P25e11t27r 86G19a37z28d48a 6228652349207

Kdyby to bylo už v roce 2018 tak bych se na ně nezlobil ;-D

+5/−3
13.1.2017 14:41

P18e23t47r 57B74u93r64d81a 3240825239217

̈Tak co vymyslí dál? Jsou tu "podměrečné" benzínové superturbo motory - a ejhle, ony místo přínosu ekologii spojily negativa dieslů (NOx) s negativy benzíňáků.

Postupen času dojde k tomu, že pro lidi, co potřebují do práce budou určena bez ohledu na vzdálenost kola, a papaláši na libovolné úrovni budou jezdit čmoudícími limuzínami za "holkama" na druhou stranu ulice.

Již v době plánování EURO 4 se mluvilo o tom, že ve městech s vyšším provozem by za výfukem byl čistější vzduch, než před sáním. Možná to byl vtip, ale v oblastech ekologicky znehodnoceným ovzduším to asi bude u EURO 6 platit doopravdy. To, že je to vlastně perpetum mobile pseudoekologové a politici neřeší.

+6/−1
13.1.2017 14:15

T63o22m80á19š 89V93a96l94d20e50r 7143530839

Motor dieselu pro mě smrdí šíleně. A ještě jej řidiči ve městě nechávají běžet na volnoběh, když někde čekají a s vozem stojí. To je okolo vozu hrozný smrad. Nejlepší to je, když jeden jde do školky a druhý ve voze u vchodu nechá diesel v chodu a smrdí všem pod nos, kteří ze školky vycházejí. Když je na problém upozorníte kvůli dětem , tak jsou ještě vulgární.

+6/−9
12.1.2017 8:33

P33e72t97r 98B45u87r61d60a 3540595769147

Neočuchávejte staré traktory a ani auta s komůrkovými diesly. Když jde o motor s katalyzátorem, tak ho po čichu nerozeznáte od benzíňáku a když má i DPF a AdBlue, tak snad ani s měřákem.

To, že v (nejen?) Čechách si část řidičů nechává odstranit vnitřek katalyzátoru a DPF - a firmy se nestydí mít na tuto fujtaxlovinu reklamy - není problém moderního dieslu, ale technických kontrol a řidičů.

Pozn.: Kdyby to stát myslel s ekologií vážně, tak by na CNG a elektromobily byla taková dotace (pro kupujícího nebo spodporující výrobu), aby se ani benzíňák nevyplatilo kupovat.

+7/−2
13.1.2017 14:20

J39i29ř79í 12S58c83h11w28a14c75h 8558244468396

dnes jsem prošel za nepříliš starým Volvem a ten kyselej smrad NOx by cítit opravdu velmi hodně.

0/0
13.1.2017 20:27

P32e70t36r 25S96e71d43i13v90y 6697918825257

Bohuzel cinost stanic mereni emisi u STK se zuzila na prostou snahu jak vyhovet svym zakaznikum aby merenim prosli i se zcela nevyhovujicim autem.

+1/0
16.1.2017 11:27

J46a35n 58K12r66p30e41c 5846643774242

necekam ze zmena k lepsimu nastane nejak okamzite, prece jen nektera stara kamna si jako poklad budou hrdi majitele schranovat jeste dalsich 20 let bez ohledu na nehorazne naklady za udrzbu. ale je to cesta k lepsimu. snad jen jeste srovnat spotrebni dan na dehtu k benzinu a vytrati se i ta "obrovska uspora" na spotrebe. stejne se nemohu zbavit pocitu ze je jen par tech, kteri opravdu najedzdi tolik, aby se jim porizeni a provoz dieselu vyplatil.

+3/−3
12.1.2017 7:21

V18l91a29d52i64s29l96a52v 83B97u58r38y88š28e43k 1789412947254

těžko říct, vyplatí-nevyplatí, lidi počítat umějí a nepodceňoval bych v tomhle všechny, měl jsem 2,0 TDCi 110kW v SUVéčku, jezdil jsem s ním jen tak pro radost, čtyřkolka, najezdil jsem s ním 95 tisíc kilometrů za 4 roky a pak jsem ho prodal, spotřeba byla 6,2 litrů a to v zimě i v létě, teď mám 1,4 benzín s turbem, 103 kW, jezdím s tím stejně, taky čtyřkolka SUV, spotřeba 8,7 litrů, tedy 2,5 litru rozdíl, rozdíl je 71 tisíc korun za 4 roky, náklady na údřžbu stejné, nezohledňuju nižší cenu nafty, myslím, že diesel vyjde celkově levněji, asi ne pro všechny, ale já to neřeším, otázka je ještě prodejní cena, ale nemyslím, že by benzín nějak dramaticky ztrácel na ceně míň než diesel, spíš je opak pravdou

+2/−1
13.1.2017 18:47

J87a41n 65L11u84k80á77š 7267523573252

Konecne a budicek.

Kvuli emisim diesely v osobacich napr. v USA temer nejsou.

+4/−9
11.1.2017 18:54

J96a47n 15M58a10l88á79s23e59k 8361507946403

A není to spíše kvůli ceně paliva? Mě by se také líbilo jezdit ve třílitrovém benzínu, ale kvůli nákladům jsem nucen jezdit atmosférickým ropákem SDI.

+5/−1
11.1.2017 19:55

P40e47t75r 29S22t48e85j62s52k69a61l 3369768354286

Klidne si muzete koupit atmosfericky 1.0 nebo 1.4, pripadane LPG a jeste vas prestane bolet hlava z toho duneni.

+2/−2
11.1.2017 21:54

J67a83n 50D79l98o36u82h60ý 7904839680439

Jezdil jsem v 2.5 V6 na lpg. Naklady na 1km nizsi nez u 2 litrove nafty. Zvuk motoru fenomenalni oproti dunici chrochtajici hlasite otresnosti jmenem diesel.

+2/−4
12.1.2017 7:13

T88o61m80á65š 61V89a70l69d53e43r 7113950399

Srovnávat cca 180kW s 50kW je trochu mimo. Vy máte cca 4,8-5,2l spotřebu já s benzínem 6,5l to není velký rozdíl.

+2/0
12.1.2017 8:36

P18e38t44r 93B45u95r73d22a 3540945919517

Diesly v osobácích v USA nebyly až na výjimky nikdy. Jen poslední desetiletí se VW snažil naučit jezdit Amiky v naftě. A to o emisích bude spíše z říše Rumburaka, protože běžný osobákový diesel nepřekoná 6litrový benziňák (a jak říkal jeden z Floridy: "Ten 4litrový Mercedes ženě na nákup stačí!") Ami nechtějí malé motory!

+4/0
13.1.2017 14:24

J10i24ř40í 14S64c25h38w38a78c52h 8728904878956

to už dávno neplatí, dnes se tam prodá rozhodně více čtyřválců jak osmiválců.....

+1/−1
13.1.2017 20:31

L74a85d63i57s23l49a48v 82K68u28d53l26a96c48e71k 8688760169859

Ono v osobacich v USA diesely nikdy nikdo nepotreboval. Ani v dobe kdy ekologie byla nezname slovo.

+4/0
16.1.2017 0:56

M72a19r89e56k 38J49a78n85e67č11k38a 1847716123561

Pro mě za mě, ať diesely v osobácích zruší, nicméně by měli začít řešit především starší diesely na STK, kterým se z výfuku valí už doslova kouř, protože jezdit za takovým smraďochem je děs a ne vždy člověk stihne zapnout vnitřní okruh, aby ty smrady nemusel dýchat. Ani sebehorší benzín, není schopen na cestě takový nedýchatelný humus vyprodukovat a to jsem si svého času myslel, že nic horšího než smradlavé dvoutakty v autech být už nemůže.

+6/−6
11.1.2017 16:55

P10e97t36r 89S47k78á12l60a 7407713856200

zajímavá věc - mám na chalupě Citroen Berlingo 1.8 diesel,r.v. 1996,byl jsem teď na STK abylo mi řečeno,že má emise jako auto tak z r.2012,cca 5x nižší,než je norma

0/0
11.1.2017 18:45

P97e41t89r 17S83t95e83j12s32k65a94l 3179288724706

Ti toho nakecaj ;-D

Nase STK/SME ma noeliticke nastroje mereni emisi u dieselu. Meri nejaky kour, nejakou primitivni metodou, navic az do 2016 to merili uplne spatne a vykuchane DPF prochazeli.

NOx se nemeri vubec. Zaslepeny EGR projde jako nic.

+1/0
11.1.2017 22:02

E61d25u67a88r67d 54B93á90r71t70a 8500260480934

Na STK se měří jen kouř (saze), NOx a CO2 se neměří, na to nemají přístroje. Těžko tedy mluvit ve vašem případě o emisích jako celku.

+1/0
12.1.2017 9:03

P16e39t25r 66B63u67r87d36a 3200315119757

Mě u škodováckého 1.9 TDI z roku 2001 psal měřák u kouřivosti "pod rozlišením přístroje, 0.0". Akorát, když technik "vyhnal pavouky" při více než 3000 otáčkách, tak vyšlo jiné číslo.

Má katalyzátor, nikdy neměl DPF (to bylo v roce 01 ještě sprosté slovo), přesto nečoudí. Že by to bylo olejem, pravidelnou výměnou palivového filtru, způsobem ježdění ... ?

+3/0
13.1.2017 14:28

V27l54a77s42t40i81m28i15l 40B97u25r13i95a52n 6536464971448

Spíš bych to viděl na závadu jeho opacimetru. Samozřejmě jízda v malém zatížení, v nízkých otáčkách dieselu moc dobře nedělá a projeví se to následně i na zvýšených emisích

0/0
20.1.2017 17:19

J22a55k67u63b 37P58r65o91k60e19š 6133738882563

Ona totiž norma na zážehové motory je úplně někde jinde než na ty vznětové.

0/0
16.1.2017 17:01

V67l65a78s75t46i92m38i19l 44B29u87r75i40a10n 6626674241438

Emise u naftového motoru na stanici ME měří pouze kouřivost. Neměří se ani CO ani oxidy dusíku. Je proto jejich vyjádření naprosto amatérské

0/0
20.1.2017 17:14

J89a22n 85K87r30p59e89c 5496823734892

to je prave zasadni omyl. ono to sice coudi a smrdi - ale neni to tak zdravi nebezpecne nez ty nove, co sice coudi mene viditelne a smrdi jinak - ale produkuji tak male mikrocastice, ze je uz nemusite ani vdechovat, prostupuji totiz kuzi a oganama, a nevykaslete je jako saze ze starych kamen.

+1/−1
12.1.2017 7:15
Foto

Š66t95ě37p33á36n 56B38i85c74e69r61a 6509832458336

benzinové motory jsou na můj vkus málo živé při roztočení do otáček. I když mi to opravář nedoporučoval, když jsem zkusil benziňák, koupil jsem si znovu diesel.

+3/−5
11.1.2017 16:26

V43l49a82d34i90s96l51a87v 40B98u44r80y76š57e26k 1559532547454

benzínové motory jsou málo živé a proto závodní a sportovní auta mají benzínově motory a ne vznětové, které jsou více živé, takové dieselové ferrari, by byl pro fajšmekry ten doopravdickej zážitek

+9/−1
11.1.2017 17:16

S53t61a91n48i17s73l16a38v 37R68o29s59e44c14k83ý 9365559101109

Ferarri není auto, je to erotická hračka.

+3/0
11.1.2017 17:54
Foto

P48a97v69e54l 48K92a37l21u56s 6194266526152

Nemáte tak úplně pravdu. Peugeot a Audi s dieselem kralovali v Le Mans, Peugeot s dieselem vyhrál Dakar, letos je zatím první na třech místech. Ale Ferrari diesel si opravdu nedovedu představit. Nicméně mě se taky v obyčejných osobních autech jezdí lépe s dieselem.

+3/−1
11.1.2017 21:40

K96a39r10e78l 81H56o43r27á27k 2898229593703

Tatra s dieselem také vyhrála Dakar.

+1/0
11.1.2017 22:32

V78l83a45d72i72s89l98a53v 53B95u55r91y47š98e24k 1469942817284

já mám docela bohaté zkučenosti s moderními výkonnými motory a to jak zážehovými, tak vznětovými a můžu vám říct, že ty zážehové nejsou málo živé při roztočení do otáček a že opak je pravdou a co opravář doporučoval a co nedoporučoval na to nemá žádnej vliv, že se někomu líp jezdí dieslem, který má točivý moment 400 N při 1600 otáčkách než benzínem, který má 250 N je věc jiná a na úrovni neodborné ji namá cenu vysvětlovat

+2/0
12.1.2017 8:38

J51a75k54u47b 74P83r57o73k52e65š 6313798782413

Audi jezdilo v Le Mans i na setrvačník. Ta soutěž je myslím trochu o něčem jiném, než třeba F1.

+1/0
16.1.2017 17:10

M87a31r57e37k 20C45h52v62o15s53t84e13k 3322882196443

Zkuste dehťáka bez turba.

0/0
11.1.2017 20:22

J13a80n 94K40r40p29e12c 5386973974882

predpokladam ze jde o trolling, takovou blbost prece nikdo nemuze brat vazne.

0/0
12.1.2017 7:23

T42o35m10á87š 74V75a23l15d20e91r 7873660709

Diesel je pro lidi, co neumějí v autě řadit a nemají cit pro běh motoru, potřebují kopanec do zad při vnímání rychlosti vozu, nebo kdo jezdí moc kilometrů. Vyberte si do které skupiny patříte (pro každého čtenáře) ;-) Protože do nájezdu 25000km ročně nebylo většího rozdílu v nákladech na provoz vozu.

+3/−2
12.1.2017 8:41

M82i98l22a49n 93L89i80n34h83a43r31t 8274986827116

Teda to jsou myšlenkové pochody...;-D Co třeba auta s benzínovým motorem a automatickou převodovkou ? Také pro lidi, co neumějí řaditi ? :-P

+1/0
13.1.2017 15:59

T57o12m54á97š 22V47a63l30d79e52r 7953380569

Pro pohodlný lidi. :-) Taky máme v rodině. Nejdříve závodník, nyní pohodář.

+2/0
15.1.2017 7:13

P75e13t34r 20G91a38z68d57a 6308882889147

to by mne zajímalo co si bicera skoušel za benzín ...... xD

0/0
13.1.2017 14:46

R17u17d17o50l65f 66K56r75u40t14s62k89ý 1422684572444

Postupně vytěsnit diesely - správná cesta.

+9/−11
11.1.2017 15:57

P44a91v69e50l 92N51o76v18o40t96n17ý 6165536418986

a pak auta R^

0/0
13.1.2017 12:11

V80í65t 19J18i39r55k22a 5388859394808

Trochu mi pořád uniká, proč se ti dementi zabývají jen autama, ať se kouknou na lodě fungující na mazut, nebo letadla a jejich kerosin, to nikoho nes*re, protože z toho je težkej bussiness...

+12/−1
11.1.2017 15:43

L79i45b97o70r 29K58u69n21s23t 9840963299635

Někde jsem četl, že všechna auta na světě vyprodukují pouze 1,5 % CO2 a NOx a kdo ví co ještě a 7 největších lodí na světě vyprodukuje tolik zplodin, jako celá Velká Británie. Kdyby se všichni zaměřili na tyto lodě, tak by se problém dal snadněji řešit.

+12/−1
11.1.2017 16:00

V24í64t 39J41i35r69k49a 5698859724638

Přesně to jsem měl na mysli, viz. dvoutaktní common-rail v Emma Maersk apod.

+2/0
11.1.2017 16:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.