Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec dieselů v osobních autech se blíží: vypouštějí víc emisí než nákladní auta

Moderní dieselové motory v osobních autech jsou v ohrožení víc než dřív. Jejich vývoj totiž neúměrně zdražuje neustálé zpřísňování norem pro emise oxidu uhličitého (CO2), teď se navíc ukazuje, že produkují neúměrně mnoho oxidů dusíku (NOx). Plánované zpřísnění emisních testů tak pro ně může být smrtelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J97i47ř38í 49C25h71o56c17h39o81l66á65č 5164243810896

tak nejnovější diesel bude superultra turbo 500 ccm , sice po 80 tisících se vysype ale máte dízla :-P;-D

0/0
19.1.2017 19:05

P60e12t87r 89S18e91d63i21v32y 6667138605547

Tak renault se rozhodl jit s diesely jinou cestou nez ostatni a taky proto nenabizi vetsi diesel nez 1.6. Nechce v aute totiz pouzivat mocovinu, coz jsou dalsi naklady vedle paliva a provoz to prodrazuje. Vse dnes neni o spotrebe, ale myslim si, ze Renault tuhle svoji vyhodu nedostatecne komunikuje.

+1/0
16.1.2017 11:21

V97l27a37s75t32i94m81i28l 81B43u14r70i28a22n 6836544681328

Takže to tam jako řidič do té nádržky na AdBlue jedna šestky HDI v provedení EURO 6 čurá?

0/0
20.1.2017 17:10

L83a77d79i27s76l52a46v 44K98u30d11l72a92c75e73k 8878570479619

Kdy zakazou vyrabet z duvodu CO2 sodovku?

+1/−1
16.1.2017 0:52

V93l86a12s97t45i90m79i13l 22B38a73l86á68č 1848323141402

Zlatá slova pane Žídek, věčná škoda, že se jaderný program za komunistů nestihl..... ono se na to přijde, jen nevíme kdy.......

jenom pro neználky, kterých je dnes už 99,9%: Temelín - 4x1000 MW, Dukovany 4x440 MW + 1asi 500MW - aktuálně 4x500MW,, Tetov 2x1000 MW, Blahutovice 2x1000 MW + na Slovensku Jaslovské Bohunice, Mochovce, Kecerovce....

0/0
15.1.2017 9:47

J53o35s34e61f 12Š43e47m43e66l86í55k 7129721820307

Pevně věřím, že Evropská komise co nejdříve odhlasuje takovou úpravu fyzikálních zákonů, že všechny spalovací motory budou vytvářet pouze a výhradně fialkovou vůni. V nejhorším případě bych připustil levanduji.

+6/0
14.1.2017 19:51

T13o51m56á92š 20V89a20l41d53e47r 7163890729

Souhlasím s názorem, že moderní diesely jsou lepši než starý. Bohužel pořád smrdí. A opravdu nechodím vozy "očuchávat". Logicky když mi to vadí.;-). A pouze jsem jen uvedl příklad arogance podobných řidičů, kteří nás bohužel zamořují v našich městech zbytečně.

+6/−7
13.1.2017 20:21

P95e48t69r 58G38a39z31d69a 6918582319137

Kdyby to bylo už v roce 2018 tak bych se na ně nezlobil ;-D

+5/−3
13.1.2017 14:41

P80e94t92r 44B85u91r31d27a 3410425309787

̈Tak co vymyslí dál? Jsou tu "podměrečné" benzínové superturbo motory - a ejhle, ony místo přínosu ekologii spojily negativa dieslů (NOx) s negativy benzíňáků.

Postupen času dojde k tomu, že pro lidi, co potřebují do práce budou určena bez ohledu na vzdálenost kola, a papaláši na libovolné úrovni budou jezdit čmoudícími limuzínami za "holkama" na druhou stranu ulice.

Již v době plánování EURO 4 se mluvilo o tom, že ve městech s vyšším provozem by za výfukem byl čistější vzduch, než před sáním. Možná to byl vtip, ale v oblastech ekologicky znehodnoceným ovzduším to asi bude u EURO 6 platit doopravdy. To, že je to vlastně perpetum mobile pseudoekologové a politici neřeší.

+6/−1
13.1.2017 14:15

T41o40m44á14š 64V74a32l72d22e76r 7513180649

Motor dieselu pro mě smrdí šíleně. A ještě jej řidiči ve městě nechávají běžet na volnoběh, když někde čekají a s vozem stojí. To je okolo vozu hrozný smrad. Nejlepší to je, když jeden jde do školky a druhý ve voze u vchodu nechá diesel v chodu a smrdí všem pod nos, kteří ze školky vycházejí. Když je na problém upozorníte kvůli dětem , tak jsou ještě vulgární.

+6/−9
12.1.2017 8:33

P51e31t77r 88B85u26r58d34a 3750775579887

Neočuchávejte staré traktory a ani auta s komůrkovými diesly. Když jde o motor s katalyzátorem, tak ho po čichu nerozeznáte od benzíňáku a když má i DPF a AdBlue, tak snad ani s měřákem.

To, že v (nejen?) Čechách si část řidičů nechává odstranit vnitřek katalyzátoru a DPF - a firmy se nestydí mít na tuto fujtaxlovinu reklamy - není problém moderního dieslu, ale technických kontrol a řidičů.

Pozn.: Kdyby to stát myslel s ekologií vážně, tak by na CNG a elektromobily byla taková dotace (pro kupujícího nebo spodporující výrobu), aby se ani benzíňák nevyplatilo kupovat.

+7/−2
13.1.2017 14:20

J62i22ř17í 71S84c17h30w25a96c45h 8608864228146

dnes jsem prošel za nepříliš starým Volvem a ten kyselej smrad NOx by cítit opravdu velmi hodně.

0/0
13.1.2017 20:27

P49e36t53r 24S94e77d44i19v20y 6247728385787

Bohuzel cinost stanic mereni emisi u STK se zuzila na prostou snahu jak vyhovet svym zakaznikum aby merenim prosli i se zcela nevyhovujicim autem.

+1/0
16.1.2017 11:27

J23a16n 56K33r24p87e67c 5396713854982

necekam ze zmena k lepsimu nastane nejak okamzite, prece jen nektera stara kamna si jako poklad budou hrdi majitele schranovat jeste dalsich 20 let bez ohledu na nehorazne naklady za udrzbu. ale je to cesta k lepsimu. snad jen jeste srovnat spotrebni dan na dehtu k benzinu a vytrati se i ta "obrovska uspora" na spotrebe. stejne se nemohu zbavit pocitu ze je jen par tech, kteri opravdu najedzdi tolik, aby se jim porizeni a provoz dieselu vyplatil.

+3/−3
12.1.2017 7:21

V71l12a80d21i37s36l98a54v 75B16u44r60y46š98e37k 1759552657834

těžko říct, vyplatí-nevyplatí, lidi počítat umějí a nepodceňoval bych v tomhle všechny, měl jsem 2,0 TDCi 110kW v SUVéčku, jezdil jsem s ním jen tak pro radost, čtyřkolka, najezdil jsem s ním 95 tisíc kilometrů za 4 roky a pak jsem ho prodal, spotřeba byla 6,2 litrů a to v zimě i v létě, teď mám 1,4 benzín s turbem, 103 kW, jezdím s tím stejně, taky čtyřkolka SUV, spotřeba 8,7 litrů, tedy 2,5 litru rozdíl, rozdíl je 71 tisíc korun za 4 roky, náklady na údřžbu stejné, nezohledňuju nižší cenu nafty, myslím, že diesel vyjde celkově levněji, asi ne pro všechny, ale já to neřeším, otázka je ještě prodejní cena, ale nemyslím, že by benzín nějak dramaticky ztrácel na ceně míň než diesel, spíš je opak pravdou

+2/−1
13.1.2017 18:47

J57a95n 48L89u53k20á45š 7887843413922

Konecne a budicek.

Kvuli emisim diesely v osobacich napr. v USA temer nejsou.

+4/−9
11.1.2017 18:54

J22a10n 53M68a28l71á98s57e73k 8241457626323

A není to spíše kvůli ceně paliva? Mě by se také líbilo jezdit ve třílitrovém benzínu, ale kvůli nákladům jsem nucen jezdit atmosférickým ropákem SDI.

+5/−1
11.1.2017 19:55

P64e39t58r 59S83t33e44j57s92k82a10l 3669788884796

Klidne si muzete koupit atmosfericky 1.0 nebo 1.4, pripadane LPG a jeste vas prestane bolet hlava z toho duneni.

+2/−2
11.1.2017 21:54

J66a67n 17D37l54o28u41h30ý 7254839760719

Jezdil jsem v 2.5 V6 na lpg. Naklady na 1km nizsi nez u 2 litrove nafty. Zvuk motoru fenomenalni oproti dunici chrochtajici hlasite otresnosti jmenem diesel.

+2/−4
12.1.2017 7:13

T45o96m15á98š 34V61a90l96d70e20r 7783190949

Srovnávat cca 180kW s 50kW je trochu mimo. Vy máte cca 4,8-5,2l spotřebu já s benzínem 6,5l to není velký rozdíl.

+2/0
12.1.2017 8:36

P61e35t53r 91B26u23r10d39a 3780425889477

Diesly v osobácích v USA nebyly až na výjimky nikdy. Jen poslední desetiletí se VW snažil naučit jezdit Amiky v naftě. A to o emisích bude spíše z říše Rumburaka, protože běžný osobákový diesel nepřekoná 6litrový benziňák (a jak říkal jeden z Floridy: "Ten 4litrový Mercedes ženě na nákup stačí!") Ami nechtějí malé motory!

+4/0
13.1.2017 14:24

J72i26ř34í 58S39c34h97w92a36c72h 8468244728156

to už dávno neplatí, dnes se tam prodá rozhodně více čtyřválců jak osmiválců.....

+1/−1
13.1.2017 20:31

L15a52d45i86s50l53a17v 96K75u85d52l82a51c66e51k 8238160729179

Ono v osobacich v USA diesely nikdy nikdo nepotreboval. Ani v dobe kdy ekologie byla nezname slovo.

+4/0
16.1.2017 0:56

M16a97r87e53k 82J97a14n72e66č59k73a 1847986843281

Pro mě za mě, ať diesely v osobácích zruší, nicméně by měli začít řešit především starší diesely na STK, kterým se z výfuku valí už doslova kouř, protože jezdit za takovým smraďochem je děs a ne vždy člověk stihne zapnout vnitřní okruh, aby ty smrady nemusel dýchat. Ani sebehorší benzín, není schopen na cestě takový nedýchatelný humus vyprodukovat a to jsem si svého času myslel, že nic horšího než smradlavé dvoutakty v autech být už nemůže.

+6/−6
11.1.2017 16:55

P47e24t86r 95S89k32á94l59a 7207613516330

zajímavá věc - mám na chalupě Citroen Berlingo 1.8 diesel,r.v. 1996,byl jsem teď na STK abylo mi řečeno,že má emise jako auto tak z r.2012,cca 5x nižší,než je norma

0/0
11.1.2017 18:45

P36e19t48r 53S74t42e50j15s55k40a66l 3459128314166

Ti toho nakecaj ;-D

Nase STK/SME ma noeliticke nastroje mereni emisi u dieselu. Meri nejaky kour, nejakou primitivni metodou, navic az do 2016 to merili uplne spatne a vykuchane DPF prochazeli.

NOx se nemeri vubec. Zaslepeny EGR projde jako nic.

+1/0
11.1.2017 22:02

E92d20u79a94r29d 86B91á56r89t70a 8820460960664

Na STK se měří jen kouř (saze), NOx a CO2 se neměří, na to nemají přístroje. Těžko tedy mluvit ve vašem případě o emisích jako celku.

+1/0
12.1.2017 9:03

P54e22t21r 41B91u58r42d10a 3230715629927

Mě u škodováckého 1.9 TDI z roku 2001 psal měřák u kouřivosti "pod rozlišením přístroje, 0.0". Akorát, když technik "vyhnal pavouky" při více než 3000 otáčkách, tak vyšlo jiné číslo.

Má katalyzátor, nikdy neměl DPF (to bylo v roce 01 ještě sprosté slovo), přesto nečoudí. Že by to bylo olejem, pravidelnou výměnou palivového filtru, způsobem ježdění ... ?

+3/0
13.1.2017 14:28

V90l17a66s28t66i18m97i74l 14B87u37r25i54a65n 6816964371218

Spíš bych to viděl na závadu jeho opacimetru. Samozřejmě jízda v malém zatížení, v nízkých otáčkách dieselu moc dobře nedělá a projeví se to následně i na zvýšených emisích

0/0
20.1.2017 17:19

J82a82k18u15b 41P67r13o51k20e23š 6483738532713

Ona totiž norma na zážehové motory je úplně někde jinde než na ty vznětové.

0/0
16.1.2017 17:01

V95l53a81s13t28i74m26i26l 64B10u39r42i39a37n 6336864261738

Emise u naftového motoru na stanici ME měří pouze kouřivost. Neměří se ani CO ani oxidy dusíku. Je proto jejich vyjádření naprosto amatérské

0/0
20.1.2017 17:14

J95a71n 61K49r54p27e63c 5946323224352

to je prave zasadni omyl. ono to sice coudi a smrdi - ale neni to tak zdravi nebezpecne nez ty nove, co sice coudi mene viditelne a smrdi jinak - ale produkuji tak male mikrocastice, ze je uz nemusite ani vdechovat, prostupuji totiz kuzi a oganama, a nevykaslete je jako saze ze starych kamen.

+1/−1
12.1.2017 7:15
Foto

Š94t56ě39p70á20n 59B53i35c48e67r98a 6879952658446

benzinové motory jsou na můj vkus málo živé při roztočení do otáček. I když mi to opravář nedoporučoval, když jsem zkusil benziňák, koupil jsem si znovu diesel.

+3/−5
11.1.2017 16:26

V18l69a16d63i95s92l59a52v 51B40u46r11y96š52e41k 1189242717904

benzínové motory jsou málo živé a proto závodní a sportovní auta mají benzínově motory a ne vznětové, které jsou více živé, takové dieselové ferrari, by byl pro fajšmekry ten doopravdickej zážitek

+9/−1
11.1.2017 17:16

S25t42a40n53i43s70l87a77v 56R66o41s74e68c89k12ý 9745329581309

Ferarri není auto, je to erotická hračka.

+3/0
11.1.2017 17:54
Foto

P24a81v62e47l 25K98a28l44u21s 6944936336372

Nemáte tak úplně pravdu. Peugeot a Audi s dieselem kralovali v Le Mans, Peugeot s dieselem vyhrál Dakar, letos je zatím první na třech místech. Ale Ferrari diesel si opravdu nedovedu představit. Nicméně mě se taky v obyčejných osobních autech jezdí lépe s dieselem.

+3/−1
11.1.2017 21:40

K98a27r19e76l 76H94o47r73á93k 2278369933303

Tatra s dieselem také vyhrála Dakar.

+1/0
11.1.2017 22:32

V26l63a47d59i37s42l88a78v 59B95u30r18y12š54e25k 1619212117604

já mám docela bohaté zkučenosti s moderními výkonnými motory a to jak zážehovými, tak vznětovými a můžu vám říct, že ty zážehové nejsou málo živé při roztočení do otáček a že opak je pravdou a co opravář doporučoval a co nedoporučoval na to nemá žádnej vliv, že se někomu líp jezdí dieslem, který má točivý moment 400 N při 1600 otáčkách než benzínem, který má 250 N je věc jiná a na úrovni neodborné ji namá cenu vysvětlovat

+2/0
12.1.2017 8:38

J28a67k79u50b 63P17r53o16k94e82š 6643548302583

Audi jezdilo v Le Mans i na setrvačník. Ta soutěž je myslím trochu o něčem jiném, než třeba F1.

+1/0
16.1.2017 17:10

M45a48r32e23k 13C91h49v18o75s87t26e57k 3572182256963

Zkuste dehťáka bez turba.

0/0
11.1.2017 20:22

J20a85n 72K29r97p47e60c 5186263104912

predpokladam ze jde o trolling, takovou blbost prece nikdo nemuze brat vazne.

0/0
12.1.2017 7:23

T93o66m65á56š 13V80a98l36d65e97r 7133620919

Diesel je pro lidi, co neumějí v autě řadit a nemají cit pro běh motoru, potřebují kopanec do zad při vnímání rychlosti vozu, nebo kdo jezdí moc kilometrů. Vyberte si do které skupiny patříte (pro každého čtenáře) ;-) Protože do nájezdu 25000km ročně nebylo většího rozdílu v nákladech na provoz vozu.

+3/−2
12.1.2017 8:41

M45i31l57a92n 77L43i19n16h55a85r65t 8634626367906

Teda to jsou myšlenkové pochody...;-D Co třeba auta s benzínovým motorem a automatickou převodovkou ? Také pro lidi, co neumějí řaditi ? :-P

+1/0
13.1.2017 15:59

T78o90m28á42š 14V65a82l20d71e35r 7343210369

Pro pohodlný lidi. :-) Taky máme v rodině. Nejdříve závodník, nyní pohodář.

+2/0
15.1.2017 7:13

P59e32t29r 75G76a66z72d22a 6808952559897

to by mne zajímalo co si bicera skoušel za benzín ...... xD

0/0
13.1.2017 14:46

R19u22d12o47l32f 52K46r96u88t63s40k73ý 1902364412234

Postupně vytěsnit diesely - správná cesta.

+9/−11
11.1.2017 15:57

P12a81v25e20l 70N95o34v58o40t75n54ý 6505346538566

a pak auta R^

0/0
13.1.2017 12:11

V80í44t 25J12i52r46k79a 5988919974338

Trochu mi pořád uniká, proč se ti dementi zabývají jen autama, ať se kouknou na lodě fungující na mazut, nebo letadla a jejich kerosin, to nikoho nes*re, protože z toho je težkej bussiness...

+12/−1
11.1.2017 15:43

L77i16b18o14r 80K41u23n80s15t 9510143649645

Někde jsem četl, že všechna auta na světě vyprodukují pouze 1,5 % CO2 a NOx a kdo ví co ještě a 7 největších lodí na světě vyprodukuje tolik zplodin, jako celá Velká Británie. Kdyby se všichni zaměřili na tyto lodě, tak by se problém dal snadněji řešit.

+12/−1
11.1.2017 16:00

V65í62t 65J87i36r44k54a 5528829414818

Přesně to jsem měl na mysli, viz. dvoutaktní common-rail v Emma Maersk apod.

+2/0
11.1.2017 16:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.