Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec dieselů v osobních autech se blíží: vypouštějí víc emisí než nákladní auta

Moderní dieselové motory v osobních autech jsou v ohrožení víc než dřív. Jejich vývoj totiž neúměrně zdražuje neustálé zpřísňování norem pro emise oxidu uhličitého (CO2), teď se navíc ukazuje, že produkují neúměrně mnoho oxidů dusíku (NOx). Plánované zpřísnění emisních testů tak pro ně může být smrtelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J57i56ř63í 66C36h41o11c56h85o61l93á85č 5714863670856

tak nejnovější diesel bude superultra turbo 500 ccm , sice po 80 tisících se vysype ale máte dízla :-P;-D

19.1.2017 19:05

P40e82t90r 62S70e72d18i66v69y 6577938645677

Tak renault se rozhodl jit s diesely jinou cestou nez ostatni a taky proto nenabizi vetsi diesel nez 1.6. Nechce v aute totiz pouzivat mocovinu, coz jsou dalsi naklady vedle paliva a provoz to prodrazuje. Vse dnes neni o spotrebe, ale myslim si, ze Renault tuhle svoji vyhodu nedostatecne komunikuje.

16.1.2017 11:21

V83l46a74s43t27i15m77i27l 10B70u69r60i44a76n 6106344431328

Takže to tam jako řidič do té nádržky na AdBlue jedna šestky HDI v provedení EURO 6 čurá?

20.1.2017 17:10

L87a87d79i96s69l94a23v 93K85u90d58l68a71c53e62k 8318920209499

Kdy zakazou vyrabet z duvodu CO2 sodovku?

16.1.2017 0:52

V95l53a50s79t62i65m90i91l 10B22a73l89á69č 1338593411372

Zlatá slova pane Žídek, věčná škoda, že se jaderný program za komunistů nestihl..... ono se na to přijde, jen nevíme kdy.......

jenom pro neználky, kterých je dnes už 99,9%: Temelín - 4x1000 MW, Dukovany 4x440 MW + 1asi 500MW - aktuálně 4x500MW,, Tetov 2x1000 MW, Blahutovice 2x1000 MW + na Slovensku Jaslovské Bohunice, Mochovce, Kecerovce....

15.1.2017 9:47

J95o58s94e46f 56Š20e63m32e23l79í21k 7909711320477

Pevně věřím, že Evropská komise co nejdříve odhlasuje takovou úpravu fyzikálních zákonů, že všechny spalovací motory budou vytvářet pouze a výhradně fialkovou vůni. V nejhorším případě bych připustil levanduji.

14.1.2017 19:51

T12o50m22á89š 91V43a39l26d17e39r 7313120849

Souhlasím s názorem, že moderní diesely jsou lepši než starý. Bohužel pořád smrdí. A opravdu nechodím vozy "očuchávat". Logicky když mi to vadí.;-). A pouze jsem jen uvedl příklad arogance podobných řidičů, kteří nás bohužel zamořují v našich městech zbytečně.

13.1.2017 20:21

P78e83t78r 12G30a12z88d65a 6238902119167

Kdyby to bylo už v roce 2018 tak bych se na ně nezlobil ;-D

13.1.2017 14:41

P92e69t97r 43B76u21r88d30a 3110665329307

̈Tak co vymyslí dál? Jsou tu "podměrečné" benzínové superturbo motory - a ejhle, ony místo přínosu ekologii spojily negativa dieslů (NOx) s negativy benzíňáků.

Postupen času dojde k tomu, že pro lidi, co potřebují do práce budou určena bez ohledu na vzdálenost kola, a papaláši na libovolné úrovni budou jezdit čmoudícími limuzínami za "holkama" na druhou stranu ulice.

Již v době plánování EURO 4 se mluvilo o tom, že ve městech s vyšším provozem by za výfukem byl čistější vzduch, než před sáním. Možná to byl vtip, ale v oblastech ekologicky znehodnoceným ovzduším to asi bude u EURO 6 platit doopravdy. To, že je to vlastně perpetum mobile pseudoekologové a politici neřeší.

13.1.2017 14:15

T29o47m14á24š 64V30a49l80d41e29r 7383110369

Motor dieselu pro mě smrdí šíleně. A ještě jej řidiči ve městě nechávají běžet na volnoběh, když někde čekají a s vozem stojí. To je okolo vozu hrozný smrad. Nejlepší to je, když jeden jde do školky a druhý ve voze u vchodu nechá diesel v chodu a smrdí všem pod nos, kteří ze školky vycházejí. Když je na problém upozorníte kvůli dětem , tak jsou ještě vulgární.

12.1.2017 8:33

P21e69t12r 44B23u83r98d97a 3900365459557

Neočuchávejte staré traktory a ani auta s komůrkovými diesly. Když jde o motor s katalyzátorem, tak ho po čichu nerozeznáte od benzíňáku a když má i DPF a AdBlue, tak snad ani s měřákem.

To, že v (nejen?) Čechách si část řidičů nechává odstranit vnitřek katalyzátoru a DPF - a firmy se nestydí mít na tuto fujtaxlovinu reklamy - není problém moderního dieslu, ale technických kontrol a řidičů.

Pozn.: Kdyby to stát myslel s ekologií vážně, tak by na CNG a elektromobily byla taková dotace (pro kupujícího nebo spodporující výrobu), aby se ani benzíňák nevyplatilo kupovat.

13.1.2017 14:20

J18i94ř53í 89S94c57h82w22a79c98h 8918694278196

dnes jsem prošel za nepříliš starým Volvem a ten kyselej smrad NOx by cítit opravdu velmi hodně.

13.1.2017 20:27

P76e45t85r 53S88e66d23i48v20y 6627188415637

Bohuzel cinost stanic mereni emisi u STK se zuzila na prostou snahu jak vyhovet svym zakaznikum aby merenim prosli i se zcela nevyhovujicim autem.

16.1.2017 11:27

J86a17n 35K30r48p23e86c 5296733404842

necekam ze zmena k lepsimu nastane nejak okamzite, prece jen nektera stara kamna si jako poklad budou hrdi majitele schranovat jeste dalsich 20 let bez ohledu na nehorazne naklady za udrzbu. ale je to cesta k lepsimu. snad jen jeste srovnat spotrebni dan na dehtu k benzinu a vytrati se i ta "obrovska uspora" na spotrebe. stejne se nemohu zbavit pocitu ze je jen par tech, kteri opravdu najedzdi tolik, aby se jim porizeni a provoz dieselu vyplatil.

12.1.2017 7:21

V86l38a43d53i53s98l88a12v 52B52u65r88y30š54e49k 1919662517814

těžko říct, vyplatí-nevyplatí, lidi počítat umějí a nepodceňoval bych v tomhle všechny, měl jsem 2,0 TDCi 110kW v SUVéčku, jezdil jsem s ním jen tak pro radost, čtyřkolka, najezdil jsem s ním 95 tisíc kilometrů za 4 roky a pak jsem ho prodal, spotřeba byla 6,2 litrů a to v zimě i v létě, teď mám 1,4 benzín s turbem, 103 kW, jezdím s tím stejně, taky čtyřkolka SUV, spotřeba 8,7 litrů, tedy 2,5 litru rozdíl, rozdíl je 71 tisíc korun za 4 roky, náklady na údřžbu stejné, nezohledňuju nižší cenu nafty, myslím, že diesel vyjde celkově levněji, asi ne pro všechny, ale já to neřeším, otázka je ještě prodejní cena, ale nemyslím, že by benzín nějak dramaticky ztrácel na ceně míň než diesel, spíš je opak pravdou

13.1.2017 18:47

J15a79n 41L48u50k57á92š 7917663493782

Konecne a budicek.

Kvuli emisim diesely v osobacich napr. v USA temer nejsou.

11.1.2017 18:54

J94a89n 26M22a23l13á78s83e14k 8661197186523

A není to spíše kvůli ceně paliva? Mě by se také líbilo jezdit ve třílitrovém benzínu, ale kvůli nákladům jsem nucen jezdit atmosférickým ropákem SDI.

11.1.2017 19:55

P61e43t63r 68S40t27e67j46s36k16a87l 3129818584116

Klidne si muzete koupit atmosfericky 1.0 nebo 1.4, pripadane LPG a jeste vas prestane bolet hlava z toho duneni.

11.1.2017 21:54

J14a12n 51D95l19o85u13h86ý 7934409380379

Jezdil jsem v 2.5 V6 na lpg. Naklady na 1km nizsi nez u 2 litrove nafty. Zvuk motoru fenomenalni oproti dunici chrochtajici hlasite otresnosti jmenem diesel.

12.1.2017 7:13

T78o62m72á96š 11V23a32l39d97e94r 7583380979

Srovnávat cca 180kW s 50kW je trochu mimo. Vy máte cca 4,8-5,2l spotřebu já s benzínem 6,5l to není velký rozdíl.

12.1.2017 8:36

P19e60t37r 52B88u15r34d10a 3960355129617

Diesly v osobácích v USA nebyly až na výjimky nikdy. Jen poslední desetiletí se VW snažil naučit jezdit Amiky v naftě. A to o emisích bude spíše z říše Rumburaka, protože běžný osobákový diesel nepřekoná 6litrový benziňák (a jak říkal jeden z Floridy: "Ten 4litrový Mercedes ženě na nákup stačí!") Ami nechtějí malé motory!

13.1.2017 14:24

J16i66ř55í 51S57c60h80w45a86c39h 8188574538256

to už dávno neplatí, dnes se tam prodá rozhodně více čtyřválců jak osmiválců.....

13.1.2017 20:31

L15a79d44i78s73l14a55v 47K80u87d92l36a66c86e48k 8328530619759

Ono v osobacich v USA diesely nikdy nikdo nepotreboval. Ani v dobe kdy ekologie byla nezname slovo.

16.1.2017 0:56

M70a97r60e25k 72J51a53n10e76č26k72a 1737966433401

Pro mě za mě, ať diesely v osobácích zruší, nicméně by měli začít řešit především starší diesely na STK, kterým se z výfuku valí už doslova kouř, protože jezdit za takovým smraďochem je děs a ne vždy člověk stihne zapnout vnitřní okruh, aby ty smrady nemusel dýchat. Ani sebehorší benzín, není schopen na cestě takový nedýchatelný humus vyprodukovat a to jsem si svého času myslel, že nic horšího než smradlavé dvoutakty v autech být už nemůže.

11.1.2017 16:55

P61e18t94r 26S90k33á86l12a 7207183696690

zajímavá věc - mám na chalupě Citroen Berlingo 1.8 diesel,r.v. 1996,byl jsem teď na STK abylo mi řečeno,že má emise jako auto tak z r.2012,cca 5x nižší,než je norma

11.1.2017 18:45

P66e54t78r 98S89t85e14j90s49k44a81l 3839628114626

Ti toho nakecaj ;-D

Nase STK/SME ma noeliticke nastroje mereni emisi u dieselu. Meri nejaky kour, nejakou primitivni metodou, navic az do 2016 to merili uplne spatne a vykuchane DPF prochazeli.

NOx se nemeri vubec. Zaslepeny EGR projde jako nic.

11.1.2017 22:02

E12d46u14a70r30d 61B68á53r17t69a 8440660580794

Na STK se měří jen kouř (saze), NOx a CO2 se neměří, na to nemají přístroje. Těžko tedy mluvit ve vašem případě o emisích jako celku.

12.1.2017 9:03

P74e72t23r 61B42u83r40d19a 3700925749167

Mě u škodováckého 1.9 TDI z roku 2001 psal měřák u kouřivosti "pod rozlišením přístroje, 0.0". Akorát, když technik "vyhnal pavouky" při více než 3000 otáčkách, tak vyšlo jiné číslo.

Má katalyzátor, nikdy neměl DPF (to bylo v roce 01 ještě sprosté slovo), přesto nečoudí. Že by to bylo olejem, pravidelnou výměnou palivového filtru, způsobem ježdění ... ?

13.1.2017 14:28

V36l69a68s60t43i17m69i85l 48B18u71r65i98a46n 6916204551818

Spíš bych to viděl na závadu jeho opacimetru. Samozřejmě jízda v malém zatížení, v nízkých otáčkách dieselu moc dobře nedělá a projeví se to následně i na zvýšených emisích

20.1.2017 17:19

J26a68k34u89b 63P17r20o49k48e29š 6283168932983

Ona totiž norma na zážehové motory je úplně někde jinde než na ty vznětové.

16.1.2017 17:01

V36l86a61s95t80i10m75i16l 25B72u14r86i73a53n 6706284401728

Emise u naftového motoru na stanici ME měří pouze kouřivost. Neměří se ani CO ani oxidy dusíku. Je proto jejich vyjádření naprosto amatérské

20.1.2017 17:14

J82a29n 33K40r67p45e78c 5956363954302

to je prave zasadni omyl. ono to sice coudi a smrdi - ale neni to tak zdravi nebezpecne nez ty nove, co sice coudi mene viditelne a smrdi jinak - ale produkuji tak male mikrocastice, ze je uz nemusite ani vdechovat, prostupuji totiz kuzi a oganama, a nevykaslete je jako saze ze starych kamen.

12.1.2017 7:15
Foto

Š92t27ě74p90á12n 33B74i94c58e10r74a 6309302538676

benzinové motory jsou na můj vkus málo živé při roztočení do otáček. I když mi to opravář nedoporučoval, když jsem zkusil benziňák, koupil jsem si znovu diesel.

11.1.2017 16:26

V69l31a24d74i27s14l15a34v 64B47u30r93y61š18e24k 1839302407524

benzínové motory jsou málo živé a proto závodní a sportovní auta mají benzínově motory a ne vznětové, které jsou více živé, takové dieselové ferrari, by byl pro fajšmekry ten doopravdickej zážitek

11.1.2017 17:16

S27t45a56n83i30s44l49a24v 54R51o26s14e14c32k20ý 9895849461659

Ferarri není auto, je to erotická hračka.

11.1.2017 17:54
Foto

P57a26v13e86l 65K37a66l32u41s 6634856886292

Nemáte tak úplně pravdu. Peugeot a Audi s dieselem kralovali v Le Mans, Peugeot s dieselem vyhrál Dakar, letos je zatím první na třech místech. Ale Ferrari diesel si opravdu nedovedu představit. Nicméně mě se taky v obyčejných osobních autech jezdí lépe s dieselem.

11.1.2017 21:40

K18a14r68e76l 88H51o73r92á62k 2158569563133

Tatra s dieselem také vyhrála Dakar.

11.1.2017 22:32

V11l23a76d35i49s93l48a82v 80B18u95r35y71š68e60k 1479132127584

já mám docela bohaté zkučenosti s moderními výkonnými motory a to jak zážehovými, tak vznětovými a můžu vám říct, že ty zážehové nejsou málo živé při roztočení do otáček a že opak je pravdou a co opravář doporučoval a co nedoporučoval na to nemá žádnej vliv, že se někomu líp jezdí dieslem, který má točivý moment 400 N při 1600 otáčkách než benzínem, který má 250 N je věc jiná a na úrovni neodborné ji namá cenu vysvětlovat

12.1.2017 8:38

J40a77k93u74b 39P78r47o40k98e56š 6793228772163

Audi jezdilo v Le Mans i na setrvačník. Ta soutěž je myslím trochu o něčem jiném, než třeba F1.

16.1.2017 17:10

M59a98r31e28k 12C18h10v69o88s68t47e62k 3872122386473

Zkuste dehťáka bez turba.

11.1.2017 20:22

J90a25n 16K56r44p85e10c 5446873884242

predpokladam ze jde o trolling, takovou blbost prece nikdo nemuze brat vazne.

12.1.2017 7:23

T81o49m68á64š 48V35a85l27d60e52r 7313200589

Diesel je pro lidi, co neumějí v autě řadit a nemají cit pro běh motoru, potřebují kopanec do zad při vnímání rychlosti vozu, nebo kdo jezdí moc kilometrů. Vyberte si do které skupiny patříte (pro každého čtenáře) ;-) Protože do nájezdu 25000km ročně nebylo většího rozdílu v nákladech na provoz vozu.

12.1.2017 8:41

M68i84l53a33n 92L10i98n11h50a88r74t 8654596397106

Teda to jsou myšlenkové pochody...;-D Co třeba auta s benzínovým motorem a automatickou převodovkou ? Také pro lidi, co neumějí řaditi ? :-P

13.1.2017 15:59

T67o67m17á41š 80V60a29l31d90e39r 7373410289

Pro pohodlný lidi. :-) Taky máme v rodině. Nejdříve závodník, nyní pohodář.

15.1.2017 7:13

P23e93t60r 40G72a84z45d84a 6278252899647

to by mne zajímalo co si bicera skoušel za benzín ...... xD

13.1.2017 14:46

R82u48d27o75l73f 68K35r87u60t84s62k13ý 1262864342334

Postupně vytěsnit diesely - správná cesta.

11.1.2017 15:57

P11a12v69e70l 69N32o74v80o14t29n65ý 6255316818896

a pak auta R^

13.1.2017 12:11

V26í89t 95J33i17r17k90a 5198649534538

Trochu mi pořád uniká, proč se ti dementi zabývají jen autama, ať se kouknou na lodě fungující na mazut, nebo letadla a jejich kerosin, to nikoho nes*re, protože z toho je težkej bussiness...

11.1.2017 15:43

L67i72b79o87r 31K41u67n39s89t 9660623939535

Někde jsem četl, že všechna auta na světě vyprodukují pouze 1,5 % CO2 a NOx a kdo ví co ještě a 7 největších lodí na světě vyprodukuje tolik zplodin, jako celá Velká Británie. Kdyby se všichni zaměřili na tyto lodě, tak by se problém dal snadněji řešit.

11.1.2017 16:00

V22í78t 94J10i92r64k16a 5328459624808

Přesně to jsem měl na mysli, viz. dvoutaktní common-rail v Emma Maersk apod.

11.1.2017 16:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.