Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

A50d86a37m 46Ž97í35d29e17k 8805322345283

A ted trosku velkych cisel ...

2 nejspinavejsi ceske elektrarny (Pocerady a Tusimice 2) za rok vyprodukuji 10.000.000 tun CO2

v CR je cca 5 mil. aut ... kdyby kazde najelo 20000 km/rok ... tak je to 100 miliard km podle soucasne normy smi auta vypustit 100 g CO2/km ...

a jsme na 10.000.000 tun CO2

opravdu je v CR problem 5 milionu osobnich aut?

a nebylo by levnejsi / cistejsi / zdravejsi zlikvidovat hnedouhelne elektrarny a misto VSECH postavit JEDNU jadernou a dostavet Temelin a zaroven prestat buzerovat kvuli pseudo-blabolum ohledne osobnich vozu ??

+84/−5
doporučit
10.1.2017 16:58

P45e95t46r 42K58o16l50o78u17š37e76k 6379238323684

Problém je v tom, že EU nechce čisté automobily, ona chce vykázat že se chová ekologicky. Ona - ne auta!

Proto všechno přepočítává na CO2 na km a toto chce snižovat. To číslo!!!

Problém je že to číslo je získané úplně blbě. V testu, kde se řidič doslova plouží a to jak s Fábií tak s Ferrari a dosáhne maximálně na pár sekund rychlosti 110 km/h.

Takže u Fábie se třeba dostanete na polovinu maxima otáček a u Ferrari máte problém, aby vám motor nechcípl. Ale tak nikdo nejezdí.

U nákladních aut to měří jinak:

Vezmou motor bez auta a otestují ho v celém rozsahu otáček s maximem zatížení protože tak to auto bude jezdit - nejhorší případ.

Takže u osobáků vylepšují a investují miliardy euro na to, aby to stejně v provozu bylo úplně jinak.

U osobáků máte 100% jistotu, že když autu dáte co proto, tak všechny blbosti za miliardy fungovat nebudou, protože to test nevyžaduje ( testuje za ne lehoučkou nožičku - Já říkám, že v EU není žádný limit na emise osobních aut a je to pravda - je limit na emise při nízkém zatížení - při vysokém není!!!!)

U náklaďáků to není navázané na spotřebu a testuje se to s maximem zatížení, takže máte relativně jistotu, že až to auto vezmete a dáte mu co proto, tak bude vykazovat to co naměřili. ( pokud nepodvádí )

To co předvádí EU je klasické vyhazování peněz jen kvůli tomu, že to mají v hlavě totálně pomotané. Přitom by stačilo vzít a testovat při maximu zatížení a tam snižovat ty emise. Nikoli se snažit dosáhnout s lehkou nožičkou super mega výsledku.

+63/−3
doporučit
10.1.2017 15:51

J40i85ř41í 71B89r14o21ž 5809515422447

Svět se zbláznil. zatímco všechna osobní auta na světě vyprodukují cca 1% zplodin, skutečně velké znečistitele nikdo neřeší. Zelení teroristé, táhněte již do ... víte kam!

+48/−2
doporučit
10.1.2017 16:48


M47i10c59h41a19l 78K88o84č86í 1681845573553

Hmmm, a kolik vyprodukuje do vzduchu zplodin neustále stěhování EU cirkusu mezi Francií a Belgii? To pány Bruselské vyžírky nějak netankuje.

+39/−1
doporučit
10.1.2017 17:45

T24o28m67á39š 23L20i10s33k74a 6660879304494

Soudruzi Eurokomunisté, hlasování o přírodních zákonech se ukázalo jako neúčinné, musíme proto zvýšit úsilí a tyhle ty evropské hodnoty prohlasovat je znovu a přísněji, ať žije nejvyšší bruselský lidový komisariát 3x hurá

+29/0
doporučit
10.1.2017 17:01

M60a43r23t34i24n 94B98u23n68e49š 8285754270962

2030 ? To už budeme jezdit v Evropě na velbloudech !

+47/−4
doporučit
10.1.2017 16:48

J47i37ř45í 10S54o38c85h56o71r 1462802673411

Bludy, fyziku nelze ošálit. Množství CO2 na km je nepřímo úměrné účinnosti motoru a to mají dieselové motory z principu vyšší než benzínové. Ale ke zvyšování účinnosti dochází také zvyšováním spalovací teploty, což přináší zvýšenou tvorbu NOx. Ty lze poměrně dobře eliminovat selektivní katalytickou redukcí (AbBlue). Tato technologie se již nějakou dobu používá u nových nákladních aut, proto nižší emise a nyní se nasazuje i u nových osobáků, proto dobré výsledky u Tiguanu. On benzín má podobné problémy, jen se o nich nemluví.

+57/−6
doporučit
10.1.2017 14:53

R42i20c71h43a70r20d 69P28ů55ž71a 9610539890578

já tahle zástupná "řešení"nějak nemusím. Ono když 6(slovy ŠEST)největších lodí světa má větší emise než všechna auta světa dohromady...tak bláznit kolem aut může fakt jen šašek, který nehledá řešení, ale jen jak se zviditelnit...

+50/−5
doporučit
10.1.2017 16:10

J41i55r78i 48H63o94m22o61l94k39a 6654436

Já bych zakázal všechno a vrátil se do lesů...

+23/0
doporučit
10.1.2017 16:04
Foto

M91i62l13o71s75l53a56v 63D66o12u95b16r57a65v56a 6782918651820

To je jako tvrdit, že víc zplodin způsobí zapálená sirka než táborový oheň!!

+21/0
doporučit
10.1.2017 16:51

R55u64d80o53l11f 92P96e26k71á28r80e25k 9422761379283

No, měli by se vykašlat na tu chiméru se škodlivým (haha) CO2 a bude dostatek prostoru řešit NOx či saze...

+21/0
doporučit
10.1.2017 16:01

J16i24n82d94ř18i96c35h 90K38u58c72h89a97ř 4486433688

Diselobojci by si měli uvědomit, že díky prodeji dieselu mohou automobilky prodávat levně benzíny. Diesely totiž snižují průměrné COx emise. S benzínem by automobilky platily pokuty za překročení COx a ty by ve finále zaplatil zákazník

+32/−3
doporučit
10.1.2017 15:31

J39a56r20o77s21l19a12v 78P77o37r83t 7459847869635

Kdy se začnou konečně vyrábět šlapací auta - sen ekoteroristů , švédská premiérka prohlásila že auta na fosilní paliva skončí v roce 2030 a ono to k tomu opravdu spěje .

+32/−4
doporučit
10.1.2017 15:03

M38a30r46t50i63n 19S69e73d58o38n88a 5247523290179

Je treba si rici pravdu. Diesel v osobnich vozech se nikde jinde masove neujal vyjma Evropy. Duvodem jsou podminky provozu (do zim v Rusku ci US a Kanady se nafta nehodi) a hlavne danove duvody. Pokud nafta v EU stoji vyrazne mene penez nez benzin (napr. Italie, Recko, Island atd) tak se neslo divit ze v nekterych zemich diesel tvoril 80% prodeje novych aut. Je proste fakt ze diesel se narocny na servis ale pri vetsim najezdu se diky lacinemu palivu lidem vyplacel. Pokud by benzin nebyt tak moc daneny tak nedoslo k jeho masovemu rozsireni.

+29/−4
doporučit
10.1.2017 16:39

P28a33v83e22l 84S84e66d58l16á96k 3220146268801

Hm. A jak že se dosáhne aby nekouřily a negenerovaly NOx benzínové motory, když půjdeme na "95g CO2 / km"?

+15/0
doporučit
10.1.2017 15:19

D23a89v15i51d 94R43y69c60h97e79t58s69k81ý 9606491310930

Důsledek naprosto idiotského a v důsledku katastrofálního působení EU. Bylo by možné uznat, že vliv autodopravy na CO2 je naprosto mizivý oproti lodní dopravě a prdění krav. Je ale třeba obyvatelstvo cepovat stůj co stůj a evropský byrokraticky parazit by neměl agendu. Takže se vymyslí systém, který je naprosto nesplnitelný, když ho automobilky nesplní tak se místo Euro-Ecoterrorist-Gate udělá Dieselgate, vina se svalí na VW. Pak se systém vymění, to už mezitím máme ale všechna auta koupená "špatně". Bolševická EU nás všechny umlátí.

+20/−2
doporučit
10.1.2017 16:36

J59a58n 70M18a59t61u72c11h77a 5715719397526

Osobně nafťák nemám. Mám rád benzíňák a jezdím benzíňákem. Hlavně proto, že nesnáším saze z auta přede mnou a nechci to dělat svému okolí. Dále pak proto, že nenajedu tolik km aby se mi dražší nafta vyplatila.

Na druhou stranu, asi bude nutný začít nácvik jízdy na kole, až nám Brusel zakáže jezdit autem. Doufám jen, že aspoň moje osobní emise budou stále v normě.

+14/0
doporučit
10.1.2017 20:25

J51o14s52e92f 45Z48d82r72á56h85a46l 2660350141628

Diesel v osobáku má smysl u aut, co jezdí na delší vzdálenosti. Vetsina jich ale jezdí kolem komína, s nezahřátými motory a to trochu postrádá smysl.

+14/0
doporučit
10.1.2017 17:06

J25a12n 15B18a84r12t61á55č54e71k 6625385420499

No začalo to koncem 80. let honem na CO2, děti v OSN před tleskajícími panáky srdceryvně vyprávěli příběhy na toto téma, v Evropě se začali okolo počátku 90.let masivně propagovat diesely. Během let se ukázalo, že CO2 není až zas tak horké, tak se vymyslel další nepřítel a vznikla z toho současná situace, kterou je třeba po eurosocialsiticku zregulovat. Ačkoli tu je elektromotor, tak masovější využití má pod trolejemi, ve skladech pro VZV, kde je blízko nabíječka. Praktické využití baterek je na baterky a ono se najde něco i na ně. Z ekologie je provázaný byznys kdy jsou prachy za odpustky trvalým zdrojem příjmů lehkoživek typu tran zelených atp. Minimálně dokud bude spalovací motor, tak spaliny obsahují tolik částic, že se dá bojovat na základě uměle vytvořeného problému proti čemukoli do aleluja.

+13/0
doporučit
10.1.2017 18:39

J26a71n 97V30o54r37á54č 4269888252113

Jsem xenofob,rasista a jezdím naftovým autem - jsem zvědav kdy mě zavřou :)

Každopádně nemám problém s jinými názory. Pokud někdo vidí zlo v obyčejných žárovkách, překapávačích na kávu, vysavačích a nevím v čem ještě, nevadí mi to ale proč mi ten názor vnucuje a co horší ty věci zakazuje ?

+13/0
doporučit
10.1.2017 18:02

T47o31m12á72š 34R50a33d57n19i84c 2743658624541

no jo, ale do některých aut se diesely prostě hodí. Zkuste mít malé SUV s atmosférickým benzínem... pod 10 litrů na 100 se dostanete jen hodně lehkou nohou a na dálničních 130 můžete zapomenout. Kromě toho, že absence výkonu v nižších otáčkách dělá auto líným.

A mít turbo, kterému občas šlápnete na krk při předjíždění nebo třeba rychlému vyjetí z vedlejší, taky není na škodu. Jistě, atmosférický benzíňák ten výkon umí taky, ale komu se chce točit 5,5 k otáček...Turbo benzíny jsou lepší, ale ty vypouštějí také pevné částice a jsme tam, co jsme byli.

+25/−5
doporučit
10.1.2017 15:59

F50r88a58n96t30a 81N19u49d32l40i23s 5485463808757

To sou zas pindy. A co nám tím jako chcete naznačit? Že bude nafta brzo za 50,-? Nebo že Evropská komise na naftový auta uvalí takový daně (a emisní limity), že se je nebude vyplácet provozovat? A že nám pak jako "ekologickou alternativu" budou cpát předražený hybridy nebo elektriky? Nebo co jako? Kdyby nebylo průšvihu VW, nikdo by se kouřivostí dieselů v osobákách nezabejval ("plní Euro 6? plní, tak co?"). A teď se můžou všichni přetrhnout.

+17/−2
doporučit
10.1.2017 16:44

M17a98r23t88i17n 46K79a59r82á30s30e38k 9808323638508

Uvaha, ze dieselum "skodi" prisnejsi emise na CO2 je pomerne zajimava, clovek by rekl ze diesely naopak z tlaku na snizeni spotreby (emisi co2) v evrope tezi a diky tomu se jich tu tolik prodava...

+14/−1
doporučit
10.1.2017 14:45

K15a44r74e13l 48N95o28v67á43č90e97k 5971715589846

Chybí mi vysvětlení, proč velké motory náklaďáků produkují méně škodlivin než malé motory osobáků. Vždyť náklaďák má mnohem vyšší spotřebu nafty.

+16/−2
doporučit
10.1.2017 16:11

J14i52r80i 11G85a61z75d55a 8184703384744

tak hlavne, ze to vedi a automobilky si stezuji na velke naklady. jen nabidka tomu neodpovida. kupr si chtit koupit SUV, v automatu, awd a benzinu, je skoro nemozny ukol, nebo prilis drahe. hlavne,ze Renault/Nissan konstatuji, ze to je slepa ulicka a pritom v nabidce nemajji nic jineho....

+11/0
doporučit
10.1.2017 16:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.