Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

A69d28a88m 43Ž15í98d40e24k 8155272945793

A ted trosku velkych cisel ...

2 nejspinavejsi ceske elektrarny (Pocerady a Tusimice 2) za rok vyprodukuji 10.000.000 tun CO2

v CR je cca 5 mil. aut ... kdyby kazde najelo 20000 km/rok ... tak je to 100 miliard km podle soucasne normy smi auta vypustit 100 g CO2/km ...

a jsme na 10.000.000 tun CO2

opravdu je v CR problem 5 milionu osobnich aut?

a nebylo by levnejsi / cistejsi / zdravejsi zlikvidovat hnedouhelne elektrarny a misto VSECH postavit JEDNU jadernou a dostavet Temelin a zaroven prestat buzerovat kvuli pseudo-blabolum ohledne osobnich vozu ??

+84/−5
doporučit
10.1.2017 16:58

P33e58t66r 65K46o69l30o11u73š38e31k 6549888473794

Problém je v tom, že EU nechce čisté automobily, ona chce vykázat že se chová ekologicky. Ona - ne auta!

Proto všechno přepočítává na CO2 na km a toto chce snižovat. To číslo!!!

Problém je že to číslo je získané úplně blbě. V testu, kde se řidič doslova plouží a to jak s Fábií tak s Ferrari a dosáhne maximálně na pár sekund rychlosti 110 km/h.

Takže u Fábie se třeba dostanete na polovinu maxima otáček a u Ferrari máte problém, aby vám motor nechcípl. Ale tak nikdo nejezdí.

U nákladních aut to měří jinak:

Vezmou motor bez auta a otestují ho v celém rozsahu otáček s maximem zatížení protože tak to auto bude jezdit - nejhorší případ.

Takže u osobáků vylepšují a investují miliardy euro na to, aby to stejně v provozu bylo úplně jinak.

U osobáků máte 100% jistotu, že když autu dáte co proto, tak všechny blbosti za miliardy fungovat nebudou, protože to test nevyžaduje ( testuje za ne lehoučkou nožičku - Já říkám, že v EU není žádný limit na emise osobních aut a je to pravda - je limit na emise při nízkém zatížení - při vysokém není!!!!)

U náklaďáků to není navázané na spotřebu a testuje se to s maximem zatížení, takže máte relativně jistotu, že až to auto vezmete a dáte mu co proto, tak bude vykazovat to co naměřili. ( pokud nepodvádí )

To co předvádí EU je klasické vyhazování peněz jen kvůli tomu, že to mají v hlavě totálně pomotané. Přitom by stačilo vzít a testovat při maximu zatížení a tam snižovat ty emise. Nikoli se snažit dosáhnout s lehkou nožičkou super mega výsledku.

+63/−3
doporučit
10.1.2017 15:51

J17i12ř97í 45B61r51o32ž 5369355182417

Svět se zbláznil. zatímco všechna osobní auta na světě vyprodukují cca 1% zplodin, skutečně velké znečistitele nikdo neřeší. Zelení teroristé, táhněte již do ... víte kam!

+48/−2
doporučit
10.1.2017 16:48


M23i66c66h82a49l 32K36o26č38í 1341875313773

Hmmm, a kolik vyprodukuje do vzduchu zplodin neustále stěhování EU cirkusu mezi Francií a Belgii? To pány Bruselské vyžírky nějak netankuje.

+39/−1
doporučit
10.1.2017 17:45

T94o15m59á72š 41L95i44s53k66a 6280329214174

Soudruzi Eurokomunisté, hlasování o přírodních zákonech se ukázalo jako neúčinné, musíme proto zvýšit úsilí a tyhle ty evropské hodnoty prohlasovat je znovu a přísněji, ať žije nejvyšší bruselský lidový komisariát 3x hurá

+29/0
doporučit
10.1.2017 17:01

M80a43r37t11i32n 41B56u14n56e62š 8445894870982

2030 ? To už budeme jezdit v Evropě na velbloudech !

+47/−4
doporučit
10.1.2017 16:48

J27i72ř19í 55S28o80c30h50o56r 1912592933381

Bludy, fyziku nelze ošálit. Množství CO2 na km je nepřímo úměrné účinnosti motoru a to mají dieselové motory z principu vyšší než benzínové. Ale ke zvyšování účinnosti dochází také zvyšováním spalovací teploty, což přináší zvýšenou tvorbu NOx. Ty lze poměrně dobře eliminovat selektivní katalytickou redukcí (AbBlue). Tato technologie se již nějakou dobu používá u nových nákladních aut, proto nižší emise a nyní se nasazuje i u nových osobáků, proto dobré výsledky u Tiguanu. On benzín má podobné problémy, jen se o nich nemluví.

+57/−6
doporučit
10.1.2017 14:53

R73i87c55h48a43r71d 42P50ů91ž87a 9360119560748

já tahle zástupná "řešení"nějak nemusím. Ono když 6(slovy ŠEST)největších lodí světa má větší emise než všechna auta světa dohromady...tak bláznit kolem aut může fakt jen šašek, který nehledá řešení, ale jen jak se zviditelnit...

+50/−5
doporučit
10.1.2017 16:10

J72i47r51i 25H81o52m96o26l79k57a 6724136

Já bych zakázal všechno a vrátil se do lesů...

+23/0
doporučit
10.1.2017 16:04
Foto

M39i85l39o86s44l51a37v 13D81o25u11b24r10a28v55a 6582358841810

To je jako tvrdit, že víc zplodin způsobí zapálená sirka než táborový oheň!!

+21/0
doporučit
10.1.2017 16:51

R53u71d16o56l13f 14P75e76k50á40r56e17k 9962751409413

No, měli by se vykašlat na tu chiméru se škodlivým (haha) CO2 a bude dostatek prostoru řešit NOx či saze...

+21/0
doporučit
10.1.2017 16:01

J55i20n15d52ř83i72c52h 91K56u45c37h25a62ř 4966483908

Diselobojci by si měli uvědomit, že díky prodeji dieselu mohou automobilky prodávat levně benzíny. Diesely totiž snižují průměrné COx emise. S benzínem by automobilky platily pokuty za překročení COx a ty by ve finále zaplatil zákazník

+32/−3
doporučit
10.1.2017 15:31

J94a75r28o40s33l39a36v 81P68o73r86t 7719347189145

Kdy se začnou konečně vyrábět šlapací auta - sen ekoteroristů , švédská premiérka prohlásila že auta na fosilní paliva skončí v roce 2030 a ono to k tomu opravdu spěje .

+32/−4
doporučit
10.1.2017 15:03

M47a68r86t10i47n 29S41e96d80o28n23a 5987663760609

Je treba si rici pravdu. Diesel v osobnich vozech se nikde jinde masove neujal vyjma Evropy. Duvodem jsou podminky provozu (do zim v Rusku ci US a Kanady se nafta nehodi) a hlavne danove duvody. Pokud nafta v EU stoji vyrazne mene penez nez benzin (napr. Italie, Recko, Island atd) tak se neslo divit ze v nekterych zemich diesel tvoril 80% prodeje novych aut. Je proste fakt ze diesel se narocny na servis ale pri vetsim najezdu se diky lacinemu palivu lidem vyplacel. Pokud by benzin nebyt tak moc daneny tak nedoslo k jeho masovemu rozsireni.

+29/−4
doporučit
10.1.2017 16:39

P24a53v91e65l 22S30e57d98l17á26k 3830336838201

Hm. A jak že se dosáhne aby nekouřily a negenerovaly NOx benzínové motory, když půjdeme na "95g CO2 / km"?

+15/0
doporučit
10.1.2017 15:19

D85a80v66i48d 41R88y55c74h96e10t71s63k77ý 9476221200390

Důsledek naprosto idiotského a v důsledku katastrofálního působení EU. Bylo by možné uznat, že vliv autodopravy na CO2 je naprosto mizivý oproti lodní dopravě a prdění krav. Je ale třeba obyvatelstvo cepovat stůj co stůj a evropský byrokraticky parazit by neměl agendu. Takže se vymyslí systém, který je naprosto nesplnitelný, když ho automobilky nesplní tak se místo Euro-Ecoterrorist-Gate udělá Dieselgate, vina se svalí na VW. Pak se systém vymění, to už mezitím máme ale všechna auta koupená "špatně". Bolševická EU nás všechny umlátí.

+20/−2
doporučit
10.1.2017 16:36

J68a15n 17M59a42t79u68c94h82a 5895689797826

Osobně nafťák nemám. Mám rád benzíňák a jezdím benzíňákem. Hlavně proto, že nesnáším saze z auta přede mnou a nechci to dělat svému okolí. Dále pak proto, že nenajedu tolik km aby se mi dražší nafta vyplatila.

Na druhou stranu, asi bude nutný začít nácvik jízdy na kole, až nám Brusel zakáže jezdit autem. Doufám jen, že aspoň moje osobní emise budou stále v normě.

+14/0
doporučit
10.1.2017 20:25

J62o94s56e86f 93Z47d56r60á34h86a14l 2490560901928

Diesel v osobáku má smysl u aut, co jezdí na delší vzdálenosti. Vetsina jich ale jezdí kolem komína, s nezahřátými motory a to trochu postrádá smysl.

+14/0
doporučit
10.1.2017 17:06

J58a52n 20B86a96r86t24á28č76e59k 6525115960529

No začalo to koncem 80. let honem na CO2, děti v OSN před tleskajícími panáky srdceryvně vyprávěli příběhy na toto téma, v Evropě se začali okolo počátku 90.let masivně propagovat diesely. Během let se ukázalo, že CO2 není až zas tak horké, tak se vymyslel další nepřítel a vznikla z toho současná situace, kterou je třeba po eurosocialsiticku zregulovat. Ačkoli tu je elektromotor, tak masovější využití má pod trolejemi, ve skladech pro VZV, kde je blízko nabíječka. Praktické využití baterek je na baterky a ono se najde něco i na ně. Z ekologie je provázaný byznys kdy jsou prachy za odpustky trvalým zdrojem příjmů lehkoživek typu tran zelených atp. Minimálně dokud bude spalovací motor, tak spaliny obsahují tolik částic, že se dá bojovat na základě uměle vytvořeného problému proti čemukoli do aleluja.

+13/0
doporučit
10.1.2017 18:39

J58a97n 85V93o23r46á75č 4169908522733

Jsem xenofob,rasista a jezdím naftovým autem - jsem zvědav kdy mě zavřou :)

Každopádně nemám problém s jinými názory. Pokud někdo vidí zlo v obyčejných žárovkách, překapávačích na kávu, vysavačích a nevím v čem ještě, nevadí mi to ale proč mi ten názor vnucuje a co horší ty věci zakazuje ?

+13/0
doporučit
10.1.2017 18:02

T62o77m44á28š 12R19a85d87n74i46c 2403798814821

no jo, ale do některých aut se diesely prostě hodí. Zkuste mít malé SUV s atmosférickým benzínem... pod 10 litrů na 100 se dostanete jen hodně lehkou nohou a na dálničních 130 můžete zapomenout. Kromě toho, že absence výkonu v nižších otáčkách dělá auto líným.

A mít turbo, kterému občas šlápnete na krk při předjíždění nebo třeba rychlému vyjetí z vedlejší, taky není na škodu. Jistě, atmosférický benzíňák ten výkon umí taky, ale komu se chce točit 5,5 k otáček...Turbo benzíny jsou lepší, ale ty vypouštějí také pevné částice a jsme tam, co jsme byli.

+25/−5
doporučit
10.1.2017 15:59

F95r48a76n79t36a 50N46u58d17l75i87s 5275543438537

To sou zas pindy. A co nám tím jako chcete naznačit? Že bude nafta brzo za 50,-? Nebo že Evropská komise na naftový auta uvalí takový daně (a emisní limity), že se je nebude vyplácet provozovat? A že nám pak jako "ekologickou alternativu" budou cpát předražený hybridy nebo elektriky? Nebo co jako? Kdyby nebylo průšvihu VW, nikdo by se kouřivostí dieselů v osobákách nezabejval ("plní Euro 6? plní, tak co?"). A teď se můžou všichni přetrhnout.

+17/−2
doporučit
10.1.2017 16:44

M27a51r60t66i22n 43K18a79r98á73s50e66k 9228323168288

Uvaha, ze dieselum "skodi" prisnejsi emise na CO2 je pomerne zajimava, clovek by rekl ze diesely naopak z tlaku na snizeni spotreby (emisi co2) v evrope tezi a diky tomu se jich tu tolik prodava...

+14/−1
doporučit
10.1.2017 14:45

K28a14r20e26l 97N97o36v63á11č37e14k 5701675399846

Chybí mi vysvětlení, proč velké motory náklaďáků produkují méně škodlivin než malé motory osobáků. Vždyť náklaďák má mnohem vyšší spotřebu nafty.

+16/−2
doporučit
10.1.2017 16:11

J63i52r43i 57G94a78z23d68a 8494873684764

tak hlavne, ze to vedi a automobilky si stezuji na velke naklady. jen nabidka tomu neodpovida. kupr si chtit koupit SUV, v automatu, awd a benzinu, je skoro nemozny ukol, nebo prilis drahe. hlavne,ze Renault/Nissan konstatuji, ze to je slepa ulicka a pritom v nabidce nemajji nic jineho....

+11/0
doporučit
10.1.2017 16:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.