Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Nejslavnější tatrovky. Auta se v Kopřivnici vyrábí už 120 let

Letos uplyne 120 let od zahájení výroby automobilů v Kopřivnici. Připomeňme si její největší legendy - Tatru 11, Hadimršku, proudnicové tatrovky od průkopnické Tatry 77 až po papalášskou šestsettrojku a samozřejmě také slavné náklaďáky. Takhle je zobrazovaly dobové reklamy v odborných i společenských časopisech, prospekty a brožury.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a34r63o37m39í30r 22H21a39u43p53t 5725553912541

Jednou za mnou přišli, abych přispěl pět tisíc na pohřeb člena ÚV KSČ. Řekl jsem, že za pět tisíc pohřbím celý ÚV sám...

0/0
1.2.2017 16:52

J71a19k21u41b 53M24a60š34e88k 6832166360177

mno nejvic se mi libi to, ze kdyz je v cr nejake americke auto tak se ohlidnete a reknete si hezky ale to znam. ale v usa bo kanade uvidi tuzemec tohle tak bude cucet o poznani vic :) jeto mnohem vetsi rarita.

0/0
1.2.2017 12:37

V20e43r45o17n90i22k33a 98M19a54r62t72í83n47k66o65v22á 1353283930

Jede Tatra po silnici,

občas trošku nadskočí,

důchodci už nejsou hbití,

málo který uskočí ;-D

+2/0
27.1.2017 20:13

V33l96a66d83i93m38í49r 55N62e54j26e96z76c96h60l14e54b 3691655291837

Teskně hučí motor Tatry

teskně hučí do noci.

Kumu Tatra prsa drtí,

tomu není pomoci.

Na přechodu pro chodce

Tatra drtí důchodce.

Důchodce řve bolestí,

Tatra ho však nepustí.

+3/0
27.1.2017 17:58

T54o29m33á81š 37T75a83t79í54č20e33k 5140392340318

Jenom detailíček ke krásné fotogalerii: Na obrázku 18 se zcela očividně nejedná o plakát z Austrálie, protože "Ons plan een Tatra" je holandsky ("Plánujeme Tatru") a město, kde ji lze koupit - s'Gravenhage -, se nachází v Nizozemí, v provincii Jižní Holandsko, a česky se mu říká Haag. ;-)

0/0
27.1.2017 11:20

R54a21d79e63k 96F41o96l68p23r76e71c80h35t

Díky, opraveno.

+1/0
27.1.2017 11:24

V13á84c66l80a12v 60P64o73l48á87š58e52k 9706200951587

Jedno auto se vyrábí, ale auta se vyrábějí.

0/0
27.1.2017 9:26

R72a84d85e73k 62F46o56l82p44r19e77c15h10t

Jasně, díky za upozornění, moje chyba, opravím.

+2/0
27.1.2017 9:37
Foto

T22o58m94á40š 97D13v95o97ř96á78k 7255476687981

Myslím, že obě verze jsou v pořádku. ;-)

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=vyr%C3%A1b%C3%AD

+2/0
27.1.2017 9:38

R21o90s38t73i10s22l36a69v 83D88e84m72b16o36w93s94k26i 8851122370901

Tatrovky byly krásné vozy, 603 se mi líbí snad nejvíc.

+4/0
27.1.2017 8:42

I14v24a43n 91M15i95n45á23ř 7882554747581

Je krásné, jak dobové reklamní plakáty - i ty nejposledněji prezentované, z dob reálného socializmu - nabývají věkem na půvabu. Je docela škoda, že rukodělná kresba z reklamy zcela vymizela.

+5/0
27.1.2017 6:56

J50o57s84e64f 92K40o46m10e10n67d65a 3669979894687

Nevymizela zcela, jen je jí málo.

0/0
27.1.2017 7:05

M38i22r88o40s73l61a72v 27T94i22š86e97r 4849449644692

Protože je pekelně drahá

0/0
27.1.2017 8:22

V55a91c67l19a89v 79V15a69v20r52a 3867434295587

ÓÓ nikoliv Folprechte, v Tatře se nevyrábí žádné její osobní auto. A nikdy vyrábět nebude a na to můžeš vzít jed. Jen se o tom čas od času píše. Nic víc. Tak jako ty píšeš a jako oni, jen nesmysly. Ba dokonce ani Škodovka NENÍ česká. I když si ji mohla vláda odkoupit jako státní chcete-li národní podnik, a nechat si ji zmodernizovat od kohokoliv na Západě, a nakonec při té možnosti tam dokonce mohli vyrábět JMÉNEM STÁTU jakékoliv moderní vozidlo. Až se o tom bude jednou po 30 - 50ti letech psát svobodně, to si počtete.

Státu jde ze Škocovky jen daň a zisk jde do Německa.

Tatra dopadla lépe. Je aspoň (snad) v českých rukou a nebyla prodána jako doslova snad všechno i se zbytky kdysi slavého průmysu jež vyvážel do celého světa. Mno dnes tak součástky nebo komponenty do Němec a Francie. Věřím ovšem že to nebyl plán tunelářů. Ti jen tunelovali a prodávaly trosky průmyslu zahraničním podnikatelům.

Tatra vyráběla už za první republiky osobní auta a vyráběli je i komunisti. Na tom nic neoddiskutuje žádný "takynovinář"

Nejslavnější Tatrovky. Auta se opravdu vyrábějí v Kopřivnici 120 let, ale rozhodně ne dnes osobní. To už Tatra neumí a umět nikdy nebude. Jen za rok, dva si zase přečteme že vyrábět se BUDOU. Jednou..

+1/−16
27.1.2017 4:12

J50a61r67o95s45l55a33v 88D76r68o80z29d 6713749610657

Václave, nevím, proč Vy tak lpíte na té vlastnické struktuře. Historicky je Škoda samozřejmě česká značka, dnes zaměstnává tisíce Čechů a vyrábí podstatnou část své produkce v České republice, tedy je česká úplně stejně, jako je třeba Volvo švédské nebo Chrysler americký. I to Volvo dneska vlastní Indové a Chrysler Italové, ale holt žijeme v globálním světě, kde si každý může investovat, do čeho chce. Je to jen o ceně.

Škoda byl koncem osmdesátých let podnik zcela vyčerpaný s katastrofální produktivitou, existoval jen díky tomu, že jiné značky u nás koupit v podstatě nešlo. Poté, co se otevřel trh, neměla Škoda absolutně co nabídnout a hrozil jí zcela reálně úplný zánik.

Vaše představa, že (cituji) "si ji mohla vláda odkoupit jako státní chcete-li národní podnik, a nechat si ji zmodernizovat od kohokoliv na Západě, a nakonec při té možnosti tam dokonce mohli vyrábět JMÉNEM STÁTU jakékoliv moderní vozidlo" je jako z Marsu. To je prostě absolutní nesmysl. Stát by do toho lil úplně zbytečně miliardy z kapes daňových poplatníků a stejně by to nikdy nedostal do stavu, aby to bylo alespoň na nule. Jsem rád, že takhle stát s mými penězi naštěstí nenakládá.

Dále nechápu, proč se domníváte, že Tatra dopadla líp. Snad proto, že dnes jí vlastní Češi? Za pět let to může být jinak. Tatra dopadla katastrofálně, v porovnání s tím, co představovala za první republiky, je to dnes paběrkující trpaslík. Přitom nebýt reálného socialismu, mohla dnes v osobních vozech konkurovat BMW a Mercedesu. To by ale poslední automobil z jejich produkce na úrovni své doby a západní konkurence nesměl být z roku 1955.

+12/0
27.1.2017 8:43

V83a36c81l71a53v 79V98a15v34r73a 3527434475157

Historicky je Česko německé. Historicky vyráběla Tatra osobní auta, a historicky je Škodovka českí protože ji založili Laurin a Klement. Dodnes se obracejí v hrobech, protože Němce neměli rádi už v době kdy vyráběli jen jízdní a později motorová kola..

ŠKODOVKA JE NĚMECKÁ a na tom nic nezměníte.

Ale abych ro zakončil.....Češi prodali doslova všechno a co neprodali, to srovnali se zemí od textilek počínaje přes skloexport, bižu, ocelárny, doly, dnes je český snad jen Budvar. Ty malé firmičky vznikly v poslední době, ale ty velké jsou vesměs v zahraničních rukou a jen ty rozhodují KDE BUDOU VYRÁBĚT. Zisk a nejen té Škodovky jde vždy zahraničním majitelům a ti rozhodují budou-li investovat v Česku nebo jinde.

Doufám že stát prodá i ČEZ. Spousta politiků na hnoji by přišla o zaměstnání.

A cena energií by asi rapidně klesla.

0/−4
27.1.2017 16:27

P52a81v47e88l 51J75e55ř97á11b44e20k 7151402104237

Obávám se, že historicky Čechy jsou Keltské, a možná Neandrtálské.

+4/0
27.1.2017 21:43

R54a33d81e80k 43F82o15l24p57r83e87c95h82t

Pane Vávro, s politováním Vám musím prozradit, že neumíte číst. V textech nikde nepíšu, že Tatra dnes vyrábí osobní automobily.

+7/0
27.1.2017 9:34
Foto

T68o62m83á78š 19D76v63o55ř54á29k 7415246597411

S Vašíkem je diskuze ztráta času, většinou jsou jeho příspěvky bláboly...

+8/0
27.1.2017 9:40
Foto

D53r44.81m12e13d53.17d33e38n41t38. 17J15i39ř37í 23W16. 69P41o71l91l85a86k36, 26s43c26. 2536905497136

Už zase ty bláboly o "ukradeném rodinném stříbře"...tak nejlépe alpaka

0/0
27.1.2017 12:09

V71a65c29l58a68v 37V52a72v45r51a 3247284115767

snad jste mohl napsat KDY a PROČ byla zastavena výroba osobních vozů. Já se rád směju chytrosti českých podnikatelů.

Tady když už píšete o jistě skvělých vozech které projely celý svět. Obdivuji je i já nicméně chlubit se s nimi dnes nelze. Je to chlubení cizím peřím. I dnes je v Čechách NĚKOLIK těch co by dokázali rozjet výroby osobních aut, ale v dnešních podmínkách by to bylo nesmírně obtížné a tak raději odjedou za prací podle svých představ do prostředí jiného.

Často TU slýchávám že komunisti zničili co sami VYTVOŘILI. Blbost. Celá odvětví průmyslu byla dokonale zničena až po té slavné revoluci. Plánovaně a řízeně. Ocel z SONP Kladno šla i do USA a Kanady a spousta zboží Made in Czechoslovakia byla i za mořem na trhu. Dnes? Nic. Snad Pilsner Urquell ještě zůstal.

Czechoslovakia měla zvuk po světě. Czechia no way.

0/−3
27.1.2017 16:36

M15a33r56t32i26n 87C12e17r54n12y 2268302748413

Teda Vavro uz jsem cetl hodne blbosti. Ale ty tvoje jsou suverene nejlepsi.

+1/0
27.1.2017 20:55

J70i81ř24í 46E50r14b21e72n 1873844466727

Výroba osobních vozů byla v Tatře zastavena v roce 1951 převedením tatraplánu do AZNP Mladá Boleslav, aby soudruzi z Tatry mohli chrlit vynikající T111 a šmejdy T128 pro armádu.

Znovu byla zastavena až v roce 1999, protože T700 nikdo nechtěl - byly v porovnání s konkurencí drahé, bez potřebné výbavy pro tuto třídu (ani ABS, ani airbagy, ...) a neměly prodejní ani servisní zázemí.

+1/0
28.1.2017 18:42

T13o97m75á51š 42M27a59c83e52j97k74a 6381722487357

Vávro, Vy jste komunista jako řemen, můžete nám vysvětlit proč jste vlastně tenkrát utekl do USA?

+4/0
27.1.2017 17:54

M66a42r72t36i51n 49K49y65p90r 2482975964354

Mohli vyrábět JMÉNEM STÁTU jakékoliv moderní vozidlo? A co proboha tomu STÁTU čtyřicet let jako vlastníkovi bránilo v tom, aby to jakékoliv moderní vozidlo svým jménem vyráběl? Proč každý nový model byl o pár let víc za konkurencí?

+1/0
27.1.2017 21:26

M44a43r51t41i85n 74Ž82e90l44i65n26s78k57ý 9718439949392

Pan Vavra podle me myslel po listopadu 89... pred tim rekl bych nasim komunistum v rozletu v lepsim aute branilo vedeni v Moskve jak se snad pozdeji ukazalo v roce 1968...

0/0
27.1.2017 23:26

J81i28ř90í 30E67r73b23e55n 1733334766407

Naši soudruzi si v tom bránění vystačili sami. AZNP, Tatra i BAZ měly spoustu projektů, po kterých lačnělo RVHP, ale vždy jim to zatrhla federální vláda.

0/0
28.1.2017 18:44

M42a78r16t74i19n 44Ž86e17l35i39n74s23k90ý 9338909419492

Nejsem na to obdobi takovy expert, abych dokazal posoudit, jestli by nasi komuniste i bez vlivu SSSR hazeli nasim lidem klacky pod nohy... rekl bych ze myslim v roce 1967 jsme na tom v HDP na osobu v mezinarodnich dolarech meli byt ve srovnani se Zapadem jeste mirne lepe nez prvni republika pred valkou podle Maddisonovych historickych tabulek...

0/0
29.1.2017 0:11

J76i66ř57í 31E34r32b29e49n 1633114476227

Tak mluvíme o HDP nebo o skutečnosti?

AZNP měly vyvinutou Škodu 720, ale potřebovaly "maličkost" - miliardu korun na novou fabriku, kde by se to vyrábělo. Jenže Štrougalovy vlády se chovaly jako opravdoví "agenti Západu" mající za úkol genocidu československého průmyslu - potřebovalo se industrializovat Slovensko, takže projekt Š 720 natvrdo přesunuli svým usnesením do BAZu, který v té době prakticky neexistoval. A dalším rozhodnutím federální vlády byl projekt 720 úplně zrušen a AZNP dostaly příkaz spolupracovat s NDR na projektu 760, ze kterého taky nakonec nic nebylo.

BAZu federální vláda několikrát změnila koncepci, třeba v roce 1982 měl vyrábět pikapy a kupátka, ale to mu sebrali. V roce 1989 se tam měly chrlit tisíce nových náklaďáků Devín = nástupců Pragy V3S, auto vyvinuté a odzkoušené, výroba připravená, ale opět federální vláda zasáhla, Devín zatrhla a BAZ mohl dělat jen zadní nápravy na favorita...

Tesla by mohla vyprávět, co znamenal vládou nařízený přesun výroby spotřební elektroniky z Prahy, Pardubic a Brna do Bratislavy, na Oravu a do Vráblů, nebo jakým průšvihem byl přesun telefonní techniky ze Strašnic a Hloubětína do Stropkova...

LIAZ se tomu zprvu vyhnul tak, že do Zvolenu přesunul jen výrobu komponent pro staré Škody 706 RT, ale o to větší průšvih nastal v 80. letech, když mu vláda nařídila přesunout na Slovensko výrobu čerstvě vyvinutých moderních motorů M2-640, které tam nakonec nesmontovali ani jeden a desítky milionů korun v práci a technologiích přišly vniveč.

A všechny tyhle průšvihy měla na svědomí jen federální vláda a vnitrostranická řevnivost KSČ/KSS v ČSSR, do tohohle nám Velký sovětský bratr nekecal.

0/0
30.1.2017 14:12

M58a66r83t61i32n 69Ž52e69l15i33n93s12k62ý 9598759529802

Kdyz mluvim o HDP, tak mluvim o HDP ... mohli jsme vyrobit "vic lokomotiv", ale vyber v obchodech jsem mohli mit horsi...

... otazkou je kdo ta rozhodnuti nasich komunistu ohledne naseho automobil. prum. ridil... nekteri rikaji, ze Moskva...

0/0
31.1.2017 18:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.