Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Nejslavnější tatrovky. Auta se v Kopřivnici vyrábí už 120 let

Letos uplyne 120 let od zahájení výroby automobilů v Kopřivnici. Připomeňme si její největší legendy - Tatru 11, Hadimršku, proudnicové tatrovky od průkopnické Tatry 77 až po papalášskou šestsettrojku a samozřejmě také slavné náklaďáky. Takhle je zobrazovaly dobové reklamy v odborných i společenských časopisech, prospekty a brožury.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a95r16o33m45í77r 68H22a44u50p66t 5555483862311

Jednou za mnou přišli, abych přispěl pět tisíc na pohřeb člena ÚV KSČ. Řekl jsem, že za pět tisíc pohřbím celý ÚV sám...

0/0
1.2.2017 16:52

J37a13k59u46b 36M42a18š90e29k 6122646260307

mno nejvic se mi libi to, ze kdyz je v cr nejake americke auto tak se ohlidnete a reknete si hezky ale to znam. ale v usa bo kanade uvidi tuzemec tohle tak bude cucet o poznani vic :) jeto mnohem vetsi rarita.

0/0
1.2.2017 12:37

V87e28r38o54n62i34k94a 64M72a70r61t97í22n41k33o48v80á 1333673810

Jede Tatra po silnici,

občas trošku nadskočí,

důchodci už nejsou hbití,

málo který uskočí ;-D

+2/0
27.1.2017 20:13

V76l17a35d77i70m20í67r 71N17e16j23e31z19c43h17l67e63b 3631865761637

Teskně hučí motor Tatry

teskně hučí do noci.

Kumu Tatra prsa drtí,

tomu není pomoci.

Na přechodu pro chodce

Tatra drtí důchodce.

Důchodce řve bolestí,

Tatra ho však nepustí.

+3/0
27.1.2017 17:58

T12o59m42á48š 77T64a35t12í77č96e91k 5300192620348

Jenom detailíček ke krásné fotogalerii: Na obrázku 18 se zcela očividně nejedná o plakát z Austrálie, protože "Ons plan een Tatra" je holandsky ("Plánujeme Tatru") a město, kde ji lze koupit - s'Gravenhage -, se nachází v Nizozemí, v provincii Jižní Holandsko, a česky se mu říká Haag. ;-)

0/0
27.1.2017 11:20

R64a50d76e97k 31F45o32l33p91r96e72c19h62t

Díky, opraveno.

+1/0
27.1.2017 11:24

V35á55c59l24a14v 56P21o66l57á78š48e73k 9456470241187

Jedno auto se vyrábí, ale auta se vyrábějí.

0/0
27.1.2017 9:26

R50a21d56e17k 61F17o49l58p40r64e96c54h79t

Jasně, díky za upozornění, moje chyba, opravím.

+2/0
27.1.2017 9:37
Foto

T92o74m42á26š 20D93v36o84ř45á23k 7565546847161

Myslím, že obě verze jsou v pořádku. ;-)

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=vyr%C3%A1b%C3%AD

+2/0
27.1.2017 9:38

R19o21s11t76i65s38l58a59v 80D62e25m35b50o20w46s66k59i 8711152560451

Tatrovky byly krásné vozy, 603 se mi líbí snad nejvíc.

+4/0
27.1.2017 8:42

I77v71a18n 16M87i64n36á87ř 7952304667501

Je krásné, jak dobové reklamní plakáty - i ty nejposledněji prezentované, z dob reálného socializmu - nabývají věkem na půvabu. Je docela škoda, že rukodělná kresba z reklamy zcela vymizela.

+5/0
27.1.2017 6:56

J70o81s97e67f 59K49o18m12e31n65d35a 3379549664487

Nevymizela zcela, jen je jí málo.

0/0
27.1.2017 7:05

M88i25r56o15s83l12a17v 51T61i60š68e62r 4179929334522

Protože je pekelně drahá

0/0
27.1.2017 8:22
Foto

V17a58c86l61a94v 89V60a75v69r96a 3147834265127

ÓÓ nikoliv Folprechte, v Tatře se nevyrábí žádné její osobní auto. A nikdy vyrábět nebude a na to můžeš vzít jed. Jen se o tom čas od času píše. Nic víc. Tak jako ty píšeš a jako oni, jen nesmysly. Ba dokonce ani Škodovka NENÍ česká. I když si ji mohla vláda odkoupit jako státní chcete-li národní podnik, a nechat si ji zmodernizovat od kohokoliv na Západě, a nakonec při té možnosti tam dokonce mohli vyrábět JMÉNEM STÁTU jakékoliv moderní vozidlo. Až se o tom bude jednou po 30 - 50ti letech psát svobodně, to si počtete.

Státu jde ze Škocovky jen daň a zisk jde do Německa.

Tatra dopadla lépe. Je aspoň (snad) v českých rukou a nebyla prodána jako doslova snad všechno i se zbytky kdysi slavého průmysu jež vyvážel do celého světa. Mno dnes tak součástky nebo komponenty do Němec a Francie. Věřím ovšem že to nebyl plán tunelářů. Ti jen tunelovali a prodávaly trosky průmyslu zahraničním podnikatelům.

Tatra vyráběla už za první republiky osobní auta a vyráběli je i komunisti. Na tom nic neoddiskutuje žádný "takynovinář"

Nejslavnější Tatrovky. Auta se opravdu vyrábějí v Kopřivnici 120 let, ale rozhodně ne dnes osobní. To už Tatra neumí a umět nikdy nebude. Jen za rok, dva si zase přečteme že vyrábět se BUDOU. Jednou..

+1/−16
27.1.2017 4:12

J54a98r94o40s83l79a47v 42D14r55o80z31d 6323969620447

Václave, nevím, proč Vy tak lpíte na té vlastnické struktuře. Historicky je Škoda samozřejmě česká značka, dnes zaměstnává tisíce Čechů a vyrábí podstatnou část své produkce v České republice, tedy je česká úplně stejně, jako je třeba Volvo švédské nebo Chrysler americký. I to Volvo dneska vlastní Indové a Chrysler Italové, ale holt žijeme v globálním světě, kde si každý může investovat, do čeho chce. Je to jen o ceně.

Škoda byl koncem osmdesátých let podnik zcela vyčerpaný s katastrofální produktivitou, existoval jen díky tomu, že jiné značky u nás koupit v podstatě nešlo. Poté, co se otevřel trh, neměla Škoda absolutně co nabídnout a hrozil jí zcela reálně úplný zánik.

Vaše představa, že (cituji) "si ji mohla vláda odkoupit jako státní chcete-li národní podnik, a nechat si ji zmodernizovat od kohokoliv na Západě, a nakonec při té možnosti tam dokonce mohli vyrábět JMÉNEM STÁTU jakékoliv moderní vozidlo" je jako z Marsu. To je prostě absolutní nesmysl. Stát by do toho lil úplně zbytečně miliardy z kapes daňových poplatníků a stejně by to nikdy nedostal do stavu, aby to bylo alespoň na nule. Jsem rád, že takhle stát s mými penězi naštěstí nenakládá.

Dále nechápu, proč se domníváte, že Tatra dopadla líp. Snad proto, že dnes jí vlastní Češi? Za pět let to může být jinak. Tatra dopadla katastrofálně, v porovnání s tím, co představovala za první republiky, je to dnes paběrkující trpaslík. Přitom nebýt reálného socialismu, mohla dnes v osobních vozech konkurovat BMW a Mercedesu. To by ale poslední automobil z jejich produkce na úrovni své doby a západní konkurence nesměl být z roku 1955.

+12/0
27.1.2017 8:43
Foto

V33a84c28l20a36v 42V23a81v67r50a 3817514595127

Historicky je Česko německé. Historicky vyráběla Tatra osobní auta, a historicky je Škodovka českí protože ji založili Laurin a Klement. Dodnes se obracejí v hrobech, protože Němce neměli rádi už v době kdy vyráběli jen jízdní a později motorová kola..

ŠKODOVKA JE NĚMECKÁ a na tom nic nezměníte.

Ale abych ro zakončil.....Češi prodali doslova všechno a co neprodali, to srovnali se zemí od textilek počínaje přes skloexport, bižu, ocelárny, doly, dnes je český snad jen Budvar. Ty malé firmičky vznikly v poslední době, ale ty velké jsou vesměs v zahraničních rukou a jen ty rozhodují KDE BUDOU VYRÁBĚT. Zisk a nejen té Škodovky jde vždy zahraničním majitelům a ti rozhodují budou-li investovat v Česku nebo jinde.

Doufám že stát prodá i ČEZ. Spousta politiků na hnoji by přišla o zaměstnání.

A cena energií by asi rapidně klesla.

0/−4
27.1.2017 16:27

P79a84v53e97l 25J44e76ř88á81b96e19k 7921752284207

Obávám se, že historicky Čechy jsou Keltské, a možná Neandrtálské.

+4/0
27.1.2017 21:43

R22a47d11e72k 89F22o60l84p10r66e76c20h22t

Pane Vávro, s politováním Vám musím prozradit, že neumíte číst. V textech nikde nepíšu, že Tatra dnes vyrábí osobní automobily.

+7/0
27.1.2017 9:34
Foto

T43o73m86á70š 24D93v43o42ř30á59k 7175496837471

S Vašíkem je diskuze ztráta času, většinou jsou jeho příspěvky bláboly...

+8/0
27.1.2017 9:40
Foto

D84r60.42m26e30d79.18d80e78n66t57. 26J69i58ř34í 46W58. 41P96o91l37l49a80k88, 23s67c46. 2406545897836

Už zase ty bláboly o "ukradeném rodinném stříbře"...tak nejlépe alpaka

0/0
27.1.2017 12:09
Foto

V13a40c86l24a36v 68V69a84v81r72a 3617844735137

snad jste mohl napsat KDY a PROČ byla zastavena výroba osobních vozů. Já se rád směju chytrosti českých podnikatelů.

Tady když už píšete o jistě skvělých vozech které projely celý svět. Obdivuji je i já nicméně chlubit se s nimi dnes nelze. Je to chlubení cizím peřím. I dnes je v Čechách NĚKOLIK těch co by dokázali rozjet výroby osobních aut, ale v dnešních podmínkách by to bylo nesmírně obtížné a tak raději odjedou za prací podle svých představ do prostředí jiného.

Často TU slýchávám že komunisti zničili co sami VYTVOŘILI. Blbost. Celá odvětví průmyslu byla dokonale zničena až po té slavné revoluci. Plánovaně a řízeně. Ocel z SONP Kladno šla i do USA a Kanady a spousta zboží Made in Czechoslovakia byla i za mořem na trhu. Dnes? Nic. Snad Pilsner Urquell ještě zůstal.

Czechoslovakia měla zvuk po světě. Czechia no way.

0/−3
27.1.2017 16:36

M76a62r87t51i45n 55C76e61r69n21y 2268902578433

Teda Vavro uz jsem cetl hodne blbosti. Ale ty tvoje jsou suverene nejlepsi.

+1/0
27.1.2017 20:55

J56i28ř32í 17E75r89b93e37n 1273224786687

Výroba osobních vozů byla v Tatře zastavena v roce 1951 převedením tatraplánu do AZNP Mladá Boleslav, aby soudruzi z Tatry mohli chrlit vynikající T111 a šmejdy T128 pro armádu.

Znovu byla zastavena až v roce 1999, protože T700 nikdo nechtěl - byly v porovnání s konkurencí drahé, bez potřebné výbavy pro tuto třídu (ani ABS, ani airbagy, ...) a neměly prodejní ani servisní zázemí.

+1/0
28.1.2017 18:42

T95o70m85á75š 46M91a47c41e94j44k39a 6641642957567

Vávro, Vy jste komunista jako řemen, můžete nám vysvětlit proč jste vlastně tenkrát utekl do USA?

+4/0
27.1.2017 17:54

M85a27r18t54i39n 96K83y19p45r 2802245524784

Mohli vyrábět JMÉNEM STÁTU jakékoliv moderní vozidlo? A co proboha tomu STÁTU čtyřicet let jako vlastníkovi bránilo v tom, aby to jakékoliv moderní vozidlo svým jménem vyráběl? Proč každý nový model byl o pár let víc za konkurencí?

+1/0
27.1.2017 21:26

M68a47r97t32i55n 88Ž69e58l53i25n80s28k16ý 9488969759132

Pan Vavra podle me myslel po listopadu 89... pred tim rekl bych nasim komunistum v rozletu v lepsim aute branilo vedeni v Moskve jak se snad pozdeji ukazalo v roce 1968...

0/0
27.1.2017 23:26

J79i38ř17í 51E95r15b70e33n 1193194516557

Naši soudruzi si v tom bránění vystačili sami. AZNP, Tatra i BAZ měly spoustu projektů, po kterých lačnělo RVHP, ale vždy jim to zatrhla federální vláda.

0/0
28.1.2017 18:44

M14a56r39t53i49n 65Ž90e63l10i57n22s98k50ý 9248939989442

Nejsem na to obdobi takovy expert, abych dokazal posoudit, jestli by nasi komuniste i bez vlivu SSSR hazeli nasim lidem klacky pod nohy... rekl bych ze myslim v roce 1967 jsme na tom v HDP na osobu v mezinarodnich dolarech meli byt ve srovnani se Zapadem jeste mirne lepe nez prvni republika pred valkou podle Maddisonovych historickych tabulek...

0/0
29.1.2017 0:11

J86i50ř79í 61E15r37b74e85n 1863144466497

Tak mluvíme o HDP nebo o skutečnosti?

AZNP měly vyvinutou Škodu 720, ale potřebovaly "maličkost" - miliardu korun na novou fabriku, kde by se to vyrábělo. Jenže Štrougalovy vlády se chovaly jako opravdoví "agenti Západu" mající za úkol genocidu československého průmyslu - potřebovalo se industrializovat Slovensko, takže projekt Š 720 natvrdo přesunuli svým usnesením do BAZu, který v té době prakticky neexistoval. A dalším rozhodnutím federální vlády byl projekt 720 úplně zrušen a AZNP dostaly příkaz spolupracovat s NDR na projektu 760, ze kterého taky nakonec nic nebylo.

BAZu federální vláda několikrát změnila koncepci, třeba v roce 1982 měl vyrábět pikapy a kupátka, ale to mu sebrali. V roce 1989 se tam měly chrlit tisíce nových náklaďáků Devín = nástupců Pragy V3S, auto vyvinuté a odzkoušené, výroba připravená, ale opět federální vláda zasáhla, Devín zatrhla a BAZ mohl dělat jen zadní nápravy na favorita...

Tesla by mohla vyprávět, co znamenal vládou nařízený přesun výroby spotřební elektroniky z Prahy, Pardubic a Brna do Bratislavy, na Oravu a do Vráblů, nebo jakým průšvihem byl přesun telefonní techniky ze Strašnic a Hloubětína do Stropkova...

LIAZ se tomu zprvu vyhnul tak, že do Zvolenu přesunul jen výrobu komponent pro staré Škody 706 RT, ale o to větší průšvih nastal v 80. letech, když mu vláda nařídila přesunout na Slovensko výrobu čerstvě vyvinutých moderních motorů M2-640, které tam nakonec nesmontovali ani jeden a desítky milionů korun v práci a technologiích přišly vniveč.

A všechny tyhle průšvihy měla na svědomí jen federální vláda a vnitrostranická řevnivost KSČ/KSS v ČSSR, do tohohle nám Velký sovětský bratr nekecal.

0/0
30.1.2017 14:12

M19a56r48t54i64n 54Ž79e92l76i36n85s91k48ý 9388929509122

Kdyz mluvim o HDP, tak mluvim o HDP ... mohli jsme vyrobit "vic lokomotiv", ale vyber v obchodech jsem mohli mit horsi...

... otazkou je kdo ta rozhodnuti nasich komunistu ohledne naseho automobil. prum. ridil... nekteri rikaji, ze Moskva...

0/0
31.1.2017 18:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.