- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jednou za mnou přišli, abych přispěl pět tisíc na pohřeb člena ÚV KSČ. Řekl jsem, že za pět tisíc pohřbím celý ÚV sám...
mno nejvic se mi libi to, ze kdyz je v cr nejake americke auto tak se ohlidnete a reknete si hezky ale to znam. ale v usa bo kanade uvidi tuzemec tohle tak bude cucet o poznani vic :) jeto mnohem vetsi rarita.
Jede Tatra po silnici,
občas trošku nadskočí,
důchodci už nejsou hbití,
málo který uskočí
Teskně hučí motor Tatry
teskně hučí do noci.
Kumu Tatra prsa drtí,
tomu není pomoci.
Na přechodu pro chodce
Tatra drtí důchodce.
Důchodce řve bolestí,
Tatra ho však nepustí.
Jenom detailíček ke krásné fotogalerii: Na obrázku 18 se zcela očividně nejedná o plakát z Austrálie, protože "Ons plan een Tatra" je holandsky ("Plánujeme Tatru") a město, kde ji lze koupit - s'Gravenhage -, se nachází v Nizozemí, v provincii Jižní Holandsko, a česky se mu říká Haag.
Jedno auto se vyrábí, ale auta se vyrábějí.
Jasně, díky za upozornění, moje chyba, opravím.
Tatrovky byly krásné vozy, 603 se mi líbí snad nejvíc.
Je krásné, jak dobové reklamní plakáty - i ty nejposledněji prezentované, z dob reálného socializmu - nabývají věkem na půvabu. Je docela škoda, že rukodělná kresba z reklamy zcela vymizela.
ÓÓ nikoliv Folprechte, v Tatře se nevyrábí žádné její osobní auto. A nikdy vyrábět nebude a na to můžeš vzít jed. Jen se o tom čas od času píše. Nic víc. Tak jako ty píšeš a jako oni, jen nesmysly. Ba dokonce ani Škodovka NENÍ česká. I když si ji mohla vláda odkoupit jako státní chcete-li národní podnik, a nechat si ji zmodernizovat od kohokoliv na Západě, a nakonec při té možnosti tam dokonce mohli vyrábět JMÉNEM STÁTU jakékoliv moderní vozidlo. Až se o tom bude jednou po 30 - 50ti letech psát svobodně, to si počtete.
Státu jde ze Škocovky jen daň a zisk jde do Německa.
Tatra dopadla lépe. Je aspoň (snad) v českých rukou a nebyla prodána jako doslova snad všechno i se zbytky kdysi slavého průmysu jež vyvážel do celého světa. Mno dnes tak součástky nebo komponenty do Němec a Francie. Věřím ovšem že to nebyl plán tunelářů. Ti jen tunelovali a prodávaly trosky průmyslu zahraničním podnikatelům.
Tatra vyráběla už za první republiky osobní auta a vyráběli je i komunisti. Na tom nic neoddiskutuje žádný "takynovinář"
Nejslavnější Tatrovky. Auta se opravdu vyrábějí v Kopřivnici 120 let, ale rozhodně ne dnes osobní. To už Tatra neumí a umět nikdy nebude. Jen za rok, dva si zase přečteme že vyrábět se BUDOU. Jednou..
Václave, nevím, proč Vy tak lpíte na té vlastnické struktuře. Historicky je Škoda samozřejmě česká značka, dnes zaměstnává tisíce Čechů a vyrábí podstatnou část své produkce v České republice, tedy je česká úplně stejně, jako je třeba Volvo švédské nebo Chrysler americký. I to Volvo dneska vlastní Indové a Chrysler Italové, ale holt žijeme v globálním světě, kde si každý může investovat, do čeho chce. Je to jen o ceně.
Škoda byl koncem osmdesátých let podnik zcela vyčerpaný s katastrofální produktivitou, existoval jen díky tomu, že jiné značky u nás koupit v podstatě nešlo. Poté, co se otevřel trh, neměla Škoda absolutně co nabídnout a hrozil jí zcela reálně úplný zánik.
Vaše představa, že (cituji) "si ji mohla vláda odkoupit jako státní chcete-li národní podnik, a nechat si ji zmodernizovat od kohokoliv na Západě, a nakonec při té možnosti tam dokonce mohli vyrábět JMÉNEM STÁTU jakékoliv moderní vozidlo" je jako z Marsu. To je prostě absolutní nesmysl. Stát by do toho lil úplně zbytečně miliardy z kapes daňových poplatníků a stejně by to nikdy nedostal do stavu, aby to bylo alespoň na nule. Jsem rád, že takhle stát s mými penězi naštěstí nenakládá.
Dále nechápu, proč se domníváte, že Tatra dopadla líp. Snad proto, že dnes jí vlastní Češi? Za pět let to může být jinak. Tatra dopadla katastrofálně, v porovnání s tím, co představovala za první republiky, je to dnes paběrkující trpaslík. Přitom nebýt reálného socialismu, mohla dnes v osobních vozech konkurovat BMW a Mercedesu. To by ale poslední automobil z jejich produkce na úrovni své doby a západní konkurence nesměl být z roku 1955.