- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jeden skromný dotaz. Jak dlouho se dá v zimě v zácpě na dálnici udržet interiér na řekněme +5 st, když je venku -15? A umožní po takovém pětihodinovém čekání autu i odjet nebo se musí zavolat odtahovka s motorem na naftu?
No na hodne komfortni teplo v aute vam staci cca 2kW topenho vykonu. Coz v pripade primotopu znamena za 5 hodin stani cca 10 kWh z baterky (pricemz auto pro bezne pouziti musim mit aspon 50), s tepelnym cerpadlem i v takovem mrazu cca polovinu. Pri optimalizaci topeni na minimalni spotrebu (tj treba na 5- 10 stupnu) to bude jeste podstatne mene
Hippík bude napřed muset vybudovat nadnárodní korporaci, nebo alespoň úspěšný start up, aby si to mohl dovolit. Pak to ele nebude pravý hippík, tak možná hipster, ale ten bude chtít jiný typ auta. Pro opravdové hippíky dneška tak starý ford transit nebo fiat ducato. PEACE!
Ekohipíci placení ze státních dotací možná ..
Aby to vsechno pekne fungovalo, tak budou muset vynalezavi inzenyri VW vymyslet jak obejit zakon o zachovani energie v uzavrene soustave. Hlavne pri testovani.
Opravdoví hipíci na to mít nebudou.
V té době nejspíš už ani nikdo nebude vědět kdo to byl hipík..... :-)
Budoucnost je 100% elektrická, ale WV zastihla v ten nejhorší čas, kdy řeší problémy dieselgate, a do toho musí investovat do elektromobility. Oni diesel prodavat moc nebudou, a na elektřinu nejsou připravený. Podle mě je jejich strategie stejná jako vždy. Napínat zdržovat ukazovat co jednou bude, a by protáhly čas potřebnej na přestavění fabrik.Ty auta na trh přijdou, ale nebudou k mání, protože pro plánovaný objem výroby nemají fabriku na baterky která by musela být min 3x větší než má tesla. Než tohle postaví, už budou min v pořádnym průšvihu. Čína a amerika na ně čekat nebude.
Vrtačka na baterky je super, ale auto je nesmysl.
Budoucnost opravdu v elektřině je, ale s tím skončí individuální doprava a budeme jezdit trolejbusy a vlaky a tramvajemi.
Hmm a co když budoucnost aut nepatří elektřině?
Co mě opravdu zaujalo, je zmínka o indukčním nabíjení.
Ano čím větší hovadina tím více zaujme každého pravověrného metafyzika