Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič vidí před sebou kapotu a ví, kde mu karoserie začíná a končí. V tomto směru se malému fiatu žádné dnešní auto nevyrovná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J45a85r96o24s58l37a17v 68B23e77ň49o 2476167317500

Bolo to na svoju dobu najtichšie auto. Vodič mal totiž uši schované medzi kolenami...

0/0
21.1.2017 11:16

P83e13t48r 16V25a24z31a84č 4447373190306

Vážený p.red. Imlaufe,zajímalo by mne kolik 126 jste vlastnil a jaké závady se vám objevily.Myslím, že papouškujete nějaké nesmysly které jste někde přečetl.Vůbec nechci hájit 126,ale uvědomte si, v jakém roce předchůdce stejné konstrukce vznikl - Fiat 500.Bylo to lidové vozítko, které motorizovalo za pár peněz Itálii a přilehlé státy a stejně následovník 126(bohužel v té době v soc demo státech zrovna levný nebyl a navíc nedostatkový). Ve svém mládí jsem Fiat 500 vlastnil,rozebral jsem jej do šroubku motor s převodovkou se dal demontovat z auta za 1/2 hodiny,sjezdil s ním půl Evropy(rozuměj té východní-Balaton Balt, Slovensko, ..),potom s několika následníky126p to samé můj poslední byl z roku 1989,měl velké plastové nárazníky, alternátor,dokonce i rádio :-P Jeli jsme na dovolenou po Čechách 3 dosp+3 děti a pes,za 126 nabalená kára;-DŽádný komfort to nebyl,dojeli jsme,v kempu se při balení stanu okolní lidé sázeli,zda se tam všichni vejdeme či někdo půjde pěšky8-oA že se musely občas promazat svislé čepy př. nápravy ?? ( a u kterého vých. auta té doby ne ?) Nikdy mě Fiátky nikde nenechaly(až na jednu vyjímku u Prahy, kdy se vytrhl pryžový unašec poloosy),neřešil jsem žádné úniky oleje z převodovky žádné závady elektroinstalace,nabíjení ani motoru.Jen se směji svítící kontrolce mazání a souvislosti s propálenou hlavou, takový nesmysl jsem už dlouho neslyšel.Odstředivý olejový filtr stačilo občas vyčistit,vyměnit vzduchový filtr a svíčky seřídit občas ventily,a za 100t km vyměnit rozvodový řetízek s ozubenými koly(asi 2 hodiny)to byla jediná údržba.Že hlodala koroze no na kterých autech tenkrát ne ??Vždy se za ním s nostalgií otočím,ale na rovinu - na dovolenou bych s ním nejel..

+4/0
18.1.2017 21:11

R96a51d85e16k 24D26o56l79e96ž58a50l 2959393450230

Já s ním měl problémy furt. Vždycky jsem říkal - kdo nadává na auta italský, francouzský, tak by měl zkusit polský. Protože italskou pětistovku jsem měl taky a proti tomu to byl etalon spolehlivosti. Zas na to ale byly hrozně levný díly a dobře se opravoval.

0/0
18.1.2017 22:39

H95u57b38e67r98t 13H69e89r54i57c42h 9573907243119

Pokud tu někdo tvrdí,jak dobré bylo Polsko ve výrobě aut,když vyrábělo kromě Malucha,také Sirény, Poloneze,Žuka atd,tak proč se lidé v Polsku o táto auta museli prát,a čekat v pořadnících.A proč tak úsilovně sháněli cokoliv z ciziny?Směšné!

0/0
18.1.2017 20:25

P62e85t49r 17M20i27c36h71a35l 2300584501522

Soused to kdysi měl, jako rodinné auto. Když s tím vyrazili na dovolenou, dva dospělí a tři děti, kroutila hlavou celá ulice.

0/0
18.1.2017 17:27

M34i61r52e75k 79K10o35v37a15c69i19k 5261361611407

Srovnání s Broukem, Mini a 2CV kulhá na obě nohy. To byla auta, která obstála v konkurenci všech možných modelů všech možných značek z celého světa. Co za konkurenci měl tenhle kotrmelec?

+3/−1
18.1.2017 10:30

J57i81ř67í 65S65c95h95w63a56c32h 8348944688846

Brouk a 2CV byly větší, ale Mini větší nebyl.

a vyráběla se jakási trojkolka s jedním kolem vepředu a ta byla schopná udělat "kotrmelec" v první zatáčce....;-)

0/0
18.1.2017 12:21

Z13d46e50n61ě26k 64D92u15b66e76c89k87ý 3737564260398

Reliat Robin

+1/0
19.1.2017 9:47

P89e82t65r 94M23i53c61h92a84l 2560384971942

To byla ta, co ji vždycky neměl rád Mr. Bean?

+1/0
19.1.2017 12:02

J53i54ř14í 66S51c12h33w68a64c19h 8958474528256

jj díky

a tady je ten "kotrmelec";-)

https://www.youtube.com/watch?v=QQh56geU0X8

0/0
19.1.2017 16:57

M90i75c77h31a48l 46P27a41l51e39č72e71k 2591838572764

126p= 1 auto, 2 dveře, 6 poláků

+10/0
18.1.2017 10:02

J69a36r93o19s22l31a84v 31K32o54l92k69a 5354720691579

Kolegyně do Jugošky - 4 dlouhý lidi + oblečení, jídlo a skládací stolek se židlemi ;-D8-o.

0/0
18.1.2017 9:39

T69o38m70á26š 17Č34e88r60n77ý 3221131740926

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

kompresor na kolečkách

nejtišší auto na světě - když jse do něj nasedli, tak jste si koleny zacpali uši

:-P;-D;-D:-P:-P;-D;-D

+1/−1
18.1.2017 8:32

T79o51m49á21š 86P49a69k 5532427129

V maluchu jsme jezdili na lyze jako studenti ve 4 lidech labrador a kocka... Tooeni z motoru na packu u zadniho sedadla. Zadny vetrak - foukalo to podle otacek, zadne zimni gumy.... Otec mi ho pujcoval v dobe kdy jsem byl student. Meli jsme postupne 2, original itala s platenou strechou a pak polaka. Na ani jednoho nedam dopustit a uprimne ted, ve veku meho otce, koukam kde bych nejakeho pro srandu koupil. ...joo mladi okorenene vzpominkami ;-). Ostatne muj svagr mi vypravel, ze jeli v maluchu v 10ti lidech.... (Ma skoro 2 metry)

PS s tou poruchovosti to nemohu potvrdit, oba byly bez problemu...

+5/0
18.1.2017 8:10

P68e89t55r 98N93e53c56h15a78n69i25c11k31ý 7223406698450

Vida, dnes se na samostatné dojíždění do práce kupuje X5 nebo Forester

+4/−1
18.1.2017 7:50

L46i42b41o10r 28M20o37u52č12k52a 1588487335982

jsou auta, ktera proste ani vzniknout nemela ... tohle je jedno z nich

+1/−12
18.1.2017 7:49

I14v36a35n 12M36a60r35e94k 6164318162

No v každém případě byl Maluch silák. Přesvědčil mě o tom v Chorvatsku,když se do kempu poblíž přihnala kolona plně obsazených Maluchů s . . . . . . . obytnými přívěsy za sebou .Jedinou "úpravu" na tu dlouhou cestu měly, že byla vzadu otevřená kapota kvůli lepšímu chlazení motoru . R^R^R^R^

+7/0
18.1.2017 8:07

I34v15a77n 77M30a36r80e27k 6134328202

No.a "Fiat 600" byste p.Moučko "klasifikoval" jak ?

0/−1
18.1.2017 8:09

D11a12n50i79e27l 56K90r10o97n66e55r 7694214736947

a proc?

0/0
18.1.2017 10:13

M20a13r18t20i51n 36N19e92b93e14s59k73ý 7806260767302

Jsou lidé, kteří vzniknout neměli....

Jinak 126 byl prostě následovník 500, stejná koncepce, skoro stejný podvozek, době vzniku odpovídající hranatá karoserie. Jen nebylo úplně normální, že auto, jehož vznik sahal do 50.let vydržel ve výrobě tak dlouho, protože ekonomika RVHP víc neumožňovala.

+1/0
18.1.2017 18:34

A29d76a93m 35M33a60l56ý 4430777132151

Fiat 126 a 126p se vyráběl neuvěřitelných 28 let, čímž se zařadil mezi legendy jako Volkswagen Brouk, Austin Mini a Citroën 2CV

Zdroj: http://auto.idnes.cz/fiat-126p-maluch-0p3-/auto_ojetiny.aspx?c=A170116_175605_auto_ojetiny_fdv;-D;-D;-D;-D

To auto se nevyrábělo tak dlouho, protože bylo tak skvělé, ale proto, že reálně socialismus byl jaksi v rozporu s technickým pokrokem.Rv

+7/−5
18.1.2017 7:24

J32a49r77o44s66l14a35v 26P76e18l92d79a 1829904181557

Nechci vam brat iluze, ale s tim technickym pokrokem to bylo trosku jinak. Tehdy se vyrabela auta (a nejen ta) cilene s durazem na vcelku nenarocnou udrzb a opravy. Neni tajemstvim, ze jakekoliv ceskoslovenske, polske, ruske nebo treba jugoslavske ci rumunske auto dokazal spravit kdejaky zrucny chlapik jen se zakladnim naradim. Kuprikladu vite jak se delala takova generelka motoru Trabiho nebo Malucha? Jednoduse jste si ho doma vytahnul z auta, nalozil na dvoukolak a odvezl do Mototoechny, kde vam za nej a za drobny priplatek dali jiny motor po generalce. To same treba s prevodovkou, alternatorem ...

Osobne si myslim, ze tehdy vyrabene vozy nebyly tak prehnane spatne, jak mnozi tvrdi. Byly jednodussi, coz byla spise jejich vyhoda.

Kazdopadne asi bylo lepsi vyrabet neco, nez nic. Tehdy z polskych vyrobnich pasu sjizdely vozy jako zde zmineny Maluch, Polonez, Syrena, Nysa, Star, Tarpan a samozrejme Polski Fiat a nesmim zapomenout na legendarniho Zuka. Co vyrabi Polaci dnes? Dnes je Polsko maximalne tak montovna cizich automobilek.

+9/−1
18.1.2017 9:10

J74i66ř82í 19K83o30c45u35r92e27k 6485704585568

Děkuji, vozit motor x kilometrů kamsi. A nazývat generálku motoru po 100 tkm snadnou údržbou? Nutnost vystříkávat prahy je taky snadná údržba, aby to nerezlo tolik? Nunost lézt pod auto aspoň 1x do roka a mazat dvě, ale třeba i 8 maznic? Se základním nářadím, ano. Hasák a kladivo, až se matice ožvachlá...

0/0
18.1.2017 17:01
Foto

R74o41m47a30n 86K53o25z69e92l 4687556103104

Těm vozům fakt chyběl vývoj, i proto šly skoro všechny po revoluci do háje. A ta generálka motoru, to je fakt lepší dnešní výroba, kdy auto i motor jsou po 300 tisících jako nové a žádná generálka není potřeba.

+1/0
18.1.2017 17:23

M22a35r95t20i43n 25N15e80b75e94s93k31ý 7126130527512

To je velká pravda. Jen musím podotknout, že se na výdrži současných motorů podílí nejen kvalitnější materiály a výroba, ale i významně kvalita motorových olejů. Pokud bychom do současných motorů lili M6A , nebo nanejvýš M3AD, asi by ty proběhy tak slavné nebyly.

0/0
18.1.2017 18:38

J49o65s63e66f 29Z43a61h42á62l14k63a 4403159738236

To muselo dát práci napsat tento článek. Podstatě opsán (zrecyklován) ten předchozí z r. 2004. A to doslova doslovně.

+5/0
18.1.2017 6:38

M63i83l30a33n 10Č95e16r14n55ý 5533759989452

Úplně nejvíc nejlepší příspěvek.;-)

0/0
18.1.2017 10:06

M53i97r84a 50R72i27c53k13a 4901428797770

Půjčoval sem si žlutého maluška od dědy, když mi bylo 20. Když člověk jel, potkával na ulici své vrstevníky, snad každý z nich se tomu smál :-) pak když je tím člověk vezl, rozjel to někde k 80km/hod viděl ve zpětném zrcátku, jak už mu koukají přes rameno, kolik že to jedeme ;-D bylo to fakt šikovné malinké autíčko, jen zpětně mě mrazí z případné autonehody s ním :-/ i tak bych se s ním ale hned zase povozil ;-)

+6/0
18.1.2017 6:33

T73o63m56á38š 60P73a74k 5112817409

Ja z nej vytahnul i 105 ;-)

+2/0
18.1.2017 8:13

M47i80l78a52n 54Č42e60r18n23ý 5533439259872

Jo, z 12% kopce, vyřadit motor, pak bych tomu snad věřil.

0/−1
18.1.2017 10:08

M63a29r23c67e86l 30P19a71v51l49í54k 7351424598749

príručka trabiho: jízda s kopce a s větrem v chrbtě?

0/0
18.1.2017 13:28

Z94d78e10n96ě62k 23D60u13b70e29c72k21ý 3527824280368

Z Mohelničáku ? :-D

0/0
19.1.2017 9:53

R43o57b74e91r19t 46S16e87d80l72á67r 4957412

Mal som červený ako je na obr č 20R^;-D;-D;-D;-D;-D

+5/0
18.1.2017 6:21

J34a26n 21V81a84n22í43č53e46k 1614745131268

Pamatuji, že tam byl takový žertovný ostřikovač. Gumové duté tlačítko, které se po stisknutí a uvolnění naplnilo vodou. Přemýšlel jsem, jak s tím mohly zacházet dámy s delšími nehty, aby to nepropíchly.

+3/0
18.1.2017 3:18

T52o47m24á19š 66P88a32k 5232207779

To je fakt to jsem uz zapomnel ;-)

0/0
18.1.2017 8:13

M66a66r65t57i72n 22N26e89b54e64s71k45ý 7136600387662

Tento ostřikovač byl ve všech starších a levných Fiatech, včetně 124, neboli VAZ2101

0/0
18.1.2017 18:30

P69e83t81r 96M94i10c88h92a92l 2670724701152

Pravda, extchán to měl i na 125 P.

0/0
18.1.2017 20:34

P78a72v27e23l 48Š53e25d28l63b70a40u29e70r 7298471532165

Když mi bylo kolem dvaceti, měl jsem ho půjčený na stěhování kamarádky z VŠ kolejí. Tam a zpět asi 120 km. Napřed jsem nevěděl, kde se to startuje, má to startovací lanko, jako Š120 sytič. Měřím dva metry, řadil jsem pod kolenem, hlavu jsem měl do strany, jako "Velký šéf," řazení jednička, dvojka, svačina, trojka,..., když jsem to rozdráždil na osmdesát, uletělo tomu větrem venkovní zpětné zrcátko. Viděl jsem se v tom ve výloze,vypadal jsem fakt, jako debil, docela jsem se nařehtal, úplná karikatura, lebka velká, jako půl auta. Vylezl jsem z té věci pokřivený, nahluchlý a šťastný. Byl to zážitek, fakt jo...

+8/−1
18.1.2017 1:09

J43i63n80d98ř28i48c40h 22M81o66r77á72v64e14k 49M 4541832755910

Já ho sice neměl, ale spolužačka s ním dojížděla do školy..Dostala mě hláškou..Jezdí dobře, když se něco nepodělá..Což se stávalo dost často..Časem vyměnila za jetého francouze P206 a říkala, že se urodila i spolehlivost..Nicméně i tak nenechala na svého Malucha dopustit i když jí dost často vypekl..

+1/0
18.1.2017 6:44

J53i32n64d16ř23i48c15h 22M51o76r33á80v50e48k 85M 4341182895160

Pardon Peugeot 205..

0/0
18.1.2017 6:45

M60a34r85e10k 66P86e46t55r98ů 9669902741

Tak to potom jo. Já se divil spojení 206 a spolehlivost :D

0/−1
18.1.2017 7:17

J86i53ř55í 98S83c78h57w67a60c22h 8358884458576

a dnes mají někteří "rozežranci" problém, téměř dvakrát větší Octavia s válcem navíc a 90 koníky navíc, je jim to furt málo ....pro ty jejich "rodinné záležitosti" s jedináčkem....

jj socíkové Polsko na ně, to by je vyléčllo, ....možná ;-)

+8/−1
18.1.2017 0:26

M85a36r33e77k 79M40a63l77ý 1252668661310

No jo... ale taky ta Octávka oproti 126p "trochu" víc váží :-)

0/0
18.1.2017 10:24

J96i28ř75í 91S15c55h59w12a46c37h 8948484128546

ano váží cca 2x více a má cca 4x větší výkon.....

0/0
18.1.2017 13:06

M32a55r47e98k 96M64a19l11ý 1202318311850

Jo, jo... doba jde dopředu, lidi mají stále vyšší nároky jak na bezpečnost, tak na výkon a pohodlí při cestování autem, je to naprosto normální. A je fajn, že už nemusíme jezdit v autech jako byl Maluch, no ne?

0/0
18.1.2017 13:33

J60i20ř18í 37K87o41c62u81r38e91k 6675164785398

Jo, někteří zase přivolávají hitlera, aby to někoho vyléčilo.

Ano, lidi v ČR bohatnou a to je co? To je špatně. Sen každého socana je totiž mít stát složený s žebráků, kteří jsou si rovni v chudobě.

0/0
18.1.2017 17:05

J42i20ř58í 41S84c74h35w79a41c31h 8768674698656

no jestli si myslíš, že ta moje narážka na dnešní Octavii, počet válců a výkon je o Hitlerovi, o socanech, o politice, o bohatnutí či chudobě, tak mi věř, že o tom NENÍ!

0/0
18.1.2017 19:19

P87e27t64r 69M83i69c97h90a38l 2980164161492

Já mám problém s tříválcem v osobním autě a na značce nezáleží. Ty vibrace a "traktoroidní" chod motoru nic neodstraní, žádná protiběžná vyvažovací hřídel apod.

0/0
18.1.2017 20:01

J72i31ř40í 86S40c30h66w31a97c51h 8788464558606

tříválcový TDI na volnoběh vibruje jak traktor, starý tříválcový dvoutakt ve Wartburgu, to byl na volnoběh generátor náhodných výbuchů při kterých jakoby motor chtěl vyskočit z pod kapoty. Jezdil jsem několik let se čtyřtaktním trojválcem HTP/51kW a tam o něčem takovém jako u výše uvedených motorů nebylo opravdu ani památky. Na volnoběh to od čtyřválce prakticky nebylo k rozeznání. Za jízdy ve stálých otáčkách taky ne. Jen při akceleraci se projevil hlavně zvukově trochu jinak a ano pro někoho kdo na to čekal tak by mohl zvolat "ano něco se tam třese trochu jinak". Ale nijak famózní rozdíl od čtyřválcové Feldy jsem nepozoroval. Oproti tříválcovému TDI byl jeho běh v podstatě "sametový" a předpokladám že u 1.0 TSI to není jiné. ;-)

0/0
18.1.2017 22:31

P80e78t86r 59M30i71c95h92a20l 2360964321182

Tříválec TDI je tragédie, o tom není sporu. Wartburg je dvoutakt a v podstatě motorka a historie, toho vynechávám. Ale s pár benzínovými tříválci jsem jezdil a bylo to poznat kdykoliv. Na volnoběh, při běžné jízdě, snad jen z kopce při odstaveném plynu to nebylo poznat. Zato při akceleraci nebo jízdě do kopce si to zase motor vynahradil.

Jiří, můžeš to hájit jak chceš, ale fakt, že díky počtu válců dojde k jedné pracovní době vždy až po otočení kliky o 240 stupňů znamená, že je tam 60 stupňů mrtvého chodu. Aneb další píst není do komprese tlačen výkonem při expanzi v předchozím válci, ale pouze setrvačností. A to jsou ty vibrace, které nejde nikdy nijak utlumit. O srovnatelném výkonu či kroutícím momentu (se čtyřválcem) ani nemluvě.

Aneb moje čtyřválcové TDi má kultivovanější chod než tříválcové HTP.

+1/0
18.1.2017 23:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.