Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič vidí před sebou kapotu a ví, kde mu karoserie začíná a končí. V tomto směru se malému fiatu žádné dnešní auto nevyrovná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J67a18r52o86s14l29a62v 21B17e15ň16o 2766317327200

Bolo to na svoju dobu najtichšie auto. Vodič mal totiž uši schované medzi kolenami...

0/0
21.1.2017 11:16

P34e93t50r 76V60a29z72a13č 4657223490436

Vážený p.red. Imlaufe,zajímalo by mne kolik 126 jste vlastnil a jaké závady se vám objevily.Myslím, že papouškujete nějaké nesmysly které jste někde přečetl.Vůbec nechci hájit 126,ale uvědomte si, v jakém roce předchůdce stejné konstrukce vznikl - Fiat 500.Bylo to lidové vozítko, které motorizovalo za pár peněz Itálii a přilehlé státy a stejně následovník 126(bohužel v té době v soc demo státech zrovna levný nebyl a navíc nedostatkový). Ve svém mládí jsem Fiat 500 vlastnil,rozebral jsem jej do šroubku motor s převodovkou se dal demontovat z auta za 1/2 hodiny,sjezdil s ním půl Evropy(rozuměj té východní-Balaton Balt, Slovensko, ..),potom s několika následníky126p to samé můj poslední byl z roku 1989,měl velké plastové nárazníky, alternátor,dokonce i rádio :-P Jeli jsme na dovolenou po Čechách 3 dosp+3 děti a pes,za 126 nabalená kára;-DŽádný komfort to nebyl,dojeli jsme,v kempu se při balení stanu okolní lidé sázeli,zda se tam všichni vejdeme či někdo půjde pěšky8-oA že se musely občas promazat svislé čepy př. nápravy ?? ( a u kterého vých. auta té doby ne ?) Nikdy mě Fiátky nikde nenechaly(až na jednu vyjímku u Prahy, kdy se vytrhl pryžový unašec poloosy),neřešil jsem žádné úniky oleje z převodovky žádné závady elektroinstalace,nabíjení ani motoru.Jen se směji svítící kontrolce mazání a souvislosti s propálenou hlavou, takový nesmysl jsem už dlouho neslyšel.Odstředivý olejový filtr stačilo občas vyčistit,vyměnit vzduchový filtr a svíčky seřídit občas ventily,a za 100t km vyměnit rozvodový řetízek s ozubenými koly(asi 2 hodiny)to byla jediná údržba.Že hlodala koroze no na kterých autech tenkrát ne ??Vždy se za ním s nostalgií otočím,ale na rovinu - na dovolenou bych s ním nejel..

+4/0
18.1.2017 21:11

R14a14d87e54k 52D50o30l97e24ž55a69l 2279913870320

Já s ním měl problémy furt. Vždycky jsem říkal - kdo nadává na auta italský, francouzský, tak by měl zkusit polský. Protože italskou pětistovku jsem měl taky a proti tomu to byl etalon spolehlivosti. Zas na to ale byly hrozně levný díly a dobře se opravoval.

0/0
18.1.2017 22:39

H80u91b80e81r95t 13H48e79r52i52c83h 9723207633529

Pokud tu někdo tvrdí,jak dobré bylo Polsko ve výrobě aut,když vyrábělo kromě Malucha,také Sirény, Poloneze,Žuka atd,tak proč se lidé v Polsku o táto auta museli prát,a čekat v pořadnících.A proč tak úsilovně sháněli cokoliv z ciziny?Směšné!

0/0
18.1.2017 20:25

P39e47t69r 24M58i33c61h62a64l 2560334171632

Soused to kdysi měl, jako rodinné auto. Když s tím vyrazili na dovolenou, dva dospělí a tři děti, kroutila hlavou celá ulice.

0/0
18.1.2017 17:27

M63i75r57e87k 38K47o80v32a83c26i46k 5941341601457

Srovnání s Broukem, Mini a 2CV kulhá na obě nohy. To byla auta, která obstála v konkurenci všech možných modelů všech možných značek z celého světa. Co za konkurenci měl tenhle kotrmelec?

+3/−1
18.1.2017 10:30

J70i78ř39í 66S54c83h18w98a12c42h 8648694288366

Brouk a 2CV byly větší, ale Mini větší nebyl.

a vyráběla se jakási trojkolka s jedním kolem vepředu a ta byla schopná udělat "kotrmelec" v první zatáčce....;-)

0/0
18.1.2017 12:21

Z34d57e87n48ě83k 13D93u63b54e35c39k41ý 3677234110738

Reliat Robin

+1/0
19.1.2017 9:47

P89e96t87r 90M82i34c89h77a33l 2550644721242

To byla ta, co ji vždycky neměl rád Mr. Bean?

+1/0
19.1.2017 12:02

J33i68ř29í 54S96c36h37w96a21c31h 8658804258536

jj díky

a tady je ten "kotrmelec";-)

https://www.youtube.com/watch?v=QQh56geU0X8

0/0
19.1.2017 16:57

M10i34c86h69a16l 34P22a45l76e77č44e11k 2431788632924

126p= 1 auto, 2 dveře, 6 poláků

+10/0
18.1.2017 10:02

J29a39r79o40s85l15a84v 43K41o84l14k62a 5684400161749

Kolegyně do Jugošky - 4 dlouhý lidi + oblečení, jídlo a skládací stolek se židlemi ;-D8-o.

0/0
18.1.2017 9:39

T38o34m64á90š 62Č48e39r60n78ý 3551891830526

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

kompresor na kolečkách

nejtišší auto na světě - když jse do něj nasedli, tak jste si koleny zacpali uši

:-P;-D;-D:-P:-P;-D;-D

+1/−1
18.1.2017 8:32

T63o56m73á13š 91P90a85k 5492387479

V maluchu jsme jezdili na lyze jako studenti ve 4 lidech labrador a kocka... Tooeni z motoru na packu u zadniho sedadla. Zadny vetrak - foukalo to podle otacek, zadne zimni gumy.... Otec mi ho pujcoval v dobe kdy jsem byl student. Meli jsme postupne 2, original itala s platenou strechou a pak polaka. Na ani jednoho nedam dopustit a uprimne ted, ve veku meho otce, koukam kde bych nejakeho pro srandu koupil. ...joo mladi okorenene vzpominkami ;-). Ostatne muj svagr mi vypravel, ze jeli v maluchu v 10ti lidech.... (Ma skoro 2 metry)

PS s tou poruchovosti to nemohu potvrdit, oba byly bez problemu...

+5/0
18.1.2017 8:10

P25e90t54r 84N11e71c53h14a70n13i15c76k78ý 7863116538890

Vida, dnes se na samostatné dojíždění do práce kupuje X5 nebo Forester

+4/−1
18.1.2017 7:50

L78i10b84o95r 31M41o79u83č21k10a 1698767535662

jsou auta, ktera proste ani vzniknout nemela ... tohle je jedno z nich

+1/−12
18.1.2017 7:49

I45v89a19n 73M46a76r46e66k 6174748842

No v každém případě byl Maluch silák. Přesvědčil mě o tom v Chorvatsku,když se do kempu poblíž přihnala kolona plně obsazených Maluchů s . . . . . . . obytnými přívěsy za sebou .Jedinou "úpravu" na tu dlouhou cestu měly, že byla vzadu otevřená kapota kvůli lepšímu chlazení motoru . R^R^R^R^

+7/0
18.1.2017 8:07

I86v77a74n 84M68a71r58e12k 6224858642

No.a "Fiat 600" byste p.Moučko "klasifikoval" jak ?

0/−1
18.1.2017 8:09

D42a26n82i20e69l 72K11r11o75n59e13r 7664244676147

a proc?

0/0
18.1.2017 10:13

M50a33r17t32i71n 35N10e19b52e65s94k25ý 7486510677642

Jsou lidé, kteří vzniknout neměli....

Jinak 126 byl prostě následovník 500, stejná koncepce, skoro stejný podvozek, době vzniku odpovídající hranatá karoserie. Jen nebylo úplně normální, že auto, jehož vznik sahal do 50.let vydržel ve výrobě tak dlouho, protože ekonomika RVHP víc neumožňovala.

+1/0
18.1.2017 18:34

A67d12a13m 73M35a62l75ý 4130457642401

Fiat 126 a 126p se vyráběl neuvěřitelných 28 let, čímž se zařadil mezi legendy jako Volkswagen Brouk, Austin Mini a Citroën 2CV

Zdroj: http://auto.idnes.cz/fiat-126p-maluch-0p3-/auto_ojetiny.aspx?c=A170116_175605_auto_ojetiny_fdv;-D;-D;-D;-D

To auto se nevyrábělo tak dlouho, protože bylo tak skvělé, ale proto, že reálně socialismus byl jaksi v rozporu s technickým pokrokem.Rv

+7/−5
18.1.2017 7:24

J24a80r30o62s17l79a28v 47P51e78l50d60a 0

Uživatel požádal o vymazání
+9/−1
18.1.2017 9:10

J63i33ř72í 26K25o54c33u58r43e20k 6905114625508

Děkuji, vozit motor x kilometrů kamsi. A nazývat generálku motoru po 100 tkm snadnou údržbou? Nutnost vystříkávat prahy je taky snadná údržba, aby to nerezlo tolik? Nunost lézt pod auto aspoň 1x do roka a mazat dvě, ale třeba i 8 maznic? Se základním nářadím, ano. Hasák a kladivo, až se matice ožvachlá...

0/0
18.1.2017 17:01
Foto

R41o51m73a29n 70K66o40z20e28l 4877886583244

Těm vozům fakt chyběl vývoj, i proto šly skoro všechny po revoluci do háje. A ta generálka motoru, to je fakt lepší dnešní výroba, kdy auto i motor jsou po 300 tisících jako nové a žádná generálka není potřeba.

+1/0
18.1.2017 17:23

M95a11r98t88i24n 17N47e78b10e19s46k31ý 7796850317292

To je velká pravda. Jen musím podotknout, že se na výdrži současných motorů podílí nejen kvalitnější materiály a výroba, ale i významně kvalita motorových olejů. Pokud bychom do současných motorů lili M6A , nebo nanejvýš M3AD, asi by ty proběhy tak slavné nebyly.

0/0
18.1.2017 18:38

J33o78s66e22f 75Z38a53h28á80l21k19a 4493449448826

To muselo dát práci napsat tento článek. Podstatě opsán (zrecyklován) ten předchozí z r. 2004. A to doslova doslovně.

+5/0
18.1.2017 6:38

M81i27l76a14n 66Č12e43r27n50ý 5453729569362

Úplně nejvíc nejlepší příspěvek.;-)

0/0
18.1.2017 10:06

M33i48r25a 81R72i52c33k11a 4771968757980

Půjčoval sem si žlutého maluška od dědy, když mi bylo 20. Když člověk jel, potkával na ulici své vrstevníky, snad každý z nich se tomu smál :-) pak když je tím člověk vezl, rozjel to někde k 80km/hod viděl ve zpětném zrcátku, jak už mu koukají přes rameno, kolik že to jedeme ;-D bylo to fakt šikovné malinké autíčko, jen zpětně mě mrazí z případné autonehody s ním :-/ i tak bych se s ním ale hned zase povozil ;-)

+6/0
18.1.2017 6:33

T62o94m22á16š 84P24a15k 5502417769

Ja z nej vytahnul i 105 ;-)

+2/0
18.1.2017 8:13

M90i26l61a49n 32Č80e67r78n92ý 5563679859472

Jo, z 12% kopce, vyřadit motor, pak bych tomu snad věřil.

0/−1
18.1.2017 10:08

M34a48r13c39e61l 51P13a30v10l15í14k 7161314208659

príručka trabiho: jízda s kopce a s větrem v chrbtě?

0/0
18.1.2017 13:28

Z31d67e15n93ě98k 41D32u63b42e50c70k65ý 3317844490178

Z Mohelničáku ? :-D

0/0
19.1.2017 9:53

R22o25b70e73r12t 54S61e63d46l20á76r 4857212

Mal som červený ako je na obr č 20R^;-D;-D;-D;-D;-D

+5/0
18.1.2017 6:21

J54a28n 21V24a46n21í86č61e67k 1534245701168

Pamatuji, že tam byl takový žertovný ostřikovač. Gumové duté tlačítko, které se po stisknutí a uvolnění naplnilo vodou. Přemýšlel jsem, jak s tím mohly zacházet dámy s delšími nehty, aby to nepropíchly.

+3/0
18.1.2017 3:18

T62o67m95á29š 28P80a91k 5922887459

To je fakt to jsem uz zapomnel ;-)

0/0
18.1.2017 8:13

M57a18r21t68i14n 68N83e32b55e20s18k24ý 7396550287202

Tento ostřikovač byl ve všech starších a levných Fiatech, včetně 124, neboli VAZ2101

0/0
18.1.2017 18:30

P96e86t49r 67M10i10c66h49a85l 2640434271392

Pravda, extchán to měl i na 125 P.

0/0
18.1.2017 20:34

P83a92v32e18l 70Š13e13d76l16b28a77u44e97r 7138611902335

Když mi bylo kolem dvaceti, měl jsem ho půjčený na stěhování kamarádky z VŠ kolejí. Tam a zpět asi 120 km. Napřed jsem nevěděl, kde se to startuje, má to startovací lanko, jako Š120 sytič. Měřím dva metry, řadil jsem pod kolenem, hlavu jsem měl do strany, jako "Velký šéf," řazení jednička, dvojka, svačina, trojka,..., když jsem to rozdráždil na osmdesát, uletělo tomu větrem venkovní zpětné zrcátko. Viděl jsem se v tom ve výloze,vypadal jsem fakt, jako debil, docela jsem se nařehtal, úplná karikatura, lebka velká, jako půl auta. Vylezl jsem z té věci pokřivený, nahluchlý a šťastný. Byl to zážitek, fakt jo...

+8/−1
18.1.2017 1:09

J21i77n19d30ř92i52c34h 87M45o89r68á34v13e69k 50M 3535483625866

Já ho sice neměl, ale spolužačka s ním dojížděla do školy..Dostala mě hláškou..Jezdí dobře, když se něco nepodělá..Což se stávalo dost často..Časem vyměnila za jetého francouze P206 a říkala, že se urodila i spolehlivost..Nicméně i tak nenechala na svého Malucha dopustit i když jí dost často vypekl..

+1/0
18.1.2017 6:44

J98i53n35d52ř51i13c78h 18M14o69r95á48v75e25k 74M 3865343955456

Pardon Peugeot 205..

0/0
18.1.2017 6:45

M41a67r44e72k 79P44e78t72r46ů 9769332951

Tak to potom jo. Já se divil spojení 206 a spolehlivost :D

0/−1
18.1.2017 7:17

J44i26ř61í 47S96c68h36w15a51c83h 8488644908956

a dnes mají někteří "rozežranci" problém, téměř dvakrát větší Octavia s válcem navíc a 90 koníky navíc, je jim to furt málo ....pro ty jejich "rodinné záležitosti" s jedináčkem....

jj socíkové Polsko na ně, to by je vyléčllo, ....možná ;-)

+8/−1
18.1.2017 0:26

M24a52r59e26k 44M53a18l17ý 1942528351720

No jo... ale taky ta Octávka oproti 126p "trochu" víc váží :-)

0/0
18.1.2017 10:24

J90i73ř77í 66S11c84h17w34a79c85h 8378274158606

ano váží cca 2x více a má cca 4x větší výkon.....

0/0
18.1.2017 13:06

M29a54r60e92k 12M52a75l65ý 1902288561110

Jo, jo... doba jde dopředu, lidi mají stále vyšší nároky jak na bezpečnost, tak na výkon a pohodlí při cestování autem, je to naprosto normální. A je fajn, že už nemusíme jezdit v autech jako byl Maluch, no ne?

0/0
18.1.2017 13:33

J32i25ř88í 49K72o35c74u15r94e57k 6475494985408

Jo, někteří zase přivolávají hitlera, aby to někoho vyléčilo.

Ano, lidi v ČR bohatnou a to je co? To je špatně. Sen každého socana je totiž mít stát složený s žebráků, kteří jsou si rovni v chudobě.

0/0
18.1.2017 17:05

J40i21ř20í 85S34c53h64w25a98c56h 8248914988586

no jestli si myslíš, že ta moje narážka na dnešní Octavii, počet válců a výkon je o Hitlerovi, o socanech, o politice, o bohatnutí či chudobě, tak mi věř, že o tom NENÍ!

0/0
18.1.2017 19:19

P16e10t54r 31M65i77c68h28a83l 2160604621222

Já mám problém s tříválcem v osobním autě a na značce nezáleží. Ty vibrace a "traktoroidní" chod motoru nic neodstraní, žádná protiběžná vyvažovací hřídel apod.

0/0
18.1.2017 20:01

J20i12ř80í 14S60c61h71w41a65c79h 8668744908846

tříválcový TDI na volnoběh vibruje jak traktor, starý tříválcový dvoutakt ve Wartburgu, to byl na volnoběh generátor náhodných výbuchů při kterých jakoby motor chtěl vyskočit z pod kapoty. Jezdil jsem několik let se čtyřtaktním trojválcem HTP/51kW a tam o něčem takovém jako u výše uvedených motorů nebylo opravdu ani památky. Na volnoběh to od čtyřválce prakticky nebylo k rozeznání. Za jízdy ve stálých otáčkách taky ne. Jen při akceleraci se projevil hlavně zvukově trochu jinak a ano pro někoho kdo na to čekal tak by mohl zvolat "ano něco se tam třese trochu jinak". Ale nijak famózní rozdíl od čtyřválcové Feldy jsem nepozoroval. Oproti tříválcovému TDI byl jeho běh v podstatě "sametový" a předpokladám že u 1.0 TSI to není jiné. ;-)

0/0
18.1.2017 22:31

P33e67t74r 57M73i75c67h15a50l 2360814701392

Tříválec TDI je tragédie, o tom není sporu. Wartburg je dvoutakt a v podstatě motorka a historie, toho vynechávám. Ale s pár benzínovými tříválci jsem jezdil a bylo to poznat kdykoliv. Na volnoběh, při běžné jízdě, snad jen z kopce při odstaveném plynu to nebylo poznat. Zato při akceleraci nebo jízdě do kopce si to zase motor vynahradil.

Jiří, můžeš to hájit jak chceš, ale fakt, že díky počtu válců dojde k jedné pracovní době vždy až po otočení kliky o 240 stupňů znamená, že je tam 60 stupňů mrtvého chodu. Aneb další píst není do komprese tlačen výkonem při expanzi v předchozím válci, ale pouze setrvačností. A to jsou ty vibrace, které nejde nikdy nijak utlumit. O srovnatelném výkonu či kroutícím momentu (se čtyřválcem) ani nemluvě.

Aneb moje čtyřválcové TDi má kultivovanější chod než tříválcové HTP.

+1/0
18.1.2017 23:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.