Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič vidí před sebou kapotu a ví, kde mu karoserie začíná a končí. V tomto směru se malému fiatu žádné dnešní auto nevyrovná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J49a62r44o38s35l25a83v 18B94e20ň16o 2906357407790

Bolo to na svoju dobu najtichšie auto. Vodič mal totiž uši schované medzi kolenami...

0/0
21.1.2017 11:16

P15e54t87r 83V81a37z19a78č 4487683940106

Vážený p.red. Imlaufe,zajímalo by mne kolik 126 jste vlastnil a jaké závady se vám objevily.Myslím, že papouškujete nějaké nesmysly které jste někde přečetl.Vůbec nechci hájit 126,ale uvědomte si, v jakém roce předchůdce stejné konstrukce vznikl - Fiat 500.Bylo to lidové vozítko, které motorizovalo za pár peněz Itálii a přilehlé státy a stejně následovník 126(bohužel v té době v soc demo státech zrovna levný nebyl a navíc nedostatkový). Ve svém mládí jsem Fiat 500 vlastnil,rozebral jsem jej do šroubku motor s převodovkou se dal demontovat z auta za 1/2 hodiny,sjezdil s ním půl Evropy(rozuměj té východní-Balaton Balt, Slovensko, ..),potom s několika následníky126p to samé můj poslední byl z roku 1989,měl velké plastové nárazníky, alternátor,dokonce i rádio :-P Jeli jsme na dovolenou po Čechách 3 dosp+3 děti a pes,za 126 nabalená kára;-DŽádný komfort to nebyl,dojeli jsme,v kempu se při balení stanu okolní lidé sázeli,zda se tam všichni vejdeme či někdo půjde pěšky8-oA že se musely občas promazat svislé čepy př. nápravy ?? ( a u kterého vých. auta té doby ne ?) Nikdy mě Fiátky nikde nenechaly(až na jednu vyjímku u Prahy, kdy se vytrhl pryžový unašec poloosy),neřešil jsem žádné úniky oleje z převodovky žádné závady elektroinstalace,nabíjení ani motoru.Jen se směji svítící kontrolce mazání a souvislosti s propálenou hlavou, takový nesmysl jsem už dlouho neslyšel.Odstředivý olejový filtr stačilo občas vyčistit,vyměnit vzduchový filtr a svíčky seřídit občas ventily,a za 100t km vyměnit rozvodový řetízek s ozubenými koly(asi 2 hodiny)to byla jediná údržba.Že hlodala koroze no na kterých autech tenkrát ne ??Vždy se za ním s nostalgií otočím,ale na rovinu - na dovolenou bych s ním nejel..

+4/0
18.1.2017 21:11

R50a68d71e96k 21D90o98l24e55ž97a26l 2449363240980

Já s ním měl problémy furt. Vždycky jsem říkal - kdo nadává na auta italský, francouzský, tak by měl zkusit polský. Protože italskou pětistovku jsem měl taky a proti tomu to byl etalon spolehlivosti. Zas na to ale byly hrozně levný díly a dobře se opravoval.

0/0
18.1.2017 22:39

H26u56b46e61r18t 65H97e61r71i73c78h 9433377673359

Pokud tu někdo tvrdí,jak dobré bylo Polsko ve výrobě aut,když vyrábělo kromě Malucha,také Sirény, Poloneze,Žuka atd,tak proč se lidé v Polsku o táto auta museli prát,a čekat v pořadnících.A proč tak úsilovně sháněli cokoliv z ciziny?Směšné!

0/0
18.1.2017 20:25

P35e59t85r 55M88i17c53h50a43l 2930234491802

Soused to kdysi měl, jako rodinné auto. Když s tím vyrazili na dovolenou, dva dospělí a tři děti, kroutila hlavou celá ulice.

0/0
18.1.2017 17:27

M89i97r89e66k 46K10o93v78a32c21i57k 5481421131727

Srovnání s Broukem, Mini a 2CV kulhá na obě nohy. To byla auta, která obstála v konkurenci všech možných modelů všech možných značek z celého světa. Co za konkurenci měl tenhle kotrmelec?

+3/−1
18.1.2017 10:30

J45i49ř26í 29S80c28h40w90a19c75h 8388534378496

Brouk a 2CV byly větší, ale Mini větší nebyl.

a vyráběla se jakási trojkolka s jedním kolem vepředu a ta byla schopná udělat "kotrmelec" v první zatáčce....;-)

0/0
18.1.2017 12:21

Z91d21e73n71ě84k 21D89u82b79e53c69k30ý 3357404790638

Reliat Robin

+1/0
19.1.2017 9:47

P43e41t68r 21M47i69c57h73a32l 2610194791582

To byla ta, co ji vždycky neměl rád Mr. Bean?

+1/0
19.1.2017 12:02

J75i37ř33í 65S35c93h71w64a36c67h 8418874338586

jj díky

a tady je ten "kotrmelec";-)

https://www.youtube.com/watch?v=QQh56geU0X8

0/0
19.1.2017 16:57

M43i48c36h58a19l 64P77a94l73e19č95e79k 2801738142234

126p= 1 auto, 2 dveře, 6 poláků

+10/0
18.1.2017 10:02

J21a88r38o72s10l93a92v 92K11o73l54k68a 5714750411539

Kolegyně do Jugošky - 4 dlouhý lidi + oblečení, jídlo a skládací stolek se židlemi ;-D8-o.

0/0
18.1.2017 9:39

T15o81m34á24š 88Č22e82r30n49ý 3201581370916

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

kompresor na kolečkách

nejtišší auto na světě - když jse do něj nasedli, tak jste si koleny zacpali uši

:-P;-D;-D:-P:-P;-D;-D

+1/−1
18.1.2017 8:32

T26o97m90á82š 62P63a27k 5752447299

V maluchu jsme jezdili na lyze jako studenti ve 4 lidech labrador a kocka... Tooeni z motoru na packu u zadniho sedadla. Zadny vetrak - foukalo to podle otacek, zadne zimni gumy.... Otec mi ho pujcoval v dobe kdy jsem byl student. Meli jsme postupne 2, original itala s platenou strechou a pak polaka. Na ani jednoho nedam dopustit a uprimne ted, ve veku meho otce, koukam kde bych nejakeho pro srandu koupil. ...joo mladi okorenene vzpominkami ;-). Ostatne muj svagr mi vypravel, ze jeli v maluchu v 10ti lidech.... (Ma skoro 2 metry)

PS s tou poruchovosti to nemohu potvrdit, oba byly bez problemu...

+5/0
18.1.2017 8:10

P69e47t41r 64N25e63c13h50a14n47i29c48k36ý 7673316888950

Vida, dnes se na samostatné dojíždění do práce kupuje X5 nebo Forester

+4/−1
18.1.2017 7:50

L98i25b89o78r 54M81o44u72č81k37a 1708797925782

jsou auta, ktera proste ani vzniknout nemela ... tohle je jedno z nich

+1/−12
18.1.2017 7:49

I89v87a15n 88M94a29r73e50k 6654338562

No v každém případě byl Maluch silák. Přesvědčil mě o tom v Chorvatsku,když se do kempu poblíž přihnala kolona plně obsazených Maluchů s . . . . . . . obytnými přívěsy za sebou .Jedinou "úpravu" na tu dlouhou cestu měly, že byla vzadu otevřená kapota kvůli lepšímu chlazení motoru . R^R^R^R^

+7/0
18.1.2017 8:07

I54v85a86n 77M78a52r56e94k 6414388792

No.a "Fiat 600" byste p.Moučko "klasifikoval" jak ?

0/−1
18.1.2017 8:09

D45a13n78i68e86l 81K80r89o31n22e43r 7674364686467

a proc?

0/0
18.1.2017 10:13

M78a26r98t11i79n 51N49e23b30e35s88k86ý 7946590917362

Jsou lidé, kteří vzniknout neměli....

Jinak 126 byl prostě následovník 500, stejná koncepce, skoro stejný podvozek, době vzniku odpovídající hranatá karoserie. Jen nebylo úplně normální, že auto, jehož vznik sahal do 50.let vydržel ve výrobě tak dlouho, protože ekonomika RVHP víc neumožňovala.

+1/0
18.1.2017 18:34

A45d82a58m 58M35a53l90ý 4490157622831

Fiat 126 a 126p se vyráběl neuvěřitelných 28 let, čímž se zařadil mezi legendy jako Volkswagen Brouk, Austin Mini a Citroën 2CV

Zdroj: http://auto.idnes.cz/fiat-126p-maluch-0p3-/auto_ojetiny.aspx?c=A170116_175605_auto_ojetiny_fdv;-D;-D;-D;-D

To auto se nevyrábělo tak dlouho, protože bylo tak skvělé, ale proto, že reálně socialismus byl jaksi v rozporu s technickým pokrokem.Rv

+7/−5
18.1.2017 7:24

J52a66r33o73s53l20a52v 82P19e25l25d38a 1779654611397

Nechci vam brat iluze, ale s tim technickym pokrokem to bylo trosku jinak. Tehdy se vyrabela auta (a nejen ta) cilene s durazem na vcelku nenarocnou udrzb a opravy. Neni tajemstvim, ze jakekoliv ceskoslovenske, polske, ruske nebo treba jugoslavske ci rumunske auto dokazal spravit kdejaky zrucny chlapik jen se zakladnim naradim. Kuprikladu vite jak se delala takova generelka motoru Trabiho nebo Malucha? Jednoduse jste si ho doma vytahnul z auta, nalozil na dvoukolak a odvezl do Mototoechny, kde vam za nej a za drobny priplatek dali jiny motor po generalce. To same treba s prevodovkou, alternatorem ...

Osobne si myslim, ze tehdy vyrabene vozy nebyly tak prehnane spatne, jak mnozi tvrdi. Byly jednodussi, coz byla spise jejich vyhoda.

Kazdopadne asi bylo lepsi vyrabet neco, nez nic. Tehdy z polskych vyrobnich pasu sjizdely vozy jako zde zmineny Maluch, Polonez, Syrena, Nysa, Star, Tarpan a samozrejme Polski Fiat a nesmim zapomenout na legendarniho Zuka. Co vyrabi Polaci dnes? Dnes je Polsko maximalne tak montovna cizich automobilek.

+9/−1
18.1.2017 9:10

J55i66ř56í 90K13o35c62u51r40e89k 6855874305898

Děkuji, vozit motor x kilometrů kamsi. A nazývat generálku motoru po 100 tkm snadnou údržbou? Nutnost vystříkávat prahy je taky snadná údržba, aby to nerezlo tolik? Nunost lézt pod auto aspoň 1x do roka a mazat dvě, ale třeba i 8 maznic? Se základním nářadím, ano. Hasák a kladivo, až se matice ožvachlá...

0/0
18.1.2017 17:01
Foto

R55o20m39a45n 85K38o77z67e65l 4227516483484

Těm vozům fakt chyběl vývoj, i proto šly skoro všechny po revoluci do háje. A ta generálka motoru, to je fakt lepší dnešní výroba, kdy auto i motor jsou po 300 tisících jako nové a žádná generálka není potřeba.

+1/0
18.1.2017 17:23

M53a35r67t42i29n 56N87e38b20e59s94k37ý 7606630967202

To je velká pravda. Jen musím podotknout, že se na výdrži současných motorů podílí nejen kvalitnější materiály a výroba, ale i významně kvalita motorových olejů. Pokud bychom do současných motorů lili M6A , nebo nanejvýš M3AD, asi by ty proběhy tak slavné nebyly.

0/0
18.1.2017 18:38

J12o79s61e96f 31Z94a34h82á67l35k25a 4523269888886

To muselo dát práci napsat tento článek. Podstatě opsán (zrecyklován) ten předchozí z r. 2004. A to doslova doslovně.

+5/0
18.1.2017 6:38

M34i89l83a24n 12Č85e63r28n54ý 5103439679802

Úplně nejvíc nejlepší příspěvek.;-)

0/0
18.1.2017 10:06

M28i85r90a 11R26i13c68k12a 4491678857550

Půjčoval sem si žlutého maluška od dědy, když mi bylo 20. Když člověk jel, potkával na ulici své vrstevníky, snad každý z nich se tomu smál :-) pak když je tím člověk vezl, rozjel to někde k 80km/hod viděl ve zpětném zrcátku, jak už mu koukají přes rameno, kolik že to jedeme ;-D bylo to fakt šikovné malinké autíčko, jen zpětně mě mrazí z případné autonehody s ním :-/ i tak bych se s ním ale hned zase povozil ;-)

+6/0
18.1.2017 6:33

T14o72m18á45š 88P61a23k 5662427169

Ja z nej vytahnul i 105 ;-)

+2/0
18.1.2017 8:13

M48i35l73a23n 95Č98e92r97n78ý 5763939909252

Jo, z 12% kopce, vyřadit motor, pak bych tomu snad věřil.

0/−1
18.1.2017 10:08

M86a16r38c61e25l 71P84a65v86l44í55k 7251404598559

príručka trabiho: jízda s kopce a s větrem v chrbtě?

0/0
18.1.2017 13:28

Z45d63e54n15ě67k 60D53u84b62e89c38k55ý 3167494740878

Z Mohelničáku ? :-D

0/0
19.1.2017 9:53

R76o37b77e27r30t 11S54e83d15l27á43r 4627692

Mal som červený ako je na obr č 20R^;-D;-D;-D;-D;-D

+5/0
18.1.2017 6:21

J86a77n 49V83a62n48í33č40e39k 1464195291558

Pamatuji, že tam byl takový žertovný ostřikovač. Gumové duté tlačítko, které se po stisknutí a uvolnění naplnilo vodou. Přemýšlel jsem, jak s tím mohly zacházet dámy s delšími nehty, aby to nepropíchly.

+3/0
18.1.2017 3:18

T84o76m62á81š 55P20a80k 5942807369

To je fakt to jsem uz zapomnel ;-)

0/0
18.1.2017 8:13

M62a32r76t28i43n 52N60e82b55e36s50k98ý 7306510767652

Tento ostřikovač byl ve všech starších a levných Fiatech, včetně 124, neboli VAZ2101

0/0
18.1.2017 18:30

P64e21t49r 53M95i48c79h21a81l 2980984381632

Pravda, extchán to měl i na 125 P.

0/0
18.1.2017 20:34

P61a16v58e16l 82Š68e56d98l26b55a21u94e93r 7578451982575

Když mi bylo kolem dvaceti, měl jsem ho půjčený na stěhování kamarádky z VŠ kolejí. Tam a zpět asi 120 km. Napřed jsem nevěděl, kde se to startuje, má to startovací lanko, jako Š120 sytič. Měřím dva metry, řadil jsem pod kolenem, hlavu jsem měl do strany, jako "Velký šéf," řazení jednička, dvojka, svačina, trojka,..., když jsem to rozdráždil na osmdesát, uletělo tomu větrem venkovní zpětné zrcátko. Viděl jsem se v tom ve výloze,vypadal jsem fakt, jako debil, docela jsem se nařehtal, úplná karikatura, lebka velká, jako půl auta. Vylezl jsem z té věci pokřivený, nahluchlý a šťastný. Byl to zážitek, fakt jo...

+8/−1
18.1.2017 1:09

J35i62n60d14ř43i24c39h 68M86o19r35á37v47e32k 69M 4611832265710

Já ho sice neměl, ale spolužačka s ním dojížděla do školy..Dostala mě hláškou..Jezdí dobře, když se něco nepodělá..Což se stávalo dost často..Časem vyměnila za jetého francouze P206 a říkala, že se urodila i spolehlivost..Nicméně i tak nenechala na svého Malucha dopustit i když jí dost často vypekl..

+1/0
18.1.2017 6:44

J88i91n70d45ř92i96c18h 21M32o96r83á52v85e62k 46M 4981502135100

Pardon Peugeot 205..

0/0
18.1.2017 6:45

M10a12r25e90k 53P98e68t89r89ů 9289722721

Tak to potom jo. Já se divil spojení 206 a spolehlivost :D

0/−1
18.1.2017 7:17

J33i95ř61í 82S85c46h69w88a68c49h 8268314578636

a dnes mají někteří "rozežranci" problém, téměř dvakrát větší Octavia s válcem navíc a 90 koníky navíc, je jim to furt málo ....pro ty jejich "rodinné záležitosti" s jedináčkem....

jj socíkové Polsko na ně, to by je vyléčllo, ....možná ;-)

+8/−1
18.1.2017 0:26

M21a50r83e60k 68M32a62l43ý 1222708871890

No jo... ale taky ta Octávka oproti 126p "trochu" víc váží :-)

0/0
18.1.2017 10:24

J55i53ř49í 97S48c30h42w78a20c79h 8628664848256

ano váží cca 2x více a má cca 4x větší výkon.....

0/0
18.1.2017 13:06

M63a66r39e20k 42M74a74l31ý 1502158781490

Jo, jo... doba jde dopředu, lidi mají stále vyšší nároky jak na bezpečnost, tak na výkon a pohodlí při cestování autem, je to naprosto normální. A je fajn, že už nemusíme jezdit v autech jako byl Maluch, no ne?

0/0
18.1.2017 13:33

J43i22ř13í 10K43o27c69u24r57e79k 6425244985278

Jo, někteří zase přivolávají hitlera, aby to někoho vyléčilo.

Ano, lidi v ČR bohatnou a to je co? To je špatně. Sen každého socana je totiž mít stát složený s žebráků, kteří jsou si rovni v chudobě.

0/0
18.1.2017 17:05

J82i36ř31í 42S39c14h97w12a47c46h 8788554418766

no jestli si myslíš, že ta moje narážka na dnešní Octavii, počet válců a výkon je o Hitlerovi, o socanech, o politice, o bohatnutí či chudobě, tak mi věř, že o tom NENÍ!

0/0
18.1.2017 19:19

P56e79t78r 28M56i43c51h91a44l 2970754611322

Já mám problém s tříválcem v osobním autě a na značce nezáleží. Ty vibrace a "traktoroidní" chod motoru nic neodstraní, žádná protiběžná vyvažovací hřídel apod.

0/0
18.1.2017 20:01

J66i54ř49í 19S59c76h28w75a56c48h 8248824458196

tříválcový TDI na volnoběh vibruje jak traktor, starý tříválcový dvoutakt ve Wartburgu, to byl na volnoběh generátor náhodných výbuchů při kterých jakoby motor chtěl vyskočit z pod kapoty. Jezdil jsem několik let se čtyřtaktním trojválcem HTP/51kW a tam o něčem takovém jako u výše uvedených motorů nebylo opravdu ani památky. Na volnoběh to od čtyřválce prakticky nebylo k rozeznání. Za jízdy ve stálých otáčkách taky ne. Jen při akceleraci se projevil hlavně zvukově trochu jinak a ano pro někoho kdo na to čekal tak by mohl zvolat "ano něco se tam třese trochu jinak". Ale nijak famózní rozdíl od čtyřválcové Feldy jsem nepozoroval. Oproti tříválcovému TDI byl jeho běh v podstatě "sametový" a předpokladám že u 1.0 TSI to není jiné. ;-)

0/0
18.1.2017 22:31

P39e23t10r 62M95i48c24h82a79l 2320624441802

Tříválec TDI je tragédie, o tom není sporu. Wartburg je dvoutakt a v podstatě motorka a historie, toho vynechávám. Ale s pár benzínovými tříválci jsem jezdil a bylo to poznat kdykoliv. Na volnoběh, při běžné jízdě, snad jen z kopce při odstaveném plynu to nebylo poznat. Zato při akceleraci nebo jízdě do kopce si to zase motor vynahradil.

Jiří, můžeš to hájit jak chceš, ale fakt, že díky počtu válců dojde k jedné pracovní době vždy až po otočení kliky o 240 stupňů znamená, že je tam 60 stupňů mrtvého chodu. Aneb další píst není do komprese tlačen výkonem při expanzi v předchozím válci, ale pouze setrvačností. A to jsou ty vibrace, které nejde nikdy nijak utlumit. O srovnatelném výkonu či kroutícím momentu (se čtyřválcem) ani nemluvě.

Aneb moje čtyřválcové TDi má kultivovanější chod než tříválcové HTP.

+1/0
18.1.2017 23:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.