Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslední české kupé Škoda Rapid je podle Američanů nejhorší sporťák světa

Chcete tip na českého veterána, jehož cena v poslední době raketově roste? Ne, není to ani původní Felicia, ani Tatra šestsetrojka nebo autobus RTO. Je to podceňovaný, méně pohledný synátor legendárního „erka“ jménem Rapid. Teď se tato sportovně laděná škodovka dočkala nechtěné pocty: prý je to nejhorší sporťák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T55o48m69á19š 47S73e41d20l52á55k 3528181722207

Měl jsem možnost se svézt jako spolujezdec a proti Š105, 120 a 130 to byl rozdíl. Byly tam delší vstupní dveře, v předu více místa a člověk v tom seděl jak ve sportovním voze. I když ze předu vypadal jako běžná Š105 až 130, uvnitř to byl pro mě překvapivě jiný vůz.

0/0
18.3.2017 13:49
Foto

M18i12c72h29a68l 98L66i19n13h52a74r69t 2658926514

je to prostě shit

;-D

0/0
19.2.2017 4:50

J89a86r68o30s82l89a94v 34K29r13e65j37č84í97ř 4721551164168

Na tu dobu výborné auto. Měl jsem 136 již s lepším motorem. Jezdilo to parádně. Měnil jsem pouze z důvodu, že dorostly děti a neměly vzadu kam dát hlavu.

0/0
15.2.2017 9:41
Foto

J19a52r59o39m37í30r 96P23e45t45ř27í43k 6764181489688

Na Škodu Garde 120-Rapid rád vzpomínám. Měl jsem ji v letech 1991-1994 (rok výroby 1986). Velmi dobře seděla v zatáčkách a dobře se ovládala. Např. proti Škoda 105 to byl veliký rozdíl.

Problém byl s korozí, jako ostatně se všemi škodovkami té doby.

0/0
13.2.2017 15:45

J62i68ř83í 87B88o30č22e77k 6529264125706

No on by američan měl nejdříve pochopit že to auto je ,,jen kupé" odvozené od modelu 742 a že v době vzniku byly sportovní vozy pro běžné obyvatele východního bloku prakticky zapovězeny - nejen proto že automobilový průmysl byl těžce zastaralý ale také kvůli různým omezením (kubatury motorů) ale i malé kvalitě materiálů či jejich nedostupností, malou kupní silou obyvatelstva atd.

Málokdo jen tuší odkud třeba pochází blok motoru z tohohle vozu. Hlavy tu prostě byly na vývoj lepšího auta ale nic jiného.

+2/0
9.2.2017 16:52

P81e21t40r 95E67b63r 2552500913590

Je to hnusný a vůbec ten Rapid není rapid.

+1/−3
8.2.2017 13:13

H59o47n32z69a 53K59u17b85i35c56e88k 4267445149710

žádnej sporták to není, jen to má zkosenej zadek. nevím proč to hodnotí jako sporták. asi nemají o čem psát v usa

+2/−1
8.2.2017 11:55

K27a26r87e39l 81E86n20d27l36e41r 3343140300745

Pokud si dobře vzpomínám, tak Rapid bylo jen novější pojmenování Garde, určené pro západní trhy, kde slovo garde mělo známý význam, k autu se moc nehodící. Žádný novější model to nebyl.

+1/−1
7.2.2017 8:24

M23i62r97o75s12l19a45v 64S29i75n61d69e66l89a55r 2805647754362

Vzpomínáte si špatně, technických odlišností tam byla velká řada, lecos je popsáno i v článku, ale pochopitelně zcela nové auto to nebylo.

+3/0
7.2.2017 18:45
Foto

R34o50m46a66n 20K20o72z48e30l 4957376293554

Garde bylo předchůdce Rapidu, na první pohled vypadalo jinak. A většina Rapidů měla vylepšený motor typu 135 nebo 136, které se oproti předchozím škodováckým motorům lišily hlavně v životnosti, ta byla garantována minimálně na 250 tisíc km.

+1/0
7.2.2017 19:33

P85e20t22r 93Č90e49r42m94á35k 9618955229760

To jste na omylu, Rapidů 135/136 bylo jen necelá čtvrtina z celé produkce, vyráběli se až od 87... Ale životnost byla zlepšena zásadně -.mělo to v podstatě motor z favorita.

+2/0
7.2.2017 22:12

P21e30t30r 71Č54e75r58m77á95k 9348755949860

Máte pravdu napůl - na západních trzích bylo garde nabízeno od začátku jako Rapid, u nás se na to přešlo až po emkové modernici 84.

0/0
7.2.2017 22:10

V65o39k69o25u68n 90V56l16a82d55i77m60i89r 8252438419978

Sice o inteligenci prumerneho americana nemam moc valne mineni, tak pochybuji, ze by nektereho napadlonazvat tuto parodii na sportak se zrychlenim na sto stejnym jako desetitunovy nakladak sportakem.

+1/−2
6.2.2017 15:57

J87i50ř54í 42E97r52b27e57n 1513614706767

Desetituna zrychlí z nuly na sto za 13 sekund?

Jinak, opakování je matka moudrosti: Rapid není a nikdy nebyl sportovní vůz, sama automobilka ho nazývala "cestovním kupé". A toto označení mu v 80. i 90. letech dokonale sedělo.

0/0
8.2.2017 13:47

O89t84a 45Š98ť13a82s12t34n20ý 8924144646696

Je to celé o nostalgii. Svého času jsem ho taky chtěl mít, ale chybí mu bezpečnostní prvky a letité karoserie až na pár exemplářů zapomenutých u dědečka v garáži jsou zpravidla prorezlé. Už bych do toho radši v běžném dálničním provozu nesedal.

+1/−5
4.2.2017 23:49

M37i73r51o21s64l60a24v 46S97i46n35d49e53l67a86r 2525667274392

Tak on si to asi nikdo nekupuje jako náhradu auta denního používaní. A na příležitostných vyjížďkách jsou na tom jiní youngtimeři a oldtimeři podobně. Asi nečekáme, že brouk nebo kachna jsou bezpečnjší, ne?

+8/0
5.2.2017 18:49

R85i39c92h69a42r60d 85M41i40k17u86l94e45n89k71a 1699787757464

Tak Rapid připomíná 911, no dobře....;-D S těma 60 koněma...;-D

+2/−1
4.2.2017 18:49

J86i10ř55í 40S90c48h20w58a59c25h 8258814538756

Předchůdce 911-ky, malá série označovaná jako 901 měla 90 koní, pravda bylo to cca 20 let před Rapidem.

+1/0
4.2.2017 20:08

P74a77v40e44l 13S19e59d77l29á83k 3390206508881

Proč stále lžete? Podle wiki byl motor Porsche 901 dvoulitr s výkonem 96 kW, nikoli koňů. Tzn. z 0 na 100 za 8.7s nikoli za 18s, maximálka 211 km/h. Rapid by se při 200 km/h rozpadnul.

+1/−1
7.2.2017 12:05

J59i80ř96í 18S75c29h40w38a40c97h 8118314328116

no tak LŽU, asi jsem ten nejprolhanější lhář na světě....

a teď zase vážně....

no prostě existovalo jakási varianta Porsche, možná se označovalo trochu jinak, hrabat se v tom nehodlám, a to mělo šestnáctistovku a 90 koní....;-)

+1/0
7.2.2017 23:28

P36e26t24r 35Č42e28r70m21á41k 9358745659860

Zcela vyjímečně se tě musím částečně zastat, bylo to porsche 912 - zjednodušeně řečeno karoserie 911 s motorem ze starší 356. Akorát to nebyl předchůdce 911 ale jeho současně nabizená (levnější) alternativa.

+2/0
8.2.2017 11:25

J18i80ř70í 11S79c96h30w98a77c27h 8178154348456

děkuji za upřesnění ;-)

0/0
8.2.2017 15:27

M45a47r42t42i81n 86J57i51r12o69u14s77e32k 7286475495708

Co taky chtít od lidí, kde je populární sport, který se hraje rukama, hráči mají navlečené helmy a chrániče po celém těle a říkají tomu fotbal. :-)

+9/−1
4.2.2017 14:51

J42a19r42d31a 57S68l96a30n33h12o12f 2575974169293

Kde byste asi byl kdyby tech lidi nebylo?

0/0
11.2.2017 5:23

M18a82r35t72i97n 92J92i78r38o65u77s10e96k 7126745115618

Já bych byl pořád tady, ale TAM by nikdo nebyl.

+1/0
11.2.2017 22:05

M37a55r74t94i90n 23K87y77s44e21l57a 3849555938147

podle Škody Rapid jsou zas Američani nejpitomější lidi světa ;-D

+12/−2
4.2.2017 12:36

V63l83a68d48i92m73í50r 77V48í40z13n65e78r 7684104280574

Bingoooo :-D

+1/0
4.2.2017 19:03

P10a50v29e51l 41S34e26d68l46á94k 3620806448931

Sportovní auto je takové, kde se zrychlení při akceleraci přibližuje 1G. Starej Rapid to není ani náhodou.

+1/−6
3.2.2017 14:49

J82i71ř73í 46S22c43h36w17a86c85h 8778364648876

první ZÁVODNÍ auta což je jakože ten nej level sportovních, měly sotva 10 koní a zrychlení 1G měli leda když sjeli na kolmý sráz mimo silnici. ;-)

+3/0
4.2.2017 20:00

J57i18ř19í 44S92c10h83w15a73c62h 8318594518786

ehm... měla....sjela.....

+2/0
4.2.2017 20:09

P55a78v87e96l 13S45e29d92l15á31k 3860836318911

10 koní? Tak se podívejme, jak vypadalo závodní auto v roce 1908.

Parametry Laurin & Clement FCS, z roku 1908: Je to první automobil značky Laurin & Klement, který měl motor OHV. Byl to řadový čtyřválec uložený vpředu, poháněl zadní kola. Měl objem 1994, 2439, 2940 nebo 3486 cm3. Výkon byl 71 kW (96 koní), vrtání 86 mm, zdvih 150 mm. Přední i zadní náprava měly rozchod 1300 mm a byly tuhé na listových perech. Vůz dosahoval rychlosti okolo 130 km/h.

Chápu, že máte k Rapidu citovou vazbu. Ale sporťák to opravdu není.

0/−2
7.2.2017 11:54

J62i42ř73í 15S68c38h21w38a84c28h 8878444198776

ehm, první automobilový závod byl prý v roce 1894, to auta rozhodně neměla 96 koní

... a i těm těm z roku 1908 do zrychlení 1G scházelo opravdu hóóódně.

+2/0
7.2.2017 23:22

M96i21c24h62a90l 56U61r17b97a80n 2328289672638

Tvuj pradedek byl sportak. :-P

Rapid bylo cestovni kupe.

0/0
12.2.2017 11:04

M13a87r57t18i78n 91Ž51á40k 1872268893232

nedivím se. pro amíka auto, které nemá aspoň třílitrový motor a není aspoň o jedno garde delší než rapid, je ho... sporťák. takže pro mě vše je naopak a stokrát radší rapida...mimochodem na svou dobu zdařilé vozítko..než koráby zpoza oceánuR^

+9/−3
3.2.2017 13:53

P67a27v92e68l 18S68e36d51l95á93k 3160336928731

Svatá prostoto. Rapid nebyl špatné auto, zvláště na socialistické poměry, ale žádný trhač asfaltu to není, do sporťáku má hodně daleko.

+8/−1
3.2.2017 14:45

J40i55ř43í 92E81r50b69e56n 1343964696787

Protoze to ani sportak neni, je to cestovni kupe. Buhviproc ho nekdo zarazuje mezi sportaky. Aby se mu mohli vysmivat, asi.

+12/0
3.2.2017 22:22

J64a27n 35L65u32k96á72š 7767883433232

Na socialisticke pomery - to je presne ten problem.

Zatimco v Nemecku uz meli Golfy a Passaty, u nas byl hvezdou Rapid.

0/−2
4.2.2017 22:48

J39a71r62d91a 26S67l19a80n33h24o15f 2605954959943

Tak si ho uzij Zaku.

0/0
11.2.2017 5:25

J44a48r53o20s91l95a97v 39K14a18d25l39e70c 5181609262841

Tak když o ní vědí i Amíci, tak to už musí naopak něco znamenat. Když tě kopou do zadku, znamená to, že jsi vpředu...;-D

+19/−1
3.2.2017 13:25

M95a41r14t31i28n 58Ž53á88k 1252258463632

tož tak nějak bych to aj já viděl...trefné :-)

+6/0
3.2.2017 13:53

P59a65v39e69l 37S62e33d32l78á51k 3270406418581

;-)R^

0/0
3.2.2017 14:52

R82o10b38i47n 72Ž71i97ž29k64a 2638914726256

;-D Jasně ;-D

0/0
6.2.2017 10:08

J89a10r30o75s80l61a75v 53T51e85s69a43ř 1547377929168

Verze Rapidu jsou min. 4, protože se Rapid vyráběl i v šedesátých letech.

0/0
3.2.2017 12:59

J53a24r73o88s69l74a53v 60T76e52s73a65ř 1397117749778

Přesněji to byl rok 1957, Škoda Rapid de luxe (1201).

0/0
3.2.2017 13:46

V63o47k42o32u57n 74V45l77a65d14i40m23i68r 8142278449148

rapid se vyrabel uz v tricatych letech.

0/0
3.2.2017 16:59

M23i20c49h27a82l 54P25i56n69d97j38a87k 5203244507207

Vsak to pisou v clanku, ale tady tesar nasel diru a upozornil na to ze tam pisou jen o trech Rapidech a zapomeli na ten z sedesatch let.

0/0
4.2.2017 1:29

J91i78ř17í 93E70r57b77e77n 1943334646437

V 60. letech žádný Rapid nebyl. Asi si to pletete s Favoritem, což mělo být staronové označení pro embéčko, a pár prototypů budoucího 1000 MB tak i bylo pojmenováno.

+1/0
8.2.2017 13:49

A39n91d72r34e39j 60M25a89s35a59r79y91k 9270753876750

podle mne uz i soudruzi co to vyvyjeli museli vedet ze to bude hrozny šrot.... vedeli ze do toho nesmi dat vetsi motor jako mneli auta verejne bezpecnosti a ani to nesmi lepe jezdit.... mozna to mohlo zustat jenom na papire.....nechapu jak to nekto muze ocenovat.... auto bylo extremne zastarale nicim vyjmecne a jeste ke vsemu osklive.... ja vim ze ted dostanu milion minusu protoze to je tady ta nejvetsi modla cela skodovka... ale mozna by to na to chtelo kouknout nekdy trocha objektivnejc asi mozna jako amici ktery si vozili prdel v autech s petilitrovima osmivalcovima monstrama :) joooo to musel byt zivot

+2/−8
3.2.2017 9:18

J17i89ř55í 88E89r13b75e34n 1203494436657

A jake motory mely vozy Porsche 912 nebo Mazda 323 FBA, voni petilitrova objektivito?

+2/0
3.2.2017 22:20

R41i70c31h59a88r80d 26M76i35k13u57l58e98n59k83a 1419987247764

912 měla 88 HP 1.3 - 2.0, Mazda 323 od 72 do 193 HP., 1.3 až 2.0.

0/0
4.2.2017 18:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.