Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslední české kupé Škoda Rapid je podle Američanů nejhorší sporťák světa

Chcete tip na českého veterána, jehož cena v poslední době raketově roste? Ne, není to ani původní Felicia, ani Tatra šestsetrojka nebo autobus RTO. Je to podceňovaný, méně pohledný synátor legendárního „erka“ jménem Rapid. Teď se tato sportovně laděná škodovka dočkala nechtěné pocty: prý je to nejhorší sporťák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T75o53m98á91š 61S88e76d72l19á15k 3628501142747

Měl jsem možnost se svézt jako spolujezdec a proti Š105, 120 a 130 to byl rozdíl. Byly tam delší vstupní dveře, v předu více místa a člověk v tom seděl jak ve sportovním voze. I když ze předu vypadal jako běžná Š105 až 130, uvnitř to byl pro mě překvapivě jiný vůz.

0/0
18.3.2017 13:49
Foto

M25i28c73h92a11l 63L46i17n11h20a35r43t 2148466784

je to prostě shit

;-D

0/0
19.2.2017 4:50

J18a49r57o25s40l82a71v 90K35r96e47j28č55í28ř 4601531244658

Na tu dobu výborné auto. Měl jsem 136 již s lepším motorem. Jezdilo to parádně. Měnil jsem pouze z důvodu, že dorostly děti a neměly vzadu kam dát hlavu.

0/0
15.2.2017 9:41
Foto

J56a62r69o73m96í60r 10P20e49t20ř94í54k 6824791369248

Na Škodu Garde 120-Rapid rád vzpomínám. Měl jsem ji v letech 1991-1994 (rok výroby 1986). Velmi dobře seděla v zatáčkách a dobře se ovládala. Např. proti Škoda 105 to byl veliký rozdíl.

Problém byl s korozí, jako ostatně se všemi škodovkami té doby.

0/0
13.2.2017 15:45

J79i78ř23í 48B27o80č54e47k 6819134915916

No on by američan měl nejdříve pochopit že to auto je ,,jen kupé" odvozené od modelu 742 a že v době vzniku byly sportovní vozy pro běžné obyvatele východního bloku prakticky zapovězeny - nejen proto že automobilový průmysl byl těžce zastaralý ale také kvůli různým omezením (kubatury motorů) ale i malé kvalitě materiálů či jejich nedostupností, malou kupní silou obyvatelstva atd.

Málokdo jen tuší odkud třeba pochází blok motoru z tohohle vozu. Hlavy tu prostě byly na vývoj lepšího auta ale nic jiného.

+2/0
9.2.2017 16:52

P44e62t72r 72E39b48r 2282170393180

Je to hnusný a vůbec ten Rapid není rapid.

+1/−3
8.2.2017 13:13

J14a45n 37K88u20b98í81č52e53k 3744491468151

žádnej sporták to není, jen to má zkosenej zadek. nevím proč to hodnotí jako sporták. asi nemají o čem psát v usa

+2/−1
8.2.2017 11:55

K95a84r11e24l 86E69n15d67l65e56r 3753460640155

Pokud si dobře vzpomínám, tak Rapid bylo jen novější pojmenování Garde, určené pro západní trhy, kde slovo garde mělo známý význam, k autu se moc nehodící. Žádný novější model to nebyl.

+1/−1
7.2.2017 8:24

M63i72r95o16s88l38a51v 88S13i48n45d37e10l72a42r 2655867944592

Vzpomínáte si špatně, technických odlišností tam byla velká řada, lecos je popsáno i v článku, ale pochopitelně zcela nové auto to nebylo.

+3/0
7.2.2017 18:45
Foto

R60o58m85a69n 43K60o51z81e41l 4677796313344

Garde bylo předchůdce Rapidu, na první pohled vypadalo jinak. A většina Rapidů měla vylepšený motor typu 135 nebo 136, které se oproti předchozím škodováckým motorům lišily hlavně v životnosti, ta byla garantována minimálně na 250 tisíc km.

+1/0
7.2.2017 19:33

P47e13t75r 62Č25e32r59m43á65k 9608565109510

To jste na omylu, Rapidů 135/136 bylo jen necelá čtvrtina z celé produkce, vyráběli se až od 87... Ale životnost byla zlepšena zásadně -.mělo to v podstatě motor z favorita.

+2/0
7.2.2017 22:12

P54e13t28r 71Č16e95r27m60á94k 9718135309230

Máte pravdu napůl - na západních trzích bylo garde nabízeno od začátku jako Rapid, u nás se na to přešlo až po emkové modernici 84.

0/0
7.2.2017 22:10

V74o31k57o30u64n 65V45l68a73d84i49m81i31r 8302448129598

Sice o inteligenci prumerneho americana nemam moc valne mineni, tak pochybuji, ze by nektereho napadlonazvat tuto parodii na sportak se zrychlenim na sto stejnym jako desetitunovy nakladak sportakem.

+1/−2
6.2.2017 15:57

J16i41ř65í 25E87r45b85e23n 1163844596307

Desetituna zrychlí z nuly na sto za 13 sekund?

Jinak, opakování je matka moudrosti: Rapid není a nikdy nebyl sportovní vůz, sama automobilka ho nazývala "cestovním kupé". A toto označení mu v 80. i 90. letech dokonale sedělo.

0/0
8.2.2017 13:47

O26t88a 10Š40ť66a12s93t77n30ý 8914814256126

Je to celé o nostalgii. Svého času jsem ho taky chtěl mít, ale chybí mu bezpečnostní prvky a letité karoserie až na pár exemplářů zapomenutých u dědečka v garáži jsou zpravidla prorezlé. Už bych do toho radši v běžném dálničním provozu nesedal.

+1/−5
4.2.2017 23:49

M80i96r37o13s46l21a29v 38S55i24n83d37e60l24a72r 2695437484562

Tak on si to asi nikdo nekupuje jako náhradu auta denního používaní. A na příležitostných vyjížďkách jsou na tom jiní youngtimeři a oldtimeři podobně. Asi nečekáme, že brouk nebo kachna jsou bezpečnjší, ne?

+8/0
5.2.2017 18:49

R67i42c27h46a86r53d 98M51i29k43u14l68e83n27k60a 1419487117864

Tak Rapid připomíná 911, no dobře....;-D S těma 60 koněma...;-D

+2/−1
4.2.2017 18:49

J55i14ř15í 41S60c49h25w93a41c59h 8398734338486

Předchůdce 911-ky, malá série označovaná jako 901 měla 90 koní, pravda bylo to cca 20 let před Rapidem.

+1/0
4.2.2017 20:08

P97a64v83e37l 97S84e82d12l16á59k 3530376628511

Proč stále lžete? Podle wiki byl motor Porsche 901 dvoulitr s výkonem 96 kW, nikoli koňů. Tzn. z 0 na 100 za 8.7s nikoli za 18s, maximálka 211 km/h. Rapid by se při 200 km/h rozpadnul.

+1/−1
7.2.2017 12:05

J87i58ř37í 26S65c38h16w94a28c26h 8328144378236

no tak LŽU, asi jsem ten nejprolhanější lhář na světě....

a teď zase vážně....

no prostě existovalo jakási varianta Porsche, možná se označovalo trochu jinak, hrabat se v tom nehodlám, a to mělo šestnáctistovku a 90 koní....;-)

+1/0
7.2.2017 23:28

P35e28t80r 45Č49e83r56m29á75k 9588465949370

Zcela vyjímečně se tě musím částečně zastat, bylo to porsche 912 - zjednodušeně řečeno karoserie 911 s motorem ze starší 356. Akorát to nebyl předchůdce 911 ale jeho současně nabizená (levnější) alternativa.

+2/0
8.2.2017 11:25

J12i75ř52í 88S71c89h87w77a75c31h 8328774148316

děkuji za upřesnění ;-)

0/0
8.2.2017 15:27

M74a59r56t23i71n 65J12i66r66o74u96s18e86k 7926515635988

Co taky chtít od lidí, kde je populární sport, který se hraje rukama, hráči mají navlečené helmy a chrániče po celém těle a říkají tomu fotbal. :-)

+9/−1
4.2.2017 14:51

J23a89r84d26a 32S38l38a54n38h15o90f 2565244589703

Kde byste asi byl kdyby tech lidi nebylo?

0/0
11.2.2017 5:23

M88a37r42t56i20n 55J79i37r61o14u66s64e95k 7306355875638

Já bych byl pořád tady, ale TAM by nikdo nebyl.

+1/0
11.2.2017 22:05

M74a92r30t30i51n 32K25y51s53e95l76a 3479635608757

podle Škody Rapid jsou zas Američani nejpitomější lidi světa ;-D

+12/−2
4.2.2017 12:36

V47l71a36d47i19m32í30r 30V12í13z49n90e52r 7684844110484

Bingoooo :-D

+1/0
4.2.2017 19:03

P64a50v68e85l 20S40e68d12l83á59k 3230496168871

Sportovní auto je takové, kde se zrychlení při akceleraci přibližuje 1G. Starej Rapid to není ani náhodou.

+1/−6
3.2.2017 14:49

J58i57ř97í 50S54c63h25w84a52c71h 8538394778816

první ZÁVODNÍ auta což je jakože ten nej level sportovních, měly sotva 10 koní a zrychlení 1G měli leda když sjeli na kolmý sráz mimo silnici. ;-)

+3/0
4.2.2017 20:00

J47i24ř12í 87S55c18h61w53a29c17h 8448874768346

ehm... měla....sjela.....

+2/0
4.2.2017 20:09

P26a41v71e54l 14S98e45d87l53á98k 3580766218211

10 koní? Tak se podívejme, jak vypadalo závodní auto v roce 1908.

Parametry Laurin & Clement FCS, z roku 1908: Je to první automobil značky Laurin & Klement, který měl motor OHV. Byl to řadový čtyřválec uložený vpředu, poháněl zadní kola. Měl objem 1994, 2439, 2940 nebo 3486 cm3. Výkon byl 71 kW (96 koní), vrtání 86 mm, zdvih 150 mm. Přední i zadní náprava měly rozchod 1300 mm a byly tuhé na listových perech. Vůz dosahoval rychlosti okolo 130 km/h.

Chápu, že máte k Rapidu citovou vazbu. Ale sporťák to opravdu není.

0/−2
7.2.2017 11:54

J89i13ř72í 26S65c24h38w50a61c95h 8858804238696

ehm, první automobilový závod byl prý v roce 1894, to auta rozhodně neměla 96 koní

... a i těm těm z roku 1908 do zrychlení 1G scházelo opravdu hóóódně.

+2/0
7.2.2017 23:22

M31i25c85h47a83l 22U97r66b54a92n 2888389472648

Tvuj pradedek byl sportak. :-P

Rapid bylo cestovni kupe.

0/0
12.2.2017 11:04

M35a75r44t28i57n 80Ž13á51k 1302588353722

nedivím se. pro amíka auto, které nemá aspoň třílitrový motor a není aspoň o jedno garde delší než rapid, je ho... sporťák. takže pro mě vše je naopak a stokrát radší rapida...mimochodem na svou dobu zdařilé vozítko..než koráby zpoza oceánuR^

+9/−3
3.2.2017 13:53

P71a39v60e57l 83S81e82d59l50á68k 3850606198661

Svatá prostoto. Rapid nebyl špatné auto, zvláště na socialistické poměry, ale žádný trhač asfaltu to není, do sporťáku má hodně daleko.

+8/−1
3.2.2017 14:45

J27i10ř74í 34E60r40b47e93n 1323134246817

Protoze to ani sportak neni, je to cestovni kupe. Buhviproc ho nekdo zarazuje mezi sportaky. Aby se mu mohli vysmivat, asi.

+12/0
3.2.2017 22:22

J39a92n 20L95u52k23á17š 7327633233842

Na socialisticke pomery - to je presne ten problem.

Zatimco v Nemecku uz meli Golfy a Passaty, u nas byl hvezdou Rapid.

0/−2
4.2.2017 22:48

J70a42r48d68a 60S14l25a19n26h27o82f 2555514209813

Tak si ho uzij Zaku.

0/0
11.2.2017 5:25

J64a12r69o56s57l31a64v 72K85a39d46l43e45c 5311469342941

Tak když o ní vědí i Amíci, tak to už musí naopak něco znamenat. Když tě kopou do zadku, znamená to, že jsi vpředu...;-D

+19/−1
3.2.2017 13:25

M84a61r15t73i55n 24Ž38á76k 1142298683402

tož tak nějak bych to aj já viděl...trefné :-)

+6/0
3.2.2017 13:53

P28a20v55e92l 82S65e59d11l98á50k 3970416958141

;-)R^

0/0
3.2.2017 14:52

R32o38b67i90n 23Ž41i65ž76k81a 2948954536866

;-D Jasně ;-D

0/0
6.2.2017 10:08

J96a49r87o26s12l53a27v 91T56e79s83a44ř 1327947359638

Verze Rapidu jsou min. 4, protože se Rapid vyráběl i v šedesátých letech.

0/0
3.2.2017 12:59

J87a56r82o45s87l32a24v 45T48e52s86a44ř 1327667679948

Přesněji to byl rok 1957, Škoda Rapid de luxe (1201).

0/0
3.2.2017 13:46

V43o76k42o98u54n 33V16l83a25d30i87m15i71r 8652598529188

rapid se vyrabel uz v tricatych letech.

0/0
3.2.2017 16:59

M93i45c17h72a38l 51P58i96n11d80j79a86k 5583954227127

Vsak to pisou v clanku, ale tady tesar nasel diru a upozornil na to ze tam pisou jen o trech Rapidech a zapomeli na ten z sedesatch let.

0/0
4.2.2017 1:29

J51i44ř76í 71E28r78b71e36n 1933394256667

V 60. letech žádný Rapid nebyl. Asi si to pletete s Favoritem, což mělo být staronové označení pro embéčko, a pár prototypů budoucího 1000 MB tak i bylo pojmenováno.

+1/0
8.2.2017 13:49

A64n91d40r57e50j 37M58a37s26a46r46y75k 9600283676730

podle mne uz i soudruzi co to vyvyjeli museli vedet ze to bude hrozny šrot.... vedeli ze do toho nesmi dat vetsi motor jako mneli auta verejne bezpecnosti a ani to nesmi lepe jezdit.... mozna to mohlo zustat jenom na papire.....nechapu jak to nekto muze ocenovat.... auto bylo extremne zastarale nicim vyjmecne a jeste ke vsemu osklive.... ja vim ze ted dostanu milion minusu protoze to je tady ta nejvetsi modla cela skodovka... ale mozna by to na to chtelo kouknout nekdy trocha objektivnejc asi mozna jako amici ktery si vozili prdel v autech s petilitrovima osmivalcovima monstrama :) joooo to musel byt zivot

+2/−8
3.2.2017 9:18

J20i71ř22í 77E52r38b10e46n 1793794806987

A jake motory mely vozy Porsche 912 nebo Mazda 323 FBA, voni petilitrova objektivito?

+2/0
3.2.2017 22:20

R16i90c16h73a58r28d 48M59i53k30u58l41e58n75k36a 1899257187964

912 měla 88 HP 1.3 - 2.0, Mazda 323 od 72 do 193 HP., 1.3 až 2.0.

0/0
4.2.2017 18:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.