Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V67l25a16s33t28i16m56i61l 41J64a79n91d57á57s54e64k 1742413503642

Jestli se to bude učit jezdit podle šoféra-piráta, tak to bude na silnicích veselo ;-D

0/0
20.1.2017 11:42

D84a23l16i22b67o23r 58H15o55d28i84s 1813596775303

Pak na kameru šplíchne bláto a nazdar bazar.

+2/0
19.1.2017 14:36

M88a19r32e11k 26M34a45l19ý 1642668801500

Jako, že tuto možnost nemají nějak ošetřenou? V tom případě je to ale nebezpečné, ještě že jste na to přišel. Doporučuji napsat do Audi, aby s tím do budoucna počítali :-)

+4/0
19.1.2017 14:48

A75n46t56o95n53í98n 79S48v53o19b93o64d15a 3574503169222

Tesla to měla špatně ošetřené a byl jeden mrtvý, někdy nepočítají programátoři s běžnými provozními stavy :-(

+1/0
20.1.2017 14:24

A78n97t41o79n36í64n 54S52v39o33b40o48d14a 3514543859712

Před floridskou nehodou podle firmy „ani autopilot, ani řidič nezpozorovali bílý bok kamionu proti ostrému slunci, takže brzda nebyla aktivována“. Chyba programátorů :-(, neměli aktivovaný druhý snímač, třeba obyčejný radar

0/0
20.1.2017 14:42

J81o68s97e31f 41N81o79v39a75k 5798252666958

Škoda, že vás management Audi nezaměstnal. Ušetřil byste jim spoustu problémů. Nebo že by to bylo trochu jinak? ;-D

0/0
19.1.2017 15:22

A68n82t39o95n84í68n 49S70v49o80b11o53d23a 3754493989492

možná by ho vzala Tesla, tam mají dost chyb ve vyhodnocování nebezpečí :-(

0/0
20.1.2017 14:47

J67a48k78u42b 74F80e17i90f47a26r 7619509606839

Rozumím tomu, že vývoj aut s různými asistenty a třeba i autonomním řízením je technické cvičení pro vývojové pracovníky a něco to přinese.

Ovšem vize masového nasazení autonomních vozidel mi přijde jako utopie. Aby to mohlo skutečně fungovat, musí být jednak tyto systémy i infrastruktura k tomu potřebná naprosto spolehlivé, za druhé však by musely být na silnicích jen tyto vozy. Jakmile mezi ně pustíte standardní vozy, navíc s ignorantními řidiči, nastane chaos.

Stačí když máte protikolizní systém a někdo vám hodí myšku....

+1/−1
19.1.2017 10:22

M39a85r42e64k 56M19a17l65ý 1852468111420

Nebo je zajímavé, když máte adaptivní tempomat, který vám za autem drží bezpečnou vzdálenost, třeba na dálnici, kdy člověk předjíždí. I při nastavení minimální vzdálenosti se najde jouda, který se před vás vecpe z pravého pruhu a donutí ten tempomat zase zpomalit a mezeru prodloužit na bezpečnou vzdálenost... zároveň tím udělá místo pro dalšího joudu :-)

0/0
19.1.2017 14:51

M86i96r77e27k 16G39a39j36e22r 5751866639920

Muzete snest stovky argumentu, proc to nejde. A pak jsou firmy, ktere nehladaji duvody, proc to nejde, ale hledaji reseni. Nektere ho jiz maji a treba auta bez ridice od Googlu jiz najezdila miliony km bez nehod. Pokud je mi znamo, tak nejakou drobnou nehodu maji, ale nezavinenou.

0/−1
19.1.2017 20:41

J11a31k15u47b 52F86e30i87f95a70r 7669809206919

viditelně si pletete laboratorní podmínky a reálný provoz. a tam to skončilo nehodou.

0/0
20.1.2017 9:33

J88a41n 11K61u41k40a42č93k19a 4226302198310

Pojem "neural networks" se do češtiny překládá jako "neuronové sítě". Viz třeba wikipedie (https://cs.wikipedia.org/wiki/Umělá_neuronová_síť).

+6/0
19.1.2017 10:04

M20a34r71t63i97n 77K71l54u86v12á28n43e59k 9802538893353

Problém neuronových sietí v takejto aplikácii vidím v tom, že sa nedá vysvetliť PREČO robí auto to čo robí.

Mozog vodiča ktorý sa naučil zle jazdiť a zrazil chodca môžete poslať do basy.

Neurónovej sieti to je zatiaľ šumafuk. (bolo by zaujímavé sa k sieťam správať naozaj s takýmito dosledkami...(s ohľadom na učenie))

+2/0
19.1.2017 9:11
Foto

M20a46r94c47e49l 93B21a23k54o32š 4601176213

Myslím, že Európske automobilky budú v autonómnom riadení oveľa ďalej ako TESLA a GOOGLE, o Apple ani nehovorím. Škoda že to nevieme tak dobre spropagovať, viď napríklad tento článok.

0/−2
19.1.2017 8:21

T92o27m42á64š 19R63a34d17n68i12c 2483478124391

Myslím, že v návaznosti na tento článek by měl na technetu vyjít sloh na téma neuronové sítě. Kdysi mi to vysvětloval bratranec, který je programuje, je to složitá tématika. Ale vysvětlení "funguje jako lidský mozek" je spíš asi nepravdivé

+3/0
19.1.2017 7:03

K82a28r81e59l 87H13o83r11á82k 2248839703393

Pojem neuronové sítě v souvislosti s PC je nesmysl. Vše bude fungovat jen na principu podmínka-následek. Počítač se nikdy nenaučí myslet.

0/0
19.1.2017 14:27

J60o49s53e55f 20N46o74v19a11k 5118932706898

Něco si o učení neuronových sítí přečtěte. Je to hodně zajímavý téma.

0/0
19.1.2017 15:24

F65r28a51n43t56i10š47e64k 37M94o71r72a71v14e37c 8907434272

Aneb o problematice nevím ani nejmenší prd, ale stejně něco vyzvracím do diskuze.

+3/0
19.1.2017 19:20

M79i48r33e73k 66G25a56j37e10r 5361296809260

A vy byste chtel, aby se samoriditelne auto chovalo nahodne bez principu pricina-nasledek?

+1/0
19.1.2017 20:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.