Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie prozkoumá emise PSA: Citroën Cactus sedminásobně překročil limity

Koncerny Renault a PSA jsou ve Francii konfrontovány s podezřelými výsledky emisních testů. Podle britského serveru Autocar byly například modelu Citroën C4 Cactus naměřeny emise pevných částic NOx 585 mg/km, přičemž výrobce uvádí hodnotu pouze 80 mg/km. To je víc než sedminásobné překročení limitů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a83r89o12m40í15r 34K90r56á35l 4130919814939

Řekl bych, že nejvíc podvádějí ti ouřadové, co vymýšlejí zákony, odporující těm fyzikálním. :-/

0/0
24.1.2017 6:55

J37i61ř80í 52E44r54b46e61n 1303184516827

Tyto zákony ani náhodou nevymýšlejí ouřadové. Ti už jen dohlížejí na jejich dodržování.

Tyhle emisní limity si vymyslely automobilky samy jako prostředek konkurenčního boje - počátkem 90. let to třeba Daimler prezentoval tak, že on jediný vyrábí nafťáky, které nemají jediné očouzené místečko na karosérii (prostě se zákazníkům nelíbilo, že bílé mercedesky měly tmavý flíček na nárazníku nad výfukem). Emisními limity se snažily vytlačit slabší výrobce - jenomže se to obrátilo proti nim.

Všichni motoráři používají stejné výrobce příslušenství a tak i "předpotopní" dvanáctilitrový motor LIAZ M638 nebo 640, s konstrukcí ze 60. let, dokázal bezproblémově vyhovět normě Euro II i III. O Tatře nemluvě, její vzduchem chlazený T3D-928 dokonce vyhoví normě Euro V i bez elektronického řízení.

0/0
24.1.2017 20:05

J35i21ř29í 88S95c92h95w58a75c69h 8548434298926

když se na to podívám jen technickým pohledem, tak ty místní výkřiky, že "za všechno může EU a její předpisy" jsou nesmysl. Proč? Protože:

1. EU stanovila pro EURO5 nějaké emise CO2, alias omezila spotřebu (toto je nezávazné omezení, které může být překročeno s určitou "penalizací". Přitom jim dala k dispozici cyklus NEDC, který jim situaci značně ULEHČUJE.

2. EU stanovila limity na NOx, tyto limity jsou závazné, nedají se jakože překročit.

Kombinace těchto dvou omezení není fyzikální nesmysl, jak tu leckdo tvrdí, není to technicky neřešitelný problém (viz dnešní motory splňující EURO6)

A jak se zachovali automobilky? Prostě zvolily nějaké lacinější konstrukční postupy, kterými požadavky nějak "očůraly" a doufaly, že jim to projde.;-)

+3/−1
23.1.2017 21:27

J20a89r40o64m55í50r 76K94r72á11l 4120379444899

Žádný cyklus nezpůsobí to, že uhlík zmizí beze stopy. Účinnost dnešních motorů už u běžného motoru nelze výrazně zvýšit a s každým i malým navýšením roste právě množství NOx. A s tím nic nenadělá ani ́ředník, ani zbytečně drahé úpravy motorů.

0/0
24.1.2017 7:03

J19i37ř75í 48S29c15h92w15a11c60h 8428164428166

NEDC není cyklus na mizení uhlíku, ale na měření spotřeby, který dává hodnoty o dost nižší, než je pak skutečná spotřeba, takže umožňuje automobilkám mnohem snáze plnit požadavky na spotřebu alias produkci CO2.

No takže vlastně ano, jeho "vinou" nějaký ten teoretický "uhlík" zmizí....

A produkci NOx lze samozřejmě dost účinně ovlivňovat technickým řešením.

0/0
25.1.2017 0:10

M33a81r28i60o 59L33u64c15h96e73z66i 1734868622204

Navrhnu EP schválit zákaz dieselů do osobáku a srovnání spotřební daně benzínů a nafty ;-O

+5/0
23.1.2017 21:04

P26e61t60r 12H86o31r10á31k 1359373369864

Přesně, není žádný důvod, proč by stát měl dále odírat majitele benzinových aut vyšší spotřební daní. Rv

+2/0
24.1.2017 4:16

K19a38r97e57l 22L44a53n22g53r 2492527130798

Další krok k tomu nedávat diesely do osobáků ;-D. Tak schválně za jak dlouho je Brusel zatrhne. Odhaduji tak rok a půl.

+1/0
23.1.2017 20:38

M83a21r62t18i73n 41J52u81r87e48č98k39a 2293214151111

Laboratorní test a reálné je přeci jo rozdíl. Stačí se podívat jen na spotřeby, takže článek o ničem. Až letos se mění metodika měření.

+1/0
23.1.2017 20:26

J56a89n 34H71r24u35z17a 8494618319307

No co? Motor blue - modrý kouř.;-D

+1/0
23.1.2017 15:08

P73e18t70r 72H57á80j27e74k 4670902571924

Tak samozžejmě, že experimentálně se občas někdo zabývá vznětovými motory na benzin, ale toto asi nebude ten případ... :-P

0/0
23.1.2017 12:23

Z84d53e97n69ě39k 68W38e11r39n51h65a63r24t 6807885532768

Ano, někdy se vznítí i zážehový motor.

+1/0
23.1.2017 12:36

J71i11ř86í 53K66o43c21u24r89e28k 6215534525248

Známe. Chcete chcípnout motor a on si, potvora, střelí.

0/0
23.1.2017 15:17

O53l62d14ř80i72c53h 95S48m20u60t91n77ý 2180542554915

"modeluCitroën C4 Cactus naměřeny emise pevných částic NOx 585 mg/km" Proboha kdo tyhle články píše. Pevné částice nejsou NOx ! To jsou dvě různé věci...

+13/0
23.1.2017 11:34

V68a36c50l12a66v 13M14e35d51e41k 5821782205565

jojo, podvádí koncern Fiat-Chrsler, podvádí koncern PSA - ale likvidační pokuty platí pouze VW ... jsem si čím dál víc jistý, že to byla pouze politika.

+3/0
23.1.2017 11:10

V83l57a24d97i12s58l43a17v 45B57u38r61y49š93e74k 1589882657324

myslím že pokuty budou platit všichni podvodníci, že jeden dřív a druhý později na věci nic nemění, že někdo, na koho se příjde později zaplatí i pokutu později než ten, na koho se příjdre dřív se stává

+1/0
23.1.2017 12:17

P31e90t70r 50Č84e20r49m37á62k 9498885739840

Taky to úplně neplatí - pokuty jsou záležitostí US trhu, a tam platí že kde není žalobce není soudce.

0/0
23.1.2017 13:36

J90a35n 12H76r79u16z95a 8214848339787

Možná by měl majitel namontovat zpátky filtr pevných částic, když to 7 x překračuje limity.;-D

0/0
23.1.2017 15:10

D21a50n27i19e38l 76V61a75h60a57l29a 3858434728

Jenže tvůrci těchto hodnot počítají minimální otáčky a nejchudší směs, bez podpůrných systémů, jako je alternátor nebo vodní pumpa. Pak jim ten nesmyl vyjde.

+1/0
23.1.2017 10:28

T14o58m74á94š 93T27i70c71h47ý 3355477275942

Odkdy jsou oxidy dusíku pevné částice?

+7/0
23.1.2017 10:01

M52i92l53o46s97l22a58v 10U67r11b20a59n 4108729380263

Třeba se na to pan redaktor díval pod Lupou. ;-)

0/0
23.1.2017 13:39

M65a14r91e39k 72K30l40u10f27a 3668614174736

Přestaňte vyrábět obludná přerostlá monstra na zbytečně širokých kolech. Klesne-li hmotnost vozidla a valivý odpor, klesne i spotřeba a tím pádem hodnoty výfukových plynů. Vždyť dnešní Fiesta je dne větší než Escort před třiceti lety, stejně tak Polo už je větší než starý Golf. Menší modely už přerostly své větší soukmenovce z před třiceti let. O zbytečných obludách typu Q7, MB třídy R, crossovery, městská SUV a městské off-roady & spol. vůbec nemluvě.

+6/−3
23.1.2017 9:07

Z24d78e90n43ě34k 68W31e23r58n16h37a42r14t 6137475242938

nojo, ale to nejde. Rostou požadavky - opět definované státy - na bezpečnost. Proto je dnes třeba golf o tolik větší a těžší, než před třiceti lety, přičemž uvnitř je místa pořád plusmínus stejně. A na nohy výrazně méně, například.

+5/0
23.1.2017 9:10

J30i88ř53í 15E42r43b18e53n 1733214926357

Pak už to ale není Golf, ale zkrácený Passat...

Koneckonců dnešní Octavia III je skoro větší než Superb I, a to její jméno je jen marketingový tahák. Octavia I je auto o velikosti dnešního Rapidu...

+1/0
23.1.2017 22:12

J79a45n 15M84a84c87h19á76č 3357416513242

Že by jsme všichni jezdily s Fiaty Panda nebo Škoda Citigo? To je pěkná ptákovina.

+2/−1
23.1.2017 11:19

M67a59r76e58k 34K69l82u25f15a 3958774184116

Ptákovina je ta reakce, cos napsal ty.

Nepsal jsem o tom, kdo čím má jezdit, ale že jsou auta čím dál větší.

0/0
23.1.2017 11:49

V40l80a70d47i68s22l75a94v 43B22u11r52y57š26e92k 1709882627784

lidi chtějí větší auta, tak jsou větší, až budou lidi chtít menší, budou menší, co lidi chtějí a nechtějí se dá těžko ovlivnit, takže nemá ani ceni se zabývat tím, co by bylo, kdyby chtěli něco jiného než chtějí

0/0
23.1.2017 12:20

J73i84ř55í 65S83c82h83w90a94c86h 8398114378136

co lidi chtěji a nechtějí se "ovlivnit" dá, viz třeba maličké kei cars v Japonsku. V těch spousta Japonců nejezdí proto, že mají malé postavy. ;-)

+1/0
23.1.2017 21:04

J53a14n 27H71r17u22z65a 8554798549577

To jako si má Bursík do 2,5 tunové Toyoty Prius namontovat kola bicyklu aby měl menší valivý odpor? A brzdné síly to přenášet nebude?

0/0
23.1.2017 15:13

M34i11c18h75a21l 36F52r27ý13d32a 1542749953862

;-D;-D;-D ...co to hulíš za matroš...;-D;-D;-D

+1/0
23.1.2017 15:51

T62o77m26á87š 65V42a84l96d97e52r 7973310629

vůbec nechápete o čem tady pan Klufa píše. Vozy u typů by se neměli zvětšovat, jelikož kdo chce větší, může si koupi vyšší třídu.Mě se líbilo Mondeo, nyní je z něj kráva velká a Focus je pořád menší než původní Mondeo. Výsledek je, Ford si už asi nekoupím. Totéž VW atd. Asi koupím příště opět japonský, jako nyní.

+4/0
23.1.2017 19:37

B75o95h33u92m40í96r 41E82l74i18á78š 1681448214962

Melete nesmysly.sednete si do dvojkovy fiesty a odjedte.

Jedine u vetsiho obsahu motoru dokazete nizke emise..ale to je dlouhe vysvetlovani

0/0
29.1.2017 16:46
Foto

M14i58r78o18s39l19a39v 95S76t88e47i69n60e35r 6588194533575

Pokud hřeší někdo jiný, než Volkswagen, je to třeba zahrát do outu. Tady jde o bashing vedoucí německé značky, která patří k největším světovým výrobcům.

Italové, Francouzi, US Američani samzřejmě vaří se stejnou vodou, ale tolik nepřekáží.

+3/0
23.1.2017 9:04

V60a55c93l20a91v 57M42e23d21e53k 5971572535545

"nativní" američani tolik ne. Problémy s NOx jsou důsledkem honu za co nejnižším CO2, které má na svědomí EK

+3/−1
23.1.2017 11:13

M44a79r48t29i44n 68K22a33r79á29s43e55k 9698463158348

A jak souvisi ty evrospke narizeni na CO2 a americkymi auty VW? Mimochodem USA ma taky narizeni tlacici dolu emise CO2...

+1/0
23.1.2017 16:59

P65e64t30r 17Č87e27r86m22á11k 9458935289640

Kdyby jen německé, právě že světové jedničce, což se pochopitelně GM nelíbilo...

0/0
23.1.2017 13:28

M40a47r33e44k 12M88a22z16u23c49h 2406343803

Co kdo čekal?Když se vezme motor o stejném objemu,výkonu,točivém momentu,spotřebě a od jakékoliv značky,tak ty emise musí být plus mínus podobné.To je prostě fyzika.Ono je hezké zavelet...nařídíme snížit emise,ale přitom zavelení se musí taky myslet,že ten vývoj není tak rychlý jak na papíře.

+1/0
23.1.2017 8:24

M36a59r63t31i20n 37S88e54d87o77n50a 2645366576679

LPG, CNG, ci elektrika funguji roky, jezdit na naftu neni skutecne povinnost.

+4/0
23.1.2017 9:27

M47a82r49e50k 56M92a41z95u98c52h 2806343973

Tak samozřejmě.Ale jde o princip.Když zavelejí snížit emise i u ostatních paliv,tak se to musí tak jako tak s mozkem.

0/0
23.1.2017 11:25

M20a25r33t95i36n 61K67a32r89á89s17e15k 9728763618968

Na to jste prisel jak? Dva motory s podobnym objeme, podobnych vykonem a podobnou spotrebou se muzou v emisich lisit klidne o dva rady.

0/0
23.1.2017 16:14

T67o17m53á31š 73K32u73c98h83a40ř 3487401598211

Že zařízení nefungují v reálných podmínkách jako při laboratorních testech je běžná věc. Že je výrobci "optimalizují" svá zařízení,a by s co nejmenšími náklady vyhověla právě těmto testům je taky obvyklé (pracuji ve vývoji v jiném oboru a děje se to taky, nemám problém použít slovo podvod, jen to doposud nebylo v této souvislosti zvykem). Zdánlivě nepochopitelné je pouze to, že VW místo aby mlžil o optimalizaci a nechal to vyšumět, tak vydal sebevražedné prohlášení, ve kterém se přiznal. Já pro to nemám jiné vysvětlení, než že ho k tomu dotlačily USA, jejichž tajné služby prokázaně špehují evropské politiky i komunikaci klíčových firem a zřejmě se jim do rukou dostal nezvratný důkaz o manipulacích.

Pokud se můj názor zdá někomu příliš spekulativní, rád si přečtu jeho vysvětlení sebevražedného přiznání VW.

+7/0
23.1.2017 7:45

P50e85t38r 77H38á63j80e23k 4120682351774

Vlastní vysvětlení? Sebevražedné prohlášení od nejvyšších bossů VW přišlo tak rychle, že ho nedokázaly včas zastavit vnitřní bezpečnostní mechanismy tiskového oddělení... ;-)

0/0
23.1.2017 11:14

J56a74n 43H77r79u40z44a 8374908979587

Jenže žádný z těch bossů není padlý na hlavu a dobře ví co se bude dít dál. Faktem je, že žádáná automobilka zatím nebyla přistižena při používání speciálního software pro provoz a měření emisí.

0/0
23.1.2017 15:16
Foto

T59o74m45á26š 49D64v87o31ř17á21k 3485143786376

Safra! On nepodváděl jenom Volkswagen?

Kdo by to řekl, já myslel že ostatní dieselové motory foukají z výfuku ozón...

+9/0
23.1.2017 7:39

M43i22l79o82s64l48a28v 53U27r56b39a31n 4148109140123

Ten je ale také škodlivý.

+1/0
23.1.2017 13:49

M67i22r90e35k 62B41u22c24h26t35í80k 7619244384529

Dnešní svět je jeden veliký podvod.

+2/0
23.1.2017 7:36

V95l16a43d66a59n 60Č71e52r79n15ý 8422276163936

Údaje vycházejí z měření Evropské komise, která v závěru loňského roku náhodně vybrala čtyři modely prodávané ve Francii, z toho tři s dieselovými a jeden se vznětovým motorem...

Jaký je prosím rozdíl mezi dieselovým a vznětovým motorem? 8-o8-o8-o

+3/0
23.1.2017 7:33
Foto

T45o64m82á29š 48D97v57o77ř25á94k 3305963636576

To nevím, možná ale budou oba spalovací. ;-)

0/0
23.1.2017 7:59

M83a85r14e24k 73K60l33u86f46a 3498524394256

Jeden "podvádí" více a druhý méně. ;-D

0/0
23.1.2017 9:10

M42i84l92o44s35l28a78v 60U51r61b22a25n 4808739800203

Diesel jede na naftu. Ve vznětovém se může vznítit teoreticky cokoli. ;-D

0/0
23.1.2017 13:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.