Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie prozkoumá emise PSA: Citroën Cactus sedminásobně překročil limity

Koncerny Renault a PSA jsou ve Francii konfrontovány s podezřelými výsledky emisních testů. Podle britského serveru Autocar byly například modelu Citroën C4 Cactus naměřeny emise pevných částic NOx 585 mg/km, přičemž výrobce uvádí hodnotu pouze 80 mg/km. To je víc než sedminásobné překročení limitů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a87r53o29m95í47r 47K91r45á27l 4700879144619

Řekl bych, že nejvíc podvádějí ti ouřadové, co vymýšlejí zákony, odporující těm fyzikálním. :-/

0/0
24.1.2017 6:55

J93i81ř51í 39E32r85b80e47n 1173814726247

Tyto zákony ani náhodou nevymýšlejí ouřadové. Ti už jen dohlížejí na jejich dodržování.

Tyhle emisní limity si vymyslely automobilky samy jako prostředek konkurenčního boje - počátkem 90. let to třeba Daimler prezentoval tak, že on jediný vyrábí nafťáky, které nemají jediné očouzené místečko na karosérii (prostě se zákazníkům nelíbilo, že bílé mercedesky měly tmavý flíček na nárazníku nad výfukem). Emisními limity se snažily vytlačit slabší výrobce - jenomže se to obrátilo proti nim.

Všichni motoráři používají stejné výrobce příslušenství a tak i "předpotopní" dvanáctilitrový motor LIAZ M638 nebo 640, s konstrukcí ze 60. let, dokázal bezproblémově vyhovět normě Euro II i III. O Tatře nemluvě, její vzduchem chlazený T3D-928 dokonce vyhoví normě Euro V i bez elektronického řízení.

0/0
24.1.2017 20:05

J29i21ř81í 54S83c49h58w41a25c25h 8718574508366

když se na to podívám jen technickým pohledem, tak ty místní výkřiky, že "za všechno může EU a její předpisy" jsou nesmysl. Proč? Protože:

1. EU stanovila pro EURO5 nějaké emise CO2, alias omezila spotřebu (toto je nezávazné omezení, které může být překročeno s určitou "penalizací". Přitom jim dala k dispozici cyklus NEDC, který jim situaci značně ULEHČUJE.

2. EU stanovila limity na NOx, tyto limity jsou závazné, nedají se jakože překročit.

Kombinace těchto dvou omezení není fyzikální nesmysl, jak tu leckdo tvrdí, není to technicky neřešitelný problém (viz dnešní motory splňující EURO6)

A jak se zachovali automobilky? Prostě zvolily nějaké lacinější konstrukční postupy, kterými požadavky nějak "očůraly" a doufaly, že jim to projde.;-)

+3/−1
23.1.2017 21:27

J54a65r42o65m42í96r 81K50r87á59l 4880559454589

Žádný cyklus nezpůsobí to, že uhlík zmizí beze stopy. Účinnost dnešních motorů už u běžného motoru nelze výrazně zvýšit a s každým i malým navýšením roste právě množství NOx. A s tím nic nenadělá ani ́ředník, ani zbytečně drahé úpravy motorů.

0/0
24.1.2017 7:03

J14i90ř80í 70S55c81h28w36a20c89h 8438304398716

NEDC není cyklus na mizení uhlíku, ale na měření spotřeby, který dává hodnoty o dost nižší, než je pak skutečná spotřeba, takže umožňuje automobilkám mnohem snáze plnit požadavky na spotřebu alias produkci CO2.

No takže vlastně ano, jeho "vinou" nějaký ten teoretický "uhlík" zmizí....

A produkci NOx lze samozřejmě dost účinně ovlivňovat technickým řešením.

0/0
25.1.2017 0:10

M45a78r20i92o 87L94u40c24h14e51z48i 1744428782334

Navrhnu EP schválit zákaz dieselů do osobáku a srovnání spotřební daně benzínů a nafty ;-O

+5/0
23.1.2017 21:04

P32e64t38r 13H98o37r33á44k 1109123689184

Přesně, není žádný důvod, proč by stát měl dále odírat majitele benzinových aut vyšší spotřební daní. Rv

+2/0
24.1.2017 4:16

K27a55r51e32l 21L67a19n14g19r 2482957660508

Další krok k tomu nedávat diesely do osobáků ;-D. Tak schválně za jak dlouho je Brusel zatrhne. Odhaduji tak rok a půl.

+1/0
23.1.2017 20:38

M27a88r85t38i32n 80J49u48r13e86č34k15a 2273394431221

Laboratorní test a reálné je přeci jo rozdíl. Stačí se podívat jen na spotřeby, takže článek o ničem. Až letos se mění metodika měření.

+1/0
23.1.2017 20:26

J43a20n 90H29r85u23z68a 8624288369167

No co? Motor blue - modrý kouř.;-D

+1/0
23.1.2017 15:08

P32e74t24r 82H68á70j61e80k 4480462151764

Tak samozžejmě, že experimentálně se občas někdo zabývá vznětovými motory na benzin, ale toto asi nebude ten případ... :-P

0/0
23.1.2017 12:23

Z30d28e69n24ě67k 26W27e93r37n75h91a74r38t 6157465642148

Ano, někdy se vznítí i zážehový motor.

+1/0
23.1.2017 12:36

J29i33ř20í 94K73o27c73u88r14e65k 6435644585948

Známe. Chcete chcípnout motor a on si, potvora, střelí.

0/0
23.1.2017 15:17

O74l38d42ř69i11c25h 97S11m45u11t41n77ý 2560812484545

"modeluCitroën C4 Cactus naměřeny emise pevných částic NOx 585 mg/km" Proboha kdo tyhle články píše. Pevné částice nejsou NOx ! To jsou dvě různé věci...

+13/0
23.1.2017 11:34

V62a34c96l75a28v 23M94e80d56e11k 5941352625605

jojo, podvádí koncern Fiat-Chrsler, podvádí koncern PSA - ale likvidační pokuty platí pouze VW ... jsem si čím dál víc jistý, že to byla pouze politika.

+3/0
23.1.2017 11:10

V39l78a79d27i45s94l45a44v 48B16u28r86y18š63e94k 1699902497594

myslím že pokuty budou platit všichni podvodníci, že jeden dřív a druhý později na věci nic nemění, že někdo, na koho se příjde později zaplatí i pokutu později než ten, na koho se příjdre dřív se stává

+1/0
23.1.2017 12:17

P12e18t67r 81Č75e61r43m61á23k 9988295729470

Taky to úplně neplatí - pokuty jsou záležitostí US trhu, a tam platí že kde není žalobce není soudce.

0/0
23.1.2017 13:36

J84a26n 12H98r75u64z13a 8584278889577

Možná by měl majitel namontovat zpátky filtr pevných částic, když to 7 x překračuje limity.;-D

0/0
23.1.2017 15:10

D69a10n35i85e27l 60V40a13h85a13l57a 3758704968

Jenže tvůrci těchto hodnot počítají minimální otáčky a nejchudší směs, bez podpůrných systémů, jako je alternátor nebo vodní pumpa. Pak jim ten nesmyl vyjde.

+1/0
23.1.2017 10:28

T14o65m11á43š 32T45i28c43h80ý 3115907605952

Odkdy jsou oxidy dusíku pevné částice?

+7/0
23.1.2017 10:01

M93i36l45o10s84l28a20v 22U75r35b57a43n 4618679250863

Třeba se na to pan redaktor díval pod Lupou. ;-)

0/0
23.1.2017 13:39

M43a37r50e41k 12K71l98u11f25a 3948534384366

Přestaňte vyrábět obludná přerostlá monstra na zbytečně širokých kolech. Klesne-li hmotnost vozidla a valivý odpor, klesne i spotřeba a tím pádem hodnoty výfukových plynů. Vždyť dnešní Fiesta je dne větší než Escort před třiceti lety, stejně tak Polo už je větší než starý Golf. Menší modely už přerostly své větší soukmenovce z před třiceti let. O zbytečných obludách typu Q7, MB třídy R, crossovery, městská SUV a městské off-roady & spol. vůbec nemluvě.

+6/−3
23.1.2017 9:07

Z28d34e93n66ě64k 46W76e49r12n72h56a60r84t 6377395532988

nojo, ale to nejde. Rostou požadavky - opět definované státy - na bezpečnost. Proto je dnes třeba golf o tolik větší a těžší, než před třiceti lety, přičemž uvnitř je místa pořád plusmínus stejně. A na nohy výrazně méně, například.

+5/0
23.1.2017 9:10

J69i76ř13í 55E46r73b50e29n 1923324376447

Pak už to ale není Golf, ale zkrácený Passat...

Koneckonců dnešní Octavia III je skoro větší než Superb I, a to její jméno je jen marketingový tahák. Octavia I je auto o velikosti dnešního Rapidu...

+1/0
23.1.2017 22:12

J84a88n 73M80a84c56h11á62č 3767966313482

Že by jsme všichni jezdily s Fiaty Panda nebo Škoda Citigo? To je pěkná ptákovina.

+2/−1
23.1.2017 11:19

M47a40r64e93k 79K27l43u68f57a 3258344764356

Ptákovina je ta reakce, cos napsal ty.

Nepsal jsem o tom, kdo čím má jezdit, ale že jsou auta čím dál větší.

0/0
23.1.2017 11:49

V79l81a59d53i46s70l23a48v 15B27u82r82y78š98e79k 1389892327724

lidi chtějí větší auta, tak jsou větší, až budou lidi chtít menší, budou menší, co lidi chtějí a nechtějí se dá těžko ovlivnit, takže nemá ani ceni se zabývat tím, co by bylo, kdyby chtěli něco jiného než chtějí

0/0
23.1.2017 12:20

J54i63ř18í 15S19c55h48w75a87c68h 8858684638966

co lidi chtěji a nechtějí se "ovlivnit" dá, viz třeba maličké kei cars v Japonsku. V těch spousta Japonců nejezdí proto, že mají malé postavy. ;-)

+1/0
23.1.2017 21:04

J55a15n 74H50r19u39z35a 8174988429237

To jako si má Bursík do 2,5 tunové Toyoty Prius namontovat kola bicyklu aby měl menší valivý odpor? A brzdné síly to přenášet nebude?

0/0
23.1.2017 15:13

M80i20c10h27a63l 39F66r92ý61d31a 1702709763502

;-D;-D;-D ...co to hulíš za matroš...;-D;-D;-D

+1/0
23.1.2017 15:51

T96o96m93á35š 79V28a57l28d85e33r 7933150879

vůbec nechápete o čem tady pan Klufa píše. Vozy u typů by se neměli zvětšovat, jelikož kdo chce větší, může si koupi vyšší třídu.Mě se líbilo Mondeo, nyní je z něj kráva velká a Focus je pořád menší než původní Mondeo. Výsledek je, Ford si už asi nekoupím. Totéž VW atd. Asi koupím příště opět japonský, jako nyní.

+4/0
23.1.2017 19:37

B79o91h46u46m63í75r 91E37l45i48á57š 1341388294752

Melete nesmysly.sednete si do dvojkovy fiesty a odjedte.

Jedine u vetsiho obsahu motoru dokazete nizke emise..ale to je dlouhe vysvetlovani

0/0
29.1.2017 16:46
Foto

M12i74r83o43s97l98a22v 41S40t81e29i23n64e62r 6348764333575

Pokud hřeší někdo jiný, než Volkswagen, je to třeba zahrát do outu. Tady jde o bashing vedoucí německé značky, která patří k největším světovým výrobcům.

Italové, Francouzi, US Američani samzřejmě vaří se stejnou vodou, ale tolik nepřekáží.

+3/0
23.1.2017 9:04

V51a85c10l24a84v 17M93e83d23e61k 5581452115515

"nativní" američani tolik ne. Problémy s NOx jsou důsledkem honu za co nejnižším CO2, které má na svědomí EK

+3/−1
23.1.2017 11:13

M98a81r25t20i49n 59K16a87r67á59s16e64k 9448613368738

A jak souvisi ty evrospke narizeni na CO2 a americkymi auty VW? Mimochodem USA ma taky narizeni tlacici dolu emise CO2...

+1/0
23.1.2017 16:59

P20e70t34r 75Č85e42r74m87á89k 9768485239850

Kdyby jen německé, právě že světové jedničce, což se pochopitelně GM nelíbilo...

0/0
23.1.2017 13:28

M59a81r93e79k 76M24a81z46u23c37h 2726503633

Co kdo čekal?Když se vezme motor o stejném objemu,výkonu,točivém momentu,spotřebě a od jakékoliv značky,tak ty emise musí být plus mínus podobné.To je prostě fyzika.Ono je hezké zavelet...nařídíme snížit emise,ale přitom zavelení se musí taky myslet,že ten vývoj není tak rychlý jak na papíře.

+1/0
23.1.2017 8:24

M28a49r18t29i71n 41S57e48d51o86n21a 5347643650179

LPG, CNG, ci elektrika funguji roky, jezdit na naftu neni skutecne povinnost.

+4/0
23.1.2017 9:27

M30a71r21e92k 12M17a76z21u83c67h 2476543373

Tak samozřejmě.Ale jde o princip.Když zavelejí snížit emise i u ostatních paliv,tak se to musí tak jako tak s mozkem.

0/0
23.1.2017 11:25

M95a43r61t34i32n 23K34a79r69á15s16e65k 9468183948828

Na to jste prisel jak? Dva motory s podobnym objeme, podobnych vykonem a podobnou spotrebou se muzou v emisich lisit klidne o dva rady.

0/0
23.1.2017 16:14

T55o22m57á74š 18K92u64c60h57a61ř 3207721958451

Že zařízení nefungují v reálných podmínkách jako při laboratorních testech je běžná věc. Že je výrobci "optimalizují" svá zařízení,a by s co nejmenšími náklady vyhověla právě těmto testům je taky obvyklé (pracuji ve vývoji v jiném oboru a děje se to taky, nemám problém použít slovo podvod, jen to doposud nebylo v této souvislosti zvykem). Zdánlivě nepochopitelné je pouze to, že VW místo aby mlžil o optimalizaci a nechal to vyšumět, tak vydal sebevražedné prohlášení, ve kterém se přiznal. Já pro to nemám jiné vysvětlení, než že ho k tomu dotlačily USA, jejichž tajné služby prokázaně špehují evropské politiky i komunikaci klíčových firem a zřejmě se jim do rukou dostal nezvratný důkaz o manipulacích.

Pokud se můj názor zdá někomu příliš spekulativní, rád si přečtu jeho vysvětlení sebevražedného přiznání VW.

+7/0
23.1.2017 7:45

P14e93t12r 21H54á53j59e10k 4410522811574

Vlastní vysvětlení? Sebevražedné prohlášení od nejvyšších bossů VW přišlo tak rychle, že ho nedokázaly včas zastavit vnitřní bezpečnostní mechanismy tiskového oddělení... ;-)

0/0
23.1.2017 11:14

J66a15n 37H64r98u81z37a 8384548889787

Jenže žádný z těch bossů není padlý na hlavu a dobře ví co se bude dít dál. Faktem je, že žádáná automobilka zatím nebyla přistižena při používání speciálního software pro provoz a měření emisí.

0/0
23.1.2017 15:16
Foto

T28o13m78á10š 75D70v13o61ř82á34k 3105213626356

Safra! On nepodváděl jenom Volkswagen?

Kdo by to řekl, já myslel že ostatní dieselové motory foukají z výfuku ozón...

+9/0
23.1.2017 7:39

M62i50l33o54s79l15a91v 60U41r96b55a30n 4958219890683

Ten je ale také škodlivý.

+1/0
23.1.2017 13:49

M16i58r15e33k 91B51u73c58h33t70í48k 7309744364659

Dnešní svět je jeden veliký podvod.

+2/0
23.1.2017 7:36

V92l73a38d45a40n 14Č82e74r82n85ý 8662706803536

Údaje vycházejí z měření Evropské komise, která v závěru loňského roku náhodně vybrala čtyři modely prodávané ve Francii, z toho tři s dieselovými a jeden se vznětovým motorem...

Jaký je prosím rozdíl mezi dieselovým a vznětovým motorem? 8-o8-o8-o

+3/0
23.1.2017 7:33
Foto

T55o74m90á71š 23D27v51o16ř39á43k 3215763736316

To nevím, možná ale budou oba spalovací. ;-)

0/0
23.1.2017 7:59

M19a65r71e85k 15K41l62u55f66a 3758584644326

Jeden "podvádí" více a druhý méně. ;-D

0/0
23.1.2017 9:10

M83i31l46o34s80l92a14v 76U95r57b58a60n 4188249850443

Diesel jede na naftu. Ve vznětovém se může vznítit teoreticky cokoli. ;-D

0/0
23.1.2017 13:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.