- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Řekl bych, že nejvíc podvádějí ti ouřadové, co vymýšlejí zákony, odporující těm fyzikálním.
Tyto zákony ani náhodou nevymýšlejí ouřadové. Ti už jen dohlížejí na jejich dodržování.
Tyhle emisní limity si vymyslely automobilky samy jako prostředek konkurenčního boje - počátkem 90. let to třeba Daimler prezentoval tak, že on jediný vyrábí nafťáky, které nemají jediné očouzené místečko na karosérii (prostě se zákazníkům nelíbilo, že bílé mercedesky měly tmavý flíček na nárazníku nad výfukem). Emisními limity se snažily vytlačit slabší výrobce - jenomže se to obrátilo proti nim.
Všichni motoráři používají stejné výrobce příslušenství a tak i "předpotopní" dvanáctilitrový motor LIAZ M638 nebo 640, s konstrukcí ze 60. let, dokázal bezproblémově vyhovět normě Euro II i III. O Tatře nemluvě, její vzduchem chlazený T3D-928 dokonce vyhoví normě Euro V i bez elektronického řízení.
když se na to podívám jen technickým pohledem, tak ty místní výkřiky, že "za všechno může EU a její předpisy" jsou nesmysl. Proč? Protože:
1. EU stanovila pro EURO5 nějaké emise CO2, alias omezila spotřebu (toto je nezávazné omezení, které může být překročeno s určitou "penalizací". Přitom jim dala k dispozici cyklus NEDC, který jim situaci značně ULEHČUJE.
2. EU stanovila limity na NOx, tyto limity jsou závazné, nedají se jakože překročit.
Kombinace těchto dvou omezení není fyzikální nesmysl, jak tu leckdo tvrdí, není to technicky neřešitelný problém (viz dnešní motory splňující EURO6)
A jak se zachovali automobilky? Prostě zvolily nějaké lacinější konstrukční postupy, kterými požadavky nějak "očůraly" a doufaly, že jim to projde.
Žádný cyklus nezpůsobí to, že uhlík zmizí beze stopy. Účinnost dnešních motorů už u běžného motoru nelze výrazně zvýšit a s každým i malým navýšením roste právě množství NOx. A s tím nic nenadělá ani ́ředník, ani zbytečně drahé úpravy motorů.
Navrhnu EP schválit zákaz dieselů do osobáku a srovnání spotřební daně benzínů a nafty
Přesně, není žádný důvod, proč by stát měl dále odírat majitele benzinových aut vyšší spotřební daní.
Další krok k tomu nedávat diesely do osobáků . Tak schválně za jak dlouho je Brusel zatrhne. Odhaduji tak rok a půl.
Laboratorní test a reálné je přeci jo rozdíl. Stačí se podívat jen na spotřeby, takže článek o ničem. Až letos se mění metodika měření.
Tak samozžejmě, že experimentálně se občas někdo zabývá vznětovými motory na benzin, ale toto asi nebude ten případ...
Ano, někdy se vznítí i zážehový motor.
"modeluCitroën C4 Cactus naměřeny emise pevných částic NOx 585 mg/km" Proboha kdo tyhle články píše. Pevné částice nejsou NOx ! To jsou dvě různé věci...
jojo, podvádí koncern Fiat-Chrsler, podvádí koncern PSA - ale likvidační pokuty platí pouze VW ... jsem si čím dál víc jistý, že to byla pouze politika.
myslím že pokuty budou platit všichni podvodníci, že jeden dřív a druhý později na věci nic nemění, že někdo, na koho se příjde později zaplatí i pokutu později než ten, na koho se příjdre dřív se stává
Jenže tvůrci těchto hodnot počítají minimální otáčky a nejchudší směs, bez podpůrných systémů, jako je alternátor nebo vodní pumpa. Pak jim ten nesmyl vyjde.