Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

Z29d96e27n92ě12k 22W74e28r11n93h42a67r21t 6767305972748

Zachování značky to není. Značka je mrtvá, zbylo z ní jen logo, které někdo nalepí na čínskou motorku, s tradicí toho výrobce, zkušenostmi, znalostmi generací designerů a dělníku ani místem vzniku to už nemá nic společného. Smutné.

+48/0
doporučit
20.1.2017 12:16

L65u15k51á46š 36D56o77s77t47á96l 7774188909532

A kde je ta Jawa 1000 (vycerpana dotace ve vysi 13,23 mil. Kc ) a Jawa 1200 (vycerpana dotace ve vysi 17,44 mil Kc) a dale projekt JAWAK (coz nevim co je, ale v r. 2014 a 2015 cerpano celkem 11,9 mil Kc na vyvoj a inovace)?

+31/0
doporučit
20.1.2017 13:29

V39á95c48l80a56v 76P83o84l58á54k 1415152350920

Jawu bych raději nechal spát, dokud tu je někdo, kdo si pamatuje, že Jawa byla dobrá motorka a tak ji i prezentovat. Zkazit její historii "čínou" si nezaslouží, protože

nevěřím, že by jí vynesla opět na vrchol.

+19/0
doporučit
20.1.2017 20:02

M35a49r56i89o 69P83e33t23r69ů 9807923501491

Inspirace čínským šuntem = další zoufalý hřebík do rakve Jawy

+25/−2
doporučit
20.1.2017 12:58

J25i63ř24í 95S20c20h50m13i70d71t 5940723314895

Jawa s čínským motorem, děkuji nechci. Bude to jen další číňan využivající logo evropské značky.

+17/0
doporučit
20.1.2017 14:15

J79a55n 95N15o30v31á83k 4516967503879

Jako nevím, jak to s Jawou dneska je. Kdo vlastní značku a jaké jsou majektoprávní vztahy... Nicméně za posledních několik let jsem viděl minimálně dva krásné kousky, které udělali lidé v garážích. Níže zmíněný Kalif a pak H-D ve stylu Jawy nebo Jawa ve stylu H-D :-) Nicméně oba modely jsou skvělé a na trhu by se jistě prodávali. Stačilo by se domluvit s autory přestaveb na autorských honorářích a podílu z prodeje, nechat stroj homologovat a hurá do výroby.

Jenže to Jawa ne. Musí udělat čínské šméčko a polepit logem Jawa.

+17/0
doporučit
20.1.2017 14:01

P48e17t29r 25M36u66d87r16y37c68h 7304432587313

Ještě bych doplnil, licencí to začalo a nálepkama končí.

+13/0
doporučit
20.1.2017 14:50

I94v84a89n 63M76i60n26á48ř 7922524667721

Škoda, že tato světově proslulá značka - stejně tak jako mnoho jiných - padla za oběť plánované ekonomice komunistické totality !

+17/−3
doporučit
20.1.2017 12:23

M74i71l29a64n 72N66ě73m17e70c 1125300866446

Tohle je všechno marný.

Jawa zaspala už někdy před čtyřiceti, možná padesáti lety, kdy se ve vyspělém světě z motorky místo laciného dopravního prostředku definitivně stalo sportovní náčiní nebo stylovka. Vyrábět jednoduché motorky pro ostblok a třetí svět, to mohlo fungovat do doby, než se to třetí svět sám naučil dělat líp a ostblok zanikl.

Dneska ta značka vlastně nemá na co navázat a všechny tyhle pokusy jsou k smíchu, nebo k spíš pláči.

+10/0
doporučit
20.1.2017 19:33
Foto

M15i17r66o92s31l59a22v 47S83t35e45i93n87e30r 6888714103245

Co brání návratu k dvouválcové 350 je zkrátka euronorma 4- ta nedává dvoutaktu šanci. Jawa 500 OHC je už trochu antikvární, vyvíjet nový, moderní motor asi není už v možnostech dost zredukované Jawy. Rozhodně však by byl pohled do Japonska prospěšnější, než se stále ohlížet za nejnižší cenou. Třeba motor chopperů od Hondy lze zmenši t/ zvětšit na oněch 350ccm bez nesnází, doržet normy nejspíš také.

Otázkou ovšem je, proč si nekoupit přímo tu Hondu? Na to si Jawa musí vymyslet působící odpověď. Nápověda: cena, servis, náhradní díly....

+9/0
doporučit
20.1.2017 13:28

P76e57t62r 91M25i85c71h94a63l 2680504591912

A jmenovat se to bude Jawa Ping-pong?

+9/0
doporučit
20.1.2017 12:57

M64a12r29t71i53n 58S54k70á92l54a 2358891464825

Treba se pan Strnad z Czechoslovak Group slituje i nad touto znackou.

Toto je naprosta ostuda.

+8/0
doporučit
20.1.2017 20:23

J70i84ř45í 84S45c70h86m52i38d80t 5220903804315

Jawa má dvě cesty, buď se stane evropskou montovnou čínské motorky nebo příjde s něčím opravdu dobrým, originálním s čím by zaujali. Šanci dělat svou motorku v mnohaseriové produkci už propásli.

+8/0
doporučit
20.1.2017 14:29

P36e94t52r 96M34u42d80r90y68c58h 7444222557533

A kdepak je ta slibovaná JAWA 1 000? Ticho po pěšině.

+7/0
doporučit
20.1.2017 14:08

T83o13m37á11š 78B12a11u19e28r 5836143880149

Posledních 25 let pochybuji o duševním zdraví ,,manažerů" v Týnci i Velešíně. Již dávno hotový jednoválcový vodou chlazený čtyřtakt 400 ccm, který se měl vyrábět od roku 1990 se nikdy nevyráběl. 640 vyjela namísto s ním dále s dvoutaktem a po vstupu ČR do EU na trhu skončila. Jawa po nabrání dotací z Ministerstva průmyslu (z kapes daňových poplatníků), převyšujících 100 miliónů Kč, které obdržela coby soukromá firma na výrobu nového motocyklu, prý 1000 ccm, o kterém rovnou prohlásila, že se nebude podbízet zákazníkům a takto světový stroj bude stát cca 300.000 Kč (jako by to byl nějaký HD), vyleze s tím, že bude od Číňanů dovážet jejich motorku, foukne na ní ,,retronádrž" (asi z 634) a tento stroj bude slavně prodávat. Ovšem jaksi v Týnci zapomněli, že u nás platí pracovní sílu stejně jako jí v současnosti platí i Číňané doma. Dovezené moto tedy zbytečně prodraží cesta dlouhá 15.000 km. Srovnání s no-name firmou z Francie je nesmyslné, protože jim se dovoz z Číny vyplatí, když platí zaměstnancům 5x více, než v Týnci. V Jawě vsadili na kalkul ,,levně dovezeme, draho prodáme". Ale na to zákazníci neslyší, ti chtějí slušnou cenu, dostupný servis a díly a to je to, co Jawa vůbec nenabízí ;-O

+6/0
doporučit
21.1.2017 11:10

P21a73v47e58l 61N77o32v44á96k 7121376659133

Nevím no cenim každou snahu obnovit Jawu, ale asi už by bylo opravdu lepší říct si, že to nemá cenu. Kdo si tohle koupi? Kdo má 100tis vezme radši ojeteho Japonce než novou Čínu.

+5/0
doporučit
20.1.2017 19:18

P11e79t26r 86M50u32d24r43y68c35h 7534212227773

Narovinu, kdo si dnes koupí jawu? Zastydlej nacionalista který ho to bude sejřit už po ujetí 100 metrů a export na Kubu to nezachrání. Nový a revoluční model? To stojí peníze a ty jawa nemá a tedy zbývá montáž z Číny ale to taky přestane Číňany bavit páč budou chtět prosadit vlastní značky a tak jawu čeká cesta za Čezetou, Zundappem, BSA a dalšími, tedy do zapomnění.

+5/0
doporučit
20.1.2017 14:45

V30l26a76d68i91m44í37r 69F27i30b98i82g44e32r 5184851101984

130 maximálka? To dá i můj 20koňový skůtr, který váží zhruba stejně a dost výkonu se ztratí ve variátoru.

Kdo chce pořád retro, chtělo by to nějakou moderní motorku když už.

+5/0
doporučit
20.1.2017 12:48

V44í74t 10H30o92u41d42e81k 3737704524475

Motoristický novinář ? Určitě odborník. Jawa 660 má motor Minarelli co patří do Yamahy, Rotaxy byly ty 650. Shineray 400 jako základ, ale kdepak to bude Shinerey akorát nádrž a kastlíky tomá ze 634 a údajně jiný zadní blatník plus nosič s plotnou na kufr. Ta neupravená čínská vypadá lépe než tak "vylepšená" v Týnci. Jawa prodává svoje jméno na Betkách, new Pionýrech. V Jižní Americe se číny prodávají jako Jawy běžně. Chudák Janeček.

+4/0
doporučit
20.1.2017 19:34

M92i46l48a10n 12N27ě30m43e45c 1315750416626

Už to trápení skončete...

+4/0
doporučit
20.1.2017 12:56

M94a86r66t87i90n 35K81r34o53u76p47a 2761983339440

Takže bychom si to mohli shrnout. Jawa koupí Shineray 400 jehož koncová cena je 20 yuanů (cca 74.000 Kč), zmrví celkem hezky vypadající motorku nějakejma balstl kastlikama a rádoby originální nádrží. Naplácá na to v Číně vyrobený samolepky JAWA a vrhne to na trh za 100.000Kč. To vše za státní pomoci všelijakých dotací EU.

;-O

+4/0
doporučit
20.1.2017 12:44

P35e20t69r 66P27o78s37p62í44š43i30l 4898644666636

Je jen škoda, že to vychází z toho největšího čínského motocyklového šuntu. A taková slavná značka to bývala.

+4/0
doporučit
20.1.2017 12:13

J23a97n 68M67a96c53h75á92č 3827446693222

Já nevím.Když ted dávali Slunce seno jahody,a Venca tam lítal na té 634,tak taková paráda se už dneska opakovat nedá.A ještě k tomu Čínská za sto litrů.Jdu blejt velebnosti....

+3/0
doporučit
20.1.2017 23:22

M49i69c10h33a13l 93H84o17r35s60k18y 2242826676330

:-(honda cb 400 z 1974 měla 38 koní a lítala 170. tenhle motor je vrchol techniky;-D

+3/0
doporučit
20.1.2017 22:49

R32o53b70e44r27t 67G89o63r49c 6182403363

Po celou dobu své existence vám Jawa vyrábí motorky s kvalitou na úrovni čínských strojů a nikomu to nevadilo a teď když už konečně přišli na to, proč by vyráběli něco co už někdo ve stejné kvalitě vyrábí a že to stačí jen koupit přelepit a prodat, tak z toho děláte "haló" jak kdyby se dělo nevim co. Prostě opět něco "nového", ale tradičně o 25 let pozdě...

+3/0
doporučit
20.1.2017 16:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.