Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ ve stroji čínské značky Shineray.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H82o65n10z94a 72T58a89r 3709222864312

O dvoutaktním motoru se říká, že musel skončit, protože nesplňoval emise.

Přitom jsou výrobci, kteří dokázali dvoutaktní motor upravit tak, že splňuje EMISNÍ NORMU EURO 4 R^EU Francouzsko-Španělský výrobce Sherco

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/sherco/eicma-sherco-predstavuje-dvoutaktni-malorazku-pro-tridu-e1-35466.html

0/0
3.3.2017 21:18
Foto

M55i50r23o48s60l54a37v 91S52t84e88i25n48e80r 6148164483495

Tento stroj mi připomíná v Indii často viděný RoyalEnfield. Klasický stroj s výkonem podle obsahu mezi 350 a 500 kolem 30 HP. Existuje i dieslová verze, se spotřebou 1,5 l na stovku. V Evropě jsou problémy s homologací-to postihne i předmět článku.

0/0
17.2.2017 16:53

K30a17r79e64l 96P20a39n76c94e87r 7571540708134

Zlata moje petistovka, ta mela alespon image a ten zvuk. Dodnes na ni vzpominame.

+2/0
23.1.2017 9:19

V10á84c13l46a93v 43T51o81m77e22k 4574756662263

To byl nádherný stroj.

+1/0
25.1.2017 2:41
Foto

M29i90r65o20s49l50a15v 16S66t58e40i83n70e65r 6658784473805

Hlavně těžký. Mému bratránkovi uklouzla noha z chodníku, mašina Jawa 500 OHC se mu položila na pravý kotník a doktoři měli plno práce.

150 kilo je tak asi hranice přijatelného.

0/0
17.2.2017 16:56

T81o88m40á45š 44B19a72u95e67r 5526933320879

A kdy už tu bude ta úžasná retro JAWA tisícovka s motorem koupeným v rámci konkurzu MuZ, obludným designem spatlaným za pomoci kladiva a svěráku na ponku dílny v Týnci a cenou 300.000 Kč, na kterou se ,,třesou" všichni motorkáři na planetě, kteří odhazují své HDéčka, Hondy, Dukny a další podobné šunty, aby poznali, co je to pořádný motocykl světové úrovně;-D

0/0
22.1.2017 19:36

H39o92n20z85a 38T77a18r 3149652954432

MuZ výroba ukončena ?

http://www.motohouse.cz/legendarni-nemecka-znacka-mz-jde-do-konkurzu

0/0
3.3.2017 21:45

M35i71c62h32a76l 84H12o40r40s74k86y 2362806836800

nadáváte na čínu ale tenhle motor je úžasnej--Chang Jiang 750 ohv--rusové ho ukradli Němcům a čína zase rusům;-D akorát zvětšili objem o 100ccm

http://moto.zombdrive.com/chang-jiang/chang-jiang-750-j-1-with-sidecar/

+1/−1
22.1.2017 1:55

V92á23c81l97a20v 83S77v29o46b72o84d37a 5876708429

No jó,všichni kradnú.;-)

+1/0
22.1.2017 15:15

A25n84t54o15n72í81n 86S94e20b65e21r62a 7573108130229

No slušný nový motocykl pod 250 tisíc nekoupíte.

A platí to i po pomto oznámení.

Ale je to ferová nabídka.

Jsme kopie Jawy z číny, nová za 100 tisíc. Ber nebo nech být.......

Ale jezdit na motorce které nedokážu věřit. No to není nejlepší nápad. ;-D

0/0
21.1.2017 19:30

V36o14k45o63u36n 16V54l22a65d16i35m88i47r 8492968409968

Ve dvaceti mi nedelalo problemy tlacit motorku i 10 km. Ale dnes bych na to uz nemel, a ony jsou ty masiny dnes taky o dost tezsi.

+4/0
21.1.2017 19:51

J25i88ř42í 30S17c12h92m97i13d25t 5850573364775

Je otázka co si představujete pod pojmem slušný motocykl. Já třeba považuji za slušné stroje i Yamahu MT-07, Hondu NC750, Kawasaki Versys 650, Suzuki DL 650 V-Strom, Suzuki SV 650 a asi bych našel ještě další, kdy jsou všechny výrazně pod 250 000 kč a to některé i pod 200 000kč.

Když zůstanu u podobné kubatury tak třeba Kawasaki Z 300, 300 ccm, 29 kW za 119 900 kč, Yamaha MT-03, 320 ccm, 30,9 kW za 133 990 kč.

Rozhodně to jsou motorky, kterým se dá věřit.

+3/0
22.1.2017 20:11
Foto

M25i33r46o79s90l34a44v 36S70t72e87i98n46e91r 6498544223345

Tak já bych asi nejraději měl BMW 750 z šedesátých let, ale ty jsou už vzácné...

0/0
17.2.2017 16:59

J24a47n 67H66r81u15z33a 8214468599207

Janeček s Waltrem se obrací v hrobě.

+1/0
21.1.2017 17:29

M29i96l85a86n 89N11ě52m66e57c 1725950696536

To "wa" z Jawy nebyl Walter, ale Wanderer. Jinak souhlasím :)

+5/0
21.1.2017 17:55

K26a53r31e69l 19H53o52r89á89k 2718199683203

Proč by se Walter nemohl obracet v hrobě?

0/0
22.1.2017 15:58

A43n28t22o68n54í73n 33Š16v73i86h11n18o45s 8488817951492

To už ale není JAWA....... Ach jo, ta globalizace.

+1/0
21.1.2017 13:39

P38a53v92e50l 23J59e44ř23á66b93e68k 7291572864277

Tady pořád "čína, čína...".

Ale oni mají i kvalitní zboží a mnohé se v kvalitě zlepšuje.

Například: ... ta skleróza - nemohu si vzpomenout. tak třeba čínské nudle:-)

0/0
21.1.2017 11:28

T76o55m82á39š 97B13a97u71e63r 5796393520229

Posledních 25 let pochybuji o duševním zdraví ,,manažerů" v Týnci i Velešíně. Již dávno hotový jednoválcový vodou chlazený čtyřtakt 400 ccm, který se měl vyrábět od roku 1990 se nikdy nevyráběl. 640 vyjela namísto s ním dále s dvoutaktem a po vstupu ČR do EU na trhu skončila. Jawa po nabrání dotací z Ministerstva průmyslu (z kapes daňových poplatníků), převyšujících 100 miliónů Kč, které obdržela coby soukromá firma na výrobu nového motocyklu, prý 1000 ccm, o kterém rovnou prohlásila, že se nebude podbízet zákazníkům a takto světový stroj bude stát cca 300.000 Kč (jako by to byl nějaký HD), vyleze s tím, že bude od Číňanů dovážet jejich motorku, foukne na ní ,,retronádrž" (asi z 634) a tento stroj bude slavně prodávat. Ovšem jaksi v Týnci zapomněli, že u nás platí pracovní sílu stejně jako jí v současnosti platí i Číňané doma. Dovezené moto tedy zbytečně prodraží cesta dlouhá 15.000 km. Srovnání s no-name firmou z Francie je nesmyslné, protože jim se dovoz z Číny vyplatí, když platí zaměstnancům 5x více, než v Týnci. V Jawě vsadili na kalkul ,,levně dovezeme, draho prodáme". Ale na to zákazníci neslyší, ti chtějí slušnou cenu, dostupný servis a díly a to je to, co Jawa vůbec nenabízí ;-O

+6/0
21.1.2017 11:10

T34o70m70á56š 50B60a27u25e27r 5966823830979

P.S. K Jawě nechovám antipatii, vystřídal jsem 250/590; 350/634, 632, 639 a 2x 640.

0/0
21.1.2017 11:13

J11a60n 14H14r57u86z69a 8344628619187

My starší vzpomínáme na minulost. Já se ještě osobně setkal s Josífem. Kde ty časy jsou.;-)

0/0
21.1.2017 17:32

M83i91l50a66n 89N23ě21m69e46c 1195520956466

S Jozífem, pardon :)

0/0
21.1.2017 17:57

J28i68ř40í 70B98a78r72t98u40š 1956522936676

Použití čínské techniky nemusí ihned znamenat nějaký průšvih. Hodně bude záležet na tom, zda si Jawa pohlídá stabilní kvalitu a jaký šmrnc se v Jawě motocyklu podaří dát. V dnešní době má nová Jawa šanci oslovit zejména ty fanoušky značky, kteří mají rádi retro styl, případně hledají smysl v individuálních úpravách: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin&menu=5&pos=jawa350ohc

0/0
21.1.2017 10:02

J15a91k68u28b 59F72e61i85f63a98r 7939379126159

kvalitu si v číně neohlídají mnohem větší hráči než je jawa....

+2/0
21.1.2017 10:09

H37o45n73z55a 15T23a84r 3459272254692

BMW (Indie ) má potíže s kvalitou u BMW G310R

https://auto.idnes.cz/budoucnost-bmw-motorrad-08n-/motorky.aspx?c=A151125_172423_motorky_hig

0/0
3.3.2017 21:25

P54a88v62e76l 87J48e56ř98á83b30e51k 7511852464907

A kolik takových fanoušků ještě je?

Šance je lepší kvalita než průměr, cena pod průměr, aby si ji koupili začínající, ekonomicky slabší motorkáři.

Navíc ti musí vsadit raději na nových stroj, než ojetinu značkové motorky za stejnou cenu jako této, s tím, že u té ojetiny je riziko nějaké havárie před prodejem

Vsadil bych na model prodeje Dacie - za poměrně málo peněz přijatelný výrobek na několik let provozu, než se vymění za jiný.

0/0
21.1.2017 11:20

V19o82k29o74u12n 68V93l51a36d35i84m90i39r 8192318869768

Asi jste v zivote s nicim lepsim nejezdil, kdyz sazita na nejporuchovejsi auto v hodnoceni ADAC.

0/−1
21.1.2017 15:41

P98a72v69e19l 83J97e24ř52á93b52e80k 7621852594367

Někteří muži si taková auta kupují proto, aby mohli vypadnou z baráku z důvodů potřeba opravit auto. Vyměnit šroubek třeba u zadní zástěrky šikovný manžel zvládne i za tři dny.

Tři dny v klidu - no nekupte něco, co vám ten klid zajistí.

+1/0
21.1.2017 17:54

V64o94k39o65u69n 24V56l75a13d62i36m91i96r 8192478769968

Tak to jo.

V ADAC Motorwelt testu psali kupte si 10 let staryho Golfa, budete mit spolehlivejsi auto za stejny penize.

0/0
21.1.2017 19:04

T53o52m77á25š 36B16a21u67e76r 5796593860409

Otázka zní, kde na nějaký nákup číňana chtějí vzít v Jawě peníze. Vždyť před pár lety neměli ani aby od nich zaplatili pár desítek kusů čtyřtaktního dvouválce 236 ccm do Jawa 250 Travel. Číňané nechtěli dodávat Jawě dva motory za měsíc a předpokládali objednávky motorů v tisících kusů a tak Jawa raději model 250 ukončila;-D

+1/0
21.1.2017 14:20

H65e75l97e30n94a 10V52o61n72d29r33á69č17k81o90v10á 5156155261559

JAWA 634 702,měla jsem jí několik let a stála na ni u mototechny frontu 2 dny.Takovou parádu už nikdo nevyrobí.

+3/−1
20.1.2017 23:56
Foto

J36a20k17u43b 98V57a83š70k87o 1898644692443

Nostalgie je svině ........

+1/0
21.1.2017 9:17

T46o85m38á71š 11B19a93u25e33r 5346283170189

Frontu před Mototechnou jste stála proto, že byly prioritní nejdříve dodávky do CCCP a pak teprve na náš trh. Také to byla nejvyšší prodávaná kubatura silniční motorky v rámci trhu RVHP, produkujícího nekvalitní šunty, mezi které J 350/634 patřila (spolu s druhoválečným BMW vyráběným v CCCP jako URAL nebo Dněpr, který se prodával pouze tam).

+1/0
21.1.2017 14:41

J54a24n 20M62a71c63h14á59č 3297576423982

Já nevím.Když ted dávali Slunce seno jahody,a Venca tam lítal na té 634,tak taková paráda se už dneska opakovat nedá.A ještě k tomu Čínská za sto litrů.Jdu blejt velebnosti....

+3/0
20.1.2017 23:22

M71i21c38h64a70l 18H59o87r33s30k53y 2292976956210

:-(honda cb 400 z 1974 měla 38 koní a lítala 170. tenhle motor je vrchol techniky;-D

+3/0
20.1.2017 22:49

O10l31d12ř91i10c34h 54Š42e72t17r26n35ý 2596192259887

Stejně jako v 60-tých letech bylo pozdě pro Japonce.

Protože tehdy dominovaly značky :BSA ,Triumph ,JAWA,

Norton,Moto Guzzi atd...

+2/−1
20.1.2017 20:44

M53i38l98a89n 79N39ě53m25e74c 1395820876106

Asi Vám úplně nerozumím. Chcete naznačit, že dnešní Jawa může dokázat to, co japonské značky v šedesátých a sedmdesátých letech? Tedy prosadit se v motorsportu, přijít s pár modely, které budou psát historii a vygumují zavedenou konkurenci a tak? To by bylo hezké, ale nedá se pro to udělat nic horšího, než co Jawa právě dělá :)

+10/0
20.1.2017 21:48

T94o21m66á60š 62B81a57u37e56r 5176543390479

Dá, ještě realizovat tu obludnou rádoby retro tisícovku za 300.000 Kč;-D

0/0
21.1.2017 11:15

V30o47k44o57u49n 72V44l75a24d30i18m25i80r 8552158379618

Napada mne, ze pan Setrny to myslel ironicky a vy jste nalitli.

0/0
21.1.2017 12:03

M26a45r53t47i60n 50S65k72á76l61a 2878411454835

Treba se pan Strnad z Czechoslovak Group slituje i nad touto znackou.

Toto je naprosta ostuda.

+8/0
20.1.2017 20:23

V68á51c59l90a18v 67P34o66l48á21k 1845732130510

Jawu bych raději nechal spát, dokud tu je někdo, kdo si pamatuje, že Jawa byla dobrá motorka a tak ji i prezentovat. Zkazit její historii "čínou" si nezaslouží, protože

nevěřím, že by jí vynesla opět na vrchol.

+19/0
20.1.2017 20:02

J78i16ř76í 29K74o39c70u10r91e86k 6795804715798

Leda by to stálo o hodně míň než Triumph. Což je o míle napřed.

Jawu zabil prakticky nulový vývoj produkčních modelů, ale to zařízli už v 79. komunisti.

+2/0
20.1.2017 21:10

T87o84m13á40š 40B60a65u65e89r 5466473120939

Není tomu tak, na konci 80. let komunisti zpytovali svědomí a rozhodli o výrobě čtyřtaktních modelů od ,,pětiletky" 1990-1995. Měl to být 400 ccm vodou chlazený čtyřtakt jednoválec z Týnce (moto s ním je vystavené v moto muzeu na Konopišti) a 180 ccm vzduchem chlazený čtyřtakt ze Strakonic. Vše zařízl až ,,porevoluční" ministr financí Václav Klaus v rámci tzv. ekonomické reformy (obě firmy byly tehdy státní).!!

+3/−1
21.1.2017 11:20

J77i34ř68í 72E57r97b86e65n 1103414226117

Pardon, a kde jako měla vzít Jawa investice na technologickou přípravu výroby? U motorárny se bavíme o desítkách, či spíš stovkách milionů tehdejších korun - a kde je vzít, když ze dne na den přišla o zákazníky a v SSSR už nikdo 15 tisíc třiapůlek ročně nechtěl?

+2/0
21.1.2017 17:12

T73o83m76á64š 79B20a46u86e46r 5816453800549

Ano, na nákup výrobní linky bylo v roce 1989 vyčleněno 60 mil. devizových korun. Po změně režimu to típnul reformátor V.K. Takže schválené peníze pro Jawu byly, na rozdíl od ČZty.

0/0
21.1.2017 20:27

A23l46e85š 88B69e38n26e79š 3616465412287

Komouši sice měli plány - pětiletky? ;-D;-D, ale většinou skutek - utek. Stejně jako v Jawě. Technologický zázemí zaostalý o 30 let, s tím by udělali kulový.

+1/−2
21.1.2017 17:21

T39o80m92á16š 78B55a71u11e65r 5556823110849

Skutek utíká i dnes. Vše je o penězích. Dnes s tím udělají také kulový;-)

0/0
21.1.2017 20:32

K78a10r60e65l 22R42e52j23h59o20n 8223979947715

Tak minimálně kvalita bude obdobná.....

0/0
13.2.2017 13:01

V25í41t 48H36o51u58d35e97k 3277394174905

Motoristický novinář ? Určitě odborník. Jawa 660 má motor Minarelli co patří do Yamahy, Rotaxy byly ty 650. Shineray 400 jako základ, ale kdepak to bude Shinerey akorát nádrž a kastlíky tomá ze 634 a údajně jiný zadní blatník plus nosič s plotnou na kufr. Ta neupravená čínská vypadá lépe než tak "vylepšená" v Týnci. Jawa prodává svoje jméno na Betkách, new Pionýrech. V Jižní Americe se číny prodávají jako Jawy běžně. Chudák Janeček.

+4/0
20.1.2017 19:34

M19i43l24a97n 39N44ě10m19e68c 1775600676296

Tohle je všechno marný.

Jawa zaspala už někdy před čtyřiceti, možná padesáti lety, kdy se ve vyspělém světě z motorky místo laciného dopravního prostředku definitivně stalo sportovní náčiní nebo stylovka. Vyrábět jednoduché motorky pro ostblok a třetí svět, to mohlo fungovat do doby, než se to třetí svět sám naučil dělat líp a ostblok zanikl.

Dneska ta značka vlastně nemá na co navázat a všechny tyhle pokusy jsou k smíchu, nebo k spíš pláči.

+10/0
20.1.2017 19:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.