Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ ve stroji čínské značky Shineray.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H64o35n49z40a 66T32a34r 3889382674792

O dvoutaktním motoru se říká, že musel skončit, protože nesplňoval emise.

Přitom jsou výrobci, kteří dokázali dvoutaktní motor upravit tak, že splňuje EMISNÍ NORMU EURO 4 R^EU Francouzsko-Španělský výrobce Sherco

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/sherco/eicma-sherco-predstavuje-dvoutaktni-malorazku-pro-tridu-e1-35466.html

0/0
3.3.2017 21:18
Foto

M95i53r85o27s80l80a61v 66S51t82e58i86n36e47r 6268214143165

Tento stroj mi připomíná v Indii často viděný RoyalEnfield. Klasický stroj s výkonem podle obsahu mezi 350 a 500 kolem 30 HP. Existuje i dieslová verze, se spotřebou 1,5 l na stovku. V Evropě jsou problémy s homologací-to postihne i předmět článku.

0/0
17.2.2017 16:53

K78a40r55e36l 14P63a13n61c16e71r 7821520338894

Zlata moje petistovka, ta mela alespon image a ten zvuk. Dodnes na ni vzpominame.

+2/0
23.1.2017 9:19

V44á35c92l98a37v 20T10o90m87e10k 4124276222513

To byl nádherný stroj.

+1/0
25.1.2017 2:41
Foto

M90i53r39o83s18l77a34v 60S10t64e96i59n22e26r 6768984593795

Hlavně těžký. Mému bratránkovi uklouzla noha z chodníku, mašina Jawa 500 OHC se mu položila na pravý kotník a doktoři měli plno práce.

150 kilo je tak asi hranice přijatelného.

0/0
17.2.2017 16:56

T10o15m63á46š 13B90a28u14e78r 5686403630479

A kdy už tu bude ta úžasná retro JAWA tisícovka s motorem koupeným v rámci konkurzu MuZ, obludným designem spatlaným za pomoci kladiva a svěráku na ponku dílny v Týnci a cenou 300.000 Kč, na kterou se ,,třesou" všichni motorkáři na planetě, kteří odhazují své HDéčka, Hondy, Dukny a další podobné šunty, aby poznali, co je to pořádný motocykl světové úrovně;-D

0/0
22.1.2017 19:36

H14o61n85z48a 64T80a39r 3239482814652

MuZ výroba ukončena ?

http://www.motohouse.cz/legendarni-nemecka-znacka-mz-jde-do-konkurzu

0/0
3.3.2017 21:45

M98i71c22h49a78l 71H32o12r66s42k51y 2842896926800

nadáváte na čínu ale tenhle motor je úžasnej--Chang Jiang 750 ohv--rusové ho ukradli Němcům a čína zase rusům;-D akorát zvětšili objem o 100ccm

http://moto.zombdrive.com/chang-jiang/chang-jiang-750-j-1-with-sidecar/

+1/−1
22.1.2017 1:55

V29á81c41l34a42v 21S17v63o90b60o93d97a 5696918249

No jó,všichni kradnú.;-)

+1/0
22.1.2017 15:15

A63n46t89o86n15í16n 55S89e84b75e80r58a 7283158230949

No slušný nový motocykl pod 250 tisíc nekoupíte.

A platí to i po pomto oznámení.

Ale je to ferová nabídka.

Jsme kopie Jawy z číny, nová za 100 tisíc. Ber nebo nech být.......

Ale jezdit na motorce které nedokážu věřit. No to není nejlepší nápad. ;-D

0/0
21.1.2017 19:30

V49o29k66o64u17n 80V59l66a46d78i38m70i17r 8412518719448

Ve dvaceti mi nedelalo problemy tlacit motorku i 10 km. Ale dnes bych na to uz nemel, a ony jsou ty masiny dnes taky o dost tezsi.

+4/0
21.1.2017 19:51

J80i92ř74í 39S43c36h71m24i74d85t 5440573444355

Je otázka co si představujete pod pojmem slušný motocykl. Já třeba považuji za slušné stroje i Yamahu MT-07, Hondu NC750, Kawasaki Versys 650, Suzuki DL 650 V-Strom, Suzuki SV 650 a asi bych našel ještě další, kdy jsou všechny výrazně pod 250 000 kč a to některé i pod 200 000kč.

Když zůstanu u podobné kubatury tak třeba Kawasaki Z 300, 300 ccm, 29 kW za 119 900 kč, Yamaha MT-03, 320 ccm, 30,9 kW za 133 990 kč.

Rozhodně to jsou motorky, kterým se dá věřit.

+3/0
22.1.2017 20:11
Foto

M15i71r54o80s12l30a71v 57S97t39e19i36n48e69r 6758614233685

Tak já bych asi nejraději měl BMW 750 z šedesátých let, ale ty jsou už vzácné...

0/0
17.2.2017 16:59

J49a17n 55H70r41u12z73a 8894338379447

Janeček s Waltrem se obrací v hrobě.

+1/0
21.1.2017 17:29

M65i83l80a12n 30N92ě45m12e68c 1965900416596

To "wa" z Jawy nebyl Walter, ale Wanderer. Jinak souhlasím :)

+5/0
21.1.2017 17:55

K40a14r27e44l 75H15o19r82á44k 2758849973263

Proč by se Walter nemohl obracet v hrobě?

0/0
22.1.2017 15:58

A48n10t55o80n33í70n 93Š52v52i66h67n54o67s 8778667801192

To už ale není JAWA....... Ach jo, ta globalizace.

+1/0
21.1.2017 13:39

P39a81v80e56l 59J29e19ř10á89b78e71k 7281852264597

Tady pořád "čína, čína...".

Ale oni mají i kvalitní zboží a mnohé se v kvalitě zlepšuje.

Například: ... ta skleróza - nemohu si vzpomenout. tak třeba čínské nudle:-)

0/0
21.1.2017 11:28

T52o23m51á40š 13B48a92u68e19r 5746913180479

Posledních 25 let pochybuji o duševním zdraví ,,manažerů" v Týnci i Velešíně. Již dávno hotový jednoválcový vodou chlazený čtyřtakt 400 ccm, který se měl vyrábět od roku 1990 se nikdy nevyráběl. 640 vyjela namísto s ním dále s dvoutaktem a po vstupu ČR do EU na trhu skončila. Jawa po nabrání dotací z Ministerstva průmyslu (z kapes daňových poplatníků), převyšujících 100 miliónů Kč, které obdržela coby soukromá firma na výrobu nového motocyklu, prý 1000 ccm, o kterém rovnou prohlásila, že se nebude podbízet zákazníkům a takto světový stroj bude stát cca 300.000 Kč (jako by to byl nějaký HD), vyleze s tím, že bude od Číňanů dovážet jejich motorku, foukne na ní ,,retronádrž" (asi z 634) a tento stroj bude slavně prodávat. Ovšem jaksi v Týnci zapomněli, že u nás platí pracovní sílu stejně jako jí v současnosti platí i Číňané doma. Dovezené moto tedy zbytečně prodraží cesta dlouhá 15.000 km. Srovnání s no-name firmou z Francie je nesmyslné, protože jim se dovoz z Číny vyplatí, když platí zaměstnancům 5x více, než v Týnci. V Jawě vsadili na kalkul ,,levně dovezeme, draho prodáme". Ale na to zákazníci neslyší, ti chtějí slušnou cenu, dostupný servis a díly a to je to, co Jawa vůbec nenabízí ;-O

+6/0
21.1.2017 11:10

T63o24m66á19š 14B87a60u52e66r 5286983310149

P.S. K Jawě nechovám antipatii, vystřídal jsem 250/590; 350/634, 632, 639 a 2x 640.

0/0
21.1.2017 11:13

J60a92n 62H72r94u48z68a 8514288619387

My starší vzpomínáme na minulost. Já se ještě osobně setkal s Josífem. Kde ty časy jsou.;-)

0/0
21.1.2017 17:32

M95i22l97a77n 41N63ě89m19e44c 1185800416186

S Jozífem, pardon :)

0/0
21.1.2017 17:57

J13i29ř16í 54B25a90r69t84u22š 1146272886186

Použití čínské techniky nemusí ihned znamenat nějaký průšvih. Hodně bude záležet na tom, zda si Jawa pohlídá stabilní kvalitu a jaký šmrnc se v Jawě motocyklu podaří dát. V dnešní době má nová Jawa šanci oslovit zejména ty fanoušky značky, kteří mají rádi retro styl, případně hledají smysl v individuálních úpravách: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin&menu=5&pos=jawa350ohc

0/0
21.1.2017 10:02

J25a22k28u23b 97F93e72i47f56a75r 7909479546879

kvalitu si v číně neohlídají mnohem větší hráči než je jawa....

+2/0
21.1.2017 10:09

H85o45n40z93a 26T84a80r 3419862444482

BMW (Indie ) má potíže s kvalitou u BMW G310R

https://auto.idnes.cz/budoucnost-bmw-motorrad-08n-/motorky.aspx?c=A151125_172423_motorky_hig

0/0
3.3.2017 21:25

P44a72v46e46l 35J37e85ř73á24b73e81k 7921322884667

A kolik takových fanoušků ještě je?

Šance je lepší kvalita než průměr, cena pod průměr, aby si ji koupili začínající, ekonomicky slabší motorkáři.

Navíc ti musí vsadit raději na nových stroj, než ojetinu značkové motorky za stejnou cenu jako této, s tím, že u té ojetiny je riziko nějaké havárie před prodejem

Vsadil bych na model prodeje Dacie - za poměrně málo peněz přijatelný výrobek na několik let provozu, než se vymění za jiný.

0/0
21.1.2017 11:20

V42o23k40o80u59n 78V34l52a25d95i35m68i85r 8932918409408

Asi jste v zivote s nicim lepsim nejezdil, kdyz sazita na nejporuchovejsi auto v hodnoceni ADAC.

0/−1
21.1.2017 15:41

P86a36v62e55l 38J74e20ř38á65b20e67k 7241712704587

Někteří muži si taková auta kupují proto, aby mohli vypadnou z baráku z důvodů potřeba opravit auto. Vyměnit šroubek třeba u zadní zástěrky šikovný manžel zvládne i za tři dny.

Tři dny v klidu - no nekupte něco, co vám ten klid zajistí.

+1/0
21.1.2017 17:54

V11o92k95o23u97n 72V14l66a84d93i21m92i19r 8402598159378

Tak to jo.

V ADAC Motorwelt testu psali kupte si 10 let staryho Golfa, budete mit spolehlivejsi auto za stejny penize.

0/0
21.1.2017 19:04

T79o89m62á90š 12B40a79u67e12r 5166483490679

Otázka zní, kde na nějaký nákup číňana chtějí vzít v Jawě peníze. Vždyť před pár lety neměli ani aby od nich zaplatili pár desítek kusů čtyřtaktního dvouválce 236 ccm do Jawa 250 Travel. Číňané nechtěli dodávat Jawě dva motory za měsíc a předpokládali objednávky motorů v tisících kusů a tak Jawa raději model 250 ukončila;-D

+1/0
21.1.2017 14:20

H42e56l81e63n96a 37V91o97n44d26r87á62č58k87o53v80á 5976445551799

JAWA 634 702,měla jsem jí několik let a stála na ni u mototechny frontu 2 dny.Takovou parádu už nikdo nevyrobí.

+3/−1
20.1.2017 23:56
Foto

J18a18k43u89b 67V48a12š92k82o 1288154112603

Nostalgie je svině ........

+1/0
21.1.2017 9:17

T45o53m53á60š 61B57a95u17e10r 5866913280749

Frontu před Mototechnou jste stála proto, že byly prioritní nejdříve dodávky do CCCP a pak teprve na náš trh. Také to byla nejvyšší prodávaná kubatura silniční motorky v rámci trhu RVHP, produkujícího nekvalitní šunty, mezi které J 350/634 patřila (spolu s druhoválečným BMW vyráběným v CCCP jako URAL nebo Dněpr, který se prodával pouze tam).

+1/0
21.1.2017 14:41

J23a77n 30M79a58c35h49á15č 3227616483732

Já nevím.Když ted dávali Slunce seno jahody,a Venca tam lítal na té 634,tak taková paráda se už dneska opakovat nedá.A ještě k tomu Čínská za sto litrů.Jdu blejt velebnosti....

+3/0
20.1.2017 23:22

M29i17c68h53a95l 50H43o69r56s56k36y 2172366546820

:-(honda cb 400 z 1974 měla 38 koní a lítala 170. tenhle motor je vrchol techniky;-D

+3/0
20.1.2017 22:49

O92l31d21ř11i43c12h 75Š29e36t79r14n97ý 2356522349947

Stejně jako v 60-tých letech bylo pozdě pro Japonce.

Protože tehdy dominovaly značky :BSA ,Triumph ,JAWA,

Norton,Moto Guzzi atd...

+2/−1
20.1.2017 20:44

M48i41l98a22n 83N75ě10m40e43c 1955760416526

Asi Vám úplně nerozumím. Chcete naznačit, že dnešní Jawa může dokázat to, co japonské značky v šedesátých a sedmdesátých letech? Tedy prosadit se v motorsportu, přijít s pár modely, které budou psát historii a vygumují zavedenou konkurenci a tak? To by bylo hezké, ale nedá se pro to udělat nic horšího, než co Jawa právě dělá :)

+10/0
20.1.2017 21:48

T31o72m52á50š 97B94a31u28e39r 5376723850149

Dá, ještě realizovat tu obludnou rádoby retro tisícovku za 300.000 Kč;-D

0/0
21.1.2017 11:15

V92o34k68o70u38n 71V31l14a11d21i87m23i83r 8802478449108

Napada mne, ze pan Setrny to myslel ironicky a vy jste nalitli.

0/0
21.1.2017 12:03

M12a68r79t51i94n 36S82k34á81l11a 2358101264225

Treba se pan Strnad z Czechoslovak Group slituje i nad touto znackou.

Toto je naprosta ostuda.

+8/0
20.1.2017 20:23

V68á84c21l89a95v 47P19o36l16á12k 1805102670500

Jawu bych raději nechal spát, dokud tu je někdo, kdo si pamatuje, že Jawa byla dobrá motorka a tak ji i prezentovat. Zkazit její historii "čínou" si nezaslouží, protože

nevěřím, že by jí vynesla opět na vrchol.

+19/0
20.1.2017 20:02

J39i20ř80í 46K47o91c91u71r82e45k 6225814725448

Leda by to stálo o hodně míň než Triumph. Což je o míle napřed.

Jawu zabil prakticky nulový vývoj produkčních modelů, ale to zařízli už v 79. komunisti.

+2/0
20.1.2017 21:10

T55o46m48á13š 74B21a70u10e25r 5946363530149

Není tomu tak, na konci 80. let komunisti zpytovali svědomí a rozhodli o výrobě čtyřtaktních modelů od ,,pětiletky" 1990-1995. Měl to být 400 ccm vodou chlazený čtyřtakt jednoválec z Týnce (moto s ním je vystavené v moto muzeu na Konopišti) a 180 ccm vzduchem chlazený čtyřtakt ze Strakonic. Vše zařízl až ,,porevoluční" ministr financí Václav Klaus v rámci tzv. ekonomické reformy (obě firmy byly tehdy státní).!!

+3/−1
21.1.2017 11:20

J64i59ř52í 45E92r54b81e65n 1403714256297

Pardon, a kde jako měla vzít Jawa investice na technologickou přípravu výroby? U motorárny se bavíme o desítkách, či spíš stovkách milionů tehdejších korun - a kde je vzít, když ze dne na den přišla o zákazníky a v SSSR už nikdo 15 tisíc třiapůlek ročně nechtěl?

+2/0
21.1.2017 17:12

T78o74m75á91š 48B17a60u34e37r 5636713550439

Ano, na nákup výrobní linky bylo v roce 1989 vyčleněno 60 mil. devizových korun. Po změně režimu to típnul reformátor V.K. Takže schválené peníze pro Jawu byly, na rozdíl od ČZty.

0/0
21.1.2017 20:27

A60l64e75š 27B48e79n31e51š 3656475672287

Komouši sice měli plány - pětiletky? ;-D;-D, ale většinou skutek - utek. Stejně jako v Jawě. Technologický zázemí zaostalý o 30 let, s tím by udělali kulový.

+1/−2
21.1.2017 17:21

T84o69m45á78š 88B72a79u17e40r 5596903910349

Skutek utíká i dnes. Vše je o penězích. Dnes s tím udělají také kulový;-)

0/0
21.1.2017 20:32

K12a86r46e53l 39R31e87j73h47o21n 8303119647535

Tak minimálně kvalita bude obdobná.....

0/0
13.2.2017 13:01

V76í48t 57H33o20u54d80e88k 3747644904835

Motoristický novinář ? Určitě odborník. Jawa 660 má motor Minarelli co patří do Yamahy, Rotaxy byly ty 650. Shineray 400 jako základ, ale kdepak to bude Shinerey akorát nádrž a kastlíky tomá ze 634 a údajně jiný zadní blatník plus nosič s plotnou na kufr. Ta neupravená čínská vypadá lépe než tak "vylepšená" v Týnci. Jawa prodává svoje jméno na Betkách, new Pionýrech. V Jižní Americe se číny prodávají jako Jawy běžně. Chudák Janeček.

+4/0
20.1.2017 19:34

M82i81l62a53n 34N25ě35m56e54c 1825490776116

Tohle je všechno marný.

Jawa zaspala už někdy před čtyřiceti, možná padesáti lety, kdy se ve vyspělém světě z motorky místo laciného dopravního prostředku definitivně stalo sportovní náčiní nebo stylovka. Vyrábět jednoduché motorky pro ostblok a třetí svět, to mohlo fungovat do doby, než se to třetí svět sám naučil dělat líp a ostblok zanikl.

Dneska ta značka vlastně nemá na co navázat a všechny tyhle pokusy jsou k smíchu, nebo k spíš pláči.

+10/0
20.1.2017 19:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.