Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

Z22d32e79n74ě59k 88W97e40r50n53h23a31r70t 6137315502698

Zachování značky to není. Značka je mrtvá, zbylo z ní jen logo, které někdo nalepí na čínskou motorku, s tradicí toho výrobce, zkušenostmi, znalostmi generací designerů a dělníku ani místem vzniku to už nemá nic společného. Smutné.

+48/0
doporučit
20.1.2017 12:16

L26u69k33á61š 76D78o66s76t61á19l 7984348559152

A kde je ta Jawa 1000 (vycerpana dotace ve vysi 13,23 mil. Kc ) a Jawa 1200 (vycerpana dotace ve vysi 17,44 mil Kc) a dale projekt JAWAK (coz nevim co je, ale v r. 2014 a 2015 cerpano celkem 11,9 mil Kc na vyvoj a inovace)?

+31/0
doporučit
20.1.2017 13:29

V84á44c45l44a47v 68P10o63l95á19k 1985512930560

Jawu bych raději nechal spát, dokud tu je někdo, kdo si pamatuje, že Jawa byla dobrá motorka a tak ji i prezentovat. Zkazit její historii "čínou" si nezaslouží, protože

nevěřím, že by jí vynesla opět na vrchol.

+19/0
doporučit
20.1.2017 20:02

M32a64r63i17o 57P68e54t17r39ů 9877443531221

Inspirace čínským šuntem = další zoufalý hřebík do rakve Jawy

+25/−2
doporučit
20.1.2017 12:58

J97i97ř78í 98S15c94h48m38i86d35t 5680833804685

Jawa s čínským motorem, děkuji nechci. Bude to jen další číňan využivající logo evropské značky.

+17/0
doporučit
20.1.2017 14:15

J62a73n 23N61o35v83á20k 4536957553909

Jako nevím, jak to s Jawou dneska je. Kdo vlastní značku a jaké jsou majektoprávní vztahy... Nicméně za posledních několik let jsem viděl minimálně dva krásné kousky, které udělali lidé v garážích. Níže zmíněný Kalif a pak H-D ve stylu Jawy nebo Jawa ve stylu H-D :-) Nicméně oba modely jsou skvělé a na trhu by se jistě prodávali. Stačilo by se domluvit s autory přestaveb na autorských honorářích a podílu z prodeje, nechat stroj homologovat a hurá do výroby.

Jenže to Jawa ne. Musí udělat čínské šméčko a polepit logem Jawa.

+17/0
doporučit
20.1.2017 14:01

P76e86t59r 76M14u56d98r92y56c12h 7654262207923

Ještě bych doplnil, licencí to začalo a nálepkama končí.

+13/0
doporučit
20.1.2017 14:50

I56v55a27n 45M39i94n33á76ř 7982914437251

Škoda, že tato světově proslulá značka - stejně tak jako mnoho jiných - padla za oběť plánované ekonomice komunistické totality !

+17/−3
doporučit
20.1.2017 12:23

M35i19l69a11n 53N11ě33m17e38c 1175880606816

Tohle je všechno marný.

Jawa zaspala už někdy před čtyřiceti, možná padesáti lety, kdy se ve vyspělém světě z motorky místo laciného dopravního prostředku definitivně stalo sportovní náčiní nebo stylovka. Vyrábět jednoduché motorky pro ostblok a třetí svět, to mohlo fungovat do doby, než se to třetí svět sám naučil dělat líp a ostblok zanikl.

Dneska ta značka vlastně nemá na co navázat a všechny tyhle pokusy jsou k smíchu, nebo k spíš pláči.

+10/0
doporučit
20.1.2017 19:33
Foto

M77i68r89o33s66l95a56v 13S67t78e37i91n17e66r 6608674103865

Co brání návratu k dvouválcové 350 je zkrátka euronorma 4- ta nedává dvoutaktu šanci. Jawa 500 OHC je už trochu antikvární, vyvíjet nový, moderní motor asi není už v možnostech dost zredukované Jawy. Rozhodně však by byl pohled do Japonska prospěšnější, než se stále ohlížet za nejnižší cenou. Třeba motor chopperů od Hondy lze zmenši t/ zvětšit na oněch 350ccm bez nesnází, doržet normy nejspíš také.

Otázkou ovšem je, proč si nekoupit přímo tu Hondu? Na to si Jawa musí vymyslet působící odpověď. Nápověda: cena, servis, náhradní díly....

+9/0
doporučit
20.1.2017 13:28

P66e43t88r 31M89i32c54h57a63l 2910124641482

A jmenovat se to bude Jawa Ping-pong?

+9/0
doporučit
20.1.2017 12:57

M66a66r63t60i35n 42S52k42á95l85a 2218661404425

Treba se pan Strnad z Czechoslovak Group slituje i nad touto znackou.

Toto je naprosta ostuda.

+8/0
doporučit
20.1.2017 20:23

J18i46ř43í 72S49c38h29m31i26d91t 5560773664775

Jawa má dvě cesty, buď se stane evropskou montovnou čínské motorky nebo příjde s něčím opravdu dobrým, originálním s čím by zaujali. Šanci dělat svou motorku v mnohaseriové produkci už propásli.

+8/0
doporučit
20.1.2017 14:29

P18e41t63r 11M13u39d69r35y52c16h 7344342567543

A kdepak je ta slibovaná JAWA 1 000? Ticho po pěšině.

+7/0
doporučit
20.1.2017 14:08

T69o57m77á63š 59B89a46u21e30r 5296623350289

Posledních 25 let pochybuji o duševním zdraví ,,manažerů" v Týnci i Velešíně. Již dávno hotový jednoválcový vodou chlazený čtyřtakt 400 ccm, který se měl vyrábět od roku 1990 se nikdy nevyráběl. 640 vyjela namísto s ním dále s dvoutaktem a po vstupu ČR do EU na trhu skončila. Jawa po nabrání dotací z Ministerstva průmyslu (z kapes daňových poplatníků), převyšujících 100 miliónů Kč, které obdržela coby soukromá firma na výrobu nového motocyklu, prý 1000 ccm, o kterém rovnou prohlásila, že se nebude podbízet zákazníkům a takto světový stroj bude stát cca 300.000 Kč (jako by to byl nějaký HD), vyleze s tím, že bude od Číňanů dovážet jejich motorku, foukne na ní ,,retronádrž" (asi z 634) a tento stroj bude slavně prodávat. Ovšem jaksi v Týnci zapomněli, že u nás platí pracovní sílu stejně jako jí v současnosti platí i Číňané doma. Dovezené moto tedy zbytečně prodraží cesta dlouhá 15.000 km. Srovnání s no-name firmou z Francie je nesmyslné, protože jim se dovoz z Číny vyplatí, když platí zaměstnancům 5x více, než v Týnci. V Jawě vsadili na kalkul ,,levně dovezeme, draho prodáme". Ale na to zákazníci neslyší, ti chtějí slušnou cenu, dostupný servis a díly a to je to, co Jawa vůbec nenabízí ;-O

+6/0
doporučit
21.1.2017 11:10

P44a49v71e13l 56N74o73v33á63k 7321206639103

Nevím no cenim každou snahu obnovit Jawu, ale asi už by bylo opravdu lepší říct si, že to nemá cenu. Kdo si tohle koupi? Kdo má 100tis vezme radši ojeteho Japonce než novou Čínu.

+5/0
doporučit
20.1.2017 19:18

P72e82t92r 37M48u24d80r74y61c68h 7244922287763

Narovinu, kdo si dnes koupí jawu? Zastydlej nacionalista který ho to bude sejřit už po ujetí 100 metrů a export na Kubu to nezachrání. Nový a revoluční model? To stojí peníze a ty jawa nemá a tedy zbývá montáž z Číny ale to taky přestane Číňany bavit páč budou chtět prosadit vlastní značky a tak jawu čeká cesta za Čezetou, Zundappem, BSA a dalšími, tedy do zapomnění.

+5/0
doporučit
20.1.2017 14:45

V41l95a21d44i47m76í21r 34F85i79b12i76g58e82r 5304161341664

130 maximálka? To dá i můj 20koňový skůtr, který váží zhruba stejně a dost výkonu se ztratí ve variátoru.

Kdo chce pořád retro, chtělo by to nějakou moderní motorku když už.

+5/0
doporučit
20.1.2017 12:48

V10í58t 27H62o28u91d79e48k 3547534824795

Motoristický novinář ? Určitě odborník. Jawa 660 má motor Minarelli co patří do Yamahy, Rotaxy byly ty 650. Shineray 400 jako základ, ale kdepak to bude Shinerey akorát nádrž a kastlíky tomá ze 634 a údajně jiný zadní blatník plus nosič s plotnou na kufr. Ta neupravená čínská vypadá lépe než tak "vylepšená" v Týnci. Jawa prodává svoje jméno na Betkách, new Pionýrech. V Jižní Americe se číny prodávají jako Jawy běžně. Chudák Janeček.

+4/0
doporučit
20.1.2017 19:34

M57i20l37a97n 42N37ě52m86e71c 1855880476966

Už to trápení skončete...

+4/0
doporučit
20.1.2017 12:56

M22a34r70t64i97n 53K55r43o56u91p69a 2591773779280

Takže bychom si to mohli shrnout. Jawa koupí Shineray 400 jehož koncová cena je 20 yuanů (cca 74.000 Kč), zmrví celkem hezky vypadající motorku nějakejma balstl kastlikama a rádoby originální nádrží. Naplácá na to v Číně vyrobený samolepky JAWA a vrhne to na trh za 100.000Kč. To vše za státní pomoci všelijakých dotací EU.

;-O

+4/0
doporučit
20.1.2017 12:44

P63e98t32r 67P50o15s32p91í49š60i49l 4928624476946

Je jen škoda, že to vychází z toho největšího čínského motocyklového šuntu. A taková slavná značka to bývala.

+4/0
doporučit
20.1.2017 12:13

J23a69n 78M65a15c67h19á83č 3557986373452

Já nevím.Když ted dávali Slunce seno jahody,a Venca tam lítal na té 634,tak taková paráda se už dneska opakovat nedá.A ještě k tomu Čínská za sto litrů.Jdu blejt velebnosti....

+3/0
doporučit
20.1.2017 23:22

M11i28c67h47a63l 59H33o33r72s63k30y 2962916896410

:-(honda cb 400 z 1974 měla 38 koní a lítala 170. tenhle motor je vrchol techniky;-D

+3/0
doporučit
20.1.2017 22:49

R31o13b57e60r91t 95G61o77r98c 6792223713

Po celou dobu své existence vám Jawa vyrábí motorky s kvalitou na úrovni čínských strojů a nikomu to nevadilo a teď když už konečně přišli na to, proč by vyráběli něco co už někdo ve stejné kvalitě vyrábí a že to stačí jen koupit přelepit a prodat, tak z toho děláte "haló" jak kdyby se dělo nevim co. Prostě opět něco "nového", ale tradičně o 25 let pozdě...

+3/0
doporučit
20.1.2017 16:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.