Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J83o48s80e23f 33N38o69v31á83k 2202549613629

Autům mizí důležité "budíky" (teplota vody a oleje, stav dobíjení) a o nízké hladině oleje auto informuje, až když když je stav více méně kritický. Tak hlavně, že máme kontrolku "kafíčka" nabádající k pauze nebo kontrolku náplně ostřikovačů.

+39/−1
doporučit
18.4.2017 9:05

T40o28m74á54š 12K80r74a66u80s 6606746574

0,5l na 1000km ?! T bych to auto vzal a vyhodil z vokna!

+51/−3
doporučit
18.4.2017 6:32

R84o14m31a93n 80V80í87c98e86n67e10c 2989132438132

Spotřeba oleje 0,5l/1000 km by vlastně znamenala, že by stačil vyměňovat jenom olejový filtr, protože náplň by se vlastně měnila (doplňovala) kontinuálně.

+30/0
doporučit
18.4.2017 8:17
Foto

T10o44m48á88š 98D52v72o63ř45á51k 7655776877131

Výborný článek do soutěže "Zbytečné rady v automobilismu"...

+43/−3
doporučit
18.4.2017 6:45

R83a13d86e15k 65H47o34l48e36c13e38k 3656620748721

Za 11 let, co auto mám, se mi ještě nestalo, že by bylo potřeba doplnit olej dřív, než je předepsaná jeho výměna (1 rok). Možná by si příště pan Veverka měl koupit normální auto a ne nějakou plečku, u které musí kontrolovat olej nejpozději každé druhé tankování.

Taky olej občas kontroluju, ale spíš tehdy, když se chystám na nějakou delší cestu.

+33/−2
doporučit
18.4.2017 7:08

Z27d74e50n68ě76k 74I31v41á70n75e14k 4223505840526

S tím olejem je to vážně pecka v práci dvě zcela totožná vozidla, jedno žere 1l na 4000 km a druhé nežere nic. Samozřejmě v manuálu napsané, že to je v toleranci, aneb jak si posichrovat reklamace skrze kvalitu.

+21/0
doporučit
18.4.2017 7:52

M24i12c10h95a13l 63F23i93s47e94r 4773602181447

Za podobné slovo v nadpisu mi na tomto plátku smazali příspěvek, ale když to napíše "novinář" tak je to OK. Zvláštní dvojí morálka.

+16/0
doporučit
18.4.2017 7:14
Foto

J60a42r89o96m89í27r 75H24l19u20b38e61k 2706260384611

Motor mého auta je asi nějaký divný. Nikdy z něj neubyl žádný olej a kdyby mu ubylo 0,5 litru, tak už by mi v hlavě zvonil alarm. Taky nejsem nějaký závislák na každodenních kontrolách, ale některé věci dělám naprosto pravidelně a své auto znám tak dobře, že i sebemenší podivný zvuk, trošku jiné chování v zatáčce, trošku horší akcelerace, mírně slabší brzdy vzbudí obavu a řeším to. Ale je to ještě auto ze "staré školy", z doby kdy automobilky ještě dbaly na kvalitu a jejich prvoplánovým zájmem bylo, aby byl spokojen zákazník, nikoliv všelijací ekologičtí aktivisté, tvůrci eurounijních norem a oteplovací alarmisté. Jsem s ním spokojen, letos, za pár týdnů, bude "plnoleté" a nikdy mne nechalo ve štychu a já se snažím nenechat ve štychu ani jej.

+15/0
doporučit
18.4.2017 9:24

M34i83c62h83a88l 35Š64i66l71h18a14v80ý 9136722986236

Pozor na to! Podle těchto rad nám auto vydrží moc dlouho a politikům přibudou starosti jak nás donutit koupit nové.

+16/−1
doporučit
18.4.2017 7:40

P23a96v20e42l 23N25e59v67e75č98e92ř89a67l 6502926954640

Velice "rád" bych čekal u pumpy za vozidly, jejichž řidiči zdržují kontrolou hladiny oleje v motoru. Normální je snad kontrola třeba doma před výjezdem vždy za stejných podmínek.

+12/−1
doporučit
18.4.2017 10:05

L84u70d92v97í33k 54G34a77j33d35o81š23í94k 2215453214242

Věci mají sloužit lidem. Nikoliv lidé věcem.

.

Za posledních asi 20 let jsem do auta nedoléval nikdy ani kapku oleje. Přirozený úbytek je vždy pokryt při pravidelné výměně oleje. Nevím, proč bych měl měrku vůbec vytahovat, když na ní stejně je vždy to samé a v případě nějaké mimořádné události mě bude před nejhorším varovat kontrolka tlaku oleje. Od toho tam je.

To samé u pneumatik. Tlak se překotroluje při prohazování gum na jaře a na podzim. Je zcela výjimečné, že by se za půl roku nějak zásadně změnil. Pokud se to stane, zase na to máte kontrolku.

Brzdy, chladič to je to samé.

Pravda ale je, že celou dobu jezdím s auty, která nepřesáhnou 8 let a 100 000 km.

+9/0
doporučit
18.4.2017 14:51

J47i73ř16í 95S47c19h34m94i18d89t 5410743984305

Autům nejvíce škodí ekoteroristi, kvůli nim je v něm hromada věcí snižujících jeho životnost a zvyšujících jeho cenu.

+9/−1
doporučit
18.4.2017 12:10

F25r17a26n27t12a 15Š24e88v51č84í64k 8892882765543

to jsou zase chytré kecyRvpro absolutní trotly-ale úroveň mladé fronty je už prostě taková.co očekávat po absolventech filofakult financovaných sorosem....:-/

+9/−1
doporučit
18.4.2017 8:38

P79e87t57e78r 52M12o28l89n68á47r 8605674132259

Spotrebu 0.5l oleja na 1000 km mala škoda 120 ktorú som mal pred cca 25 rokmi ,dnešné auto ktoré by malo takú spotrebu by som išiel vrátiť ako šmejd

+7/−1
doporučit
18.4.2017 9:14

L64i91b12o34r 14P65e15t78r92á43š 6155989588319

S tim sezranym olejem je to pravda.napr u oplu spotreba 0.6/1000 je v norme dle manualu

+5/0
doporučit
18.4.2017 7:19

J30a40n 57T29a56u49c37h12m83a95n 2554272958261

Může mi někdo vysvětlit, jak lze "využívat hned po startu plný výkon motoru v nízkých otáčkách", když maximálního výkonu dosahují spalovací motory až ve vysokých otáčkách?

+4/0
doporučit
18.4.2017 14:31

I56v79o 50J46a21n73á85č91e62k 8643843211482

Koukám, že nejsem sám, komu připadá článek směšný. Jinak se spotřebou oleje asi 1l/30000km bdu rovněž asi za exota... a ta spotřeba je tak vysoká jen proto, že jednak jsem používal modernější a tím pádem řidší olej a jednak docela dost dálnice při kontinuální reálné rychlosti 140-150km/h. Jinak by to nevzalo nic.

+4/0
doporučit
18.4.2017 10:43

P11a93v23e72l 52S53t95a68v38j88a41n20í62k 6868625177161

Jo, tak na měrku se nepodívám, protože jí nemám :-)

+4/0
doporučit
18.4.2017 8:36

J77a86r68o87s31l22a91v 67K87a83d45l38e77c 5911449452111

Tak pod to bych se nepodepsal...:-P

+4/0
doporučit
18.4.2017 8:02

J36o17s70e32f 13N72o98v57á28k 2902199353579

A já bych byl raději v obraze, jaký je aktuální stav a jak se vyvíjí. Např. že teplota vody stoupá (bude se vařit) nebo oleje ubývá (nebude se mazat). Ne až je problém. Teplotu oleje bych rád měl na očích, abych veděl, kdy můžu motor začít víc točit. Teplotu vody v zimě sleduju a topení zapínám na vyšší výkon až je zahřátá, abych motoru nebral tolik tepla pro zahřátí na provozní teplotu. Ale je mi jasné, že trend je jiný - auta už pomalu řídí samy, takže po člověku se chce akorát nastoupit a vystoupit.

+3/0
doporučit
21.4.2017 10:13

D85a33n83i55e86l 96V51a59h78a81l31a 3148644698

Měl jsem 100 let starého escorta, no sto neměl, ale vypadal na to. Olej nežral. 5 let, 100 tis. km, jen výměna oleje raz za 15000km a pak na vrakáč. kdyby neshnil, jezdí do teď.

+3/0
doporučit
18.4.2017 15:38

L60a40d59i95s95l74a61v 60L54a46k82e74r 2233689405136

Autu nejvíce škodí, když dodržujete nesmyslné pokyny výrobce.

Mám Citroen C5 I, diesel. Podle servisní knížky mám měnit olej po 20000 km, což je nesmysl a ničení motoru. Jednou jsem viděl co teče z olejové vany po těch dvaceti tisících. Od té doby měním každých 10000 km.

Podle servisní knížky a samolepky na dveřích mám hustit pneumatiky vpředu 2.3, vzadu 2.3. Jenže při těchto hodnotách jsou přední gumy zjevně podhuštěné a sjíždějí se po okrajích; zadní jsou naopak při jízdě tvrdé a přehuštěné. Nakonec jsem se ustálil na huštění 2.5 vpředu a 1.8 vzadu.

+3/−2
doporučit
18.4.2017 10:52

M30a82r42e39k 97J21a54n31e15č46k93a 1507576353491

"Přípustná spotřeba oleje je 0,5 litru na 1000 ujetých kilometrů", Ono u zajetého motoru, jak pro koho. Pravda, na 1000km to vypadá ještě dobře, ale 5L kanystr oleje na 10 000km nebo 7,5L oleje na 15 000km už vůbec ne. Ale je fakt, že většina automobilek to má i ve větším množství za normu uvedenou v manuálu vozidla, ale skutečnost je taková, že v praxi po zajetí motoru naštěstí tolik žroutů oleje není a to ani u konstrukcí motorů, které mají k tomu větší předpoklady. O to více zarážející to je, když na to trpí motorizace, kde by to člověk nečekal ;-)

+2/0
doporučit
18.4.2017 18:10

R28i48c13h48a26r67d 93M22r60a95z35e78k 8468710229831

...teda mam Citroen C5 s turbodieselem se ctvrtmilionem km na krizi, ale kdyby to zralo olej tak jak se tady popisuje jako "normalni", tak bych teda znacne znejistel...

+2/0
doporučit
18.4.2017 14:40

L81u28k75á60š 48Š71l34e70h49o84f38e90r 1593799205139

Ano, dříve bylo správné, když se hladina oleje neměnila. Dnes už to neplatí, kvalitnější oleje a výkonné motory s turbem se prostě chovají jinak než Š120. Ale to zdá se zdejší staromilci nepochopí ;-D

+2/0
doporučit
18.4.2017 12:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.