Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J40o13s43e12f 79N36o26v56á80k 2942889133919

Autům mizí důležité "budíky" (teplota vody a oleje, stav dobíjení) a o nízké hladině oleje auto informuje, až když když je stav více méně kritický. Tak hlavně, že máme kontrolku "kafíčka" nabádající k pauze nebo kontrolku náplně ostřikovačů.

+44/−1
doporučit
18.4.2017 9:05

R47o70m44a16n 22V96í59c95e77n43e60c 2449522528282

Spotřeba oleje 0,5l/1000 km by vlastně znamenala, že by stačil vyměňovat jenom olejový filtr, protože náplň by se vlastně měnila (doplňovala) kontinuálně.

+34/0
doporučit
18.4.2017 8:17

T19o62m96á53š 15K89r25a56u96s 6676896594

0,5l na 1000km ?! T bych to auto vzal a vyhodil z vokna!

+54/−3
doporučit
18.4.2017 6:32
Foto

T89o43m25á18š 39D58v53o47ř68á56k 7345226357271

Výborný článek do soutěže "Zbytečné rady v automobilismu"...

+47/−4
doporučit
18.4.2017 6:45

R84a61d69e81k 67H36o83l97e47c27e96k 3456970128311

Za 11 let, co auto mám, se mi ještě nestalo, že by bylo potřeba doplnit olej dřív, než je předepsaná jeho výměna (1 rok). Možná by si příště pan Veverka měl koupit normální auto a ne nějakou plečku, u které musí kontrolovat olej nejpozději každé druhé tankování.

Taky olej občas kontroluju, ale spíš tehdy, když se chystám na nějakou delší cestu.

+36/−2
doporučit
18.4.2017 7:08

Z23d46e48n32ě46k 68I61v62á35n31e84k 4973145580616

S tím olejem je to vážně pecka v práci dvě zcela totožná vozidla, jedno žere 1l na 4000 km a druhé nežere nic. Samozřejmě v manuálu napsané, že to je v toleranci, aneb jak si posichrovat reklamace skrze kvalitu.

+22/0
doporučit
18.4.2017 7:52

M37i84c27h87a14l 63F85i24s10e62r 4753912951967

Za podobné slovo v nadpisu mi na tomto plátku smazali příspěvek, ale když to napíše "novinář" tak je to OK. Zvláštní dvojí morálka.

+19/0
doporučit
18.4.2017 7:14
Foto

J20a93r60o51m26í55r 20H85l89u87b57e32k 2976440604811

Motor mého auta je asi nějaký divný. Nikdy z něj neubyl žádný olej a kdyby mu ubylo 0,5 litru, tak už by mi v hlavě zvonil alarm. Taky nejsem nějaký závislák na každodenních kontrolách, ale některé věci dělám naprosto pravidelně a své auto znám tak dobře, že i sebemenší podivný zvuk, trošku jiné chování v zatáčce, trošku horší akcelerace, mírně slabší brzdy vzbudí obavu a řeším to. Ale je to ještě auto ze "staré školy", z doby kdy automobilky ještě dbaly na kvalitu a jejich prvoplánovým zájmem bylo, aby byl spokojen zákazník, nikoliv všelijací ekologičtí aktivisté, tvůrci eurounijních norem a oteplovací alarmisté. Jsem s ním spokojen, letos, za pár týdnů, bude "plnoleté" a nikdy mne nechalo ve štychu a já se snažím nenechat ve štychu ani jej.

+16/0
doporučit
18.4.2017 9:24

M37i78c49h85a89l 22Š27i19l96h67a37v31ý 9476682706766

Pozor na to! Podle těchto rad nám auto vydrží moc dlouho a politikům přibudou starosti jak nás donutit koupit nové.

+17/−1
doporučit
18.4.2017 7:40

P65a65v24e37l 34N56e86v13e50č51e93ř39a39l 6812646514630

Velice "rád" bych čekal u pumpy za vozidly, jejichž řidiči zdržují kontrolou hladiny oleje v motoru. Normální je snad kontrola třeba doma před výjezdem vždy za stejných podmínek.

+13/−1
doporučit
18.4.2017 10:05

L28u34d95v51í19k 17G96a75j50d53o58š27í87k 2475303274802

Věci mají sloužit lidem. Nikoliv lidé věcem.

.

Za posledních asi 20 let jsem do auta nedoléval nikdy ani kapku oleje. Přirozený úbytek je vždy pokryt při pravidelné výměně oleje. Nevím, proč bych měl měrku vůbec vytahovat, když na ní stejně je vždy to samé a v případě nějaké mimořádné události mě bude před nejhorším varovat kontrolka tlaku oleje. Od toho tam je.

To samé u pneumatik. Tlak se překotroluje při prohazování gum na jaře a na podzim. Je zcela výjimečné, že by se za půl roku nějak zásadně změnil. Pokud se to stane, zase na to máte kontrolku.

Brzdy, chladič to je to samé.

Pravda ale je, že celou dobu jezdím s auty, která nepřesáhnou 8 let a 100 000 km.

+9/0
doporučit
18.4.2017 14:51

J65i42ř29í 33S56c80h90m46i44d48t 5270873794255

Autům nejvíce škodí ekoteroristi, kvůli nim je v něm hromada věcí snižujících jeho životnost a zvyšujících jeho cenu.

+9/−1
doporučit
18.4.2017 12:10

F12r84a67n29t44a 73Š34e56v58č27í60k 8832132385843

to jsou zase chytré kecyRvpro absolutní trotly-ale úroveň mladé fronty je už prostě taková.co očekávat po absolventech filofakult financovaných sorosem....:-/

+9/−1
doporučit
18.4.2017 8:38

L62u13b73o21m58í25r 32S32a39z70e53č14e15k 7739688785873

Nejlepší je zjišťovat stavu oleje u stojanu, auto stojí dvě minuty s vypnutým motorem a olej hezky stekl do vany. Potom si otevřu kapotu a bud zjišťovat měrkou, kolik oleje tam je a budu ho případně doplňovat, nebo odebírat (když se hladina zvyšuje částicemi), jen nevím jak ho vypustím. Ale s tím mi obsluha pumpy ochotně poradí, pokud mě nezabije za blokování stojanu!

+7/0
doporučit
23.4.2017 16:48

P70e38t56e42r 30M28o85l52n55á19r 8825124722729

Spotrebu 0.5l oleja na 1000 km mala škoda 120 ktorú som mal pred cca 25 rokmi ,dnešné auto ktoré by malo takú spotrebu by som išiel vrátiť ako šmejd

+7/−1
doporučit
18.4.2017 9:14

J76a62n 61T81a44u53c76h30m10a79n 2614372578901

Může mi někdo vysvětlit, jak lze "využívat hned po startu plný výkon motoru v nízkých otáčkách", když maximálního výkonu dosahují spalovací motory až ve vysokých otáčkách?

+5/0
doporučit
18.4.2017 14:31

I69v29o 81J89a47n71á22č73e81k 8513413841872

Koukám, že nejsem sám, komu připadá článek směšný. Jinak se spotřebou oleje asi 1l/30000km bdu rovněž asi za exota... a ta spotřeba je tak vysoká jen proto, že jednak jsem používal modernější a tím pádem řidší olej a jednak docela dost dálnice při kontinuální reálné rychlosti 140-150km/h. Jinak by to nevzalo nic.

+5/0
doporučit
18.4.2017 10:43

J67a12r15o48s29l66a97v 75K51a53d91l33e35c 5211499382751

Tak pod to bych se nepodepsal...:-P

+5/0
doporučit
18.4.2017 8:02

L79i92b69o94r 82P36e37t92r63á10š 6595129798199

S tim sezranym olejem je to pravda.napr u oplu spotreba 0.6/1000 je v norme dle manualu

+5/0
doporučit
18.4.2017 7:19

P49a59v65e18l 27S93t40a42v69j59a24n28í74k 6898665227601

Jo, tak na měrku se nepodívám, protože jí nemám :-)

+4/0
doporučit
18.4.2017 8:36

J72o45s15e70f 48N24o92v83á75k 2772559653669

A já bych byl raději v obraze, jaký je aktuální stav a jak se vyvíjí. Např. že teplota vody stoupá (bude se vařit) nebo oleje ubývá (nebude se mazat). Ne až je problém. Teplotu oleje bych rád měl na očích, abych veděl, kdy můžu motor začít víc točit. Teplotu vody v zimě sleduju a topení zapínám na vyšší výkon až je zahřátá, abych motoru nebral tolik tepla pro zahřátí na provozní teplotu. Ale je mi jasné, že trend je jiný - auta už pomalu řídí samy, takže po člověku se chce akorát nastoupit a vystoupit.

+3/0
doporučit
21.4.2017 10:13

D47a72n70i43e51l 73V68a12h31a43l45a 3478324198

Měl jsem 100 let starého escorta, no sto neměl, ale vypadal na to. Olej nežral. 5 let, 100 tis. km, jen výměna oleje raz za 15000km a pak na vrakáč. kdyby neshnil, jezdí do teď.

+3/0
doporučit
18.4.2017 15:38

L79a64d61i46s36l51a48v 86L66a74k47e11r 2443729335516

Autu nejvíce škodí, když dodržujete nesmyslné pokyny výrobce.

Mám Citroen C5 I, diesel. Podle servisní knížky mám měnit olej po 20000 km, což je nesmysl a ničení motoru. Jednou jsem viděl co teče z olejové vany po těch dvaceti tisících. Od té doby měním každých 10000 km.

Podle servisní knížky a samolepky na dveřích mám hustit pneumatiky vpředu 2.3, vzadu 2.3. Jenže při těchto hodnotách jsou přední gumy zjevně podhuštěné a sjíždějí se po okrajích; zadní jsou naopak při jízdě tvrdé a přehuštěné. Nakonec jsem se ustálil na huštění 2.5 vpředu a 1.8 vzadu.

+3/−2
doporučit
18.4.2017 10:52

F26r83a75n13t21i51š57e40k 47L91u52p58í50n12e68k 8331266146222

pisete, ze na karbon trpi hlavne motory s primym vstrikem. A ze si jednou za cas mame koupit aditivovane palivo. To by me zajimalo, jak mi to aditivovany palivo ocisti ventily z druhy strany.

+2/0
doporučit
25.4.2017 19:30

M29a24r40e29k 23J27a60n16e94č95k50a 1387956773781

"Přípustná spotřeba oleje je 0,5 litru na 1000 ujetých kilometrů", Ono u zajetého motoru, jak pro koho. Pravda, na 1000km to vypadá ještě dobře, ale 5L kanystr oleje na 10 000km nebo 7,5L oleje na 15 000km už vůbec ne. Ale je fakt, že většina automobilek to má i ve větším množství za normu uvedenou v manuálu vozidla, ale skutečnost je taková, že v praxi po zajetí motoru naštěstí tolik žroutů oleje není a to ani u konstrukcí motorů, které mají k tomu větší předpoklady. O to více zarážející to je, když na to trpí motorizace, kde by to člověk nečekal ;-)

+2/0
doporučit
18.4.2017 18:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.