Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autu škodí zanedbávání údržby. Na co musí dát pozor i největší lempl

Každý někdy slyšel, jak správně se starat o auto. Ti svědomitější si i přečetli návod, kde bývají zapsány nejdůležitější pokyny. Přesto se většina z nás o své auto nestará příliš pečlivě. Auto se opotřebovává jízdou i tím, když stojí. Co se nevyplatí zanedbávat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64a35r32t94i47n 75D33o74h56n80a32l 5307853238338

Spotřeba 0,5litru oleje na 1000km mi v servisních návodech mi přijde jako alibismus výrobců okopírovávaný z manálů od 30.let 20.století, takovou spotřebu neměl ani vylágrovaný motor v posledním tažení, který používal 20-30W oleje). Jedině pokud výrobce udělá botu a nasadí obráceně pístní kroužky (jako se svého času stalo v jedné serii 20V motorů u Škodovky..ale všechno přece bylo OK, spotřeba olehe byla stále podle servisní příručky, tak proč se babrat s rozborkou motoru přece:o))

0/0
8.6.2017 9:57

T67o56m94á44š 24V94e45l52č84o44v32s27k97ý 4443258319538

...přípustná spotřeba oleje je 0,5 litru na 1000 ujetých kilometrů...

U novodobých pasráčů a u aut ze sedmdesátých let, norma pro škodu 1000MB byla 0,7 litrů na 1000 km.

U Mercedesu z roku 90 nebo Passatu 95 od výměny do výměny (čili 10-15 000) nechybí ani kapka R^

+1/0
28.4.2017 12:28
Foto

M23i75r78o58s31l60a77v 76S62t42e73i15n88e10r 6578704113955

VW motor CFHF dvoulitr 110 HP nespotřebuje za 30 tis, km ani dvě deci oleje.

+1/0
3.5.2017 19:19

F66r53a42n11t21i29š81e46k 60L24u58p34í39n41e59k 8781176206442

pisete, ze na karbon trpi hlavne motory s primym vstrikem. A ze si jednou za cas mame koupit aditivovane palivo. To by me zajimalo, jak mi to aditivovany palivo ocisti ventily z druhy strany.

+2/0
25.4.2017 19:30

J73a45n 94C27e66l61l61e70r 4469956443744

No s touto větou nevím, nevím. "Před tím sice majitele moderních aut chrání palubní počítač, který nahlásí nízkou hladinu oleje .....". Já měl tu kontrolku už v žigulíku a ve warťasu taky. Jo, tenkrát to moderní auto bylo, ale to už je 40 let.

+1/0
25.4.2017 15:55

P55e96t47r 57Č77e20r21m63á58k 9758835109620

O pokud já pamatuju tak to byla červená (tedy krizová) kontrolka tlaku mazání, která velila okamžitě zastavit, kdežto dneska to je oranžová (pouze upozorňující) informace o tom že hladina oleje klesla pod nějakou úroveň a bylo by dobré ho dolít při první vhodné přiležitosti.

+4/0
25.4.2017 18:57

L28u37b12o42m55í20r 91S47a35z36e59č70e36k 7759498595573

Nejlepší je zjišťovat stavu oleje u stojanu, auto stojí dvě minuty s vypnutým motorem a olej hezky stekl do vany. Potom si otevřu kapotu a bud zjišťovat měrkou, kolik oleje tam je a budu ho případně doplňovat, nebo odebírat (když se hladina zvyšuje částicemi), jen nevím jak ho vypustím. Ale s tím mi obsluha pumpy ochotně poradí, pokud mě nezabije za blokování stojanu!

+7/0
23.4.2017 16:48

J44o50s26e49f 12N37o91v82á80k 2672959553859

A já bych byl raději v obraze, jaký je aktuální stav a jak se vyvíjí. Např. že teplota vody stoupá (bude se vařit) nebo oleje ubývá (nebude se mazat). Ne až je problém. Teplotu oleje bych rád měl na očích, abych veděl, kdy můžu motor začít víc točit. Teplotu vody v zimě sleduju a topení zapínám na vyšší výkon až je zahřátá, abych motoru nebral tolik tepla pro zahřátí na provozní teplotu. Ale je mi jasné, že trend je jiný - auta už pomalu řídí samy, takže po člověku se chce akorát nastoupit a vystoupit.

+3/0
21.4.2017 10:13

J96a61n 94B63á47r34t58a 3380906848

Přesně. V dnešních autech už často chybí i teploměr vody v motoru.

O teploměru a tlakoměru oleje ani nemluvě.

Přitom dnešní palubky s obřími displeji by tyto informace bez problému umožnily zobrazit třeba jen někde v rohu mimo hlavní informace nebo jako druhou obrazovku po přepnutí.

Hodil by se teploměr vody a oleje, tlakoměr oleje, volmetr, počet km zbývajících do výměny oleje atd. Všechny tyto údaje palubní počítač zná a přes OBD je lze získat. Stačilo by tedy je jen zobrazit.

+2/0
26.4.2017 13:02

P51e37t30r 69S87p85á51l43e71n14k11a 2413422835227

Kup si Volkswagen, treba Golf. Teplotu vody i oleje ukazuje na MFD palubniho pocitace

0/0
6.5.2017 20:10

L26u10d20ě58k 73J51e95l90í49n38e97k 5757717389240

Úsad? Usazeniny, to znám, ale úsad, to slyším prvně. :-o

+1/0
18.4.2017 19:11

M11a28r53e65k 73J22a81n66e14č96k39a 1337336503831

"Přípustná spotřeba oleje je 0,5 litru na 1000 ujetých kilometrů", Ono u zajetého motoru, jak pro koho. Pravda, na 1000km to vypadá ještě dobře, ale 5L kanystr oleje na 10 000km nebo 7,5L oleje na 15 000km už vůbec ne. Ale je fakt, že většina automobilek to má i ve větším množství za normu uvedenou v manuálu vozidla, ale skutečnost je taková, že v praxi po zajetí motoru naštěstí tolik žroutů oleje není a to ani u konstrukcí motorů, které mají k tomu větší předpoklady. O to více zarážející to je, když na to trpí motorizace, kde by to člověk nečekal ;-)

+2/0
18.4.2017 18:10
Foto

M65i28c21h51a30l 34N47a79j27m42a55n 7459793406880

Měl jsem Fabii s motorem 2.0 MPI, najel jsem s ní přes 200 tis. km a motor nebral žádný olej. Kolega měl Octavii s tím samým motorem, téměř od začátku ten motor žral 0,2 - 0,3 l oleje na 1000 km, po najetí 200 tis. km už žral skoro 1 litr oleje na 1000 km, ale tam se ta spotřeba ustálila a kolega najel skoro 500 000 km než to auto dal pryč.

+1/0
18.4.2017 18:17

M19a78r15e56k 13J81a86n76e19č10k44a 1427166613441

Tento motor 2.0 MPi znám dobře, měl jsem ho kdysi v OI a nyní ho má manželka v FI, vždy s LPG a vždycky trochu papal olej, ale vždy se to pohybovalo do 0,15 l / 1000km i po nájezdu přes 200tkm. Fabka 200tkm pokoří tipuji až tento rok a nyní se taky statečně drží do 0,15 l / 1000km. Tyhle motory tím byli ale pověstné, ale stále to ještě nebylo tak hrozné, co dnes dokážou pozřít některé TSI motory. Ve svém voze s motorem typu boxer, které jsou mnohem náchylnější na zvýšenou spotřebu oleje nedolívám do výměny vůbec nic, protože je ho v motoru stále stejně.

0/0
18.4.2017 18:37
Foto

M28i71c49h64a72l 78N64a30j17m89a62n 7489363326280

1.2 TSI mám teď necelý měsíc. Plánuji s ním nájezd kolem 250 tis. km a jsem zvědavý jak to zvládne.

0/0
18.4.2017 18:40

J75o11s35e24f 86Š59á28t76a47v12a 2774511116509

Kamarádka má Pasata 2.0TDi.Leje do něj přes půl litru oleje každých tisíc km.V servisu jí řekli že to je v pořádku.Já mám fofo 1.8 TDCI a za deset tisíc nemusím dolít ani kapku.Mám najeto 220 000.

+1/0
23.4.2017 18:06

F85r90a41n27t81i24š83e94k 24P67t20á54k 5588962658499

To s tou spotrenou je ze strany automobilek jenom alibismus.u dnesnich motoru drzi ole v mezich minimalne 10 000km. A oleje jsou dnes tak kvalitni, ze klidne vydrzi i 30 000 km, dokonce existuje olej pro nakladni automobily s granci 100 000 km. Jenom to neni dobre pro odbyt oleje a pro sevisy. Daleko vice skodi to,ze se olej vsechen nemeni, ale ta nejtezsi cast, to je to, co se z motoru obrousi, zustava v motoru. Dnes se olej vyssava, nevypousti. Pres to vse maji motory vetsinou obrovskou vydrz, pul milionu km neni zadna zvlastnost.

0/0
18.4.2017 19:32

M42a60r54e90k 33J42a17n91e73č84k98a 1937126623931

Myslím, že většině uniká to podstatné a tím je to, že olej není pouze o jeho barvě, ale i o dalších věcech, jako jsou detergenty, disperzanty a aditiva, které mají velmi omezenou životnost a jsou velmi důležité součásti každého oleje. Čím starší olej je a motor je více zanesený z prodloužených výměn oleje, nebo se provozuje na LPG/CNG nebo naftu a nebo se dává motoru více do těla, tím rychleji se uvedené složky oleje znehodnocují. Vypouštěcí zátky na mot. olej mají ne pro legraci v sobě magnet a jsou umístěny ve spodní části olejové vany a pokud někdo nechává měnit olej odsáváním a k tomu mění olej po 30tkm nebo později a ani nikdy nepoužije v motoru čistící náplň, motor nemá šanci být v dobré kondici ani po 200tkm, natož při 500tkm. Navíc přímovstřiky jsou známé tím, že velmi silně karbonují, což oleji na životnosti nepřidá, proto kvalitní a správný typ oleje pro daný motor a jeho včasná výměna je předpoklad dlouhé životnosti každého motoru.

+2/0
19.4.2017 13:41

P37e62t78r 30Č98e31r30m53á17k 9438805869660

Právě proto že moderní oleje obsahují tolik dalších složek jsou schopné podávat kvalitu odpovídající specifikaci po delší dobu. To je zkrátka vývoj, ještě můj děda musel měnit v embéčku olej 2x ročně za letní/zimní a nájezd 5tis.

Pokud tedy auto je připraveno na variabilní výmněnu oleje, má patřičná čidla a zpracovává dostatek informací ohledně způsobu užívání, není důvod aby olej nevydržel těch 20-30tis. Koneckonců auta která jsou skutečně v provozu a mají najeto okolo 300-500 tis s jedním majitelem, jsou zpravidla právě na LL intervalu a problém nemají.

Samozřejmě dřívější výměnou oleje se nic nezkazí, ale ekonomika jde pak pryč - opravy způsobené LL jsou jen málokdy dražší než kolik stojí ty výmněny oleje navíc.

0/0
19.4.2017 16:08

J13a41n 10B30á21r97t68a 3270956208

Olej má kromě mazací schopnosti ještě schopnost rozpouštět karbon. A právě tím se olej nejvíc znehodnocuje ať si výrobci aut i olejů tvrdí co chtějí. Olej může nakrásně vydržet ale když je nasycený karbonem (sazemi) už zkrátka není vhodný k provozu. Osobně považuju za maximum 10000 km u dieselu a 15000 km u benzínu.

+1/0
26.4.2017 13:17

T27o53m83á48š 52V96e24l88č92o61v73s82k91ý 4783768669278

30 000 ... dobrá pohádka

0/0
28.4.2017 12:31

J21a17n 46B56á52r54t49a 3870426838

Ono ten olej "žere" hlavně turbo. Motory bez turba zpravidla olej nežerou nebo jen minimálně (0,5 l na 10000 km)

0/0
26.4.2017 13:09

K78a82t13e92ř76i40n51a 61V75ý25b81o76r56n92á 6530879359

Část oleje, který tvoří film na stěně válce shoří. Úbytek oleje je tedy normální. Pokud nechybí ani kapka, tak ho nahradila nějaká jiná kapalina. Typicky nespálené palivo nebo voda z chlazení. Takže žádná sláva...

0/0
29.4.2017 12:43

P92e30t49r 30Č53e54r80m56á19k 9598625749970

Problém je že na stěně válce žádný film co má shořet být nemá, to by byl takový záhul že proti tomu děravý DPF je sranda. Takže úbytek oleje z tohoto důvodu normální nikdy nemůže být R^

0/0
29.4.2017 15:09
Foto

R43o60m20a22n 45Š16l88e67h95o51v49e27r 2107505446438

a mimochodem auta starší 15 let by měli jít všechny do šrotu, dal bych to do vyhlášky, bo co někdy vidim na silnicích za šroty, to je hrůza

0/−28
18.4.2017 17:33
Foto

P63ř29e55m66y91s62l 35Č38e32j45p 8668807888866

A proč by mělo auto s nerezevou karoserií jít do šrotu? To dřív shoří Tesla, než se rozpadne meďour :o))

+3/0
18.4.2017 17:41
Foto

M77i80c31h66a43l 57N46a97j66m96a78n 7109133536130

On ten meďour za posledních cca 20 let také to co to bývalo :-/

+1/0
18.4.2017 17:44

A23l76i26c95e 65J65a62n58á87k90o58v80á 4348865324179

Že na něj reagujete jinak než plus-mínus, nebo nic. Shodou okolností tu v podobném duchu taky občas trolil myslím ze tak loni či předloni pod jménem Doktor, myslím, že Petr, říkali jsme mu flanelka podle košile na obrázku a pak průběžně vystupoval pod jinými nicky, ve stejném duchu. Vždyť nedávno tu "náhodou" byl dáreček fotkou, akorát si nevzpomenu na jméno.

0/0
18.4.2017 21:40

M74a38r76e97k 92J36a47n83e47č68k40a 1447676173491

A taky domy, které jsou starší 15 let by se měli automaticky zbourat a postavit nové. Fakt pobavil ;-D

+6/0
18.4.2017 18:12

F73r30a42n31t45i42š19e93k 53P26t37á15k 5378102388529

A duchodcinebo lide starsi padesatipeti let by se meli popravovat, nejlepe verejne.

0/0
18.4.2017 19:34

K79a98r31e94l 31N62o33v75á85k 7391424578950

Tak, tak, věšet, olovo je drahé.

0/0
23.4.2017 0:49
Foto

R27o90m79a50n 84K59o91z64e86l 4737646433334

15leté auto vypadá i při normální údržbě jako nové a jezdí také jako nové. Pryč je doba, kdy Trabant rodičů byl po 13letech zdevastovaný. To už by mělo větší logiku postihovat za plýtvání ty, kterým nevydrží auto třeba 12 let.

+6/0
19.4.2017 11:23

K81a65r30e20l 82N18o25v60á45k 7451224288210

A provokatér Šlehover s nima.

0/0
23.4.2017 0:46
Foto

R96o66m44a16n 10Š60l97e27h97o46v35e85r 2247775606248

doporučuji všem elektromobil a máte po starostech...nejlépe teslu, kde máte dobíjení zdarma, jezdíte pak uplně zadarmo všude kam se hnete po celém světě

0/−13
18.4.2017 16:23

O22n56d39ř86e38j 50Č20a64p29k58a 6491791733804

To nabíjení zdarma už Musk zaříznul, ne ? Nově prodané tesly už mají limit, pak se platí.

+2/0
18.4.2017 16:29
Foto

R54o67m32a73n 62Š34l29e79h72o13v45e15r 2827285946338

nemám žádnej limit

0/0
18.4.2017 16:50

M67a40r64e45k 33M87a81l40ý 1812558561790

U aut zakoupenych teď už není nabíjení úplně zdarma, je tam nějaký směšně malý limit.

0/0
18.4.2017 18:11

K86a51r21e27l 52N26o90v67á63k 7501244358940

Tak u tříkolky fakt žádnej není.

+1/0
23.4.2017 0:50
Foto

M41i82c36h51a33l 67N90a69j94m89a18n 7259383576650

Dobíjení zdarma? Jen Vám to dotují jiní....

Provoz zdarma? Jen na odpisech je ta Vaše Tesla dražší než polovina aut na silnicích......

+11/0
18.4.2017 16:55
Foto

R84o90m91a16n 77Š49l92e31h91o28v61e65r 2377375686278

no auto pro chudáky to zrovna není, ale žeby to bylo nějak předražené, to těžko, za kvalitku se prostě platí

0/−6
18.4.2017 17:31
Foto

M25i38c49h90a15l 55N88a57j87m64a20n 7909603136120

Co sem pletete chudáky a boháče? Vy prostě tvrdíte, že Tesla jezdí zadarmo - a to je blbost.

+5/0
18.4.2017 17:32

M24a68r34e81k 71J58a18n57e55č47k61a 1447326713111

Tak považovat zrovna Teslu za kvalitně zpracovaný vůz je vtip dne ;-D

+4/0
18.4.2017 18:04
Foto

P62ř42e36m72y91s85l 87Č66e60j39p 8128437288236

Zadarmo, ale co pořizovací cena a následný servis? S tím se nepochlubíte?

+5/0
18.4.2017 17:01
Foto

R12o69m87a26n 46Š96l13e54h95o67v17e80r 2937525526218

to může takhle počítat jen oslík

0/−12
18.4.2017 17:31
Foto

M65i85c85h11a76l 64N87a21j25m35a11n 7729523696240

Takto to počítá normální člověk - říká se tomu celkové provozní náklady a většinou se uvádějí v nákladech na jeden kilometr. A jen oslík do těchto nákladů nezapočte pořizovací cenu vozidla......

+13/0
18.4.2017 17:35

M88i43r26e45k 90G55a16j34e13r 5591866399140

Je videt, ze jste si na Teslu nevydelal svoji bystrosti.

+2/0
20.4.2017 2:59
Foto

R83o14m93a23n 18Š28l45e57h41o21v61e46r 2817765106218

servis žádnej není, co by tam asi tak servisovali...tam se nic neleje, žádnej řemen, žádný emise, nic....

0/−8
18.4.2017 17:35
Foto

M94i39c12h36a53l 28N46a77j17m61a64n 7599603826500

Pneumatiky - nic

Tlumiče a nápravy - nic.

Brzdy - nic.

;-D

+12/0
18.4.2017 17:37
Foto

P89ř35e83m36y21s41l 87Č64e34j33p 8668577328636

Bezporuchové vozidlo? To nemá kola, převody, elektrorozvody, baterie, systém, brzdy, řízení, tlumiče, čepy, osy, péra, ramena, ložiska, pneu, stěrače atd ... Hlavně, že je to auto pro inteligentnější lidi :o))))

+10/0
18.4.2017 17:40

J97a19k78u15b 23N18o29v84á12k 8600653660252

No, tak já si myslím, že hlavně pan Šlehover žádnou Teslu nemá, leda tak v závitu E27 a bude to spíš jeho vlhký sen.

+13/0
18.4.2017 20:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.