Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J76o88s87e61f 47N29o35v18á22k 2152119183829

Autům mizí důležité "budíky" (teplota vody a oleje, stav dobíjení) a o nízké hladině oleje auto informuje, až když když je stav více méně kritický. Tak hlavně, že máme kontrolku "kafíčka" nabádající k pauze nebo kontrolku náplně ostřikovačů.

+44/−1
doporučit
18.4.2017 9:05

R46o79m45a96n 65V58í70c55e20n49e75c 2869812168932

Spotřeba oleje 0,5l/1000 km by vlastně znamenala, že by stačil vyměňovat jenom olejový filtr, protože náplň by se vlastně měnila (doplňovala) kontinuálně.

+34/0
doporučit
18.4.2017 8:17

T51o60m57á47š 14K59r81a88u15s 6906116264

0,5l na 1000km ?! T bych to auto vzal a vyhodil z vokna!

+54/−3
doporučit
18.4.2017 6:32
Foto

T73o55m71á75š 83D54v17o41ř53á36k 7485166127711

Výborný článek do soutěže "Zbytečné rady v automobilismu"...

+47/−4
doporučit
18.4.2017 6:45

R24a65d48e22k 73H64o22l40e65c60e56k 3636140328641

Za 11 let, co auto mám, se mi ještě nestalo, že by bylo potřeba doplnit olej dřív, než je předepsaná jeho výměna (1 rok). Možná by si příště pan Veverka měl koupit normální auto a ne nějakou plečku, u které musí kontrolovat olej nejpozději každé druhé tankování.

Taky olej občas kontroluju, ale spíš tehdy, když se chystám na nějakou delší cestu.

+36/−2
doporučit
18.4.2017 7:08

Z89d40e15n64ě42k 95I10v48á72n90e41k 4743745500246

S tím olejem je to vážně pecka v práci dvě zcela totožná vozidla, jedno žere 1l na 4000 km a druhé nežere nic. Samozřejmě v manuálu napsané, že to je v toleranci, aneb jak si posichrovat reklamace skrze kvalitu.

+22/0
doporučit
18.4.2017 7:52

M22i51c44h41a45l 25F50i92s27e46r 4133422881217

Za podobné slovo v nadpisu mi na tomto plátku smazali příspěvek, ale když to napíše "novinář" tak je to OK. Zvláštní dvojí morálka.

+19/0
doporučit
18.4.2017 7:14
Foto

J29a30r50o84m76í63r 95H43l50u68b74e23k 2276750314411

Motor mého auta je asi nějaký divný. Nikdy z něj neubyl žádný olej a kdyby mu ubylo 0,5 litru, tak už by mi v hlavě zvonil alarm. Taky nejsem nějaký závislák na každodenních kontrolách, ale některé věci dělám naprosto pravidelně a své auto znám tak dobře, že i sebemenší podivný zvuk, trošku jiné chování v zatáčce, trošku horší akcelerace, mírně slabší brzdy vzbudí obavu a řeším to. Ale je to ještě auto ze "staré školy", z doby kdy automobilky ještě dbaly na kvalitu a jejich prvoplánovým zájmem bylo, aby byl spokojen zákazník, nikoliv všelijací ekologičtí aktivisté, tvůrci eurounijních norem a oteplovací alarmisté. Jsem s ním spokojen, letos, za pár týdnů, bude "plnoleté" a nikdy mne nechalo ve štychu a já se snažím nenechat ve štychu ani jej.

+16/0
doporučit
18.4.2017 9:24

M88i47c89h51a47l 15Š28i72l85h49a48v46ý 9866282396626

Pozor na to! Podle těchto rad nám auto vydrží moc dlouho a politikům přibudou starosti jak nás donutit koupit nové.

+17/−1
doporučit
18.4.2017 7:40

P21a36v52e70l 90N88e97v86e27č77e11ř75a65l 6312966744700

Velice "rád" bych čekal u pumpy za vozidly, jejichž řidiči zdržují kontrolou hladiny oleje v motoru. Normální je snad kontrola třeba doma před výjezdem vždy za stejných podmínek.

+13/−1
doporučit
18.4.2017 10:05

L85u56d64v52í47k 72G24a11j76d97o37š24í58k 2555313394222

Věci mají sloužit lidem. Nikoliv lidé věcem.

.

Za posledních asi 20 let jsem do auta nedoléval nikdy ani kapku oleje. Přirozený úbytek je vždy pokryt při pravidelné výměně oleje. Nevím, proč bych měl měrku vůbec vytahovat, když na ní stejně je vždy to samé a v případě nějaké mimořádné události mě bude před nejhorším varovat kontrolka tlaku oleje. Od toho tam je.

To samé u pneumatik. Tlak se překotroluje při prohazování gum na jaře a na podzim. Je zcela výjimečné, že by se za půl roku nějak zásadně změnil. Pokud se to stane, zase na to máte kontrolku.

Brzdy, chladič to je to samé.

Pravda ale je, že celou dobu jezdím s auty, která nepřesáhnou 8 let a 100 000 km.

+9/0
doporučit
18.4.2017 14:51

J12i90ř32í 60S49c10h49m12i33d69t 5140523164645

Autům nejvíce škodí ekoteroristi, kvůli nim je v něm hromada věcí snižujících jeho životnost a zvyšujících jeho cenu.

+9/−1
doporučit
18.4.2017 12:10

F51r73a75n11t71a 73Š19e72v63č38í68k 8242892705723

to jsou zase chytré kecyRvpro absolutní trotly-ale úroveň mladé fronty je už prostě taková.co očekávat po absolventech filofakult financovaných sorosem....:-/

+9/−1
doporučit
18.4.2017 8:38

L67u32b78o46m53í28r 16S51a20z45e55č25e49k 7249138205583

Nejlepší je zjišťovat stavu oleje u stojanu, auto stojí dvě minuty s vypnutým motorem a olej hezky stekl do vany. Potom si otevřu kapotu a bud zjišťovat měrkou, kolik oleje tam je a budu ho případně doplňovat, nebo odebírat (když se hladina zvyšuje částicemi), jen nevím jak ho vypustím. Ale s tím mi obsluha pumpy ochotně poradí, pokud mě nezabije za blokování stojanu!

+7/0
doporučit
23.4.2017 16:48

P69e43t84e49r 82M54o59l64n12á38r 8375924902359

Spotrebu 0.5l oleja na 1000 km mala škoda 120 ktorú som mal pred cca 25 rokmi ,dnešné auto ktoré by malo takú spotrebu by som išiel vrátiť ako šmejd

+7/−1
doporučit
18.4.2017 9:14

J19a78n 39T64a46u34c16h62m45a45n 2324642648251

Může mi někdo vysvětlit, jak lze "využívat hned po startu plný výkon motoru v nízkých otáčkách", když maximálního výkonu dosahují spalovací motory až ve vysokých otáčkách?

+5/0
doporučit
18.4.2017 14:31

I58v68o 58J59a28n19á53č56e84k 8323833771292

Koukám, že nejsem sám, komu připadá článek směšný. Jinak se spotřebou oleje asi 1l/30000km bdu rovněž asi za exota... a ta spotřeba je tak vysoká jen proto, že jednak jsem používal modernější a tím pádem řidší olej a jednak docela dost dálnice při kontinuální reálné rychlosti 140-150km/h. Jinak by to nevzalo nic.

+5/0
doporučit
18.4.2017 10:43

J80a50r89o78s58l28a20v 45K46a20d58l65e84c 5521169962491

Tak pod to bych se nepodepsal...:-P

+5/0
doporučit
18.4.2017 8:02

L27i28b88o43r 16P42e78t76r73á80š 6815629928179

S tim sezranym olejem je to pravda.napr u oplu spotreba 0.6/1000 je v norme dle manualu

+5/0
doporučit
18.4.2017 7:19

P79a68v15e34l 21S55t66a72v45j54a79n21í58k 6108925437661

Jo, tak na měrku se nepodívám, protože jí nemám :-)

+4/0
doporučit
18.4.2017 8:36

J46o58s45e15f 65N88o85v74á18k 2202119833479

A já bych byl raději v obraze, jaký je aktuální stav a jak se vyvíjí. Např. že teplota vody stoupá (bude se vařit) nebo oleje ubývá (nebude se mazat). Ne až je problém. Teplotu oleje bych rád měl na očích, abych veděl, kdy můžu motor začít víc točit. Teplotu vody v zimě sleduju a topení zapínám na vyšší výkon až je zahřátá, abych motoru nebral tolik tepla pro zahřátí na provozní teplotu. Ale je mi jasné, že trend je jiný - auta už pomalu řídí samy, takže po člověku se chce akorát nastoupit a vystoupit.

+3/0
doporučit
21.4.2017 10:13

D38a81n52i13e78l 96V78a27h93a51l82a 3538824438

Měl jsem 100 let starého escorta, no sto neměl, ale vypadal na to. Olej nežral. 5 let, 100 tis. km, jen výměna oleje raz za 15000km a pak na vrakáč. kdyby neshnil, jezdí do teď.

+3/0
doporučit
18.4.2017 15:38

L62a93d82i78s83l40a24v 44L14a57k11e24r 2793299595136

Autu nejvíce škodí, když dodržujete nesmyslné pokyny výrobce.

Mám Citroen C5 I, diesel. Podle servisní knížky mám měnit olej po 20000 km, což je nesmysl a ničení motoru. Jednou jsem viděl co teče z olejové vany po těch dvaceti tisících. Od té doby měním každých 10000 km.

Podle servisní knížky a samolepky na dveřích mám hustit pneumatiky vpředu 2.3, vzadu 2.3. Jenže při těchto hodnotách jsou přední gumy zjevně podhuštěné a sjíždějí se po okrajích; zadní jsou naopak při jízdě tvrdé a přehuštěné. Nakonec jsem se ustálil na huštění 2.5 vpředu a 1.8 vzadu.

+3/−2
doporučit
18.4.2017 10:52

F44r64a88n97t26i96š68e55k 31L95u63p49í51n16e61k 8601816546322

pisete, ze na karbon trpi hlavne motory s primym vstrikem. A ze si jednou za cas mame koupit aditivovane palivo. To by me zajimalo, jak mi to aditivovany palivo ocisti ventily z druhy strany.

+2/0
doporučit
25.4.2017 19:30

M80a34r41e27k 52J32a92n77e94č11k63a 1277596663901

"Přípustná spotřeba oleje je 0,5 litru na 1000 ujetých kilometrů", Ono u zajetého motoru, jak pro koho. Pravda, na 1000km to vypadá ještě dobře, ale 5L kanystr oleje na 10 000km nebo 7,5L oleje na 15 000km už vůbec ne. Ale je fakt, že většina automobilek to má i ve větším množství za normu uvedenou v manuálu vozidla, ale skutečnost je taková, že v praxi po zajetí motoru naštěstí tolik žroutů oleje není a to ani u konstrukcí motorů, které mají k tomu větší předpoklady. O to více zarážející to je, když na to trpí motorizace, kde by to člověk nečekal ;-)

+2/0
doporučit
18.4.2017 18:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.