Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První jízda: Micra už není malá a dostala reproduktor do hlavové opěrky

Pátá generace Nissanu Micra změnila v podstatě všechno, co mohla – především design a rozměry. Navíc nabídne prémiovou hudební aparaturu. V Česku se začne prodávat až v dubnu, ale my jsme ji projeli už nyní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K71a18r47e94l 61B28a89r56t19a30k 9666491845716

Nejlepší by bylo, kdyby tam dali jen jeden motor. Od Mazdy benzin 1.5l ve verzích 55, 66, 74 kW. Pro malé auto jiný motor nemá smyslu. Jenže to by nesměli být Renault.ķ

0/0
13.2.2017 17:28
Foto

P78e65t19r 40M29a46r78e41č32e79k 4580341243782

Tak já mám TOYOTU auris 2016 valvematic 1,6 a jede...132 koní...pohodlí...do tří hrnka bych nešel...

+1/0
31.1.2017 18:33

M19a68r91e44k 51J26a87n80e69č15k11a 1447696663251

"Je i širší a nižší než dřív." Konečně něco, co se nemá potřebu zvedat od země po vzoru SUV a menších Crossouverů. Musím uznat, že se jim nová Micra velmi povedla a ten vnitřek v tom obšití vypadá velmi povedeně. Nicméně nabídka motorizace je doslova žalostná, což je velká škoda.

+2/0
31.1.2017 16:19

R84o43s71t76i26s35l63a40v 73D16e32m67b92o52w37s64k42i 8801202250851

Takže není tak výkonný, jak o něm tvrdíš. A to se tady nad 3 válci rozplýváš. Ono je asi rozdíl vyhoněný3 válec, než držák, který má obsah a 4 válce. Ale já vím tobě jde o dynamiku, že. To si myslíš, že ty sériové 4 válce nejdou nabušit? Ale vlastně jsi si sám odpověděl. Jde jen o trvanlivost v provozu.

0/0
31.1.2017 15:47

R50o18s25t70i92s68l95a27v 94D77e30m90b60o62w73s56k88i 8531212930821

Pro Jiří Schwach

0/0
31.1.2017 15:48

J57i72ř74í 10S62c26h38w40a93c22h 8128734718566

ach jo.....

samozřejmě, že tříválcový litrový turbomotor není tak výkonný jako dvoulitrový turbomotor čtyřválec. Ale není to proto, že má o válec méně, ale hlavně proto, že má poloviční objem!!!

A já se nad třívalci nerozplývám, já jen tvrdím, že jsou naprosto běžně použitelné a nějakému 20 let starému malému čtyřválci naprosto v pohodě stačí....a s auty do kterých se dnes dávají hýbou naprosto v pohodě, někdy i lépe, než leckteré čtyřválcové motory, které se do těch aut dávaly dříve.

A životnost nemají nijak kratší. Bavíme se o malých atmosférách (1.2-.1.6) a pro ně bývala i dříve standardní životnost cca 200-250 tisíc, poté prostě vyžadovaly větší servisní zásah....a leckdy i dříve ;-)

0/0
31.1.2017 16:12

P78e39t94r 15M20i77c89h65a90l 2610734331552

Jiří, už jsem tu o problému úhlů na klice několikrát psal. A tříválec v tomhle prostě kulhá na všechny tři válce.

0/0
31.1.2017 20:49

J20i68ř63í 60S29c64h32w75a60c35h 8268814748236

Petře a já ti posledně odpověděl, že ta teorie s těmi úhly "nefunguje" zcela jednoznačně. Třeba v případě dvoutaktního dvouválce trabanta nebo dvoutaktního tříválce wartburgu, které by měly mit mnohem klidnější chod než čtyřtaktní třívalec, ale ony nemají. Warťas má do sametového chodu čtyřtaktního šestiválce opravdu hodně daleko.... a dokonce nemá ani na ten čtyřtakní tříválec ;-)

0/0
31.1.2017 22:02

P68e32t12r 29M38i43c33h43a62l 2760514471312

Tak si vzpomeň ještě na ten mrtvý chod a netahej sem pořád mrtvé dvoutakty.

0/0
31.1.2017 22:30

J35i77ř42í 78S94c51h47w48a74c13h 8598374498256

ale to musím, protože ty "mrtvé dvoutakty" se chovají zcela "neteoreticky". Sice mají mrtvý chod mnohem kratší než čtyřtakní tříválec, ale pravidelnost jejich chodu tomu vůbec neodpovídá. ;-)

0/0
31.1.2017 23:09

P46e19t74r 44M84i55c55h23a15l 2640454911582

Protože dvoutakt.

0/0
1.2.2017 6:27
Foto

P42a51v46e61l 41K90a30l97u41s 6974576736442

Z Micry jsem vyléčen. Na ročníku 2011, v 25000 km vytahaný rozv. řetěz, v 50000 km nutná oprava startéru... Nějak se ta japonská preciznost a dlouhověkost u tohoto modelu vytratila.

+1/−1
31.1.2017 13:49

V53l87a89d88i33m34í85r 95P84o68l58á27k 9247968153887

Musím přiznat, že se mi to auto i líbí. Litrový tříválec se k tomu i hodí. A kdo má s podobným motorem a velikostí auta zkušenosti, tak potvrdí, že to bohatě stačí. Ovšem to auto ve fotogalerii je pravděpodobně ve vyšší výbavě a jeho cena se bude pohybovat kolem 430 až 460 tisíci. Luxusní kola, kůže v interiéru, navigace, vyhřívané sedadla, to se u těchto malých aut musí zaplatit. Vypadá to lákavě, perfektně a dost vyladěně. (pro mne) Ale mne by zajímalo, jak bude vypadat nová Micra za 260 tisíc. Co z těch pěkných detailů tam zůstane.

+3/0
31.1.2017 11:35

A68l66e44š 19L95e91w34i69c47k23i 5445909821938

Moc hezké auto...

+1/0
31.1.2017 10:20

J71a23n 13D93l34o56u80h16ý 7164709570149

Litrovej tri valec omg! Ja jezdim ve ctyrvalcove 1.2ce a povazuji to za minimum aby auto nejak normalne jelo. Spotreba realna je 6 a pul litru LPG! Pred koupi jsem zkousel i litrovou trivalcovou hruzu a to nejen ze nejelo ale ani to nemelo mensi spotrebu... at se ty vyrobci uz proberou a nakopou ty ekoteroristy v bruseli mezi vociR^

+7/−1
31.1.2017 8:13

M53a60r56e38k 16M14a33l23ý 1722488401590

A jaký výkon má ta vaše 1.2? Je možné, že ten litrovej tříválec (zvlášť turbo) ten výkon bude mít vyšší a hlavně dostupný i v nižších otáčkách, takže by vám jízda s ním byla příjemnější. Nevím, jen se ptám...

0/0
31.1.2017 9:25

J46a48r98o31s32l87a24v 88L14e59b98e21d13a 3786169317930

Atmosférická 1.6 má max. výkon 100 koní a žere 6.5 litru benzínu (dlouhodobá spotřeba).

Taky nevím, tak se ptám - k čemu je dobrý litrový tříválec se všemi možnými turby a dalšími hovadinami, když má ve výsledku +- stejnou spotřebu?

+2/0
31.1.2017 10:05

J95i52ř41í 24S70c44h52w62a40c52h 8868854398426

srovnávat svou spotřebu s tou novinářskou je nesmysl

ten tříválec bude mít nižší spotřebu a to o to vic čím větší podíl nájezdu bude město....takže pokud ty jezdíš za 6.5 tak tříválec bude jezdit za 6 a s lehkou nohou třeba i za 5,5 (okresky)

Prostě režie méněválcového motoru je menší a čím více se ve spotřebě uplatní (cyklus NEDC) tím nížší bude spotřeba.

Při vyšším nájezdu na dálnicích při vysokých rychlostech se naopak do výhody dostávají větší motory....

0/0
31.1.2017 10:15

J25a84r95o88s11l43a18v 67L75e20b20e65d54a 3396349497900

Hmm, jezdím po všech druzích silnic, po dálnici tedy zcela výjimečně (bezplatně), v létě mám velice často zapnutou klimatizaci. Řídím IMO ostřeji, samozřejmě s určitou předvídavostí ano, ale vytočím to klidně k 6000.

Takže když srovnám udávané výkony a rozdíl spotřeby blbého půllitru - a to mám o trochu těžší kombi, musím konstatovat, že takový tříválec bych nechtěl ani zadarmo.

+1/0
31.1.2017 10:47

J25i29ř62í 73S36c36h80w40a26c14h 8358794568106

Já jsem ti jen vysvětlil, že spotřeba nebude stejná ale nižší a závislá na použití toho kterého motoru. Nic ti nenutím ani zadarmo ani za peníze.;-)

Představa, že u dvou cca podobně těžkých aut pohybující se podobnou průměrnou rychlostí cca 40 km/hod, bude spotřeba nějak extrémně rozdílná v rádu několika desítek procent, je poněkud naivní....;-)

0/0
31.1.2017 11:04

M27a69r16e46k 79M60a90l29ý 1912608801670

Já se ptal toho člověka, co napsal původní příspěvek na jeho srovnání s 1.2, kterou teď jezdí.

0/0
31.1.2017 10:19

J44a35n 69D10l44o93u64h41ý 7754309830139

59kW ale tady nejde proboha o vykon, ale o zvuk motoru, akceleraci a kultivovanost chodu motoru a jeho vydrz vcetne vsech komponent. Ten muj motor ma najeto na LPG 190 tisic !!! Nema problem drzet dalnicni tempo pri rozumne spotrebe (do 6.5 litru). Servis na motor nula nula prd. Probehla akorat vymena rozvodu ve 120 tisicich a ve 170 vymena spojky. Bavime se o castkach do 7 tisic Kc vcetne prace !!!R^

0/0
31.1.2017 10:18

J89i45ř14í 73S81c80h43w40a49c39h 8798484508136

190 tisíc? No a co. Existují tříválce s nájezdem přes 400 tisíc.....

0/0
31.1.2017 10:25

J54a91n 90D97l58o55u37h56ý 7744889200349

Jeden takovej znam Skoda Roomster 1.2HTP - najeto cca 230 tisic, pak se to rozpadlo tak, ze oprava byla cca za 40 tisic R^ Jezdeno na benzinRv

0/0
31.1.2017 10:28

J52i54ř22í 22S74c56h68w70a51c25h 8298254978186

tady se ještě nerozpadl, GO v 355 tisících....R^

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_testy&c=A170126_141212_auto_testy_fdv&foto=FDV68e91e_Micra_Orange_257.JPG

0/0
31.1.2017 19:28

J56a89n 31D40l60o87u29h10ý 7624249120949

Kupte si nake svoje auto, nejlepe 1.0 TSI od skody a najedte s nim aspon 400 000km. Ja mam realne zkusenosti s x vozy dokonce i ze stejneho obdobi. Ty tady akorat teoretizujes nejakym pr clankem a sam mas doma leda tak prd na kolech.

0/0
1.2.2017 7:16

J81i42ř98í 45S52c22h74w32a34c16h 8838734498696

já když napíši nesmysl, omylem třeba zkopiruji naprosto jiný link než jsem chtěl, tak to na rozdíl od tebe uznám. Ty ses na ten odkaz ani nepodíval, abys nezjistil, že nemá žádnou souvislost s tím co jsem tam napsal dál.

Takže nejde o žádný pr článek aleobyčejný prodejní inzerát. Oprava linku:

https://www.tipcar.cz/inzerat/skoda-fabia-combi-12-47kw-motor-po-go-cz-15734577.html

.... a auto doma mám a je to rozhodně lepší "prd na kolech" než ta tvoje Agila, co je ve 190 tisících na pokraji klinické smrti.....

0/0
1.2.2017 13:04

J23a96n 58D42l79o26u50h89ý 7834849400549

Kup si tu fabii na tipcars a pak neco mel o klinicke smrti. Na internetu hledas umis, ale realita je ti hodne vzdalena. Ta agila prave pred zadnou "smrti" neni. Narozdil od Tdci mondea a roomstera s htp, ktery jsem kvuli klinicke smrti poslal jiz davno o dum dal... jenom me utvrzujes v tom ze mas leda prd a ne auto. Uz jsi nekdy byl seriozne koupit vuz pres tipcars? Ocividne nikoliv, jinak bys nepsal takove blbosti.

0/0
1.2.2017 15:11

J73i21ř26í 94S64c89h80w23a68c49h 8708884108276

tak teď už opravdu nevím, ....jsem naprosto bezradný... jednou si mám podle tebe koupit něco, nejlépe s TSI 1.0, potom zase Fabii s HTP po GO....

Prosím, konečně mě ale opravdu seriózně řekni, čím mám ten "prd" nahradit....nechceš mi střelit tu tvou zánovní Agilu? Budu v ní spát a nasávat ty tvoje praktické zkušenosti s moderními auty. Chci být konečně IN, jakože v té realitě!

0/0
1.2.2017 23:09

J29a26n 74D57l53o78u27h85ý 7654939920779

Ty mas nejakej komplex? Proste tu placas moudra nactena z inzeratu na internetu... co vic dodat... ja tu nehajim nejakou agilu, ale to je vlastne uplne jedno, protoze ty si najdes jedno slovo ve vete a na tom stavis sva internetiva moudra. Bez nekdy ven mezi lidi, prospeje ti to!

0/0
2.2.2017 8:25

J50i61ř35í 67S45c50h13w71a94c34h 8418494318536

Ne já komplex nemám.

Ale pokud máš takový nejasný pocit, že v této debatě něčí příspěvky vykazují jakési symptomy "že by dotyčný mohl mít nějaké komplexy", tak věz, že ty moje to nejsou.

Já totiž debatu o tak jednoduchém tématu jako je počet válců v motoru a jejich schopnostech, či jednoduchém srovnání informací o nájezdu nějakých aut, nepřevádím na nutnost kupovat auta ve velkém, či na nějaké vykřiky o "prdu" v garáži. Já nepovažuji slovo "dogma" za nadávku a ani ho tak nepoužívám. A když mi dojdou v technickém tématu ryze technické argumenty, tak protistranu (jako první) nijak nedehonestuji ani neurážim....

0/0
2.2.2017 11:05

M28a75r57e96k 12M93a51l97ý 1132808501230

Já vím... jenom se ptám co a s čím srovnáváte. Já nejsem příznivcem malých motorů s turbem. Jen jsem si řekl, že pokud byste se svezl, možná by vás ten motor oslovil.

Jinak, pár aut jsem měl a dle mého názoru, každý motor musí najezdit těch 200t bez výraznějšího servisu, to znamená i s původní spojkou. Teď mám aktuálně na autě skoro těch 200t a to počítám, že je v půlce toho, co u mě musí odjezdit :-) A to má ty turba dvě, tak uvidíme, jak to s nimi přežije.

0/0
31.1.2017 10:30

J94a39n 37D53l94o51u47h20ý 7204639370139

Prave ze vzhledem k tomu, ze tech aut mam vice, tak mam srovnani a rozhodne neplati, ze kazde auto najede "bez problemu" onech 200t. Napriklad u Fordu sice drzi spojka, ale motor uz stal na opravach (aby to jelo, nikoliv providelny servis) pres 35 tisic a to ma aktualne najeto neco okolo 140 tisic (benzinovy motor) R^. Oproti tomu treba naftove mondeo se pokadilo totalne cca ve 180 tisicich. Oprava cca za 50 tisic, takze slo rovnou do srotu, respektive na nahradni dily.

0/0
31.1.2017 10:39

M54a76r20e59k 64M93a57l38ý 1162498161310

Já nepsal, že "každé auto najede"..., ale že by mělo! najet bez problémů těch cca. 200t km. A pokud nenajede, je to u mě šrot, tečka. Já měl auta, u kterých nebyl problém... pravda, ani jedno nebyl Ford, možná tam, je pes zakopaný :-)

0/0
31.1.2017 10:45

J60a33n 54D71l34o31u85h76ý 7704439550609

Za me: Ford Mondeo 2.5 V6 LPG(ANO), Skoda Roomster 1.2 (NE), Ford Mondeo 1.9TDCi (NE), Opel Agila 1.2 LPG(temer ANO), Ford Fusion 1.4 LPG (NE), Honda Civic 1.4 (ANO), Skoda Felicia (NE). Tod moje zkusenosti: ANO - najelo bez nejakeho zavazneho servisu, NE - zavazna zavada bez ktere auto nejede. Celi mezi auty cirka do pul mice je to v podstate ruleta, kolik to najede, bohuzel. O duvod mene kupovat nejake "hi-end" motory jako oturbeny tri-valec a podobne...

0/0
31.1.2017 11:10

V72í91ť52a 90K35r35u23t90i31š 1620544635827

Aha, on bude naprosto zásadní rozdíl v akceleraci mezi motorem s 54kW a tím Vaším s 59kW, že. A pokud chci s autem hodně jezdit, tak si koupím předně auto s motorem a ne prdítko. Protože jezdit s něčím takovým řádově statisíce km obvykle ani není účelem této kategorie aut, navíc se základní motorizací.

0/0
31.1.2017 11:05

J40a44n 75D77l94o46u84h79ý 7714599460229

Pokud si kupujete auto, na to aby Vam stalo pred barakem. Tak budiz, vase volbaR^ Auto za 300 tacu proste musi najet minimalne 200 tisic a je mi uplne jedno co to ma pod kapotou. Ze to vyrobce neumi? Tak at si takovej krap strci na smetak. Jste jenom dalsi clovek, kterej vidi akorat papirove "ma to stejnej vykon" ale bezte se svest s papirove stejnym tri-valcem a pak se projedte ve 4valci. Ten rozdil je obrovsky!!!!R^

0/0
31.1.2017 11:15

V40í70ť14a 42K75r79u98t15i85š 1370774265867

Ale já vám to nerozporuju, je to vaše volba. Jen říkám, že drtivá většina lidí, kteří mají větší nájezdy si tomu taky koupí auto patřičné velikosti, motorizace, pohodlí apod.

A obrovský rozdíl? Bavíme se na úrovni základních motorizací vhodných tak na přískoky po městě a blízkém okolí. To, že auto využíváte jinak a jste spokojený, ok.

0/0
31.1.2017 11:33

J94a60n 87D42l38o17u41h29ý 7454219400649

chapu R^ Jenom viz vyse, prave ani "velikost" ci "cena" auta ho nepredurcuje k velke vydrzi :-/.

0/0
31.1.2017 11:39

J24a25k78u71b 29S38e26k74e94r87a 6506420286705

Ja k tem 1.2 HTP taky prihodim. U nas to maji v jednickovych fabiich pred kauflandem jedni taxikari a vsichni v LPG Jeden ma na tom najezdil 530tis ale s usmevem mi sdelil ze je v tom 3ti motor. Ten druhy kus ma cca 350tis a druhy motor a tretiho sem heste nechytnul. Ale chapu ze v jejich pripade je to extremni vyuzivani - nastartovano temer porad a jen kratke trasy...

0/0
31.1.2017 22:45

J26i42ř33í 22S36c12h98w96a95c41h 8988514928436

nj ale je celkem možné a pravděpodobné, že ten druhý či třetí motor měl v době výměny už něco najeto...;-)

0/0
31.1.2017 23:14

J58a26k79u81b 70S13e68k47e79r68a 6736960236115

Jj to si myslim ze urcite mel... Dle vozoveho parku vetsiny Ceskych taxikaru si lze tezko predstavit, ze by nejak investovali :-)

0/0
1.2.2017 18:21

J70i26ř87í 67S14c22h41w45a40c93h 8778224928976

"aby auto normálně jelo" je o spoustě věcí a číslo "počet válců" v tom hraje roli naprosto minimální.

extrémní příklad: i8 má jen tři válce a ten tvůj 1.2 čtyřváleček (v Agile, že) je oproti ní naprostý statista ....;-)

0/0
31.1.2017 10:21

J82a55n 58D92l36o26u76h98ý 7564519900349

Srovnavat concorde s boingem asi taky nemacenu ze... R^ Tohle muze napsat jenom uplnej hnup, kterej chce bejt za kazdeou cenu jenom zajimavej;-D

0/0
31.1.2017 10:30

J37i66ř25í 52S40c65h98w40a58c25h 8718344548796

ty jsi napsal "aby auto normálně jelo musí mít minimálně 4 válce" já ti to tvoje "dogma" vyvrátil (ano jak jsem uvedl "extrémním příkladem", abys to i ty pochopil). Ty jsi to i přesto nepochopil, takže já jsem hňup a ty génius, no super ... ;-D;-D;-D

0/0
31.1.2017 10:39

J41a86n 98D90l23o66u89h36ý 7124499740959

Sam jses dogma. Priste to rovnou srovnej s Teslou, ktera je asi tak 12x drazsi ;-D. Proste uplne mimo...Rv Kdybys byl chytrejsi srovnas to treba s 3x drazsim bmw i3 s rozsirenym dojezdem ale i tak je to uplne mimo...;-D

0/0
31.1.2017 11:19

R84o29s13t87i70s38l74a76v 95D63e46m82b52o86w86s65k40i 8661122280361

Na el. pohon jsme zapomněli?

0/0
31.1.2017 10:36

J37i84ř28í 82S83c27h45w54a94c78h 8258614268986

nezapomněli viz " ....je to o spoustě (jiných) věcí...."

ale i ten samotný tříválec má víc jak dvakrát větší výkon takže atmo 1,2/59kW se na něj "nechytá" i když má o "válec více". ;-)

0/0
31.1.2017 10:49

J19a14n 56D75l96o37u69h59ý 7384989380619

Tady pro pana odbornika je nejdulezitejsi cislo na papire, ale nikdy v tom nejel. Mam na mysli prime srovnani 3 valce vs 4 valce. a nemam na mysli MAXIMALNI vykon motoru ale proste to, jak motor zni, reaguje, jde do otacek atd.

0/0
31.1.2017 11:21

J48i88ř92í 71S64c65h31w19a96c63h 8718304678196

tak sorry, že pod tvou formulací "aby auto nejak normalne jelo" si představuji něco úplně jiného než ty jsi tím "MYSLEL" příště to napiš tak jak jsi to MYSLE!

....a na tvoje dehonestace typu "pan odborník" nebo "hňup" nejsem vůbec zvědavej.Rv

0/0
31.1.2017 11:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.