- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Divim se jen, ze pritom co mame tolik terorismu, jeste zadne teroristy nenapadlo na zadnou takovou lod na mori necim vystrelit. Vzdyt musi byt snadne se do neceho takoveho strefit. I kdyby se jim tu lod nepodarilo potopit, zpusobili by velkou skodu, kdo by pote na neco takoveho jeste vlezl?
Myslím, že pan autor má v principu pravdu. I provoz lodí a vlaků by měl podléhat nějakým ekologickým limitům. Když musí mít třeba elektrárny odsíření. Zvláště u výletní lodě je to ostuda, pro něčí zábavu vypouštět do vzduchu a do vody sajrajt.
Je to obecný problém, že si u nás definujeme přísné ekologické limity, což ale vede k likvidaci našeho relativně čistého průmyslu a mnohem špinavější výrobě někde v Tramtárii. Dokonce se to dováží neekologickými loděmi ...
Harmony of the Sea
5.200x2=10.400 litrů za hodinu, 9.000 osob, tj. cca 1,15 litru/osoba/hodina
Boeing 777-200 LR Dauhá-Auckland
175.000 litrů (mínus rezerva), 16,33 h, 281 osob, tj. cca 38 litrů/osoba/hodina
jízda autem po městě
1 člověk, 1 studený motor, 1 dopravní zácpa, tj. 8-15 litrů/osoba/hodina
Kdysi byla v oblibě u ekologů tzv. uhlíková stopa. I když zvážím, že loď spaluje ten největší humus a nečistí zplodiny, pořád je pomalu 10x ekologičtější než pouliční provoz a 30x než letadlo, protože tomu výfukové plyny (byť z o několik levelů kvalitnějšího paliva) taky nic nečistí a navíc je vypouští v nejcitlivější vrstvě atmosféry.
Když půjdu na nákup, tak 90% zboží mimo potraviny je dovezené z Číny a blízkého okolí. Tj. každý člověk má za rok na svědomí tolik propáleného mazutu, resp. uvolněných emisí, jako kdyby sám jel na měsíční plavbu do Karibiku a ještě tam a zpět letěl letadlem.
a pokud bys zohlednil ujetou vzdálenost, tedy rychlost, že letadlo letí cca 10x rychleji a lod cca 2x pomaleji než auto tak by ta poměrná čísla vypadala asi takto:
loď cca 2,3, letadlo 4, auto 8....
teprve auto narvané 4 osobami by se dostalo pod lodní stopu....
Je trochu nefer si o tom nic nezjistit a sirit bludy. Co treba vyhlaska MARPOL a restrikce v klicovych zonach co se tyka emisi, coz je tusim cele stredozemni more.
a proč se tyto lodě nijak neregulují?
Protože jim v mezinárodních vodách nikdo nic nemůže. Přizpůsobí se jen když musí, třeba při přistávání v Singapuru apod.
Je v tom ale háček. V Brně - Bosonohách projede těsně okolo rodinných domů 65 tisíc vozidel denně po dálnici D1 a dalších 20 tisíc přímo mezi RD po silnici II/602. Námořní loď zatím ani jedna.
a nejenom to, tyhle lodě neváhají vypustit odpadní vody přímo do oceánu
Což se ještě před lety třeba v Chorvatsku dělo běžně u hotelů na pobřeží. Možná dodnes.
co na to říct? snad jen HA HA HA vládo EU se svými emisemi
Tam, kam ty škodliviny vítr nese, žádní lidé ani rostliny nebo zvířata nejsou. Ty lodi přece brázdí široké oceány.
Donedávna nějaká zvířata žila i v oceánu... Nemluvě o tom, že vítr může část toho prachu unášet tisíce kilometrů a CO2 se nikam neztratí.