Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli ekologii nechávají v USA cinklá TDI hnít, čeká je vrakoviště

Američané se rozhodli exemplárně potrestat Volkswagen za manipulace testů emisí. Německý koncern musí od majitelů zpátky vykoupit statisíce volkswagenů a audi. Auta teď parkují na obrovských plochách a nikdo pořádně neví, co s nimi bude dál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z66b85y89n29ě29k 17P54o22i51s80l 9148376278644

Po přečtení zdejší diskuse je nutné se pozastavit nad tím, kolik lidí ještě dnes věří na to, že ekologické a emisní limity mají něco společného s ochranou přírody a ekoligií. Je totiž nejvyšší čas si uvědomit, že tohle všechno je pouze tvrdý hospodářsky boj a konkurence. Pokud by opravdu někomu záleželo na ochraně životního prostředí, tak elektřinu vyrábíme výhradně z jádra a rozhodně nevyrábímě biopaliva, která produkují 2-3x více CO2 než paliva minerální. Pokud někdo pochybuje o tom, že biopaliva produkují násobně více škodlivin než minerální paliva, pak určitě zapoměl učivo fyziky ze ZŠ. Stačí si totiž nají výrobní postup etanolu a začít počítat kolik energie je nutné na vydestilování 1l 99% etanolu. Jde totiž pouze o dotace, emisní povolenky a ekologické daně, s jejichž pomocí se z kapes normálních lidí vytahují peníze pro solární a větrné barony, Babišův Agrofert vyrábějící biopaliva a pod.!!!

+2/0
1.2.2017 14:35

L33u69k16á64š 52S51v65o70b38o95d23a 1983758275878

Tak tohle parkoviště bych přesně nazval ekologickou katastrofou nejtěžšího kalibru... Všechno to vyrobit a pak zase sešrotovat, to bude panečku tun CO28-o

0/0
30.1.2017 18:48

S50t24a69n67i11s82l63a69v 91C78h88y22t44r23a 3134883587379

Auta půjdou do aukce s tím, že jsou na díly. Nakoupí je nakonec mexičani a další z jihu a budou jezdit dál.

0/0
30.1.2017 13:44

P82e23t24r 20Č82e26r72m96á48k 9978495149580

Divil bych se, prodat to na ND znamená výrazně nižší prodejní cenu.

0/0
30.1.2017 18:41

M48i53c38h86a20l 21S57l37í52ž 4872564137748

já je koupim, kus za deset táců, nešrotovat!!

0/0
30.1.2017 12:22

J92i24ř82í 57P23a84j40k 8823125300487

Jen přijít na to, jak je nějak šikovně vyvézt z USA. Je otázkou týdnů, než s tím někdo začne.. S tichým souhlasem koncernu.. Ty zánovní auta mají nižší emise, než drtivá většina toho, co se u nás prohází po cestách.

0/0
30.1.2017 12:39

J52i74ř64í 18H61l38i34s82n81i66k40o83v91s34k55ý 9853821432681

Jenže ta auta jsou stavěna podle US norem. A jsou dost odlišná od evropských modelů. Jen přeprava, odhaduji cca 1000 USD na auto.

0/0
30.1.2017 18:13

P40e66t96r 96Č84e88r93m28á58k 9968385929400

No není to nějak tragické, auta jsou stavěna globálně a liší se pouze detaily, taková světla se dnes řeší už jen jiným kodóváním atd., koneckonců motor a sw jsou identické... Ale s 1000USD se dá souhlasit, což je ale sranda, jsou to většinou vcelku nová auta a i tato investice do nich smysl má.

0/0
30.1.2017 18:39

M91i10c62h37a39l 90K95o67z95d32e56r88k19a 4790235271

VW to podělal, to se občas stane. Co s tím teď?

Sešrotovat 400 000 nových aut by byla prohra pro VW i pro lidi z hlediska sociálního i z hlediska životního prostředí.

Co tedy s auty, jež znečišťují víc než by měly?

Vyměnit za ojetiny lidem, kteří jezdí starými auty s ještě většími emisemi.

Takový člověk by si nové auto stejně nekoupil, takže koncern zákazníka neztratí.

Aby se zabránilo kupčení s těmito auty, mohly by zůstat v majetku VW. Něco jako leasing v ceně pojištění.

Pojištění a servis by se konal u VW, takže by z toho měl i nějaký minimální příjem, 400 000 lidí by udělal radost, udělal by si tím i reklamu a 400 000 aut by méně znečišťovalo, nehledě na bezpečnost atd.

+1/−1
30.1.2017 12:07

J55i86ř42í 96H23l35i30s92n77i36k24o30v46s34k29ý 9533371492861

Vždyť jsou v majetku VW. Klidně je může rozprodat na NH.

0/0
30.1.2017 15:21

J34i37ř33í 38H92l34i87s26n49i50k20o51v90s80k91ý 9383141602661

VW a hnijí? To snad ne. Z čeho ta auta udělali...:-P

0/0
30.1.2017 10:18

K25a70r62e37l 17B84a62r55t79a71k 9936331605256

Kdyby tam pustili naše občany z Ostravy, Brna, Kladna, severních Čech spod, tak mají po problému se sháněním parkovacích míst;-D

+1/0
30.1.2017 6:27

M16a46r32e55k 31H54r37u63b73y 6747562151748

Vypada to, ze se jim cinkle EURO krapet vymklo z rukou. Koncerny se holt malokdy umi chovat mimo sve domaci hriste, CEZ by mohl vypravet :-P

+1/0
29.1.2017 23:49

M71i91l46a51n 86N41ě53m65e38c 1145420186436

Apoteóza hlouposti. Vyrobit, vykoupit, zlikvidovat. Užitek nikde, zisk nikde, jen spousta svinstva a zmařené energie, to jediné zůstane. A samozřejmě idea, že se nemá ničím plýtvat :)

+4/0
29.1.2017 23:23

J90i48ř44í 73H28l45i58s46n10i49k86o90v67s65k86ý 9653251482211

To je ale problém VW, nikoliv USA.

+5/0
30.1.2017 10:17

J48a27n 38P94a55v82l45í90k 6199673121587

Ekonomicky to smysl nedává, ale oceňuju, že mají páteř. Tady by se většina lidí zbláznila, aby mohla ty cinké šunty levně pokoupit a jezdit si pašíkem. A ještě by se chlubili, jak to krásně ošéfili...

+1/−2
29.1.2017 21:43

J36a84r94o89m62í33r 87Č65e46c19h 1833368317132

Amici ze maji rovnou pater.To je vtip tydne;-D.

+2/−3
30.1.2017 8:40

P75e71t15r 47K98u19b85ů 2356966104387

Takže v americe shnije cca 400.000 normálně pojízdných aut?! No to jsme té ekologii teda dost pomohli. Panebože to jsou Hov**da...

+7/−3
29.1.2017 15:46

M75i70r68e19k 73G51a20j86e62r 5131126299760

Ty auta patri Volkswagenu. Pokud s nima nic neudela a bude nicit zivotni prostredi timto zpusobem, tak v Americe skoncil uplne.

+6/−1
29.1.2017 20:54

A80l87e27š 17L92i76s22o89v94s46k95ý 9209938192382

Tady už nejde o auta, je to jen klacek pro politické záměry. KAždý člověk má dva důvody pro své jednání. Jeden vznešený a jeden skutečný. Tím vznešeným jsou v tomdle případě podvodné emise. Tím skutečným likvidace Německa.

+3/−2
29.1.2017 14:18
Foto

Z35b86y66n75ě31k 48M52e46l35i61c43h89a16r 9545427845679

pokrytci - jeden z nějvětších průmyslových znečišťovatelů ovzduší si vymýšlí kraviny...

+9/−1
29.1.2017 12:13

P77e38t34r 19Č24e49r38m85á15k 9298465459810

Poněkud zavádějící článek, informace o tom že auta nejdou vyvézt je samozřejmě nesmysl R^

+1/0
29.1.2017 11:26

J51i97ř30í 70H43l25i77s50n84i86k74o43v84s32k35ý 9973831652851

Samozřejmě, nebo rozprodat na náhradní díly bez motorů. Novinářský blivajz.

0/0
29.1.2017 13:56

P31e56t80r 17Č13e19r88m51á84k 9338335289800

Zhruba tak, jakmile to auto vykoupí tak je jejich majetkem s můžou si s ním dělat naprosto co je libo.

+2/0
29.1.2017 19:34

J12i19ř83í 92H14l28i78s97n10i44k52o39v50s52k38ý 9283811152961

V souladu se zákony USA.

0/0
30.1.2017 10:18

P26e37t55r 39Č66e73r96m52á62k 9238685659910

Tak samozřejmě, pálit v ohni to nemůžou, ale normálmě s tím nakládat jakkoliv.

0/0
30.1.2017 18:40

K81a55r63e85l 32V89a55c53h24u42t 9913382989123

Když jsou ty kapoty otevřené - tak ty motory hnijí rychleji? ;-)

+1/0
29.1.2017 9:14

M15a91r61t94i54n 65P58o31s37p49í95š25i36l 8215451336437

Moje auto na mít spotřebu 3,9 na sto. Takovou mělo první dva týdny. To podle palubního počítače. Ten jak jsem zjistil proměřuje o cca 0,3-0,5 litru, realita je horší. Poslední měsíce jsem za 5,5, tedy reálně 5,8 na sto. Takže je vlastně také cinknuté. Když neplní spotřebu, těžko bude plnit emise. Se starým, neekologickým, jsem jezdil za 5,6-,6,2 reálných, slibováno bylo 5,1. A počítač obvykle ukazoval o deci horší.

+1/0
29.1.2017 8:37

R23a22d61o83v95a38n 95S35ý52k15o94r20a 6444935434210

U aut několika značek mám podobnou zkušenost. V papírech je spotřeba, kterou nelze reálně dosáhnout. Škoda, VW, Kia, BMW. Je pravděpodobné, že ani u jednoho z uvedených aut nebudou emise odpovídat papírům, protože opravdu souvisí se spotřebou. Ale co s tím? Budeme všechna auta reklamovat?

+2/0
29.1.2017 9:20

M17a47r31t34i72n 72P49o64s70p19í40š52i19l 8775921696277

Já si myslím, že by spíš měli dělat testy odpovídající realitě. Jenže to pak asi nesplní to co se žádá. Co s tím? Jestli ona nebude chyba trochu jinde.

+3/0
29.1.2017 9:24

J13a94n 12H55r95u19z81a 8264108209547

Zákazník je vždy lakován, protože málokdo vezme rozum do hrsti. Ekologické auto Toyota Prius se svými 2,5 tunami prý šetří víc životní prostředí než můj benzinový tříhrnek s 830 kg. Ne každý vystudoval fyziku a ne každý došel na základce k poznání zákona o zachování hmoty a energie. Svět chce být klamán.;-D

+3/0
29.1.2017 13:39

M51i82r16e25k 32G52a86j55e74r 5231126699130

Nešetří víc životní prostředí, ale šetří benzin a tedy fosilni paliva.

Bohuzel lidi i novinari pletou rozdilne veci do sebe.

0/0
29.1.2017 20:57

M83a89r36e20k 92H39r49u59b98y 6107612771438

Nesetri ani benzin, pokud ho pouzivate jako normalni auto. Uspora spociva jenom ve zcela specifickych rezimech.

+1/0
29.1.2017 23:51

J10a62r95o47m27í56r 49K95r77á24l 4430279494489

No a tu úsporu benzínu vykompenzuje vyšší zátěž pro přírodu při výrobě a servisu.

+1/0
30.1.2017 8:41

E73v19z79e90n 91S12o72u16k46u20p 1807634326768

Sešrotovat ?? 8-o Tak to mi hlava nebere.... Určitě se dá něco vymyslet, jen by to chtělo vůli na obou stranách....

+2/0
29.1.2017 8:16

J87i86ř67í 97H75l13i89s77n60i78k84o30v64s20k79ý 9563291102371

Je to jen na VW. Jsou jeho. Motory nesmí prodat, zbytek aut na náhradní díly může.

0/0
29.1.2017 13:56

P76e53t61r 88Č80e23r20m33á18k 9178605599580

Může prodat i motory, auta vykoupil celé.

+1/0
29.1.2017 21:04

M72a92r87e46k 82H47r63u28b19y 6987982441718

Kdyby to bylo vyrobene v Mexiku, mohli by se tvarit, ze jde o vratku ;-)

0/0
29.1.2017 23:51

J11a45r38o92m58í90r 82Č18e65c30h 1783788167472

Skoda a zmar.Klidne bych si vybral.Tato kauza neni vubec o ekologii ale jen o tom jak si namastit kapsu.Ty auta mohou klidne dojezdit,pokud ne v USA,tak nekde jinde.Rozvojove zeme a chudsi staty.Treba Cuba a podobne.;-(

+11/0
29.1.2017 7:52

P27e39t95r 88Č24e95r47m65á46k 9108805569840

Ty auta můžou jezdit klidně v Evropě R^

+3/0
29.1.2017 11:27

M37i35r41e24k 68G40a88j39e12r 5661876389810

VW je radeji necha shnit, nez by je prodaval pod cenou v Evrope.

+1/0
29.1.2017 20:59

P52e20t55r 62Č90e56r68m50á26k 9618715979270

VW přímo ne, jistě to prodají jednomu či více zájemcům v balíku a ten už se o to postará.

0/0
29.1.2017 21:05

J86o86s73e19f 96N78o88v60a93k 5778632626898

Majitelé rozpadajících se felicií a dalších skvostů by za takovéhle auto byli rádi. A celkové emise by byly výrazně nižší....

+9/−1
29.1.2017 6:42

M50a33r94e16k 82H42r97u66b36y 6957482831388

Z benzinovych felicii nejde zdaleka tolik rakovinotvornych PMx jako z modernich dieselu.

+2/0
29.1.2017 23:52

J81i38ř97í 50H61l31i26s89n51i38k45o33v13s35k47ý 9413281252481

To jsem zvědav, jak dlouho budou tady lidé obhajovat kancerogenní diesely. Dokonce i lžikoncern uznal, že diesely asi nejsou perspektivní.

I když to tu dával, zde je graf limitů NOx v USA v čase, který ukazuje, proč diesely v USA to měly velmi těžké. A v Japonsku podobně.

http://transportpolicy.net/index.php?title=File:Ldv_emissions_graph_-_diesel.png

+4/−1
29.1.2017 0:48

K79a57r58e11l 24N30e23d87o69p45i57l 7888336579754

Obchodni valka s Nemeckem v plnem proudu. USA jsou proslula neekologicnosti a plytvanim. Cinknute diesely jsou jenom nepatrnym prispevkem k ekologicke zatezi usa.

+1/−1
28.1.2017 23:56

J61i98ř19í 65H42l40i58s64n12i91k75o90v43s62k49ý 9183341812281

To je tak těžké pochopit, že nějaký stát požaduje dodržování zákonů?

+5/0
29.1.2017 0:39

M69i49r22e92k 49G60a38j72e50r 5381516289790

Nedopil nepochopil. Cela afera neni o ekologicke zatezi, ale o limitech na emise SOx, ktere jsou pro zdravi cloveka velmi skodlive. Take treba nechcete nechat jen tak, kdyz budete mit v pitne vode nekolikrat vic olova nez povoluji normy.

0/0
29.1.2017 21:03

V90á72c75l82a38v 36H48r57a45d93i18l 3924888472931

stály těm německým hlupákům tyhle podvody za to ? vždyť na nich prodělali gatě ....

upravíme softík, optimalizujeme, z dýmající plečky uděláme bioauto a z kupců uděláme blbce - pohoda, klídek, tabáček -

+5/−1
28.1.2017 23:21

M27i29r32e63k 48G71a29j12e20r 5701666469610

Ti, kdo to zavinili, zatim moc neprodelali. Zalezi na dalsich soudech.

0/0
29.1.2017 2:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.