Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli ekologii nechávají v USA cinklá TDI hnít, čeká je vrakoviště

Američané se rozhodli exemplárně potrestat Volkswagen za manipulace testů emisí. Německý koncern musí od majitelů zpátky vykoupit statisíce volkswagenů a audi. Auta teď parkují na obrovských plochách a nikdo pořádně neví, co s nimi bude dál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z20b51y85n33ě87k 67P69o41i20s10l 9588696798614

Po přečtení zdejší diskuse je nutné se pozastavit nad tím, kolik lidí ještě dnes věří na to, že ekologické a emisní limity mají něco společného s ochranou přírody a ekoligií. Je totiž nejvyšší čas si uvědomit, že tohle všechno je pouze tvrdý hospodářsky boj a konkurence. Pokud by opravdu někomu záleželo na ochraně životního prostředí, tak elektřinu vyrábíme výhradně z jádra a rozhodně nevyrábímě biopaliva, která produkují 2-3x více CO2 než paliva minerální. Pokud někdo pochybuje o tom, že biopaliva produkují násobně více škodlivin než minerální paliva, pak určitě zapoměl učivo fyziky ze ZŠ. Stačí si totiž nají výrobní postup etanolu a začít počítat kolik energie je nutné na vydestilování 1l 99% etanolu. Jde totiž pouze o dotace, emisní povolenky a ekologické daně, s jejichž pomocí se z kapes normálních lidí vytahují peníze pro solární a větrné barony, Babišův Agrofert vyrábějící biopaliva a pod.!!!

+2/0
1.2.2017 14:35

L70u25k88á94š 66S89v60o15b98o89d41a 1393568785498

Tak tohle parkoviště bych přesně nazval ekologickou katastrofou nejtěžšího kalibru... Všechno to vyrobit a pak zase sešrotovat, to bude panečku tun CO28-o

0/0
30.1.2017 18:48

S45t10a48n61i85s63l86a21v 60C69h54y32t32r64a 3944753287679

Auta půjdou do aukce s tím, že jsou na díly. Nakoupí je nakonec mexičani a další z jihu a budou jezdit dál.

0/0
30.1.2017 13:44

P12e13t37r 19Č51e36r36m57á21k 9608535929410

Divil bych se, prodat to na ND znamená výrazně nižší prodejní cenu.

0/0
30.1.2017 18:41
Foto

M88i29c94h20a60l 96S83l26í74ž 4582644287498

já je koupim, kus za deset táců, nešrotovat!!

0/0
30.1.2017 12:22

J44i66ř94í 20P33a71j72k 8373525500407

Jen přijít na to, jak je nějak šikovně vyvézt z USA. Je otázkou týdnů, než s tím někdo začne.. S tichým souhlasem koncernu.. Ty zánovní auta mají nižší emise, než drtivá většina toho, co se u nás prohází po cestách.

0/0
30.1.2017 12:39

J93i72ř22í 13H73l12i42s28n29i80k35o36v22s14k96ý 9903121922521

Jenže ta auta jsou stavěna podle US norem. A jsou dost odlišná od evropských modelů. Jen přeprava, odhaduji cca 1000 USD na auto.

0/0
30.1.2017 18:13

P48e18t68r 17Č68e40r47m87á88k 9808655879470

No není to nějak tragické, auta jsou stavěna globálně a liší se pouze detaily, taková světla se dnes řeší už jen jiným kodóváním atd., koneckonců motor a sw jsou identické... Ale s 1000USD se dá souhlasit, což je ale sranda, jsou to většinou vcelku nová auta a i tato investice do nich smysl má.

0/0
30.1.2017 18:39

M88i10c46h48a93l 20K23o42z40d44e47r24k17a 4530905221

VW to podělal, to se občas stane. Co s tím teď?

Sešrotovat 400 000 nových aut by byla prohra pro VW i pro lidi z hlediska sociálního i z hlediska životního prostředí.

Co tedy s auty, jež znečišťují víc než by měly?

Vyměnit za ojetiny lidem, kteří jezdí starými auty s ještě většími emisemi.

Takový člověk by si nové auto stejně nekoupil, takže koncern zákazníka neztratí.

Aby se zabránilo kupčení s těmito auty, mohly by zůstat v majetku VW. Něco jako leasing v ceně pojištění.

Pojištění a servis by se konal u VW, takže by z toho měl i nějaký minimální příjem, 400 000 lidí by udělal radost, udělal by si tím i reklamu a 400 000 aut by méně znečišťovalo, nehledě na bezpečnost atd.

+1/−1
30.1.2017 12:07

J41i68ř79í 83H14l41i70s86n13i80k64o85v23s60k61ý 9413421452351

Vždyť jsou v majetku VW. Klidně je může rozprodat na NH.

0/0
30.1.2017 15:21

J75i65ř13í 80H87l60i22s13n70i54k98o25v49s34k55ý 9293111812821

VW a hnijí? To snad ne. Z čeho ta auta udělali...:-P

0/0
30.1.2017 10:18
Foto

K16a27r23e42l 66B38a33r10t80a78k 9136141775816

Kdyby tam pustili naše občany z Ostravy, Brna, Kladna, severních Čech spod, tak mají po problému se sháněním parkovacích míst;-D

+1/0
30.1.2017 6:27

M77a35r19e60k 80H28r71u11b69y 6257872871418

Vypada to, ze se jim cinkle EURO krapet vymklo z rukou. Koncerny se holt malokdy umi chovat mimo sve domaci hriste, CEZ by mohl vypravet :-P

+1/0
29.1.2017 23:49

M40i39l92a59n 79N57ě35m27e22c 1435970736566

Apoteóza hlouposti. Vyrobit, vykoupit, zlikvidovat. Užitek nikde, zisk nikde, jen spousta svinstva a zmařené energie, to jediné zůstane. A samozřejmě idea, že se nemá ničím plýtvat :)

+4/0
29.1.2017 23:23

J86i79ř43í 98H65l75i26s46n24i24k94o48v81s19k81ý 9453111342531

To je ale problém VW, nikoliv USA.

+5/0
30.1.2017 10:17

J35a96n 93P17a30v97l54í78k 6599693441367

Ekonomicky to smysl nedává, ale oceňuju, že mají páteř. Tady by se většina lidí zbláznila, aby mohla ty cinké šunty levně pokoupit a jezdit si pašíkem. A ještě by se chlubili, jak to krásně ošéfili...

+1/−2
29.1.2017 21:43

J45a13r92o48m38í11r 14Č49e70c50h 1273268437542

Amici ze maji rovnou pater.To je vtip tydne;-D.

+2/−3
30.1.2017 8:40

P76e69t75r 88K25u86b88ů 5729752

Takže v americe shnije cca 400.000 normálně pojízdných aut?! No to jsme té ekologii teda dost pomohli. Panebože to jsou Hov**da...

+7/−3
29.1.2017 15:46

M62i79r58e44k 54G86a26j56e12r 5861786919540

Ty auta patri Volkswagenu. Pokud s nima nic neudela a bude nicit zivotni prostredi timto zpusobem, tak v Americe skoncil uplne.

+6/−1
29.1.2017 20:54

A43l80e79š 41L61i63s12o17v80s59k61ý 9539378782882

Tady už nejde o auta, je to jen klacek pro politické záměry. KAždý člověk má dva důvody pro své jednání. Jeden vznešený a jeden skutečný. Tím vznešeným jsou v tomdle případě podvodné emise. Tím skutečným likvidace Německa.

+3/−2
29.1.2017 14:18
Foto

Z43b82y54n62ě68k 49M22e89l92i56c26h33a24r 9475397465519

pokrytci - jeden z nějvětších průmyslových znečišťovatelů ovzduší si vymýšlí kraviny...

+9/−1
29.1.2017 12:13

P98e43t88r 95Č57e63r32m85á65k 9938135279150

Poněkud zavádějící článek, informace o tom že auta nejdou vyvézt je samozřejmě nesmysl R^

+1/0
29.1.2017 11:26

J16i75ř96í 81H73l57i33s19n52i41k53o87v33s24k38ý 9493631772441

Samozřejmě, nebo rozprodat na náhradní díly bez motorů. Novinářský blivajz.

0/0
29.1.2017 13:56

P17e62t19r 48Č81e41r79m59á67k 9968735459940

Zhruba tak, jakmile to auto vykoupí tak je jejich majetkem s můžou si s ním dělat naprosto co je libo.

+2/0
29.1.2017 19:34

J84i85ř80í 28H50l50i89s15n37i98k66o89v11s71k42ý 9343821312871

V souladu se zákony USA.

0/0
30.1.2017 10:18

P59e94t64r 94Č67e92r65m11á23k 9888365459160

Tak samozřejmě, pálit v ohni to nemůžou, ale normálmě s tím nakládat jakkoliv.

0/0
30.1.2017 18:40

K46a67r11e52l 94V86a98c73h71u16t 9183942299473

Když jsou ty kapoty otevřené - tak ty motory hnijí rychleji? ;-)

+1/0
29.1.2017 9:14

M19a98r55t75i46n 19P23o49s39p88í28š86i62l 8495361116787

Moje auto na mít spotřebu 3,9 na sto. Takovou mělo první dva týdny. To podle palubního počítače. Ten jak jsem zjistil proměřuje o cca 0,3-0,5 litru, realita je horší. Poslední měsíce jsem za 5,5, tedy reálně 5,8 na sto. Takže je vlastně také cinknuté. Když neplní spotřebu, těžko bude plnit emise. Se starým, neekologickým, jsem jezdil za 5,6-,6,2 reálných, slibováno bylo 5,1. A počítač obvykle ukazoval o deci horší.

+1/0
29.1.2017 8:37

R90a92d29o31v98a29n 46S46ý83k57o25r52a 6864685744290

U aut několika značek mám podobnou zkušenost. V papírech je spotřeba, kterou nelze reálně dosáhnout. Škoda, VW, Kia, BMW. Je pravděpodobné, že ani u jednoho z uvedených aut nebudou emise odpovídat papírům, protože opravdu souvisí se spotřebou. Ale co s tím? Budeme všechna auta reklamovat?

+2/0
29.1.2017 9:20

M82a66r55t46i52n 26P31o65s17p78í81š64i42l 8475711716917

Já si myslím, že by spíš měli dělat testy odpovídající realitě. Jenže to pak asi nesplní to co se žádá. Co s tím? Jestli ona nebude chyba trochu jinde.

+3/0
29.1.2017 9:24

J25a25n 74H96r47u89z61a 8184918879927

Zákazník je vždy lakován, protože málokdo vezme rozum do hrsti. Ekologické auto Toyota Prius se svými 2,5 tunami prý šetří víc životní prostředí než můj benzinový tříhrnek s 830 kg. Ne každý vystudoval fyziku a ne každý došel na základce k poznání zákona o zachování hmoty a energie. Svět chce být klamán.;-D

+3/0
29.1.2017 13:39

M69i62r69e23k 97G14a94j92e88r 5581616699360

Nešetří víc životní prostředí, ale šetří benzin a tedy fosilni paliva.

Bohuzel lidi i novinari pletou rozdilne veci do sebe.

0/0
29.1.2017 20:57

M22a52r27e64k 13H98r21u84b32y 6377712931768

Nesetri ani benzin, pokud ho pouzivate jako normalni auto. Uspora spociva jenom ve zcela specifickych rezimech.

+1/0
29.1.2017 23:51

J81a92r14o47m54í63r 33K60r12á46l 4640839604479

No a tu úsporu benzínu vykompenzuje vyšší zátěž pro přírodu při výrobě a servisu.

+1/0
30.1.2017 8:41

E53v81z23e40n 54S87o61u54k30u35p 1587194796128

Sešrotovat ?? 8-o Tak to mi hlava nebere.... Určitě se dá něco vymyslet, jen by to chtělo vůli na obou stranách....

+2/0
29.1.2017 8:16

J69i41ř90í 75H46l26i21s89n55i44k93o38v18s34k75ý 9873431142651

Je to jen na VW. Jsou jeho. Motory nesmí prodat, zbytek aut na náhradní díly může.

0/0
29.1.2017 13:56

P54e39t71r 91Č82e82r41m32á60k 9678555389740

Může prodat i motory, auta vykoupil celé.

+1/0
29.1.2017 21:04

M60a62r28e21k 69H28r66u48b56y 6977472281128

Kdyby to bylo vyrobene v Mexiku, mohli by se tvarit, ze jde o vratku ;-)

0/0
29.1.2017 23:51

J45a62r85o66m86í30r 92Č63e50c40h 1773588177442

Skoda a zmar.Klidne bych si vybral.Tato kauza neni vubec o ekologii ale jen o tom jak si namastit kapsu.Ty auta mohou klidne dojezdit,pokud ne v USA,tak nekde jinde.Rozvojove zeme a chudsi staty.Treba Cuba a podobne.;-(

+11/0
29.1.2017 7:52

P23e64t53r 44Č26e69r43m74á89k 9238155699750

Ty auta můžou jezdit klidně v Evropě R^

+3/0
29.1.2017 11:27

M64i18r55e90k 52G89a47j29e54r 5641736469610

VW je radeji necha shnit, nez by je prodaval pod cenou v Evrope.

+1/0
29.1.2017 20:59

P73e33t30r 84Č69e13r35m14á11k 9948215809770

VW přímo ne, jistě to prodají jednomu či více zájemcům v balíku a ten už se o to postará.

0/0
29.1.2017 21:05

J84o36s55e49f 80N96o20v65a83k 5188582876868

Majitelé rozpadajících se felicií a dalších skvostů by za takovéhle auto byli rádi. A celkové emise by byly výrazně nižší....

+9/−1
29.1.2017 6:42

M21a86r88e58k 90H17r82u52b45y 6227892291198

Z benzinovych felicii nejde zdaleka tolik rakovinotvornych PMx jako z modernich dieselu.

+2/0
29.1.2017 23:52

J78i64ř74í 68H96l73i23s66n63i90k78o73v67s62k79ý 9773651732411

To jsem zvědav, jak dlouho budou tady lidé obhajovat kancerogenní diesely. Dokonce i lžikoncern uznal, že diesely asi nejsou perspektivní.

I když to tu dával, zde je graf limitů NOx v USA v čase, který ukazuje, proč diesely v USA to měly velmi těžké. A v Japonsku podobně.

http://transportpolicy.net/index.php?title=File:Ldv_emissions_graph_-_diesel.png

+4/−1
29.1.2017 0:48

K96a58r26e46l 55N19e87d38o38p41i71l 7458356409114

Obchodni valka s Nemeckem v plnem proudu. USA jsou proslula neekologicnosti a plytvanim. Cinknute diesely jsou jenom nepatrnym prispevkem k ekologicke zatezi usa.

+1/−1
28.1.2017 23:56

J41i45ř95í 85H43l45i30s33n29i17k24o89v38s36k14ý 9863701802911

To je tak těžké pochopit, že nějaký stát požaduje dodržování zákonů?

+5/0
29.1.2017 0:39

M70i92r42e19k 64G80a68j45e80r 5931276659480

Nedopil nepochopil. Cela afera neni o ekologicke zatezi, ale o limitech na emise SOx, ktere jsou pro zdravi cloveka velmi skodlive. Take treba nechcete nechat jen tak, kdyz budete mit v pitne vode nekolikrat vic olova nez povoluji normy.

0/0
29.1.2017 21:03

V72á35c26l82a90v 31H38r21a73d38i18l 3314648802601

stály těm německým hlupákům tyhle podvody za to ? vždyť na nich prodělali gatě ....

upravíme softík, optimalizujeme, z dýmající plečky uděláme bioauto a z kupců uděláme blbce - pohoda, klídek, tabáček -

+5/−1
28.1.2017 23:21

M33i50r70e90k 53G63a47j68e32r 5801256279960

Ti, kdo to zavinili, zatim moc neprodelali. Zalezi na dalsich soudech.

0/0
29.1.2017 2:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.