Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koupě ojetiny je stále loterie, polovina má technický problém

Téměř polovina tuzemských zákazníků se po koupi ojetého vozu potýkala s technickými problémy, na které nebyla prodávajícím předem upozorněna. Tři čtvrtiny reklamací skončily z pohledu zákazníka neúspěšně, vyplývá z aktuálního průzkumu Asociace obchodu ojetými automobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L33u19d79v85í20k 16G79a95j70d19o84š47í52k 2565333494682

Zamyslel se pan redaktor vůbec nad tím, proč se vlastně lidé zbavují ojetých aut?

+2/0
2.2.2017 23:29

R57o48b88e12r10t 61H95o52m12o19l14k14a 2100212442921

Ono dneska sehnat nové auto bez všemožných elektronických fičur, ale zároveň takové aby to mělo něco, co se dá nazvat motorem (ne 1.0 HTP) a nevypadalo to jak z hračkářství, to není sranda. Když si vezmu své požadavky na kombík pro rodinu, benzín alespoň 1.6l, minimum elektronického bordelu a čidel, dostanu se k tomu, že beru ojetinu. Vyhrál Focus r.v. 2004. Necelých 200k najeto, první majitel, podložený serviskou, 60 tisíc korun. Po roce a půl si nemůžu vůbec na nic stěžovat. Objel jsem několik aut na inzeráty, ne autobazary, vynechal podezřele levné kusy a spokojenost.

0/0
2.2.2017 13:57

P29ř62e49m34y91s97l 28H74r75o66m67a69d43a 2324516338141

Cena toho vašeho Focusu, když byl nový, byla cca 360 tisíc korun v plné výbavě. Počítám, že jste musel udělat minimálně rozvody. Pořád mi těch 60 tisíc přijde hodně peněz za 13 let staré auto. No zřejmě opravdu zákon nabídky a poptávky.

+1/0
2.2.2017 16:52

R91o11b44e17r79t 33H24o63m76o86l65k14a 2840362182631

Rozvody mě teprve čekají, ještě tak 10k. A těch 60k za auto v tomhle stavu je spíš zázrak, než hodně peněz.

0/0
2.2.2017 16:54

V13l86a28d97i97s58l29a23v 36B43u93r36y19š79e66k 1799102597284

tak to v bludu žijete, v roce 2004 stál fokus s motorem 1,6 benzín 76 kW v metalíze okolo 600 tisíc, jsem ho kupoval, bez aut. klimatizace, bez tempomatu, takové docela holátko, v roce 2007 už stál jen 400 tisíc

0/0
5.2.2017 19:01

M42a57r22e82k 26K20l38u31f40a 3198704804406

Naštěstí se nemusí ojeté auto kupovat jen v ČR. ;-)R^

0/0
2.2.2017 9:55

V60l78a28d64i15s15l50a43v 80B30u80r46y38š87e54k 1969292847144

naštěstí se nemusí ojeté auto kupovat vůbec

0/0
5.2.2017 19:02

P34e18t74e15r 90V14a11ň87u69š37a88n13i64k 4617636746392

Koupil sem z bazaru auto asi 2 mesice dozadu, na rozjezd, ford c-max 2006 65000kc, nalitano ma 300000 a zatim zadne problemy (a to sem ani nemenil olej/rozvody, nic, jen nove zimni gumy). Druhy majitel a serviska byla jen na nemecke strane. Ma drobne neduhy, nefunguje parkovaci senzory nebo zapalovac u ridice, ale v takovem veku je to normalni. Taky je trocha odreny ale bourany nebyl. Jezdi bez problemu.

0/0
2.2.2017 9:43

P60ř11e74m94y18s83l 60H36r41o46m86a32d83a 2334206348661

tak ať slouží déle než dva měsíce, za ty peníze :-/

0/0
2.2.2017 16:54

P56e32t85e73r 37V60a13ň26u80š15a91n27i25k 4837746226242

tak jen proto ze ma 300k je hned na odpis?8-o

0/0
2.2.2017 17:07

P45ř28e20m18y25s33l 23H77r59o67m24a65d85a 2134776788971

hned ne, až tak za rok za dva ;-)

0/0
2.2.2017 20:04

P14e40t88e64r 33V50a70ň78u37š77a67n19i25k 4617216196682

jo a to je presne duvod proc sem ho koupil, za dva roky se rozjezdim a koupim nove auto (asi taky forda, sem spokojen)

0/0
2.2.2017 21:16

J87i91ř23í 57S40c97h71w94a76c92h 8888594948126

no nevím, jaké lhůty jsou tam na ty rozvody a kdy byly dělaný, ale pokud už mají "prošlou lhůtu", tak k fatálnímu potkání se pístů s ventily může klidně nastat třeba příští týden....;-)

0/0
15.2.2017 20:13

J24o47s27e78f 44K33r58a21l 3777493394877

Příběhy lidí, kteří naletěli autobazaru uvedeného v závěru článku, najdete na webu vasestiznosti.cz Praxe ukazuje, že to není jen o stočení tachometru, ale o tom, že lze lidi šikovně manipulovat od vstupu po odchod z podniku, nastrčí jakoukoliv nevýhodnou smlouvu (o nákupu naleštěného vraku), kterou podepíší. Dost lidí kupuje ojeté auta bez finančního polštáře na opravy, pak je smutné číst příběhy lidí,kdy jdou ještě následně do nevýhodných spotřebitelských půjček, v lepším případě s autem nikam nevyjedou a ́možná šetří na opravy.....

0/0
1.2.2017 21:15
Foto

M54a54r67e43k 15C12e56r26n24y 5848656507

No a proc ne, kdyz to nikdo nekontroluje...

0/0
1.2.2017 21:07

V73l41a26d69i55m56í80r 28R42e75t52t71i97n81g76e85r 5195756245735

Proč si myslíte, že Vám v bazaru někdo prodá kvalitní vůz někomu cizímu? Vy by jste to udělali? Kvalitní vůz, kterého se chce někdo zbavit skončí v rodině, u známého nebo nejpozději v rodině bazarníka či v jeho okruhu známých. A kromě toho, bazarník má živnost a musí vydělávat a toho docílí tak, že Vám nějakou plečku prodá jako "voňavku". Čím lépe se mu to povede, tím víc vydělá.

0/0
1.2.2017 21:04

P27e52t53r 26Č37e43r86m86á13k 9778865399800

Tak není bazar jako bazar, a ojetina jako ojetina. Ojetá auta se prodávají i u dealerů, svoje "bazary" mají i některé leasingovky atd., takže koupit kvalitní ojetina se jistě dá i mimo okruh rodiny a nebo známých, ale samozřejmě to bývá vykoupeno vyšší cenou kompenzující tu vyšší kvalitu. Pokud někdo chodí někam k "bazarníkům" ala monte carlo, tak pak samozřejmě nepomůže ani svědcená voda...

0/0
1.2.2017 22:31

J75a15k12u17b 88S65t30a67š20e54k 4777119943454

Nemám nejmenší pochyby o tom, že bazary montekarlo jsou naprosto reálná věc. Úplně v tom vidím, jak se zneužívá faktu, že spousta lidí autům nerozumí a nechá si nakukat naprosto neuvěřitelné věci.

0/0
1.2.2017 23:27

J33a34k70u16b 48S69t90a32š31e87k 4987419223684

Svoje auto bych klidně prodal komukoliv, kdo by byl ochoten zaplatit moji cenu... což nikdo nezaplatí – i když je autínek v naprostém cajku a jezdí jako drak a má spoustu nových vyměněných součástí, tak je trochu odřený, mírně pomačkaný a má nalítáno skoro 300K. A za pár šupů ho tedy v žádném případě neprodám – prostě doslouží, dokud se úplně nerozpadne.

0/0
1.2.2017 23:36

M93a25r63t88i23n 89V31a75n74ě77k 6301203932159

Co to je autínek???

To je jak na mimibazaru....

0/0
2.2.2017 17:26

K16a96r74e25l 41M96a63z61a41č 3707483696899

Jelikož jsou starší auta moje hobby, můžu říci, že se dají sehnat velmi slušné kousky už od 30 tisíc, ale taky pasti za 180 000.

Je jasné, že každá ojetina žádá své, je třeba hledat, nekupovat staré diesely, když najedu 10 ročně, zaměřit se na vybrané původně drahé vozy (střední třída a luxusnější auta bývají kvalitnější - záleží na modelu - odlišné náklady a ceny dílů má Mercedes a BMW!) a mě se osvědčilo kupovat na inzeráty v SRN nebo v Rakousku (cca 6 aut za 8 let).

+1/0
1.2.2017 20:57

T53o83m24á17š 56V52e60r73n94e89r 1885874147235

Poraďte ojeté auto do 30 000 pro začínajícího řidiče díky za odpověď.

0/0
2.2.2017 14:25

P56e59t91e85r 37V75a84ň25u33š22a83n10i24k 4157426826922

zalezi co chcete, ja sem potreboval neco vetsiho (jsem objemny) takze sem sahl po fordech

0/0
2.2.2017 14:36

K49a53r10e77l 91M59a70z72a66č 3427413216169

Nissan Primera P11 1.6i, jestli chcete zdůvodnění, napište nějaký kontakt.

0/0
2.2.2017 20:11

P84ř36e36m82y16s11l 49H83r20o92m14a37d59a 2114336568381

Tak 13 let je průměrné stáří ojetin a 176 000 je průměrná prodejní cena. To souhlasí s tím co jsem tu nedávno psal, v našich autobazarech je naprostý nedostatek kvalitních ojetin. Když si k ceně ojetého auta ještě připočítáte těch 50 tisíc na servis, tak už je úplně nesmyslné jít do takového rizika. Pokud projde chystaná novela, tak navíc pokud dnes koupíte auto se stočeným tachometrem a STK to v pozdějších letech zjistí, tak vám pošle auto k sešrotování bez náhrady.

0/−2
1.2.2017 20:25

P54e41t21r 96H49o44r13á45k 1649983319234

Ojetina je buď drahá, nebo stočená. Takže mi z toho vychází nové auto. Olítaná plečka je snad jen pro někoho, komu stojí auto pořád u baráku, nebo v garáži.

0/0
1.2.2017 20:19

P70a42v53e14l 27Z36a56j72í40č98e40k 8434180396590

no ale kdyz ja chci atmosferickou V8 :) a alespon 220kw... a pres mio za novou pokud to jeste vyrabej se mi davat nechce jsou to vyhozene penize vzhledem k tomu jaky cenovy sesup to ma. Takze casem si poridim novejsi srt 6,4 z bazaru a tim asi koncim :)

0/0
1.2.2017 20:48

P95e49t42r 58Č46e25r38m86á10k 9108195459910

To tak ale není. Nemusí být jen levné nebo drahé, mraky ojetin jsou i za ten střed kdy cena odpovídá kvalitě a potenciálnímu riziku investic. Nové auto může být pak nesmysl stejně jako to staré, vždy je to konkrétním příkladu. Kdo na nové auto požadovaných parametrů má, tak si jej zpravidla koupí, ten kdo nemá si holt raději koupí lehce či více ojeté, avšak stále se bude jednat o auto splňující ty parametry a bude tak mít pro toho konkrétního uživatele větší přidanou hodnotu než nové auto ve stejné hodnotě, které ty parametry splňovat nebude.

0/0
1.2.2017 22:43

J32a47k50u11b 28S70t49a60š59e33k 4427749753824

Mně vychází bazar jako celkem cajk – u levného auta za 50K, u něhož počítám s okamžitou investicí 20K ... a mám super přibližovadlo. Nedají se s tím balit ženské ani oslňovat sousedi/zákazníci, ale plní to funkci přepravovadla, a o to mi jde především. Nová auta mě neberou vůbec – předražené leštěnky, které velmi rychle ztrácí hodnotu... a prodejci si u nich vymýšlejí ofuky typu „prodloužené záruky“ alias „my vám prodáme nové auto... a vy nám hezky dalších např. 7 let plaťte ještě za to, že ho můžete používat – tj. placené garanční prohlídky.

0/0
1.2.2017 23:34

T96o55m10á76š 87Z19e83m17a95n 3325508834965

U ojetin platí "hlavně ať je levný - zbyde na opravy". A na opravy si nechat tak 50% částky.

On se toho auta předchozí majitel nezbavolal bezdůvodně..

+1/0
1.2.2017 19:06
Foto

R41o54m53a14n 17K89o64z49e92l 4587396243474

Tak je dobré ojetiny rozlišovat, felicia za 20 tisíc nikoho nezrujnuje, kdežto 15leté Audi za 50 tisíc se už může prodražit.

V mém okolí se třeba strýc zbavil zachovalého auta proto, že ze zdravotních důvodů potřeboval auto s posilovačem řízení, jiný zas dal auto pryč proto, že už zkrátka chtěl lepší, ne proto, že by se to staré kazilo.

0/0
1.2.2017 19:46

P88ř98e46m26y98s82l 70H42r41o41m98a32d30a 2354176258501

felicia už jen na veterána, pokud ji někdo udržoval, jinak už končí na přední nosníky.

0/0
1.2.2017 20:20
Foto

R28o59m44a72n 17K15o15z28e34l 4837216433134

Vím o lidech, co si nechali felicie za 11 - 15 tisíc vyvařit, protože se to prý oplatí, motor vydrží statisíce a opravy a díly jsou velmi levné.

+1/0
1.2.2017 20:23

P95ř69e62m50y30s84l 70H79r32o66m22a64d10a 2224536818861

Pokud to udělali včas, než se to rozjelo, tak to ano. Jenže tito lidé nebudou své felicie prodávat. Takové auto je poklad, který nikdo neocení. Bude to za malé náklady jezdit třeba ještě 10 let. Většina felícií je však zanedbaná.

+1/0
1.2.2017 20:30
Foto

R64o56m34a52n 40K79o79z74e81l 4927406963744

Tak dnes jsou také vyhledáváné první Fabie 1,4 MPI, které mají motor na stejné bázi jako felicie a na rozdíl od nich nekorodují. Tátovi sehnal opravář fabii, u které je jisté, že není stočená - 360 tisíc km.

0/0
1.2.2017 20:34

K98a58r97e37l 45N39e69d79o15p31i53l 7708946919314

Mohu na vuz uvolnit az 50 tisic korun. Mam ovsem lidske pravo na to, aby bylo v technicky bezvadnem stavu a jezdilo fajn dalsich 20 let.

0/−3
1.2.2017 18:26

T17o16m91á61š 46L47u29d64v19í60k 1650897814742

Pokud člověk dodrží všechny rady které jsou po tisíce omílané na internetu tak to většinou dopadá dobře. Nepoučitelní mají loterie celý život.

0/−1
1.2.2017 17:41

P47e91t40r 82N57ě67m63e65c 4720763240227

Klidně si dovedu představit, že by byly všem přístupné protokoly z stk na základě zadání VIN vozidla. Nebyly by vidět jen nacionále provozovatele (či toho,kdo to na stk přistavil). Rázem by bylo vidět,jaké závady auto mělo a jak vypadal průběh najetých kilometrů. A rázem by se i přišlo na to, že někdo stočil tachometr.

0/−1
1.2.2017 16:20

P16e58t34r 79Č80e44r86m58á66k 9748105779590

Tak oni přístupné jsou (byť třeba ne úplně veřejně, ale třeba cebie z nich normálně čerpá), ale zas tak moc si od toho neslibujte - údaj o stavu km je pouze informativní protože si s ním majitel může legálně nakládat jak chce, a závady které se řeší na STK toho moc o skryté vadě za x let neřeknou...

0/0
1.2.2017 16:26

M37a79r93e88k 76M78a48l86ý 1142678391230

Jo. A pak se klidně stane, že AAA vám prodají auto se stočeným tacho i s certifikátem od Cebia. Není to tak dávno, co tu tento případ byl :-)

+1/0
1.2.2017 17:23

T87o47m34á67š 50L43u24d47v34í40k 1700397384782

To bylo hodně vtipné. Já jsem se koukal na stránky áček jak to teda inzerují a po deseti minutách marného hledání mi došlo že se to stalo v roce 2013.

0/0
1.2.2017 17:34

M30a13r33e18k 72M90a61l32ý 1302868681760

Ano, je to už starší případ:

http://ekonomika.idnes.cz/aaa-auto-lhalo-o-najetych-kilometrech-potvrdil-nejvyssi-spravni-soud-129-/ekoakcie.aspx?c=A170124_153231_ekoakcie_suj

Jen jsem chtěl říct, že "certifikát" od Cebia je k ničemu.

0/0
1.2.2017 17:39

T94o97m74á34š 12L90u93d65v92í96k 1610897254402

Úplně k ničemu to není ale neplatil bych za to.

0/0
1.2.2017 17:43

A85n40t35o95n19í63n 60S96v57o45b63o95d93a 3484613649262

Když Cebia nedá 5 hvězd, tak to auto smrdí :-)

0/0
1.2.2017 21:36

P46e97t73r 47Č26e71r98m38á78k 9448725849330

No to se pochopitelně stane klidně, protože právě údaje z STK nejsou nijak směrodatné.

0/0
1.2.2017 17:41

R50o42b91e41r15t 31M96a33t76u14l26a 8977499386705

To by mě opravdu zajímalo jaké závady myslíte? Prasklá žárovka asi nikoho nezajímá a jestli byl měněný např. startér z toho vážne nezjistíte;-D

+1/0
1.2.2017 17:13

T15o95m55á14š 37Z79e24m91a51n 3925688674355

Na STK se toho o závažných vadách moc nezjití..

0/0
1.2.2017 19:04

F67i39l29i86p 21S34t94ř31í13z62e43k 1390676925696

kupuji snad použitý, tak počítám s možnými závadami.

+6/−1
1.2.2017 14:46

A92n57t49o75n43í38n 32S82e88b67e57r52a 7353498500489

Já si vyberu vždy takové kde žádné závady nehrozí. Jinak bych to nechtěl.

0/0
1.2.2017 16:28

P45e62t71r65a 47J84a38n85á25k43o49v11á 2427210736699

Autobazary by měly ručit za funkčnost aut alespoň po nějakou dobu od koupě...

0/0
1.2.2017 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.