Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koupě ojetiny je stále loterie, polovina má technický problém

Téměř polovina tuzemských zákazníků se po koupi ojetého vozu potýkala s technickými problémy, na které nebyla prodávajícím předem upozorněna. Tři čtvrtiny reklamací skončily z pohledu zákazníka neúspěšně, vyplývá z aktuálního průzkumu Asociace obchodu ojetými automobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L66u25d29v34í78k 13G33a19j88d49o39š80í86k 2175103174512

Zamyslel se pan redaktor vůbec nad tím, proč se vlastně lidé zbavují ojetých aut?

+2/0
2.2.2017 23:29

R15o56b29e39r80t 69H19o67m67o88l59k71a 2350642892171

Ono dneska sehnat nové auto bez všemožných elektronických fičur, ale zároveň takové aby to mělo něco, co se dá nazvat motorem (ne 1.0 HTP) a nevypadalo to jak z hračkářství, to není sranda. Když si vezmu své požadavky na kombík pro rodinu, benzín alespoň 1.6l, minimum elektronického bordelu a čidel, dostanu se k tomu, že beru ojetinu. Vyhrál Focus r.v. 2004. Necelých 200k najeto, první majitel, podložený serviskou, 60 tisíc korun. Po roce a půl si nemůžu vůbec na nic stěžovat. Objel jsem několik aut na inzeráty, ne autobazary, vynechal podezřele levné kusy a spokojenost.

0/0
2.2.2017 13:57

P41ř59e59m44y56s66l 25H41r64o15m91a52d84a 2934926618681

Cena toho vašeho Focusu, když byl nový, byla cca 360 tisíc korun v plné výbavě. Počítám, že jste musel udělat minimálně rozvody. Pořád mi těch 60 tisíc přijde hodně peněz za 13 let staré auto. No zřejmě opravdu zákon nabídky a poptávky.

+1/0
2.2.2017 16:52

R15o20b72e89r31t 85H55o19m66o21l24k72a 2470622832491

Rozvody mě teprve čekají, ještě tak 10k. A těch 60k za auto v tomhle stavu je spíš zázrak, než hodně peněz.

0/0
2.2.2017 16:54

V72l54a56d50i71s93l48a40v 87B74u74r76y66š82e72k 1949962127294

tak to v bludu žijete, v roce 2004 stál fokus s motorem 1,6 benzín 76 kW v metalíze okolo 600 tisíc, jsem ho kupoval, bez aut. klimatizace, bez tempomatu, takové docela holátko, v roce 2007 už stál jen 400 tisíc

0/0
5.2.2017 19:01

M54a26r27e19k 73K14l35u89f54a 3118674264516

Naštěstí se nemusí ojeté auto kupovat jen v ČR. ;-)R^

0/0
2.2.2017 9:55

V18l13a21d48i45s21l96a21v 70B41u11r56y20š77e51k 1839482287744

naštěstí se nemusí ojeté auto kupovat vůbec

0/0
5.2.2017 19:02

P45e43t38e32r 55V44a82ň45u46š14a92n39i29k 4577336686622

Koupil sem z bazaru auto asi 2 mesice dozadu, na rozjezd, ford c-max 2006 65000kc, nalitano ma 300000 a zatim zadne problemy (a to sem ani nemenil olej/rozvody, nic, jen nove zimni gumy). Druhy majitel a serviska byla jen na nemecke strane. Ma drobne neduhy, nefunguje parkovaci senzory nebo zapalovac u ridice, ale v takovem veku je to normalni. Taky je trocha odreny ale bourany nebyl. Jezdi bez problemu.

0/0
2.2.2017 9:43

P70ř33e59m85y14s18l 82H84r25o61m62a36d82a 2154166818921

tak ať slouží déle než dva měsíce, za ty peníze :-/

0/0
2.2.2017 16:54

P80e18t78e80r 65V14a61ň74u60š16a77n11i81k 4987866186882

tak jen proto ze ma 300k je hned na odpis?8-o

0/0
2.2.2017 17:07

P22ř25e68m87y40s34l 55H47r39o81m29a19d62a 2974866578361

hned ne, až tak za rok za dva ;-)

0/0
2.2.2017 20:04

P75e24t89e81r 15V29a96ň21u53š12a15n82i43k 4627756276932

jo a to je presne duvod proc sem ho koupil, za dva roky se rozjezdim a koupim nove auto (asi taky forda, sem spokojen)

0/0
2.2.2017 21:16

J92i90ř22í 14S50c83h32w42a35c31h 8418644968176

no nevím, jaké lhůty jsou tam na ty rozvody a kdy byly dělaný, ale pokud už mají "prošlou lhůtu", tak k fatálnímu potkání se pístů s ventily může klidně nastat třeba příští týden....;-)

0/0
15.2.2017 20:13

J89o53s55e33f 71K28r17a17l 3947703764857

Příběhy lidí, kteří naletěli autobazaru uvedeného v závěru článku, najdete na webu vasestiznosti.cz Praxe ukazuje, že to není jen o stočení tachometru, ale o tom, že lze lidi šikovně manipulovat od vstupu po odchod z podniku, nastrčí jakoukoliv nevýhodnou smlouvu (o nákupu naleštěného vraku), kterou podepíší. Dost lidí kupuje ojeté auta bez finančního polštáře na opravy, pak je smutné číst příběhy lidí,kdy jdou ještě následně do nevýhodných spotřebitelských půjček, v lepším případě s autem nikam nevyjedou a ́možná šetří na opravy.....

0/0
1.2.2017 21:15
Foto

M32a49r63e94k 29C52e91r68n15y 5958446317

No a proc ne, kdyz to nikdo nekontroluje...

0/0
1.2.2017 21:07

V35l40a66d48i78m97í64r 55R56e93t24t38i87n38g14e97r 5865846945505

Proč si myslíte, že Vám v bazaru někdo prodá kvalitní vůz někomu cizímu? Vy by jste to udělali? Kvalitní vůz, kterého se chce někdo zbavit skončí v rodině, u známého nebo nejpozději v rodině bazarníka či v jeho okruhu známých. A kromě toho, bazarník má živnost a musí vydělávat a toho docílí tak, že Vám nějakou plečku prodá jako "voňavku". Čím lépe se mu to povede, tím víc vydělá.

0/0
1.2.2017 21:04

P37e63t61r 82Č77e40r11m87á71k 9388125939180

Tak není bazar jako bazar, a ojetina jako ojetina. Ojetá auta se prodávají i u dealerů, svoje "bazary" mají i některé leasingovky atd., takže koupit kvalitní ojetina se jistě dá i mimo okruh rodiny a nebo známých, ale samozřejmě to bývá vykoupeno vyšší cenou kompenzující tu vyšší kvalitu. Pokud někdo chodí někam k "bazarníkům" ala monte carlo, tak pak samozřejmě nepomůže ani svědcená voda...

0/0
1.2.2017 22:31

J33a97k41u60b 67S38t96a16š31e39k 4377349343174

Nemám nejmenší pochyby o tom, že bazary montekarlo jsou naprosto reálná věc. Úplně v tom vidím, jak se zneužívá faktu, že spousta lidí autům nerozumí a nechá si nakukat naprosto neuvěřitelné věci.

0/0
1.2.2017 23:27

J90a48k92u81b 30S11t92a93š70e77k 4837699483954

Svoje auto bych klidně prodal komukoliv, kdo by byl ochoten zaplatit moji cenu... což nikdo nezaplatí – i když je autínek v naprostém cajku a jezdí jako drak a má spoustu nových vyměněných součástí, tak je trochu odřený, mírně pomačkaný a má nalítáno skoro 300K. A za pár šupů ho tedy v žádném případě neprodám – prostě doslouží, dokud se úplně nerozpadne.

0/0
1.2.2017 23:36

M75a82r27t91i30n 29V63a40n71ě47k 6281553962449

Co to je autínek???

To je jak na mimibazaru....

0/0
2.2.2017 17:26

K16a33r33e57l 52M32a19z49a78č 3557803926259

Jelikož jsou starší auta moje hobby, můžu říci, že se dají sehnat velmi slušné kousky už od 30 tisíc, ale taky pasti za 180 000.

Je jasné, že každá ojetina žádá své, je třeba hledat, nekupovat staré diesely, když najedu 10 ročně, zaměřit se na vybrané původně drahé vozy (střední třída a luxusnější auta bývají kvalitnější - záleží na modelu - odlišné náklady a ceny dílů má Mercedes a BMW!) a mě se osvědčilo kupovat na inzeráty v SRN nebo v Rakousku (cca 6 aut za 8 let).

+1/0
1.2.2017 20:57

T39o36m62á76š 96V89e10r39n47e21r 1455144157525

Poraďte ojeté auto do 30 000 pro začínajícího řidiče díky za odpověď.

0/0
2.2.2017 14:25

P60e75t55e62r 74V13a57ň87u47š53a35n26i25k 4857366146712

zalezi co chcete, ja sem potreboval neco vetsiho (jsem objemny) takze sem sahl po fordech

0/0
2.2.2017 14:36

K20a37r14e33l 13M18a69z31a64č 3967153676219

Nissan Primera P11 1.6i, jestli chcete zdůvodnění, napište nějaký kontakt.

0/0
2.2.2017 20:11

P87ř53e47m78y58s72l 32H91r16o88m66a51d88a 2194516798741

Tak 13 let je průměrné stáří ojetin a 176 000 je průměrná prodejní cena. To souhlasí s tím co jsem tu nedávno psal, v našich autobazarech je naprostý nedostatek kvalitních ojetin. Když si k ceně ojetého auta ještě připočítáte těch 50 tisíc na servis, tak už je úplně nesmyslné jít do takového rizika. Pokud projde chystaná novela, tak navíc pokud dnes koupíte auto se stočeným tachometrem a STK to v pozdějších letech zjistí, tak vám pošle auto k sešrotování bez náhrady.

0/−2
1.2.2017 20:25

P23e12t42r 49H34o75r10á28k 1569663859414

Ojetina je buď drahá, nebo stočená. Takže mi z toho vychází nové auto. Olítaná plečka je snad jen pro někoho, komu stojí auto pořád u baráku, nebo v garáži.

0/0
1.2.2017 20:19

P19a16v52e29l 35Z64a80j77í45č37e63k 8804780146470

no ale kdyz ja chci atmosferickou V8 :) a alespon 220kw... a pres mio za novou pokud to jeste vyrabej se mi davat nechce jsou to vyhozene penize vzhledem k tomu jaky cenovy sesup to ma. Takze casem si poridim novejsi srt 6,4 z bazaru a tim asi koncim :)

0/0
1.2.2017 20:48

P47e81t23r 98Č28e50r89m82á12k 9348715639770

To tak ale není. Nemusí být jen levné nebo drahé, mraky ojetin jsou i za ten střed kdy cena odpovídá kvalitě a potenciálnímu riziku investic. Nové auto může být pak nesmysl stejně jako to staré, vždy je to konkrétním příkladu. Kdo na nové auto požadovaných parametrů má, tak si jej zpravidla koupí, ten kdo nemá si holt raději koupí lehce či více ojeté, avšak stále se bude jednat o auto splňující ty parametry a bude tak mít pro toho konkrétního uživatele větší přidanou hodnotu než nové auto ve stejné hodnotě, které ty parametry splňovat nebude.

0/0
1.2.2017 22:43

J47a59k12u15b 46S60t96a82š23e32k 4637539693124

Mně vychází bazar jako celkem cajk – u levného auta za 50K, u něhož počítám s okamžitou investicí 20K ... a mám super přibližovadlo. Nedají se s tím balit ženské ani oslňovat sousedi/zákazníci, ale plní to funkci přepravovadla, a o to mi jde především. Nová auta mě neberou vůbec – předražené leštěnky, které velmi rychle ztrácí hodnotu... a prodejci si u nich vymýšlejí ofuky typu „prodloužené záruky“ alias „my vám prodáme nové auto... a vy nám hezky dalších např. 7 let plaťte ještě za to, že ho můžete používat – tj. placené garanční prohlídky.

0/0
1.2.2017 23:34

T38o85m48á61š 69Z29e37m61a46n 3425678664905

U ojetin platí "hlavně ať je levný - zbyde na opravy". A na opravy si nechat tak 50% částky.

On se toho auta předchozí majitel nezbavolal bezdůvodně..

+1/0
1.2.2017 19:06
Foto

R28o32m50a93n 63K11o13z40e84l 4347576443284

Tak je dobré ojetiny rozlišovat, felicia za 20 tisíc nikoho nezrujnuje, kdežto 15leté Audi za 50 tisíc se už může prodražit.

V mém okolí se třeba strýc zbavil zachovalého auta proto, že ze zdravotních důvodů potřeboval auto s posilovačem řízení, jiný zas dal auto pryč proto, že už zkrátka chtěl lepší, ne proto, že by se to staré kazilo.

0/0
1.2.2017 19:46

P16ř64e33m59y59s55l 58H48r61o95m62a72d11a 2434496848231

felicia už jen na veterána, pokud ji někdo udržoval, jinak už končí na přední nosníky.

0/0
1.2.2017 20:20
Foto

R68o47m78a68n 77K60o72z37e10l 4517656713524

Vím o lidech, co si nechali felicie za 11 - 15 tisíc vyvařit, protože se to prý oplatí, motor vydrží statisíce a opravy a díly jsou velmi levné.

+1/0
1.2.2017 20:23

P60ř89e26m51y22s72l 38H86r81o21m18a52d66a 2354866318611

Pokud to udělali včas, než se to rozjelo, tak to ano. Jenže tito lidé nebudou své felicie prodávat. Takové auto je poklad, který nikdo neocení. Bude to za malé náklady jezdit třeba ještě 10 let. Většina felícií je však zanedbaná.

+1/0
1.2.2017 20:30
Foto

R62o54m71a65n 20K64o58z38e14l 4607326593134

Tak dnes jsou také vyhledáváné první Fabie 1,4 MPI, které mají motor na stejné bázi jako felicie a na rozdíl od nich nekorodují. Tátovi sehnal opravář fabii, u které je jisté, že není stočená - 360 tisíc km.

0/0
1.2.2017 20:34

K91a76r18e45l 72N55e59d30o76p56i35l 7858356709264

Mohu na vuz uvolnit az 50 tisic korun. Mam ovsem lidske pravo na to, aby bylo v technicky bezvadnem stavu a jezdilo fajn dalsich 20 let.

0/−3
1.2.2017 18:26

T21o34m84á15š 47L84u12d26v80í94k 1790607914832

Pokud člověk dodrží všechny rady které jsou po tisíce omílané na internetu tak to většinou dopadá dobře. Nepoučitelní mají loterie celý život.

0/−1
1.2.2017 17:41

P68e76t64r 32N17ě25m75e58c 4890243740127

Klidně si dovedu představit, že by byly všem přístupné protokoly z stk na základě zadání VIN vozidla. Nebyly by vidět jen nacionále provozovatele (či toho,kdo to na stk přistavil). Rázem by bylo vidět,jaké závady auto mělo a jak vypadal průběh najetých kilometrů. A rázem by se i přišlo na to, že někdo stočil tachometr.

0/−1
1.2.2017 16:20

P45e85t96r 45Č78e83r93m42á27k 9788745269210

Tak oni přístupné jsou (byť třeba ne úplně veřejně, ale třeba cebie z nich normálně čerpá), ale zas tak moc si od toho neslibujte - údaj o stavu km je pouze informativní protože si s ním majitel může legálně nakládat jak chce, a závady které se řeší na STK toho moc o skryté vadě za x let neřeknou...

0/0
1.2.2017 16:26

M28a89r59e37k 49M91a94l66ý 1462188791700

Jo. A pak se klidně stane, že AAA vám prodají auto se stočeným tacho i s certifikátem od Cebia. Není to tak dávno, co tu tento případ byl :-)

+1/0
1.2.2017 17:23

T63o28m54á50š 61L44u70d40v45í48k 1260297444252

To bylo hodně vtipné. Já jsem se koukal na stránky áček jak to teda inzerují a po deseti minutách marného hledání mi došlo že se to stalo v roce 2013.

0/0
1.2.2017 17:34

M94a66r59e66k 88M12a47l20ý 1882358251310

Ano, je to už starší případ:

http://ekonomika.idnes.cz/aaa-auto-lhalo-o-najetych-kilometrech-potvrdil-nejvyssi-spravni-soud-129-/ekoakcie.aspx?c=A170124_153231_ekoakcie_suj

Jen jsem chtěl říct, že "certifikát" od Cebia je k ničemu.

0/0
1.2.2017 17:39

T49o31m79á44š 98L77u27d74v25í65k 1490907644442

Úplně k ničemu to není ale neplatil bych za to.

0/0
1.2.2017 17:43

A13n85t75o78n73í40n 92S34v96o37b17o79d28a 3764323529392

Když Cebia nedá 5 hvězd, tak to auto smrdí :-)

0/0
1.2.2017 21:36

P28e34t40r 94Č48e59r10m49á47k 9118695109390

No to se pochopitelně stane klidně, protože právě údaje z STK nejsou nijak směrodatné.

0/0
1.2.2017 17:41

R27o67b11e54r97t 61M43a19t61u84l38a 8247349516365

To by mě opravdu zajímalo jaké závady myslíte? Prasklá žárovka asi nikoho nezajímá a jestli byl měněný např. startér z toho vážne nezjistíte;-D

+1/0
1.2.2017 17:13

T28o58m49á51š 71Z35e30m66a33n 3495638354755

Na STK se toho o závažných vadách moc nezjití..

0/0
1.2.2017 19:04

F38i35l38i32p 34S67t20ř49í77z73e78k 1700186295666

kupuji snad použitý, tak počítám s možnými závadami.

+6/−1
1.2.2017 14:46

A49n12t79o24n18í72n 30S88e61b27e37r13a 7953108760159

Já si vyberu vždy takové kde žádné závady nehrozí. Jinak bych to nechtěl.

0/0
1.2.2017 16:28

P43e36t67r79a 36J55a15n89á66k40o86v50á 2847700806639

Autobazary by měly ručit za funkčnost aut alespoň po nějakou dobu od koupě...

0/0
1.2.2017 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.