Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koupě ojetiny je stále loterie, polovina má technický problém

Téměř polovina tuzemských zákazníků se po koupi ojetého vozu potýkala s technickými problémy, na které nebyla prodávajícím předem upozorněna. Tři čtvrtiny reklamací skončily z pohledu zákazníka neúspěšně, vyplývá z aktuálního průzkumu Asociace obchodu ojetými automobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L92u23d41v86í63k 82G42a44j47d66o49š54í91k 2735863334172

Zamyslel se pan redaktor vůbec nad tím, proč se vlastně lidé zbavují ojetých aut?

+2/0
2.2.2017 23:29

R87o63b63e32r89t 39H74o94m87o51l26k95a 2930682492331

Ono dneska sehnat nové auto bez všemožných elektronických fičur, ale zároveň takové aby to mělo něco, co se dá nazvat motorem (ne 1.0 HTP) a nevypadalo to jak z hračkářství, to není sranda. Když si vezmu své požadavky na kombík pro rodinu, benzín alespoň 1.6l, minimum elektronického bordelu a čidel, dostanu se k tomu, že beru ojetinu. Vyhrál Focus r.v. 2004. Necelých 200k najeto, první majitel, podložený serviskou, 60 tisíc korun. Po roce a půl si nemůžu vůbec na nic stěžovat. Objel jsem několik aut na inzeráty, ne autobazary, vynechal podezřele levné kusy a spokojenost.

0/0
2.2.2017 13:57

P54ř88e27m57y54s86l 13H49r55o61m72a15d51a 2224556578331

Cena toho vašeho Focusu, když byl nový, byla cca 360 tisíc korun v plné výbavě. Počítám, že jste musel udělat minimálně rozvody. Pořád mi těch 60 tisíc přijde hodně peněz za 13 let staré auto. No zřejmě opravdu zákon nabídky a poptávky.

+1/0
2.2.2017 16:52

R60o21b60e70r51t 14H70o24m90o69l23k92a 2210912762321

Rozvody mě teprve čekají, ještě tak 10k. A těch 60k za auto v tomhle stavu je spíš zázrak, než hodně peněz.

0/0
2.2.2017 16:54

V96l46a86d83i82s60l35a89v 57B80u77r83y26š71e36k 1399642347524

tak to v bludu žijete, v roce 2004 stál fokus s motorem 1,6 benzín 76 kW v metalíze okolo 600 tisíc, jsem ho kupoval, bez aut. klimatizace, bez tempomatu, takové docela holátko, v roce 2007 už stál jen 400 tisíc

0/0
5.2.2017 19:01

M63a77r18e63k 29K13l63u43f93a 3368274584246

Naštěstí se nemusí ojeté auto kupovat jen v ČR. ;-)R^

0/0
2.2.2017 9:55

V85l31a67d60i29s66l74a79v 43B76u54r78y76š41e59k 1669262597254

naštěstí se nemusí ojeté auto kupovat vůbec

0/0
5.2.2017 19:02

P12e38t56e28r 42V13a91ň56u65š12a21n14i36k 4237276636582

Koupil sem z bazaru auto asi 2 mesice dozadu, na rozjezd, ford c-max 2006 65000kc, nalitano ma 300000 a zatim zadne problemy (a to sem ani nemenil olej/rozvody, nic, jen nove zimni gumy). Druhy majitel a serviska byla jen na nemecke strane. Ma drobne neduhy, nefunguje parkovaci senzory nebo zapalovac u ridice, ale v takovem veku je to normalni. Taky je trocha odreny ale bourany nebyl. Jezdi bez problemu.

0/0
2.2.2017 9:43

P95ř56e95m87y79s72l 86H46r58o95m13a53d48a 2404646788981

tak ať slouží déle než dva měsíce, za ty peníze :-/

0/0
2.2.2017 16:54

P26e21t92e73r 12V57a18ň62u48š66a25n22i94k 4827306446702

tak jen proto ze ma 300k je hned na odpis?8-o

0/0
2.2.2017 17:07

P86ř53e71m78y53s41l 53H73r92o71m37a77d65a 2854106208611

hned ne, až tak za rok za dva ;-)

0/0
2.2.2017 20:04

P20e68t55e95r 57V88a79ň74u83š89a65n11i86k 4197586806692

jo a to je presne duvod proc sem ho koupil, za dva roky se rozjezdim a koupim nove auto (asi taky forda, sem spokojen)

0/0
2.2.2017 21:16

J86i32ř34í 35S32c49h65w95a45c71h 8188514868556

no nevím, jaké lhůty jsou tam na ty rozvody a kdy byly dělaný, ale pokud už mají "prošlou lhůtu", tak k fatálnímu potkání se pístů s ventily může klidně nastat třeba příští týden....;-)

0/0
15.2.2017 20:13

J56o66s97e35f 40K64r95a12l 3627163774657

Příběhy lidí, kteří naletěli autobazaru uvedeného v závěru článku, najdete na webu vasestiznosti.cz Praxe ukazuje, že to není jen o stočení tachometru, ale o tom, že lze lidi šikovně manipulovat od vstupu po odchod z podniku, nastrčí jakoukoliv nevýhodnou smlouvu (o nákupu naleštěného vraku), kterou podepíší. Dost lidí kupuje ojeté auta bez finančního polštáře na opravy, pak je smutné číst příběhy lidí,kdy jdou ještě následně do nevýhodných spotřebitelských půjček, v lepším případě s autem nikam nevyjedou a ́možná šetří na opravy.....

0/0
1.2.2017 21:15
Foto

M32a93r91e33k 83C14e52r40n63y 5608536647

No a proc ne, kdyz to nikdo nekontroluje...

0/0
1.2.2017 21:07

V96l47a53d69i42m32í17r 84R64e34t45t90i17n95g74e91r 5305106395425

Proč si myslíte, že Vám v bazaru někdo prodá kvalitní vůz někomu cizímu? Vy by jste to udělali? Kvalitní vůz, kterého se chce někdo zbavit skončí v rodině, u známého nebo nejpozději v rodině bazarníka či v jeho okruhu známých. A kromě toho, bazarník má živnost a musí vydělávat a toho docílí tak, že Vám nějakou plečku prodá jako "voňavku". Čím lépe se mu to povede, tím víc vydělá.

0/0
1.2.2017 21:04

P97e64t60r 52Č15e17r57m96á31k 9808595299540

Tak není bazar jako bazar, a ojetina jako ojetina. Ojetá auta se prodávají i u dealerů, svoje "bazary" mají i některé leasingovky atd., takže koupit kvalitní ojetina se jistě dá i mimo okruh rodiny a nebo známých, ale samozřejmě to bývá vykoupeno vyšší cenou kompenzující tu vyšší kvalitu. Pokud někdo chodí někam k "bazarníkům" ala monte carlo, tak pak samozřejmě nepomůže ani svědcená voda...

0/0
1.2.2017 22:31

J64a97k41u87b 26S97t80a41š74e24k 4977279413634

Nemám nejmenší pochyby o tom, že bazary montekarlo jsou naprosto reálná věc. Úplně v tom vidím, jak se zneužívá faktu, že spousta lidí autům nerozumí a nechá si nakukat naprosto neuvěřitelné věci.

0/0
1.2.2017 23:27

J14a22k97u64b 94S91t22a69š88e89k 4557489613724

Svoje auto bych klidně prodal komukoliv, kdo by byl ochoten zaplatit moji cenu... což nikdo nezaplatí – i když je autínek v naprostém cajku a jezdí jako drak a má spoustu nových vyměněných součástí, tak je trochu odřený, mírně pomačkaný a má nalítáno skoro 300K. A za pár šupů ho tedy v žádném případě neprodám – prostě doslouží, dokud se úplně nerozpadne.

0/0
1.2.2017 23:36

M87a40r98t36i13n 13V90a96n93ě59k 6551843412259

Co to je autínek???

To je jak na mimibazaru....

0/0
2.2.2017 17:26

K65a11r56e39l 17M51a61z14a19č 3217693396979

Jelikož jsou starší auta moje hobby, můžu říci, že se dají sehnat velmi slušné kousky už od 30 tisíc, ale taky pasti za 180 000.

Je jasné, že každá ojetina žádá své, je třeba hledat, nekupovat staré diesely, když najedu 10 ročně, zaměřit se na vybrané původně drahé vozy (střední třída a luxusnější auta bývají kvalitnější - záleží na modelu - odlišné náklady a ceny dílů má Mercedes a BMW!) a mě se osvědčilo kupovat na inzeráty v SRN nebo v Rakousku (cca 6 aut za 8 let).

+1/0
1.2.2017 20:57

T26o46m67á98š 84V97e53r37n71e33r 1105334817175

Poraďte ojeté auto do 30 000 pro začínajícího řidiče díky za odpověď.

0/0
2.2.2017 14:25

P28e80t82e97r 93V45a81ň62u46š37a50n38i49k 4137576426822

zalezi co chcete, ja sem potreboval neco vetsiho (jsem objemny) takze sem sahl po fordech

0/0
2.2.2017 14:36

K89a44r13e15l 98M49a31z83a61č 3407903836929

Nissan Primera P11 1.6i, jestli chcete zdůvodnění, napište nějaký kontakt.

0/0
2.2.2017 20:11

P38ř58e34m52y66s68l 37H58r32o11m56a86d95a 2644506528251

Tak 13 let je průměrné stáří ojetin a 176 000 je průměrná prodejní cena. To souhlasí s tím co jsem tu nedávno psal, v našich autobazarech je naprostý nedostatek kvalitních ojetin. Když si k ceně ojetého auta ještě připočítáte těch 50 tisíc na servis, tak už je úplně nesmyslné jít do takového rizika. Pokud projde chystaná novela, tak navíc pokud dnes koupíte auto se stočeným tachometrem a STK to v pozdějších letech zjistí, tak vám pošle auto k sešrotování bez náhrady.

0/−2
1.2.2017 20:25

P63e91t67r 27H11o83r59á33k 1659503909244

Ojetina je buď drahá, nebo stočená. Takže mi z toho vychází nové auto. Olítaná plečka je snad jen pro někoho, komu stojí auto pořád u baráku, nebo v garáži.

0/0
1.2.2017 20:19

P10a16v33e37l 92Z70a80j11í90č79e56k 8844940926790

no ale kdyz ja chci atmosferickou V8 :) a alespon 220kw... a pres mio za novou pokud to jeste vyrabej se mi davat nechce jsou to vyhozene penize vzhledem k tomu jaky cenovy sesup to ma. Takze casem si poridim novejsi srt 6,4 z bazaru a tim asi koncim :)

0/0
1.2.2017 20:48

P61e61t83r 84Č38e25r43m39á17k 9338695729170

To tak ale není. Nemusí být jen levné nebo drahé, mraky ojetin jsou i za ten střed kdy cena odpovídá kvalitě a potenciálnímu riziku investic. Nové auto může být pak nesmysl stejně jako to staré, vždy je to konkrétním příkladu. Kdo na nové auto požadovaných parametrů má, tak si jej zpravidla koupí, ten kdo nemá si holt raději koupí lehce či více ojeté, avšak stále se bude jednat o auto splňující ty parametry a bude tak mít pro toho konkrétního uživatele větší přidanou hodnotu než nové auto ve stejné hodnotě, které ty parametry splňovat nebude.

0/0
1.2.2017 22:43

J42a38k65u62b 13S30t38a40š75e85k 4157839933674

Mně vychází bazar jako celkem cajk – u levného auta za 50K, u něhož počítám s okamžitou investicí 20K ... a mám super přibližovadlo. Nedají se s tím balit ženské ani oslňovat sousedi/zákazníci, ale plní to funkci přepravovadla, a o to mi jde především. Nová auta mě neberou vůbec – předražené leštěnky, které velmi rychle ztrácí hodnotu... a prodejci si u nich vymýšlejí ofuky typu „prodloužené záruky“ alias „my vám prodáme nové auto... a vy nám hezky dalších např. 7 let plaťte ještě za to, že ho můžete používat – tj. placené garanční prohlídky.

0/0
1.2.2017 23:34

T29o69m22á16š 65Z27e97m31a18n 3315218824895

U ojetin platí "hlavně ať je levný - zbyde na opravy". A na opravy si nechat tak 50% částky.

On se toho auta předchozí majitel nezbavolal bezdůvodně..

+1/0
1.2.2017 19:06
Foto

R40o43m25a94n 64K14o28z96e69l 4507266193184

Tak je dobré ojetiny rozlišovat, felicia za 20 tisíc nikoho nezrujnuje, kdežto 15leté Audi za 50 tisíc se už může prodražit.

V mém okolí se třeba strýc zbavil zachovalého auta proto, že ze zdravotních důvodů potřeboval auto s posilovačem řízení, jiný zas dal auto pryč proto, že už zkrátka chtěl lepší, ne proto, že by se to staré kazilo.

0/0
1.2.2017 19:46

P87ř94e67m92y63s24l 26H19r77o22m19a12d60a 2504956598481

felicia už jen na veterána, pokud ji někdo udržoval, jinak už končí na přední nosníky.

0/0
1.2.2017 20:20
Foto

R34o28m87a35n 73K36o56z88e44l 4437776583204

Vím o lidech, co si nechali felicie za 11 - 15 tisíc vyvařit, protože se to prý oplatí, motor vydrží statisíce a opravy a díly jsou velmi levné.

+1/0
1.2.2017 20:23

P81ř27e48m71y62s82l 14H97r53o98m72a86d78a 2924296448251

Pokud to udělali včas, než se to rozjelo, tak to ano. Jenže tito lidé nebudou své felicie prodávat. Takové auto je poklad, který nikdo neocení. Bude to za malé náklady jezdit třeba ještě 10 let. Většina felícií je však zanedbaná.

+1/0
1.2.2017 20:30
Foto

R78o98m19a44n 76K88o61z29e52l 4617886443534

Tak dnes jsou také vyhledáváné první Fabie 1,4 MPI, které mají motor na stejné bázi jako felicie a na rozdíl od nich nekorodují. Tátovi sehnal opravář fabii, u které je jisté, že není stočená - 360 tisíc km.

0/0
1.2.2017 20:34

K42a97r70e15l 58N35e96d62o95p96i86l 7608556359684

Mohu na vuz uvolnit az 50 tisic korun. Mam ovsem lidske pravo na to, aby bylo v technicky bezvadnem stavu a jezdilo fajn dalsich 20 let.

0/−3
1.2.2017 18:26

T90o57m56á56š 78L10u66d87v96í89k 1380657584372

Pokud člověk dodrží všechny rady které jsou po tisíce omílané na internetu tak to většinou dopadá dobře. Nepoučitelní mají loterie celý život.

0/−1
1.2.2017 17:41

P19e49t16r 37N48ě49m47e88c 4260953310577

Klidně si dovedu představit, že by byly všem přístupné protokoly z stk na základě zadání VIN vozidla. Nebyly by vidět jen nacionále provozovatele (či toho,kdo to na stk přistavil). Rázem by bylo vidět,jaké závady auto mělo a jak vypadal průběh najetých kilometrů. A rázem by se i přišlo na to, že někdo stočil tachometr.

0/−1
1.2.2017 16:20

P64e33t73r 50Č52e28r42m14á50k 9518945119460

Tak oni přístupné jsou (byť třeba ne úplně veřejně, ale třeba cebie z nich normálně čerpá), ale zas tak moc si od toho neslibujte - údaj o stavu km je pouze informativní protože si s ním majitel může legálně nakládat jak chce, a závady které se řeší na STK toho moc o skryté vadě za x let neřeknou...

0/0
1.2.2017 16:26

M62a14r42e21k 77M49a84l90ý 1342578561480

Jo. A pak se klidně stane, že AAA vám prodají auto se stočeným tacho i s certifikátem od Cebia. Není to tak dávno, co tu tento případ byl :-)

+1/0
1.2.2017 17:23

T71o38m39á46š 43L92u33d82v38í57k 1470557914492

To bylo hodně vtipné. Já jsem se koukal na stránky áček jak to teda inzerují a po deseti minutách marného hledání mi došlo že se to stalo v roce 2013.

0/0
1.2.2017 17:34

M85a70r56e89k 55M45a72l25ý 1702108611960

Ano, je to už starší případ:

http://ekonomika.idnes.cz/aaa-auto-lhalo-o-najetych-kilometrech-potvrdil-nejvyssi-spravni-soud-129-/ekoakcie.aspx?c=A170124_153231_ekoakcie_suj

Jen jsem chtěl říct, že "certifikát" od Cebia je k ničemu.

0/0
1.2.2017 17:39

T91o47m73á18š 91L94u43d13v19í35k 1180317214932

Úplně k ničemu to není ale neplatil bych za to.

0/0
1.2.2017 17:43

A56n55t54o22n27í71n 63S86v92o48b28o18d86a 3564863739452

Když Cebia nedá 5 hvězd, tak to auto smrdí :-)

0/0
1.2.2017 21:36

P90e71t34r 10Č38e48r34m47á22k 9468695379910

No to se pochopitelně stane klidně, protože právě údaje z STK nejsou nijak směrodatné.

0/0
1.2.2017 17:41

R23o11b44e42r28t 10M60a82t16u22l78a 8837609266315

To by mě opravdu zajímalo jaké závady myslíte? Prasklá žárovka asi nikoho nezajímá a jestli byl měněný např. startér z toho vážne nezjistíte;-D

+1/0
1.2.2017 17:13

T28o58m52á40š 83Z34e79m81a85n 3565448184835

Na STK se toho o závažných vadách moc nezjití..

0/0
1.2.2017 19:04

F84i35l58i62p 51S59t30ř27í56z13e50k 1730946615396

kupuji snad použitý, tak počítám s možnými závadami.

+6/−1
1.2.2017 14:46

A54n13t81o78n94í93n 62S86e65b87e50r45a 7783928600579

Já si vyberu vždy takové kde žádné závady nehrozí. Jinak bych to nechtěl.

0/0
1.2.2017 16:28

P92e51t97r41a 56J91a61n36á56k75o56v33á 2967230846799

Autobazary by měly ručit za funkčnost aut alespoň po nějakou dobu od koupě...

0/0
1.2.2017 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.