Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

L37u94d56v39í14k 33G70a22j66d49o40š48í15k 2855863464292

V článku si autor odporuje sám sobě.

Nejprve doporučuje ředit a pak sám přichází s odpařováním alkoholu a namrzáním kapaliny na skle.

Pane Dvořáku, čím více kapalinu naředíte, tím více vám bude na skle namrzat, protože ta trocha lihu se rychle odpaří a na okně zbyde ta vaše voda, která jednoduše zmrzne.

Abyste tento efekt eliminoval, je třeba používat kapalinu, která mrzne při několikanásobně nižší teplotě, než jaká je v daném okamžiku venku.

Typicky při -7 °C venku požívat kapalinu do - 20 °C. To jest ve většině případů neředěnou.

A jestli to žere auto? Problém nebude asi v kapalině, ale spíš v odolnosti auta.

+41/−2
doporučit
7.2.2017 2:07

J62a90r69d66a 15S81o88k53o19l 1416238511741

Největší prasečina výrobců jsou umělohmotné světlomety. Kvůli ušetření pár korun se po pár letech oslňují v protisměru tisíce řidičů.Rv

+25/0
doporučit
7.2.2017 7:47

M52i30l40e24n95a 20N58o47v75a97n97s69k92a 4502187949389

Klasika - strašení, strašení a strašení, na samém konci rada, co si koupit a úplně nenápadné upozornění minipísmem nevýrazné barvy pod článkem, že článek je reklama. Horst Fuchs po idnesácku.

+30/−1
doporučit
7.2.2017 7:10

J79a27n 51M38o10t74ů34r77e31k 7230672841949

"Pětilitrové balení originální směsi do ostřikovačů od BMW stojí 540 korun." ;-D;-D

+24/0
doporučit
7.2.2017 6:35

P90a57v69e90l 95N19o18v90á89k 2755877802862

Kupuji jen do -40° C, neboť ty vodičky do -20°, -30° C, co by v ČR měli bohatě stačit, namrzají i jen v -5° C za jízdy.

Před měsícem tu byl článek, že je třeba kupovat kapalinu do větších mrazů právě kvůli tomu, že při jízdě je vždy větší "zima", a najednou už ne? :-D

+22/0
doporučit
7.2.2017 9:20

Z92d70e96n21ě41k 79D57u79f60e94k 2104454518

Pane redaktore, čím víc ředíte tím je horší účinnost jak letních, tak těch zimních směsí. A jestliže v noci je -12°C tak prostě -20°C či -40°C kapalinu a neředěnou. Auta rozhodně víc rozežírá sůl než směs do ostřikovačů.

+22/0
doporučit
7.2.2017 8:21

T55o15m45á73š 95K89u61c80h16a49ř 3987111538971

Ředit? Ale oni už to výrobci naředili víc než dost. :-) Nejčatěji v marketech prodávaná směs označená -19°C dělá za jízdy na skle kaši už při -5°C. Trošku použitelná je ta -25°C, ale to už ji právě nelze ředit. No a ty na nižší teploty se téměř nekupují, protože stejně jako u salámů rozhoduje u většiny kupujících cena.

Mimochodem, letos se mi to stalo poprvé, že ,místo lihu je tam něco jiného, takže místo aby to pak v kabině vonělo, to hnusně hořce smrdí. :-/ Jako dnes se vším, člověk musí na botě pět minut poátrat po označení, jestli je kožená, nebo je to jen plastová atrapa, no a teď už si musím i hlídat, že v kapalině je líh a ne nejaký humus.

+20/0
doporučit
7.2.2017 1:23

J86a47n 89K50o62n56v23a81l62i80n20k81a 5870361241405

No, je pravda, že narušují povrch plastových krytů světel, ty pak matní a "slepnou". Jiný vliv na auto jsem za celou svou řidičskou kariéru nezaznamenal. Chce to nekupovat ty nejlevnější břečky.

Škoda, že už se nedělají skleněné kryty světel. Ty byly perfektní. Naposledy jsem je měl na Fiestě z r. 94 - i po deseti letech byly naprosto ok. Ne každý pokrok znamená posun kupředu.

+18/0
doporučit
7.2.2017 6:58
Foto

J61i69ř54í 54K63r12á54k25o78r97a 9299153

Tak proto. Já si říkal, že to auto jede nějak šejdrem, co jsem mu dolil. Ono je prostě jenom ožralé.

+16/0
doporučit
7.2.2017 9:23

J85a30k96u20b 86F80e70i42f70a54r 7469879376739

Auto rozhodně víc ničí odletující posypový materiál a sůl.

Nevím proč bych měl ředit kapalinu, aby mi pak zmrzla a byla nahouby

Článek o ničemRv

+15/0
doporučit
7.2.2017 9:40

P52e64t63r 24Č12e35r66v75e87n39ý 3556971442845

Takže hlavní sdělení článku je, že máme ředit směs do ostřikovačů, protože ředěná stačí, je vyvráceno těsně před jeho koncem tím, že se dozvíme, že i neředěná kapalina může na sklech přimrzat.

+14/0
doporučit
7.2.2017 8:52

V92í73t71ě64z37s17l95a41v 82S98c93h16m65i80t68t 5170329669263

Líh ožírá nejen lidi, ale i auta:-)

+14/0
doporučit
7.2.2017 6:54

J89a59n 88B60a64r95t92u48š19k42a 7666631881463

Kdy si výrobci a "machři od motonovin" přiznají, že světlomety "slepnou" ne jen kvůli ostřikovačům, ale tím, že jejich umělá hmota je neustále obrušována materiálem odletujícím od aut před vámi i protijedoucích. Hlot sebetvrdši umělá hmota se nevyrovná odolnosti skla ( i když i to také "zmatovatělo", ale určitě po delší době.:-P

+13/0
doporučit
7.2.2017 9:43

M85i48r95o81s80l59a30v 77B20u80ř63i29č 1959688841

Standardne smes do odstrikovace koupena na benzince -20°C zamrza uz pri 12°C. Ted je vzdy merim refraktometrem a vychazi mi ze i tyto smesi urcene do -20°C jsou naredeny cca na -11°C

+11/0
doporučit
7.2.2017 12:22

P17a79v16e88l 81S53e34n13f22t 1168682446685

zlatý reflektory se sklem, co bylo tam jen na sponkách,,,nové sklo na Audi za 400 a čiré i po 20 ti letech

+11/0
doporučit
7.2.2017 0:29

D85a98l26i45b15o68r 79M41a72t34y51á16š 1946226497178

Řídit ožralé auto není nic příjemného.

Hlavně se to pak blbě vysvětluje: "Já nic, pane příslušníku, to auto."

+10/0
doporučit
7.2.2017 7:38

Z96d44e10n34ě62k 11I61v59á74n17e91k 4603455820756

Autor je pravděpodobně student střední školy s věkem pod 18 let, zarytý cyklista nebo uživatel MHD jinak si tento článek nedokáži vysvětlit, jo ještě bych se zeptal jestli se nejmenuje Pat nebo Mat..

+10/0
doporučit
7.2.2017 6:47

P22a25v61e90l 20K64ř28í24ž 8367881530449

Ožírají auto? To myslíte opravdu vážně?

+10/0
doporučit
7.2.2017 0:07

L55u64d82ě85k 41N84o95v25ý 2711689203151

No, je třeba taky myslet na to, že kapalina do -20°C nemusí za jízdy fungovat už když je třeba -15°C. Ten rychlý proud vzduchu totiž posouvá tu hranici trochu jinam. Dokud nemáte sklo vyhřáté, tak si můžete použitím ostřikovačů způsobit dočasné zaslepení čelního skla za jízdy, což není zrovna bezpečné. Takové šetřílky člověk občas potká. Ano, v nádržce to nezamrzne, ale ostříknou krátce po té, co vyjeli a bílá tma..

+9/0
doporučit
7.2.2017 8:19

J83a46n 65M69o97t75ů29r95e88k 7580382891439

Doteď jsem to nevěděl a žádný problém jsem nezaznamenal, ani jsem o žádném u nikoho neslyšel.... a proto v této nevědomosti bych rád nadále zůstal, jinak bych se asi musel z toho života zbláznit, co všechno je "nebezpečné a škodí" :-)

+8/0
doporučit
7.2.2017 6:38

J31a38n 52J77e30n72i44c 1194664167944

Chápu to správně, že nám tu někdo otevřeně říká, že některé nemrznoucí směsi jsou toxické, tedy riziková pro naše zdraví?

Když už nám naše vláda říká, co můžeme a co nemůžeme, tak proč nezakáže tyto věci? Nebo je lihová lobby tak silná, že jed nejed, hlavně, že se to prodává? Co více škodí, kouření čistého tabáku nebo toxické nemrznoucí směsi? Btw jsem nekuřák...

+9/−1
doporučit
7.2.2017 10:23

R90i30c60h74a48r66d 13T53o15m55e16č73e98k 7586265596691

Dozvídáme se, že zimní směs často zamrzá na čelním skle od ostřikovačů a proto ji doporučují ředit vodou. Rada nad zlato !!

+7/0
doporučit
8.2.2017 8:20

T56o54m96a35s 92C51e20n56e53k 6477514940743

Je potřeba namazat čelní sklo sádlem. Pak nenamrzne.

+7/0
doporučit
7.2.2017 10:06

J95i26ř40í 69V78a76c25e53k 9568318546845

Problém je v tom, že běžné zimní směsi do -20°C dost často namrzají na skle už při teplotách kolem -4°C. Přál bych autorovi použít takovou jeho hezky naředěnou směs na dálnici ve 130 km/h pří -8°C ;-D

+6/0
doporučit
7.2.2017 11:23

D83a86n24i64e52l 29S14o23b74o61t21a 9189694976780

Napřed ředit, pak neředit, pan Dvořák se nemůže rozhodnout. Jakmile vidím, že článek psal on, těším se na nějakou perličku, jako když doporučoval v zimě parkovat nad kanálem, že stoupající pára zahřeje auto.

+5/0
doporučit
7.2.2017 9:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.