Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: 20 let crashtestů ukazuje obrovský pokrok v bezpečnosti aut

Před 20 lety zveřejnila nezávislá evropská organizace sdružující laboratoře testující bezpečnost aut první výsledky standardizovaných crashtestů EuroNCAP. Metodika se mnohokrát upravovala, ale i tak dokážou být výsledky dobrým vodítkem ke srovnání jednotlivých aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a75n 40K20r33o72u33p96a 7422673406473

Dřív jsem na crashtesty hodně dal, i ve firmě byla snaha aby nakoupená služební auta byla dokazatelně co nejbezpečnější.Ve chvíli kdy jsme se spřáhli s jedním dovozcem paliva a stali jsme se platinum partnerem jeho odběratelů jsme to přestali řešit a před třemi roky přišla porada - estetika, evropská auta, ovladatelnost, pohodlnost a nebo jednoduše bezpečnost ? Vyhrála druhá možnost a tak jsme hledali auto které by bylo "americky" bezpečné a přitom použitelné na našich silnicích.Nepřekvapivě vyhrál Ford a Chevrolet a jejich tamní distribuce která bohužel do ČR a vůbec do Evropy funguje jen velmi omezeně.Dnes našinci jezdí několika auty těchto značek a zatím se nám to vyplatilo když před rokem kolega na Slovensku schytal čelně kamion na meziměstě bez svodidel a jeho největší problém byl rozbitý mobil.Docela mě mrzí, že je tak těžké se k takovým autům dostat a i by mě zajímala analýza trhu jestli si Amíci myslí, že se to tu nechytí a proto sem nejdou nebo je v tom něco jinýho.Každý si takové žrouty benzinu/nafty nemůže dovolit ,ale za ty prachy mi to přijde lepší než naše rádoby SUV a další estetické blbiny které by ten slovenský kamion rozmetal na kousky...

0/0
6.2.2017 19:31

J55i72ř80í 50S85c88h55w70a68c12h 8138164808146

aha, schytal čelně kamion a jen rozbitej mobil? Tak to jel každý z nich tak maximálně 30 nebo ho chytil jen částečně a roztočil, takže auto absorbovalo jen zlomek toho "čelního nárazu" a zbytek byl eliminován třením při té rotaci.

Opravdu čelní náraz při rychlosti cca 80-90km hod s kamionem, který bez problémů přetlačí i ameriku do rychlosti v opačném směru trhá vnitřnosti a to nejen u mobilů....

A zrovna jedna moderní amerika prodávaná v Evropě při australsko-evropských testech výsledky nic moc....;-)

http://www.autoforum.cz/ostatni/ford-mustang-totalne-propadl-v-crash-testu-ma-dve-hvezdy-co-nova-volva/?utm_source=rss&utm_medium=direct&utm_campaign=rss

+8/0
6.2.2017 20:05

J26a81k88u38b 58S68e41k17e88r74a 6446320756225

Vesmes Ameriky jsou auta s velkym A. Bezpecnost neznam, ale zbytek parada. Prostor, vybavy, motory. Jejich standard je pro evropana nepochopitelny....

Ale ty ceny jsou odpovidajici autum :-)

0/0
6.2.2017 21:28

K80a97r76e48l 47H41o32r87á81k 2768479783673

Všechna auta která neprojdou testem na čelní náraz s 20procentním překryvem by mělo být zakázáno prodávat a automobilky by měly mít povinnost je od zákazníků vykoupit, protože jede o obcházení nárazových testů.

0/−7
6.2.2017 17:57

M60i60c35h16a37l 16V27e90s28e79l59ý 1783129

Co tím chtěl básník říci? Jedna věc jsou homologační zkoušky a druhá věc je hodnocení pro spotřebitele a to je právě smysl NCAPů, nabídnout zájemci o koupi vozu hodnocení (nejen počet hvězd) a srovnání mezi různými značkami a modely. A co se Evropy týká, tak jak homologační tak ENCAP zkouška s přesazením (není to jediná zkouška) je s překrytím 40%. Takže o jakých 20% mluvíte? Jen pro zajímavost, homologční (autocertifikační) čelní zkouška v USA s přesazenou bariérou má taktéž překrytí 40% šířky vozu.

0/0
12.2.2017 21:33
Foto

J88a86r41o73m60í21r 54K32o93b55e31l14k38a 7424654841595

Mám SAXO, tak sem video reději neotevíral:-/

+7/0
6.2.2017 17:53

J11a56k81u31b 62S49e37k23e19r26a 6476160626175

No jo ale ridite auto, ktere musite umet ridit. Vzhledem k Vasi fotografii vite o cem pisu. A o tom to je! Ne sednout a nechat se rozmazlovat ;-D

0/0
6.2.2017 21:31

D57a68v86i62d 29R97y94c44h72e27t55s16k37ý 9406591160110

to je dobrá vražda na kolech, to ani nemá rám jestli si dobře pamatuju jenom kola nasazený do kastle

0/0
7.2.2017 14:36

M88a58r62t94i10n 77S54k17á64l78a 2348321964455

To video střihal nějakej šulin

+9/−1
6.2.2017 16:03

J16i55ř49í 67Š96l79e73m77r 7323392125612

To jo. Neni tam nic videt.

+2/0
6.2.2017 17:41

I46v57a44n 92M31i85n77á65ř 7412154737581

Crashtest je zkouška, o které by se v praxi .. určitě nikdo přesvědčovat nechtěl ! :-)

+1/0
6.2.2017 16:02

J94i72ř86í 83Z74ý90k39a 9659473931570

že je auto 20 let staré nemusí automaticky znamenat, že je nebezpečné www.youtube.com/watch?v=so2wJJPge88 ... to staré je konstrukčně cirka z roku 1990 (jde o "facelift" Volvo 850 na Volvo V70), tedy 27 let staré, resp. tento kus je maximálně z roku 2000.

+1/0
6.2.2017 15:56

M69i31r84o20s47l13a18v 83T83i72š69e75r 4929709174432

Tak video ukazuje jedno z aut, které je za dobu testů jedno z nejhorších s autem, které patří mezi nejlepší ve své třídě...je to pochopitelně děláno trochu na efekt..nicméně to nemění nic na tom, že se bezpečnost aut opravdu znatelně zvýšila.

+2/0
7.2.2017 9:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.