Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Harley, který si Steve McQueen nedolakoval: došla whisky a pak barva

Zubem času ohlodaný rudý veterán prošel sbírkou Steva McQueena, proslulého svou vášní pro vše, co se pohybuje na kolech. Nádherný stroj s úžasnou patinou je z každé strany jiný, z výroby ovšem takto nevyjel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M46i49r22o35s67l67a35v 31S63t87e49i54n30e79r 6718434423505

Já zažil podobný neúspěch, v r. 1967 jsem koupil rezavý a zanedbaný moped Stadion, zvaný "kozí dech". Tedy k Harleji jistě trochu odstup, místo 1000 ccm měl pouhých 48, ale také jel.

Harley měl tenkrát čtyřtakt SV, čili side ventils, takové motory staví pro sekačky na trávu dodnes Briggs & Stratton v USA. Výhodou bylo, že se ventily zdaleka ne tak opotřebovávaly, jako ty pozdější OHV nebo OHC, dnes běžné. Takže se dlouho obešly bez štelování, ale SV motory nesnášely vyšší otáčky, čili i výkonem nebyly zrovna nejsilnější.

Dvoutakt Stadiona ovšem měl výkon 1:10 toho Harleye, přes malý obsah válce měl na každou otáčku pracovní zdvih, Harley muset udělat jednu otáčku naprázdno, poté kompresi a zaplování, takže proti dvoutaktu poloviční počet pracovních zdvihů.

Stadiona jsem v létě 1967 rozebral, odrezik a vše nechal nastříkat vypalovacím kladívkovým lakem. Když jsem však vše chtěl sestavovat, v srpnu 1968, zachránili nás Rusové před kontrarevolucí a tak Stadion musel počkat.

Čeká dodnes, 1969 jsem se musel přesunout dále na západ, co z něj udělali synovci, ani netuším.

Život je plný zvratů, jednou dojde whisky, jindy přijdou dotěrní přátelé.

+4/0
13.2.2017 19:32

R23a39d64e54k 68D66o22l75e91ž46a21l 2719653500420

Výhoda SV je taky v tom, že se ventily nikdy nemůžou tzv. "potkat", jejich dráhy se nikdy nekříží s pístem. I když praskne rozvodový řetěz, tak se nic nestane. Jinak mají ale samé nevýhody.

Stadion měl ovšem taky tuhle výhodu. Jako dvoutakt pochopitelně ventily neměl vůbec.

+1/0
13.2.2017 23:42

R40a14d16e20k 55D87o50l94e95ž34a43l 2199593690160

No 350 TEHDEJŠÍCH dolarů. Ford model T stál v té době 590 dolarů. A jedno z prvních použitelných aut, Oldsmobile Curved Dash, stál v roce 1902 650 dolarů.

0/0
13.2.2017 15:07
Foto

M25i89r42o85s13l61a51v 34S72t29e87i55n95e68r 6808304563445

Lampa byla na karbid, to bylo jistě dodatečné zaměstnání pilota. Na karbid se tou pumpičkou stříkala postupně voda. Od té doby také rčení: "kape mu na karbid", karbid totiž hezky šuměl a někdy, když bylo té vody moc, vybouchl.

+5/0
13.2.2017 7:56

J48a20n 34K82i91s46z53a 6870941556943

Nádhera. Doporučuji i seriál z produkce HBO: Harley and the Davidsons

Kde i tento stroj uvidíte v akci...a nejen to.

ochutnávka

https://www.youtube.com/watch?v=sxlC-qKX_VY

R^

+3/0
13.2.2017 6:37

J97a60n 96K85i59s60z18a 6200231256683

a ke Stevu McQueenovi bych dodal, že ve filmu Velký útěk, z prostředí zajateckého tábora pro piloty za WWII, celou akci na motorce odjezdil sám. Včetně scén pro kaskadéry. Trval na tom a jeho účast ve filmu byla tím podmíněna z jeho stránky. R^

+7/0
13.2.2017 6:39
Foto

P20e26t59r 24P85r17o29c47h60á85z33k84a 3752776682704

Nádhera, skvělý veterán.R^

+6/0
13.2.2017 5:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.