Diskuze

Harley, který si Steve McQueen nedolakoval: došla whisky a pak barva

Zubem času ohlodaný rudý veterán prošel sbírkou Steva McQueena, proslulého svou vášní pro vše, co se pohybuje na kolech. Nádherný stroj s úžasnou patinou je z každé strany jiný, z výroby ovšem takto nevyjel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Já zažil podobný neúspěch, v r. 1967 jsem koupil rezavý a zanedbaný moped Stadion, zvaný "kozí dech". Tedy k Harleji jistě trochu odstup, místo 1000 ccm měl pouhých 48, ale také jel.

Harley měl tenkrát čtyřtakt SV, čili side ventils, takové motory staví pro sekačky na trávu dodnes Briggs & Stratton v USA. Výhodou bylo, že se ventily zdaleka ne tak opotřebovávaly, jako ty pozdější OHV nebo OHC, dnes běžné. Takže se dlouho obešly bez štelování, ale SV motory nesnášely vyšší otáčky, čili i výkonem nebyly zrovna nejsilnější.

Dvoutakt Stadiona ovšem měl výkon 1:10 toho Harleye, přes malý obsah válce měl na každou otáčku pracovní zdvih, Harley muset udělat jednu otáčku naprázdno, poté kompresi a zaplování, takže proti dvoutaktu poloviční počet pracovních zdvihů.

Stadiona jsem v létě 1967 rozebral, odrezik a vše nechal nastříkat vypalovacím kladívkovým lakem. Když jsem však vše chtěl sestavovat, v srpnu 1968, zachránili nás Rusové před kontrarevolucí a tak Stadion musel počkat.

Čeká dodnes, 1969 jsem se musel přesunout dále na západ, co z něj udělali synovci, ani netuším.

Život je plný zvratů, jednou dojde whisky, jindy přijdou dotěrní přátelé.

4 0
možnosti

Výhoda SV je taky v tom, že se ventily nikdy nemůžou tzv. "potkat", jejich dráhy se nikdy nekříží s pístem. I když praskne rozvodový řetěz, tak se nic nestane. Jinak mají ale samé nevýhody.

Stadion měl ovšem taky tuhle výhodu. Jako dvoutakt pochopitelně ventily neměl vůbec.

1 0
možnosti

No 350 TEHDEJŠÍCH dolarů. Ford model T stál v té době 590 dolarů. A jedno z prvních použitelných aut, Oldsmobile Curved Dash, stál v roce 1902 650 dolarů.

0 0
možnosti
Foto

Lampa byla na karbid, to bylo jistě dodatečné zaměstnání pilota. Na karbid se tou pumpičkou stříkala postupně voda. Od té doby také rčení: "kape mu na karbid", karbid totiž hezky šuměl a někdy, když bylo té vody moc, vybouchl.

5 0
možnosti

J43a38n 50K70i70s81z43a

13. 2. 2017 6:37

Nádhera. Doporučuji i seriál z produkce HBO: Harley and the Davidsons

Kde i tento stroj uvidíte v akci...a nejen to.

ochutnávka

https://www.youtube.com/watch?v=sxlC-qKX_VY

R^

3 0
možnosti

J67a74n 62K86i52s23z68a

13. 2. 2017 6:39

a ke Stevu McQueenovi bych dodal, že ve filmu Velký útěk, z prostředí zajateckého tábora pro piloty za WWII, celou akci na motorce odjezdil sám. Včetně scén pro kaskadéry. Trval na tom a jeho účast ve filmu byla tím podmíněna z jeho stránky. R^

7 0
možnosti
Foto

Nádhera, skvělý veterán.R^

6 0
možnosti