Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silničáři nejsou odtahovka, pomoc zapadlým autům mají zakázanou

Cesty zasypané sněhem a nezodpovědní řidiči komplikují práci silničářům. Auta bez sněhových řetězů často zapadnou a blokují dopravu. Přestože silničáři mají pomoc s vyproštěním vozu zakázanou, v nouzi pomáhají. Ale dobrá vůle se jim často vymstí. Mimo zdržení jdou totiž případné škody na jejich triko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B13ě40l55a 27H62o64r28á54k40o33v74á 1798912939750

To bylo křiku, když nikdo údajně nepomohl silničáři a nyní se ukáže, že samy nesmí pomáhat...

+1/0
9.2.2017 11:19

L84u34c62i89a30n 63P85a78p27a69z14i27a45n 5814877651755

Paranoidní je dnešní doba.

0/0
10.2.2017 15:31
Foto

P29a76t44r82i56k 42C77h55r43z 4428549942929

Holinky nebo hodinky. V tom prvním případě šlo o pomoc zraněnému, kde má každý ze zákona povinnost. V článku se mluví o odtahu vozidel.

Nebo jinak - když uvidím v příkopu havarované auto, měl bych se přesvědčit, zda v něm není někdo zraněný a případně mu pomoci (vyprostit se, zavolat sanitku,.... Ale už není mojí povinností tahat to auto z příkopu. Pokud auto poškodím při vyprošťování zraněného, nejsem povinen škodu hradit, pokud ho poškodím při vytahování, může již vůči mně být uplatňován nárok na náhradu škody.

+3/0
11.2.2017 6:13

M56i13c83h57a17l 84B90a98š93t33a 6264610375574

Pokud budou cestáři dělat svojí práci pořádně, není důvod zapadnout. A pak mne ale vůbec nezajímá kolik jich je, kolik mají techniky atd. Přísnost na obě strany, je-li libo.

+2/−6
8.2.2017 18:45

M57a46r81e72k 51H67r98u60b25y 6597912381908

Rozhodne by pomohla nejaka osobni odpovednost dispeceru, ale jedna se o soucast statni spravy, takze to vidim dost blede :-/

0/0
8.2.2017 20:31

M83i44c85h30a41l 83B34a23š11t43a 6864740135734

Tak. Je to o slušnosti a profesionalitě. A když vidím chování třeba Český Počty při doručování, tak si nedělám iluze o obdobných stádních spolcích a způsobu jejich uvažování ...

0/0
9.2.2017 5:29

M75a35r52t27i31n 28V84y29s18k61o69c12i37l 3932958865330

Dalsi kdo si mysli, ze za vichrice je silnicar povinen prave a prioritne tu jeho trasu udrzovat cistou?

+4/0
8.2.2017 20:55

M64i77c92h16a63l 18B12a84š76t13a 6444560125944

Další, kdo si myslí, že za zapadnutí si může řidič výhradně sám a nechť si tedy počká na Santa Klause ? Byť kolem jede slušně vybavený stroj ? Jste nepochopil podstatu ...

+1/−5
9.2.2017 5:36

M97a48r92t32i35n 71V41y70s19k16o64c36i34l 3592398565390

Nepochopil, jelikoz tam pisete kraviny. Kdyz zapadnete v lete, jelikoz kolem vas jede nadmer, take silnicari zanedbali svou praci? Plati premisa ,,Pokud budou cestari delat svoji praci poradne, neni duvod zapadnout", ne? Pokud nekde projede sypac, prohrne cestu, nasoli/nasype a za pet minut diky vichrici neni videt ani cesta, ani fakt, ze tam projel, neznamena to proste, ze nedela svoji praci poradne. Jinak kdyz se podivate nize do diskuze, tak naopak hodnotim kohokoli, kdo je ochotny pomoct pozitivne. Ale to ve vasem vykriku do tmy reseno nebylo, tak nevim proc v reakci na nej vytahujete vybavena auta :-)

+6/−1
9.2.2017 10:31

M26i24c20h31a95l 19B67a22š26t50a 6424530255494

Tak teď se už ale musím fakt smát ;-D Sorry, ale o to tady přece vůbec nejde ...

0/−1
9.2.2017 15:32

M72a16r65t71i62n 43V70y70s24k90o93c68i85l 3512378825510

Vy jste zacal ,,Pokud budou cestari delat svoji praci poradne, neni duvod zapadnout.". Tedy pokud jste to myslel jinak, jsem se chytl zrovna blbe casti prispevku, kterou jste nedomyslel. To je mozne. Ja trvam na tom, ze ta sporna veta je nesmysl, ktery jsem Vam par argumenty snad objasnil.

+3/0
10.2.2017 7:24

M54i30c73h27a41l 90B72a11š38t34a 6204180315984

Aha. Pán je asi učitel nebo tak něco. Máte naprostou pravdu. Ta věta je nesmysl, je to nadsázka, která má zvýraznit druhej nesmysl - nechat někoho trčet v závěji, jen proto, že to nemám v popisu práce. Souhlasíte ? I s tím, že ta druhá věta je nesmysl ??

0/0
10.2.2017 10:34

M27a93r65t90i29n 67V86y75s22k67o55c98i28l 3372378335260

Pan neni ucitel. Dokonce ani silnicar.

Ano, souhlasim, jak jsem jiz psal i nize - pokud vidim cloveka v nouzi (i pojem nouze mi nekdo opravoval), tak mi prijde hulvatske mu nepomoci. Pokud nekdo nabidne pomoc a ja ji neodmitnu a pritom mi ve snaze pomoci zpusobi skodu, prijde mi hulvatske chtit ji po nem zaplatit. Ja z vaseho uvodniho prispevku pochopil (bohuzel takove lidi potkavam), ze ocekavate, ze kdykoli v zime nekam jedete, ma tam byt videt maximalne mokry, idealne rovnou vysuseny asfalt, jinak se "silnicari flakaji a co sakra delaji, kdyz JAAA potrebuju/chci nekam jet". Tedy pokud jste to tak nemyslel, omlouvam se :-)

0/0
10.2.2017 11:08

M84i42c97h86a32l 51B32a40š24t92a 6704340185604

Ok. :-) Sem to asi trochu překombinoval, ta skrytá nadsázka byla moc skrytá ...

0/0
10.2.2017 21:43

D61a91v91i75d 73R30y59c17h25e63t78s18k15ý 9706411710440

Parazitující byrokracie radši nechá někoho x hodin ve sněhu než aby se zabývala nějakým rozbitým sklem po prasklém laně. "To né Venco, s tim by byla práce"... Vyrazit...

+1/0
8.2.2017 17:11

J73i15ř18í 34E74r33b21e94n 1523434606157

A pokud by tím prasklým lanem byl někdo zraněn, tak je řidič sypače povinen počkat na místě na vyšetření nehody policií, protože jinak by ho právník toho zapadlého šoféra roznesl na kopytech za "ujetí od nehody"...

0/0
10.2.2017 14:16

M74a26r51e13k 16H92r17u36b61y 6627122651778

Vetsinu problemu maji na svedomi tiraci s pristupem - pojedu dokud muzu, a kdyz zapadnu, prioritne me vytahnou, protoze prekazim.:-P

Takze opet chybi praxe bezna v zahranici - pri vyskytu snezeni kamiony okamzite odstavit.:-/

0/−2
8.2.2017 16:46

M27a43r18t23i45n 60V97y51s57k95o28c98i35l 3862678805800

Odstavit? A kam? To by mne totiz dooost zajimalo. Vzdyt ani kvuli povinnym prestavkam, nedejboze pri zakazu jizdy NA neni kolikrat kde zastavit.

+5/0
8.2.2017 17:13

M31a85r98e11k 49H47r36u15b97y 6767342451828

Ale vzdycky nakonec nekde zastavi, ne? ;-)

V tomhle pripade by stacilo odstavit na krajnici, hlavne aby (jako obvykle) neucpali vsechny dostupne pruhy.

A mimo dalnice je to jeste snazsi.

0/−3
8.2.2017 20:14

P21a12v52e56l 57J89e12ř80á16b81e61k 7631272304337

Zpravidla kamion dojede pod kopec a zjistí, že nevyjede. tak zastaví, za chvíli za ním další, a další. sem tam mezi sebou nechají díru, aby se před ně zařadilo auto když je bude objíždět. - Tak si to představujete?

Možná u malého přehledného kopce to jde a na široké silnici. Ale dlouhá stoupání - trochu utopie, pod kopcem nebude systém, který bude signalizovat, že nelze kamionem vyjet.

+1/0
8.2.2017 20:25

M13a79r16e48k 55H79r41u26b65y 6757762941818

ten vystrazny system se jmenuje snezeni a snih na silnici ;-)

Nemusime vymyslet vymyslene, pokud vim tak neco takoveho treba v Rakousku nebo na Slovensku funguje bezne.

0/−1
8.2.2017 20:29

J18a46n 82D73l15o73u84h25ý 7564789390769

Ano zapadnuty ridic je hned "nezodpovedny lump". Ale ze taky muzete vyjet na cestu napric CR pekne za slunneho pocasi a skoncit v zavejich o 150km dal, pac se zrovna meni pocasi, to uz pisalek nezna a evidentne nezazil. A to ani clovek nemusi jezdit nekde po horach...

0/0
8.2.2017 16:30

M77a98r24e13k 47H47r32u26b13y 6117272701848

To pocasi se nemeni z minuty na minutu, a prerusit jizdu lze prakticky vzdycky, tady nejsme na severnim polu :-P

+1/−1
8.2.2017 16:48

J89a13n 78D85l85o80u79h93ý 7304729690979

Vite prd. Jel jsem z Hranic na morave do Prahy. Vyjel jsem odpoledne za slunicka. U Lipnika prisla mega vanice a dalnice byla policii CR uzavrena. Dalnici se podarilo objet ale pod Mohelnicakem totalni chaos na snehu, ktery koncil az v Hradci Kralove. Ja to s autem projel ( jako jeden z mala) ale cesta trvala misto 4 hodiny, 8 hodin. Vetsina ridicu to ale vzdala a tvorila kilometrove kolony, ktere clovek musel objizdet "protismerem".

0/0
9.2.2017 6:58

P87a57v53e44l 17J55e11ř76á71b76e80k 7261222284377

Vytahovat auta mají zakázáno i hasiči, pokud se nejedná o mimořádnou situaci.

0/0
8.2.2017 14:08

M53a78r77t16i28n 22V87y25s70k15o39c69i96l 3582818575360

Nevim jak to maji dusledne vyzadovano, nevim jak konkretne to maji v SIARi napsane, ale nas v pozarni taktice ucili, ze kazda nehoda je mimoradna udalost a kazde sjeti z cesty je nehoda.

Tedy verim tomu, ze jet kluci kondicku, tak auto tam trcet nenechaji, cestou k pozaru/DN samozrejme neni cas tahat auta sjeta do prikopy, pokud ovsem neblokuji provoz. Stejne tak verim, ze pri pozaru a zavedene kyvadlove doprave cisternama by ho radsi vytahli a poslali pryc, nez riskovat utrzeni protejsi krajnice pri vyhybani...

0/0
10.2.2017 11:12

P54a14v58e89l 78D81u94d54a 3250925236222

Vážení cestáři a i jiní řidiči, kteří jste ochotni pomoci někomu v nouzi - dovolte mi abych Vám vyjádřil obdiv a poděkování. V dnešní době už není tak samozřejmé, aby někdo slevil ze svého pohodlí v kabině vozu a nezištně pomohl. Mrzí mne, že když máme Správu silnic a dálnic placenou z kapsy daňových poplatníků a ještě dalšími odvody peněz za užití silnice, či vlastnictví vozu, že tato pomoc není řidičům sypačů a jiné techniky vřazena jako součást pracovních povinnosti. Bylo by asi morální, ze strany firmy, která je placena za služby na pozemních komunikacích aby, pomáhala těm co se na nich pohybují. A hlavně aby, ti kteří pomáhají to mohli dělat bez strachu z vyhazovu, či finančního postihu. Zde by byl prostor pro zlepšení podmínek řidičů posypových vozů a jiné techniky, aby dostali odměnu za pomoc v nouzi a tím napomohli i k zlepšení stavu silnice.

+4/0
8.2.2017 13:01

P31a61v73e66l 52J35e25ř51á65b50e85k 7981412814387

Přitom stačí maličko - místo zákazu, aby řidič vytahovaného auto podepsal formulář, že v případě poškození nebude uplatňovat škodu. že upevnění lana ́, řetězu probíhá s jeho souhlasem apod.

Lano by měl mít každý ve své výbavě - takže odpovídá za jeho technický stav.

A že by osobáky neměli tažné zařízení se mi moc nezdá. Většina má v náraznících záslepku, za kterou se schovává buď vlastní oko či hák na upevnění lana a nebo se tam ten to oko zašroubuje, protože součástí výbavy, zpravidla u rezervního kola a zvedáku.

Osobně když někoho tahám - chci jeho lano a aby si lano upevnil sám.

A co někdy si lano vážete - nikdy ne za ramena nápravy!!

+1/0
8.2.2017 13:59

P77a85v14e27l 88K29r53á71l 5170689474748

1) Protože sypač není vhodný nástroj k vytahování zapadlých vozidel, snáz při vytahování ke škodě dojde, než u nástroje vhodného (myslím škodu na sypači). Pojišťovna samozřejmě takovou škodu hradit nechce.

2) Kvůli vytahování jednoho auta pak řidič nestíhá svoji práci a to může zkomplikovat situaci jiným řidičům.

3) Řada kolizí je zbytečných, protože zapadlý řidič jen podcenil situaci.

Oceňuji ty, co pomůžou, ale plně chápu i to, proč se nepomáhá globálně.

+5/0
8.2.2017 14:06

J95i82ř60í 12Z28ý74k12a 9489523641120

vytahovat auto na laně je nesmysl. Tažné lano je záměrně pevné jen tak, aby se v případě problému přetrhlo. A když se přetrhne, tak se může vymrštit a napáchat škody. Tudíž slouží jen k tažení nepojízdného auta.

Když už odněkud vytahovat auto, tak na upínacím popruhu lidově zvaném "kurta" ideálně s nosností dvojnásobku hmotnosti vytahovaného auta. Tedy vozit s sebou kurtu s nosností kolem 4-5t. Ideálně ne jednu. V případě extra nouze (za poslední hodinu nikdo neprojel, není signál na zavolání pomoci) se s její pomocí můžete vytáhnout sami, pokud je poblíž nějaký strom na protější straně silnice.

A samozřejmě k vytahování používat jen k tomu určené kotevní body nebo tažné zařízení. Nikdy ne za nápravu nebo nárazník.

Také nedoporučuji používat kurtu k tažení vozidla. Proč? Protože v podstatě nejde přetrhnout. Na tohle je zase lepší lano. Přetržení se hodí např. v situaci, kdy táhnoucí auto vjede na kruhový objezd, mezitím se tam nacpe nějaký rychlík a došlo by ke kolizi s taženým vozidlem. Taženému vozidlu stačí zabrzdit. Lano praskne. Autům se nic nestane, maximálně to vymlátí někomu sklo, nebo nakřápne plastový kryt nárazníku.

0/−1
8.2.2017 11:10
Foto

P54a32v66e15l 69P13o28k59o58r95n52ý 2276684210752

Chudák strom, dělal jste to někdy, většinu mu poškodíte kůru. A strom je docela drahý...

0/0
8.2.2017 12:57

P33a92v77e89l 65J97e15ř60á28b68e15k 7471662334387

Vaše moudra nic moc.

I lana jsou různé pevnosti - třeba v autě mám asi na 5 t. Ale pokud si koupíte na tunu, tak nic moc.

Strom u cesty za který uvážete kurtu je trochu hodně přitažená teorie.

Většina kurt, které jsou v běžném prodeji jsou 6 m dlouhé. 1 m si můžete odečíst na obvázání kmene. k tomu připočtěte příkop a zjistíte, že se byste musel sebou vozit mnoho lat, kurt atd, abyste autu vytáhl.

0/0
8.2.2017 14:07

J43i84ř22í 82Z58ý93k32a 9249823671870

v dodávce mám 4 a už jsem to tak tahal. Sice ne ze sněhu, ale z bláta, nicméně to vyjde na stejno.

0/0
8.2.2017 14:59

J19i87ř77í 53Z64ý90k90a 9529513191700

to lano, které jsem bržděním přetrhl bylo také na 5t. Kurtu nepřetrhnete. To spíše ohnete hák.

0/0
8.2.2017 15:00

H62y98n14e48k 71M47r45t64v65ý 2600367299611

proč hned odtahovka? vytáhnutí ze škarpy přece není odvezení pryč.

mno a jestli auto nemá závěsné zařízení (ani jsem nevěděl, že to není povinné) tak co přesně řeší ten kontakt na traktoristu? :-)

0/0
8.2.2017 10:19

M66a14r85t62i80n 11M77a93i31k76s88n26a81r 3744143238562

Ironicky, je to dokonce zákonem zakázané, pokud je odnimatelné. :) Pokud ho máte, a dá se odšroubovat (třeba nové fabie to tak mají), tak ho musíte mít sundané, v lepším případě to pak můžete našroubovat po zapadnutí.

0/0
8.2.2017 13:23

J24i81ř28í 72E32r23b77e19n 1323844776287

Sundané být musí, pokud je odnímatelné bez použití nářadí.

0/0
10.2.2017 14:19

P12a36v81e68l 25A86n59t15l 3376706490411

U nás jsou cestáři ještě ochotní pomoci zdarma, to si u nich cením. V roce 1999 jsem v zimě vezl kamionem přes Norsko náklad ryb. V horách se mi škubnul řetěz na zadní nápravě a zůstal jsem stát. Někdo z místních, co jel kolem, na mě zavolal místní odtahovku "Viking". Borci mě zapřáhli a táhli mě 8km do kopce. Na vrcholu bylo parkoviště, tam mi spravili řetěz a naúčtovali mi za odtažení 24000kč. V té době docela dost peněz, na firmě měli radost :-P

0/0
8.2.2017 10:15

P75e41t31r 25N32e88c71h41a51n19i46c53k11ý 7883446908170

V Norsku NOKy lítají za každou blbost, takže se tomu ani nedivím

0/0
8.2.2017 10:17

P52a58v25e10l 74A28n49t16l 3576656870531

jj....placené tunely, trajekty na ostrůvky, kde jsou rybárny a nedejbože, když převážíte na nápravu, to se potom doprava prodraží.......

0/0
8.2.2017 10:26

P17e28t52r 41N86e95c89h91a62n86i43c22k46ý 7763916898370

i vjezd do Oslo

0/0
8.2.2017 10:34

P66a36v51e68l 97J84e22ř33á40b11e22k 7801192744327

Na jedné TV stanici o této asistenční službě je celkem zajímavý seriál. Zpravidla se ale domlouvají, zda platí řidič nebo pojišťovna. Ty vytahovací auta jsou skutečné speciály - obávám se, že v Čechách takové auta spočítáme na prstech

Co jsem pochopil - cizinci tam platí sami.

Netahají jen co nevyjedou, ale hlavně, co havarují.

Podobnou službu mají v USA a Kanadě. Ty jejich auta jsou ale super. Několik navijáků, jeřábová ramena, a i ramena na nadzvednutí přední nápravy, kdy potom havarovaný kamion odtáhnou na odstavné parkoviště.

0/0
8.2.2017 14:17

M83a87r43t90i92n 22V23y91s54k98o53c64i25l 3132628975360

Divný stát, kde před pomocí člověku v nouzi si musíte nechat podepsat zřeknutí se vymáhání škod, pak až můžete s klidným svědomím někomu pomoct. Nehledě na to, že chtít zaplatit škodu např. při tom prasklém laně je na přesdžku a na nechání toho exota v -20 v závěji aspoň 10 hodin. Chápu, když si zaplatím službu, která je přímo určená k danému a způsobí škodu. Ale když mi praskne odpad a je u mě zrovna návštěva a v zápalu snahy pomoct shodí vázu, chtít to zaplatit by mě hanba fackovala.

+10/0
8.2.2017 8:32

J59i77n89d39ř45i83c18h 42M40i17t55t94e76r 6204535221206

Neplatil za škodu na laně, ale za sklo na autě, které vytahoval.

+2/0
8.2.2017 9:09

M38a57r42t11i95n 25V53y43s96k69o54c29i96l 3302768125850

Možná jsem to blbě napsal, sorry, ale ano, pochopil jsem.

Každopádně propadnout se do ledu, zachránce vás vytáhne, přitom na bundě utrhne kapuci, napadlo by vás vůbec chtít po něm tu bundu zaplatit? Mě osobně vůbec. Ale pak se lidi diví, že když se něco stane, tak každý dělá, že si ničeho nevšiml.

+7/0
8.2.2017 9:40

J30i40n83d91ř47i13c34h 57M62i14t67t96e76r 6874105521146

Souhlas, byl bych vděčný za každou pomoc, škody bych neřešil. Když jsem se dostal do potíží, je to moje chyba a musím nést následky.

+2/0
8.2.2017 9:43

M74a15r65t34i63n 61V46y94s48k24o63c22i43l 3862778925890

Možná ani ne má chyba, třeba jen souhra okolností, ale trestat člověka (vymáháním škody) za to, že se nabídl a chtěl pomoct, kde to sakra jsme? Navíc tažné lano pokud vím nemá předepsány periodické kontroly, takže v tomto případě se ani o nedbalostním jednání nedá mluvit.

+1/0
8.2.2017 9:47

R89o22b37i27n 89Ž53i17ž52k42a 2218854466296

1) nejsem si jistý z toho článku jestli to okno nebylo náhodou na sypači?

2) možná to ti řidiči nedělají sami (tolik pitomců snad tady nemáme) ale třeba to vymáhá pojišťovna když si chtěli nechat proplatit havarijko

0/0
8.2.2017 10:52

M80a53r76e91k 55H71r46u61b66y 6787472961988

Nouze se odjakziva tyka jen ochrany zivota a zdravi, za majetek se plati.

0/0
8.2.2017 20:28

M88a70r45t29i27n 88V14y86s97k86o24c86i83l 3602578805300

Nouze byl obecny termin. Ale jestli myslite institut krajni nouze, jakozto pravniho pojmu, tak tam mu klidne muzete rozmlatit vsechny skla za predpokladu, ze jejich nerozbitim by vznikla vetsi skoda (a vse se to muze odehravat jen v materialni rovine). Navic treba i hasici maji v popisu prace ,,zachrana osob, zvirat, majetku" (v tomto poradi), tedy nevim jak jste vasi nouzi myslel :-) predstava, ze se vyhlasi nouzovy stav a neresi se majetek (zabraneni rabovani, dodavky materialu pro preziti) je taky zvlastni.

0/0
8.2.2017 20:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.