Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silničáři nejsou odtahovka, pomoc zapadlým autům mají zakázanou

Cesty zasypané sněhem a nezodpovědní řidiči komplikují práci silničářům. Auta bez sněhových řetězů často zapadnou a blokují dopravu. Přestože silničáři mají pomoc s vyproštěním vozu zakázanou, v nouzi pomáhají. Ale dobrá vůle se jim často vymstí. Mimo zdržení jdou totiž případné škody na jejich triko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B17ě67l47a 45H40o67r75á75k46o45v97á 1698452319960

To bylo křiku, když nikdo údajně nepomohl silničáři a nyní se ukáže, že samy nesmí pomáhat...

+1/0
9.2.2017 11:19

L59u87c75i58a13n 82P10a70p96a65z82i67a95n 5254117451165

Paranoidní je dnešní doba.

0/0
10.2.2017 15:31
Foto

P82a51t69r86i56k 20C41h16r89z 4638929552709

Holinky nebo hodinky. V tom prvním případě šlo o pomoc zraněnému, kde má každý ze zákona povinnost. V článku se mluví o odtahu vozidel.

Nebo jinak - když uvidím v příkopu havarované auto, měl bych se přesvědčit, zda v něm není někdo zraněný a případně mu pomoci (vyprostit se, zavolat sanitku,.... Ale už není mojí povinností tahat to auto z příkopu. Pokud auto poškodím při vyprošťování zraněného, nejsem povinen škodu hradit, pokud ho poškodím při vytahování, může již vůči mně být uplatňován nárok na náhradu škody.

+3/0
11.2.2017 6:13

M14i47c89h16a74l 55B33a59š69t19a 6134840465734

Pokud budou cestáři dělat svojí práci pořádně, není důvod zapadnout. A pak mne ale vůbec nezajímá kolik jich je, kolik mají techniky atd. Přísnost na obě strany, je-li libo.

+2/−6
8.2.2017 18:45

M43a11r91e17k 49H30r95u33b38y 6487552891118

Rozhodne by pomohla nejaka osobni odpovednost dispeceru, ale jedna se o soucast statni spravy, takze to vidim dost blede :-/

0/0
8.2.2017 20:31

M29i48c71h75a20l 17B13a20š22t62a 6574340945704

Tak. Je to o slušnosti a profesionalitě. A když vidím chování třeba Český Počty při doručování, tak si nedělám iluze o obdobných stádních spolcích a způsobu jejich uvažování ...

0/0
9.2.2017 5:29

M60a58r90t98i76n 53V35y94s42k56o61c11i47l 3302828515660

Dalsi kdo si mysli, ze za vichrice je silnicar povinen prave a prioritne tu jeho trasu udrzovat cistou?

+4/0
8.2.2017 20:55

M76i35c98h43a57l 50B70a40š18t36a 6664390905794

Další, kdo si myslí, že za zapadnutí si může řidič výhradně sám a nechť si tedy počká na Santa Klause ? Byť kolem jede slušně vybavený stroj ? Jste nepochopil podstatu ...

+1/−5
9.2.2017 5:36

M53a91r95t10i62n 76V89y63s89k34o75c22i76l 3432638545120

Nepochopil, jelikoz tam pisete kraviny. Kdyz zapadnete v lete, jelikoz kolem vas jede nadmer, take silnicari zanedbali svou praci? Plati premisa ,,Pokud budou cestari delat svoji praci poradne, neni duvod zapadnout", ne? Pokud nekde projede sypac, prohrne cestu, nasoli/nasype a za pet minut diky vichrici neni videt ani cesta, ani fakt, ze tam projel, neznamena to proste, ze nedela svoji praci poradne. Jinak kdyz se podivate nize do diskuze, tak naopak hodnotim kohokoli, kdo je ochotny pomoct pozitivne. Ale to ve vasem vykriku do tmy reseno nebylo, tak nevim proc v reakci na nej vytahujete vybavena auta :-)

+6/−1
9.2.2017 10:31

M71i90c78h16a66l 28B44a60š24t43a 6584150225264

Tak teď se už ale musím fakt smát ;-D Sorry, ale o to tady přece vůbec nejde ...

0/−1
9.2.2017 15:32

M67a75r27t70i30n 93V38y86s50k14o98c45i45l 3522338745570

Vy jste zacal ,,Pokud budou cestari delat svoji praci poradne, neni duvod zapadnout.". Tedy pokud jste to myslel jinak, jsem se chytl zrovna blbe casti prispevku, kterou jste nedomyslel. To je mozne. Ja trvam na tom, ze ta sporna veta je nesmysl, ktery jsem Vam par argumenty snad objasnil.

+3/0
10.2.2017 7:24

M63i74c72h21a36l 29B87a73š84t38a 6814270265744

Aha. Pán je asi učitel nebo tak něco. Máte naprostou pravdu. Ta věta je nesmysl, je to nadsázka, která má zvýraznit druhej nesmysl - nechat někoho trčet v závěji, jen proto, že to nemám v popisu práce. Souhlasíte ? I s tím, že ta druhá věta je nesmysl ??

0/0
10.2.2017 10:34

M30a41r28t62i95n 18V67y46s83k81o76c62i91l 3642628285970

Pan neni ucitel. Dokonce ani silnicar.

Ano, souhlasim, jak jsem jiz psal i nize - pokud vidim cloveka v nouzi (i pojem nouze mi nekdo opravoval), tak mi prijde hulvatske mu nepomoci. Pokud nekdo nabidne pomoc a ja ji neodmitnu a pritom mi ve snaze pomoci zpusobi skodu, prijde mi hulvatske chtit ji po nem zaplatit. Ja z vaseho uvodniho prispevku pochopil (bohuzel takove lidi potkavam), ze ocekavate, ze kdykoli v zime nekam jedete, ma tam byt videt maximalne mokry, idealne rovnou vysuseny asfalt, jinak se "silnicari flakaji a co sakra delaji, kdyz JAAA potrebuju/chci nekam jet". Tedy pokud jste to tak nemyslel, omlouvam se :-)

0/0
10.2.2017 11:08

M25i70c19h83a57l 57B51a94š63t89a 6504410295524

Ok. :-) Sem to asi trochu překombinoval, ta skrytá nadsázka byla moc skrytá ...

0/0
10.2.2017 21:43

D57a67v85i82d 70R24y21c15h21e61t55s16k36ý 9376531510350

Parazitující byrokracie radši nechá někoho x hodin ve sněhu než aby se zabývala nějakým rozbitým sklem po prasklém laně. "To né Venco, s tim by byla práce"... Vyrazit...

+1/0
8.2.2017 17:11

J81i29ř75í 63E29r11b14e20n 1573704146537

A pokud by tím prasklým lanem byl někdo zraněn, tak je řidič sypače povinen počkat na místě na vyšetření nehody policií, protože jinak by ho právník toho zapadlého šoféra roznesl na kopytech za "ujetí od nehody"...

0/0
10.2.2017 14:16

M22a13r55e42k 49H57r20u44b96y 6767452371108

Vetsinu problemu maji na svedomi tiraci s pristupem - pojedu dokud muzu, a kdyz zapadnu, prioritne me vytahnou, protoze prekazim.:-P

Takze opet chybi praxe bezna v zahranici - pri vyskytu snezeni kamiony okamzite odstavit.:-/

0/−2
8.2.2017 16:46

M59a14r71t95i12n 44V68y36s45k98o16c47i32l 3812148655810

Odstavit? A kam? To by mne totiz dooost zajimalo. Vzdyt ani kvuli povinnym prestavkam, nedejboze pri zakazu jizdy NA neni kolikrat kde zastavit.

+5/0
8.2.2017 17:13

M65a14r62e44k 16H17r42u13b79y 6947142931258

Ale vzdycky nakonec nekde zastavi, ne? ;-)

V tomhle pripade by stacilo odstavit na krajnici, hlavne aby (jako obvykle) neucpali vsechny dostupne pruhy.

A mimo dalnice je to jeste snazsi.

0/−3
8.2.2017 20:14

P46a32v97e27l 90J10e53ř16á84b73e12k 7181522764197

Zpravidla kamion dojede pod kopec a zjistí, že nevyjede. tak zastaví, za chvíli za ním další, a další. sem tam mezi sebou nechají díru, aby se před ně zařadilo auto když je bude objíždět. - Tak si to představujete?

Možná u malého přehledného kopce to jde a na široké silnici. Ale dlouhá stoupání - trochu utopie, pod kopcem nebude systém, který bude signalizovat, že nelze kamionem vyjet.

+1/0
8.2.2017 20:25

M43a43r19e86k 61H91r20u62b70y 6957952691658

ten vystrazny system se jmenuje snezeni a snih na silnici ;-)

Nemusime vymyslet vymyslene, pokud vim tak neco takoveho treba v Rakousku nebo na Slovensku funguje bezne.

0/−1
8.2.2017 20:29

J87a68n 41D88l41o41u14h89ý 7104989820859

Ano zapadnuty ridic je hned "nezodpovedny lump". Ale ze taky muzete vyjet na cestu napric CR pekne za slunneho pocasi a skoncit v zavejich o 150km dal, pac se zrovna meni pocasi, to uz pisalek nezna a evidentne nezazil. A to ani clovek nemusi jezdit nekde po horach...

0/0
8.2.2017 16:30

M74a80r22e96k 76H69r14u98b89y 6357692601698

To pocasi se nemeni z minuty na minutu, a prerusit jizdu lze prakticky vzdycky, tady nejsme na severnim polu :-P

+1/−1
8.2.2017 16:48

J84a37n 84D40l86o64u30h14ý 7564459290859

Vite prd. Jel jsem z Hranic na morave do Prahy. Vyjel jsem odpoledne za slunicka. U Lipnika prisla mega vanice a dalnice byla policii CR uzavrena. Dalnici se podarilo objet ale pod Mohelnicakem totalni chaos na snehu, ktery koncil az v Hradci Kralove. Ja to s autem projel ( jako jeden z mala) ale cesta trvala misto 4 hodiny, 8 hodin. Vetsina ridicu to ale vzdala a tvorila kilometrove kolony, ktere clovek musel objizdet "protismerem".

0/0
9.2.2017 6:58

P42a76v63e45l 77J38e52ř18á87b77e15k 7451812584977

Vytahovat auta mají zakázáno i hasiči, pokud se nejedná o mimořádnou situaci.

0/0
8.2.2017 14:08

M29a10r60t88i78n 15V28y79s70k29o62c25i68l 3952318545760

Nevim jak to maji dusledne vyzadovano, nevim jak konkretne to maji v SIARi napsane, ale nas v pozarni taktice ucili, ze kazda nehoda je mimoradna udalost a kazde sjeti z cesty je nehoda.

Tedy verim tomu, ze jet kluci kondicku, tak auto tam trcet nenechaji, cestou k pozaru/DN samozrejme neni cas tahat auta sjeta do prikopy, pokud ovsem neblokuji provoz. Stejne tak verim, ze pri pozaru a zavedene kyvadlove doprave cisternama by ho radsi vytahli a poslali pryc, nez riskovat utrzeni protejsi krajnice pri vyhybani...

0/0
10.2.2017 11:12

P64a60v56e82l 70D31u36d89a 3910325266752

Vážení cestáři a i jiní řidiči, kteří jste ochotni pomoci někomu v nouzi - dovolte mi abych Vám vyjádřil obdiv a poděkování. V dnešní době už není tak samozřejmé, aby někdo slevil ze svého pohodlí v kabině vozu a nezištně pomohl. Mrzí mne, že když máme Správu silnic a dálnic placenou z kapsy daňových poplatníků a ještě dalšími odvody peněz za užití silnice, či vlastnictví vozu, že tato pomoc není řidičům sypačů a jiné techniky vřazena jako součást pracovních povinnosti. Bylo by asi morální, ze strany firmy, která je placena za služby na pozemních komunikacích aby, pomáhala těm co se na nich pohybují. A hlavně aby, ti kteří pomáhají to mohli dělat bez strachu z vyhazovu, či finančního postihu. Zde by byl prostor pro zlepšení podmínek řidičů posypových vozů a jiné techniky, aby dostali odměnu za pomoc v nouzi a tím napomohli i k zlepšení stavu silnice.

+4/0
8.2.2017 13:01

P49a16v34e51l 81J70e15ř37á45b68e96k 7631702444647

Přitom stačí maličko - místo zákazu, aby řidič vytahovaného auto podepsal formulář, že v případě poškození nebude uplatňovat škodu. že upevnění lana ́, řetězu probíhá s jeho souhlasem apod.

Lano by měl mít každý ve své výbavě - takže odpovídá za jeho technický stav.

A že by osobáky neměli tažné zařízení se mi moc nezdá. Většina má v náraznících záslepku, za kterou se schovává buď vlastní oko či hák na upevnění lana a nebo se tam ten to oko zašroubuje, protože součástí výbavy, zpravidla u rezervního kola a zvedáku.

Osobně když někoho tahám - chci jeho lano a aby si lano upevnil sám.

A co někdy si lano vážete - nikdy ne za ramena nápravy!!

+1/0
8.2.2017 13:59

P16a18v89e92l 29K81r83á89l 5150929464718

1) Protože sypač není vhodný nástroj k vytahování zapadlých vozidel, snáz při vytahování ke škodě dojde, než u nástroje vhodného (myslím škodu na sypači). Pojišťovna samozřejmě takovou škodu hradit nechce.

2) Kvůli vytahování jednoho auta pak řidič nestíhá svoji práci a to může zkomplikovat situaci jiným řidičům.

3) Řada kolizí je zbytečných, protože zapadlý řidič jen podcenil situaci.

Oceňuji ty, co pomůžou, ale plně chápu i to, proč se nepomáhá globálně.

+5/0
8.2.2017 14:06

J26i88ř66í 51Z24ý35k56a 9539523221180

vytahovat auto na laně je nesmysl. Tažné lano je záměrně pevné jen tak, aby se v případě problému přetrhlo. A když se přetrhne, tak se může vymrštit a napáchat škody. Tudíž slouží jen k tažení nepojízdného auta.

Když už odněkud vytahovat auto, tak na upínacím popruhu lidově zvaném "kurta" ideálně s nosností dvojnásobku hmotnosti vytahovaného auta. Tedy vozit s sebou kurtu s nosností kolem 4-5t. Ideálně ne jednu. V případě extra nouze (za poslední hodinu nikdo neprojel, není signál na zavolání pomoci) se s její pomocí můžete vytáhnout sami, pokud je poblíž nějaký strom na protější straně silnice.

A samozřejmě k vytahování používat jen k tomu určené kotevní body nebo tažné zařízení. Nikdy ne za nápravu nebo nárazník.

Také nedoporučuji používat kurtu k tažení vozidla. Proč? Protože v podstatě nejde přetrhnout. Na tohle je zase lepší lano. Přetržení se hodí např. v situaci, kdy táhnoucí auto vjede na kruhový objezd, mezitím se tam nacpe nějaký rychlík a došlo by ke kolizi s taženým vozidlem. Taženému vozidlu stačí zabrzdit. Lano praskne. Autům se nic nestane, maximálně to vymlátí někomu sklo, nebo nakřápne plastový kryt nárazníku.

0/−1
8.2.2017 11:10
Foto

P43a53v48e82l 70P37o25k87o85r17n60ý 2906354850242

Chudák strom, dělal jste to někdy, většinu mu poškodíte kůru. A strom je docela drahý...

0/0
8.2.2017 12:57

P36a82v30e33l 50J60e76ř76á68b64e29k 7781392214557

Vaše moudra nic moc.

I lana jsou různé pevnosti - třeba v autě mám asi na 5 t. Ale pokud si koupíte na tunu, tak nic moc.

Strom u cesty za který uvážete kurtu je trochu hodně přitažená teorie.

Většina kurt, které jsou v běžném prodeji jsou 6 m dlouhé. 1 m si můžete odečíst na obvázání kmene. k tomu připočtěte příkop a zjistíte, že se byste musel sebou vozit mnoho lat, kurt atd, abyste autu vytáhl.

0/0
8.2.2017 14:07

J19i18ř61í 64Z76ý83k84a 9389443171430

v dodávce mám 4 a už jsem to tak tahal. Sice ne ze sněhu, ale z bláta, nicméně to vyjde na stejno.

0/0
8.2.2017 14:59

J65i31ř83í 40Z81ý15k60a 9889483421270

to lano, které jsem bržděním přetrhl bylo také na 5t. Kurtu nepřetrhnete. To spíše ohnete hák.

0/0
8.2.2017 15:00

H69y91n84e92k 91M71r15t11v71ý 2950187559941

proč hned odtahovka? vytáhnutí ze škarpy přece není odvezení pryč.

mno a jestli auto nemá závěsné zařízení (ani jsem nevěděl, že to není povinné) tak co přesně řeší ten kontakt na traktoristu? :-)

0/0
8.2.2017 10:19

M14a80r26t34i58n 59M98a44i94k15s53n43a21r 3474803878962

Ironicky, je to dokonce zákonem zakázané, pokud je odnimatelné. :) Pokud ho máte, a dá se odšroubovat (třeba nové fabie to tak mají), tak ho musíte mít sundané, v lepším případě to pak můžete našroubovat po zapadnutí.

0/0
8.2.2017 13:23

J34i59ř66í 69E74r43b94e83n 1983914456727

Sundané být musí, pokud je odnímatelné bez použití nářadí.

0/0
10.2.2017 14:19

P11a41v93e35l 74A83n85t10l 3786716240821

U nás jsou cestáři ještě ochotní pomoci zdarma, to si u nich cením. V roce 1999 jsem v zimě vezl kamionem přes Norsko náklad ryb. V horách se mi škubnul řetěz na zadní nápravě a zůstal jsem stát. Někdo z místních, co jel kolem, na mě zavolal místní odtahovku "Viking". Borci mě zapřáhli a táhli mě 8km do kopce. Na vrcholu bylo parkoviště, tam mi spravili řetěz a naúčtovali mi za odtažení 24000kč. V té době docela dost peněz, na firmě měli radost :-P

0/0
8.2.2017 10:15

P67e69t57r 88N86e48c37h93a63n89i17c21k31ý 7453476218500

V Norsku NOKy lítají za každou blbost, takže se tomu ani nedivím

0/0
8.2.2017 10:17

P89a63v74e10l 52A58n42t51l 3116276210161

jj....placené tunely, trajekty na ostrůvky, kde jsou rybárny a nedejbože, když převážíte na nápravu, to se potom doprava prodraží.......

0/0
8.2.2017 10:26

P14e21t33r 79N93e54c91h75a34n36i19c15k96ý 7443176768130

i vjezd do Oslo

0/0
8.2.2017 10:34

P27a63v62e50l 62J67e30ř34á29b91e69k 7151392534957

Na jedné TV stanici o této asistenční službě je celkem zajímavý seriál. Zpravidla se ale domlouvají, zda platí řidič nebo pojišťovna. Ty vytahovací auta jsou skutečné speciály - obávám se, že v Čechách takové auta spočítáme na prstech

Co jsem pochopil - cizinci tam platí sami.

Netahají jen co nevyjedou, ale hlavně, co havarují.

Podobnou službu mají v USA a Kanadě. Ty jejich auta jsou ale super. Několik navijáků, jeřábová ramena, a i ramena na nadzvednutí přední nápravy, kdy potom havarovaný kamion odtáhnou na odstavné parkoviště.

0/0
8.2.2017 14:17

M36a76r52t82i13n 98V96y64s53k65o58c23i38l 3482898465610

Divný stát, kde před pomocí člověku v nouzi si musíte nechat podepsat zřeknutí se vymáhání škod, pak až můžete s klidným svědomím někomu pomoct. Nehledě na to, že chtít zaplatit škodu např. při tom prasklém laně je na přesdžku a na nechání toho exota v -20 v závěji aspoň 10 hodin. Chápu, když si zaplatím službu, která je přímo určená k danému a způsobí škodu. Ale když mi praskne odpad a je u mě zrovna návštěva a v zápalu snahy pomoct shodí vázu, chtít to zaplatit by mě hanba fackovala.

+10/0
8.2.2017 8:32

J97i44n33d23ř93i52c50h 70M69i22t72t30e71r 6834645311786

Neplatil za škodu na laně, ale za sklo na autě, které vytahoval.

+2/0
8.2.2017 9:09

M60a10r17t40i34n 30V24y63s64k84o18c12i70l 3212908535780

Možná jsem to blbě napsal, sorry, ale ano, pochopil jsem.

Každopádně propadnout se do ledu, zachránce vás vytáhne, přitom na bundě utrhne kapuci, napadlo by vás vůbec chtít po něm tu bundu zaplatit? Mě osobně vůbec. Ale pak se lidi diví, že když se něco stane, tak každý dělá, že si ničeho nevšiml.

+7/0
8.2.2017 9:40

J67i77n55d61ř12i62c57h 40M61i38t37t51e79r 6444865381736

Souhlas, byl bych vděčný za každou pomoc, škody bych neřešil. Když jsem se dostal do potíží, je to moje chyba a musím nést následky.

+2/0
8.2.2017 9:43

M26a20r84t60i89n 13V97y91s78k87o85c84i61l 3192118195790

Možná ani ne má chyba, třeba jen souhra okolností, ale trestat člověka (vymáháním škody) za to, že se nabídl a chtěl pomoct, kde to sakra jsme? Navíc tažné lano pokud vím nemá předepsány periodické kontroly, takže v tomto případě se ani o nedbalostním jednání nedá mluvit.

+1/0
8.2.2017 9:47

R84o62b11i15n 48Ž14i76ž75k88a 2628354376436

1) nejsem si jistý z toho článku jestli to okno nebylo náhodou na sypači?

2) možná to ti řidiči nedělají sami (tolik pitomců snad tady nemáme) ale třeba to vymáhá pojišťovna když si chtěli nechat proplatit havarijko

0/0
8.2.2017 10:52

M38a66r83e81k 27H36r67u81b26y 6647572141698

Nouze se odjakziva tyka jen ochrany zivota a zdravi, za majetek se plati.

0/0
8.2.2017 20:28

M78a52r75t52i75n 42V78y35s16k97o87c62i19l 3792228845360

Nouze byl obecny termin. Ale jestli myslite institut krajni nouze, jakozto pravniho pojmu, tak tam mu klidne muzete rozmlatit vsechny skla za predpokladu, ze jejich nerozbitim by vznikla vetsi skoda (a vse se to muze odehravat jen v materialni rovine). Navic treba i hasici maji v popisu prace ,,zachrana osob, zvirat, majetku" (v tomto poradi), tedy nevim jak jste vasi nouzi myslel :-) predstava, ze se vyhlasi nouzovy stav a neresi se majetek (zabraneni rabovani, dodavky materialu pro preziti) je taky zvlastni.

0/0
8.2.2017 20:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.