Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silničáři nejsou odtahovka, pomoc zapadlým autům mají zakázanou

Cesty zasypané sněhem a nezodpovědní řidiči komplikují práci silničářům. Auta bez sněhových řetězů často zapadnou a blokují dopravu. Přestože silničáři mají pomoc s vyproštěním vozu zakázanou, v nouzi pomáhají. Ale dobrá vůle se jim často vymstí. Mimo zdržení jdou totiž případné škody na jejich triko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B39ě96l20a 84H84o82r82á90k39o63v43á 1748672959250

To bylo křiku, když nikdo údajně nepomohl silničáři a nyní se ukáže, že samy nesmí pomáhat...

+1/0
9.2.2017 11:19

L36u83c58i51a10n 42P45a50p94a68z78i37a80n 5504237631105

Paranoidní je dnešní doba.

0/0
10.2.2017 15:31
Foto

P93a83t67r64i41k 96C50h44r49z 4168669262269

Holinky nebo hodinky. V tom prvním případě šlo o pomoc zraněnému, kde má každý ze zákona povinnost. V článku se mluví o odtahu vozidel.

Nebo jinak - když uvidím v příkopu havarované auto, měl bych se přesvědčit, zda v něm není někdo zraněný a případně mu pomoci (vyprostit se, zavolat sanitku,.... Ale už není mojí povinností tahat to auto z příkopu. Pokud auto poškodím při vyprošťování zraněného, nejsem povinen škodu hradit, pokud ho poškodím při vytahování, může již vůči mně být uplatňován nárok na náhradu škody.

+3/0
11.2.2017 6:13

M73i46c35h27a92l 84B76a93š61t56a 6964600695894

Pokud budou cestáři dělat svojí práci pořádně, není důvod zapadnout. A pak mne ale vůbec nezajímá kolik jich je, kolik mají techniky atd. Přísnost na obě strany, je-li libo.

+2/−6
8.2.2017 18:45

M26a13r54e19k 88H49r78u73b72y 6217562711518

Rozhodne by pomohla nejaka osobni odpovednost dispeceru, ale jedna se o soucast statni spravy, takze to vidim dost blede :-/

0/0
8.2.2017 20:31

M60i10c64h92a39l 82B78a52š14t90a 6554320295784

Tak. Je to o slušnosti a profesionalitě. A když vidím chování třeba Český Počty při doručování, tak si nedělám iluze o obdobných stádních spolcích a způsobu jejich uvažování ...

0/0
9.2.2017 5:29

M33a10r32t21i66n 80V36y60s28k45o60c56i36l 3752938715610

Dalsi kdo si mysli, ze za vichrice je silnicar povinen prave a prioritne tu jeho trasu udrzovat cistou?

+4/0
8.2.2017 20:55

M16i46c22h34a42l 60B90a14š30t85a 6214730975634

Další, kdo si myslí, že za zapadnutí si může řidič výhradně sám a nechť si tedy počká na Santa Klause ? Byť kolem jede slušně vybavený stroj ? Jste nepochopil podstatu ...

+1/−5
9.2.2017 5:36

M62a65r29t10i50n 72V88y45s14k70o34c49i46l 3562778365510

Nepochopil, jelikoz tam pisete kraviny. Kdyz zapadnete v lete, jelikoz kolem vas jede nadmer, take silnicari zanedbali svou praci? Plati premisa ,,Pokud budou cestari delat svoji praci poradne, neni duvod zapadnout", ne? Pokud nekde projede sypac, prohrne cestu, nasoli/nasype a za pet minut diky vichrici neni videt ani cesta, ani fakt, ze tam projel, neznamena to proste, ze nedela svoji praci poradne. Jinak kdyz se podivate nize do diskuze, tak naopak hodnotim kohokoli, kdo je ochotny pomoct pozitivne. Ale to ve vasem vykriku do tmy reseno nebylo, tak nevim proc v reakci na nej vytahujete vybavena auta :-)

+6/−1
9.2.2017 10:31

M75i20c28h93a26l 82B65a97š66t70a 6294620595504

Tak teď se už ale musím fakt smát ;-D Sorry, ale o to tady přece vůbec nejde ...

0/−1
9.2.2017 15:32

M48a53r46t96i92n 69V55y93s31k88o26c10i18l 3632188205530

Vy jste zacal ,,Pokud budou cestari delat svoji praci poradne, neni duvod zapadnout.". Tedy pokud jste to myslel jinak, jsem se chytl zrovna blbe casti prispevku, kterou jste nedomyslel. To je mozne. Ja trvam na tom, ze ta sporna veta je nesmysl, ktery jsem Vam par argumenty snad objasnil.

+3/0
10.2.2017 7:24

M56i51c59h68a97l 87B45a68š49t46a 6434520155274

Aha. Pán je asi učitel nebo tak něco. Máte naprostou pravdu. Ta věta je nesmysl, je to nadsázka, která má zvýraznit druhej nesmysl - nechat někoho trčet v závěji, jen proto, že to nemám v popisu práce. Souhlasíte ? I s tím, že ta druhá věta je nesmysl ??

0/0
10.2.2017 10:34

M25a51r20t82i11n 92V19y80s42k80o29c25i95l 3152988815570

Pan neni ucitel. Dokonce ani silnicar.

Ano, souhlasim, jak jsem jiz psal i nize - pokud vidim cloveka v nouzi (i pojem nouze mi nekdo opravoval), tak mi prijde hulvatske mu nepomoci. Pokud nekdo nabidne pomoc a ja ji neodmitnu a pritom mi ve snaze pomoci zpusobi skodu, prijde mi hulvatske chtit ji po nem zaplatit. Ja z vaseho uvodniho prispevku pochopil (bohuzel takove lidi potkavam), ze ocekavate, ze kdykoli v zime nekam jedete, ma tam byt videt maximalne mokry, idealne rovnou vysuseny asfalt, jinak se "silnicari flakaji a co sakra delaji, kdyz JAAA potrebuju/chci nekam jet". Tedy pokud jste to tak nemyslel, omlouvam se :-)

0/0
10.2.2017 11:08

M43i58c59h75a15l 18B89a79š55t58a 6604340295194

Ok. :-) Sem to asi trochu překombinoval, ta skrytá nadsázka byla moc skrytá ...

0/0
10.2.2017 21:43

D59a77v82i97d 84R66y52c34h19e60t47s69k27ý 9876771720480

Parazitující byrokracie radši nechá někoho x hodin ve sněhu než aby se zabývala nějakým rozbitým sklem po prasklém laně. "To né Venco, s tim by byla práce"... Vyrazit...

+1/0
8.2.2017 17:11

J63i50ř63í 85E19r55b66e49n 1453124926317

A pokud by tím prasklým lanem byl někdo zraněn, tak je řidič sypače povinen počkat na místě na vyšetření nehody policií, protože jinak by ho právník toho zapadlého šoféra roznesl na kopytech za "ujetí od nehody"...

0/0
10.2.2017 14:16

M46a60r30e17k 60H20r64u27b31y 6107962901898

Vetsinu problemu maji na svedomi tiraci s pristupem - pojedu dokud muzu, a kdyz zapadnu, prioritne me vytahnou, protoze prekazim.:-P

Takze opet chybi praxe bezna v zahranici - pri vyskytu snezeni kamiony okamzite odstavit.:-/

0/−2
8.2.2017 16:46

M34a50r24t67i47n 72V90y77s85k22o70c78i54l 3732688375400

Odstavit? A kam? To by mne totiz dooost zajimalo. Vzdyt ani kvuli povinnym prestavkam, nedejboze pri zakazu jizdy NA neni kolikrat kde zastavit.

+5/0
8.2.2017 17:13

M45a30r50e40k 87H24r85u49b19y 6367672171308

Ale vzdycky nakonec nekde zastavi, ne? ;-)

V tomhle pripade by stacilo odstavit na krajnici, hlavne aby (jako obvykle) neucpali vsechny dostupne pruhy.

A mimo dalnice je to jeste snazsi.

0/−3
8.2.2017 20:14

P41a50v66e94l 28J31e26ř34á76b63e29k 7391682744187

Zpravidla kamion dojede pod kopec a zjistí, že nevyjede. tak zastaví, za chvíli za ním další, a další. sem tam mezi sebou nechají díru, aby se před ně zařadilo auto když je bude objíždět. - Tak si to představujete?

Možná u malého přehledného kopce to jde a na široké silnici. Ale dlouhá stoupání - trochu utopie, pod kopcem nebude systém, který bude signalizovat, že nelze kamionem vyjet.

+1/0
8.2.2017 20:25

M46a81r64e90k 58H93r68u61b69y 6487922621108

ten vystrazny system se jmenuje snezeni a snih na silnici ;-)

Nemusime vymyslet vymyslene, pokud vim tak neco takoveho treba v Rakousku nebo na Slovensku funguje bezne.

0/−1
8.2.2017 20:29

J81a97n 63D64l19o77u90h38ý 7374879780509

Ano zapadnuty ridic je hned "nezodpovedny lump". Ale ze taky muzete vyjet na cestu napric CR pekne za slunneho pocasi a skoncit v zavejich o 150km dal, pac se zrovna meni pocasi, to uz pisalek nezna a evidentne nezazil. A to ani clovek nemusi jezdit nekde po horach...

0/0
8.2.2017 16:30

M16a24r20e53k 85H21r58u54b21y 6417712541138

To pocasi se nemeni z minuty na minutu, a prerusit jizdu lze prakticky vzdycky, tady nejsme na severnim polu :-P

+1/−1
8.2.2017 16:48

J25a71n 47D80l14o34u78h37ý 7634349940659

Vite prd. Jel jsem z Hranic na morave do Prahy. Vyjel jsem odpoledne za slunicka. U Lipnika prisla mega vanice a dalnice byla policii CR uzavrena. Dalnici se podarilo objet ale pod Mohelnicakem totalni chaos na snehu, ktery koncil az v Hradci Kralove. Ja to s autem projel ( jako jeden z mala) ale cesta trvala misto 4 hodiny, 8 hodin. Vetsina ridicu to ale vzdala a tvorila kilometrove kolony, ktere clovek musel objizdet "protismerem".

0/0
9.2.2017 6:58

P65a74v58e95l 26J18e53ř75á22b17e87k 7541502264627

Vytahovat auta mají zakázáno i hasiči, pokud se nejedná o mimořádnou situaci.

0/0
8.2.2017 14:08

M81a13r54t69i65n 90V19y16s62k28o89c56i83l 3532708775600

Nevim jak to maji dusledne vyzadovano, nevim jak konkretne to maji v SIARi napsane, ale nas v pozarni taktice ucili, ze kazda nehoda je mimoradna udalost a kazde sjeti z cesty je nehoda.

Tedy verim tomu, ze jet kluci kondicku, tak auto tam trcet nenechaji, cestou k pozaru/DN samozrejme neni cas tahat auta sjeta do prikopy, pokud ovsem neblokuji provoz. Stejne tak verim, ze pri pozaru a zavedene kyvadlove doprave cisternama by ho radsi vytahli a poslali pryc, nez riskovat utrzeni protejsi krajnice pri vyhybani...

0/0
10.2.2017 11:12

P85a58v29e54l 82D95u25d24a 3620115366132

Vážení cestáři a i jiní řidiči, kteří jste ochotni pomoci někomu v nouzi - dovolte mi abych Vám vyjádřil obdiv a poděkování. V dnešní době už není tak samozřejmé, aby někdo slevil ze svého pohodlí v kabině vozu a nezištně pomohl. Mrzí mne, že když máme Správu silnic a dálnic placenou z kapsy daňových poplatníků a ještě dalšími odvody peněz za užití silnice, či vlastnictví vozu, že tato pomoc není řidičům sypačů a jiné techniky vřazena jako součást pracovních povinnosti. Bylo by asi morální, ze strany firmy, která je placena za služby na pozemních komunikacích aby, pomáhala těm co se na nich pohybují. A hlavně aby, ti kteří pomáhají to mohli dělat bez strachu z vyhazovu, či finančního postihu. Zde by byl prostor pro zlepšení podmínek řidičů posypových vozů a jiné techniky, aby dostali odměnu za pomoc v nouzi a tím napomohli i k zlepšení stavu silnice.

+4/0
8.2.2017 13:01

P63a59v36e62l 18J26e55ř59á78b34e10k 7731642524427

Přitom stačí maličko - místo zákazu, aby řidič vytahovaného auto podepsal formulář, že v případě poškození nebude uplatňovat škodu. že upevnění lana ́, řetězu probíhá s jeho souhlasem apod.

Lano by měl mít každý ve své výbavě - takže odpovídá za jeho technický stav.

A že by osobáky neměli tažné zařízení se mi moc nezdá. Většina má v náraznících záslepku, za kterou se schovává buď vlastní oko či hák na upevnění lana a nebo se tam ten to oko zašroubuje, protože součástí výbavy, zpravidla u rezervního kola a zvedáku.

Osobně když někoho tahám - chci jeho lano a aby si lano upevnil sám.

A co někdy si lano vážete - nikdy ne za ramena nápravy!!

+1/0
8.2.2017 13:59

P96a28v96e90l 67K45r19á92l 5640679424368

1) Protože sypač není vhodný nástroj k vytahování zapadlých vozidel, snáz při vytahování ke škodě dojde, než u nástroje vhodného (myslím škodu na sypači). Pojišťovna samozřejmě takovou škodu hradit nechce.

2) Kvůli vytahování jednoho auta pak řidič nestíhá svoji práci a to může zkomplikovat situaci jiným řidičům.

3) Řada kolizí je zbytečných, protože zapadlý řidič jen podcenil situaci.

Oceňuji ty, co pomůžou, ale plně chápu i to, proč se nepomáhá globálně.

+5/0
8.2.2017 14:06

J54i51ř38í 18Z78ý58k64a 9409293301440

vytahovat auto na laně je nesmysl. Tažné lano je záměrně pevné jen tak, aby se v případě problému přetrhlo. A když se přetrhne, tak se může vymrštit a napáchat škody. Tudíž slouží jen k tažení nepojízdného auta.

Když už odněkud vytahovat auto, tak na upínacím popruhu lidově zvaném "kurta" ideálně s nosností dvojnásobku hmotnosti vytahovaného auta. Tedy vozit s sebou kurtu s nosností kolem 4-5t. Ideálně ne jednu. V případě extra nouze (za poslední hodinu nikdo neprojel, není signál na zavolání pomoci) se s její pomocí můžete vytáhnout sami, pokud je poblíž nějaký strom na protější straně silnice.

A samozřejmě k vytahování používat jen k tomu určené kotevní body nebo tažné zařízení. Nikdy ne za nápravu nebo nárazník.

Také nedoporučuji používat kurtu k tažení vozidla. Proč? Protože v podstatě nejde přetrhnout. Na tohle je zase lepší lano. Přetržení se hodí např. v situaci, kdy táhnoucí auto vjede na kruhový objezd, mezitím se tam nacpe nějaký rychlík a došlo by ke kolizi s taženým vozidlem. Taženému vozidlu stačí zabrzdit. Lano praskne. Autům se nic nestane, maximálně to vymlátí někomu sklo, nebo nakřápne plastový kryt nárazníku.

0/−1
8.2.2017 11:10
Foto

P82a28v39e29l 79P57o44k56o72r83n42ý 2866764700322

Chudák strom, dělal jste to někdy, většinu mu poškodíte kůru. A strom je docela drahý...

0/0
8.2.2017 12:57

P86a92v57e43l 23J54e11ř15á71b34e92k 7141432244467

Vaše moudra nic moc.

I lana jsou různé pevnosti - třeba v autě mám asi na 5 t. Ale pokud si koupíte na tunu, tak nic moc.

Strom u cesty za který uvážete kurtu je trochu hodně přitažená teorie.

Většina kurt, které jsou v běžném prodeji jsou 6 m dlouhé. 1 m si můžete odečíst na obvázání kmene. k tomu připočtěte příkop a zjistíte, že se byste musel sebou vozit mnoho lat, kurt atd, abyste autu vytáhl.

0/0
8.2.2017 14:07

J90i85ř32í 93Z71ý13k69a 9869523701450

v dodávce mám 4 a už jsem to tak tahal. Sice ne ze sněhu, ale z bláta, nicméně to vyjde na stejno.

0/0
8.2.2017 14:59

J70i79ř97í 82Z57ý36k73a 9219363611490

to lano, které jsem bržděním přetrhl bylo také na 5t. Kurtu nepřetrhnete. To spíše ohnete hák.

0/0
8.2.2017 15:00

H50y16n69e72k 37M23r17t32v51ý 2520387699951

proč hned odtahovka? vytáhnutí ze škarpy přece není odvezení pryč.

mno a jestli auto nemá závěsné zařízení (ani jsem nevěděl, že to není povinné) tak co přesně řeší ten kontakt na traktoristu? :-)

0/0
8.2.2017 10:19

M94a90r48t38i28n 82M32a69i90k51s19n40a35r 3734513458762

Ironicky, je to dokonce zákonem zakázané, pokud je odnimatelné. :) Pokud ho máte, a dá se odšroubovat (třeba nové fabie to tak mají), tak ho musíte mít sundané, v lepším případě to pak můžete našroubovat po zapadnutí.

0/0
8.2.2017 13:23

J68i12ř19í 38E46r80b86e11n 1393424736447

Sundané být musí, pokud je odnímatelné bez použití nářadí.

0/0
10.2.2017 14:19

P48a93v28e50l 38A86n61t44l 3356826170771

U nás jsou cestáři ještě ochotní pomoci zdarma, to si u nich cením. V roce 1999 jsem v zimě vezl kamionem přes Norsko náklad ryb. V horách se mi škubnul řetěz na zadní nápravě a zůstal jsem stát. Někdo z místních, co jel kolem, na mě zavolal místní odtahovku "Viking". Borci mě zapřáhli a táhli mě 8km do kopce. Na vrcholu bylo parkoviště, tam mi spravili řetěz a naúčtovali mi za odtažení 24000kč. V té době docela dost peněz, na firmě měli radost :-P

0/0
8.2.2017 10:15

P26e80t25r 28N63e96c87h43a80n15i74c68k66ý 7863656548660

V Norsku NOKy lítají za každou blbost, takže se tomu ani nedivím

0/0
8.2.2017 10:17

P50a27v53e89l 94A55n12t24l 3226836440631

jj....placené tunely, trajekty na ostrůvky, kde jsou rybárny a nedejbože, když převážíte na nápravu, to se potom doprava prodraží.......

0/0
8.2.2017 10:26

P83e42t43r 29N11e60c29h10a71n82i75c44k84ý 7113666888520

i vjezd do Oslo

0/0
8.2.2017 10:34

P80a70v10e94l 89J67e41ř89á34b36e84k 7691252484847

Na jedné TV stanici o této asistenční službě je celkem zajímavý seriál. Zpravidla se ale domlouvají, zda platí řidič nebo pojišťovna. Ty vytahovací auta jsou skutečné speciály - obávám se, že v Čechách takové auta spočítáme na prstech

Co jsem pochopil - cizinci tam platí sami.

Netahají jen co nevyjedou, ale hlavně, co havarují.

Podobnou službu mají v USA a Kanadě. Ty jejich auta jsou ale super. Několik navijáků, jeřábová ramena, a i ramena na nadzvednutí přední nápravy, kdy potom havarovaný kamion odtáhnou na odstavné parkoviště.

0/0
8.2.2017 14:17

M14a97r26t30i42n 35V47y84s15k34o65c78i43l 3762548205540

Divný stát, kde před pomocí člověku v nouzi si musíte nechat podepsat zřeknutí se vymáhání škod, pak až můžete s klidným svědomím někomu pomoct. Nehledě na to, že chtít zaplatit škodu např. při tom prasklém laně je na přesdžku a na nechání toho exota v -20 v závěji aspoň 10 hodin. Chápu, když si zaplatím službu, která je přímo určená k danému a způsobí škodu. Ale když mi praskne odpad a je u mě zrovna návštěva a v zápalu snahy pomoct shodí vázu, chtít to zaplatit by mě hanba fackovala.

+10/0
8.2.2017 8:32

J45i35n68d12ř73i63c87h 51M74i86t21t35e92r 6254115671366

Neplatil za škodu na laně, ale za sklo na autě, které vytahoval.

+2/0
8.2.2017 9:09

M59a80r12t49i67n 20V55y33s24k88o64c11i61l 3562578805740

Možná jsem to blbě napsal, sorry, ale ano, pochopil jsem.

Každopádně propadnout se do ledu, zachránce vás vytáhne, přitom na bundě utrhne kapuci, napadlo by vás vůbec chtít po něm tu bundu zaplatit? Mě osobně vůbec. Ale pak se lidi diví, že když se něco stane, tak každý dělá, že si ničeho nevšiml.

+7/0
8.2.2017 9:40

J24i78n23d26ř11i34c62h 41M90i59t59t73e79r 6414505761746

Souhlas, byl bych vděčný za každou pomoc, škody bych neřešil. Když jsem se dostal do potíží, je to moje chyba a musím nést následky.

+2/0
8.2.2017 9:43

M50a94r38t51i94n 67V57y56s49k48o98c85i73l 3342638775210

Možná ani ne má chyba, třeba jen souhra okolností, ale trestat člověka (vymáháním škody) za to, že se nabídl a chtěl pomoct, kde to sakra jsme? Navíc tažné lano pokud vím nemá předepsány periodické kontroly, takže v tomto případě se ani o nedbalostním jednání nedá mluvit.

+1/0
8.2.2017 9:47

R50o86b87i23n 43Ž79i76ž86k35a 2298954726506

1) nejsem si jistý z toho článku jestli to okno nebylo náhodou na sypači?

2) možná to ti řidiči nedělají sami (tolik pitomců snad tady nemáme) ale třeba to vymáhá pojišťovna když si chtěli nechat proplatit havarijko

0/0
8.2.2017 10:52

M19a33r60e84k 80H16r85u45b71y 6827552671548

Nouze se odjakziva tyka jen ochrany zivota a zdravi, za majetek se plati.

0/0
8.2.2017 20:28

M83a23r42t14i85n 34V19y12s30k10o89c85i36l 3612588745180

Nouze byl obecny termin. Ale jestli myslite institut krajni nouze, jakozto pravniho pojmu, tak tam mu klidne muzete rozmlatit vsechny skla za predpokladu, ze jejich nerozbitim by vznikla vetsi skoda (a vse se to muze odehravat jen v materialni rovine). Navic treba i hasici maji v popisu prace ,,zachrana osob, zvirat, majetku" (v tomto poradi), tedy nevim jak jste vasi nouzi myslel :-) predstava, ze se vyhlasi nouzovy stav a neresi se majetek (zabraneni rabovani, dodavky materialu pro preziti) je taky zvlastni.

0/0
8.2.2017 20:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.