Diskuze

Silničáři nejsou odtahovka, pomoc zapadlým autům mají zakázanou

Cesty zasypané sněhem a nezodpovědní řidiči komplikují práci silničářům. Auta bez sněhových řetězů často zapadnou a blokují dopravu. Přestože silničáři mají pomoc s vyproštěním vozu zakázanou, v nouzi pomáhají. Ale dobrá vůle se jim často vymstí. Mimo zdržení jdou totiž případné škody na jejich triko.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BH

To bylo křiku, když nikdo údajně nepomohl silničáři a nyní se ukáže, že samy nesmí pomáhat...

1 0
možnosti
LP

Paranoidní je dnešní doba.

0 0
možnosti
MB

Pokud budou cestáři dělat svojí práci pořádně, není důvod zapadnout. A pak mne ale vůbec nezajímá kolik jich je, kolik mají techniky atd. Přísnost na obě strany, je-li libo.

2 6
možnosti
MH

Rozhodne by pomohla nejaka osobni odpovednost dispeceru, ale jedna se o soucast statni spravy, takze to vidim dost blede :-/

0 0
možnosti
DR

Parazitující byrokracie radši nechá někoho x hodin ve sněhu než aby se zabývala nějakým rozbitým sklem po prasklém laně. "To né Venco, s tim by byla práce"... Vyrazit...

1 0
možnosti
Foto

J75i78ř72í 51E16r77b61e43n

10. 2. 2017 14:16

A pokud by tím prasklým lanem byl někdo zraněn, tak je řidič sypače povinen počkat na místě na vyšetření nehody policií, protože jinak by ho právník toho zapadlého šoféra roznesl na kopytech za "ujetí od nehody"...

0 0
možnosti
MH

Vetsinu problemu maji na svedomi tiraci s pristupem - pojedu dokud muzu, a kdyz zapadnu, prioritne me vytahnou, protoze prekazim.:-P

Takze opet chybi praxe bezna v zahranici - pri vyskytu snezeni kamiony okamzite odstavit.:-/

0 2
možnosti
MV

Odstavit? A kam? To by mne totiz dooost zajimalo. Vzdyt ani kvuli povinnym prestavkam, nedejboze pri zakazu jizdy NA neni kolikrat kde zastavit.

5 0
možnosti
JD

J42a57n 11D41l11o98u63h65ý

8. 2. 2017 16:30

Ano zapadnuty ridic je hned "nezodpovedny lump". Ale ze taky muzete vyjet na cestu napric CR pekne za slunneho pocasi a skoncit v zavejich o 150km dal, pac se zrovna meni pocasi, to uz pisalek nezna a evidentne nezazil. A to ani clovek nemusi jezdit nekde po horach...

0 0
možnosti
MH

To pocasi se nemeni z minuty na minutu, a prerusit jizdu lze prakticky vzdycky, tady nejsme na severnim polu :-P

1 1
možnosti
PJ

Vytahovat auta mají zakázáno i hasiči, pokud se nejedná o mimořádnou situaci.

0 0
možnosti
MV

Nevim jak to maji dusledne vyzadovano, nevim jak konkretne to maji v SIARi napsane, ale nas v pozarni taktice ucili, ze kazda nehoda je mimoradna udalost a kazde sjeti z cesty je nehoda.

Tedy verim tomu, ze jet kluci kondicku, tak auto tam trcet nenechaji, cestou k pozaru/DN samozrejme neni cas tahat auta sjeta do prikopy, pokud ovsem neblokuji provoz. Stejne tak verim, ze pri pozaru a zavedene kyvadlove doprave cisternama by ho radsi vytahli a poslali pryc, nez riskovat utrzeni protejsi krajnice pri vyhybani...

0 0
možnosti
PD

P78a31v26e11l 25D98u90d84a

8. 2. 2017 13:01

Vážení cestáři a i jiní řidiči, kteří jste ochotni pomoci někomu v nouzi - dovolte mi abych Vám vyjádřil obdiv a poděkování. V dnešní době už není tak samozřejmé, aby někdo slevil ze svého pohodlí v kabině vozu a nezištně pomohl. Mrzí mne, že když máme Správu silnic a dálnic placenou z kapsy daňových poplatníků a ještě dalšími odvody peněz za užití silnice, či vlastnictví vozu, že tato pomoc není řidičům sypačů a jiné techniky vřazena jako součást pracovních povinnosti. Bylo by asi morální, ze strany firmy, která je placena za služby na pozemních komunikacích aby, pomáhala těm co se na nich pohybují. A hlavně aby, ti kteří pomáhají to mohli dělat bez strachu z vyhazovu, či finančního postihu. Zde by byl prostor pro zlepšení podmínek řidičů posypových vozů a jiné techniky, aby dostali odměnu za pomoc v nouzi a tím napomohli i k zlepšení stavu silnice.

4 0
možnosti
PJ

Přitom stačí maličko - místo zákazu, aby řidič vytahovaného auto podepsal formulář, že v případě poškození nebude uplatňovat škodu. že upevnění lana ́, řetězu probíhá s jeho souhlasem apod.

Lano by měl mít každý ve své výbavě - takže odpovídá za jeho technický stav.

A že by osobáky neměli tažné zařízení se mi moc nezdá. Většina má v náraznících záslepku, za kterou se schovává buď vlastní oko či hák na upevnění lana a nebo se tam ten to oko zašroubuje, protože součástí výbavy, zpravidla u rezervního kola a zvedáku.

Osobně když někoho tahám - chci jeho lano a aby si lano upevnil sám.

A co někdy si lano vážete - nikdy ne za ramena nápravy!!

1 0
možnosti
JZ

J36i29ř23í 29Z68ý46k68a

8. 2. 2017 11:10

vytahovat auto na laně je nesmysl. Tažné lano je záměrně pevné jen tak, aby se v případě problému přetrhlo. A když se přetrhne, tak se může vymrštit a napáchat škody. Tudíž slouží jen k tažení nepojízdného auta.

Když už odněkud vytahovat auto, tak na upínacím popruhu lidově zvaném "kurta" ideálně s nosností dvojnásobku hmotnosti vytahovaného auta. Tedy vozit s sebou kurtu s nosností kolem 4-5t. Ideálně ne jednu. V případě extra nouze (za poslední hodinu nikdo neprojel, není signál na zavolání pomoci) se s její pomocí můžete vytáhnout sami, pokud je poblíž nějaký strom na protější straně silnice.

A samozřejmě k vytahování používat jen k tomu určené kotevní body nebo tažné zařízení. Nikdy ne za nápravu nebo nárazník.

Také nedoporučuji používat kurtu k tažení vozidla. Proč? Protože v podstatě nejde přetrhnout. Na tohle je zase lepší lano. Přetržení se hodí např. v situaci, kdy táhnoucí auto vjede na kruhový objezd, mezitím se tam nacpe nějaký rychlík a došlo by ke kolizi s taženým vozidlem. Taženému vozidlu stačí zabrzdit. Lano praskne. Autům se nic nestane, maximálně to vymlátí někomu sklo, nebo nakřápne plastový kryt nárazníku.

0 1
možnosti
PP

Chudák strom, dělal jste to někdy, většinu mu poškodíte kůru. A strom je docela drahý...

0 0
možnosti
HM

proč hned odtahovka? vytáhnutí ze škarpy přece není odvezení pryč.

mno a jestli auto nemá závěsné zařízení (ani jsem nevěděl, že to není povinné) tak co přesně řeší ten kontakt na traktoristu? :-)

0 0
možnosti
MM

Ironicky, je to dokonce zákonem zakázané, pokud je odnimatelné. :) Pokud ho máte, a dá se odšroubovat (třeba nové fabie to tak mají), tak ho musíte mít sundané, v lepším případě to pak můžete našroubovat po zapadnutí.

0 0
možnosti
PA

P86a65v83e81l 59A19n43t32l

8. 2. 2017 10:15

U nás jsou cestáři ještě ochotní pomoci zdarma, to si u nich cením. V roce 1999 jsem v zimě vezl kamionem přes Norsko náklad ryb. V horách se mi škubnul řetěz na zadní nápravě a zůstal jsem stát. Někdo z místních, co jel kolem, na mě zavolal místní odtahovku "Viking". Borci mě zapřáhli a táhli mě 8km do kopce. Na vrcholu bylo parkoviště, tam mi spravili řetěz a naúčtovali mi za odtažení 24000kč. V té době docela dost peněz, na firmě měli radost :-P

0 0
možnosti
PN

V Norsku NOKy lítají za každou blbost, takže se tomu ani nedivím

0 0
možnosti