Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Design škodovek: Mladou Boleslaví prošly hvězdy světové extratřídy

Škoda, ta kdysi vysmívaná automobilka, je dnes v ráži. Klade si ambiciózní cíle, rozšiřuje nabídku modelů, prodává na světových trzích a dnes se také může chlubit jednoznačným, jasně identifikovatelným designem. Moderní tvarosloví, které se líbí, vzniklo pod vedením Jozefa Kabaně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a26n 54B68o58h38a68t83ý 7917960568162

Pořád je to lisovaný plech a spousta černého plastu montovaná otrokama, co mají 30 minut na oběd, drží to na silnici pár centimetrů čtverečních gumy a jezdí to na zetlelé rostliny. Jestli to je zakřivené, červené nebo naleštěné jak psí kulky je úplně jedno....

0/−1
11.2.2017 10:41

J17o40s21e24f 74M70i74š29k52o39v14s12k81ý 9118201591738

Odvedl ve firmě skvělou práci a jde dál. Tak to má být. Zejména v designu je potřeba hledat nové výzvy.

+4/0
10.2.2017 17:03

M44a47r48e62k 68P27o63s67p74í85š73i45l 2355205901

Asi pan Kabaň byl tzv. "Odejit" a ne vyhozen a ne že sám ze své vůle jde jinam.

Ta nová OCT je příšerná. Bazarové kousky půjdou v průbehu let hodně dolů cenově. Experiment podle mého nevyšel.

0/−5
10.2.2017 8:42

J40i59ř51í 37S50c97h15w98a10c24h 8588444218516

tak jistě, BMW je sběrna lidí, kteří se nejsou schopni uplatnit u špičkových firem jako je třeba Škoda...;-D

+8/0
10.2.2017 11:18

M85a57r28e18k 20J57a58n17e52č47k23a 1567566983831

"Bazarové kousky půjdou v průběhu let hodně dolů cenově." Tomu opravdu nevěřím, český človíček je totiž již tak vycvičený, že skousne u Škodovky cokoliv, co mu naservíruje, takže ceny i v bazarech budou furt uměle našponované, bo Škodovka ;-D Podobné to bylo kdysi u Fabie II a dneska jich jezdí spousta a na ceně ojetin se to taky neprojevilo.

+2/0
10.2.2017 16:32

J11i83ř27í 29S23c71h31w58a81c19h 8748394488476

protože ty kavárenské kecy o tom jak je Fabia 2 "škaredá" jsou naprosté většině potencionálních kupců u zádele....

+2/0
10.2.2017 18:39

M48i20c81h51a25l 88F38i54n36s24t61e41r32l17e 7149230923518

U designérů je naprosto běžný cyklus obměny zaměstnavatele. Kdyby se člověk zaměřil pouze na jeden výrobek jedné firmy, tak se za čas dostane do tzv. "smyčky", která nemá nic společného s kreativitou, která je pro tento obor bytostně nezbytná. U pana Kabaně jde ještě i o to, že je velmi nadaný a zároveň produktivní = žádaný !!!

+3/0
10.2.2017 22:04

M15i24c98h40a40l 24F97i79n64s97t45e98r44l27e 7209690143378

A jéje...., tady se zase vyrojilo designových "odborníků", co o design nikdy nezakopli... . Jinak, článek kupodivu na velmi slušné úrovni.

+4/0
10.2.2017 5:44

J41a15n 40J20e55m55e56l12k67a 1815480

O1 je neskutečně nadčasová. Vyšší mohutný čumák (než konkurence typu Focus) a nižší střecha, sedan. Originální a dělá dojem robustnosti (a O1 robustní byla). Podle mě předstihlo nástup SUV a poptávku po bezpečí. Přitom je to stále úsporný sedan. Čistý design, žádné nesmysly. Žádné nesmyslné hrany.. I po 20 letech mi to auto přijde nezastaralé a není nic moc podobného.

+2/−5
9.2.2017 22:02

T24o54m68á25š 32P33í33c48l 3176783661537

Přesně můj názor. Ten dojem robustnosti tomu dává zadní sloupek. V další generaci je méně výrazný a auto už z boku nevypadá zdaleka tak úchvatně jako jednička.

0/0
10.2.2017 6:33

T45o33m39á19š 37V79a44l31d62e13r 7753810879

Až na to, že není sedan, ale liftback. Plno řečí o designu. Ale kategorie sem, kategorie tam. Ani se nedivím, když dnes může mít coupe 4 dveře :-). Pak designer vlastně neví co maluje. A až domaluje zařadí do příslušné kolonky.

+1/0
11.2.2017 2:21

Z21d93e68n53ě82k 38V56a26l40e49n52t76a 3825220928864

Hlavně extra světová třída Bača ze Slovenska ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D .....R^R^R^

0/−10
9.2.2017 21:14

P30e95t58r 74P61a94l85e26č46e29k 3320325594852

Ví autor článku co je to tvarosloví?;-D

0/−2
9.2.2017 20:10

T21o78m86á36š 21P39í64c94l 3346493191367

Já práci pana Kabaně uznávám, ale jeho mistrovským kouskem byla současná Octavia před faceliftem, kterou považuji možná za nejhezčí masové auto na světě. Pak už se jí nepřiblížil a změna možná přichází v pravý čas. Na stejnou úroveň stavím i jedničkovou oktávku. Každopádně se těším, s čím přijde nástupce.

+5/0
9.2.2017 19:20

J14a83k85u42b 53S66e50k44e41r17a 6266160366255

Tady je kolem toho takovy rozruch 8-o

Asi jako o dizaajnu jejich aut :-/

0/0
9.2.2017 19:13

P17e52t17r 63B16á33č65a 8545386735895

Skoda, ze to na tech autech neni videt, asi to takova extra trida zase nebyla.

+1/−10
9.2.2017 18:29

A55l10a63n 32G35r71ä18t64z34b89a12c39h 2137750645817

Ty mas nejaky problem, chlape. V kazdy diskuzi o Skode jsi mezi prvnimi, nejakym zvlastnim zpusobem te nezadrzitelne pritahuje. Vidis slovo Skoda a uz si bezis flusnout. Nejaky skodovkar prejel tebe nebo ojel tvou zenu? Jinak mi to nedava smysl.

+16/0
9.2.2017 19:51

L25u53d14ě61k 79N10ě94m31e21c 8873700431846

B je správně.

+1/0
9.2.2017 20:47

K70a58r54e21l 52B96l66á85h21a 1165446171519

Na obranu Petra je potřeba říci, že to je jeden z jeho lepších a ne provokativních příspěvků. Třeba začne mít konečně konstruktivní příspěvky. ;-)

0/0
10.2.2017 11:30

A11l35a15n 22G13r86ä50t51z49b11a34c21h 2197550145427

:)

0/0
10.2.2017 11:41

K20a47r11e74l 79B63l40á56h27a 1605786961959

Třeba začíná pomáhat naše výchova ;-D

0/0
10.2.2017 12:08
Foto

J13a46n 68Č54e38r97m69á25k 4989838825927

nj, tak to máš asi blbý, když přechází k Tvým milovaným Bavorákům... 8-o

0/0
11.2.2017 8:25

K43a30r57e30l 10M42a51z61a53č 3117673436429

Mladou Boleslaví prošly hvězdy světové extratřídy - škoda, že to dnes až Superb a možná Kodiaq není moc vidět.

Go je unylý nehezký auto, Rapid téměř totožný jako VW Jetta z roku 2010, Spaceback má změnou původní Kabaňovo zádě větší šmrnc, Octavii letmým pohledem od Rapida nepoznáte... atd. Takže dobrý, ale dělat z toho buhvíjaký designový skvosty, to fakt ne.

+15/−1
9.2.2017 16:41

M71i47c93h58a94l 51F18i52n55s45t63e65r66l80e 7569440263218

Zjevně nemáte o designu a filozofii firmy Škoda ani páru. Vařit sice umím, ale nejsem kuchař - a tak kuchařům do řemesla nekecám - byl bych za trotla... !!!

+2/0
10.2.2017 6:12

K62a27r80e45l 42M82a36z27a28č 3377453516129

Sám jsi troll, kdyby si byl z oboru blízkého designu, tak by jsi jistě znal odborné diskuze na toto téma, kde se ještě navíc kritizuje i Veyron atd. Takže mlč. A filozofie Škody mě fakt nezajímá. Koukám na to jako spotřebitel, který chce utratit sta tisíce za plechovku. A pokud většině vyhovuje, tak je to jejich rozhodnutí, ty odborníku.

0/0
10.2.2017 8:23

M77i34c21h65a60l 74F66i13n42s73t49e86r84l93e 7649420603938

Hmm, tak jo..., jsem troll, páč mne design živí a těm rádoby "odborným" diskusím se fakt jenom směji. Zvláště, když mne chtějí poučovat, jak se má dělat mé řemeslo, od těch, co dělají řemesla jiná( a věřte, že o spotřebiteli jsme školeni více, než si myslíte)..., hezký den přeji.;-)

+1/0
10.2.2017 21:58

T27o36m89á15š 26V60a35l14d21e31r 7763330809

Někdy to není vidět. Na jednu stranu často chybí odvaha prosadit pěknou věc. Pokud se prosadí a je i funkční v tu ránu je drahá nekřesťansky. To znamená průměrný (bez fantazie) design normální cena a vynikající design nadprůměrná cena? Designem jsem se intenzivně zabýval 80 a 90 léta.

0/0
11.2.2017 2:30

P17a13v43e84l 40R54y24m95e68š 8599172294525

Je škoda, že nemůžeme posoudit jakou volbou byl Kabaň pro Škodu. Co udělal s designem škodovek Kabaň, to vidíme, Ale nevidíme, jaký by byl design, kdyby na jeho místě byl jiný šéfdesignér, a tak nemůžeme porovnat jestli byl Kabaň pro Škodu dobrá volba a nebo byla možnost lepší volby. Za sebe musím říci, že některé jeho díla u mě vzbuzují spíš rozpaky a když srovnám letošní Tiguan s Kodiaqem, tak bych si po designové stránce vybral Tiguan. Stejně tak srovnání Oktávie a Seat Leon a to i přes rozdílné zaměření značek.

+3/0
9.2.2017 15:56

J41i58ř57í 88S71c83h66w42a27c25h 8218724188606

tak zrovna v tom jak vypadá Octavia a Leon hraje roli hlavně to rozdílné zaměření značek. Kdo preferuje zaměření na prostor si nevybere Leona a kdo preferuje "sportovní geny" ve vzhledu si nevybere Oktu.

+8/0
9.2.2017 16:08

K40a55r63e44l 35M19a92z41a83č 3517183336869

Ten rozdíl sice je, ale minimální. Ale hlavně: Seat Leon ST: lepší pozice za volantem, lépe fungující podvozek, lepší dynamik a výhodnější ceník.

Dodávám: a bezpochyby zajímavější design.

Více na: http://www.autorevue.cz/skoda-octavia-combi-14-tsi-vs-seat-leon-st-14-tsi-jehla-v-kupce-sena/ch-50627#articleStart

+1/0
9.2.2017 16:36

J46i97ř57í 75S81c84h72w29a76c56h 8328594928656

A proč jsi neokopíroval hned z dalšího odstavce:

"Tou podmínkou (pro SEAT) jsou menší nároky na prostor v interiéru. Zcela objektivně musíme uznat, že v tomto ohledu Octavia opravdu těžko hledá konkurenci a jestli víte, že v autě budete často jezdit ve čtyřech, je úvaha o dražší Octavii zcela na místě." ;-)

0/0
10.2.2017 18:45

M48i89c86h31a22l 32F93i82n49s15t24e80r20l59e 7989730163798

Pan Mazač se evidentně o filozofii firmy nezajímá, jak již uvedl jinde, to bychom měli snad sakra akceptovat..., nemyslíte ?! :-)

0/0
10.2.2017 22:18

K47a95r30e44l 68M48a38z86a45č 3417633976409

R^

0/0
9.2.2017 16:32

P84a42v52e54l 51V96a29ň94h11a92r62a 9578527612110

Porovnat to samozrejme nejde, ale za me Kaban palec nahoru naprosto jednoznacne. Jedine auto, co se mi vylozene nelibi, je ctyrocka. Vsechny ostatni jsou "spise libi" nebo "libi hodne". :-)

+5/−1
9.2.2017 17:15

L74i22b29o12r 50S51k22ý95p45a14l30a 7478913342850

No - ta "čtyřočka" - asi ho naštvali, tak se pomstil a jde jinam ;-)

0/0
10.2.2017 23:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.