Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Design škodovek: Mladou Boleslaví prošly hvězdy světové extratřídy

Škoda, ta kdysi vysmívaná automobilka, je dnes v ráži. Klade si ambiciózní cíle, rozšiřuje nabídku modelů, prodává na světových trzích a dnes se také může chlubit jednoznačným, jasně identifikovatelným designem. Moderní tvarosloví, které se líbí, vzniklo pod vedením Jozefa Kabaně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a21n 77B92o31h16a29t30ý 7557940118902

Pořád je to lisovaný plech a spousta černého plastu montovaná otrokama, co mají 30 minut na oběd, drží to na silnici pár centimetrů čtverečních gumy a jezdí to na zetlelé rostliny. Jestli to je zakřivené, červené nebo naleštěné jak psí kulky je úplně jedno....

0/−1
11.2.2017 10:41

J16o81s43e48f 34M55i31š37k89o52v72s75k93ý 9528361291498

Odvedl ve firmě skvělou práci a jde dál. Tak to má být. Zejména v designu je potřeba hledat nové výzvy.

+4/0
10.2.2017 17:03

M40a69r22e55k 91P52o65s19p13í10š96i47l 2865395171

Asi pan Kabaň byl tzv. "Odejit" a ne vyhozen a ne že sám ze své vůle jde jinam.

Ta nová OCT je příšerná. Bazarové kousky půjdou v průbehu let hodně dolů cenově. Experiment podle mého nevyšel.

0/−5
10.2.2017 8:42

J49i17ř57í 97S24c80h41w19a89c84h 8358834478116

tak jistě, BMW je sběrna lidí, kteří se nejsou schopni uplatnit u špičkových firem jako je třeba Škoda...;-D

+8/0
10.2.2017 11:18

M98a78r78e98k 79J25a35n88e44č23k39a 1767386313541

"Bazarové kousky půjdou v průběhu let hodně dolů cenově." Tomu opravdu nevěřím, český človíček je totiž již tak vycvičený, že skousne u Škodovky cokoliv, co mu naservíruje, takže ceny i v bazarech budou furt uměle našponované, bo Škodovka ;-D Podobné to bylo kdysi u Fabie II a dneska jich jezdí spousta a na ceně ojetin se to taky neprojevilo.

+2/0
10.2.2017 16:32

J33i89ř13í 23S65c36h86w93a38c14h 8688974608316

protože ty kavárenské kecy o tom jak je Fabia 2 "škaredá" jsou naprosté většině potencionálních kupců u zádele....

+2/0
10.2.2017 18:39

M69i65c68h27a17l 13F31i27n47s16t23e81r59l71e 7449680463518

U designérů je naprosto běžný cyklus obměny zaměstnavatele. Kdyby se člověk zaměřil pouze na jeden výrobek jedné firmy, tak se za čas dostane do tzv. "smyčky", která nemá nic společného s kreativitou, která je pro tento obor bytostně nezbytná. U pana Kabaně jde ještě i o to, že je velmi nadaný a zároveň produktivní = žádaný !!!

+3/0
10.2.2017 22:04

M20i63c66h93a32l 70F81i74n22s83t50e93r21l27e 7749670733568

A jéje...., tady se zase vyrojilo designových "odborníků", co o design nikdy nezakopli... . Jinak, článek kupodivu na velmi slušné úrovni.

+4/0
10.2.2017 5:44

J69a58n 31J28e33m16e52l95k98a 1835760

O1 je neskutečně nadčasová. Vyšší mohutný čumák (než konkurence typu Focus) a nižší střecha, sedan. Originální a dělá dojem robustnosti (a O1 robustní byla). Podle mě předstihlo nástup SUV a poptávku po bezpečí. Přitom je to stále úsporný sedan. Čistý design, žádné nesmysly. Žádné nesmyslné hrany.. I po 20 letech mi to auto přijde nezastaralé a není nic moc podobného.

+2/−5
9.2.2017 22:02

T24o59m69á67š 27P86í95c64l 3756433961457

Přesně můj názor. Ten dojem robustnosti tomu dává zadní sloupek. V další generaci je méně výrazný a auto už z boku nevypadá zdaleka tak úchvatně jako jednička.

0/0
10.2.2017 6:33

T42o89m47á76š 52V94a95l16d90e96r 7863970869

Až na to, že není sedan, ale liftback. Plno řečí o designu. Ale kategorie sem, kategorie tam. Ani se nedivím, když dnes může mít coupe 4 dveře :-). Pak designer vlastně neví co maluje. A až domaluje zařadí do příslušné kolonky.

+1/0
11.2.2017 2:21

Z30d91e40n59ě51k 35V71a97l97e97n33t79a 3365920398774

Hlavně extra světová třída Bača ze Slovenska ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D .....R^R^R^

0/−10
9.2.2017 21:14

P13e97t23r 72P23a87l37e85č38e98k 3110125764842

Ví autor článku co je to tvarosloví?;-D

0/−2
9.2.2017 20:10

T26o72m71á79š 96P94í65c14l 3336173351467

Já práci pana Kabaně uznávám, ale jeho mistrovským kouskem byla současná Octavia před faceliftem, kterou považuji možná za nejhezčí masové auto na světě. Pak už se jí nepřiblížil a změna možná přichází v pravý čas. Na stejnou úroveň stavím i jedničkovou oktávku. Každopádně se těším, s čím přijde nástupce.

+5/0
9.2.2017 19:20

J44a91k23u95b 26S11e66k38e86r98a 6726340736415

Tady je kolem toho takovy rozruch 8-o

Asi jako o dizaajnu jejich aut :-/

0/0
9.2.2017 19:13

P63e53t30r 51B34á68č31a 8225806605185

Skoda, ze to na tech autech neni videt, asi to takova extra trida zase nebyla.

+1/−10
9.2.2017 18:29

A56l95a43n 21G98r74ä16t47z76b53a44c71h 2417820985457

Ty mas nejaky problem, chlape. V kazdy diskuzi o Skode jsi mezi prvnimi, nejakym zvlastnim zpusobem te nezadrzitelne pritahuje. Vidis slovo Skoda a uz si bezis flusnout. Nejaky skodovkar prejel tebe nebo ojel tvou zenu? Jinak mi to nedava smysl.

+16/0
9.2.2017 19:51

L47u97d27ě10k 46N15ě64m40e21c 8823800821656

B je správně.

+1/0
9.2.2017 20:47

K24a32r21e62l 87B68l15á32h26a 1865336661869

Na obranu Petra je potřeba říci, že to je jeden z jeho lepších a ne provokativních příspěvků. Třeba začne mít konečně konstruktivní příspěvky. ;-)

0/0
10.2.2017 11:30

A96l86a29n 80G87r68ä34t33z83b23a62c59h 2707500405137

:)

0/0
10.2.2017 11:41

K10a26r92e32l 81B61l31á33h19a 1535236921229

Třeba začíná pomáhat naše výchova ;-D

0/0
10.2.2017 12:08
Foto

J30a20n 92Č43e59r18m77á21k 4409938225577

nj, tak to máš asi blbý, když přechází k Tvým milovaným Bavorákům... 8-o

0/0
11.2.2017 8:25

K41a40r18e58l 12M26a28z74a29č 3267703406439

Mladou Boleslaví prošly hvězdy světové extratřídy - škoda, že to dnes až Superb a možná Kodiaq není moc vidět.

Go je unylý nehezký auto, Rapid téměř totožný jako VW Jetta z roku 2010, Spaceback má změnou původní Kabaňovo zádě větší šmrnc, Octavii letmým pohledem od Rapida nepoznáte... atd. Takže dobrý, ale dělat z toho buhvíjaký designový skvosty, to fakt ne.

+15/−1
9.2.2017 16:41

M15i45c65h95a71l 44F54i41n20s62t13e68r26l21e 7419620913698

Zjevně nemáte o designu a filozofii firmy Škoda ani páru. Vařit sice umím, ale nejsem kuchař - a tak kuchařům do řemesla nekecám - byl bych za trotla... !!!

+2/0
10.2.2017 6:12

K31a80r74e49l 30M23a74z16a36č 3947283926149

Sám jsi troll, kdyby si byl z oboru blízkého designu, tak by jsi jistě znal odborné diskuze na toto téma, kde se ještě navíc kritizuje i Veyron atd. Takže mlč. A filozofie Škody mě fakt nezajímá. Koukám na to jako spotřebitel, který chce utratit sta tisíce za plechovku. A pokud většině vyhovuje, tak je to jejich rozhodnutí, ty odborníku.

0/0
10.2.2017 8:23

M48i62c98h54a72l 21F24i67n58s66t26e31r77l15e 7889850153858

Hmm, tak jo..., jsem troll, páč mne design živí a těm rádoby "odborným" diskusím se fakt jenom směji. Zvláště, když mne chtějí poučovat, jak se má dělat mé řemeslo, od těch, co dělají řemesla jiná( a věřte, že o spotřebiteli jsme školeni více, než si myslíte)..., hezký den přeji.;-)

+1/0
10.2.2017 21:58

T21o37m56á49š 59V67a64l24d52e31r 7643170599

Někdy to není vidět. Na jednu stranu často chybí odvaha prosadit pěknou věc. Pokud se prosadí a je i funkční v tu ránu je drahá nekřesťansky. To znamená průměrný (bez fantazie) design normální cena a vynikající design nadprůměrná cena? Designem jsem se intenzivně zabýval 80 a 90 léta.

0/0
11.2.2017 2:30

P22a27v57e63l 16R26y65m68e50š 8769112714235

Je škoda, že nemůžeme posoudit jakou volbou byl Kabaň pro Škodu. Co udělal s designem škodovek Kabaň, to vidíme, Ale nevidíme, jaký by byl design, kdyby na jeho místě byl jiný šéfdesignér, a tak nemůžeme porovnat jestli byl Kabaň pro Škodu dobrá volba a nebo byla možnost lepší volby. Za sebe musím říci, že některé jeho díla u mě vzbuzují spíš rozpaky a když srovnám letošní Tiguan s Kodiaqem, tak bych si po designové stránce vybral Tiguan. Stejně tak srovnání Oktávie a Seat Leon a to i přes rozdílné zaměření značek.

+3/0
9.2.2017 15:56

J58i28ř51í 17S84c30h31w18a16c65h 8578984128406

tak zrovna v tom jak vypadá Octavia a Leon hraje roli hlavně to rozdílné zaměření značek. Kdo preferuje zaměření na prostor si nevybere Leona a kdo preferuje "sportovní geny" ve vzhledu si nevybere Oktu.

+8/0
9.2.2017 16:08

K88a57r68e92l 12M50a17z14a13č 3307503826689

Ten rozdíl sice je, ale minimální. Ale hlavně: Seat Leon ST: lepší pozice za volantem, lépe fungující podvozek, lepší dynamik a výhodnější ceník.

Dodávám: a bezpochyby zajímavější design.

Více na: http://www.autorevue.cz/skoda-octavia-combi-14-tsi-vs-seat-leon-st-14-tsi-jehla-v-kupce-sena/ch-50627#articleStart

+1/0
9.2.2017 16:36

J48i27ř70í 60S54c76h46w19a46c72h 8448454448856

A proč jsi neokopíroval hned z dalšího odstavce:

"Tou podmínkou (pro SEAT) jsou menší nároky na prostor v interiéru. Zcela objektivně musíme uznat, že v tomto ohledu Octavia opravdu těžko hledá konkurenci a jestli víte, že v autě budete často jezdit ve čtyřech, je úvaha o dražší Octavii zcela na místě." ;-)

0/0
10.2.2017 18:45

M50i15c60h10a64l 13F84i76n20s80t82e97r30l15e 7549240313668

Pan Mazač se evidentně o filozofii firmy nezajímá, jak již uvedl jinde, to bychom měli snad sakra akceptovat..., nemyslíte ?! :-)

0/0
10.2.2017 22:18

K12a61r81e90l 45M15a12z31a65č 3317513846349

R^

0/0
9.2.2017 16:32

P56a67v64e65l 97V51a29ň85h78a82r70a 9168887762560

Porovnat to samozrejme nejde, ale za me Kaban palec nahoru naprosto jednoznacne. Jedine auto, co se mi vylozene nelibi, je ctyrocka. Vsechny ostatni jsou "spise libi" nebo "libi hodne". :-)

+5/−1
9.2.2017 17:15

L55i40b64o32r 50S76k43ý82p13a59l69a 7558973422460

No - ta "čtyřočka" - asi ho naštvali, tak se pomstil a jde jinam ;-)

0/0
10.2.2017 23:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.