Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piëch o Dieselgate: Vedení VW o „cinknutých“ TDI vědělo

Bývalý předseda dozorčí rady německé automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch tvrdí, že někteří členové rady měli informace o manipulacích firmy s testy emisí ve Spojených státech již v březnu 2015, tedy zhruba půl roku před tím, než to odhalily americké úřady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K12a97r76e67l 70B70a48r52t28a60k 9416481365796

Jak je toto možné? Láska a pravda sice "vyhrála" nad lží a nenávistí, ale na peníze nemá, což?

Jinak tomu se říkalo - z bláta do louže.

0/0
13.2.2017 18:37

J63a45n 49T40a34r34a93b92a 4346776299779

Despota je patrně postižen totálním ubýváním soudnosti. Jeho nenávist k týmu Winterkorna je daleko silnější, než zdravý rozum a zachování hodnoty akciového balíku. Takže dál pindá ač by ve svém vlastním zájmu měl raději držet mordu.

0/0
13.2.2017 18:31

P57e53t75r 66Č78e15r66m89á45k 9328265479530

Piech určitě ztrátou soudnosti netrpí, právě naopak, velmi dobře ví co dělá a proč to dělá. R^

0/0
13.2.2017 22:19

J90a46n 85T12a23r32a81b96a 4276656609919

Jako že by se mu podařilo rozsekat napadrť Niedersachsen zlatou akcii, která je jak Hopkirk (existuje jen někdy, pro soudy je popírána)? To se mu nepodaří. Teď už to na mě opravdu dělá dojem, že nezvládá svou mstu za Winterkornovo převzetí moci. OK, využil znehodnocení akcií, ostatně už předtím se podílel na přesně opačném akciovém peaku, ale moc už není co kupovat, ani by tím nijak vlivově neposílil.. Jen těch zlatých 21%, které oficiálně neexistují a ty nejsou na prodej.

0/0
13.2.2017 23:40

P26e53t41r 10Č63e55r57m16á38k 9318225719640

Tímto krokem jistě Sasko nevyřadil, to je skutečně problém na delší běh (a svým způsobem zázrak kterak to v dnešní EU může vůbec existovat), ale posílil svou pozici v rámci holdingu Porsche SE, tedy v rámci rodinných klanů - kde je to skutečně těsné o pár akcií a každá (i drobná) změna má velký význam, což koneckonců souvisí i s Winterkornem - ten žádnou moc nepřevzal(ani nemohl, byl to vždy jen Piechem dosazený manager), pouze si v nějakém okamžiku zajistil podporu pro setrvání ve své funkci i bez Piecha, což se mu velmi nevyplatilo. Takže kombinace faktorů posílit svůj vliv a zbavit se soupeře jistě smysl dává.

0/0
14.2.2017 16:43
Foto

J25i91ř18í 11D54v68o51ř25á62k 5155569460488

Specifikace testů jsou jasně nastaveny. Možná je jiné značky zvládou splnit jenom v určitých podmínkách.Ale VW nikdy mimo zkušební stolici. Neznám přesně detailní zprávu . Alo troufnu si tvrdit, že WV šel k těmto testům, stejným spůsobem, jako ostatní značky( přelepené mezery na karoserii,jiná geometrie kol. Přehuštěné pneumatiky,speciální oleje v motoru, převodovce, ....... . Ale ostatním značkám stačily pouze mezery ve specifikaci. Ale VW , protože se dal na "levnější " cestu PD, musel použít vědomí podvod. A v německé firmě,která bývá tak akurátní, že bez svolení vedení si nemůžeš ani ( vypustit metan)?? Že by o tom vedení nevědělo ??

0/−1
9.2.2017 18:43

P57e20t50r 71Č89e63r39m43á61k 9678235989980

S první částí naprostý souhlas - k homologačním testům chodí auta upravená ať se jedná o jakoukoliv značku, liší se jen detaily v tom na jaký způsob se primárně soustředí. VW to nedělal jinak.

Ale druhá část je mimo realitu - problém se týká jen CR motorů, PD nikoliv. Otázka vědomosti podvodu je samozřejmě k diskuzi - usa sice uznává nedc, ale pro homologaci požaduje i další podklady (v těch byl ten problém), a do jaké míry to bylo úmyslné zatajení a do jaké pouze ignorace odlišností legislativ, toť otázka.

+1/0
9.2.2017 19:08
Foto

J46i24ř33í 30D18v48o68ř45á62k 5395659530848

Ale to je ten problém. Zatímco ostatní značky šli cestou CR, VW zůstaval u PD . Ty roky testování, vývoje, omylů prostě chybý.

0/−1
9.2.2017 19:27

P65e95t46r 67Č46e12r77m51á82k 9928905469230

Problém to nebyl, VW vsázel logicky na to lepší dokud to šlo, a když kvůli emisním limitům přešel na CR, tak začal používat už ty aktuální verze které měla i konkurence. Takže v tom příčina není.

+1/0
9.2.2017 21:30

P20e26t95r 72T76y54č95k97a 6315132669512

Vw pouzival PD motory tak do roku 2009. A tech se to netyka.

0/0
9.2.2017 21:38

J64a83n 56T84a28r75a87b14a 4766646409969

No netýká se jich to ovšem proto, že v té době neplatila EURO5, která je základem problému.

0/0
13.2.2017 18:32

P47e43t91r 89Č59e76r78m69á90k 9528945839780

Tak Piech je starý lišák, o problému v USA se vědělo už více jak rok a půl předtím než pak ta pseudokauza byla vpuštěna do mediálního světa, v prosinci 2014 už si dokonce EPA vynutila svolávací akci, takže času na všechno bylo víc než dost, a jestliže v tu chvíli zdánlivě neměl trumfy v rukou a skutečně se nározově se svým "stínem" Winterkornem rozešel a následně sám odstoupil z nejvyšší pozice v koncernu ještě předtím než to vypuklo, tak to bylo velmi prozíravé rozhodnutí. Zatímco Winterkor má dneska starosti a jako topmanager má už navždy škraloup, Piech spokojeně sedí doma, nakoupil levně akcie VW a sleduje jak se z VW stala největší automobilka světa. R^

0/0
9.2.2017 16:55

J66a92n 96T16a81r87a54b62a 4746546659649

To jistě, jenže teď už další krom pár stěků nekoupí, tak by bylo lépší mlčet a neznehodnocovat ty co už má.

0/0
13.2.2017 18:35

P41e66t95r 28Č68e67r23m27á73k 9688205139410

Jak jsem napsal - jejich rodinám nejde o krátkodobou spekulaci, ale o dlouhý časový horizont (koneckonců to trvá už od konce 2.sv války), takže nějaké drobné zakolísání samotné hodnoty akcie jim zas tak nevadí, když celkově koncern roste a je největší na světě.

0/0
13.2.2017 22:18

J23a74n 27T48a75r75a79b78a 4306876789509

Ano ale ač USA finančně jistě ustojí, nemusí bez velkých šrámů ustát rozmary evropských soudců. A hladových krků se najde víc než dost.

0/0
13.2.2017 23:43

P69e83t73r 79Č30e67r73m11á47k 9648925989130

Evropu ustojí snadno protože tady nic neporušili.

0/0
14.2.2017 16:32

J96a55n 87T11a90r21a40b31a 4606256339239

Neporušili, to je pravda. Otázkou je, kolik soudců to tak chápe. Zatím sice jen jednotlivci rozhodují opačně a to může (a samozřejmě nemusí) spustit lavinu. Ambiciózních právníků, co vyhraji ať je rozsudek jakýkoli, je dost.

0/0
16.2.2017 23:53

P95e78t36r 96Č95e27r48m32á58k 9588645819130

Jak říkám - sice pár jednotlivců skutečně rozhodlo v první instanci jinak, každopádně v odvolacích řízení to pak bylo vždy smeteno. Ambiciózních právníků kteří se na tom budou chtít přiživit nebo zviditelnit bude jistě hodně, nicméně VW si platí možná ne ambiciózní ale o to více fundované právnické esa, právě s vědomím toho že nesmí projít ani jeden případ, který by skutečně mohl spustit jinak lavinu.

0/0
17.2.2017 11:54

K97a51r71e36l 64M43a94z96a59č 3967353206949

On snad někdo pochybuje, že to vedení vědělo??? Jasně že vědělo. Vždyť to dělali proto, aby si co nejvíc namastili kapsy, mohli kupovat tryskáče a lítat za holkama do Ria. Jiný důvod tohoto podvodu a lhaní není!

To, že jsou podmínky ekoteroristické EU nesmyslné, je věc druhá. Kdyby ty prachy, co teď musí platit dali na lobbing, aby podmínky pro auta byly normální, tak bychom byli dnes jinde a poděkovaly by jim automobilky po celém světě. Pýcha předchází pád!

0/0
9.2.2017 16:47
Foto

J56i17ř57í 81D95v81o36ř25á36k 5685699140918

Ekoteroristé EU spáchali atentát na VW v USA ???????????

0/0
9.2.2017 18:45

W75a90l17t90e66r 33D36i84v67i97š 6437522342282

Fascinuje mne, jak se neustále drží názor, že viníkem je EU, která nastavila nesmyslné normy. Jenže ty normy nenastavila EU sama, za ně dost tvrdě lobovaly evropské automobilky, protože to pro ně byla obrovská konkurenční výhoda - spolupracovaly na definici, měly čas se na to připravit, vytlačovaly tím americkou a asijskou konkurenci, která na tento způsob "testů" nemá stavěné procesy.

Projděte si někdy historii vzniku norem, uvidíte sami, kdo se na nich podílel v postavení různých poradců, kdo dával evropské komisi různá doporučení. VW si naběhl sám, když si myslel, že mu evropský ojeb (to už není sprstý slovo, když to používá premiér, že jo) projde i na zásadně jinak postaveném americkém trhu.

+7/0
9.2.2017 15:53

P36e95t56r 56M77a47r41e44č44e33k 1173861379278

Typický alibismus vysoce postavených panáků. "Nějak to udělejte, s nežádoucími jevy neotravujte a kdyby něco tak já o ničem nevím." Dilbert to popisuje skvěle.

0/0
9.2.2017 15:25

B69ě13l53a 21H39o39r33á10k50o52v48á 1528232229290

Prvořadý je opravdový podvod a to test který neodpovídá skutečnému provozu!! Přeci když udělám normu pro zátěžový test třeba mostu na 100 tun, tak nemůžu nastavit zkoušku na 50 tun a po spadnutí tvrdit že se obcházela norma!!

Pravý viník je tvůrce testu a schvalovatel!!Rv EU

+2/−2
9.2.2017 14:37

V91á31c23l36a77v 44M48a45l60ý 3774468674489

Neřekl bych, že je to stejné, když to přirovnáte k mostu, je to asi tak, jako byste podepřel most a po testu podpěry odvezl. Prostě jasný podvod.

+3/−1
9.2.2017 14:55

B16ě49l92a 32H79o12r65á41k12o86v95á 1568802949600

Ale tady ty podpěry dává tvůrce testu v podobě zkoušky odtržené od reality skutečného provozu.

+2/0
9.2.2017 15:12

P21e32t69r 60M13a26r74e29č62e74k 1963871469128

Přesně tak!

+1/0
9.2.2017 15:18

V13á68c90l85a19v 86M30a59l27ý 3394868434849

Ty normy nejsou jenom pro VW, jak by tu v diskuzi zdálo, ale jenom VW při tom vědomě podváděl.

0/−1
9.2.2017 16:45

P52e85t61r 57Č41e75r10m38á21k 9848235879450

To je nesmysl, mantinely metodik využívají naprosto všichni, jen se pak necpou na US trh.

0/0
9.2.2017 16:57
Foto

J49i18ř90í 44D82v55o84ř45á50k 5755729850298

Tak proč

Volkswagen následně přiznal, že tento software po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto

Zdroj: http://auto.idnes.cz/piech-volkswagen-winterkorn-tdi-dieselgate-feb-/automoto.aspx?c=A170209_103807_automoto_fdv

Proč ho instaloval třeba do škodovek ( 1 200 000 vozů), když se jejich prodej v USA se limitně blíží nule ?

0/0
9.2.2017 19:37

P90e44t46r 13Č17e85r15m38á38k 9268595169160

Uniká mi smysl Vašeho dotazu. Ano tato verze sw se standartně používala do všech modelů kde se vyskytoval ten motor.

0/0
9.2.2017 21:32

H11o36n25z81a 18T73a56r 3329532444162

VW velkoseriová produkce + velké množství prodaných modelů = vysoká pokuta

0/0
12.2.2017 14:13

P40e77t39r 12M19a52r56e49č72e27k 1863631889138

To také nesedí. Záleží na tom jak předpis doslova definuje onen laboratorní test. Zrovna tak byste mohl za podvod označit přehuštěné pneu a podobné fígly výrobců. Hlavním viníkem je EU a jeji nesmyslné emisní normy.

0/0
9.2.2017 15:17

V92á77c14l89a64v 71M49a68l20ý 3694648544159

Zajímavé, že ostatní výrobci se snaží poctivě se na limit dostat. V USA ten problém nemají vůbec a normy tam jsou přísnější než u nás.

0/0
9.2.2017 16:43

P39e69t78r 43Č84e15r17m85á56k 9788985369120

Nikdo se nesnaží poctivě, všichni využívají nadoraz všech možných pravidel metodiky, a důvod je zřejmý - i když by normou jako takovou prošli třeba skutečně bez úprav, tak pro spoustu zákazníků (ať už kvůli pravidlům země kde to pak provozují, nebo jejich vlastnímu zájmu) jsou důležité i ty konkrétní hodnoty, nejen to zdali prošel/neprošel testem.

0/0
9.2.2017 17:00

V11á77c96l42a54v 14M71a46l12ý 3424788914509

Poctivě beru jako, že jiného podvodníka nechytli, jen VW.

0/0
9.2.2017 17:17

P35e63t83r 37Č65e83r32m88á66k 9468785489820

Tak on nikdo nikoho taky nechytá, ty věci jsou právě zcela v souladu s tou metodikou. Problém je jen ten us trh.

0/0
9.2.2017 17:32

J73a34n 41T52a19r93a29b98a 4266436399499

Zdánlivě ano. Jenže někteří britští a němečtí soudci si to nemyslí. Zatím jednotlivci, ale to jen zatím.

0/0
13.2.2017 23:45

P90e31t69r 10Č31e82r31m63á85k 9788155839780

Myslet si to nemusí, přiznat to nakonec musí, zatím všechny soudy související s dieslegate VW v Evropě vyhrál (byť třeba až v několikeré instanci).

0/0
14.2.2017 17:06

L81u65d81v96í39k 40O94n10d74ř21í30č21e47k 8570515360668

Komedie pokračuje. Samozřejmě, že vědělo.. a nejen ve vedení VW

http://dfens-cz.com/volksfraud/

+2/0
9.2.2017 14:27

P13a74v26e90l 86M45e48d24e42k 1140352391875

Skutečný viník (nejenom) této kauzy je jasný: euroouřada, který ze své zateplené sesličky sesílá na hlavy výrobců automobilů stále nesmyslnější euronormy, které vznikají zcela mimo souvislost s úrovní a aktuálními možnostmi používané technologie.Výdobytkem je pak downsizovaný trivalec a blizici se plosny zakaz dieslovych motoru do osobnich aut.

+3/−5
9.2.2017 14:02

P53e35t24r 18H78o53r38á76k 1569433189654

Díky matce přírodě za zákaz dieselů.

+1/−2
9.2.2017 14:04

J68a66n 82M30a25l97ý 9528817302957

Ten problém byl ale v US ne EU!

+4/0
9.2.2017 14:04

P17e54t47r85a 64D16v85o19ř29á56k52o33v84á 1620184721409

Američani mají s euroouřadou společného co?

+3/0
9.2.2017 14:48

P60e48t30r 63M59a83r85e61č16e59k 1703171899268

Nic, ti jen zavětřili možnost někoho oškubat.

0/0
9.2.2017 15:22

L59a44d24i57s67l74a69v 86S68t20e72h23l91í66k 6261849625

Ta zla EU muze i za emisni limity v USA...

+1/−1
9.2.2017 15:11

P34e17t53r 14M94a64r88e31č44e27k 1393221819118

Vysvětlujte to stádu nadšených euroovcí které nemají o fyzice a technice ani ponětí. :-)

0/−1
9.2.2017 15:19

J55a21n 82K21a72r45e42l 53N23o56v73a86k 5246134878756

treba maji vic nez by asi treba chápou, proč a kdyz Čemu jsou limity

0/0
9.2.2017 15:26

J94a44k55u25b 55M58i31k51u88l56a55c47e93k 8607771297524

To že to věděli je jasný, težko si to tam přidal nějaký inženýr a osobně si myslím že kauzu odstartoval sám Piech jako pomstu.

+5/0
9.2.2017 13:54

Z35d20e87n83ě23k 21M88á96č44a85l18a 1853655519170

To je jasný že to nemohli vědět. Dle posledních informací tuto funkci do řídící jednotky vozů VW vložil ze své vlastní iniciativy a bez vědomí kohokoliv jiného montážník z linky, který měl na starosti montáž stahovacího mechanismu oken na levé straně vozu. Ihned po zjištění této skutečnosti byl na hodinu propuštěn a nyní je nezvěstný.

+10/0
9.2.2017 13:42

M29i88r16e55k 11B19á64r23t66a 2685637970571

Takhle to natuty dopadne!:-)

0/0
9.2.2017 14:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.