Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piëch o Dieselgate: Vedení VW o „cinknutých“ TDI vědělo

Bývalý předseda dozorčí rady německé automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch tvrdí, že někteří členové rady měli informace o manipulacích firmy s testy emisí ve Spojených státech již v březnu 2015, tedy zhruba půl roku před tím, než to odhalily americké úřady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K75a17r91e66l 11B60a87r60t59a73k 9476801185266

Jak je toto možné? Láska a pravda sice "vyhrála" nad lží a nenávistí, ale na peníze nemá, což?

Jinak tomu se říkalo - z bláta do louže.

0/0
13.2.2017 18:37

J77a64n 68T92a87r81a20b81a 4526106979689

Despota je patrně postižen totálním ubýváním soudnosti. Jeho nenávist k týmu Winterkorna je daleko silnější, než zdravý rozum a zachování hodnoty akciového balíku. Takže dál pindá ač by ve svém vlastním zájmu měl raději držet mordu.

0/0
13.2.2017 18:31

P19e71t29r 75Č38e29r81m85á29k 9558195429940

Piech určitě ztrátou soudnosti netrpí, právě naopak, velmi dobře ví co dělá a proč to dělá. R^

0/0
13.2.2017 22:19

J51a10n 72T53a54r46a42b63a 4966366169859

Jako že by se mu podařilo rozsekat napadrť Niedersachsen zlatou akcii, která je jak Hopkirk (existuje jen někdy, pro soudy je popírána)? To se mu nepodaří. Teď už to na mě opravdu dělá dojem, že nezvládá svou mstu za Winterkornovo převzetí moci. OK, využil znehodnocení akcií, ostatně už předtím se podílel na přesně opačném akciovém peaku, ale moc už není co kupovat, ani by tím nijak vlivově neposílil.. Jen těch zlatých 21%, které oficiálně neexistují a ty nejsou na prodej.

0/0
13.2.2017 23:40

P69e44t18r 25Č93e96r19m24á11k 9628295509860

Tímto krokem jistě Sasko nevyřadil, to je skutečně problém na delší běh (a svým způsobem zázrak kterak to v dnešní EU může vůbec existovat), ale posílil svou pozici v rámci holdingu Porsche SE, tedy v rámci rodinných klanů - kde je to skutečně těsné o pár akcií a každá (i drobná) změna má velký význam, což koneckonců souvisí i s Winterkornem - ten žádnou moc nepřevzal(ani nemohl, byl to vždy jen Piechem dosazený manager), pouze si v nějakém okamžiku zajistil podporu pro setrvání ve své funkci i bez Piecha, což se mu velmi nevyplatilo. Takže kombinace faktorů posílit svůj vliv a zbavit se soupeře jistě smysl dává.

0/0
14.2.2017 16:43
Foto

J53i70ř51í 88D44v90o45ř22á82k 5545859680818

Specifikace testů jsou jasně nastaveny. Možná je jiné značky zvládou splnit jenom v určitých podmínkách.Ale VW nikdy mimo zkušební stolici. Neznám přesně detailní zprávu . Alo troufnu si tvrdit, že WV šel k těmto testům, stejným spůsobem, jako ostatní značky( přelepené mezery na karoserii,jiná geometrie kol. Přehuštěné pneumatiky,speciální oleje v motoru, převodovce, ....... . Ale ostatním značkám stačily pouze mezery ve specifikaci. Ale VW , protože se dal na "levnější " cestu PD, musel použít vědomí podvod. A v německé firmě,která bývá tak akurátní, že bez svolení vedení si nemůžeš ani ( vypustit metan)?? Že by o tom vedení nevědělo ??

0/−1
9.2.2017 18:43

P78e55t52r 32Č75e18r31m49á32k 9428215509210

S první částí naprostý souhlas - k homologačním testům chodí auta upravená ať se jedná o jakoukoliv značku, liší se jen detaily v tom na jaký způsob se primárně soustředí. VW to nedělal jinak.

Ale druhá část je mimo realitu - problém se týká jen CR motorů, PD nikoliv. Otázka vědomosti podvodu je samozřejmě k diskuzi - usa sice uznává nedc, ale pro homologaci požaduje i další podklady (v těch byl ten problém), a do jaké míry to bylo úmyslné zatajení a do jaké pouze ignorace odlišností legislativ, toť otázka.

+1/0
9.2.2017 19:08
Foto

J39i25ř45í 85D37v97o20ř34á13k 5585889910548

Ale to je ten problém. Zatímco ostatní značky šli cestou CR, VW zůstaval u PD . Ty roky testování, vývoje, omylů prostě chybý.

0/−1
9.2.2017 19:27

P47e70t94r 33Č32e34r70m17á37k 9378445559190

Problém to nebyl, VW vsázel logicky na to lepší dokud to šlo, a když kvůli emisním limitům přešel na CR, tak začal používat už ty aktuální verze které měla i konkurence. Takže v tom příčina není.

+1/0
9.2.2017 21:30

P95e74t77r 31T31y28č55k32a 6495342819672

Vw pouzival PD motory tak do roku 2009. A tech se to netyka.

0/0
9.2.2017 21:38

J18a10n 41T82a68r30a48b72a 4866266769119

No netýká se jich to ovšem proto, že v té době neplatila EURO5, která je základem problému.

0/0
13.2.2017 18:32

P60e47t87r 28Č85e68r17m17á57k 9918525119370

Tak Piech je starý lišák, o problému v USA se vědělo už více jak rok a půl předtím než pak ta pseudokauza byla vpuštěna do mediálního světa, v prosinci 2014 už si dokonce EPA vynutila svolávací akci, takže času na všechno bylo víc než dost, a jestliže v tu chvíli zdánlivě neměl trumfy v rukou a skutečně se nározově se svým "stínem" Winterkornem rozešel a následně sám odstoupil z nejvyšší pozice v koncernu ještě předtím než to vypuklo, tak to bylo velmi prozíravé rozhodnutí. Zatímco Winterkor má dneska starosti a jako topmanager má už navždy škraloup, Piech spokojeně sedí doma, nakoupil levně akcie VW a sleduje jak se z VW stala největší automobilka světa. R^

0/0
9.2.2017 16:55

J38a80n 66T69a35r90a48b54a 4986496669619

To jistě, jenže teď už další krom pár stěků nekoupí, tak by bylo lépší mlčet a neznehodnocovat ty co už má.

0/0
13.2.2017 18:35

P17e95t53r 75Č34e69r33m86á61k 9548295679180

Jak jsem napsal - jejich rodinám nejde o krátkodobou spekulaci, ale o dlouhý časový horizont (koneckonců to trvá už od konce 2.sv války), takže nějaké drobné zakolísání samotné hodnoty akcie jim zas tak nevadí, když celkově koncern roste a je největší na světě.

0/0
13.2.2017 22:18

J44a30n 47T22a59r10a51b48a 4406666919209

Ano ale ač USA finančně jistě ustojí, nemusí bez velkých šrámů ustát rozmary evropských soudců. A hladových krků se najde víc než dost.

0/0
13.2.2017 23:43

P91e30t55r 50Č20e22r91m88á78k 9298175109210

Evropu ustojí snadno protože tady nic neporušili.

0/0
14.2.2017 16:32

J13a25n 27T40a14r50a28b21a 4496676829149

Neporušili, to je pravda. Otázkou je, kolik soudců to tak chápe. Zatím sice jen jednotlivci rozhodují opačně a to může (a samozřejmě nemusí) spustit lavinu. Ambiciózních právníků, co vyhraji ať je rozsudek jakýkoli, je dost.

0/0
16.2.2017 23:53

P34e60t36r 16Č60e64r57m23á18k 9418595419660

Jak říkám - sice pár jednotlivců skutečně rozhodlo v první instanci jinak, každopádně v odvolacích řízení to pak bylo vždy smeteno. Ambiciózních právníků kteří se na tom budou chtít přiživit nebo zviditelnit bude jistě hodně, nicméně VW si platí možná ne ambiciózní ale o to více fundované právnické esa, právě s vědomím toho že nesmí projít ani jeden případ, který by skutečně mohl spustit jinak lavinu.

0/0
17.2.2017 11:54

K15a14r19e54l 26M54a51z27a15č 3597883486329

On snad někdo pochybuje, že to vedení vědělo??? Jasně že vědělo. Vždyť to dělali proto, aby si co nejvíc namastili kapsy, mohli kupovat tryskáče a lítat za holkama do Ria. Jiný důvod tohoto podvodu a lhaní není!

To, že jsou podmínky ekoteroristické EU nesmyslné, je věc druhá. Kdyby ty prachy, co teď musí platit dali na lobbing, aby podmínky pro auta byly normální, tak bychom byli dnes jinde a poděkovaly by jim automobilky po celém světě. Pýcha předchází pád!

0/0
9.2.2017 16:47
Foto

J22i36ř87í 68D72v18o16ř81á36k 5185679370518

Ekoteroristé EU spáchali atentát na VW v USA ???????????

0/0
9.2.2017 18:45

W23a56l44t62e88r 17D84i80v71i82š 6237172392232

Fascinuje mne, jak se neustále drží názor, že viníkem je EU, která nastavila nesmyslné normy. Jenže ty normy nenastavila EU sama, za ně dost tvrdě lobovaly evropské automobilky, protože to pro ně byla obrovská konkurenční výhoda - spolupracovaly na definici, měly čas se na to připravit, vytlačovaly tím americkou a asijskou konkurenci, která na tento způsob "testů" nemá stavěné procesy.

Projděte si někdy historii vzniku norem, uvidíte sami, kdo se na nich podílel v postavení různých poradců, kdo dával evropské komisi různá doporučení. VW si naběhl sám, když si myslel, že mu evropský ojeb (to už není sprstý slovo, když to používá premiér, že jo) projde i na zásadně jinak postaveném americkém trhu.

+7/0
9.2.2017 15:53

P66e58t81r 43M31a55r70e26č34e10k 1813531899688

Typický alibismus vysoce postavených panáků. "Nějak to udělejte, s nežádoucími jevy neotravujte a kdyby něco tak já o ničem nevím." Dilbert to popisuje skvěle.

0/0
9.2.2017 15:25

B58ě98l32a 82H46o58r27á98k14o58v25á 1358582259370

Prvořadý je opravdový podvod a to test který neodpovídá skutečnému provozu!! Přeci když udělám normu pro zátěžový test třeba mostu na 100 tun, tak nemůžu nastavit zkoušku na 50 tun a po spadnutí tvrdit že se obcházela norma!!

Pravý viník je tvůrce testu a schvalovatel!!Rv EU

+2/−2
9.2.2017 14:37

V54á26c85l59a11v 75M68a69l58ý 3844938304669

Neřekl bych, že je to stejné, když to přirovnáte k mostu, je to asi tak, jako byste podepřel most a po testu podpěry odvezl. Prostě jasný podvod.

+3/−1
9.2.2017 14:55

B84ě27l38a 87H35o41r90á13k34o23v83á 1568752189400

Ale tady ty podpěry dává tvůrce testu v podobě zkoušky odtržené od reality skutečného provozu.

+2/0
9.2.2017 15:12

P81e38t72r 40M44a67r18e72č36e36k 1143191569338

Přesně tak!

+1/0
9.2.2017 15:18

V63á22c86l72a32v 78M46a72l97ý 3964698894949

Ty normy nejsou jenom pro VW, jak by tu v diskuzi zdálo, ale jenom VW při tom vědomě podváděl.

0/−1
9.2.2017 16:45

P63e22t60r 45Č26e28r91m61á27k 9128645569350

To je nesmysl, mantinely metodik využívají naprosto všichni, jen se pak necpou na US trh.

0/0
9.2.2017 16:57
Foto

J50i58ř29í 25D97v14o85ř93á77k 5885309440888

Tak proč

Volkswagen následně přiznal, že tento software po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto

Zdroj: http://auto.idnes.cz/piech-volkswagen-winterkorn-tdi-dieselgate-feb-/automoto.aspx?c=A170209_103807_automoto_fdv

Proč ho instaloval třeba do škodovek ( 1 200 000 vozů), když se jejich prodej v USA se limitně blíží nule ?

0/0
9.2.2017 19:37

P44e18t12r 90Č10e42r47m96á28k 9768715239520

Uniká mi smysl Vašeho dotazu. Ano tato verze sw se standartně používala do všech modelů kde se vyskytoval ten motor.

0/0
9.2.2017 21:32

H72o39n14z71a 60T68a69r 3679312214312

VW velkoseriová produkce + velké množství prodaných modelů = vysoká pokuta

0/0
12.2.2017 14:13

P48e76t54r 90M90a76r28e82č55e95k 1833121269198

To také nesedí. Záleží na tom jak předpis doslova definuje onen laboratorní test. Zrovna tak byste mohl za podvod označit přehuštěné pneu a podobné fígly výrobců. Hlavním viníkem je EU a jeji nesmyslné emisní normy.

0/0
9.2.2017 15:17

V98á73c56l92a13v 61M11a47l36ý 3894428304479

Zajímavé, že ostatní výrobci se snaží poctivě se na limit dostat. V USA ten problém nemají vůbec a normy tam jsou přísnější než u nás.

0/0
9.2.2017 16:43

P84e58t83r 30Č73e49r80m79á77k 9938695529360

Nikdo se nesnaží poctivě, všichni využívají nadoraz všech možných pravidel metodiky, a důvod je zřejmý - i když by normou jako takovou prošli třeba skutečně bez úprav, tak pro spoustu zákazníků (ať už kvůli pravidlům země kde to pak provozují, nebo jejich vlastnímu zájmu) jsou důležité i ty konkrétní hodnoty, nejen to zdali prošel/neprošel testem.

0/0
9.2.2017 17:00

V85á93c94l69a26v 43M30a68l43ý 3584698934749

Poctivě beru jako, že jiného podvodníka nechytli, jen VW.

0/0
9.2.2017 17:17

P27e28t85r 74Č16e64r10m44á96k 9448705479100

Tak on nikdo nikoho taky nechytá, ty věci jsou právě zcela v souladu s tou metodikou. Problém je jen ten us trh.

0/0
9.2.2017 17:32

J81a52n 68T28a92r78a98b42a 4196746619419

Zdánlivě ano. Jenže někteří britští a němečtí soudci si to nemyslí. Zatím jednotlivci, ale to jen zatím.

0/0
13.2.2017 23:45

P94e72t13r 14Č63e89r50m70á13k 9558155619580

Myslet si to nemusí, přiznat to nakonec musí, zatím všechny soudy související s dieslegate VW v Evropě vyhrál (byť třeba až v několikeré instanci).

0/0
14.2.2017 17:06

L17u94d45v71í84k 59O96n35d55ř95í30č85e90k 8880515100948

Komedie pokračuje. Samozřejmě, že vědělo.. a nejen ve vedení VW

http://dfens-cz.com/volksfraud/

+2/0
9.2.2017 14:27

P28a85v76e10l 54M32e15d70e93k 1400172561595

Skutečný viník (nejenom) této kauzy je jasný: euroouřada, který ze své zateplené sesličky sesílá na hlavy výrobců automobilů stále nesmyslnější euronormy, které vznikají zcela mimo souvislost s úrovní a aktuálními možnostmi používané technologie.Výdobytkem je pak downsizovaný trivalec a blizici se plosny zakaz dieslovych motoru do osobnich aut.

+3/−5
9.2.2017 14:02

P21e48t23r 23H40o30r91á46k 1729123759814

Díky matce přírodě za zákaz dieselů.

+1/−2
9.2.2017 14:04

J96a47n 57M18a43l13ý 9588807612557

Ten problém byl ale v US ne EU!

+4/0
9.2.2017 14:04

P20e43t71r39a 93D89v49o79ř87á13k93o48v48á 1700744511759

Američani mají s euroouřadou společného co?

+3/0
9.2.2017 14:48

P38e69t74r 36M48a14r96e78č49e17k 1333451319738

Nic, ti jen zavětřili možnost někoho oškubat.

0/0
9.2.2017 15:22

L53a10d39i85s66l12a96v 57S61t52e82h62l94í92k 6931529195

Ta zla EU muze i za emisni limity v USA...

+1/−1
9.2.2017 15:11

P69e71t38r 17M15a33r85e44č17e32k 1353951219988

Vysvětlujte to stádu nadšených euroovcí které nemají o fyzice a technice ani ponětí. :-)

0/−1
9.2.2017 15:19

J72a63n 66K71a74r93e69l 45N65o18v35a72k 5266734958306

treba maji vic nez by asi treba chápou, proč a kdyz Čemu jsou limity

0/0
9.2.2017 15:26

J44a82k55u22b 80M36i61k11u25l92a33c62e80k 8667881357364

To že to věděli je jasný, težko si to tam přidal nějaký inženýr a osobně si myslím že kauzu odstartoval sám Piech jako pomstu.

+5/0
9.2.2017 13:54

Z55d71e63n32ě39k 37M79á43č74a11l92a 1513955979220

To je jasný že to nemohli vědět. Dle posledních informací tuto funkci do řídící jednotky vozů VW vložil ze své vlastní iniciativy a bez vědomí kohokoliv jiného montážník z linky, který měl na starosti montáž stahovacího mechanismu oken na levé straně vozu. Ihned po zjištění této skutečnosti byl na hodinu propuštěn a nyní je nezvěstný.

+10/0
9.2.2017 13:42

M28i42r36e14k 61B37á52r59t82a 2395207730781

Takhle to natuty dopadne!:-)

0/0
9.2.2017 14:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.