Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blog: Přísnějšími testy emisí na STK nemusí projít ani zdravé auto

Měření emisí u automobilů v roce 2017 zpřísnilo. Protože se však Ministerstvu dopravy vymkla kontrola z rukou, nemusí vyhovět ani vozidlo, co je emisně naprosto v pořádku. Píše ve svém blogu na iDNES.cz přední český odborník na měření emisí Libor Fleischhans.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L72a85d56i56s63l24a17v 88K24a54l50o31u16s 7435676261430

Nikde v životě jsem se s tak vysokou mírou korupce, než na STK nesetkal.

+1/0
18.3.2017 17:07

O81n36d97r33e31j 30P62o39d56z33i71m63e29k 8813732267805

Pokud je to auto v záruce, tak je to problém prodejce. A mimochodem, na emise/STK se jde poprvé po 4 letech provozu - to už snad není zánovní auto...

0/0
13.2.2017 9:13

P36e29t68r 73N43ě12m51e28c 4710273140987

A prodejce řekne "a pane, kde jste co tankoval?". Moc si nepomůžete.. Po 4 letech provozu je auto stále zánovní, když má životnost řekněme 15-20 let.

+1/0
13.2.2017 10:03

L50i92b48o21r 64M15o67u89č79k51a 1658937275172

auto melo odjakziva planovanou zivotnost 7 let, co je navic je ku prospechu majitele, pripadne dalsich majitelu

0/0
13.2.2017 11:00

L90a45d34i94s71l75a15v 34K17a47l57o69u48s 7335566151590

tahle definice je totální nesmysl. Takže když si koupíte v salůnu skladivku

0/0
18.3.2017 17:09

L12a57d40i15s40l33a51v 63K76a16l35o11u83s 7635736551350

7 let starou,tak po zjištění,že je 7 let stará ji rovnou odvezete do sběfného dvora ?

0/0
18.3.2017 17:11

J21a15n 92K75u54b38a93l25e85k 4109630943666

Jezisi, ta cetina ja opravdu hrozna. Mozna by stalo zato zamestnavat nekoho, kdo cesky umi....

0/−1
13.2.2017 4:37

J44i43n73d91ř62i45c85h 12Š60k22o81p41e94k 4685781330325

takže tebe asi tedy raději ne

0/0
19.2.2017 13:37
Foto

P82e82t23r 22N21o50v22o82t56ň29á46k 1885541323878

(Na takovém Zélandu to jde i bez přísného STK) To všechno má jenom jeden jediný účel a to navýšit počet prodaných aut a tím příjem statní kasy. Většina řemeslníků jezdí ve zhruba deset let starých dodávkách nebo starších, protože koupit nové auto za půl mega a víc jenom kvůli práci, si málo který živnostník může dovolit. Kupovat co čtyři roky nová auta si mohou dovolit firmy s mnoha milionovými obraty. Pokud a to se stane, nás legislativa donutí kupovat nová auta, povede to k jedinému a to ke zdražování, ti menší budou končit, protože kontrolní hlášení, už spousta účetních nechce dělat, do toho přijde EET, neustálá povinná školení, obrovská spousta nákladů navíc a na jednotlivé lidi toho pak může být příliš. Někteří skončí úplně jiní přejdou jenom na melouchy, velké firmy budou přebírat jejich práci, ale to samozřejmě povede jen a pouze ke zdražování pro konečného zákazníka. Negativně se to projeví především v menších obcích, protože majitel komplexu bytových domů někde ve městě na tu opravu mít bude, ale v obcích bude spousta lidí co si takovou legální opravu nebudou moci dovolit.

+9/0
12.2.2017 20:54

J68i20ř70í 91P37e91l10c 3380688336601

Nevím proč blázníte. Já si vzal telefon, natočil jsem průběh emisí, SW se zasekl (technik naštěstí dost nahlas pornesl, něco ve smyslu " zase to nefunguje"). Zkusil to na mě, že to musí do servisu a bla,...A tak jsem řekl: "máte dvě možnosti, když vám nefunguje SW, že chci vráti peníze a zajedu si jinam, nebo auto projde". A....

A prošlo :-)

+4/−1
12.2.2017 17:39

M92a20r44t59i68n 24V91a62c26e79k 1801539333913

v Liberci Vratislavicích na TK. Potřeboval jsem jen evidenční kontrolu před prodejem motocyklu. Čekal jsem 3 hodiny. V celých třech hodinách bral technik pouze odstavená vozidla na dvoře a klíčky lovil z kapsy jak králíky. Že u aut nekontroloval čepy, světla, brzdová světla a stav ani nemluvím. Jen s vozidlem zajel dovnitř poseděl ve vozidle a po 10 minutách odjížděl ven a zajížděl s novým králíkem. Škoda, že mě tam nechal čekat tak dlouho, nefunkční brzdová světla a jiné závady ani neřešil, natož aby na ně přišel. Byl jsem tak naštvaný, že jsem chtěl napsat na ministerstvo dopravy. Posléze jsem vychladl - stejně by se nic nezměnilo. Jen by mě zajímalo kolik si za den bokem vydělá - můj odhad 3 - 4 tisíce.

+3/−1
12.2.2017 15:18

P61a18v16e25l 49S22e16n88f93t 1718832976855

Neskutečná buzerace. Auta, co za nimi to smrdí potkám dvě do měsíce. Jeden Favorit a jeden Opel Corsa 1.2 s podpálenými kroužky.

+4/0
12.2.2017 0:37

M94a39r82t54i53n 87J59u57r11e47č96k60a 2313954901161

Známý mechanik mi uváděl, že není problém v těch autech jako takových, ale především servisech. Že není problém udělat dobře rozvody a další i u 30 let starého auta, aby pak nečmoudilo, pokud je motor v pořádku. Problémem jsou pokoutní opraváři, kteří autům nerozumí, rozvody nastavují od oka, přepisují řídicí jednotky pro navýšení výkonu také, aniž by tomu nějak víc rozuměli, emise si dělají podvodem a pak z toho vznikají tyto kouřící katastrofy. Něco k teorii tuningu motoru a proč kouří je např. zde:

http://www.alfatuning.sk/rizika_a_negativa_zvysovania_vykonu.php?lang=sk

0/−2
12.2.2017 8:06

A17l86e66x47a10n74d82e93r 22N29o20v54á14k 2268715744704

ANO, bude líp.

+4/−3
11.2.2017 23:43
Foto

B37r95o33n43i35s36l64a72v 44G59a70b19r64y27š 2262249821

Ještě že žádné auto nemám... ;-D O starost míň. :-)

+1/−1
11.2.2017 16:33

V85l84a27d59i85m30í55r 88F42i34b77i15g53e84r 5754311891924

Bez starostí by se Matrix zhroutil ;-). Ale máte pravdu bez auta je problémů o dost méně. Díky práci našich i EU politiků každý rok naskakují další starosti.

+2/0
11.2.2017 17:27

L98i67b71o81r 59S11k73ý65p24a22l84a 7568113932390

To, že Vy auto nemáte, neznamená automaticky, že by jej nepotřebovali jiní lidé.

+4/0
12.2.2017 2:28

J30a39k86u57b 20Č51u75b76a 9540926127

To on taky netvrdí.

0/0
12.2.2017 4:47
Foto

B86r67o89n74i94s87l74a34v 26G56a20b13r34y26š 2852309151

To jsem tím říct nechtěl. Spíš to, že kdo chce, přidělává si starosti sám a zcela dobrovolně. Tak ať si potom nestěžuje.

0/−1
12.2.2017 11:38

L43i13b84o32r 82S74k32ý54p87a72l79a 7518333892270

Sám a zcela dobrovolně? No tak dobře. Je pravda, že do práce jezdím zcela dobrovolně. Že se tam musím dostat v určité době, je vlastně důsledek toho, že pracovní smlouvu jsem podepsal dobrovolně. Ale určitě není moje rozhodnutí, že veřejná doprava tu jezdí zcela nevyhovujícím způsobem. Takže prosím, rozlišujte mezi potřebou a dobrovolností alespoň v tom smyslu, že někdo to auto nemá jen tak pro zábavu.

+3/0
12.2.2017 13:58
Foto

B88r56o23n16i74s49l27a95v 81G76a77b82r20y36š 2612419331

Veřejná doprava by se dala dělat lépe. Ale to by někdo musel chtít.

Vaše dobrovolné rozhodnutí je, že jezdíte do práce autem. A vzhledem k tomu, jaké se v ulicích Prahy tvoří každý den kolony, pak musím říct, že si to řidiči dělají sami. Nikdo je do toho auta násilím netlačí.

0/0
12.2.2017 14:19

L30i69b42o50r 18S79k14ý91p67a29l16a 7248933812920

Jezdím nejen do práce, ale jezdím také na nákup. Jak chcete tahat balík minerálek autobusem? A samozřejmě i jiné věci. A ten autobus navíc nejezdí v době, kdy to potřebuji. Opakuji - POTŘEBUJI. To auto mám k dispozici přesně tak a přesně v době, kdy to potřebuji. Auto splňuje moje požadavky na to, abych se dostal tam, kam se chci dostat v době, kdy se tam potřebuji dostat. Nehoním si na tom ego. Mimochodem - nejsem v Praze.

+2/0
12.2.2017 14:38
Foto

B65r92o24n76i12s78l55a65v 25G17a12b55r15y91š 2212289361

Zařídil jsem si to tak, že do práce chodím pěšky, asi 12 minut. Během té cesty se proberu a trochu rozcvičím. Krám mám 30 metrů od domu. A ano, bydlím na sídlišti v Praze.

Víte, během studia jsem si dělal vlastní výzkum a došel jsem k tomu, že spousta lidí nedokážou svá rozhodnutí promyslet do detailu. Anebo jinak: nezohledňují při výběru bydliště dopravní obslužnost. Nastěhují se někam, kde je sice levnější nájem, ale to je vykoupeno tím, že musí více přemýšlet nad tím, kam, kdy a kudy pojedou. Případně si pořídí ještě jedno auto. Tím ovšem neříkám, že je to Váš případ, třeba tam, kde nyní bydlíte, jste už od narození. Výsledek této mentality vidíte sám. Všichni se chtějí někam dostat v jeden čas a to způsobuje kongesce.

Nejsem proti autům všeobecně, jsem proti zbytečným jízdám. Kdyby si aspoň každý desátý řidič řekl, že dnes autem nemusí a dokumenty si ponese v aktovce, bylo by to fajn a městům by se ulevilo. Města opravdu nejsou nafukovací a toho prostoru tady tolik není, aby si každý mohl jet sám ve vlastním autě. Už teď jsme se dostali do fáze, kdy automobilismus omezuje sám sebe.

0/0
12.2.2017 15:37

L41i55b30o62r 57S75k80ý76p19a23l16a 7298213812860

Víte - ne každý má tak volný výběr bydliště, že si ho může zvolit tak, aby to měl 30 metrů do krámu a 12 minut pěšky do práce. Kdybych to tak měl, budu to tak dělat, to fakt nemá význam startovat auto. Mám to do práce pěšky asi tak na tři a půl hodiny svižné chůze (cca 18km) a veřejná doprava mi nejezdí podle mé potřeby, když zároveň s tím, že v daný den jedu do práce tak pak ještě vyřizuji velmi často i další věci. Do nejbližšího krámu to mám asi 500m, tak tam pro drobnosti si pěšky dojdu, ale vzhledem k tomu, že v tomhle krámě toho moc není, stejně musím odjet nakoupit do pět kilometrů vzdáleného místa. A také jsem proti zbytečným jízdám, ostatně také nehodlám utrácet zbytečně za pohonné hmoty, neplýtvám. Co se dokumentů týče, nosím si je v notebooku - to snad s auty až tak moc nesouvisí...

+1/0
12.2.2017 15:54
Foto

B93r83o26n27i21s83l38a54v 74G14a26b43r15y33š 2972109561

Odkud jste a kam jezdíte?

0/0
12.2.2017 15:55

L11i78b81o48r 61S40k18ý26p42a98l91a 7658483462140

Je-li pro vás tato informace tak moc důležitá, tak bydlím na brněnském venkově a pracuji v Brně. Solidní obchod, kde potřebuji nakoupit, je v městysu 5km daleko, jinak běžně nakoupím po cestě z práce. Autobus tu jezdí relativně často (jednou za dvě hodiny), ale pro moje potřeby to je nevyhovující. Také často jezdím s nemocnou přítelkyní k lékařům, ať už tady po okolních lokalitách anebo přímo do Brna na kliniky. Tam se na objednávku z dědiny autobusem nedostanete. Taxi je příliš drahé a pokud vás někde někdo objedná na desátou, tak si nemyslím, že je řešením dojet někam o půl deváté a strávit hodinu a půl čekáním na termín. Totéže práce - pokud mám třeba meeting v devět a jinak bych dorazil na sedmou, tak mi veřejná doprava taky nepomůže (pozdě přijít nehodlám...). Pro mne je prostě cesta vozem nezbytná. Často beru s sebou i jiné lidi, kteří potřebují jet v tu dobu stejným směrem.

0/0
12.2.2017 16:06
Foto

B34r24o60n30i75s93l16a51v 12G10a54b57r40y42š 2742539201

Právě proto nebydlím na vesnici. Bydlel jsem tam 20 let a pak jsem se přestěhoval do Brna. Vybral jsem si takovou lokalitu, abych se bez auta obešel.

0/0
12.2.2017 16:18

L22i59b27o41r 98S47k42ý53p17a10l78a 7838453872350

A já zase bydlím na vesnici, protože tu žiji se svojí přítelkyní, které patří tato nemovitost. A do práce se dopravovat potřebuji a můj rozmar to není. Nemůžete chtít po všech lidech, aby to dělali podle vašeho. Prostě - tomu, abych se přestěhoval přímo do města, brání spousta okolností, které nemohu ovlivnit. Nemůžete po všech chtít, aby například prodali svůj dům jen proto, že to je najednou z hlediska dopravy nevhodné nebo výhodné. Ano, když jsem byl sám, bydlel jsem v pronajatém bytě přímo v Brně a jezdil jsem do práce MHD. Nyní je situace jiná. Jasně - mohu se na přítelkyni vykašlat a odstěhovat se do města nazpátek, abych měl práci v dosahu MHD. Ale fakt to kvůli vám dělat nebudu.

0/0
12.2.2017 16:37
Foto

B66r22o18n89i71s76l34a61v 94G36a78b47r16y81š 2772829661

Nemusíte dělat to, co chci :-), to jste špatně pochopil. A nikde jsem ani výslovně nenapsal, abyste dělal to, co dělám já. Dělejte si, co chcete. :-) Ale pak si nestěžujte, že s autem musíte to a tamto, že musíte zaplatit hromadu poplatků, že se vjezd někam pořád omezuje, že nezaparkujete a že stojíte v koloně. Protože pokaždé, co čtu diskuzi týkající se aut a automobilismu, vidím jen a jen stížnosti.

0/0
12.2.2017 16:44

L55i80b52o88r 28S71k34ý75p28a76l67a 7938373672660

Ale já si nestěžuji na to, co bylo dosud předepsáno. Vím, že s vlastnictvím a provozem auta jsou spojeny další věci. Jen mi například vadí to, co plyne z informací v tomto článku, že neprojde emisemi automobil, který funguje, funguje na základě schválené homologace, splňuje všechno, co má. A trošku mne irituje, že člověk jako vy, se tu snaží vecpat svůj postoj, že auto není potřeba.

0/0
12.2.2017 16:51
Foto

B22r29o90n27i33s84l80a42v 87G96a32b14r29y10š 2352709391

Mě zase iritují ty kolony ve městech.

0/0
12.2.2017 17:12

L26i21b38o64r 45S45k48ý49p82a23l53a 7108663672660

Takže podle vás mám udělat co?

0/0
12.2.2017 17:15
Foto

B68r22o35n86i90s59l58a81v 74G47a64b91r95y67š 2152759911

Vy asi nic s ohledem na situaci, ale zamyslet by se měli ostatní. Nevěřím totiž tomu, že všichni, které vidím v těch autech, nevyhnutelně nutně musí jet autem.

0/0
12.2.2017 17:18

L15i38b76o26r 38S11k75ý82p52a77l50a 7708363422300

V tom případě děkuji, že uznáte to, že někdo ta auta fakt potřebuje. A opravdu vás můžu ujistit, že zbytečně nejezdím, na plýtvání nemám ani náladu, ani prostředky.

0/0
12.2.2017 17:21
Foto

B39r64o44n17i73s48l79a78v 66G38a62b26r80y53š 2512819771

To jsem ale už dávno uznal. Vím, že se lidé na vsi bez aut ani nehnou. Vzorem jsou rodiče, kteří nemají na rozhazování.

0/0
12.2.2017 17:51

J47a61n 93P38e90t50r39z20e59l13a 6484812180203

jsem freelancer a pracuji pro ruzne firmy, takze auto potrebuji, vy mi prijdete jako naprosto neflexibilni clovek, co pocita s tim, ze cely zivot bude sedet v kanclu na te same zidli

0/0
12.2.2017 16:18
Foto

B47r15o43n62i41s32l97a12v 52G34a58b19r86y75š 2842949381

To Vám jen přijde. Ale mýlíte se.

Jsem flexibilní vlakem, nikoliv autem. Držení volantu je u mě mrhání časem. Když kolegové jedou na nějakou schůzku autem, raději jedu vlakem. Jednak si můžu v klidu probrat pracovní materiály, jednak na ně nemusím čekat, protože obvykle odjíždějí dříve než já, a jednak se v autě necítím bezpečně.

0/0
12.2.2017 16:24

J10i94ř71í 33S74c47h91m47i23d15t 5950243454415

Stupňování buzerace nabývá obludných rozměrů, stále složitější a dražší je život normálního občana, STK stále dražší a složitější, víc ztraceného času a to už tu byly návrhy, že by se mělo jezdit každý rokRv, povinné revize komínů, kontroly čím topíte, zákazy určitých druhů kotlů, kupoval jsme plyňák tak chtěli hliníkový komín, tak jsem musel převložkovat komín, při výměně za nový musel být nerez, opět převložkování komínu, no a naposledy kondenzační plyňák a ten šel do umělé hmoty, se děsím toho, co vymyslí eurohujeři až budu opět měnit pec.

Politici produkují tolik dobra pro občany, že chudákům občanům se z toho návalu už podlamují kolena:-(.

+42/−1
11.2.2017 15:18

M95a57r27t25i20n 46J90u20r59e79č44k18a 2683784801631

Ono ten účel STK je pořád stejný, kontrola vyhovujícího stavu vozidla. Kdyby velká část majitelů aut nepodváděla, tak tyto šaškárny by se (snad) nedělaly.

+3/−10
11.2.2017 17:52

V63á34c63l73a47v 86P46í85c71h66a 2503246272270

Otázka zní, jak moc velká část to je, dejme tomu deset procent. Ti samozřejmě budou podvádět i nadále a jediný, kdo na to doplatí, bude slušný občan.

+9/0
11.2.2017 19:47

M11a86r17t92i61n 60J68u59r74e57č47k89a 2453904871661

No, jestli bych mohl trošku počet šizených STK odhadnout třeba oproti stočeným a jinak ošizeným autům u prodejů, které také nějak pak musely projít i STK, tak bych tipoval daleko více procent ošizených aut na STK než Vy. Když jsou tady takoví šikulové přes podvody původu atd., tak si určitě hravě poradí i s STK.

0/−2
11.2.2017 20:07

J77a23k65u59b 50Č70u59b70a 9930196217

Tak proč neudělají pořádek se STK?

0/0
12.2.2017 4:48

M40a52r53t94i75n 91J42u77r57e10č75k26a 2303934131591

Nějaké pokusy tady přece byly, např. zavedení focení a kamer. Teď je to další pokus, automatizovat proces měření, aby do nich nemohl technik "zasahovat". Akorát nic není 100%. Možná by pomohlo, kdyby police víc posílala podezřelá auta na přezkoumání STK, když nějaké takové auto objeví v provozu. Pravomoc na toto má už nyní. Už bych ale viděl zase ten poprask, že je to šikana ze strany policie. Jestli máte jiný nápad, sem s ním, jak si došlápnout na STK.

+1/−2
12.2.2017 7:55

F16e36r57d50i54n97a15n87d 37S57l67a75v40í37k 1455982512489

Jistě, že je to šikana, policista není technik aby mohl kvalifikovaně rozhodnout jestli je auto v pořádku nebo ne. A jen tak někoho namátově stavět poslat na zajížďku 10km na nějakou STK, zdržení víc jak 1 hodina. To mi přijde jako neskutečná šikana.

0/0
12.2.2017 10:27

M37a17r31t61i70n 96J13u22r40e65č12k95a 2453654461201

Pokud se přes karosérií svítí přes rez skrz, pokud auto čmoudí jak fabrika, pokud řidič není přes tónované sklo vůbec vidět, tak takové auto si myslím by policisté mohli posílat na STK, protože je problém zřejmý a to jak technický na voze, tak i případný na obejití posledně realizované STK (nemluvě, pokud takovéto auto má těsně po technické).

Samozřejmě jen k vůli podezření na něco je nesmysl, aby policista někoho takto šikanoval. Těm co ale viditelně podvádějí s STK bych to nechal "vyžrat" a být policistou, tak je na nucené STK poslal. Především k vůli těmto se dělají pak tyto nesmysly, které zbytečně obtěžují a šikanují spořádané majitelé aut.

+5/0
12.2.2017 10:51

M53a44r45t68i65n 42J46u64r67e28č34k65a 2473304641761

Navíc si myslím, kdyby na STK takto dorazilo cíleně auto, že jej tam poslala policie, tak by si STK už nedovolila jej pustit nekalým způsobem, pokud by hrubě neplnilo.

+3/0
12.2.2017 10:54

P73e80t65r 95N38ě53m64e59c 4470413660497

Ano. Ale to by policie musela mít 1) koule a za 2) zákonou možnost, jak poslat auto na STK, protože nyní, jestli se nepletu, je povolená zajížďka 4km tam, 4km zpět, to nestačí ani na jízdu po větším městě, natož pak ze sousední vesnice.

0/0
13.2.2017 10:11

P85e41t21r 11N38ě30m82e11c 4620823820937

stk zestátnit, resp. STK nikdy neměly být soukromé.

0/0
13.2.2017 10:09

M69a65r93t52i72n 46J74u20r11e34č31k63a 2983504801101

Nejsem si jist, jestli by to něco vyřešilo. Jeden problém jsou majitelé STK, druhý problém samotní pracovníci. Obě strany z toho rýžují podvody, takže je pro mne jen detail, jestli se jedná o majitele firmy nebo nějakého ředitele státního podniku.

+1/0
13.2.2017 12:29

P79e85t31r 33N74ě96m77e35c 4160323360267

Minimálně by odpadlo to, že "musí pouštět", aby k nim někdo jezdil, jinak by nevydělali=neměli na výplaty. Podle mě by dost problémů ubylo. +centrálně organizované jednotné školení. A Dekra by konečně utřela.

0/0
13.2.2017 13:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.