Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blog: Přísnějšími testy emisí na STK nemusí projít ani zdravé auto

Měření emisí u automobilů v roce 2017 zpřísnilo. Protože se však Ministerstvu dopravy vymkla kontrola z rukou, nemusí vyhovět ani vozidlo, co je emisně naprosto v pořádku. Píše ve svém blogu na iDNES.cz přední český odborník na měření emisí Libor Fleischhans.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L78a65d74i58s48l75a54v 19K18a22l66o69u13s 7585246261950

Nikde v životě jsem se s tak vysokou mírou korupce, než na STK nesetkal.

+1/0
18.3.2017 17:07

O69n53d23r49e73j 30P71o76d83z24i37m15e17k 8953302897615

Pokud je to auto v záruce, tak je to problém prodejce. A mimochodem, na emise/STK se jde poprvé po 4 letech provozu - to už snad není zánovní auto...

0/0
13.2.2017 9:13

P57e73t93r 51N69ě60m29e78c 4420513260247

A prodejce řekne "a pane, kde jste co tankoval?". Moc si nepomůžete.. Po 4 letech provozu je auto stále zánovní, když má životnost řekněme 15-20 let.

+1/0
13.2.2017 10:03

L33i78b71o78r 29M87o63u95č18k14a 1448137815642

auto melo odjakziva planovanou zivotnost 7 let, co je navic je ku prospechu majitele, pripadne dalsich majitelu

0/0
13.2.2017 11:00

L61a27d13i10s26l46a79v 51K11a50l32o54u10s 7915926701410

tahle definice je totální nesmysl. Takže když si koupíte v salůnu skladivku

0/0
18.3.2017 17:09

L78a54d61i59s45l65a35v 87K17a65l92o53u52s 7385906681140

7 let starou,tak po zjištění,že je 7 let stará ji rovnou odvezete do sběfného dvora ?

0/0
18.3.2017 17:11

J98a12n 74K41u34b79a44l81e77k 4319560733876

Jezisi, ta cetina ja opravdu hrozna. Mozna by stalo zato zamestnavat nekoho, kdo cesky umi....

0/−1
13.2.2017 4:37

J71i12n46d72ř65i57c29h 14Š26k60o76p22e18k 4795851960575

takže tebe asi tedy raději ne

0/0
19.2.2017 13:37
Foto

P40e85t94r 92N90o95v98o53t74ň26á77k 1665431783238

(Na takovém Zélandu to jde i bez přísného STK) To všechno má jenom jeden jediný účel a to navýšit počet prodaných aut a tím příjem statní kasy. Většina řemeslníků jezdí ve zhruba deset let starých dodávkách nebo starších, protože koupit nové auto za půl mega a víc jenom kvůli práci, si málo který živnostník může dovolit. Kupovat co čtyři roky nová auta si mohou dovolit firmy s mnoha milionovými obraty. Pokud a to se stane, nás legislativa donutí kupovat nová auta, povede to k jedinému a to ke zdražování, ti menší budou končit, protože kontrolní hlášení, už spousta účetních nechce dělat, do toho přijde EET, neustálá povinná školení, obrovská spousta nákladů navíc a na jednotlivé lidi toho pak může být příliš. Někteří skončí úplně jiní přejdou jenom na melouchy, velké firmy budou přebírat jejich práci, ale to samozřejmě povede jen a pouze ke zdražování pro konečného zákazníka. Negativně se to projeví především v menších obcích, protože majitel komplexu bytových domů někde ve městě na tu opravu mít bude, ale v obcích bude spousta lidí co si takovou legální opravu nebudou moci dovolit.

+9/0
12.2.2017 20:54

J29i93ř90í 16P79e71l43c 3480108826511

Nevím proč blázníte. Já si vzal telefon, natočil jsem průběh emisí, SW se zasekl (technik naštěstí dost nahlas pornesl, něco ve smyslu " zase to nefunguje"). Zkusil to na mě, že to musí do servisu a bla,...A tak jsem řekl: "máte dvě možnosti, když vám nefunguje SW, že chci vráti peníze a zajedu si jinam, nebo auto projde". A....

A prošlo :-)

+4/−1
12.2.2017 17:39

M96a28r26t98i58n 83V29a20c25e87k 1911789213503

v Liberci Vratislavicích na TK. Potřeboval jsem jen evidenční kontrolu před prodejem motocyklu. Čekal jsem 3 hodiny. V celých třech hodinách bral technik pouze odstavená vozidla na dvoře a klíčky lovil z kapsy jak králíky. Že u aut nekontroloval čepy, světla, brzdová světla a stav ani nemluvím. Jen s vozidlem zajel dovnitř poseděl ve vozidle a po 10 minutách odjížděl ven a zajížděl s novým králíkem. Škoda, že mě tam nechal čekat tak dlouho, nefunkční brzdová světla a jiné závady ani neřešil, natož aby na ně přišel. Byl jsem tak naštvaný, že jsem chtěl napsat na ministerstvo dopravy. Posléze jsem vychladl - stejně by se nic nezměnilo. Jen by mě zajímalo kolik si za den bokem vydělá - můj odhad 3 - 4 tisíce.

+3/−1
12.2.2017 15:18

P72a21v82e13l 35S58e27n97f98t 1878852936905

Neskutečná buzerace. Auta, co za nimi to smrdí potkám dvě do měsíce. Jeden Favorit a jeden Opel Corsa 1.2 s podpálenými kroužky.

+4/0
12.2.2017 0:37

M77a48r96t46i94n 19J49u97r79e36č74k67a 2933474331631

Známý mechanik mi uváděl, že není problém v těch autech jako takových, ale především servisech. Že není problém udělat dobře rozvody a další i u 30 let starého auta, aby pak nečmoudilo, pokud je motor v pořádku. Problémem jsou pokoutní opraváři, kteří autům nerozumí, rozvody nastavují od oka, přepisují řídicí jednotky pro navýšení výkonu také, aniž by tomu nějak víc rozuměli, emise si dělají podvodem a pak z toho vznikají tyto kouřící katastrofy. Něco k teorii tuningu motoru a proč kouří je např. zde:

http://www.alfatuning.sk/rizika_a_negativa_zvysovania_vykonu.php?lang=sk

0/−2
12.2.2017 8:06

A34l37e25x79a64n16d59e59r 45N73o34v33á98k 2298385234634

ANO, bude líp.

+4/−3
11.2.2017 23:43
Foto

B91r51o70n27i50s96l68a71v 52G92a84b18r44y41š 2212929431

Ještě že žádné auto nemám... ;-D O starost míň. :-)

+1/−1
11.2.2017 16:33

V73l59a70d24i35m71í87r 47F11i31b84i25g97e60r 5974611131114

Bez starostí by se Matrix zhroutil ;-). Ale máte pravdu bez auta je problémů o dost méně. Díky práci našich i EU politiků každý rok naskakují další starosti.

+2/0
11.2.2017 17:27

L95i62b46o83r 40S55k17ý22p23a74l51a 7108413232390

To, že Vy auto nemáte, neznamená automaticky, že by jej nepotřebovali jiní lidé.

+4/0
12.2.2017 2:28

J64a54k77u51b 49Č66u78b81a 9790496757

To on taky netvrdí.

0/0
12.2.2017 4:47
Foto

B83r55o53n41i85s55l41a40v 24G40a96b89r29y25š 2162239581

To jsem tím říct nechtěl. Spíš to, že kdo chce, přidělává si starosti sám a zcela dobrovolně. Tak ať si potom nestěžuje.

0/−1
12.2.2017 11:38

L22i94b10o88r 71S84k43ý15p30a19l63a 7448263792650

Sám a zcela dobrovolně? No tak dobře. Je pravda, že do práce jezdím zcela dobrovolně. Že se tam musím dostat v určité době, je vlastně důsledek toho, že pracovní smlouvu jsem podepsal dobrovolně. Ale určitě není moje rozhodnutí, že veřejná doprava tu jezdí zcela nevyhovujícím způsobem. Takže prosím, rozlišujte mezi potřebou a dobrovolností alespoň v tom smyslu, že někdo to auto nemá jen tak pro zábavu.

+3/0
12.2.2017 13:58
Foto

B43r64o71n61i68s80l88a94v 68G10a97b97r67y64š 2572369421

Veřejná doprava by se dala dělat lépe. Ale to by někdo musel chtít.

Vaše dobrovolné rozhodnutí je, že jezdíte do práce autem. A vzhledem k tomu, jaké se v ulicích Prahy tvoří každý den kolony, pak musím říct, že si to řidiči dělají sami. Nikdo je do toho auta násilím netlačí.

0/0
12.2.2017 14:19

L52i29b68o83r 48S85k21ý70p20a35l64a 7468763952970

Jezdím nejen do práce, ale jezdím také na nákup. Jak chcete tahat balík minerálek autobusem? A samozřejmě i jiné věci. A ten autobus navíc nejezdí v době, kdy to potřebuji. Opakuji - POTŘEBUJI. To auto mám k dispozici přesně tak a přesně v době, kdy to potřebuji. Auto splňuje moje požadavky na to, abych se dostal tam, kam se chci dostat v době, kdy se tam potřebuji dostat. Nehoním si na tom ego. Mimochodem - nejsem v Praze.

+2/0
12.2.2017 14:38
Foto

B60r40o55n64i52s54l54a77v 33G98a41b88r72y85š 2742499711

Zařídil jsem si to tak, že do práce chodím pěšky, asi 12 minut. Během té cesty se proberu a trochu rozcvičím. Krám mám 30 metrů od domu. A ano, bydlím na sídlišti v Praze.

Víte, během studia jsem si dělal vlastní výzkum a došel jsem k tomu, že spousta lidí nedokážou svá rozhodnutí promyslet do detailu. Anebo jinak: nezohledňují při výběru bydliště dopravní obslužnost. Nastěhují se někam, kde je sice levnější nájem, ale to je vykoupeno tím, že musí více přemýšlet nad tím, kam, kdy a kudy pojedou. Případně si pořídí ještě jedno auto. Tím ovšem neříkám, že je to Váš případ, třeba tam, kde nyní bydlíte, jste už od narození. Výsledek této mentality vidíte sám. Všichni se chtějí někam dostat v jeden čas a to způsobuje kongesce.

Nejsem proti autům všeobecně, jsem proti zbytečným jízdám. Kdyby si aspoň každý desátý řidič řekl, že dnes autem nemusí a dokumenty si ponese v aktovce, bylo by to fajn a městům by se ulevilo. Města opravdu nejsou nafukovací a toho prostoru tady tolik není, aby si každý mohl jet sám ve vlastním autě. Už teď jsme se dostali do fáze, kdy automobilismus omezuje sám sebe.

0/0
12.2.2017 15:37

L82i30b90o95r 20S80k94ý78p59a90l57a 7548333582900

Víte - ne každý má tak volný výběr bydliště, že si ho může zvolit tak, aby to měl 30 metrů do krámu a 12 minut pěšky do práce. Kdybych to tak měl, budu to tak dělat, to fakt nemá význam startovat auto. Mám to do práce pěšky asi tak na tři a půl hodiny svižné chůze (cca 18km) a veřejná doprava mi nejezdí podle mé potřeby, když zároveň s tím, že v daný den jedu do práce tak pak ještě vyřizuji velmi často i další věci. Do nejbližšího krámu to mám asi 500m, tak tam pro drobnosti si pěšky dojdu, ale vzhledem k tomu, že v tomhle krámě toho moc není, stejně musím odjet nakoupit do pět kilometrů vzdáleného místa. A také jsem proti zbytečným jízdám, ostatně také nehodlám utrácet zbytečně za pohonné hmoty, neplýtvám. Co se dokumentů týče, nosím si je v notebooku - to snad s auty až tak moc nesouvisí...

+1/0
12.2.2017 15:54
Foto

B14r10o47n37i19s92l82a87v 97G51a45b84r17y96š 2482839441

Odkud jste a kam jezdíte?

0/0
12.2.2017 15:55

L85i92b63o56r 15S11k49ý58p59a85l91a 7638953322980

Je-li pro vás tato informace tak moc důležitá, tak bydlím na brněnském venkově a pracuji v Brně. Solidní obchod, kde potřebuji nakoupit, je v městysu 5km daleko, jinak běžně nakoupím po cestě z práce. Autobus tu jezdí relativně často (jednou za dvě hodiny), ale pro moje potřeby to je nevyhovující. Také často jezdím s nemocnou přítelkyní k lékařům, ať už tady po okolních lokalitách anebo přímo do Brna na kliniky. Tam se na objednávku z dědiny autobusem nedostanete. Taxi je příliš drahé a pokud vás někde někdo objedná na desátou, tak si nemyslím, že je řešením dojet někam o půl deváté a strávit hodinu a půl čekáním na termín. Totéže práce - pokud mám třeba meeting v devět a jinak bych dorazil na sedmou, tak mi veřejná doprava taky nepomůže (pozdě přijít nehodlám...). Pro mne je prostě cesta vozem nezbytná. Často beru s sebou i jiné lidi, kteří potřebují jet v tu dobu stejným směrem.

0/0
12.2.2017 16:06
Foto

B50r49o83n72i48s47l40a78v 98G42a92b53r74y95š 2872809211

Právě proto nebydlím na vesnici. Bydlel jsem tam 20 let a pak jsem se přestěhoval do Brna. Vybral jsem si takovou lokalitu, abych se bez auta obešel.

0/0
12.2.2017 16:18

L16i22b68o40r 94S44k97ý97p97a77l58a 7168903332110

A já zase bydlím na vesnici, protože tu žiji se svojí přítelkyní, které patří tato nemovitost. A do práce se dopravovat potřebuji a můj rozmar to není. Nemůžete chtít po všech lidech, aby to dělali podle vašeho. Prostě - tomu, abych se přestěhoval přímo do města, brání spousta okolností, které nemohu ovlivnit. Nemůžete po všech chtít, aby například prodali svůj dům jen proto, že to je najednou z hlediska dopravy nevhodné nebo výhodné. Ano, když jsem byl sám, bydlel jsem v pronajatém bytě přímo v Brně a jezdil jsem do práce MHD. Nyní je situace jiná. Jasně - mohu se na přítelkyni vykašlat a odstěhovat se do města nazpátek, abych měl práci v dosahu MHD. Ale fakt to kvůli vám dělat nebudu.

0/0
12.2.2017 16:37
Foto

B29r45o44n66i22s74l44a96v 54G23a63b23r22y56š 2742629711

Nemusíte dělat to, co chci :-), to jste špatně pochopil. A nikde jsem ani výslovně nenapsal, abyste dělal to, co dělám já. Dělejte si, co chcete. :-) Ale pak si nestěžujte, že s autem musíte to a tamto, že musíte zaplatit hromadu poplatků, že se vjezd někam pořád omezuje, že nezaparkujete a že stojíte v koloně. Protože pokaždé, co čtu diskuzi týkající se aut a automobilismu, vidím jen a jen stížnosti.

0/0
12.2.2017 16:44

L14i80b56o82r 62S68k54ý15p85a73l50a 7688803712180

Ale já si nestěžuji na to, co bylo dosud předepsáno. Vím, že s vlastnictvím a provozem auta jsou spojeny další věci. Jen mi například vadí to, co plyne z informací v tomto článku, že neprojde emisemi automobil, který funguje, funguje na základě schválené homologace, splňuje všechno, co má. A trošku mne irituje, že člověk jako vy, se tu snaží vecpat svůj postoj, že auto není potřeba.

0/0
12.2.2017 16:51
Foto

B18r90o34n38i60s30l68a46v 70G25a23b26r40y30š 2852519331

Mě zase iritují ty kolony ve městech.

0/0
12.2.2017 17:12

L25i85b12o19r 76S28k65ý76p88a60l36a 7108933382720

Takže podle vás mám udělat co?

0/0
12.2.2017 17:15
Foto

B51r55o15n30i31s45l11a50v 44G44a84b67r48y51š 2242849981

Vy asi nic s ohledem na situaci, ale zamyslet by se měli ostatní. Nevěřím totiž tomu, že všichni, které vidím v těch autech, nevyhnutelně nutně musí jet autem.

0/0
12.2.2017 17:18

L32i26b52o93r 69S97k40ý72p67a61l71a 7698423452760

V tom případě děkuji, že uznáte to, že někdo ta auta fakt potřebuje. A opravdu vás můžu ujistit, že zbytečně nejezdím, na plýtvání nemám ani náladu, ani prostředky.

0/0
12.2.2017 17:21
Foto

B85r50o74n83i24s64l29a86v 24G45a66b74r90y59š 2262349741

To jsem ale už dávno uznal. Vím, že se lidé na vsi bez aut ani nehnou. Vzorem jsou rodiče, kteří nemají na rozhazování.

0/0
12.2.2017 17:51

J75a36n 77P76e84t77r80z57e73l57a 6634822390803

jsem freelancer a pracuji pro ruzne firmy, takze auto potrebuji, vy mi prijdete jako naprosto neflexibilni clovek, co pocita s tim, ze cely zivot bude sedet v kanclu na te same zidli

0/0
12.2.2017 16:18
Foto

B12r97o18n80i97s76l39a69v 43G13a39b38r58y12š 2322499221

To Vám jen přijde. Ale mýlíte se.

Jsem flexibilní vlakem, nikoliv autem. Držení volantu je u mě mrhání časem. Když kolegové jedou na nějakou schůzku autem, raději jedu vlakem. Jednak si můžu v klidu probrat pracovní materiály, jednak na ně nemusím čekat, protože obvykle odjíždějí dříve než já, a jednak se v autě necítím bezpečně.

0/0
12.2.2017 16:24

J93i15ř67í 98S10c71h92m36i49d16t 5650143844645

Stupňování buzerace nabývá obludných rozměrů, stále složitější a dražší je život normálního občana, STK stále dražší a složitější, víc ztraceného času a to už tu byly návrhy, že by se mělo jezdit každý rokRv, povinné revize komínů, kontroly čím topíte, zákazy určitých druhů kotlů, kupoval jsme plyňák tak chtěli hliníkový komín, tak jsem musel převložkovat komín, při výměně za nový musel být nerez, opět převložkování komínu, no a naposledy kondenzační plyňák a ten šel do umělé hmoty, se děsím toho, co vymyslí eurohujeři až budu opět měnit pec.

Politici produkují tolik dobra pro občany, že chudákům občanům se z toho návalu už podlamují kolena:-(.

+42/−1
11.2.2017 15:18

M85a96r40t19i80n 36J82u12r29e36č46k34a 2523934471551

Ono ten účel STK je pořád stejný, kontrola vyhovujícího stavu vozidla. Kdyby velká část majitelů aut nepodváděla, tak tyto šaškárny by se (snad) nedělaly.

+3/−10
11.2.2017 17:52

V44á32c78l59a88v 22P92í60c53h52a 2243126252700

Otázka zní, jak moc velká část to je, dejme tomu deset procent. Ti samozřejmě budou podvádět i nadále a jediný, kdo na to doplatí, bude slušný občan.

+9/0
11.2.2017 19:47

M53a57r51t77i66n 45J73u96r91e74č43k84a 2653374231141

No, jestli bych mohl trošku počet šizených STK odhadnout třeba oproti stočeným a jinak ošizeným autům u prodejů, které také nějak pak musely projít i STK, tak bych tipoval daleko více procent ošizených aut na STK než Vy. Když jsou tady takoví šikulové přes podvody původu atd., tak si určitě hravě poradí i s STK.

0/−2
11.2.2017 20:07

J34a40k77u68b 10Č88u75b82a 9960836477

Tak proč neudělají pořádek se STK?

0/0
12.2.2017 4:48

M58a36r83t67i10n 14J65u92r75e10č26k79a 2203914461401

Nějaké pokusy tady přece byly, např. zavedení focení a kamer. Teď je to další pokus, automatizovat proces měření, aby do nich nemohl technik "zasahovat". Akorát nic není 100%. Možná by pomohlo, kdyby police víc posílala podezřelá auta na přezkoumání STK, když nějaké takové auto objeví v provozu. Pravomoc na toto má už nyní. Už bych ale viděl zase ten poprask, že je to šikana ze strany policie. Jestli máte jiný nápad, sem s ním, jak si došlápnout na STK.

+1/−2
12.2.2017 7:55

F14e26r13d55i64n46a49n27d 83S33l56a69v64í81k 1685792812979

Jistě, že je to šikana, policista není technik aby mohl kvalifikovaně rozhodnout jestli je auto v pořádku nebo ne. A jen tak někoho namátově stavět poslat na zajížďku 10km na nějakou STK, zdržení víc jak 1 hodina. To mi přijde jako neskutečná šikana.

0/0
12.2.2017 10:27

M25a69r18t16i43n 79J10u44r46e13č18k59a 2673764631571

Pokud se přes karosérií svítí přes rez skrz, pokud auto čmoudí jak fabrika, pokud řidič není přes tónované sklo vůbec vidět, tak takové auto si myslím by policisté mohli posílat na STK, protože je problém zřejmý a to jak technický na voze, tak i případný na obejití posledně realizované STK (nemluvě, pokud takovéto auto má těsně po technické).

Samozřejmě jen k vůli podezření na něco je nesmysl, aby policista někoho takto šikanoval. Těm co ale viditelně podvádějí s STK bych to nechal "vyžrat" a být policistou, tak je na nucené STK poslal. Především k vůli těmto se dělají pak tyto nesmysly, které zbytečně obtěžují a šikanují spořádané majitelé aut.

+5/0
12.2.2017 10:51

M70a65r92t37i81n 21J86u65r83e75č57k94a 2373934411461

Navíc si myslím, kdyby na STK takto dorazilo cíleně auto, že jej tam poslala policie, tak by si STK už nedovolila jej pustit nekalým způsobem, pokud by hrubě neplnilo.

+3/0
12.2.2017 10:54

P97e21t75r 76N32ě97m82e33c 4550303100457

Ano. Ale to by policie musela mít 1) koule a za 2) zákonou možnost, jak poslat auto na STK, protože nyní, jestli se nepletu, je povolená zajížďka 4km tam, 4km zpět, to nestačí ani na jízdu po větším městě, natož pak ze sousední vesnice.

0/0
13.2.2017 10:11

P18e33t65r 79N16ě17m20e13c 4850533260147

stk zestátnit, resp. STK nikdy neměly být soukromé.

0/0
13.2.2017 10:09

M81a51r32t66i32n 14J16u52r71e71č61k55a 2103854341721

Nejsem si jist, jestli by to něco vyřešilo. Jeden problém jsou majitelé STK, druhý problém samotní pracovníci. Obě strany z toho rýžují podvody, takže je pro mne jen detail, jestli se jedná o majitele firmy nebo nějakého ředitele státního podniku.

+1/0
13.2.2017 12:29

P81e69t81r 60N20ě51m56e59c 4190773870307

Minimálně by odpadlo to, že "musí pouštět", aby k nim někdo jezdil, jinak by nevydělali=neměli na výplaty. Podle mě by dost problémů ubylo. +centrálně organizované jednotné školení. A Dekra by konečně utřela.

0/0
13.2.2017 13:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.