Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P13e42t22r 16B51e43d59n45á59ř 4140164123103

to auto je samozrejmne urcene primarne pro Amiky. Stoji tam od 28000 USD cca. Jezdi v nem 1-2 lidi. Tam dava smysl.

Mame ve firme jen toyoty, vetsina hybridu, ale tento jsme zavrhli. 4 mista a mensi kufr je na prakticke Cechy opravdu malo. A ta cena... S predchozim plug-inem jezdime za 2,4 l. Pravda, hlavne ve meste. Ale do HR za 3,9 l zvladl.

Jinak s hybridy absolutni spokojenost. Šest ve firme. Na mém, 2,5 roku starem, napriklad brzdy sjete z 11 mm na 10,5!!! V 75 tis. km. U ZADNEHO Z AUT NIKDY, ALE NIKDY ZADNA PORUCHA. Nyni nam u priuse z roku 2008 prodlouzili zaruku na baterky na dalsi 2 roky. Celkove balzam na firmeni finance.

Driv jsem do vw a peugeotů museli cpát tisice az desetitisice za nesmyslné poruchy, mnohdy jen obtizne pochopitelne. Clovek nevydelaval na nic jineho...

+11/0
doporučit
2.3.2017 11:41
Foto

V21l26a68d94i69m89í45r 12Š80ť88a33s41t82n32ý 1961106155963

Tak si to sečteme: za trojnásobek ceny běžného vozu s benzínovým motorem dostaneme jedno auto se dvěma pohonnými systémy. Starší auťáky budou asi noční můrou jejich majitelů, protože je v nich dvojnásobná šance, že se něco pokazí. Baterka s životností 6-8 let bude také darda. Úspora z běžného provozu rozhodně nebude natolik veliká, aby mě ke koupi vozu motivovala. Těch lidí, kteří nemusejí počítat peníze a takový auťák je pro ně věcí image, zase tolik není. Stejně jako pro elektromobily, se davy nejspíš nepohrnou...

+11/0
doporučit
2.3.2017 7:20

J97a29n 30T44a72r21a45b44a 4556406549609

Slepou cestou není elektrický pohon sám. Ten je tichý, spolehlivý, efektivní. Slepou cestou je baterie. Těžká, drahá, opotřebovává se, plundruje nerostné suroviny i eko zátěž při výrobě, má nedostatečnou zásobu energie a pomalu a na nevýhodných místech ji dočerpává. A ani náznak, že by se to měnilo.

+13/−2
doporučit
2.3.2017 7:35

J81a70n 75T77a93r79a95b70a 4236786439239

Při potřebě výkonu na předjetí naskočí studený motor, vytočený do otáček posílí elektromotor a pak zas zhasne. To je fakt eko jak noha. O životnosti toho motoru bych raději ani nepolemizoval.

+12/−2
doporučit
2.3.2017 7:17

V32í53ť88a 74K68r21u62t44i53š 1170174815787

Velmi hrubá kalkulace:

Takže 1,0 - 1,1M za auto, které jezdí někde okolo 3,5 - 4 litrů, když započtu i náklady na elektriku. Výkony jako nižší střední s cenou pod 400, kde když pojedu obdobně "ekologicky", bez problémů se dostanu na 5 - 5,5 litru. Úspora max. 0,50 Kč/km. Takže po ujetí 1 500.000 km začíná dávat i ekonomický smysl.

K tomu omezený kufr kvůli baterkám a homologace pouze pro 4 osoby.

+12/−3
doporučit
2.3.2017 8:00

J75a53k56u59b 34K43o15s 3566292160624

Kdyby to aspoň nedelali tak hnusný.

+5/0
doporučit
2.3.2017 23:33
Foto

J64a14n 37Z26á14h43r82a29d84n16í21k 1291323690755

viete kde má elektromobil výfuk? : v komíne uhoľnej elektrárni !!

+10/−7
doporučit
2.3.2017 4:20

J44a76n 20D16l74o62u93h97ý 7274369490219

Mno tohle je ekonomicka a ekologicka blbost ne entou. Daleko ekologictejsi je LPG auto s pokud mozno co nejmodernejsim systemem LPG. S lehkou nohou na plynu avsak stale s normalni rychlosti dokazu jezdit s 1.4 duratec za 5.6L/100km LPG. To je nejakych 76kc. Tohle jezdi za 93kc ;-D a stoji to 2,5 nasobek jak cely auto vcetne prestavbyRv A co s baterkama za 8 let?;-D Auto do srotu, vzhledem k budouci zustatkove cene;-D

+4/−1
doporučit
2.3.2017 15:52

V87l44a38s66t12i46m36i20l 63T82e45n39c20e34r 4870960717640

Auto za více než milion na dojiždění do práce... ;-D

+4/−1
doporučit
2.3.2017 12:12

J33a33r88o58m98í37r 45K22r41á98l 4700159194899

Na dojíždění do práce poněkud drahý špás. Pokud budu 10 let dojíždět do práce 50 km, jen amortizace mne vyjde na 8 korun na km plus elektřina. U malého benziňáku to je 5 korun i s tím benzínem.

+4/−1
doporučit
2.3.2017 7:33

P64a32v93e83l 56S49o19b81o95t59k21a 5600414

Ekologická elektřina z uhlí?

+3/0
doporučit
2.3.2017 21:04

L79u95d49v74í95k 36G62a12j25d31o39š45í11k 2305893154362

Základním kritériem pro ekologičnost je dnes ekologická stopa. Čím menší ekologická stopa, tím ekologičtější. Přitom ekologická stopa přímo úměrně roste s cenou výrobku.

Drahé auto tedy nemůže být ekologické již z principu.

+3/0
doporučit
2.3.2017 11:20

O48n57d73ř54e74j 86M39u13s50i32l 9547505376384

Jedna věc je jasná - Toyota je v technologii hybridních aut na špičce. Japonci ale sami říkají, že plug-in hybridy jsou nejspíše slepá větev, protože bez tučných dotací nemají ekonomický smysl. "Normální" hybridní Auris Combi koupíte za cenu tříválcové Octávie a budete jezdit za nějakých 4-5 litrů. Prius má o generaci novější techniku a také spotřeba je ještě o litr nižší. Plug-in je technicky pozoruhodný, ale cena je už mimo, navíc i těch kompromisů je možná až moc - užitečná hmotnost, menší kufr, jen čtyři místa. Ale na dojíždění do práce, kdyby mi to někdo zadotoval...

+3/0
doporučit
2.3.2017 6:25

J47a48n 94D65r25t90i34n73a 4782556873497

Ja mam jen "mizernou" oktavku 1.9TDi, 77kW combi, kupoval jsem ji pred desiti lety. Za tech deset let (neco pres 200000km) ani jedina zavada. Pokud chci opravdu setrit, tak neni problem s tim jet (delsi trasa) pod 4l/100km (pravda, jen ve dvou lidech). To nepisu abych se chlubil. Ale prece jen mi ty vykony tehle Toyoty naslapane nejmodernejsimi technologiemi proti obycejnemu deset let staremu autu nepripadaji nic moc. A o prakticnosti ani nemluve.

+7/−7
doporučit
2.3.2017 11:49

J11a64r48o54m29i28r 76F68a21r63e85k 4852153197

Nemuzu se zbavit pocitu, ze Prius je demonstrace zoufalosti hybridu. Na baterku pres 50km. Nabiji 3 hodiny. Ma to dokonce solarni panylek, kterym to auto vlastne ani nedokazi nabit. A viko kufru z CFRP.....

Ja tady absolutne nevidim nejakych 20 let vyvoje :)

+6/−6
doporučit
2.3.2017 8:26

J19a70n 55M14a17z60ů86r91e91k 2958154648735

Největší pradox je, že výroba jednoho kusu je ekologicky větší svinstvo než 20 let jezdit trabantem a Mustangem dohromady. Ale ekoteroristi si pořad pojedou svoje

+7/−8
doporučit
2.3.2017 6:47

J23i12ř73í 78S27c66h35w85a74c64h 8948124358736

Užití elektřiny v autě dnes vůbec NENÍ o celkové ekonomice provozu. Je to hlavně o čistějším vzduchu hlavně tam, kde je těch aut nejvíce.

Vypouštět splašky přímo do řeky je taky levnější, než je čistit v drahé čističce a "vydělává" na tom hlavně ten, kdo je níže po proudu. Ale když tu vodu nakonec budou čistit všichni tak na tom všichni "vydělají".

Ale kdo začne jako první? Nikdo, když je to tak drahý. Takže buď se musí všem nařídit čištění, respektive zakázat vypouštění splašků, nebo zadotovat ty co se do toho pustí jako první, aniž by na tom něco vydělali.

A obdobný proces nyní probíhá v dopravě....

Moc nechápu, že si tu téměř nikdo z těch, co najedou mnoho desítek tisíc km ročně vůbec neuvědomuje, jak jejich zdraví trpí tím, že dýchají to, co vypouští ty desítky aut před nimi. A jak by jejich zdraví prospělo, kdyby toho svinstva bylo co nejméně.....

+2/0
doporučit
5.3.2017 1:39

M68a27r83t61i18n 59H16o80n62s27a 8748476363622

Já jen nechápu, jak může Toyota začít vyrábět auto s takovým podivným designem. Už za Mirai je designové peklo a teď i Prius... ať je to auto sebelepší, tak design je podle mě za čistou pětku Rv Ano, přešli z nudného designu na vysoce originální, jenže ten nudný bude alespoň pořád stejný, kdežto tohle se okouká asi tak za dva týdny. ;-D

+2/0
doporučit
3.3.2017 14:56

M18i72r51e49k 63G54a62j65e46r 5831676299790

Je to na palivo velmi setrne auto, ktere si mohou dovolit pouze lide, kteri prakticky nemuseji setrit. Vyplati se tedy jen v zemich, kde na nej kupujici dostava od statu dotace, jez vybere z dani lidi, kteri musi setrit mnohem vic a spokojit se s o to mene ekologickym autem.

+2/0
doporučit
2.3.2017 20:12

J33a44n 15M60a11c80h85á27č 3737186433952

Bratranec(zelenej šílenec) si priuse koupil,a chce ho znova.Když se ho ptám proč,tak mě řekne , protože je to tak vošklivý auto,že ho musim mít....

+2/0
doporučit
2.3.2017 8:23

P14e66t42r 48M56i13c78h39a71l 2760124221542

Zase pohádka o spotřebě kolem 3,5 litru. Kdyby tu baterku musel dobít zase během jízdy benzínem, bude rád, když se vleze do osmi. Ale i když bude dobíjet baterku jen ze zásuvky, tak to není zadarmo. Na 100 km potřbuje auto cca 20 kWh, což znamená cenu 1 Kč na kilometr. Auto se spotřebou 5 litrů jezdí kilometr za korunu padesát. A protože se takové auto dá koupit cca za půl milionu, tak by ten hybrid musel čistě v elektrickém módu najet přes milion kilometrů, aby se ekonomicky vyplatil.

A ještě perlička s tím kick downem - když to bude někdo občas využívat, zlikviduje ten benzínový motor do 5 let, protože využít jeho výkon v okamžiku, kdy nemá provozní teplotu, je výkon hodný totálního lempla za volantem.

+2/−1
doporučit
4.3.2017 23:57

J48a80r21o13s80l98a92v 88P79e82l46d57a 1669724651497

Sen "ridice ekologa" je auto, ktere se nemusi sesrotovat jen proto, aby se jinde mohlo vyrobit jine. Ale to zase neni sen vyrobcu a prumyslove lobby :-/

+2/−1
doporučit
2.3.2017 10:53

O44n43d64ř18e53j 59L87o30š27o89t80h 9870882174552

Chápu, že každému se líbí něco jiného, ale tohle vypadá fakt odporně.

+2/−1
doporučit
2.3.2017 8:04

J42a92n 16T62a10r74a24b92a 4196496179339

Naložím do Priusu rodinu plus německého ovčáka? Nenaložím. Naložím tam rodinu a kufry abychom dojeli aspoň na letiště když už ne na putování po Evropě? Nenaložím. Doveze mě Prius v létě v zimě k chalupě v Krkonoších? Nedoveze. Můžu s ním jet ráno z HK na jednání do Jeseníku, dopoledne z Jeseníku na další jednání v Hustopečích, potom se stavit na nákup trochu kvalitních potravin v prvním Hoferu za rakouskými hranicemi, abych rodině nehuntoval zdraví separátem z Lidlu a ještě dojet domů, aniž by přitom auto žralo i trávu kolem silnice? Nemůžu.

Tak v tom případě je pro mě Prius auto nanic. Bez ohledu na cenu.

+3/−4
doporučit
2.3.2017 23:27

J83a94n 90K88l40i23m88a 7370423470142

Vážení,ekologická stopa po výrobě jednoho elektromobilu je 300x větší než výroba obyčejného benzínového auta. Nejlepší řešení pro ekologii je LPG.

+4/−8
doporučit
2.3.2017 7:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.