Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První jízda: Toyota Prius do zásuvky je drahý sen řidiče ekologa

Toyota loni na podzim na autosalonu v Paříži představila plug-in hybridní verzi nejnovější generace modelu Prius. Teď tento model uvádí na trh a my jsme jej otestovali. Je to hi-tech auto, které překvapí jízdním klidem a v praxi umí jezdit s opravdu nízkou spotřebou paliva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a76r61o76s39l61a84v 43Z77a80h24r32a75d80n79í62č11e52k 7925960804561

Elektřina je fajn věc, bez té by jsme byly v čoudu všude a v autech je dobrá volba. Sice ty baterie stále cenově neklesají, pro majitele starších elektromobilů nové vychází dojezdem na 1000,-/km. Sice mám jeden 25 letý kousek a jezdím s ním sem tam, mohu doporučit, funguje skvěle, opravy moc nezná. Ty nové nabité elektronikou asi budou častěji vyžadovat servis, celkem nevýhoda. Co vidím jako velké plus, vlastní domácí vodní elektrárna, to se pak nabíjí zadarmo. :-) Benzin si doma nevyrobím, ale elektřinu mi dodá voda. ;-D

0/0
5.3.2017 9:05

J40i41ř98í 46S65c21h66w32a19c52h 8528774618326

Užití elektřiny v autě dnes vůbec NENÍ o celkové ekonomice provozu. Je to hlavně o čistějším vzduchu hlavně tam, kde je těch aut nejvíce.

Vypouštět splašky přímo do řeky je taky levnější, než je čistit v drahé čističce a "vydělává" na tom hlavně ten, kdo je níže po proudu. Ale když tu vodu nakonec budou čistit všichni tak na tom všichni "vydělají".

Ale kdo začne jako první? Nikdo, když je to tak drahý. Takže buď se musí všem nařídit čištění, respektive zakázat vypouštění splašků, nebo zadotovat ty co se do toho pustí jako první, aniž by na tom něco vydělali.

A obdobný proces nyní probíhá v dopravě....

Moc nechápu, že si tu téměř nikdo z těch, co najedou mnoho desítek tisíc km ročně vůbec neuvědomuje, jak jejich zdraví trpí tím, že dýchají to, co vypouští ty desítky aut před nimi. A jak by jejich zdraví prospělo, kdyby toho svinstva bylo co nejméně.....

+2/0
5.3.2017 1:39

P65e65t61r 10M79i94c14h74a53l 2270664901122

Zase pohádka o spotřebě kolem 3,5 litru. Kdyby tu baterku musel dobít zase během jízdy benzínem, bude rád, když se vleze do osmi. Ale i když bude dobíjet baterku jen ze zásuvky, tak to není zadarmo. Na 100 km potřbuje auto cca 20 kWh, což znamená cenu 1 Kč na kilometr. Auto se spotřebou 5 litrů jezdí kilometr za korunu padesát. A protože se takové auto dá koupit cca za půl milionu, tak by ten hybrid musel čistě v elektrickém módu najet přes milion kilometrů, aby se ekonomicky vyplatil.

A ještě perlička s tím kick downem - když to bude někdo občas využívat, zlikviduje ten benzínový motor do 5 let, protože využít jeho výkon v okamžiku, kdy nemá provozní teplotu, je výkon hodný totálního lempla za volantem.

+2/−1
4.3.2017 23:57

R84e82n82é 53H32a56l69l40a 8941648716396

Kolika Priusy jste v životě jel? Spotřeba kolem 4 litrů je reálná i s normální verzí, samozřejmě pokud bych do toho šel, tak do Auris hybrid, což je stejné auto, ale levnější.

0/0
5.3.2017 12:57

M75a90r35t12i61n 98H20o25n27s61a 8308576873322

Já jen nechápu, jak může Toyota začít vyrábět auto s takovým podivným designem. Už za Mirai je designové peklo a teď i Prius... ať je to auto sebelepší, tak design je podle mě za čistou pětku Rv Ano, přešli z nudného designu na vysoce originální, jenže ten nudný bude alespoň pořád stejný, kdežto tohle se okouká asi tak za dva týdny. ;-D

+2/0
3.3.2017 14:56

J36a39k73u50b 95K60o81s 3376232980624

Kdyby to aspoň nedelali tak hnusný.

+5/0
2.3.2017 23:33

J82a21n 81T95a60r36a89b70a 4746766429149

Naložím do Priusu rodinu plus německého ovčáka? Nenaložím. Naložím tam rodinu a kufry abychom dojeli aspoň na letiště když už ne na putování po Evropě? Nenaložím. Doveze mě Prius v létě v zimě k chalupě v Krkonoších? Nedoveze. Můžu s ním jet ráno z HK na jednání do Jeseníku, dopoledne z Jeseníku na další jednání v Hustopečích, potom se stavit na nákup trochu kvalitních potravin v prvním Hoferu za rakouskými hranicemi, abych rodině nehuntoval zdraví separátem z Lidlu a ještě dojet domů, aniž by přitom auto žralo i trávu kolem silnice? Nemůžu.

Tak v tom případě je pro mě Prius auto nanic. Bez ohledu na cenu.

+3/−4
2.3.2017 23:27

M63a38r98t14i69n 54D96u60f56e24k 3582157728794

A proč si toto všechno zakazujete?

+1/0
3.3.2017 0:02

J23a37n 58T39a22r18a23b30a 4656486839349

Zkoušel jste to? Pokud o naložení vlčáka do Priusu nutně skončí obviněním z týrání zvířat.

0/0
3.3.2017 15:53

M56a86r53t24i82n 67D97u39f68e80k 3502637308804

:))

0/0
3.3.2017 23:45

J98i49ř57í 19S41c68h68w12a95c76h 8628604568766

Odkdy je například Schwarzwaldská šunka z Lidlu vyrobená ze separátu?

A ve stejně demagogickém stylu jako tvoje zmínka o Lídlu je celý tvůj příspěvek.:-(Rv

+3/0
3.3.2017 7:47

J65i79ř13í 52S26c26h39w23a92c57h 8838894348316

BMW 7XX sedan je pro tebe taky auto "nanic" a takových by se ještě našlo opravdu hodně.

0/0
3.3.2017 7:58

J25a91n 55T59a88r64a97b81a 4606956469869

Jo, je. Však ho taky neřeším. Ale nikdo ho nevydává za univerzální všelék všech neřádstev automobilismu a cestu do zeleného ráje.

A Schwarzvald není to co bychom doma denně museli mít na stole.

0/0
3.3.2017 15:51

J56i93ř36í 95S47c27h86w93a86c51h 8648214508376

Schwarzwald taky není zdaleka jediný výrobek prodávaný v Lidlu, který není vyrobený ze separátu....

0/0
3.3.2017 19:43

J33a24n 59T32a87r25a76b23a 4526176229639

Pravda. Atrapa piva s hrdým názvem Argus také (alespoň doufám) není ze separátu, byť tak údajně chutná.

0/0
4.3.2017 20:17

J77i95ř79í 29S92c55h57w89a29c91h 8958164628956

ano, "nikdo ho (Prius) nevydává za univerzální všelék všech neřádstev automobilismu a cestu do zeleného ráje".

+1/0
3.3.2017 21:49

J47a69n 20T74a63r32a44b38a 4416206659829

ne? Jste si jistý?

0/0
4.3.2017 20:17

J82i92ř79í 44S39c57h10w66a96c93h 8488384618446

ano, jsem....

0/0
4.3.2017 20:52

J28a53n 30T69a27r22a62b76a 4506226899179

tak mám špatnou zprávu. Mýlíte se.

0/0
4.3.2017 22:50

J77i79ř53í 21S22c95h35w22a21c27h 8418284348976

ne nemýlím, to co Máňa říkala, není směroplatný. ;-)

0/0
5.3.2017 0:47

R22e24n66é 85H34a91l30l42a 8621268266786

Existuje verze Prius +, kde se vleze i ovčák. A ostatní připomínky nechápu vůbec. Proč by se s tím autem někam nedalo dojet? Nebo nechápete pojem plugin hybrid? Plugin hybrid je sice ekonomický nesmysl, ale normální verze jezdí při povolených rychlostech s velice příjemnou spotřebou. Ale podle toho, jak popisujete své cesty, tak Vy asi moc předpisy nedodržujete.

+1/0
5.3.2017 13:10

P42a25v69e91l 85S11o63b85o45t87k70a 5700804

Ekologická elektřina z uhlí?

+3/0
2.3.2017 21:04

J36i20ř29í 26S92c55h18w54a59c35h 8378844298786

"naředěná" elektřinou z atomu, vody, slunce a větru?

ANO!

+2/0
3.3.2017 7:50

P37a89v60e11l 21K94u51t13i49l 9210566413949

Ano, elektřina lze vyrbit i ekologicky. Kdyby jste se podíval na vyučtování elektřiny, kde se to povinně uvádí, zjistil by jste, že už se i u nás se z uhlí nevyrobí ani polovina. Bohužel, benzín nelze ekologicky ani vyrobit ani spotřebovat. Mimochodem, tušíte, kolik té špinavé elektřiny se spotřebuje jen na rafinaci ropy?

+1/0
5.3.2017 10:49
Foto

J39i63ř36í 40D87v55o65ř17á97k 5745349170658

Počkám na sjednocení spotřebních daní na paliva.

+1/0
2.3.2017 20:41

J90a50n 56T95a90r64a94b49a 4626746509469

a?

0/0
2.3.2017 20:55

P66a31v69e79l 78S33o85b38o28t77k66a 5130684

Pak se ukáže, že benzín je nejlevnější a LPG, CNG nebo elektřina daleko dražší..

+2/0
2.3.2017 21:05

J30a86n 54T54a30r33a69b60a 4636986609489

Pak se ukáže že pořád je nejlevnější diesel. V přepočtu na obsah energie a zejména na obsah využitelné energie dokonce výrazně.

Nakonec krásně se to ukazuje na příkladu "ekoaut" tedy hybridů Lexus RX450h versus Q7e-tron. RX ač menší a lehčí, jezdí s benzínem mimo město a na dálnici za dvojnásobnou spotřebu proti většímu a těžšímu Q7, který kombinuje plug-in hybrid s 3,0TDI. Sice tu samozřejmě hraje roli vyšší kapacita baterie Audi, jenže Q7 je zároveň o notný kus větší a 500kg těžší. A stojí "jen" dvojnásobek ceny komického vozítka Prius.

0/0
2.3.2017 23:12

J54i70ř93í 66S54c92h96w15a70c17h 8768414318696

"jen" dvojnásobek ceny je celý milion korun navíc. To ten Prius "neprožere" ani za celou dobu své životnosti. Takže vždycky vyjde "ekonomicky výhodněji"

Nemluvě o tom, že obrovské Q7 na cestě do Hamburgu rozhodně nepojede za poloviční spotřebu jako Prius, spotřeba bude velice obdobná.

+1/0
3.3.2017 8:14

J55a55n 50T62a31r30a69b51a 4456436709799

Potíže s chápáním textu? Nebyla náhodou řeč o srovnání s RX450h?

0/0
3.3.2017 15:55

J12a20k50u84b 27M75e98l84í21š78e91k 6406235162586

Kdybyste ovšem nakonec nepřidal poznámku o dvojnásobku ceny Priusu.

0/0
4.3.2017 16:30

J36a36n 97T26a97r97a78b70a 4486396929569

Je to velký problém vnímat v jednom příspěvku srovnání techniky s jedním a ceny s druhým? Kdybych tušil, že spoluobčané s tím problém mají, samozřejmě bych to rozdělil do příspěvků dvou, 8-o

0/0
4.3.2017 20:19

J24a14k83u90b 91M55e13l18í78š38e71k 6326645622386

Nemusí, pokud Vám říká něco, jako celkové náklady.

0/0
4.3.2017 16:33

J38a41n 48T91a35r93a31b52a 4536466649989

Mohl byste to upřesnit? Protože právě celkové náklady nám ve fleetu vycházejí dramaticky níž u dieselů než u benzínů. A to jak u cesťáckých aut tak u manažerských, tam je rozdíl přímo propastný.

A snad se shodneme, že celkové náklady = (Pořizovací cena + palivo + pojištění + servis + pneu apod) - prodejní cena na konci.

0/0
4.3.2017 20:31

J40a71k27u93b 69Z23v91o18l92á64n74e83k 6615840440

Jeste ze je svoboda trhu. Poku by se ta auta vubec neprodavala, tak je nikdo nevyrabi! Ja tomu napriklad fandim. Jakmile vymysli opravdu poradne baterie koupim elektrokrosku, protoze s mym endurem me nebavi delat v lese kraval. (To myslim zcela vazne, ale ekologove to asi nechteji slyset..) porad se tu ale resi ekonomika. Neni teda lepsi vyhodit penize aspon za baterky nez treba jen za nabubrele SUV ??

+1/0
2.3.2017 20:16

M35i70r73e68k 87G65a58j86e45r 5541186499130

Je to na palivo velmi setrne auto, ktere si mohou dovolit pouze lide, kteri prakticky nemuseji setrit. Vyplati se tedy jen v zemich, kde na nej kupujici dostava od statu dotace, jez vybere z dani lidi, kteri musi setrit mnohem vic a spokojit se s o to mene ekologickym autem.

+2/0
2.3.2017 20:12

J77a49n 84T59a29r38a19b47a 4656456639389

Šetrné na palivo pouze v městském provozu. Jakmile vyjedete ven a ještě nedejbože na dálnici, šetrné to není ani omylem. Právě naopak.

+1/0
2.3.2017 20:57

J10i86ř54í 76J56u14ř65i64c29a 2618633861

Četl jste článek? Nejspíše ne.

+1/−1
2.3.2017 21:57

J86a76n 62T85a63r76a89b91a 4726176579729

Jistěže ano. Chcete snad tvrdit že s priusem dojedete po dálnici z Prahy do Hamburgu za 1,9l na sto? Nebo ať nežeru, za tédéíčkových 5l na sto? Omyl. Budete rád když se vejdete do 8.

+1/0
2.3.2017 23:15

J36i65ř45í 94S48c80h96w70a85c24h 8218194548316

když tam pojedeš na týden a pak tam týden budeš jezdit za 0/100 tak ten průměr klidně pod 5 tedeickových vyjde. V případě toho TDI to naopak poroste nad 6.

0/0
3.3.2017 7:56

M79a34r55e84k 26M89a71l31ý 1722658611280

To je přesně můj režim. Jedu přes 500 km do DE a pak jsem tam týden a jezdím tam do práce a z práce a pak zase na víkend domů... záleží na tom poměru, no. Čím víc to člověk využíva jako čistý EV, tím je to výhodnější. Ale nemůžu se zbavit dojmu, že je to takový "kříženec", ani dobrý EV ani dobré dálkové auto. Ono to asi ani nejde, věřím ale, že zákazníky si to najde, hlavně v zemích kde na to budou dotace.

0/0
3.3.2017 8:37

J55a92n 38T15a64r72a31b18a 4806176329679

A když pojedu tam, vyřídím co je třeba a pojedu po dálnici zase dál, holt to bude 8 s odřenýma ušima.

0/−1
3.3.2017 15:57

J93i43ř47í 52S77c41h55w82a61c17h 8908734118106

a pak budeš jezdit týden nebo dva jen po městě nebo 20 km "do" a "z práce" téměř za nulu a jsi v průměru na 3-4 litrech

0/0
3.3.2017 21:47

J85a83n 17T74a46r89a11b20a 4756416969639

Proč bych měl jezdit týden nebo dva po městě nebo do 20km? Na to nepotřebuji auto, k tomu je MHD, kolo, skůtr, taxi.

0/0
4.3.2017 20:24

J15i39ř11í 32S62c85h89w18a42c47h 8578264478216

no klidně si jezdi 40 km denně do práce taxíkem, nebo skútrem v zimě, nebo na kole, když je ti třeba přes 50 nebo nejsi zcela fit.

Všichni to tak dělají, tak to klidně můžeš dělat taky, já ti v tom bránit nebudu ;-)

0/0
4.3.2017 21:39

J57a69n 54T53a91r51a30b56a 4976846279789

Kde pořád berete ten nesmysl že auto dominantně slouží k ježdění do 20km denně do práce?

0/0
4.3.2017 22:53

J96i56ř36í 95S78c41h22w76a19c91h 8958704988576

já to nikde neberu, nikdo nikdy do práce autem přece nejezdí.....to by byl skandál!

Všichni přece jezdí do Hamburgu jen tak na otočku si něco vyřídit. To je naprosto běžný příklad využití auta běžného Čecha.

0/0
5.3.2017 1:03

J35i52n83d47ř71i59c14h 90L46u19k67e54š 3839984783860

Vyplatí se v zemích, které je dotují ze zisků těžby ropy...

+1/0
2.3.2017 21:13

M60a13r74e35k 88M21a75l30ý 1702488331510

Např. Norsko nedotuje EV a hybridy z těžby ropy. Norsko praktikuje opačný přístup, to znamená, klasické spalovací auto brutálně zdaňuje.

+2/0
3.3.2017 8:28

L57a21d28i10s18l14a57v 96K92a92l80o69u38s 7115516961100

Pro většinu lidí a Sobotkova daňově/příjmového modelu ekonomický nesmysl,cena by musela být poloviční.

0/0
2.3.2017 16:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.