Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První jízda: Toyota Prius do zásuvky je drahý sen řidiče ekologa

Toyota loni na podzim na autosalonu v Paříži představila plug-in hybridní verzi nejnovější generace modelu Prius. Teď tento model uvádí na trh a my jsme jej otestovali. Je to hi-tech auto, které překvapí jízdním klidem a v praxi umí jezdit s opravdu nízkou spotřebou paliva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a86r54o14s25l78a62v 96Z12a59h25r96a60d77n58í43č64e63k 7535960714641

Elektřina je fajn věc, bez té by jsme byly v čoudu všude a v autech je dobrá volba. Sice ty baterie stále cenově neklesají, pro majitele starších elektromobilů nové vychází dojezdem na 1000,-/km. Sice mám jeden 25 letý kousek a jezdím s ním sem tam, mohu doporučit, funguje skvěle, opravy moc nezná. Ty nové nabité elektronikou asi budou častěji vyžadovat servis, celkem nevýhoda. Co vidím jako velké plus, vlastní domácí vodní elektrárna, to se pak nabíjí zadarmo. :-) Benzin si doma nevyrobím, ale elektřinu mi dodá voda. ;-D

0/0
5.3.2017 9:05

J64i81ř48í 63S84c93h23w18a54c57h 8178634578296

Užití elektřiny v autě dnes vůbec NENÍ o celkové ekonomice provozu. Je to hlavně o čistějším vzduchu hlavně tam, kde je těch aut nejvíce.

Vypouštět splašky přímo do řeky je taky levnější, než je čistit v drahé čističce a "vydělává" na tom hlavně ten, kdo je níže po proudu. Ale když tu vodu nakonec budou čistit všichni tak na tom všichni "vydělají".

Ale kdo začne jako první? Nikdo, když je to tak drahý. Takže buď se musí všem nařídit čištění, respektive zakázat vypouštění splašků, nebo zadotovat ty co se do toho pustí jako první, aniž by na tom něco vydělali.

A obdobný proces nyní probíhá v dopravě....

Moc nechápu, že si tu téměř nikdo z těch, co najedou mnoho desítek tisíc km ročně vůbec neuvědomuje, jak jejich zdraví trpí tím, že dýchají to, co vypouští ty desítky aut před nimi. A jak by jejich zdraví prospělo, kdyby toho svinstva bylo co nejméně.....

+2/0
5.3.2017 1:39

P19e59t56r 50M66i46c80h39a66l 2260224531812

Zase pohádka o spotřebě kolem 3,5 litru. Kdyby tu baterku musel dobít zase během jízdy benzínem, bude rád, když se vleze do osmi. Ale i když bude dobíjet baterku jen ze zásuvky, tak to není zadarmo. Na 100 km potřbuje auto cca 20 kWh, což znamená cenu 1 Kč na kilometr. Auto se spotřebou 5 litrů jezdí kilometr za korunu padesát. A protože se takové auto dá koupit cca za půl milionu, tak by ten hybrid musel čistě v elektrickém módu najet přes milion kilometrů, aby se ekonomicky vyplatil.

A ještě perlička s tím kick downem - když to bude někdo občas využívat, zlikviduje ten benzínový motor do 5 let, protože využít jeho výkon v okamžiku, kdy nemá provozní teplotu, je výkon hodný totálního lempla za volantem.

+2/−1
4.3.2017 23:57

R21e89n11é 43H28a39l95l92a 8401948706306

Kolika Priusy jste v životě jel? Spotřeba kolem 4 litrů je reálná i s normální verzí, samozřejmě pokud bych do toho šel, tak do Auris hybrid, což je stejné auto, ale levnější.

0/0
5.3.2017 12:57

M54a42r53t39i16n 46H14o37n91s95a 8838336863802

Já jen nechápu, jak může Toyota začít vyrábět auto s takovým podivným designem. Už za Mirai je designové peklo a teď i Prius... ať je to auto sebelepší, tak design je podle mě za čistou pětku Rv Ano, přešli z nudného designu na vysoce originální, jenže ten nudný bude alespoň pořád stejný, kdežto tohle se okouká asi tak za dva týdny. ;-D

+2/0
3.3.2017 14:56

J59a20k82u70b 58K62o50s 3756822220614

Kdyby to aspoň nedelali tak hnusný.

+5/0
2.3.2017 23:33

J26a22n 92T36a74r75a15b26a 4436296429539

Naložím do Priusu rodinu plus německého ovčáka? Nenaložím. Naložím tam rodinu a kufry abychom dojeli aspoň na letiště když už ne na putování po Evropě? Nenaložím. Doveze mě Prius v létě v zimě k chalupě v Krkonoších? Nedoveze. Můžu s ním jet ráno z HK na jednání do Jeseníku, dopoledne z Jeseníku na další jednání v Hustopečích, potom se stavit na nákup trochu kvalitních potravin v prvním Hoferu za rakouskými hranicemi, abych rodině nehuntoval zdraví separátem z Lidlu a ještě dojet domů, aniž by přitom auto žralo i trávu kolem silnice? Nemůžu.

Tak v tom případě je pro mě Prius auto nanic. Bez ohledu na cenu.

+3/−4
2.3.2017 23:27

M47a70r42t87i65n 11D60u78f27e72k 3692767548274

A proč si toto všechno zakazujete?

+1/0
3.3.2017 0:02

J56a82n 18T14a42r49a26b64a 4406416879929

Zkoušel jste to? Pokud o naložení vlčáka do Priusu nutně skončí obviněním z týrání zvířat.

0/0
3.3.2017 15:53

M71a62r40t85i26n 47D71u53f81e19k 3782447778154

:))

0/0
3.3.2017 23:45

J15i66ř44í 68S38c83h32w42a36c87h 8608134868546

Odkdy je například Schwarzwaldská šunka z Lidlu vyrobená ze separátu?

A ve stejně demagogickém stylu jako tvoje zmínka o Lídlu je celý tvůj příspěvek.:-(Rv

+3/0
3.3.2017 7:47

J59i74ř17í 12S11c49h62w87a34c45h 8628894428766

BMW 7XX sedan je pro tebe taky auto "nanic" a takových by se ještě našlo opravdu hodně.

0/0
3.3.2017 7:58

J21a51n 26T73a44r13a64b93a 4326136529369

Jo, je. Však ho taky neřeším. Ale nikdo ho nevydává za univerzální všelék všech neřádstev automobilismu a cestu do zeleného ráje.

A Schwarzvald není to co bychom doma denně museli mít na stole.

0/0
3.3.2017 15:51

J89i83ř18í 79S21c19h45w70a14c28h 8308534978246

Schwarzwald taky není zdaleka jediný výrobek prodávaný v Lidlu, který není vyrobený ze separátu....

0/0
3.3.2017 19:43

J24a72n 88T32a27r22a20b86a 4386706939389

Pravda. Atrapa piva s hrdým názvem Argus také (alespoň doufám) není ze separátu, byť tak údajně chutná.

0/0
4.3.2017 20:17

J98i44ř27í 69S89c97h31w88a40c27h 8278304268416

ano, "nikdo ho (Prius) nevydává za univerzální všelék všech neřádstev automobilismu a cestu do zeleného ráje".

+1/0
3.3.2017 21:49

J46a43n 61T95a77r36a51b27a 4906546169929

ne? Jste si jistý?

0/0
4.3.2017 20:17

J42i58ř96í 89S49c89h20w31a20c23h 8818734118136

ano, jsem....

0/0
4.3.2017 20:52

J33a81n 81T77a38r37a35b48a 4846676699479

tak mám špatnou zprávu. Mýlíte se.

0/0
4.3.2017 22:50

J25i86ř45í 65S84c29h79w49a18c21h 8668304138456

ne nemýlím, to co Máňa říkala, není směroplatný. ;-)

0/0
5.3.2017 0:47

R55e25n38é 22H61a79l28l49a 8981258776156

Existuje verze Prius +, kde se vleze i ovčák. A ostatní připomínky nechápu vůbec. Proč by se s tím autem někam nedalo dojet? Nebo nechápete pojem plugin hybrid? Plugin hybrid je sice ekonomický nesmysl, ale normální verze jezdí při povolených rychlostech s velice příjemnou spotřebou. Ale podle toho, jak popisujete své cesty, tak Vy asi moc předpisy nedodržujete.

+1/0
5.3.2017 13:10

P85a46v55e26l 70S61o33b64o69t40k81a 5110124

Ekologická elektřina z uhlí?

+3/0
2.3.2017 21:04

J53i96ř66í 76S65c53h65w76a57c17h 8988854528906

"naředěná" elektřinou z atomu, vody, slunce a větru?

ANO!

+2/0
3.3.2017 7:50

P41a38v50e88l 48K23u67t55i83l 9480806833289

Ano, elektřina lze vyrbit i ekologicky. Kdyby jste se podíval na vyučtování elektřiny, kde se to povinně uvádí, zjistil by jste, že už se i u nás se z uhlí nevyrobí ani polovina. Bohužel, benzín nelze ekologicky ani vyrobit ani spotřebovat. Mimochodem, tušíte, kolik té špinavé elektřiny se spotřebuje jen na rafinaci ropy?

+1/0
5.3.2017 10:49
Foto

J11i30ř12í 27D70v44o94ř35á62k 5715519180788

Počkám na sjednocení spotřebních daní na paliva.

+1/0
2.3.2017 20:41

J29a43n 54T23a87r30a72b83a 4506126839979

a?

0/0
2.3.2017 20:55

P62a31v39e34l 95S46o73b47o81t30k80a 5310544

Pak se ukáže, že benzín je nejlevnější a LPG, CNG nebo elektřina daleko dražší..

+2/0
2.3.2017 21:05

J36a44n 43T21a22r93a94b74a 4606926939709

Pak se ukáže že pořád je nejlevnější diesel. V přepočtu na obsah energie a zejména na obsah využitelné energie dokonce výrazně.

Nakonec krásně se to ukazuje na příkladu "ekoaut" tedy hybridů Lexus RX450h versus Q7e-tron. RX ač menší a lehčí, jezdí s benzínem mimo město a na dálnici za dvojnásobnou spotřebu proti většímu a těžšímu Q7, který kombinuje plug-in hybrid s 3,0TDI. Sice tu samozřejmě hraje roli vyšší kapacita baterie Audi, jenže Q7 je zároveň o notný kus větší a 500kg těžší. A stojí "jen" dvojnásobek ceny komického vozítka Prius.

0/0
2.3.2017 23:12

J42i45ř95í 85S64c79h90w77a31c34h 8708564528416

"jen" dvojnásobek ceny je celý milion korun navíc. To ten Prius "neprožere" ani za celou dobu své životnosti. Takže vždycky vyjde "ekonomicky výhodněji"

Nemluvě o tom, že obrovské Q7 na cestě do Hamburgu rozhodně nepojede za poloviční spotřebu jako Prius, spotřeba bude velice obdobná.

+1/0
3.3.2017 8:14

J90a29n 63T51a83r10a43b11a 4926346969339

Potíže s chápáním textu? Nebyla náhodou řeč o srovnání s RX450h?

0/0
3.3.2017 15:55

J57a17k23u64b 26M34e53l68í25š55e95k 6266575592346

Kdybyste ovšem nakonec nepřidal poznámku o dvojnásobku ceny Priusu.

0/0
4.3.2017 16:30

J77a22n 45T24a79r68a37b93a 4616736669679

Je to velký problém vnímat v jednom příspěvku srovnání techniky s jedním a ceny s druhým? Kdybych tušil, že spoluobčané s tím problém mají, samozřejmě bych to rozdělil do příspěvků dvou, 8-o

0/0
4.3.2017 20:19

J96a47k84u38b 82M31e48l54í47š18e15k 6786735402946

Nemusí, pokud Vám říká něco, jako celkové náklady.

0/0
4.3.2017 16:33

J81a66n 51T50a16r69a30b73a 4726986729329

Mohl byste to upřesnit? Protože právě celkové náklady nám ve fleetu vycházejí dramaticky níž u dieselů než u benzínů. A to jak u cesťáckých aut tak u manažerských, tam je rozdíl přímo propastný.

A snad se shodneme, že celkové náklady = (Pořizovací cena + palivo + pojištění + servis + pneu apod) - prodejní cena na konci.

0/0
4.3.2017 20:31

J65a89k19u74b 78Z87v51o31l30á69n17e87k 6205770850

Jeste ze je svoboda trhu. Poku by se ta auta vubec neprodavala, tak je nikdo nevyrabi! Ja tomu napriklad fandim. Jakmile vymysli opravdu poradne baterie koupim elektrokrosku, protoze s mym endurem me nebavi delat v lese kraval. (To myslim zcela vazne, ale ekologove to asi nechteji slyset..) porad se tu ale resi ekonomika. Neni teda lepsi vyhodit penize aspon za baterky nez treba jen za nabubrele SUV ??

+1/0
2.3.2017 20:16

M92i81r40e77k 71G38a62j66e73r 5871106679930

Je to na palivo velmi setrne auto, ktere si mohou dovolit pouze lide, kteri prakticky nemuseji setrit. Vyplati se tedy jen v zemich, kde na nej kupujici dostava od statu dotace, jez vybere z dani lidi, kteri musi setrit mnohem vic a spokojit se s o to mene ekologickym autem.

+2/0
2.3.2017 20:12

J73a81n 94T28a17r51a59b13a 4256866449709

Šetrné na palivo pouze v městském provozu. Jakmile vyjedete ven a ještě nedejbože na dálnici, šetrné to není ani omylem. Právě naopak.

+1/0
2.3.2017 20:57

J29i26ř95í 72J68u20ř37i96c90a 2218153351

Četl jste článek? Nejspíše ne.

+1/−1
2.3.2017 21:57

J84a32n 96T94a44r92a83b68a 4436796709669

Jistěže ano. Chcete snad tvrdit že s priusem dojedete po dálnici z Prahy do Hamburgu za 1,9l na sto? Nebo ať nežeru, za tédéíčkových 5l na sto? Omyl. Budete rád když se vejdete do 8.

+1/0
2.3.2017 23:15

J91i11ř74í 17S10c72h64w44a15c12h 8288344698816

když tam pojedeš na týden a pak tam týden budeš jezdit za 0/100 tak ten průměr klidně pod 5 tedeickových vyjde. V případě toho TDI to naopak poroste nad 6.

0/0
3.3.2017 7:56

M76a93r42e19k 51M83a10l82ý 1232668891680

To je přesně můj režim. Jedu přes 500 km do DE a pak jsem tam týden a jezdím tam do práce a z práce a pak zase na víkend domů... záleží na tom poměru, no. Čím víc to člověk využíva jako čistý EV, tím je to výhodnější. Ale nemůžu se zbavit dojmu, že je to takový "kříženec", ani dobrý EV ani dobré dálkové auto. Ono to asi ani nejde, věřím ale, že zákazníky si to najde, hlavně v zemích kde na to budou dotace.

0/0
3.3.2017 8:37

J45a26n 77T78a83r54a19b94a 4986136759329

A když pojedu tam, vyřídím co je třeba a pojedu po dálnici zase dál, holt to bude 8 s odřenýma ušima.

0/−1
3.3.2017 15:57

J93i72ř85í 45S52c18h37w64a84c92h 8198834858296

a pak budeš jezdit týden nebo dva jen po městě nebo 20 km "do" a "z práce" téměř za nulu a jsi v průměru na 3-4 litrech

0/0
3.3.2017 21:47

J22a79n 96T55a83r95a38b25a 4286556489159

Proč bych měl jezdit týden nebo dva po městě nebo do 20km? Na to nepotřebuji auto, k tomu je MHD, kolo, skůtr, taxi.

0/0
4.3.2017 20:24

J97i51ř12í 74S19c89h57w89a11c24h 8288244898146

no klidně si jezdi 40 km denně do práce taxíkem, nebo skútrem v zimě, nebo na kole, když je ti třeba přes 50 nebo nejsi zcela fit.

Všichni to tak dělají, tak to klidně můžeš dělat taky, já ti v tom bránit nebudu ;-)

0/0
4.3.2017 21:39

J82a14n 49T33a45r80a32b98a 4576806799809

Kde pořád berete ten nesmysl že auto dominantně slouží k ježdění do 20km denně do práce?

0/0
4.3.2017 22:53

J57i37ř26í 95S30c83h70w42a27c78h 8748834788906

já to nikde neberu, nikdo nikdy do práce autem přece nejezdí.....to by byl skandál!

Všichni přece jezdí do Hamburgu jen tak na otočku si něco vyřídit. To je naprosto běžný příklad využití auta běžného Čecha.

0/0
5.3.2017 1:03

J69i94n25d39ř75i57c32h 48L25u16k25e69š 3739674343490

Vyplatí se v zemích, které je dotují ze zisků těžby ropy...

+1/0
2.3.2017 21:13

M24a84r78e88k 16M86a56l82ý 1442538391210

Např. Norsko nedotuje EV a hybridy z těžby ropy. Norsko praktikuje opačný přístup, to znamená, klasické spalovací auto brutálně zdaňuje.

+2/0
3.3.2017 8:28

L23a22d18i33s92l69a33v 98K60a42l74o63u21s 7835686911550

Pro většinu lidí a Sobotkova daňově/příjmového modelu ekonomický nesmysl,cena by musela být poloviční.

0/0
2.3.2017 16:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.