Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P15e36t42r 93B56e68d88n63á33ř 4500384913273

to auto je samozrejmne urcene primarne pro Amiky. Stoji tam od 28000 USD cca. Jezdi v nem 1-2 lidi. Tam dava smysl.

Mame ve firme jen toyoty, vetsina hybridu, ale tento jsme zavrhli. 4 mista a mensi kufr je na prakticke Cechy opravdu malo. A ta cena... S predchozim plug-inem jezdime za 2,4 l. Pravda, hlavne ve meste. Ale do HR za 3,9 l zvladl.

Jinak s hybridy absolutni spokojenost. Šest ve firme. Na mém, 2,5 roku starem, napriklad brzdy sjete z 11 mm na 10,5!!! V 75 tis. km. U ZADNEHO Z AUT NIKDY, ALE NIKDY ZADNA PORUCHA. Nyni nam u priuse z roku 2008 prodlouzili zaruku na baterky na dalsi 2 roky. Celkove balzam na firmeni finance.

Driv jsem do vw a peugeotů museli cpát tisice az desetitisice za nesmyslné poruchy, mnohdy jen obtizne pochopitelne. Clovek nevydelaval na nic jineho...

+11/0
doporučit
2.3.2017 11:41
Foto

V28l77a12d66i40m59í57r 72Š14ť53a39s20t94n23ý 1671566785683

Tak si to sečteme: za trojnásobek ceny běžného vozu s benzínovým motorem dostaneme jedno auto se dvěma pohonnými systémy. Starší auťáky budou asi noční můrou jejich majitelů, protože je v nich dvojnásobná šance, že se něco pokazí. Baterka s životností 6-8 let bude také darda. Úspora z běžného provozu rozhodně nebude natolik veliká, aby mě ke koupi vozu motivovala. Těch lidí, kteří nemusejí počítat peníze a takový auťák je pro ně věcí image, zase tolik není. Stejně jako pro elektromobily, se davy nejspíš nepohrnou...

+11/0
doporučit
2.3.2017 7:20

J13a94n 41T77a98r79a69b62a 4596886389199

Slepou cestou není elektrický pohon sám. Ten je tichý, spolehlivý, efektivní. Slepou cestou je baterie. Těžká, drahá, opotřebovává se, plundruje nerostné suroviny i eko zátěž při výrobě, má nedostatečnou zásobu energie a pomalu a na nevýhodných místech ji dočerpává. A ani náznak, že by se to měnilo.

+13/−2
doporučit
2.3.2017 7:35

J10a40n 17T67a17r22a68b47a 4806506539849

Při potřebě výkonu na předjetí naskočí studený motor, vytočený do otáček posílí elektromotor a pak zas zhasne. To je fakt eko jak noha. O životnosti toho motoru bych raději ani nepolemizoval.

+12/−2
doporučit
2.3.2017 7:17

V10í82ť13a 82K61r55u30t17i54š 1810344955857

Velmi hrubá kalkulace:

Takže 1,0 - 1,1M za auto, které jezdí někde okolo 3,5 - 4 litrů, když započtu i náklady na elektriku. Výkony jako nižší střední s cenou pod 400, kde když pojedu obdobně "ekologicky", bez problémů se dostanu na 5 - 5,5 litru. Úspora max. 0,50 Kč/km. Takže po ujetí 1 500.000 km začíná dávat i ekonomický smysl.

K tomu omezený kufr kvůli baterkám a homologace pouze pro 4 osoby.

+12/−3
doporučit
2.3.2017 8:00

J50a78k32u95b 76K10o67s 3436932520974

Kdyby to aspoň nedelali tak hnusný.

+5/0
doporučit
2.3.2017 23:33
Foto

J13a36n 15Z55á86h40r86a61d50n55í76k 1251763850105

viete kde má elektromobil výfuk? : v komíne uhoľnej elektrárni !!

+10/−7
doporučit
2.3.2017 4:20

J13a68n 31D63l28o16u20h81ý 7664429450509

Mno tohle je ekonomicka a ekologicka blbost ne entou. Daleko ekologictejsi je LPG auto s pokud mozno co nejmodernejsim systemem LPG. S lehkou nohou na plynu avsak stale s normalni rychlosti dokazu jezdit s 1.4 duratec za 5.6L/100km LPG. To je nejakych 76kc. Tohle jezdi za 93kc ;-D a stoji to 2,5 nasobek jak cely auto vcetne prestavbyRv A co s baterkama za 8 let?;-D Auto do srotu, vzhledem k budouci zustatkove cene;-D

+4/−1
doporučit
2.3.2017 15:52

V14l50a84s50t16i39m14i79l 34T50e73n29c24e93r 4720550397720

Auto za více než milion na dojiždění do práce... ;-D

+4/−1
doporučit
2.3.2017 12:12

J62a55r19o75m95í98r 22K40r34á91l 4920549474229

Na dojíždění do práce poněkud drahý špás. Pokud budu 10 let dojíždět do práce 50 km, jen amortizace mne vyjde na 8 korun na km plus elektřina. U malého benziňáku to je 5 korun i s tím benzínem.

+4/−1
doporučit
2.3.2017 7:33

P51a88v82e20l 65S15o70b84o71t16k75a 5620934

Ekologická elektřina z uhlí?

+3/0
doporučit
2.3.2017 21:04

L12u49d33v43í63k 52G92a79j89d41o37š54í85k 2375743154212

Základním kritériem pro ekologičnost je dnes ekologická stopa. Čím menší ekologická stopa, tím ekologičtější. Přitom ekologická stopa přímo úměrně roste s cenou výrobku.

Drahé auto tedy nemůže být ekologické již z principu.

+3/0
doporučit
2.3.2017 11:20

O86n78d12ř61e77j 35M21u61s89i33l 9127775826134

Jedna věc je jasná - Toyota je v technologii hybridních aut na špičce. Japonci ale sami říkají, že plug-in hybridy jsou nejspíše slepá větev, protože bez tučných dotací nemají ekonomický smysl. "Normální" hybridní Auris Combi koupíte za cenu tříválcové Octávie a budete jezdit za nějakých 4-5 litrů. Prius má o generaci novější techniku a také spotřeba je ještě o litr nižší. Plug-in je technicky pozoruhodný, ale cena je už mimo, navíc i těch kompromisů je možná až moc - užitečná hmotnost, menší kufr, jen čtyři místa. Ale na dojíždění do práce, kdyby mi to někdo zadotoval...

+3/0
doporučit
2.3.2017 6:25

J10a42n 15D20r89t10i58n38a 4122546423607

Ja mam jen "mizernou" oktavku 1.9TDi, 77kW combi, kupoval jsem ji pred desiti lety. Za tech deset let (neco pres 200000km) ani jedina zavada. Pokud chci opravdu setrit, tak neni problem s tim jet (delsi trasa) pod 4l/100km (pravda, jen ve dvou lidech). To nepisu abych se chlubil. Ale prece jen mi ty vykony tehle Toyoty naslapane nejmodernejsimi technologiemi proti obycejnemu deset let staremu autu nepripadaji nic moc. A o prakticnosti ani nemluve.

+7/−7
doporučit
2.3.2017 11:49

J57a55r65o79m76i94r 79F60a29r95e60k 4422333247

Nemuzu se zbavit pocitu, ze Prius je demonstrace zoufalosti hybridu. Na baterku pres 50km. Nabiji 3 hodiny. Ma to dokonce solarni panylek, kterym to auto vlastne ani nedokazi nabit. A viko kufru z CFRP.....

Ja tady absolutne nevidim nejakych 20 let vyvoje :)

+6/−6
doporučit
2.3.2017 8:26

J22a80n 73M28a90z11ů17r37e36k 2218794278845

Největší pradox je, že výroba jednoho kusu je ekologicky větší svinstvo než 20 let jezdit trabantem a Mustangem dohromady. Ale ekoteroristi si pořad pojedou svoje

+7/−8
doporučit
2.3.2017 6:47

J14i62ř57í 76S57c28h26w76a64c94h 8198554168976

Užití elektřiny v autě dnes vůbec NENÍ o celkové ekonomice provozu. Je to hlavně o čistějším vzduchu hlavně tam, kde je těch aut nejvíce.

Vypouštět splašky přímo do řeky je taky levnější, než je čistit v drahé čističce a "vydělává" na tom hlavně ten, kdo je níže po proudu. Ale když tu vodu nakonec budou čistit všichni tak na tom všichni "vydělají".

Ale kdo začne jako první? Nikdo, když je to tak drahý. Takže buď se musí všem nařídit čištění, respektive zakázat vypouštění splašků, nebo zadotovat ty co se do toho pustí jako první, aniž by na tom něco vydělali.

A obdobný proces nyní probíhá v dopravě....

Moc nechápu, že si tu téměř nikdo z těch, co najedou mnoho desítek tisíc km ročně vůbec neuvědomuje, jak jejich zdraví trpí tím, že dýchají to, co vypouští ty desítky aut před nimi. A jak by jejich zdraví prospělo, kdyby toho svinstva bylo co nejméně.....

+2/0
doporučit
5.3.2017 1:39

M32a82r13t81i71n 85H75o87n76s63a 8828626403532

Já jen nechápu, jak může Toyota začít vyrábět auto s takovým podivným designem. Už za Mirai je designové peklo a teď i Prius... ať je to auto sebelepší, tak design je podle mě za čistou pětku Rv Ano, přešli z nudného designu na vysoce originální, jenže ten nudný bude alespoň pořád stejný, kdežto tohle se okouká asi tak za dva týdny. ;-D

+2/0
doporučit
3.3.2017 14:56

M29i28r53e98k 59G20a74j96e70r 5291136239170

Je to na palivo velmi setrne auto, ktere si mohou dovolit pouze lide, kteri prakticky nemuseji setrit. Vyplati se tedy jen v zemich, kde na nej kupujici dostava od statu dotace, jez vybere z dani lidi, kteri musi setrit mnohem vic a spokojit se s o to mene ekologickym autem.

+2/0
doporučit
2.3.2017 20:12

J46a56n 84M64a72c83h13á83č 3537336393182

Bratranec(zelenej šílenec) si priuse koupil,a chce ho znova.Když se ho ptám proč,tak mě řekne , protože je to tak vošklivý auto,že ho musim mít....

+2/0
doporučit
2.3.2017 8:23

P41e18t26r 84M93i92c93h87a72l 2570464511202

Zase pohádka o spotřebě kolem 3,5 litru. Kdyby tu baterku musel dobít zase během jízdy benzínem, bude rád, když se vleze do osmi. Ale i když bude dobíjet baterku jen ze zásuvky, tak to není zadarmo. Na 100 km potřbuje auto cca 20 kWh, což znamená cenu 1 Kč na kilometr. Auto se spotřebou 5 litrů jezdí kilometr za korunu padesát. A protože se takové auto dá koupit cca za půl milionu, tak by ten hybrid musel čistě v elektrickém módu najet přes milion kilometrů, aby se ekonomicky vyplatil.

A ještě perlička s tím kick downem - když to bude někdo občas využívat, zlikviduje ten benzínový motor do 5 let, protože využít jeho výkon v okamžiku, kdy nemá provozní teplotu, je výkon hodný totálního lempla za volantem.

+2/−1
doporučit
4.3.2017 23:57

J95a95r32o34s22l83a78v 58P78e38l40d90a 1989204781367

Sen "ridice ekologa" je auto, ktere se nemusi sesrotovat jen proto, aby se jinde mohlo vyrobit jine. Ale to zase neni sen vyrobcu a prumyslove lobby :-/

+2/−1
doporučit
2.3.2017 10:53

O68n74d94ř24e90j 28L11o57š22o75t36h 9190342434872

Chápu, že každému se líbí něco jiného, ale tohle vypadá fakt odporně.

+2/−1
doporučit
2.3.2017 8:04

J20a43n 53T76a86r80a59b41a 4496606589619

Naložím do Priusu rodinu plus německého ovčáka? Nenaložím. Naložím tam rodinu a kufry abychom dojeli aspoň na letiště když už ne na putování po Evropě? Nenaložím. Doveze mě Prius v létě v zimě k chalupě v Krkonoších? Nedoveze. Můžu s ním jet ráno z HK na jednání do Jeseníku, dopoledne z Jeseníku na další jednání v Hustopečích, potom se stavit na nákup trochu kvalitních potravin v prvním Hoferu za rakouskými hranicemi, abych rodině nehuntoval zdraví separátem z Lidlu a ještě dojet domů, aniž by přitom auto žralo i trávu kolem silnice? Nemůžu.

Tak v tom případě je pro mě Prius auto nanic. Bez ohledu na cenu.

+3/−4
doporučit
2.3.2017 23:27

J78a85n 92K94l81i24m60a 7130823500362

Vážení,ekologická stopa po výrobě jednoho elektromobilu je 300x větší než výroba obyčejného benzínového auta. Nejlepší řešení pro ekologii je LPG.

+4/−8
doporučit
2.3.2017 7:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.