Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obezita za volantem zabíjí. Otylí řidiči umírají o 81 procent častěji

Vědci přišli se smutným zjištěním: Češi jsou šestým nejtlustším národem v EU a obézní řidiči umírají při nehodách až o 81 procent častěji než lidé s normální hmotností. Ohroženější jsou při dopravní nehodě ženy. Smutný fakt potvrzují i čeští hasiči a záchranáři. S obézními se jim těžce pracuje a záchrana trvá déle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V11á48c74l49a19v 32J55o42n17á39š 8252163382493

Neni pravda, ze umiraji casteji...kazdy umira jen jednou....

+4/0
23.2.2017 22:31

M96i52l17a19n 65N35o84v85á46k 3259913945541

Když jsem byl asi před více než 2 lety hospitalizovazován v Ortopedicko-traumatologické klinice FNKV, tak tam byl chlapík (motorkář), po nehodě. Vážil 170 kg. Museli ho odvézt na rentgen do ZOO, protože nemocniční rentgen má nosnost pouze 130 kg. Bral to v pohodě. Nejvíc se mi líbilo jak k němu přišla drobounká sestra a dokázala ho otočit a obstarat a přišla další a už měl novou deku a i nové prostěradlo:)

0/0
23.2.2017 17:40

J65o85s30e25f 27N31o35v20á84k 5511926975214

jednoduché řešení :

10kg přes limit a honem odevzdat řidičák ;-D

0/0
23.2.2017 13:11

M34i65r98e72k 84G95a66j64e68r 5151286659970

A limit nastavit na 50 kg.

0/0
23.2.2017 18:30

V77í61t24ě11z58s56l24a76v 88S55c86h23m96i83t13t 5380219109233

Většinu nehod způsobí střízliví řidiči. Vyžeňme ty střízlivé zmetky ze silnic!

+13/0
23.2.2017 12:50

D21a54n11i29e86l 73S39o95b37o88t96a 9809124586290

4 roky starý článek: Obezní řidiči umírají při nehodách častěji, zjistila studie

Dnešní článek: Vědci přišli se smutným zjištěním...

Vědci tedy přišli s křížkem po funuse, ale chápu, grant na výzkum každé blbosti se vždy hodí.

0/0
23.2.2017 12:21

L53u72b95o83m91í46r 83H43r44a19c22h59o86v21i63n36a 6578152146540

Tehdá to nebylo tak smutné, bylo lidí jako sr.....

0/0
23.2.2017 13:21

M53a76r42t36i37n 29K60ř85í86ž 9913742830637

Tak teď nevím - mám zhubnout, přestat používat bezpecnostní pásy, nebo přestat jezdit autem?

0/0
23.2.2017 10:02

M77a40r39t41i36n 17K76o37d21a66t 2197746242527

To je přeci na vás ;)

0/0
23.2.2017 11:25

P83e73t62r 48P75e97t14r 9741755403689

přestat jezdit autem a ona ta obezita půjde dolů nějak sama, když se začnete hýbat.;-D

+1/0
23.2.2017 11:55

J55i72n84d96ř55i51c44h 37M94i19t80t33e93r 6304965361266

Nebude to i tím, že na obézního člověka působí při nehodě daleko větší síly ?

+3/0
23.2.2017 10:00

A41l20e33š 61W23o75l75k21e34r 6539989854599

Taky bych zmínil fyziku: F=m*a. Síla nárazu (zpomalení) je úměrná hmotnosti tělesa. (Případně: je nutné umořit kinetickou energii E=1/2*m*v*v.)

+5/0
23.2.2017 9:18

J12o63s98e71f 80Š43e90m39e64l24í74k 7479281420137

A přitom by člověk řekl, že jeden masivní airbag navíc při nehodě spíš pomůže.

+3/0
23.2.2017 8:51

J49a67n 28Č77e70k86a42l 7659175174424

Jinými slovy - jestliže o 67% více obézních nepoužije pásy, a o 20-80% více jich při nehodách umírá, tak je to z drtivé většiny způsobeno těmi pásy a ne obezitou...

+2/−2
23.2.2017 8:33

M95i18c85h30a97l 44H50r45u16š26k34a 1316493626451

Je někde napsáno, že u všech těch nehod nebyli lidé připoutáni?

0/0
23.2.2017 11:23

M86a76r94t58i23n 93K43o72d70a65t 2347306252717

A četl jste ten článek pořádně?

+1/0
23.2.2017 11:26

M68i97r91e64k 48G47a81j53e44r 5251396959820

Jen temi pasy to nebude, jakmile si tu vedeckou praci prectete a zjistite, ze neobeznich, co nepouzivaji pasy je jen asi 2 % a takovych obeznich je tim padem jen 3,34%.

0/0
23.2.2017 18:35

P36e85t25r 46M78i24c34h10a65l 2700574921472

Z vraku automobilu, kdy by mnohdy stačilo zraněného vytáhnout okýnkem, se musí lidé s nadváhou složitě vystřihávat.

......

Paní Procházková, napsala jste hloupost. Přes okénko se nevyprošťuje.

+7/0
23.2.2017 8:14

T62o45m24á63š 72L24u35d73v46í28k 5420668103256

Takže když přijedete k nehodě, kde bude uvnitř člověk viset na pásech, počkáte na hydraulické nůžky, ano?

0/0
23.2.2017 8:36

P62e43t41r 78M28i27c21h16a85l 2550294551152

Je to lepší. Pokud nehrozí akutní nebezpečí (požár, masivní krvácení, zástava dechu a oběhu), je lepší postiženého nechat na místě a nemanipulovat s ním, protože hrozí nebezpečí následného zranění.

+2/0
23.2.2017 8:50

L89u71b12o37m43í70r 11H83r46a38c79h52o24v70i19n88a 6678812796770

Ale to okénko se hodí, poptáte se na děti, rodinu, jak se má a jestli něco nechce

+1/0
23.2.2017 13:26

P98e71t65r 34M90i39c75h35a55l 2580674441272

Spíš na zjištění jeho stavu, ale chápu. :-)

0/0
23.2.2017 13:29

L18u44b11o44m89í98r 95H98r40a26c14h61o36v13i56n12a 6278282736480

No ano, pokud komunikuje (skuhrá), je to s ním dobré, ti co mlčí, jsou na tom hůř.

+2/0
23.2.2017 13:34

P76e16t28r 15M77i45c14h93a74l 2380864701442

Většinou ano.

0/0
23.2.2017 17:02

J34o16s35e17f 54Š76e81m82e78l68í54k 7609711640357

A to Martina ještě neuvedla, že při havárii tanku se řidič mnohdy vytahoval střílnou.

+1/0
23.2.2017 8:50

P28a33v37e40l 92V94a49n11ě26č95e65k 4544943111341

Nebo kanónem :)

+3/0
23.2.2017 9:14

I12v38a43n 27V11e96s30e93l72ý 4506908654977

Když ani neví že HZS je Hasičský záchranný sbor a ne služba tak čemu se divíte. Cituje mluvčí a ani si nezjistí správný název instituce kterou mluvčí zastupuje.

No a s tím okénkem bych nebyl pro tak jednoznačné odmítnutí. U každého zásahu se hledá nejlepší, nejšetrnější a nejrychlejší řešení a i okénko může být tím řešením.

PS. Mám třicet pět let praxe u dnešního HZS

+3/0
23.2.2017 9:41

P47e72t53r 16M80i78c74h50a10l 2560764481832

Já jsem 23 let na výjezdu a oknem jsem z auta ještě nikdy nikoho netahal.

+2/0
23.2.2017 10:07

I15v19a21n 87V32e86s81e54l65ý 4266278544627

Já také ne, ale nezavrhuji to jako možnost po posouzení plusů i mínusů pro zachraňovaného.

Já krátce pamatuji dobu bez nůžek a rozbrusů a tehdy se prostě vymýšlel postup a po zařazení této techniky jsme se sami učili jak na to.

Ve službě nejsem sedm let.

+2/0
23.2.2017 10:53

P37e97t38r 64M89i12c39h51a63l 2520514591722

Jasně, v krajní nouzi se hodí cokoliv. Ale nebudu zbytečně riskovat, že někomu zlomím vaz.

0/0
23.2.2017 13:32

I26v35a82n 12V80e66s77e26l91ý 4206828834277

Vlastně jednou ano. Na železničním přejezdu "rozebral" motorák Avii. Silně deformovaná kabina zůstala cca 100m za přejezdem už v úvozu trati na střeše dírou po čelním skle do svahu. Po zajištění spolujezdkyně injekčním podáním léků od lékařky (tehdy) ZS, která nebyla schopná se částečně pod kabinu dostat byla zraněná vytažena jedním bočním okénkem zatímco na druhé straně s vytahováním pomáhal jeden z kolegů až vlastně kabinou prolezl i on.

0/0
23.2.2017 14:24

P13e82t53r 80M55i36c60h28a50l 2760214441662

Jasně, to je ten případ naléhavé potřeby. Já jsem původně psal o tom okýnku, protože autorka článku to napsala tak, jako by se jednalo o standardní postup.

0/0
23.2.2017 19:38

L74u18b42o50m66í68r 38H58r70a56c70h63o44v60i75n45a 6458862556790

Já ano a to nejsem ani dobrovolný, ale to byla jiná situace, dááávno promlčená

0/0
23.2.2017 13:31

P71e97t56r 96M81i95c24h97a54l 2750574701662

Jo, to už jsem párkrát zažil, že aktivní kolemjdoucí řidiče málem zmrzačili.

0/0
23.2.2017 19:40

L24u90b68o83m50í53r 23H54r67a42c36h81o27v21i75n83a 6818142896650

Já to blbě napsal, promlčené to je pro řidiče, zasekly se mu dveře a on byl s námi pod vlivem, omlouvám se za pozdní reakci, až nyní jsem se dostal na komp.

0/0
24.2.2017 7:39

P64a93v75e61l 45P68a69ž54o40u14t 3933971103967

A neměla by se to řízení tlusťochům zakázat stejně jako kouření v restauracích ?

+9/−1
23.2.2017 6:45

M29a68r17t61i94n 42N41o34v13o64t30n25ý 7643845470235

Jasně, je to přeci pro jejich dobro.

+2/0
23.2.2017 13:44

K71a71r67e14l 11D30v25o17ř47á80k 7829684247638

Ono těch zajímavostí je víc. Pracuji v kolektivu, kde ti největší prospěcháři, vyčuránci a podrazáčcí jsou právě ti obézní. Jejich styl života je také zvláštní. Vlastně už na úrovni důchodce. Za 20 až 25 let svého aktivního života se akorát dokázali prožrat do podoby tlustýho prasata. Žijí hodně jednoduchým způsobem. Hlavně se moc neunavit a jakákoliv fyzická aktivita je zesměšňována. Jediná a dokola opakující se debata těch obézních jedinců je akorát o žrádle a o chlastu. To je také to jediné, co jim jde dobře. Pořádně se nažrat tučným jídlem. Nejlépe vepřovým, což opěvují pořád dokola.

+1/−7
23.2.2017 6:38

T47o37m80á30š 90R17a76d30n18i56c 2343398894201

jiný kraj jiný mrav. Já mám třeba zkušenost, že "hodní a zlí" lidé se tělesnou hmotností rozlišit prostě nedají. A dokonce mám spíš pocit, že ti tlustí bývají vychcánci méně často. Ale pokud se setkávají s pohrdáním a odsouváním, brání se tak, jako by se bránil každý jiný člověk. Ale jak říkám, třeba se pohybuju v jiných komunitách ;)

+9/0
23.2.2017 8:30

J41a30n 14Č84e16k27a42l 7329395954944

A jak početný ten kolektiv je, že z toho děláte takové obecné závěry?

0/0
23.2.2017 8:34

J98o52s98e23f 23Š58e71m20e49l27í91k 7439441920407

Vy pracujete s Mirkem Novákem a Adamem Rykalou? 8-o

0/0
23.2.2017 8:48

P45e50t62r 21S79p71á39l14e75n27ý 3765977629968

S tebou cloumá závist.

0/0
23.2.2017 13:07

P31a24v97e84l 34J91e63ř76á16b93e96k 7611292504927

Nevíte jak je dobrý hodně teplý bůček, s čerstvým chlebem namazaným husím sádlem a vše zapít tak 6 pivíčky.

Vy ubozí hubeňouři, už jste si zkusili jako je to dobrota tři jitrnice zakusovat jelítkem místo chleba?

0/0
23.2.2017 22:30

P48a85v69e91l 74J80e90ř68á28b25e32k 7681472334947

Takový luxus jako umřít hubený a hladový si mohou lidi v rozvojových zemích.

Je jich tam strašně moc, tak my v Euroamerické kultuře je musíme svojí obezitou vyvažovat, jinak by se Zeměkoule nevyvážeností roztrhla.;-)

+8/0
23.2.2017 0:31

M46a60r19e23k 28M12a92l57ý 1192108751670

Tak to radši budu považován (coby netlustý) za obyvatele rozvojové země, než být tlusté prase patrřící do Euroamerické kultury :-)

0/−2
23.2.2017 8:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.