Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obezita za volantem zabíjí. Otylí řidiči umírají o 81 procent častěji

Vědci přišli se smutným zjištěním: Češi jsou šestým nejtlustším národem v EU a obézní řidiči umírají při nehodách až o 81 procent častěji než lidé s normální hmotností. Ohroženější jsou při dopravní nehodě ženy. Smutný fakt potvrzují i čeští hasiči a záchranáři. S obézními se jim těžce pracuje a záchrana trvá déle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V66á66c95l37a13v 69J76o49n48á46š 8262283652863

Neni pravda, ze umiraji casteji...kazdy umira jen jednou....

+4/0
23.2.2017 22:31

M44i85l66a26n 26N27o97v56á81k 3469713235221

Když jsem byl asi před více než 2 lety hospitalizovazován v Ortopedicko-traumatologické klinice FNKV, tak tam byl chlapík (motorkář), po nehodě. Vážil 170 kg. Museli ho odvézt na rentgen do ZOO, protože nemocniční rentgen má nosnost pouze 130 kg. Bral to v pohodě. Nejvíc se mi líbilo jak k němu přišla drobounká sestra a dokázala ho otočit a obstarat a přišla další a už měl novou deku a i nové prostěradlo:)

0/0
23.2.2017 17:40

J11o89s80e30f 48N27o28v69á44k 5141286865594

jednoduché řešení :

10kg přes limit a honem odevzdat řidičák ;-D

0/0
23.2.2017 13:11

M41i24r88e35k 95G17a63j44e75r 5881956309140

A limit nastavit na 50 kg.

0/0
23.2.2017 18:30

V62í76t19ě83z58s64l89a56v 75S58c66h26m76i11t46t 5260109809483

Většinu nehod způsobí střízliví řidiči. Vyžeňme ty střízlivé zmetky ze silnic!

+13/0
23.2.2017 12:50

D38a66n84i83e66l 56S50o64b59o76t35a 9119844986430

4 roky starý článek: Obezní řidiči umírají při nehodách častěji, zjistila studie

Dnešní článek: Vědci přišli se smutným zjištěním...

Vědci tedy přišli s křížkem po funuse, ale chápu, grant na výzkum každé blbosti se vždy hodí.

0/0
23.2.2017 12:21

L63u50b60o59m55í62r 96H12r65a64c32h19o28v16i26n28a 6748172576900

Tehdá to nebylo tak smutné, bylo lidí jako sr.....

0/0
23.2.2017 13:21

M47a76r92t51i37n 17K10ř39í78ž 9493572810267

Tak teď nevím - mám zhubnout, přestat používat bezpecnostní pásy, nebo přestat jezdit autem?

0/0
23.2.2017 10:02

M42a46r95t65i49n 35K85o40d63a29t 2287446472327

To je přeci na vás ;)

0/0
23.2.2017 11:25

P58e42t58r 59P92e36t18r 9951855573189

přestat jezdit autem a ona ta obezita půjde dolů nějak sama, když se začnete hýbat.;-D

+1/0
23.2.2017 11:55

J32i47n61d66ř33i25c16h 50M91i84t68t30e62r 6354815711596

Nebude to i tím, že na obézního člověka působí při nehodě daleko větší síly ?

+3/0
23.2.2017 10:00

A82l56e73š 17W89o84l51k96e29r 6899649544189

Taky bych zmínil fyziku: F=m*a. Síla nárazu (zpomalení) je úměrná hmotnosti tělesa. (Případně: je nutné umořit kinetickou energii E=1/2*m*v*v.)

+5/0
23.2.2017 9:18

J46o59s47e56f 26Š87e33m73e40l14í21k 7939541460887

A přitom by člověk řekl, že jeden masivní airbag navíc při nehodě spíš pomůže.

+3/0
23.2.2017 8:51

J21a95n 33Č20e64k57a22l 7389825114424

Jinými slovy - jestliže o 67% více obézních nepoužije pásy, a o 20-80% více jich při nehodách umírá, tak je to z drtivé většiny způsobeno těmi pásy a ne obezitou...

+2/−2
23.2.2017 8:33

M61i20c69h13a34l 51H95r82u47š18k81a 1156183936471

Je někde napsáno, že u všech těch nehod nebyli lidé připoutáni?

0/0
23.2.2017 11:23

M85a52r52t61i23n 44K47o61d84a33t 2657546882607

A četl jste ten článek pořádně?

+1/0
23.2.2017 11:26

M34i30r64e55k 82G35a22j13e37r 5781696969710

Jen temi pasy to nebude, jakmile si tu vedeckou praci prectete a zjistite, ze neobeznich, co nepouzivaji pasy je jen asi 2 % a takovych obeznich je tim padem jen 3,34%.

0/0
23.2.2017 18:35

P97e80t39r 89M25i26c26h71a68l 2850304861972

Z vraku automobilu, kdy by mnohdy stačilo zraněného vytáhnout okýnkem, se musí lidé s nadváhou složitě vystřihávat.

......

Paní Procházková, napsala jste hloupost. Přes okénko se nevyprošťuje.

+7/0
23.2.2017 8:14

T24o58m83á78š 68L96u16d32v23í86k 5260598343676

Takže když přijedete k nehodě, kde bude uvnitř člověk viset na pásech, počkáte na hydraulické nůžky, ano?

0/0
23.2.2017 8:36

P35e81t25r 72M91i25c71h48a79l 2550424501372

Je to lepší. Pokud nehrozí akutní nebezpečí (požár, masivní krvácení, zástava dechu a oběhu), je lepší postiženého nechat na místě a nemanipulovat s ním, protože hrozí nebezpečí následného zranění.

+2/0
23.2.2017 8:50

L71u87b64o44m43í67r 84H21r63a29c57h20o72v90i48n84a 6928222406890

Ale to okénko se hodí, poptáte se na děti, rodinu, jak se má a jestli něco nechce

+1/0
23.2.2017 13:26

P57e90t88r 53M22i38c71h36a74l 2770384461272

Spíš na zjištění jeho stavu, ale chápu. :-)

0/0
23.2.2017 13:29

L68u44b43o57m52í82r 90H49r56a70c62h66o62v28i34n32a 6638852426110

No ano, pokud komunikuje (skuhrá), je to s ním dobré, ti co mlčí, jsou na tom hůř.

+2/0
23.2.2017 13:34

P60e79t79r 98M21i31c15h95a58l 2450844891212

Většinou ano.

0/0
23.2.2017 17:02

J91o14s55e15f 36Š50e39m49e49l10í30k 7369851590197

A to Martina ještě neuvedla, že při havárii tanku se řidič mnohdy vytahoval střílnou.

+1/0
23.2.2017 8:50

P46a13v21e90l 94V44a66n87ě63č44e46k 4304763941901

Nebo kanónem :)

+3/0
23.2.2017 9:14

I21v84a71n 55V69e24s77e27l36ý 4456138614207

Když ani neví že HZS je Hasičský záchranný sbor a ne služba tak čemu se divíte. Cituje mluvčí a ani si nezjistí správný název instituce kterou mluvčí zastupuje.

No a s tím okénkem bych nebyl pro tak jednoznačné odmítnutí. U každého zásahu se hledá nejlepší, nejšetrnější a nejrychlejší řešení a i okénko může být tím řešením.

PS. Mám třicet pět let praxe u dnešního HZS

+3/0
23.2.2017 9:41

P78e59t72r 34M70i94c58h54a34l 2930944751342

Já jsem 23 let na výjezdu a oknem jsem z auta ještě nikdy nikoho netahal.

+2/0
23.2.2017 10:07

I25v91a69n 88V30e61s54e57l88ý 4446638404897

Já také ne, ale nezavrhuji to jako možnost po posouzení plusů i mínusů pro zachraňovaného.

Já krátce pamatuji dobu bez nůžek a rozbrusů a tehdy se prostě vymýšlel postup a po zařazení této techniky jsme se sami učili jak na to.

Ve službě nejsem sedm let.

+2/0
23.2.2017 10:53

P94e67t84r 83M55i91c81h56a19l 2130704221582

Jasně, v krajní nouzi se hodí cokoliv. Ale nebudu zbytečně riskovat, že někomu zlomím vaz.

0/0
23.2.2017 13:32

I80v45a45n 86V90e76s79e44l97ý 4856568474257

Vlastně jednou ano. Na železničním přejezdu "rozebral" motorák Avii. Silně deformovaná kabina zůstala cca 100m za přejezdem už v úvozu trati na střeše dírou po čelním skle do svahu. Po zajištění spolujezdkyně injekčním podáním léků od lékařky (tehdy) ZS, která nebyla schopná se částečně pod kabinu dostat byla zraněná vytažena jedním bočním okénkem zatímco na druhé straně s vytahováním pomáhal jeden z kolegů až vlastně kabinou prolezl i on.

0/0
23.2.2017 14:24

P50e17t61r 89M25i18c93h80a10l 2900694491472

Jasně, to je ten případ naléhavé potřeby. Já jsem původně psal o tom okýnku, protože autorka článku to napsala tak, jako by se jednalo o standardní postup.

0/0
23.2.2017 19:38

L12u92b77o16m87í98r 76H70r80a18c22h12o52v86i59n55a 6958812376460

Já ano a to nejsem ani dobrovolný, ale to byla jiná situace, dááávno promlčená

0/0
23.2.2017 13:31

P40e50t73r 93M28i87c62h28a77l 2790544751462

Jo, to už jsem párkrát zažil, že aktivní kolemjdoucí řidiče málem zmrzačili.

0/0
23.2.2017 19:40

L52u73b85o65m91í97r 57H69r53a69c97h49o86v71i31n43a 6358142196410

Já to blbě napsal, promlčené to je pro řidiče, zasekly se mu dveře a on byl s námi pod vlivem, omlouvám se za pozdní reakci, až nyní jsem se dostal na komp.

0/0
24.2.2017 7:39

P12a17v60e28l 83P86a98ž45o58u91t 3103631453647

A neměla by se to řízení tlusťochům zakázat stejně jako kouření v restauracích ?

+9/−1
23.2.2017 6:45

M98a22r73t88i13n 82N79o75v85o80t75n54ý 7403255400835

Jasně, je to přeci pro jejich dobro.

+2/0
23.2.2017 13:44

K52a75r45e44l 43D45v22o66ř81á14k 7979214217618

Ono těch zajímavostí je víc. Pracuji v kolektivu, kde ti největší prospěcháři, vyčuránci a podrazáčcí jsou právě ti obézní. Jejich styl života je také zvláštní. Vlastně už na úrovni důchodce. Za 20 až 25 let svého aktivního života se akorát dokázali prožrat do podoby tlustýho prasata. Žijí hodně jednoduchým způsobem. Hlavně se moc neunavit a jakákoliv fyzická aktivita je zesměšňována. Jediná a dokola opakující se debata těch obézních jedinců je akorát o žrádle a o chlastu. To je také to jediné, co jim jde dobře. Pořádně se nažrat tučným jídlem. Nejlépe vepřovým, což opěvují pořád dokola.

+1/−7
23.2.2017 6:38

T69o43m14á32š 72R19a69d46n10i35c 2603368304791

jiný kraj jiný mrav. Já mám třeba zkušenost, že "hodní a zlí" lidé se tělesnou hmotností rozlišit prostě nedají. A dokonce mám spíš pocit, že ti tlustí bývají vychcánci méně často. Ale pokud se setkávají s pohrdáním a odsouváním, brání se tak, jako by se bránil každý jiný člověk. Ale jak říkám, třeba se pohybuju v jiných komunitách ;)

+9/0
23.2.2017 8:30

J52a38n 55Č83e15k73a49l 7339285114304

A jak početný ten kolektiv je, že z toho děláte takové obecné závěry?

0/0
23.2.2017 8:34

J63o98s16e16f 97Š83e67m64e34l21í41k 7509181520317

Vy pracujete s Mirkem Novákem a Adamem Rykalou? 8-o

0/0
23.2.2017 8:48

P24e16t75r 19S82p17á25l42e23n52ý 3585247169468

S tebou cloumá závist.

0/0
23.2.2017 13:07

P21a45v25e13l 11J19e19ř62á39b11e50k 7921712944677

Nevíte jak je dobrý hodně teplý bůček, s čerstvým chlebem namazaným husím sádlem a vše zapít tak 6 pivíčky.

Vy ubozí hubeňouři, už jste si zkusili jako je to dobrota tři jitrnice zakusovat jelítkem místo chleba?

0/0
23.2.2017 22:30

P21a87v46e40l 82J59e43ř57á19b27e23k 7471662914627

Takový luxus jako umřít hubený a hladový si mohou lidi v rozvojových zemích.

Je jich tam strašně moc, tak my v Euroamerické kultuře je musíme svojí obezitou vyvažovat, jinak by se Zeměkoule nevyvážeností roztrhla.;-)

+8/0
23.2.2017 0:31

M49a69r61e27k 23M74a26l47ý 1162438221600

Tak to radši budu považován (coby netlustý) za obyvatele rozvojové země, než být tlusté prase patrřící do Euroamerické kultury :-)

0/−2
23.2.2017 8:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.