Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obezita za volantem zabíjí. Otylí řidiči umírají o 81 procent častěji

Vědci přišli se smutným zjištěním: Češi jsou šestým nejtlustším národem v EU a obézní řidiči umírají při nehodách až o 81 procent častěji než lidé s normální hmotností. Ohroženější jsou při dopravní nehodě ženy. Smutný fakt potvrzují i čeští hasiči a záchranáři. S obézními se jim těžce pracuje a záchrana trvá déle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V81á66c60l51a51v 87J25o40n65á20š 8972513392773

Neni pravda, ze umiraji casteji...kazdy umira jen jednou....

+4/0
23.2.2017 22:31

M36i76l75a78n 13N87o93v56á61k 3969733105981

Když jsem byl asi před více než 2 lety hospitalizovazován v Ortopedicko-traumatologické klinice FNKV, tak tam byl chlapík (motorkář), po nehodě. Vážil 170 kg. Museli ho odvézt na rentgen do ZOO, protože nemocniční rentgen má nosnost pouze 130 kg. Bral to v pohodě. Nejvíc se mi líbilo jak k němu přišla drobounká sestra a dokázala ho otočit a obstarat a přišla další a už měl novou deku a i nové prostěradlo:)

0/0
23.2.2017 17:40

J60o64s86e88f 77N58o31v50á87k 5311276415354

jednoduché řešení :

10kg přes limit a honem odevzdat řidičák ;-D

0/0
23.2.2017 13:11

M69i76r75e35k 71G77a74j91e27r 5951466699870

A limit nastavit na 50 kg.

0/0
23.2.2017 18:30

V20í17t66ě60z89s85l11a35v 61S17c88h56m63i17t59t 5930519919183

Většinu nehod způsobí střízliví řidiči. Vyžeňme ty střízlivé zmetky ze silnic!

+13/0
23.2.2017 12:50

D36a22n67i83e82l 32S81o81b13o23t94a 9979774706900

4 roky starý článek: Obezní řidiči umírají při nehodách častěji, zjistila studie

Dnešní článek: Vědci přišli se smutným zjištěním...

Vědci tedy přišli s křížkem po funuse, ale chápu, grant na výzkum každé blbosti se vždy hodí.

0/0
23.2.2017 12:21

L69u60b11o29m90í79r 28H93r23a22c67h75o77v36i81n82a 6908832786840

Tehdá to nebylo tak smutné, bylo lidí jako sr.....

0/0
23.2.2017 13:21

M14a87r35t83i56n 75K90ř12í57ž 9903252280947

Tak teď nevím - mám zhubnout, přestat používat bezpecnostní pásy, nebo přestat jezdit autem?

0/0
23.2.2017 10:02

M61a87r67t24i32n 97K94o23d53a91t 2167556492977

To je přeci na vás ;)

0/0
23.2.2017 11:25

P89e28t44r 19P93e88t45r 8171238838202

přestat jezdit autem a ona ta obezita půjde dolů nějak sama, když se začnete hýbat.;-D

+1/0
23.2.2017 11:55

J26i43n88d12ř75i27c60h 79M17i63t13t83e87r 6774395851786

Nebude to i tím, že na obézního člověka působí při nehodě daleko větší síly ?

+3/0
23.2.2017 10:00

A58l47e36š 92W37o41l80k18e67r 6549189154219

Taky bych zmínil fyziku: F=m*a. Síla nárazu (zpomalení) je úměrná hmotnosti tělesa. (Případně: je nutné umořit kinetickou energii E=1/2*m*v*v.)

+5/0
23.2.2017 9:18

J51o70s33e34f 30Š31e76m62e73l83í51k 7519641190227

A přitom by člověk řekl, že jeden masivní airbag navíc při nehodě spíš pomůže.

+3/0
23.2.2017 8:51

J88a57n 40Č44e50k18a23l 7849525394174

Jinými slovy - jestliže o 67% více obézních nepoužije pásy, a o 20-80% více jich při nehodách umírá, tak je to z drtivé většiny způsobeno těmi pásy a ne obezitou...

+2/−2
23.2.2017 8:33

M75i43c92h70a16l 18H19r83u38š82k62a 1216243656121

Je někde napsáno, že u všech těch nehod nebyli lidé připoutáni?

0/0
23.2.2017 11:23

M36a16r82t27i80n 48K82o49d73a26t 2467946302687

A četl jste ten článek pořádně?

+1/0
23.2.2017 11:26

M22i62r57e90k 36G60a70j53e64r 5101236689120

Jen temi pasy to nebude, jakmile si tu vedeckou praci prectete a zjistite, ze neobeznich, co nepouzivaji pasy je jen asi 2 % a takovych obeznich je tim padem jen 3,34%.

0/0
23.2.2017 18:35

P96e96t32r 55M13i38c67h89a42l 2450684881432

Z vraku automobilu, kdy by mnohdy stačilo zraněného vytáhnout okýnkem, se musí lidé s nadváhou složitě vystřihávat.

......

Paní Procházková, napsala jste hloupost. Přes okénko se nevyprošťuje.

+7/0
23.2.2017 8:14

T58o96m97á50š 46L95u55d35v47í55k 5110498703116

Takže když přijedete k nehodě, kde bude uvnitř člověk viset na pásech, počkáte na hydraulické nůžky, ano?

0/0
23.2.2017 8:36

P11e23t46r 79M29i82c26h36a46l 2440574551622

Je to lepší. Pokud nehrozí akutní nebezpečí (požár, masivní krvácení, zástava dechu a oběhu), je lepší postiženého nechat na místě a nemanipulovat s ním, protože hrozí nebezpečí následného zranění.

+2/0
23.2.2017 8:50

L83u98b32o28m98í92r 38H20r33a57c18h73o75v23i11n57a 6368302546890

Ale to okénko se hodí, poptáte se na děti, rodinu, jak se má a jestli něco nechce

+1/0
23.2.2017 13:26

P90e87t70r 58M28i42c51h97a10l 2500454651472

Spíš na zjištění jeho stavu, ale chápu. :-)

0/0
23.2.2017 13:29

L72u37b36o53m27í90r 26H23r92a36c47h33o77v71i55n94a 6818552536690

No ano, pokud komunikuje (skuhrá), je to s ním dobré, ti co mlčí, jsou na tom hůř.

+2/0
23.2.2017 13:34

P84e13t64r 66M80i29c97h52a91l 2530854831802

Většinou ano.

0/0
23.2.2017 17:02

J47o31s94e19f 40Š23e37m27e52l66í19k 7979131330607

A to Martina ještě neuvedla, že při havárii tanku se řidič mnohdy vytahoval střílnou.

+1/0
23.2.2017 8:50

P95a54v40e65l 42V10a79n91ě17č38e11k 4344463391381

Nebo kanónem :)

+3/0
23.2.2017 9:14
Foto

I21v88a25n 37V68e40s41e66l64ý 4126858594857

Když ani neví že HZS je Hasičský záchranný sbor a ne služba tak čemu se divíte. Cituje mluvčí a ani si nezjistí správný název instituce kterou mluvčí zastupuje.

No a s tím okénkem bych nebyl pro tak jednoznačné odmítnutí. U každého zásahu se hledá nejlepší, nejšetrnější a nejrychlejší řešení a i okénko může být tím řešením.

PS. Mám třicet pět let praxe u dnešního HZS

+3/0
23.2.2017 9:41

P98e41t16r 83M74i66c85h59a53l 2160904721182

Já jsem 23 let na výjezdu a oknem jsem z auta ještě nikdy nikoho netahal.

+2/0
23.2.2017 10:07
Foto

I30v70a72n 11V83e25s37e37l38ý 4506668704657

Já také ne, ale nezavrhuji to jako možnost po posouzení plusů i mínusů pro zachraňovaného.

Já krátce pamatuji dobu bez nůžek a rozbrusů a tehdy se prostě vymýšlel postup a po zařazení této techniky jsme se sami učili jak na to.

Ve službě nejsem sedm let.

+2/0
23.2.2017 10:53

P94e92t67r 80M78i42c67h73a18l 2420704241742

Jasně, v krajní nouzi se hodí cokoliv. Ale nebudu zbytečně riskovat, že někomu zlomím vaz.

0/0
23.2.2017 13:32
Foto

I91v33a47n 48V79e94s66e94l38ý 4566508364747

Vlastně jednou ano. Na železničním přejezdu "rozebral" motorák Avii. Silně deformovaná kabina zůstala cca 100m za přejezdem už v úvozu trati na střeše dírou po čelním skle do svahu. Po zajištění spolujezdkyně injekčním podáním léků od lékařky (tehdy) ZS, která nebyla schopná se částečně pod kabinu dostat byla zraněná vytažena jedním bočním okénkem zatímco na druhé straně s vytahováním pomáhal jeden z kolegů až vlastně kabinou prolezl i on.

0/0
23.2.2017 14:24

P57e18t28r 38M75i20c90h16a84l 2170264841412

Jasně, to je ten případ naléhavé potřeby. Já jsem původně psal o tom okýnku, protože autorka článku to napsala tak, jako by se jednalo o standardní postup.

0/0
23.2.2017 19:38

L82u40b47o15m94í79r 77H46r76a56c41h71o55v38i23n24a 6688272206710

Já ano a to nejsem ani dobrovolný, ale to byla jiná situace, dááávno promlčená

0/0
23.2.2017 13:31

P59e14t91r 63M26i35c84h17a58l 2170904631172

Jo, to už jsem párkrát zažil, že aktivní kolemjdoucí řidiče málem zmrzačili.

0/0
23.2.2017 19:40

L42u89b70o25m60í20r 73H78r43a85c62h89o24v60i51n72a 6958232566210

Já to blbě napsal, promlčené to je pro řidiče, zasekly se mu dveře a on byl s námi pod vlivem, omlouvám se za pozdní reakci, až nyní jsem se dostal na komp.

0/0
24.2.2017 7:39

P92a76v65e15l 61P96a46ž72o85u82t 3693241513107

A neměla by se to řízení tlusťochům zakázat stejně jako kouření v restauracích ?

+9/−1
23.2.2017 6:45

M39a76r13t50i88n 83N33o19v69o88t40n22ý 7533385710605

Jasně, je to přeci pro jejich dobro.

+2/0
23.2.2017 13:44

K46a23r24e96l 12D80v91o34ř52á73k 7369144647908

Ono těch zajímavostí je víc. Pracuji v kolektivu, kde ti největší prospěcháři, vyčuránci a podrazáčcí jsou právě ti obézní. Jejich styl života je také zvláštní. Vlastně už na úrovni důchodce. Za 20 až 25 let svého aktivního života se akorát dokázali prožrat do podoby tlustýho prasata. Žijí hodně jednoduchým způsobem. Hlavně se moc neunavit a jakákoliv fyzická aktivita je zesměšňována. Jediná a dokola opakující se debata těch obézních jedinců je akorát o žrádle a o chlastu. To je také to jediné, co jim jde dobře. Pořádně se nažrat tučným jídlem. Nejlépe vepřovým, což opěvují pořád dokola.

+1/−7
23.2.2017 6:38

T84o32m22á21š 20R61a88d71n13i86c 2313618644221

jiný kraj jiný mrav. Já mám třeba zkušenost, že "hodní a zlí" lidé se tělesnou hmotností rozlišit prostě nedají. A dokonce mám spíš pocit, že ti tlustí bývají vychcánci méně často. Ale pokud se setkávají s pohrdáním a odsouváním, brání se tak, jako by se bránil každý jiný člověk. Ale jak říkám, třeba se pohybuju v jiných komunitách ;)

+9/0
23.2.2017 8:30

J75a88n 46Č10e58k71a85l 7669425594754

A jak početný ten kolektiv je, že z toho děláte takové obecné závěry?

0/0
23.2.2017 8:34

J86o13s75e46f 33Š91e47m85e56l77í30k 7599631650687

Vy pracujete s Mirkem Novákem a Adamem Rykalou? 8-o

0/0
23.2.2017 8:48

P73e24t61r 58S83p35á91l55e34n92ý 3125507469328

S tebou cloumá závist.

0/0
23.2.2017 13:07

P41a19v44e19l 44J73e37ř95á33b26e40k 7531412144587

Nevíte jak je dobrý hodně teplý bůček, s čerstvým chlebem namazaným husím sádlem a vše zapít tak 6 pivíčky.

Vy ubozí hubeňouři, už jste si zkusili jako je to dobrota tři jitrnice zakusovat jelítkem místo chleba?

0/0
23.2.2017 22:30

P20a29v71e84l 96J22e11ř41á49b13e50k 7931102354987

Takový luxus jako umřít hubený a hladový si mohou lidi v rozvojových zemích.

Je jich tam strašně moc, tak my v Euroamerické kultuře je musíme svojí obezitou vyvažovat, jinak by se Zeměkoule nevyvážeností roztrhla.;-)

+8/0
23.2.2017 0:31

M11a59r38e50k 46M43a55l31ý 1662418511430

Tak to radši budu považován (coby netlustý) za obyvatele rozvojové země, než být tlusté prase patrřící do Euroamerické kultury :-)

0/−2
23.2.2017 8:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.