Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T45o27m76á30š 93V45r84á55b57e54l 8580554813904

Zajímavá je připomínka, že Trabant byl vyroben v původní továrně firmy Horch Audi a povodními zaměstnanci firmy Horch Audi. Trabant a firma

Sachsenring je vlastně přímým nástupcem značky Audi. Je tedy krásně vidět, jak hrdý německý autoprůmysl ve východní části pod komunistickým vedením skončil. A bohužel díky příkladu jako je Sachsenring a Audi, nebo EMW a BMW si lze trochu představit jak by asi vypadala Škoda,Tatra, Jawa, či Praga, kdyby ji odporný bolševický rudý nok neznárodnil.

+52/0
doporučit
22.2.2017 2:33

L34u21k44á73š 89M75ü81l46l17e91r 6529310961333

Přesně vystihuje podstatu věci... V roce 1962 to bylo konkurenceschopné auto, avšak jakákoliv inovace byla až do roku 1989 zakázaná... Naopak časem se začal šidit materiál a výfuk byl zničený už po roce používání... ;-)

P.S.: A nemyslel spíše Citroen 2CV namísto C2? ;-)

+30/0
doporučit
22.2.2017 6:56

L11e85o94p87o75l16d 91H14o85r22á17k 4612648719352

Zrůdnost socialistické ekonomiky jako vyšitá:) A to jsem Trabanta zdědil po dědovi a nějakou dobu s ním jezdil.

+18/−1
doporučit
22.2.2017 1:08

M43i44c48h88a85l 34S89e68d15m39í61k 3509985206831

Bez Trabantu by byla čeština ochuzena o poetické výrazy "pryskyřník pádivý" nebo "rozzuřený vysavač". ;-D

+15/−1
doporučit
25.2.2017 11:39

T76o72m48a61s 54V71r58l70i79k 8757985297354

"Přitom si mě tehdejší ministr pro výrobu strojů a automobilů, Rudi Georgi, zavolal, že prý musím něco udělat s nedostatkem aut na trhu,“-"Zajiste, zruste komunismus."-mela byt ma odpoved.

+10/0
doporučit
24.2.2017 1:01

J31a66k38u21b 19S20t72a56š14e41k 4207979203274

Docela by mě zajímalo, proč se vlastně plast nepoužívá na vnější části karosérie běžně? Aspoň by to nerezlo.

+9/−1
doporučit
22.2.2017 8:38

A89n57t23o65n91í93n 11S45e44b23e12r27a 7633838730679

Auto které nemá karoserii z plechu před 50 roky byl geniální tah. Bežné auta vám zrezli do pěti let při intenziním používání.

Až v posledních letech se např škoda dostalal na takovou úroveň, že jsem po 10 letech schopni prodat ojetinu bez koroze karoserie. Je tam nějaká trojí ochrama. Pozink, chemie a kupa laku + metla.

+8/−1
doporučit
22.2.2017 10:58

M23i86l14a64n 46V48o11l50e41k 5889463366729

"pak nám ale západní embargo zakázalo dovážet ocelový plech." Je dobré nezapomínat, že za tou nevýkonností socialismu byly i vnější důvody.

+12/−14
doporučit
22.2.2017 7:23
Foto

Z40b37y63n43ě53k 68M22e66l19i16c35h33a85r 9315257195909

až na ty gramatické chyby pěkný článek :-) v trabantu jsem strávil celé dětství :-))

+3/0
doporučit
22.2.2017 8:45

K55a87r82e45l 28W32a93t54z79k50o 9566727347136

Spousta lidí haní Trabanty, ale uvědomte si že NDRáci s nimi projezdili celou Evropu a tahali za nima obytňáky. :-)

+3/−3
doporučit
28.2.2017 12:02
Foto

R57o73m72a13n 84K48o83z20e25l 4617116133804

Trabantem jsem jako malý musel jezdit, a hrůza, nikdy jsem to ani nepokládal za auto. Chápu, že konstruktér už nemohl ovlivnit, že se to vyrábělo tak dlouho a že se to ve fabrice tak odbývalo. Ve Světě motorů byla spousta článků a rad, jak to aspoň trochu autu přiblížit, když tomu v továrně moc nedali.

+3/−4
doporučit
22.2.2017 18:05

O77n40d59ř26e84j 40Š49r42u57b53a36ř 1225141685876

Jinak nak problem s centralne planovanou ekonomikou byl hlavne v urceni potreb, v dnesni informacni dobe by byl takovy ukol snadnejsi. Fakt je,ze trh to dela samoorganizaci (i kdyz ne vzdy nejlepe)

+2/−2
doporučit
22.2.2017 7:01

R72u28d64o92l84f 12K77l59o23u27č40e69k 6160459722311

Trabant je jednoduché levné auto. Jednou jedeme z Varů a přestane táhnout, nejede. Otevřu kapotu, mrknu na zapalování a ejhle, jak u motorky. Utáhnout dva povolené šroubky kladívka a jede se dál. U dnešních autíček v takovém případě můžete solit za asistenci, odtah a servis, závada v elektronice...

+1/0
doporučit
6.3.2017 17:06

J43i24ř51í 25B23o30č33e70k 6411834695983

keine Butter, keine sahne, aber hoch di rote Fahne....

+1/0
doporučit
3.3.2017 8:13

J30i45ř90í 79E78r95b46e95n 1953184276777

Málo se ví taky o tom, že Trabant byl v 50. letech vlastně prvním autem na světě s dnešní koncepcí pohonu - motor vpředu napříč, pohon přední nápravy homokinetickými klouby...

Slavný Mini Cooper přišel až po něm...

+2/−5
doporučit
22.2.2017 8:26

O10n80d46ř98e54j 69Š43r96u83b32a91ř 1975621525736

Takzeel za trabant muzou sankce :)

+1/−1
doporučit
22.2.2017 6:50

F52r93a93n60t11i41š77e38k 76N36o59v90á20č97e76k 1344353950731

To je ale blbost - nedostatek plechu? A co Wartburgy, IFA, Robury? Jak to, že problémy s plechy měl jen jediný výrobce v NDR?

+3/−15
doporučit
22.2.2017 7:44

J25a42n 82S34t25o70d50o72l25a 7971530923270

Ve videu tvrdí, že renovace trabantu stála 120k Kč. To mi přijde moc. V té době byly trabanty skoro zadarmo, dílů také dostatek. Nedovedu si představit, že by trabant byl nějak zásadně změněn oproti původnímu stavu. Trabant velmi trpěl na rezivění, to by měla být otázka několika tisíc korun. Ostatní jen vyčistit a vyleštit. Za co dal těch 120 000? Nahrávka ukazuje, že ten zelený trabant je ve všem shodný s jakýmkoli trabantem, který běžně jezdil.

0/−2
doporučit
22.2.2017 1:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.