Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T20o42m34á52š 23V98r83á35b30e18l 8540144133694

Zajímavá je připomínka, že Trabant byl vyroben v původní továrně firmy Horch Audi a povodními zaměstnanci firmy Horch Audi. Trabant a firma

Sachsenring je vlastně přímým nástupcem značky Audi. Je tedy krásně vidět, jak hrdý německý autoprůmysl ve východní části pod komunistickým vedením skončil. A bohužel díky příkladu jako je Sachsenring a Audi, nebo EMW a BMW si lze trochu představit jak by asi vypadala Škoda,Tatra, Jawa, či Praga, kdyby ji odporný bolševický rudý nok neznárodnil.

+52/0
doporučit
22.2.2017 2:33

L40u45k59á21š 50M79ü67l32l48e67r 6469850541533

Přesně vystihuje podstatu věci... V roce 1962 to bylo konkurenceschopné auto, avšak jakákoliv inovace byla až do roku 1989 zakázaná... Naopak časem se začal šidit materiál a výfuk byl zničený už po roce používání... ;-)

P.S.: A nemyslel spíše Citroen 2CV namísto C2? ;-)

+30/0
doporučit
22.2.2017 6:56

L13e31o66p23o87l81d 61H62o79r18á98k 4672868579972

Zrůdnost socialistické ekonomiky jako vyšitá:) A to jsem Trabanta zdědil po dědovi a nějakou dobu s ním jezdil.

+18/−1
doporučit
22.2.2017 1:08

M32i68c12h57a87l 72S20e27d93m32í17k 3539865936651

Bez Trabantu by byla čeština ochuzena o poetické výrazy "pryskyřník pádivý" nebo "rozzuřený vysavač". ;-D

+15/−1
doporučit
25.2.2017 11:39

T15o36m54a40s 32V97r50l41i25k 8307175777644

"Přitom si mě tehdejší ministr pro výrobu strojů a automobilů, Rudi Georgi, zavolal, že prý musím něco udělat s nedostatkem aut na trhu,“-"Zajiste, zruste komunismus."-mela byt ma odpoved.

+10/0
doporučit
24.2.2017 1:01

J50a21k81u91b 20S34t25a97š44e37k 4657809923144

Docela by mě zajímalo, proč se vlastně plast nepoužívá na vnější části karosérie běžně? Aspoň by to nerezlo.

+9/−1
doporučit
22.2.2017 8:38

A72n89t80o38n73í68n 24S13e72b22e56r35a 7983818370869

Auto které nemá karoserii z plechu před 50 roky byl geniální tah. Bežné auta vám zrezli do pěti let při intenziním používání.

Až v posledních letech se např škoda dostalal na takovou úroveň, že jsem po 10 letech schopni prodat ojetinu bez koroze karoserie. Je tam nějaká trojí ochrama. Pozink, chemie a kupa laku + metla.

+8/−1
doporučit
22.2.2017 10:58

M37i79l94a54n 75V82o50l24e43k 5629783666709

"pak nám ale západní embargo zakázalo dovážet ocelový plech." Je dobré nezapomínat, že za tou nevýkonností socialismu byly i vnější důvody.

+12/−14
doporučit
22.2.2017 7:23
Foto

Z97b87y58n38ě93k 76M51e44l91i42c19h49a47r 9485687445839

až na ty gramatické chyby pěkný článek :-) v trabantu jsem strávil celé dětství :-))

+3/0
doporučit
22.2.2017 8:45

K34a42r70e57l 10W84a85t47z37k89o 9486657947216

Spousta lidí haní Trabanty, ale uvědomte si že NDRáci s nimi projezdili celou Evropu a tahali za nima obytňáky. :-)

+3/−3
doporučit
28.2.2017 12:02
Foto

R89o56m42a73n 33K97o95z15e14l 4857516443474

Trabantem jsem jako malý musel jezdit, a hrůza, nikdy jsem to ani nepokládal za auto. Chápu, že konstruktér už nemohl ovlivnit, že se to vyrábělo tak dlouho a že se to ve fabrice tak odbývalo. Ve Světě motorů byla spousta článků a rad, jak to aspoň trochu autu přiblížit, když tomu v továrně moc nedali.

+3/−4
doporučit
22.2.2017 18:05

O85n14d38ř43e80j 78Š58r37u45b95a22ř 1965131715906

Jinak nak problem s centralne planovanou ekonomikou byl hlavne v urceni potreb, v dnesni informacni dobe by byl takovy ukol snadnejsi. Fakt je,ze trh to dela samoorganizaci (i kdyz ne vzdy nejlepe)

+2/−2
doporučit
22.2.2017 7:01

R65u86d12o78l96f 30K29l92o14u74č44e46k 6870299382841

Trabant je jednoduché levné auto. Jednou jedeme z Varů a přestane táhnout, nejede. Otevřu kapotu, mrknu na zapalování a ejhle, jak u motorky. Utáhnout dva povolené šroubky kladívka a jede se dál. U dnešních autíček v takovém případě můžete solit za asistenci, odtah a servis, závada v elektronice...

+1/0
doporučit
6.3.2017 17:06

J15i65ř47í 10B42o97č55e67k 6851464835533

keine Butter, keine sahne, aber hoch di rote Fahne....

+1/0
doporučit
3.3.2017 8:13

J60i29ř75í 30E35r15b49e26n 1833724466267

Málo se ví taky o tom, že Trabant byl v 50. letech vlastně prvním autem na světě s dnešní koncepcí pohonu - motor vpředu napříč, pohon přední nápravy homokinetickými klouby...

Slavný Mini Cooper přišel až po něm...

+2/−5
doporučit
22.2.2017 8:26

O66n21d33ř68e45j 42Š69r18u16b20a17ř 1415641715576

Takzeel za trabant muzou sankce :)

+1/−1
doporučit
22.2.2017 6:50

F66r41a44n91t60i46š74e41k 84N97o23v20á82č79e21k 1114423280301

To je ale blbost - nedostatek plechu? A co Wartburgy, IFA, Robury? Jak to, že problémy s plechy měl jen jediný výrobce v NDR?

+3/−15
doporučit
22.2.2017 7:44

J43a31n 73S86t31o52d75o75l47a 7501210433650

Ve videu tvrdí, že renovace trabantu stála 120k Kč. To mi přijde moc. V té době byly trabanty skoro zadarmo, dílů také dostatek. Nedovedu si představit, že by trabant byl nějak zásadně změněn oproti původnímu stavu. Trabant velmi trpěl na rezivění, to by měla být otázka několika tisíc korun. Ostatní jen vyčistit a vyleštit. Za co dal těch 120 000? Nahrávka ukazuje, že ten zelený trabant je ve všem shodný s jakýmkoli trabantem, který běžně jezdil.

0/−2
doporučit
22.2.2017 1:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.