Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Motorka křížená s pásákem řidítka má, ale nepotřebuje je

SdKfz 2 je také známé jako Kleines Kettenkraftrad HK 101 nebo Kettenkrad. Lehké polopásové vozidlo zkonstruované a vyráběné firmou NSU v Neckarsulmu používal Wehrmacht v letech 1940 až 1945. Ale zahlédnout ho můžete například v Rakousku i dnes, kde slouží třeba pro zásobování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M24i16r36o19s63l39a11v 42S40t74e88i67n40e94r 6868104563335

Ještě v 70. letech se v Bavorsku tahalo dříví z lesa těmito vozítky. Staly se však hledanou raritou, dokonce se kradla i v muzeu v Čechách. Na tahání čehokoliv jsou příliš cenné.

Zajímavé, že Japonci nepřišli na ten nápad, udělat čtyřkolku s pásy a hákem vzadu- pokud by nebyla širší, než 80 cm, šla by na dračku v lesním hospodářství.

0/−1
12.3.2017 19:28

O92n23d91ř69e85j 84Č13a30p83k58a 6211711403744

Japonci moc ne, na tohle byli spíš Švédi. Buď malá vyvážečka za čtyřkolku, nebo "železný kůň" - úzká pásová věc s navijákem na tahání dřeva, jen se nesedí na něm, ale obsluha to vede za rukojeť jako válec na chodníky.

0/0
12.3.2017 23:59

V56l55a28d31i35m72í11r 74S11t55r30u25s24k41a 4959644403304

No, na velké tahání to moc není, kroutící moment je přenášen přes čelní diferenciál, který má poddimenzované satelitní hřídelky a kola. Viděl jsem hromadu diferenciálů s rozlámanými vnitřnostmi, právě od tahání nebo dokonce od orby. Jinak mnoho odborníků tvrdí, že toto vozidlo bylo hlavním zdrojem zábavy německých vojáků. Jinak to byl nesmysl, velice složitý mechanicky a s drahou výrobou. Za stejné peníze bylo možno vyrobit několik KDF. Podvozky s pohonem byly použity na výrobu dálkově ovládaného pancéřovaného vozidla Springer, což byla vlastně pojízdná nálož určená k ničení opevnění.

0/0
13.3.2017 9:58

V37l34a65d94i88m37í31r 32S87t79r79u88s69k98a 4989414223214

Opět poloblábol, řídítka přes táhla ovládala právě Lenkradbremsen, nožní brzda působí na obě kola, dá se tedy jezdit bez předního kola, bez řídítek ale ne, navíc se vidlice v terénu zapíchne do země. Přední kolo nemá žádnou hydraulickou brzdu, nechápu, kde to redaktor vzal, brzdy pásů jsou také mechanické a ne hydraulické, jak je uvedeno v popisu. Články pásů jsou spojeny čepy, které jsou osazeny jehlovými ložisky, chrání je simerinky a prachovky. Gumová botka je na článku z důvodu nepoškození komunikací, stejně jako u většiny kolopásů německé armády. Její poškození nezpůsobí zničení ložiska. Chladič není nad motorem, nýbrž v ose klikového hřídele včetně ventilátoru s převodem do rychla. Je neskutečné, jakým způsobem dnes média informují nejen o historických vozidlech když je na internetu dnes úplně vše, stačí jen nebýt líný a informace si pořádně nastudovat. Jinak pásovka je naprosto skvělý stroj, několikrát jsem jej řídil, projede neskutečný terén a i jízda po silnici je zábava:-)

+6/0
12.3.2017 14:38

J72i61ř37í 54Š58v90e66h70l53a 1704524172646

No, tak to je debakl od pana autora.

0/0
14.3.2017 17:48

J52a38r82o46s74l79a67v 27Z95a98h46r92a31d84n40í56č31e83k 7125290334131

Tyhle staré poctivé stroje snad přežijí všechno. :-) Parádní stroj.

+3/0
12.3.2017 13:28

J13a74n 78M43a97c33h45á65č 3777256323362

Mít zbytečnej půldruhej milion,jdu do ní...

0/0
12.3.2017 12:04

V50o16k33o34u28n 73V94l25a72d25i43m33i73r 8602208499698

Ach jo, krad je vojenska zkratka. Kdyby si pani redaktori nevymysleli.

http://www.duden.de/rechtschreibung/Krad

0/0
12.3.2017 10:56
Foto

M68i32r83o61s48l63a14v 12S75t56e32i60n27e82r 6248654793785

Zkratka SdF znamená Sonderfahrzeug, čili česky speciální vozidlo.

KdF je zase Kraft durch Freude, česky silosranda, česká organizace tohoto druhu se jmenovala ROH.

+1/−1
12.3.2017 19:24

V16o31k12o19u16n 14V59l87a69d51i15m82i87r 8822748969558

???????

0/0
12.3.2017 22:27

V41l69a86d86i11m30í57r 71S51t43r96u89s10k77a 4539944533874

Dovolím si pána poopravit, SdKfz je Sonderkraftfahrzeuge, což je zvláštní-speciální vozidlo, často také průzkumné vozidlo, Kraft durch freude je Silou (i duševní) k radosti, což je německý odborový svaz, který například financoval první Käfer (Brouk), který se stal později Volkswagen. Jinak k průzkumné činnosti se Kettenkraftrad skutečně používal a to i např. u Britů v Africe, vhodnější vozidlo totiž neměli

0/0
13.3.2017 10:16

P47e59t61r 27B33á73č78a 8225986295875

Autofotka týdne: MotorkaR^

+2/0
12.3.2017 9:46

J73i56ř63í 71S51c54h77w91a76c85h 8728404678726

"motorka" co má 13 kol, na většině z nich pásy, váží jako šest až deset motorek opravdu nebude motorka i když má jakože "řídítka"....

0/0
12.3.2017 13:14

J17i68ř86í 91K96o20c39u98r45e24k 6445374175948

Áno, dokonce třístopá motorka. A to bez sajdy.

0/0
12.3.2017 15:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.