Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Motorka křížená s pásákem řidítka má, ale nepotřebuje je

SdKfz 2 je také známé jako Kleines Kettenkraftrad HK 101 nebo Kettenkrad. Lehké polopásové vozidlo zkonstruované a vyráběné firmou NSU v Neckarsulmu používal Wehrmacht v letech 1940 až 1945. Ale zahlédnout ho můžete například v Rakousku i dnes, kde slouží třeba pro zásobování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M76i48r13o87s26l92a13v 25S69t25e87i51n58e15r 6438374203505

Ještě v 70. letech se v Bavorsku tahalo dříví z lesa těmito vozítky. Staly se však hledanou raritou, dokonce se kradla i v muzeu v Čechách. Na tahání čehokoliv jsou příliš cenné.

Zajímavé, že Japonci nepřišli na ten nápad, udělat čtyřkolku s pásy a hákem vzadu- pokud by nebyla širší, než 80 cm, šla by na dračku v lesním hospodářství.

0/−1
12.3.2017 19:28

O37n38d42ř74e17j 38Č91a53p60k54a 6531801913184

Japonci moc ne, na tohle byli spíš Švédi. Buď malá vyvážečka za čtyřkolku, nebo "železný kůň" - úzká pásová věc s navijákem na tahání dřeva, jen se nesedí na něm, ale obsluha to vede za rukojeť jako válec na chodníky.

0/0
12.3.2017 23:59

V35l83a64d16i24m75í88r 92S75t28r34u14s94k60a 4749134873924

No, na velké tahání to moc není, kroutící moment je přenášen přes čelní diferenciál, který má poddimenzované satelitní hřídelky a kola. Viděl jsem hromadu diferenciálů s rozlámanými vnitřnostmi, právě od tahání nebo dokonce od orby. Jinak mnoho odborníků tvrdí, že toto vozidlo bylo hlavním zdrojem zábavy německých vojáků. Jinak to byl nesmysl, velice složitý mechanicky a s drahou výrobou. Za stejné peníze bylo možno vyrobit několik KDF. Podvozky s pohonem byly použity na výrobu dálkově ovládaného pancéřovaného vozidla Springer, což byla vlastně pojízdná nálož určená k ničení opevnění.

0/0
13.3.2017 9:58

V34l25a25d12i40m74í95r 72S42t57r71u87s32k79a 4799374793594

Opět poloblábol, řídítka přes táhla ovládala právě Lenkradbremsen, nožní brzda působí na obě kola, dá se tedy jezdit bez předního kola, bez řídítek ale ne, navíc se vidlice v terénu zapíchne do země. Přední kolo nemá žádnou hydraulickou brzdu, nechápu, kde to redaktor vzal, brzdy pásů jsou také mechanické a ne hydraulické, jak je uvedeno v popisu. Články pásů jsou spojeny čepy, které jsou osazeny jehlovými ložisky, chrání je simerinky a prachovky. Gumová botka je na článku z důvodu nepoškození komunikací, stejně jako u většiny kolopásů německé armády. Její poškození nezpůsobí zničení ložiska. Chladič není nad motorem, nýbrž v ose klikového hřídele včetně ventilátoru s převodem do rychla. Je neskutečné, jakým způsobem dnes média informují nejen o historických vozidlech když je na internetu dnes úplně vše, stačí jen nebýt líný a informace si pořádně nastudovat. Jinak pásovka je naprosto skvělý stroj, několikrát jsem jej řídil, projede neskutečný terén a i jízda po silnici je zábava:-)

+6/0
12.3.2017 14:38

J71i13ř36í 61Š49v49e97h88l14a 1874574982786

No, tak to je debakl od pana autora.

0/0
14.3.2017 17:48

J49a92r98o83s54l16a33v 52Z89a20h50r43a40d31n87í94č53e34k 7675790254411

Tyhle staré poctivé stroje snad přežijí všechno. :-) Parádní stroj.

+3/0
12.3.2017 13:28

J83a66n 72M75a74c13h50á70č 3177256423772

Mít zbytečnej půldruhej milion,jdu do ní...

0/0
12.3.2017 12:04

V31o94k33o95u34n 30V56l16a80d91i84m28i18r 8282208939598

Ach jo, krad je vojenska zkratka. Kdyby si pani redaktori nevymysleli.

http://www.duden.de/rechtschreibung/Krad

0/0
12.3.2017 10:56
Foto

M63i88r28o63s17l18a42v 20S78t41e29i11n29e13r 6358104613985

Zkratka SdF znamená Sonderfahrzeug, čili česky speciální vozidlo.

KdF je zase Kraft durch Freude, česky silosranda, česká organizace tohoto druhu se jmenovala ROH.

+1/−1
12.3.2017 19:24

V91o70k57o98u47n 33V19l60a90d80i54m66i55r 8922568219538

???????

0/0
12.3.2017 22:27

V36l24a24d23i85m90í84r 55S88t36r14u61s88k59a 4289564293274

Dovolím si pána poopravit, SdKfz je Sonderkraftfahrzeuge, což je zvláštní-speciální vozidlo, často také průzkumné vozidlo, Kraft durch freude je Silou (i duševní) k radosti, což je německý odborový svaz, který například financoval první Käfer (Brouk), který se stal později Volkswagen. Jinak k průzkumné činnosti se Kettenkraftrad skutečně používal a to i např. u Britů v Africe, vhodnější vozidlo totiž neměli

0/0
13.3.2017 10:16

P32e11t64r 51B94á53č56a 8265606655215

Autofotka týdne: MotorkaR^

+2/0
12.3.2017 9:46

J84i36ř54í 18S58c97h84w46a84c16h 8798724528576

"motorka" co má 13 kol, na většině z nich pásy, váží jako šest až deset motorek opravdu nebude motorka i když má jakože "řídítka"....

0/0
12.3.2017 13:14

J95i14ř97í 12K31o36c20u36r75e33k 6195884845298

Áno, dokonce třístopá motorka. A to bez sajdy.

0/0
12.3.2017 15:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.