Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T22o52m58á86š 41Š85l45a13p27á35k 4370467798332

Jawa už dělá retro cca 60 let...

+23/0
doporučit
21.2.2017 19:26

J10a74k14u34b 45K96o40s 3436742150474

Jestli nechcete dělat motorky, tak se na to radši vykašlete. Objednat si v číně šunt a dát na to samolepku tradiční značky umí každej trouba.

+20/0
doporučit
21.2.2017 19:01

T59o25m80á46š 95B65a30u10e82r 5776493690129

Nevím, jestli design J 350/634, který se vyráběl od r. 1974-1986 je dnes to pravé ořechové... Kolik motorkářů si touží koupit ,,moderní" 634? Snad Venca Konopník;-D?

+19/−1
doporučit
21.2.2017 19:44

A78n57t28o17n32í93n 20Š65v92i27h19n12o89s 8458297791852

Kam jsme to došli, když výrobce se určuje podle nálepek......

+11/0
doporučit
21.2.2017 20:18

M78a76r52t49i80n 70L63a65c30o 7683166468

634 ani náhodou nebola na úrovni svojej doby a ani omylom nedržala krok so svetovou konkurenciou. Začiatkom 70tych rokov sa vyrábala napríklad Yamaha RD 350 (2 valce, dvojtakt) so 6-stupňovou prevodovkou, predným, hydraulicky ovládaným kotúčom, výkonom 28,5 kW a maximálkou 170 kmh. Pre porovnanie, J 350-634: 4 stupne, 14,5 kW, bubnová brzda, 115 kmh. ;-) Žiaľ, poslednou konkurencieschopnou Jawou bol slávny "pérák", vyvinutý ešte cez vojnu.

+10/0
doporučit
21.2.2017 19:27

P95e55t60e14r 11M54o86l77n33á20r 8795934802669

Ak to bude mať životnosť ako tie motorky z Číny čo predával forstinger kde sa mi po 5000 km zodrala vačka tak že motor už nešiel ani naštartovať tak to ani zadarmo nechcem

+9/0
doporučit
21.2.2017 21:24

M96a71r44t16i29n 11C29e95r98n71y 2268622968863

Lakava cena??? Delate si srandu?? Vzdyt za stejnej ci mirne vetsi peniz mate poctivou masinu od overeneho vyrobce a ne nejakou slataninu s Ciny.

+9/0
doporučit
21.2.2017 18:08
Foto

M63i50c12h35a14l 29N95a71j57m97a87n 7909413126620

Jediný důvod proč kupovat tuto "Jawu" oproti tomu koupit o třetinu levněji originál čínskou motorku???

+8/0
doporučit
21.2.2017 18:28

M67i96c58h67a24l 72T91r31i24s48k15a 2270987562887

Motorka za dve bundy.

+7/0
doporučit
21.2.2017 21:38

L87a48d56i98s23l82a18v 54B89e60r70o35u23n46s27k38ý 1687262433406

Muj bože zase odporné výfuky, jako na všech novodobých jawách.

+7/0
doporučit
21.2.2017 20:20

P74a67v93e82l 24N71o28v86á86k 7971126959253

No tajně doufám, že Jawu koupí Strnad a snad se mi s tím něco povede udělat

+6/0
doporučit
21.2.2017 19:15

F68r19a48n43t41i87š79e59k 51L67u16p52í47n78e84k 8961206456102

A pritom ma Jawa svoji slavnou 250. Jeden z nejmodernejsich motocyklu kratce po druhe svetove valce. Kdyz uz retro, tak 250. Jawa 350 mela byt moderni, s kapotazi.

+5/0
doporučit
21.2.2017 19:48

R65o25b23e29r54t 72G84o51r63c 6302673903

ABS na jedno kolo 8-o koukám že fantazii se meze nekladou ;-D To snad nemaj ani japonci :-)

+5/0
doporučit
21.2.2017 16:54

P58a73v19e53l 36Š77e93v36č38í63k 6790325989860

100k za takový bazmek to nechápu. Před pár lety jsem si dovezl z Německa lehce jetou Hondu CB500. I s dopravou a přihlášením mne stála cca 55k. A to je MOTORKA, rozdíl jako mezi Škodou Favorit a Mercedesem.

Paradoxně je na té zbastlenině nejlepší činský motor, který je převzat z CB250 vyráběné málem v motocyklovém pravěku.

Majitel Jawy býval můj hlavní nadřízený, když jsem, kdysi pracoval v továrně ČZ a soudruh Gerle tam dělal technického náměstka a neodlučně se podílel na úpadku motocyklové značky ČZ. Byl to karierní komunista, bratr tehdejšího ministra strojírenství a do funkce se dostal díky velké rudé hvězdě a nadutému sebevědomí a ne znalosti problematiky a odbornosti. Po Plyšáku privatizoval JAWU a dle toho to vypadá. Podobně nereálné fantasmagorie jako za jeho vlády v ČZ. V době Plyšáku jsme na tom byli s motocykly zhruba na úrovní Číňanů. Dnes je Čína motocyklová velmoc která vyrábí motocykly pro celý svět, včetně známých japonských, italských značek. Leta jsem dělal značku Jincheng a trochu jsem o ni sháněl informace. Mají výrobní závody i v Americe a v Argentině vyrábí Aprilie pro americké trhy. Takže když si Američan koupí skútr Aprilia, tak jej vymyslel italský konstruktér, a vyrobil zaučený Indián pod činským šéfem.

Bývali jsme cca v šedesátých letech největší výrobce motocyklů na světě. postupně jsme zaostávali a prakticky skončili. Jawa je jen plácnutí do vody a jsem si jist, že bez dotací by zanikla stejně jako vytunelovaná motocyklová ČZ.

Po roce 89 se dostala většina průmyslu do rukou ne odborníků, ale spíše protřelých velkorealitkářů se správnými kontakty. Tehdy se také tupé masy chtěli mít hned jako na Západě, ovšem bez toho, žer by si utáhli opasky a dělali za málo od rána do večera, jako umí Číňané. Místo technologií a výrobních prostředků se utrácelo za nová auta, barevné jogurty, opulentní banky, kanceláře, sídla firem, saka, kravaty, golfové areály, okázalé showroomy.....

Neumíme tvořit, umíme jen konsumovat

+4/0
doporučit
22.2.2017 10:37
Foto

J40i76ř92í 42D89v76o62ř12á40k 5105559890938

To byla vlastně poslední Jawa, která byla na úrovni své doby a držela krok i se světovou konkurencí.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/jawa-350-c4m-/motorky.aspx?c=A170221_161627_motorky_fdv

To je rubrika " Vtipnější vyhrává " ?

+4/0
doporučit
21.2.2017 21:07

J70a56n 46J25i38r83k75a 7570770380

Tak tenhle typ ostalgie fakt nechapu. Tahle motorka byla megahnusna a priserne zastarala uz v osmdesatkach - z tehle prisery se snazi delat retroskvost...?

Proc se proboha Jawa upina na tuhle nestvuru, a ne treba na Jawu 500 OHC? To byla asi posledni pekna motorka, ktera se u nas vyrobila. Ta by si retroverzi zaslouzila.

+5/−4
doporučit
21.2.2017 20:31

V34i58k28t25o18r 70Š12e44d90i29v67ý 8426171580306

Stále nerozumím, kdo by měl být cílová skupina. Mimo CZ těžko, tady snad pár lidí, kteří si pořádně nepřečtou, že z Týnce to má akorát název.

Protože je to jen převlečený čínský stroj, nebyl nepochybně "vývoj" nijak drahý a nemusí prodávat žádné velké série, ale stejně ...

+2/0
doporučit
21.2.2017 17:55

L40u89k38á56š 43D19l97o46u83h33ý 8789901477516

Mě se líbí. Technologicky a svezením to bude uplně někde jinde oproti posledním 350kám. To že je to částečně Čína je už prostě je dneska standart. Jsem rád, že bude pokračovat značka Jawa a neupadne v zapomění. Do nový bych ale 100k asi nedal.

+2/−2
doporučit
21.2.2017 19:37

J47i33ř39í 61S48c67h83m70i60d53t 5400383644635

Ta menší by možná i nějaký úspěch mít mohla, půjde o neokoukaný stroj s cenou pod 100 tkč to prodejné asi bude, nízká spotřeba na dojíždění do práce i nějaký ten výlet po okolí, drátěná kola, chromyR^, ten čínský základ zase není až tak čínský, je to převzato od Japonců.

Pokud si Jawa pohlídá kvalitu čínského dodavatele, tak to může být i spolehlivá motorka.

Nechápu ale tu větší retro, vypadá to hrozně, ty výfuky tam musel dobastlit opravdu expert, cena vysoká na jednobuch, absolutně nechápu hodnotu výkonu 36 kW8-o, takhle je mimo celá skupina řidičů s papíry do 35 kW a to kvůli jednomu kWRv.

+1/0
doporučit
22.2.2017 10:52

R69a36d37e48k 86H94o96l92í47k 1108444280366

Jawa teda jede, co za těch 27 let od bolševika dokázala je až neuvěřitelný technický pokrok, díky pane Charouzi...díky....[>-]:-):-)

+1/0
doporučit
22.2.2017 8:17

D22a44v91i38d 79H63o92l53m95a38n 5804680907

Škoda všech těch zbytečných složitostí typu Euro 4, ABS a pod. Z primitivního stroje, který bych v tomto případě očekával, se stává čínská mraska, na které si toho doma nikdo moc neudělá. Nicméně, i přesto, že se nejedná o vzkříšení JAWY jako takové, přeju přeprodejci hodně úspěchů v podnikání R^

+1/0
doporučit
22.2.2017 7:48

M46a68r39t83i26n 14S53k43á75l57a 2948401144525

Skvely vysledek, tech nekolik desitek milionu kc dotaci na vyvoj novych motorek a motoru bylo nalezite zuroceno!!! Pane Strnade, pls?

+1/0
doporučit
22.2.2017 0:36

J54a53n 84H38r26z29a41n 9704368680243

Hnus Made in China RvRvRv

+1/0
doporučit
21.2.2017 18:43

M60i73l71a20n 72K96r55á78l 8953578371631

engineering by China, assembled in Czech republic;-(

+1/0
doporučit
21.2.2017 18:16

J62a83n 39S74m91e45j86k95a97l 6744218482

Skoro stejně šli v SSSR v Togliatti. Jen tam zkopirovali podstatně lepší a kvalitnější předlohu. Pokud nebude vlastní vývoj mit ani Jawa, bude dál stagnovat a zaostávat.. Nebo zkrachuje..

+1/−4
doporučit
21.2.2017 19:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.