Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová Jawa 350 v plné parádě. Retro pod sto tisíc

Týnecká Jawa oficiálně představila dva nové retro modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage s čtyřdobými jednoválci a řadou moderních prvků jako ABS. Na veřejnosti se představí již na začátku března na jarních motocyklových výstavách v Praze a zaujme i lákavou cenou, která se u Jawy 350 dostala pod sto tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L46a84d53i40s15l66a76v 35K62a89l17o59u51s 7455556651690

Na pohled stále hezká,ale dnes,na můj vkus příliš těžká,nevýkonná,a díky vysoko položenému těžišti těžko manipulovatelná motorka.

0/0
7.3.2017 18:06

V16l25a91d31i84m55í64r 26H40a76u33k 1986461928

Nějaké statistiky prodejů za poslední roky by nebyly?:-P

0/0
22.2.2017 20:06

P34a11v22e79l 33Š94e98v62č75í49k 6700535459890

Tady se dá dohledat:

http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2016&mesic=6&kat=L&vyb=mot&upr=&obd=r&jine=false&lang=CZ&str=nova

Loni bylo registrovaných v Česku 20 Jaw a skončili na počty registrovaných 47. v pořadí.

0/0
24.2.2017 23:13

J98i24ř53í 27S84c30h46m67i96d40t 5750773384485

Ta menší by možná i nějaký úspěch mít mohla, půjde o neokoukaný stroj s cenou pod 100 tkč to prodejné asi bude, nízká spotřeba na dojíždění do práce i nějaký ten výlet po okolí, drátěná kola, chromyR^, ten čínský základ zase není až tak čínský, je to převzato od Japonců.

Pokud si Jawa pohlídá kvalitu čínského dodavatele, tak to může být i spolehlivá motorka.

Nechápu ale tu větší retro, vypadá to hrozně, ty výfuky tam musel dobastlit opravdu expert, cena vysoká na jednobuch, absolutně nechápu hodnotu výkonu 36 kW8-o, takhle je mimo celá skupina řidičů s papíry do 35 kW a to kvůli jednomu kWRv.

+1/0
22.2.2017 10:52

P82a80v31e70l 45Š58e40v35č52í98k 6620415689930

To si může koupit člověk žijící zcela mimo realitu. Doporučuji prosurfovat třeba polskou značku Romet. Jsou to sice Číňané obrandovaní nálepkami Romet. Ovšem vyráběné a dovážené pod kontrolou velmi schopných Poláků.

Musíme si prostě zvyknout na to, že nejen mobily, PC a vše další kolem nás je z Číny, když sami již nic neumíme. Stále panuje pohrdlivý názor "čínský šrot".

Je to z velké části zaviněno nenasytnými obchodníky kteří chtějí více vydělat, tak nakupuji levné, logicky méně kvalitní a na lacinost zákazníci slyší.

Na jízdy kolem stodoly a i příležitostné cesty bych doporučil si koupit novou čínskou 125 které jsou na trhu cca od 30k. Jsou velmi úsporné, při dobrém chování nezničitelné motory ověřené milionovými sériemi v Číně. Jako motorkář fanatik mám flotilu motorek a jednu takovou jsem si dal o Vánocích pod stromeček jako firemní pojížděčku. Kdybych tomu z dlouholetých zkušeností mechanika a servisu nevěřil, nebudu investovat.

0/0
22.2.2017 11:24

P45a67v36e85l 91Š88e76v69č33í86k 6190475779790

100k za takový bazmek to nechápu. Před pár lety jsem si dovezl z Německa lehce jetou Hondu CB500. I s dopravou a přihlášením mne stála cca 55k. A to je MOTORKA, rozdíl jako mezi Škodou Favorit a Mercedesem.

Paradoxně je na té zbastlenině nejlepší činský motor, který je převzat z CB250 vyráběné málem v motocyklovém pravěku.

Majitel Jawy býval můj hlavní nadřízený, když jsem, kdysi pracoval v továrně ČZ a soudruh Gerle tam dělal technického náměstka a neodlučně se podílel na úpadku motocyklové značky ČZ. Byl to karierní komunista, bratr tehdejšího ministra strojírenství a do funkce se dostal díky velké rudé hvězdě a nadutému sebevědomí a ne znalosti problematiky a odbornosti. Po Plyšáku privatizoval JAWU a dle toho to vypadá. Podobně nereálné fantasmagorie jako za jeho vlády v ČZ. V době Plyšáku jsme na tom byli s motocykly zhruba na úrovní Číňanů. Dnes je Čína motocyklová velmoc která vyrábí motocykly pro celý svět, včetně známých japonských, italských značek. Leta jsem dělal značku Jincheng a trochu jsem o ni sháněl informace. Mají výrobní závody i v Americe a v Argentině vyrábí Aprilie pro americké trhy. Takže když si Američan koupí skútr Aprilia, tak jej vymyslel italský konstruktér, a vyrobil zaučený Indián pod činským šéfem.

Bývali jsme cca v šedesátých letech největší výrobce motocyklů na světě. postupně jsme zaostávali a prakticky skončili. Jawa je jen plácnutí do vody a jsem si jist, že bez dotací by zanikla stejně jako vytunelovaná motocyklová ČZ.

Po roce 89 se dostala většina průmyslu do rukou ne odborníků, ale spíše protřelých velkorealitkářů se správnými kontakty. Tehdy se také tupé masy chtěli mít hned jako na Západě, ovšem bez toho, žer by si utáhli opasky a dělali za málo od rána do večera, jako umí Číňané. Místo technologií a výrobních prostředků se utrácelo za nová auta, barevné jogurty, opulentní banky, kanceláře, sídla firem, saka, kravaty, golfové areály, okázalé showroomy.....

Neumíme tvořit, umíme jen konsumovat

+4/0
22.2.2017 10:37

T83o36m58á85š 36B11a32u98e70r 5416153620189

On soudruh Gerle, který má Jawu i Jihostroj v rukách byl za desítky let socíku zvyklý, že každoročně přijeli soudruzi z pézetky s tím, že odeberou 100.000 ks JAW 350 pro SSSR, kterým stačí ,,jednoduchá konstrukce dvoudobého motoru" a neměnný vzhled motorky. Holt starého (a neschopného) psa novým kouskům nenaučíš....

+2/0
23.2.2017 21:57

P76a53v17e68l 54Š93e93v68č44í97k 6170835929790

Není to až tak docela. Pan Gerle měl již za socíku iluze, že budeme dělat motorky jako Japonci. Jenže byl mimo realitu tehdejších technických možností stále více zaostávající kolbenky. I spuštění výroby modernizovaného motoru pro Jawy 638 byl tehdy neskutečný problém. Motokov měl již natvrdo podepsané smlouvy se Sověty a motory nefungovaly, výroba vázla, z nových jednoúčelových strojů se hrnuly zmetky. U motoru se zadíraly převodovky, písty, lámaly řadicí vidličky. Na zkušebně ČZ zjistili již dříve, že prototypové motory 638 jsou problémové, tak v tom Jawu nechali vymáchat a do svých ČZ350, do kterých měly být také nové motory 638, raději zmodernizovali staré motory 632 změnou alternátoru na 12V a hrnuli dál do Ruska. Udělali době, bylo bez problémů. Tehdy Jawa i ČZ vyvíjeli na zadání ČAZ vlastní čtyřtaktní motory, dvouválce 350. ČZ řadový, Jawa boxer. Motory i motorky se dostaly do stadia prototypů. Pak bylo ale shozeno ze stolu. Jawské skončily v SSSR, kde je měla vyrábět tuším IŽ. Poslední zpráva byla, že udělali prototyp u kterého sákl olej z porézního bloku motoru a pak se po všem slehla zem.

Tehdy v ČZ měli již odzkoušený čtyřtaktní jednoválcový motor ČZ 175 konstruktéra ing. Pudila. Také měli nadčasové podvozky ČZ 175/477 a veškerou technologii včetně svařovací automat na rámy ze Švédska, takže stačilo stopětasedmu dotáhnout do výroby a měli to stejné s čím Číňané později obsadili trhy v kategorii lehkých úsporných motorek pro denní používání.

Jenže pan Gerle nebyl jako pracovitý sedlák na kamenitém políčku Vysočiny, pěstující v obtížných podmínkách brambory, on se rozhodl, že bude hned pěstovat ananasy. Tehdy kdysi jsem mu to řekl řekl veřejně na pracovní schůzi. Pokud čte nějaký čezeťák z vývoje, možná si vzpomene. Dnes se pan Gerle snaží pěstovat ananasy pomoci dotací na smetišti týnecké kolbenky.

+1/0
24.2.2017 10:05

T55o93m39á81š 68B87a16u47e43r 5616843600849

Myslím, že by stačilo oprášit jejich vlastní, dávno ,,vyvinutý" 400 ccm jednoválcový čtyřtakt, který měl být v J-640, namísto z nouze ctnost dvoutaktu. Moto s tímto motorem je k vidění v motomuzeu na Konopišti. Pokud jde o ten čtyřtakt 175 ccm čtyřtakt jednoválec (resp. 180 ccm), tak ten podědila po ČZ Cagiva, která ho nacpala do ,,roadsteru" a poté vše zavřela a zrušila... Čili Klausovi nevyšla privatizace ČZ Cagivě, ale ani následná privatizace Jawy Jihostroji.

0/0
24.2.2017 22:41

P67a85v81e10l 84Š68e88v15č38í27k 6340105699340

Jj, toho roadstera znám "dvoustovku" bych rád zařadil do své stáje.

S privatizaci ČZ to bylo děsivé, byl jsem opodál a pokoušel i mobilizovat novináře, které jsem znal z dob závodění, nikdo nechtěl psát, jen nějaký Labuda z Práva a ten byl "odejit" z redakce.

Cagiva získala motocyklovou výrobu ČZ, aniž by donesla korunu. 26% získala podílem za přínos "new how" které obnášelo několik beden bezcenné technické dokumentace na nějaký motor 400ccm který dle kluků z konstrukce byl opajcovaný z Yamahy. Dalších 26% si Cagiva půjčila od Evropské banky pro obnovu a rozvoj. S majoritou 52% si tam pak dělala co chtěla a jedno z prvních opatření bylo sešrotování všech zařízení a přípravků pro Jawu. V ČZ se vyrábělo cca 80% komponentu Jawy, včetně motorů. Jawa v Týnci byla prakticky montovna.

To vše pod kuratelou Klausovy party a jeden ze zločinců, tehdejší ministr Dlouhý dnes sedí v čele Hospodářské komory. Lidé byli slepí a ani dnes tomu nechtějí věřit jak děsivou destrukci strojírenství spáchali ti neumětelové. To co vybudovali předkové a přežilo i socialismus bylo po pár letech v niveč.

+1/0
24.2.2017 23:07

T72o25m80á63š 91B66a66u33e91r 5866483350169

Škoda, že nedošlo na výrobu té 400 ccm čtyřtaktní jednoválcové 640. Bohužel prachy v podobě devizových korun byly na linku na výrobu motorů v roce 1989 vyčleněny, ale Klausovým zásahem po listopadu 89 došlo k jejich škrtnutí. Chybou bylo, že když ti zločinci z Cagivy úmyslně sešrotovali stroje pro výrobu 350 ccm dvoutaktů pro Jawu, tak Jawa situaci řešila tak, že sama obnovila strojní park tak, aby mohla namísto nového motoru vyrábět nadále dvoutaktní 350. To byl krok zpět, který stát spoustu peněz. Bohužel nechytla příležitost ,,za pačesy", kdy je posledních 25 let na trhu spousta předražených motorek od 600 ccm nahoru a pak 125 ccm z Číny. Mezitím prakticky kubaturou nic moc levného na trhu není. Nevím, proč si nedokáží vyrobit tu ,,čtyřstovku" dávno sami a musí vymýšlet dovoz z Číny. Vždyť to dopadne jako s Travelem 250 ccm dvouválcem z Číny, na který již neměli údajně peníze, aby ho mohli nakupovat více než po jednotkách kusů....

0/0
26.2.2017 14:18

P23e47t70r 48K79o47n56í59č17e59k 8474312265165

Dotaz na zkušené (já nejezdím): dalo by se na něčem takovém dojet z ČR do Alp nebo Chorvatska? Myslím z ergonomického hlediska (ruce, úchop, sedačka atd.)? Čistě teoreticky...

0/0
22.2.2017 9:40

J97a55n 19S69y91s62e59l 4881239425905

Probůh, to je otázka.. Letos pojedeme s klukama do Alp na praseti, ČZ180 a kejvačce. Taková motorka jako je tahle nová Jawa by dojela třeba na Gibraltar, je to jen o vůli a odvaze cestovatele. Jinak cestování na takové dálky je na motorce vždycky nepohodlné ve srovnání s autem, ale je to dobrodružství nebo životní styl. Myslím, že přesnou odpověď mohou poskytnout ti, co už se takovou dálku vypravili na více různých strojích a mohou porovnávat.

+1/0
22.2.2017 10:06

P59e87t69r 85K31o88n42í28č45e96k 8284882915275

Tak jasně jsem řekl, že jsem laik, takže ten úvod "probůh, to je otázka" je snad zbytečný, ne? A můj dotaz se týkal hlavně ergonomie, tj. třeba ve srovnání s těmi cestovními modely, co dělá třeba BMW.

+1/0
22.2.2017 11:20

J85i32ř62í 34S44c43h17m41i59d17t 5850693704425

Tak dojet se dá lecčems, někteří to jezdí v pohodě na skútrech 125ccm;-).

Takže úplně v pohodě to půjde, pokud bych bral nějakou bagáž, stan atd. tak bych radši volil jízdu sólo, obzvlášť na té 350 ccm a pokud člověk na moto začíná, tak to není špatná volba a s cenovkou pod 100 000 kč. U té větší bych si na cestování za 180 000 kč vybral něco jiného a rozhodně ne jednobuch;-).

+1/0
22.2.2017 10:39

M37a60r14t76i77n 84H30o58u42b27a 6263981599618

dojeli jsem na Babetach na Balaton a zpet. Takze na tomto to pujde do Alp zcela urcite.

0/0
22.2.2017 11:37

J39i83ř18í 22K90o34c94u44r69e96k 6945554675968

Dotaz musel nutně přijít: Odkud?

Z Jihu Moravy je to kousek, z Karlových Varů pekelná dálka (na Babetu).

0/0
22.2.2017 13:10

H62y34n52e24k 56M82r20t59v37ý 2560567639661

z székesfehérváru :-)

0/0
22.2.2017 15:42

R81e55n83é 49Š24r83ů73t24e43k 8178355176408

Kolega dojel do Itálie a zpět na Stadionu, tedy by to mělo zvládnout i toto. ;-D

0/0
23.2.2017 3:37

H57y28n48e23k 51M82r49t59v60ý 2470707579121

motorka je od slova motor. jezdit na nějakém šineraji, to asi fanouška značky úplně nepotěší.

řek bych, že tam bude rezistence mnohem větší než u aut, které jsou brány víc jako spotřebka a motor VW ve škodě je spotřebiteli celkem u zádele

0/0
22.2.2017 9:29

V95á36c86l69a61v 39S79v74o67b86o23d42a 3381739220220

kolik kusů chtějí prodat? ach jo, takhle zabitá značka to se hned tak nevidí... ještě Tatra v osobních autech, ale ti se na to radši vykašlali uplně :-/

0/0
22.2.2017 9:16

R23a20d67e49k 42H49o13l33í29k 1268984450286

Jawa teda jede, co za těch 27 let od bolševika dokázala je až neuvěřitelný technický pokrok, díky pane Charouzi...díky....[>-]:-):-)

+1/0
22.2.2017 8:17

D68a13v11i98d 63H32o36l52m84a15n 5384800537

Škoda všech těch zbytečných složitostí typu Euro 4, ABS a pod. Z primitivního stroje, který bych v tomto případě očekával, se stává čínská mraska, na které si toho doma nikdo moc neudělá. Nicméně, i přesto, že se nejedná o vzkříšení JAWY jako takové, přeju přeprodejci hodně úspěchů v podnikání R^

+1/0
22.2.2017 7:48

M86a66r19t42i76n 25H61o46u28b19a 6963451889818

tak ono by to bez tech udelatek jaksi nesmelo do prodeje. ale brecet je treba jinde

0/0
22.2.2017 11:38

M25a28r30t29i88n 76S50k48á70l24a 2968191144195

Skvely vysledek, tech nekolik desitek milionu kc dotaci na vyvoj novych motorek a motoru bylo nalezite zuroceno!!! Pane Strnade, pls?

+1/0
22.2.2017 0:36

T21o24m56á44š 23B88a63u96e94r 5476723210789

Dohromady 80 mil. Kč z dotací od ministerstva průmyslu, tedy z našich daní, prý na vývoj nového národního pokladu motoru 1000 ccm vlastní konstrukce!!;-D;-D;-D;-D

0/0
23.2.2017 22:00

M19i35c35h85a46l 27T14r26i55s49k25a 2550647342657

Motorka za dve bundy.

+7/0
21.2.2017 21:38

P47a29v65e35l 75J90e32ř30á98b91e35k 7771672684827

Alespoň nemusím mít strach, že mi jí někdo ukradne před hospodou.

0/0
21.2.2017 23:00

M17a39r35t78i55n 10K97o12l28a10c78e82k 6345769394400

když mě se neskutečně líbí Jawa 650 clasic. toto je hodně hranaté

0/0
21.2.2017 21:38

L95a43d23i81s48l81a47v 54B40e89r69o98u19n55s94k82ý 1267622233466

na Jawa 650 classic jsou ty výfuky obzvlášt výživné . . . opičárna století - od jisté doby je jawa už jen kočkopes

+3/0
21.2.2017 21:57

P95e50t58e17r 92M85o79l75n92á29r 8125984232529

Ak to bude mať životnosť ako tie motorky z Číny čo predával forstinger kde sa mi po 5000 km zodrala vačka tak že motor už nešiel ani naštartovať tak to ani zadarmo nechcem

+9/0
21.2.2017 21:24

J90a38k52u20b 94S21e96k17e27r59a 6566860206185

Naprosty souhlas. Made in prc je proste jen made in prc. Nic vic nic min

0/0
22.2.2017 0:21

J82i25ř30í 44S56c79h79m98i44d60t 5850963954325

Dnes už nelze vše, co z Číny přijde, házet do jednoho pytle.

0/0
22.2.2017 10:57

L95e83o29š 42S62m74u80t26n49ý 2707929955662

kolik ta motorká stála?

0/0
22.2.2017 11:43
Foto

J96i48ř22í 80D87v71o57ř42á72k 5245889140688

To byla vlastně poslední Jawa, která byla na úrovni své doby a držela krok i se světovou konkurencí.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/jawa-350-c4m-/motorky.aspx?c=A170221_161627_motorky_fdv

To je rubrika " Vtipnější vyhrává " ?

+4/0
21.2.2017 21:07

R37o69m93a95n 39K24r21a62t56o41c61h60v63í23l 6346627816674

Také jsem se nad tím výrokem pozastavil.

0/0
22.2.2017 8:25

J68a74n 62J40i38r50k63a 7280980570

Tak tenhle typ ostalgie fakt nechapu. Tahle motorka byla megahnusna a priserne zastarala uz v osmdesatkach - z tehle prisery se snazi delat retroskvost...?

Proc se proboha Jawa upina na tuhle nestvuru, a ne treba na Jawu 500 OHC? To byla asi posledni pekna motorka, ktera se u nas vyrobila. Ta by si retroverzi zaslouzila.

+6/−4
21.2.2017 20:31

R20o24m94a56n 84K29r12a66t37o44c11h65v36í72l 6116187966684

Souhlas!

Na Jawu 500 OHC, což byl krasavec se prostě zapomíná!

Asi proto, že to nějak napodobit je problém.

0/0
22.2.2017 8:27

M35a25r25t80i22n 59K74r79o15u54p11a 2341303769830

Nerozumím tomu proč jsou na OHC lidé tak nabržděný. Je to velký motor nacpaný do mírně zesíleného rámu 250. Vůbec model 00 byl silně poruchový. Rám stíhal tak tak. Jediné jak si lze "slávu" tohoto stroje vysvlětlit je žo že bo byl poslední ssériový 4T od JAWY. Ve světě bylo v té době dost více než srovnatelných motorek.

+1/0
22.2.2017 8:36

R82o21m91a23n 62K12r52a98t38o16c96h47v66í18l 6346947376844

Tady po 50-ti letech vůbec nejde o to, že to bylo poruchový, vůbec nejde o to že tenkrát někdo vyráběl něco lepšího.

Tady jde o to, že to vypadalo skvěle, jde o design, dát tomu moderní techniku bylo by to super.

Prostě 100x lepší než retro na 650, typ 634

0/0
22.2.2017 8:41

M37a54r96t48i23n 54K68r41o68u48p88a 2161623649940

Skvěle vypadala 250. OHC je jen vzhledová "kopie". Tak proč je takovou vzhledovou modlou kopie a ne originál? Odpovím si sám. Protože to mělo 4T. Nic víc tahle motorka prostě nanabízí. Takže správně by mělo znít spíš toto: vzít kývačku 250 a dát do ní moderní techniku.

0/0
22.2.2017 8:56

R21o34m47a80n 40K22r85a24t33o12c27h19v17í75l 6506987566624

S prominutím, je to ale jenom 250tka - a ke všemu podle mě na ní byl krásné to, že byla krásně kulatá, a udělat to dneska je tak trošku i technickej problém, myslím tu kulatou hlavu válců, dnes to musí být 4-takt.

0/0
22.2.2017 9:14

M67a21r51t88i54n 35K64r67o64u63p38a 2531683739370

Jasně že to musí být 4T. Ale právě ta kulatost přenesená i na OHC je to co tu motorku dělá hezkou. Jinak válce OHC (vůbec na typu 00) byly docela kulaté a proto i s tvary starší 250 tak dobře vypadá.

0/0
22.2.2017 9:20

R98o77m12a71n 40K41r73a12t17o26c17h11v67í54l 6176667306794

AnoR^

0/0
22.2.2017 9:24

T97o86m23á94š 63B70a79u68e88r 5336413870679

A kolik procent motorkářů stojí o nějaké retro ála 50tá léta? 1%??? Co takhle novou motorku namísto hraní si na retro;-O

0/0
23.2.2017 22:02

L44a62d55i77s32l80a34v 29B63e88r19o79u58n22s61k62ý 1597472553376

Muj bože zase odporné výfuky, jako na všech novodobých jawách.

+7/0
21.2.2017 20:20

A84n24t65o70n77í96n 13Š84v26i45h20n40o37s 8578287771362

Kam jsme to došli, když výrobce se určuje podle nálepek......

+11/0
21.2.2017 20:18

P66a49v31e67l 34J30e63ř41á69b44e17k 7891592184737

U aut je to samé. Respektive cenově nižšího segmentu.

0/0
21.2.2017 22:59

M28i35r15o83s25l98a49v 46V66y67k57o85u91p15i94l 3410766513315

Tak to je naprosto famózní zpráva !! Gratuluji. Z toho mám já a věřím mnoho lidí opravdovou radost R^R^R^R^ Tomu bych ještě pře lety nevěřil. Ale když se chce....VVV

0/−6
21.2.2017 20:13

L32a88d37i58s57l56a26v 48B20e72r82o30u83n74s74k33ý 1467972193136

čínský národ taky mít radost a děkovat!

+12/0
21.2.2017 20:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.