Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová Jawa 350 v plné parádě. Retro pod sto tisíc

Týnecká Jawa oficiálně představila dva nové retro modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage s čtyřdobými jednoválci a řadou moderních prvků jako ABS. Na veřejnosti se představí již na začátku března na jarních motocyklových výstavách v Praze a zaujme i lákavou cenou, která se u Jawy 350 dostala pod sto tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L32a68d67i62s81l39a15v 51K15a56l78o87u44s 7225676611200

Na pohled stále hezká,ale dnes,na můj vkus příliš těžká,nevýkonná,a díky vysoko položenému těžišti těžko manipulovatelná motorka.

0/0
7.3.2017 18:06

V86l37a79d19i46m33í80r 70H47a15u88k 1596721738

Nějaké statistiky prodejů za poslední roky by nebyly?:-P

0/0
22.2.2017 20:06

P76a47v45e74l 75Š56e52v41č18í71k 6480315869690

Tady se dá dohledat:

http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2016&mesic=6&kat=L&vyb=mot&upr=&obd=r&jine=false&lang=CZ&str=nova

Loni bylo registrovaných v Česku 20 Jaw a skončili na počty registrovaných 47. v pořadí.

0/0
24.2.2017 23:13

J97i60ř17í 90S91c69h57m14i79d61t 5940873584255

Ta menší by možná i nějaký úspěch mít mohla, půjde o neokoukaný stroj s cenou pod 100 tkč to prodejné asi bude, nízká spotřeba na dojíždění do práce i nějaký ten výlet po okolí, drátěná kola, chromyR^, ten čínský základ zase není až tak čínský, je to převzato od Japonců.

Pokud si Jawa pohlídá kvalitu čínského dodavatele, tak to může být i spolehlivá motorka.

Nechápu ale tu větší retro, vypadá to hrozně, ty výfuky tam musel dobastlit opravdu expert, cena vysoká na jednobuch, absolutně nechápu hodnotu výkonu 36 kW8-o, takhle je mimo celá skupina řidičů s papíry do 35 kW a to kvůli jednomu kWRv.

+1/0
22.2.2017 10:52

P58a57v43e14l 98Š66e29v25č69í45k 6290255459200

To si může koupit člověk žijící zcela mimo realitu. Doporučuji prosurfovat třeba polskou značku Romet. Jsou to sice Číňané obrandovaní nálepkami Romet. Ovšem vyráběné a dovážené pod kontrolou velmi schopných Poláků.

Musíme si prostě zvyknout na to, že nejen mobily, PC a vše další kolem nás je z Číny, když sami již nic neumíme. Stále panuje pohrdlivý názor "čínský šrot".

Je to z velké části zaviněno nenasytnými obchodníky kteří chtějí více vydělat, tak nakupuji levné, logicky méně kvalitní a na lacinost zákazníci slyší.

Na jízdy kolem stodoly a i příležitostné cesty bych doporučil si koupit novou čínskou 125 které jsou na trhu cca od 30k. Jsou velmi úsporné, při dobrém chování nezničitelné motory ověřené milionovými sériemi v Číně. Jako motorkář fanatik mám flotilu motorek a jednu takovou jsem si dal o Vánocích pod stromeček jako firemní pojížděčku. Kdybych tomu z dlouholetých zkušeností mechanika a servisu nevěřil, nebudu investovat.

0/0
22.2.2017 11:24

P79a37v76e37l 60Š42e49v59č44í89k 6970645819830

100k za takový bazmek to nechápu. Před pár lety jsem si dovezl z Německa lehce jetou Hondu CB500. I s dopravou a přihlášením mne stála cca 55k. A to je MOTORKA, rozdíl jako mezi Škodou Favorit a Mercedesem.

Paradoxně je na té zbastlenině nejlepší činský motor, který je převzat z CB250 vyráběné málem v motocyklovém pravěku.

Majitel Jawy býval můj hlavní nadřízený, když jsem, kdysi pracoval v továrně ČZ a soudruh Gerle tam dělal technického náměstka a neodlučně se podílel na úpadku motocyklové značky ČZ. Byl to karierní komunista, bratr tehdejšího ministra strojírenství a do funkce se dostal díky velké rudé hvězdě a nadutému sebevědomí a ne znalosti problematiky a odbornosti. Po Plyšáku privatizoval JAWU a dle toho to vypadá. Podobně nereálné fantasmagorie jako za jeho vlády v ČZ. V době Plyšáku jsme na tom byli s motocykly zhruba na úrovní Číňanů. Dnes je Čína motocyklová velmoc která vyrábí motocykly pro celý svět, včetně známých japonských, italských značek. Leta jsem dělal značku Jincheng a trochu jsem o ni sháněl informace. Mají výrobní závody i v Americe a v Argentině vyrábí Aprilie pro americké trhy. Takže když si Američan koupí skútr Aprilia, tak jej vymyslel italský konstruktér, a vyrobil zaučený Indián pod činským šéfem.

Bývali jsme cca v šedesátých letech největší výrobce motocyklů na světě. postupně jsme zaostávali a prakticky skončili. Jawa je jen plácnutí do vody a jsem si jist, že bez dotací by zanikla stejně jako vytunelovaná motocyklová ČZ.

Po roce 89 se dostala většina průmyslu do rukou ne odborníků, ale spíše protřelých velkorealitkářů se správnými kontakty. Tehdy se také tupé masy chtěli mít hned jako na Západě, ovšem bez toho, žer by si utáhli opasky a dělali za málo od rána do večera, jako umí Číňané. Místo technologií a výrobních prostředků se utrácelo za nová auta, barevné jogurty, opulentní banky, kanceláře, sídla firem, saka, kravaty, golfové areály, okázalé showroomy.....

Neumíme tvořit, umíme jen konsumovat

+4/0
22.2.2017 10:37

T77o87m70á95š 94B56a53u59e56r 5896723520659

On soudruh Gerle, který má Jawu i Jihostroj v rukách byl za desítky let socíku zvyklý, že každoročně přijeli soudruzi z pézetky s tím, že odeberou 100.000 ks JAW 350 pro SSSR, kterým stačí ,,jednoduchá konstrukce dvoudobého motoru" a neměnný vzhled motorky. Holt starého (a neschopného) psa novým kouskům nenaučíš....

+2/0
23.2.2017 21:57

P97a92v86e75l 31Š34e38v87č44í50k 6240605809860

Není to až tak docela. Pan Gerle měl již za socíku iluze, že budeme dělat motorky jako Japonci. Jenže byl mimo realitu tehdejších technických možností stále více zaostávající kolbenky. I spuštění výroby modernizovaného motoru pro Jawy 638 byl tehdy neskutečný problém. Motokov měl již natvrdo podepsané smlouvy se Sověty a motory nefungovaly, výroba vázla, z nových jednoúčelových strojů se hrnuly zmetky. U motoru se zadíraly převodovky, písty, lámaly řadicí vidličky. Na zkušebně ČZ zjistili již dříve, že prototypové motory 638 jsou problémové, tak v tom Jawu nechali vymáchat a do svých ČZ350, do kterých měly být také nové motory 638, raději zmodernizovali staré motory 632 změnou alternátoru na 12V a hrnuli dál do Ruska. Udělali době, bylo bez problémů. Tehdy Jawa i ČZ vyvíjeli na zadání ČAZ vlastní čtyřtaktní motory, dvouválce 350. ČZ řadový, Jawa boxer. Motory i motorky se dostaly do stadia prototypů. Pak bylo ale shozeno ze stolu. Jawské skončily v SSSR, kde je měla vyrábět tuším IŽ. Poslední zpráva byla, že udělali prototyp u kterého sákl olej z porézního bloku motoru a pak se po všem slehla zem.

Tehdy v ČZ měli již odzkoušený čtyřtaktní jednoválcový motor ČZ 175 konstruktéra ing. Pudila. Také měli nadčasové podvozky ČZ 175/477 a veškerou technologii včetně svařovací automat na rámy ze Švédska, takže stačilo stopětasedmu dotáhnout do výroby a měli to stejné s čím Číňané později obsadili trhy v kategorii lehkých úsporných motorek pro denní používání.

Jenže pan Gerle nebyl jako pracovitý sedlák na kamenitém políčku Vysočiny, pěstující v obtížných podmínkách brambory, on se rozhodl, že bude hned pěstovat ananasy. Tehdy kdysi jsem mu to řekl řekl veřejně na pracovní schůzi. Pokud čte nějaký čezeťák z vývoje, možná si vzpomene. Dnes se pan Gerle snaží pěstovat ananasy pomoci dotací na smetišti týnecké kolbenky.

+1/0
24.2.2017 10:05

T96o25m93á53š 64B76a31u59e87r 5606513370749

Myslím, že by stačilo oprášit jejich vlastní, dávno ,,vyvinutý" 400 ccm jednoválcový čtyřtakt, který měl být v J-640, namísto z nouze ctnost dvoutaktu. Moto s tímto motorem je k vidění v motomuzeu na Konopišti. Pokud jde o ten čtyřtakt 175 ccm čtyřtakt jednoválec (resp. 180 ccm), tak ten podědila po ČZ Cagiva, která ho nacpala do ,,roadsteru" a poté vše zavřela a zrušila... Čili Klausovi nevyšla privatizace ČZ Cagivě, ale ani následná privatizace Jawy Jihostroji.

0/0
24.2.2017 22:41

P24a84v79e33l 76Š14e52v75č16í77k 6900145779160

Jj, toho roadstera znám "dvoustovku" bych rád zařadil do své stáje.

S privatizaci ČZ to bylo děsivé, byl jsem opodál a pokoušel i mobilizovat novináře, které jsem znal z dob závodění, nikdo nechtěl psát, jen nějaký Labuda z Práva a ten byl "odejit" z redakce.

Cagiva získala motocyklovou výrobu ČZ, aniž by donesla korunu. 26% získala podílem za přínos "new how" které obnášelo několik beden bezcenné technické dokumentace na nějaký motor 400ccm který dle kluků z konstrukce byl opajcovaný z Yamahy. Dalších 26% si Cagiva půjčila od Evropské banky pro obnovu a rozvoj. S majoritou 52% si tam pak dělala co chtěla a jedno z prvních opatření bylo sešrotování všech zařízení a přípravků pro Jawu. V ČZ se vyrábělo cca 80% komponentu Jawy, včetně motorů. Jawa v Týnci byla prakticky montovna.

To vše pod kuratelou Klausovy party a jeden ze zločinců, tehdejší ministr Dlouhý dnes sedí v čele Hospodářské komory. Lidé byli slepí a ani dnes tomu nechtějí věřit jak děsivou destrukci strojírenství spáchali ti neumětelové. To co vybudovali předkové a přežilo i socialismus bylo po pár letech v niveč.

+1/0
24.2.2017 23:07

T61o53m58á81š 61B53a42u92e78r 5686913570589

Škoda, že nedošlo na výrobu té 400 ccm čtyřtaktní jednoválcové 640. Bohužel prachy v podobě devizových korun byly na linku na výrobu motorů v roce 1989 vyčleněny, ale Klausovým zásahem po listopadu 89 došlo k jejich škrtnutí. Chybou bylo, že když ti zločinci z Cagivy úmyslně sešrotovali stroje pro výrobu 350 ccm dvoutaktů pro Jawu, tak Jawa situaci řešila tak, že sama obnovila strojní park tak, aby mohla namísto nového motoru vyrábět nadále dvoutaktní 350. To byl krok zpět, který stát spoustu peněz. Bohužel nechytla příležitost ,,za pačesy", kdy je posledních 25 let na trhu spousta předražených motorek od 600 ccm nahoru a pak 125 ccm z Číny. Mezitím prakticky kubaturou nic moc levného na trhu není. Nevím, proč si nedokáží vyrobit tu ,,čtyřstovku" dávno sami a musí vymýšlet dovoz z Číny. Vždyť to dopadne jako s Travelem 250 ccm dvouválcem z Číny, na který již neměli údajně peníze, aby ho mohli nakupovat více než po jednotkách kusů....

0/0
26.2.2017 14:18

P22e43t26r 64K25o43n72í86č59e68k 8354392805575

Dotaz na zkušené (já nejezdím): dalo by se na něčem takovém dojet z ČR do Alp nebo Chorvatska? Myslím z ergonomického hlediska (ruce, úchop, sedačka atd.)? Čistě teoreticky...

0/0
22.2.2017 9:40

J20a91n 72S27y46s85e84l 4261819805975

Probůh, to je otázka.. Letos pojedeme s klukama do Alp na praseti, ČZ180 a kejvačce. Taková motorka jako je tahle nová Jawa by dojela třeba na Gibraltar, je to jen o vůli a odvaze cestovatele. Jinak cestování na takové dálky je na motorce vždycky nepohodlné ve srovnání s autem, ale je to dobrodružství nebo životní styl. Myslím, že přesnou odpověď mohou poskytnout ti, co už se takovou dálku vypravili na více různých strojích a mohou porovnávat.

+1/0
22.2.2017 10:06

P96e77t91r 62K40o46n40í97č45e59k 8284572655575

Tak jasně jsem řekl, že jsem laik, takže ten úvod "probůh, to je otázka" je snad zbytečný, ne? A můj dotaz se týkal hlavně ergonomie, tj. třeba ve srovnání s těmi cestovními modely, co dělá třeba BMW.

+1/0
22.2.2017 11:20

J86i22ř90í 28S79c71h31m91i28d13t 5220313584985

Tak dojet se dá lecčems, někteří to jezdí v pohodě na skútrech 125ccm;-).

Takže úplně v pohodě to půjde, pokud bych bral nějakou bagáž, stan atd. tak bych radši volil jízdu sólo, obzvlášť na té 350 ccm a pokud člověk na moto začíná, tak to není špatná volba a s cenovkou pod 100 000 kč. U té větší bych si na cestování za 180 000 kč vybral něco jiného a rozhodně ne jednobuch;-).

+1/0
22.2.2017 10:39

M84a41r74t57i41n 48H43o62u73b88a 6803761729978

dojeli jsem na Babetach na Balaton a zpet. Takze na tomto to pujde do Alp zcela urcite.

0/0
22.2.2017 11:37

J43i27ř22í 56K22o97c88u29r36e38k 6685894795268

Dotaz musel nutně přijít: Odkud?

Z Jihu Moravy je to kousek, z Karlových Varů pekelná dálka (na Babetu).

0/0
22.2.2017 13:10

H15y69n69e22k 43M27r75t86v59ý 2430267909101

z székesfehérváru :-)

0/0
22.2.2017 15:42

R55e73n57é 65Š16r82ů49t25e54k 8148785146468

Kolega dojel do Itálie a zpět na Stadionu, tedy by to mělo zvládnout i toto. ;-D

0/0
23.2.2017 3:37

H52y71n42e84k 37M14r19t73v71ý 2930727759161

motorka je od slova motor. jezdit na nějakém šineraji, to asi fanouška značky úplně nepotěší.

řek bych, že tam bude rezistence mnohem větší než u aut, které jsou brány víc jako spotřebka a motor VW ve škodě je spotřebiteli celkem u zádele

0/0
22.2.2017 9:29

V12á85c98l98a45v 69S62v64o72b38o36d82a 3931429240200

kolik kusů chtějí prodat? ach jo, takhle zabitá značka to se hned tak nevidí... ještě Tatra v osobních autech, ale ti se na to radši vykašlali uplně :-/

0/0
22.2.2017 9:16

R32a29d54e66k 39H48o71l50í17k 1708834150716

Jawa teda jede, co za těch 27 let od bolševika dokázala je až neuvěřitelný technický pokrok, díky pane Charouzi...díky....[>-]:-):-)

+1/0
22.2.2017 8:17

D50a64v82i92d 21H20o73l19m52a28n 5794140107

Škoda všech těch zbytečných složitostí typu Euro 4, ABS a pod. Z primitivního stroje, který bych v tomto případě očekával, se stává čínská mraska, na které si toho doma nikdo moc neudělá. Nicméně, i přesto, že se nejedná o vzkříšení JAWY jako takové, přeju přeprodejci hodně úspěchů v podnikání R^

+1/0
22.2.2017 7:48

M82a19r76t22i97n 77H35o78u39b79a 6613521859578

tak ono by to bez tech udelatek jaksi nesmelo do prodeje. ale brecet je treba jinde

0/0
22.2.2017 11:38

M28a68r59t73i29n 55S93k88á33l63a 2418391584305

Skvely vysledek, tech nekolik desitek milionu kc dotaci na vyvoj novych motorek a motoru bylo nalezite zuroceno!!! Pane Strnade, pls?

+1/0
22.2.2017 0:36

T97o22m54á45š 24B21a68u66e49r 5336613160919

Dohromady 80 mil. Kč z dotací od ministerstva průmyslu, tedy z našich daní, prý na vývoj nového národního pokladu motoru 1000 ccm vlastní konstrukce!!;-D;-D;-D;-D

0/0
23.2.2017 22:00

M73i72c38h14a63l 41T57r31i32s94k98a 2200547362637

Motorka za dve bundy.

+7/0
21.2.2017 21:38

P63a81v33e73l 23J93e48ř79á58b63e39k 7401212134577

Alespoň nemusím mít strach, že mi jí někdo ukradne před hospodou.

0/0
21.2.2017 23:00

M90a16r78t31i42n 81K41o89l68a11c54e66k 6655649334220

když mě se neskutečně líbí Jawa 650 clasic. toto je hodně hranaté

0/0
21.2.2017 21:38

L29a21d58i22s23l69a96v 33B68e10r58o44u64n82s82k93ý 1907912823956

na Jawa 650 classic jsou ty výfuky obzvlášt výživné . . . opičárna století - od jisté doby je jawa už jen kočkopes

+3/0
21.2.2017 21:57

P61e63t29e83r 42M49o50l41n33á34r 8475354912969

Ak to bude mať životnosť ako tie motorky z Číny čo predával forstinger kde sa mi po 5000 km zodrala vačka tak že motor už nešiel ani naštartovať tak to ani zadarmo nechcem

+9/0
21.2.2017 21:24

J74a17k97u83b 46S41e93k65e60r44a 6576720886195

Naprosty souhlas. Made in prc je proste jen made in prc. Nic vic nic min

0/0
22.2.2017 0:21

J66i89ř82í 82S69c41h30m46i24d95t 5570923854645

Dnes už nelze vše, co z Číny přijde, házet do jednoho pytle.

0/0
22.2.2017 10:57

L83e27o67š 35S19m26u57t89n96ý 2267849835222

kolik ta motorká stála?

0/0
22.2.2017 11:43
Foto

J25i31ř34í 28D80v15o92ř68á43k 5245809440188

To byla vlastně poslední Jawa, která byla na úrovni své doby a držela krok i se světovou konkurencí.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/jawa-350-c4m-/motorky.aspx?c=A170221_161627_motorky_fdv

To je rubrika " Vtipnější vyhrává " ?

+4/0
21.2.2017 21:07

R23o14m74a77n 46K31r45a46t71o73c78h73v55í31l 6826567726354

Také jsem se nad tím výrokem pozastavil.

0/0
22.2.2017 8:25

J91a72n 25J45i61r12k79a 7360680660

Tak tenhle typ ostalgie fakt nechapu. Tahle motorka byla megahnusna a priserne zastarala uz v osmdesatkach - z tehle prisery se snazi delat retroskvost...?

Proc se proboha Jawa upina na tuhle nestvuru, a ne treba na Jawu 500 OHC? To byla asi posledni pekna motorka, ktera se u nas vyrobila. Ta by si retroverzi zaslouzila.

+6/−4
21.2.2017 20:31

R83o77m34a97n 91K93r45a22t81o82c21h19v16í74l 6936847876564

Souhlas!

Na Jawu 500 OHC, což byl krasavec se prostě zapomíná!

Asi proto, že to nějak napodobit je problém.

0/0
22.2.2017 8:27

M16a36r28t23i21n 40K34r71o81u30p41a 2591413849280

Nerozumím tomu proč jsou na OHC lidé tak nabržděný. Je to velký motor nacpaný do mírně zesíleného rámu 250. Vůbec model 00 byl silně poruchový. Rám stíhal tak tak. Jediné jak si lze "slávu" tohoto stroje vysvlětlit je žo že bo byl poslední ssériový 4T od JAWY. Ve světě bylo v té době dost více než srovnatelných motorek.

+1/0
22.2.2017 8:36

R64o19m12a16n 94K94r31a32t90o61c37h22v20í89l 6146357546364

Tady po 50-ti letech vůbec nejde o to, že to bylo poruchový, vůbec nejde o to že tenkrát někdo vyráběl něco lepšího.

Tady jde o to, že to vypadalo skvěle, jde o design, dát tomu moderní techniku bylo by to super.

Prostě 100x lepší než retro na 650, typ 634

0/0
22.2.2017 8:41

M85a50r80t20i76n 51K15r84o79u62p21a 2501103629790

Skvěle vypadala 250. OHC je jen vzhledová "kopie". Tak proč je takovou vzhledovou modlou kopie a ne originál? Odpovím si sám. Protože to mělo 4T. Nic víc tahle motorka prostě nanabízí. Takže správně by mělo znít spíš toto: vzít kývačku 250 a dát do ní moderní techniku.

0/0
22.2.2017 8:56

R59o74m89a74n 30K77r53a10t40o32c90h87v49í72l 6446687206514

S prominutím, je to ale jenom 250tka - a ke všemu podle mě na ní byl krásné to, že byla krásně kulatá, a udělat to dneska je tak trošku i technickej problém, myslím tu kulatou hlavu válců, dnes to musí být 4-takt.

0/0
22.2.2017 9:14

M55a15r39t91i77n 68K31r95o27u53p25a 2471203979260

Jasně že to musí být 4T. Ale právě ta kulatost přenesená i na OHC je to co tu motorku dělá hezkou. Jinak válce OHC (vůbec na typu 00) byly docela kulaté a proto i s tvary starší 250 tak dobře vypadá.

0/0
22.2.2017 9:20

R71o20m36a33n 75K79r46a21t30o12c65h76v20í81l 6926917236474

AnoR^

0/0
22.2.2017 9:24

T16o40m51á37š 14B68a60u82e51r 5196323130229

A kolik procent motorkářů stojí o nějaké retro ála 50tá léta? 1%??? Co takhle novou motorku namísto hraní si na retro;-O

0/0
23.2.2017 22:02

L78a75d50i39s73l27a95v 10B24e31r39o58u54n65s48k28ý 1397502423436

Muj bože zase odporné výfuky, jako na všech novodobých jawách.

+7/0
21.2.2017 20:20

A53n28t83o77n65í78n 84Š94v70i21h85n38o77s 8928437721962

Kam jsme to došli, když výrobce se určuje podle nálepek......

+11/0
21.2.2017 20:18

P12a27v51e83l 73J87e43ř51á23b82e38k 7111372844697

U aut je to samé. Respektive cenově nižšího segmentu.

0/0
21.2.2017 22:59

M13i73r71o46s41l95a21v 88V49y40k30o39u35p68i46l 3670376693355

Tak to je naprosto famózní zpráva !! Gratuluji. Z toho mám já a věřím mnoho lidí opravdovou radost R^R^R^R^ Tomu bych ještě pře lety nevěřil. Ale když se chce....VVV

0/−6
21.2.2017 20:13

L95a77d44i40s35l75a10v 14B77e44r42o81u86n82s83k11ý 1917322393976

čínský národ taky mít radost a děkovat!

+12/0
21.2.2017 20:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.