Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste raketovým tempem. Opravu moderního auta je samozřejmě třeba svěřit servisu, příznaky „nemoci“ ovšem můžete poznat sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62a63r60o32m44i71r 83F27a42r69e40k 4802363747

Clovek si precte clanek a hned zacne v aute zlobit klima.

+2/0
1.3.2017 7:41

L14u76b28o42š 85P33o39s94p49í41š89i20l 6918354405

Článek je určen pro škodovkáře?Sám nechápu,o čem se v něm píše,protože u svého tříletého BMW(naj.88tis.km)ani u svého dvacetosm let starého BMW(naj.642 tis.km)žádné z těchto problémů,popisovaných v článku,neznám.

+1/−5
28.2.2017 18:30

M61i57r26e67k 70G18a79j61e70r 5591566149220

Neznate je mozna proto, ze jste si jich jeste nevsimnul.

+5/−1
28.2.2017 18:38

M32a12r17e20k 94M98a82l55ý 1682118251910

No... že by si je nevšiml u vozu, co má nájezd 642 tisíc?

+1/0
28.2.2017 18:49

P55e32t68r 21H89o53r60á91k 1909113189824

BMW je srovnatelné leda tak s dacií.

+1/0
28.2.2017 22:47

M63a68r13e95k 95M65a71l36ý 1752348811270

Můžete být konkrétnější? Když jsem vybíral auto, tak BMW 5 byla taky ve výběru. Dacia teda ne...

0/0
28.2.2017 22:50

P39e81t10r 96H36o57r16á87k 1249513779614

V poměru výkon/cena to samozřejmě není, tam vede dacia, ale ve spolehlivosti to vidím už na vyrovnanější souboj.

0/0
28.2.2017 23:15

P57a91v58e69l 12J53e29ř40á10b98e37k 7401392784597

Normální je kilometry stáčet. Ale přidávat si?

To si pamatuji za bolševika, když bylo potřeba "najezdit" spotřebu do naftového topení v bytě.

0/0
1.3.2017 0:38

M72a44r52e65k 78H96r85u93b59y 6717602941648

Tak to jste jiste rad, ze jste si mohl precist takovy hluboce odborny clanek ;-)

0/0
1.3.2017 16:23

P53e11t93r 49S26p35a43t48z73i23e65r73e80r 7624852395814

já bych rád těm všem co tu nadávají jak jsou servisy drahé a jak třeba výměna oleje stojí 3500,- když olej stojí podstatně méně....pánové...uvědomte si to, že ten servis mimo nákupu těch dílů a olejů, také musí platit tolik věcí o kterých se vám ani nezdá. Platy mechaniků, revize zdvží, ekologickou likvidaci olejů a filtrů, elektřinu, topení, pronájmy prostor a další a další.....takže jestli přijedete na výměnu oleje...tak vám to nedělají na chodníku na ulici..ale auto dají na zdviž a olej vypustí do sběrné nádoby...takže jestli chcete nadávat..tak si to měňte doma a olej si vylejvejte třeba na zahrádku...

+2/−5
28.2.2017 17:17

J71a65n 96H78r55u25z79a 8984228819597

Stačí zajet do neznačkového servisu. Můj mechanik s dílnou ve svém domku si vezme 2/3 ceny značkového servisu za výměnu oleje a filtru.

+1/0
28.2.2017 17:23
Foto

R15o64m19a39n 91K34o75z56e97l 4437896223534

U starších aut na toto stačí i 800 Kč.

+3/0
28.2.2017 18:07

P26a33v69e39l 98Š15v25e33s17t30k89a 3878385669

2/3 jsou ještě dost. Pokud je to fakt živnostník, svoje dílna, bez zaměstnanců tak max 1/2. A tak je to v pořádku. Velký servisy=velký náklady=vyšší cena. Menší servisy=menší náklady=střední cena. No a živnostník doma=skoro žádné náklady=nejnižší cena.

O kvalitě práce to ale naprosto nevypovídá. V mnoha případech vás ojebe i ten nejmenší živnostník. Jezděte prostě tam, kde jste spokojeni. Někdo je spokojen v obr servisu, někdo naopak v garáži v rodinným domku.

+8/0
28.2.2017 21:34

M73a54r77e68k 27M22a60l87ý 1672588551430

Ano. Řekl bych, že to je klíčové, najít si dobrý servis. Jestli to bude malý soukromník nebo autorizák záleží na tom, jestli člověk ten autorizák potřebuje... Když jsem měl starší auto 10 let, chodil jsem do vedlejší vesnice za levno, ale vše udělal dobře a spolehlivě. teď už mám mladší a na servis náročnější auto, tak chodím do autorizáku, ale taky na doporučení a jsem s nima spokojen.

0/0
28.2.2017 22:59

P88a38v20e81l 83J38e74ř83á35b39e90k 7191682224767

Kam dává vyjetý olej a staré filtry?

0/0
1.3.2017 0:39

P44a80v56e88l 49Š13v94e18s82t52k64a 3318935409

To neni dulezite, hlavne ze to je levny.

0/0
1.3.2017 6:36

A64n45t11o80n53í71n 36S94e95b47e16r59a 7623828470249

Starý olej vozím do sběrného dvora. Tam to normálně berou.

+3/0
1.3.2017 13:24

M85a59r58e10k 82M53a86l11ý 1662928841420

Olej jsem měnil u garážníka za 2500, komplet olej i všechny filtry plus koukl na diagnostiku jestli vše OK. A taky má zdviž a ekologicky likviduje olej. Dcera byla jinde a platila do 2000 za to samé. Takže je servis a servis, ceny různé. Dokonce někde si můžete donést i svůj olej a zaplatíte jenom pár stovek za práci. Nedělají to rádi, ale...

0/0
28.2.2017 18:52

P12e98t40r 72S53p89a94t74z55i17e87r68e15r 7174852595514

jenže garážník není servis, kterej zaměstnává...a myslím že takovej člověk asi revize na zdviž neřeší...a když se něco podělá, tak od toho dá ruce pryč..to si větší servis nedovolí....solidní servis tedy

0/−1
28.2.2017 19:20

M43a53r41e34k 44M37a78l70ý 1452398801910

Byl to autoservis, zaměstnával jednoho člověka, měl vybavenou dílnu, tuším dvě zdviže, přístroje na dezinfekci a plnění klímy, atd. Říkám mu garážník proto, že je to na vesnici a je to obyčejný servis, ne autorizák. A ten druhý, levnější, tak ten byl dokonce v Praze, taky tuším dva lidi a normální dílna. A pneuservis, kam chodím přezouvat, tak ten taky dělá autoservis, mimo sezonu přezouvání, za podobné ceny.

0/0
28.2.2017 20:26

P24a78v85e77l 51Š62v93e47s74t85k18a 3928525499

dcera má stejné auto jako vy?

0/0
28.2.2017 21:35

M40a51r69e41k 77M45a10l50ý 1252598401100

V té době skoro měla.Proč, je to podstatné pro ty informace?

0/0
28.2.2017 22:20

P76a64v12e93l 82J53e65ř92á62b91e18k 7811362654337

No třeba u mého auta je v motoru přes 8 litrů, u auta jiných třeba jen čtyři litry.

takže to je už celkem rozdíl.

+1/0
1.3.2017 0:41

P65a13v68e67l 33Š41v91e86s47t28k74a 3968135569

Podstatne to je, protoze snad nechcete po nekom za stejnou cenu delat servis na odlisnych autech. Cena se lisi v oleji, cene filru, praci.

0/0
1.3.2017 6:32

M23a38r70e28k 21M61a26l82ý 1712908351480

Tady byl stejný olej, stejné množství, stejná značka aut jen odlišný model (cca. stejné stáří), pracnost stejná, takže podménky +- vyrovnané.

Jen jsem tím chtěl říct, že i v Praze vám autoservis (ne autorizák) udělá výměnu oleje za cca. 2000.

0/0
1.3.2017 9:01

A85n56t76o59n60í58n 50S78e76b83e21r89a 7713768450719

Jsou to zloději. Cena dílů na roční servis na trhu pro moje auto je 1200 Kč. (maloobchodní cena, ne cena pro autoservisy) Práce na max hodinu. Cena podle jejich ceníku za hodinu práce je 500 Kč. Tedy bych počítal že to bude stát 1700 Kč. Ale ne, oni chtějí 3.500 Kč.

Tady někdo neumí počítat Rv

+1/0
28.2.2017 21:02

P25a56v63e77l 67Š89v16e77s79t20k18a 3548705499

můžete být prosím konkrétnější. Jaké díly a jaké auto?

0/0
28.2.2017 21:11
Foto

R29o95m76a96n 91K15o40z70e68l 4247476613764

Bílý film na víčku od oleje je běžná věc, zvláště v zimě a když se jezdí krátké trasy. Na problém více ukazují až kapičky vody v oleji nebo úbytky chladící kapaliny nebo hustý bílý dým z výfuku.

+8/0
28.2.2017 16:45

M46a53r58e37k 48J83a80n20e56č44k71a 1697286663691

Je ale fakt, že hromada lidí nacpe nebo nechá nacpat pouze s ohledem na co nejnižší cenu do aut naprosto nekvalitní náhradní díly značky Starline a podobné šunty a pak se diví :-) Nejvíce pak nový majitel vozu, jak se všechno začne sypat, ačkoliv to bylo již měněno a může to za chvíli měnit znova. Někdo tohle dělá z vyčůranosti, jiný ze své hlouposti. V ČR ale nic neobvyklého a jsou zde hojně zastoupeny obě skupiny.

+2/−1
28.2.2017 15:02
Foto

M80i80r48o41s33l15a44v 90S93t93e79i52n66e83r 6858934633295

Poloosy se neopotřebovávají, jenom ty homokinetické louby na jejich koncích. Klepání motoru může být třeba vylágrované ložisko, pozná se, že zesílí když se za jízdy ubere plyn. Dvouhmotový setrvačník nebo automatická převodovka jsou zhruba po 200 tisících zralé na opravu.

Bílá pěna na zátce oleje je jasně voda, ale to se pozná i na vyrovnávací nádobě na chladičovou vodu.

Žhavící svíčky se neopotřebují, nýbrž mívají buď zkrat, tím ničí i ovládací relé, nebo se přeruší, pak zkrátka nežhaví. Pozná se nejlépe ohmmetrem proti mase. Zkraty u těch starých žhavicích svíček nebyly, za to se muselo asi 10 s. předžhavovat.

Vše je relativní, náš soused v r. 1945 vozil svá prkna na malém valníčku Opel na generátorový plyn, než vyjel, musel více, než půl hodiny zatápět a regulovat, než měl dost dřevoplynu na jízdu. Ale chránil klima!

+1/0
28.2.2017 15:01

M37a38r41e35k 61M80a15l85ý 1672198491420

Ten automat vydrží podstatně déle, pokud je to slušný automat a pokud měníte olej po 60t a nedáte na doporučení výrobce, že olej je "doživotní" :-)

+2/0
28.2.2017 17:08
Foto

M34i31r86o73s10l87a42v 98S29t52e40i19n66e43r 6538144383535

Pokud ten olej měníte a ještě jednou vypláchnete řídkým ložiskovým olejem, vyplavíte početné hobliny, které za provozu vznikaly. Pár desítek tisíc km tím můžete získat.

0/0
1.3.2017 19:07

M72a58r77e16k 98M38a41l48ý 1542858601280

Žádný řídký ložiskový olej na výplach se nepoužívá. Teda aspoň u moderních automatů. Používá se stejný olej, jaký tvoří náplň převodovky. A ty hobliny by měl zachytit magnet. Při správné údržbě ta převodovka pak v klidu vydrží půl milionu.

0/0
1.3.2017 19:21
Foto

J28a75n 81K53ř61í54ž 3309781191851

Proto já radši starší vozy, ještě pořádně udělaný

+5/0
28.2.2017 13:50

L16u30d29m17i85l10a 26N93o47v60á81k39o65v76á 5839561254879

Vepředu oj, kozlík pro "řidiče" a loukoťová kola? ;-DR^

+6/0
28.2.2017 14:14

M45i67l48a87n 23C68a34i21s 2427846883912

myslím že nejideálnější stav v dnešní době je auto na operák, což mám i já....neřešim žádnej servis a ani technickou a ani emise, ani přezouvání ani pojistku....

+2/−7
28.2.2017 12:06

J59a17k73u62b 71S70t84a78š30e55k 4487389913234

Zrovna dnes jsem nad tím přemýšlel - myslím, že operák se vyplatí v případě, když všechny ty peníze na nové auto máte již fyzicky k dispozici... akorát je investujete jinde a z výnosů platíte ten operák. Pak naprosto souhlasím.

+1/0
28.2.2017 12:12

J66a46n 46U26l76m 7770969146902

mě to moc výhodný nepřijde

0/0
28.2.2017 12:17

M73a27r66e42k 16M48a60l88ý 1832188571680

Operák se v první řadě vyplatí firmě, která jej nabízí. Protože musí pokrýt všechny náklady na auto a ještě na tom i vydělat.

Ne, opravdu to není ideální pro každého... a "nejideálnější" už vůbec ne :-)

+10/0
28.2.2017 12:20

P32e31t90r 24K21n84ě39b18o24r22t 8102598309540

Prostě si to neřešení zaplatíš.

+8/0
28.2.2017 12:35
Foto

M67i74c95h67a22l 23N61a12j81m87a54n 7149523726800

Operák je řešaní bez starostí. Ale člověk si prostě připlatí. Sám jsem vyzkoušel 4 servisy Škoda, než jsem našel solidní. sice ho mám 60 kilometrů daleko, ale jsem spokojen. Opravy transparentní, jsou ochotní, v případě delší opravy nebo potřeby pokaždé ochotně půjčí auto i na delší dobu.

0/0
28.2.2017 13:10
Foto

J93a58n 53K82ř65í96ž 3249241341611

Jasný, a tyhle nízko objemový motory vydrzí hodne málo Km

0/0
28.2.2017 13:48

A66n21t74o82n59í14n 66S82e84b92e92r24a 7863498440549

Není to výhodné. Koupil jsem ojetinu za 140 tisíc. Ročně mně to komplet stálo cca 15 tisíc. Měl jsem jí pět let a prodal za 90 tisíc. Celkové náklady za 5 let 125 tisíc.

Kdybych měl operák 6 tisíc měsíčně tak to dělá za pět let 432 tisíc.

Tedy jsem ušetřil 300 tisíc, tím že nemám operák...... R^

+1/0
28.2.2017 20:56

P69a29v18e35l 65Š80v85e45s42t28k50a 3158465889

ale mohl jste mít za 6000 mesíčně třeba super i30, která vám neříká pane, po skončení leasingu vám většinou vyfakturují nadstandartní opotřebení, škrábance, další sadu pneumatik apod...Operák do firmy OK, ale soukromě fakt pro někoho kdo moc neumí počítat.

0/0
28.2.2017 21:20

M69a59r81e43k 59M56a50l37ý 1982388501460

Ve firmé jsme měli auta na operáky. Ale pár let dozadu (co vím), tak jak se auta nahrazovala, tak místo operáku je firma už kupovala do vlastnictví.

0/0
28.2.2017 22:46

O69n86d86ř11e44j 66L43o30š51o53t93h 9260362104392

Nemůžete srovnávat nové auto a staré auto. Na starém sice něco ušetříte, ale nové auto má dost jiných výhod a vše není jen o penězích.

0/−1
28.2.2017 23:56

A87n46t26o85n25í76n 48S14e32b63e15r16a 7833978290909

Nové auto je jen velmi rychle pomíjívá iluze :-D

+1/0
1.3.2017 13:23

J19o96s25e43f 26K58r54b26e16c 3487136683271

Kdysi jsem chtěl vyměnit olej v převodovce - v autorizáku mi udělali cenovou kalkulaci. Když jsem si to pak ověřil, zjistil jsem, že mi chtějí napočítat 3x víc oleje a práci na 15 minut stanovili na 3 hodiny. Takže jsem to vyřešil u neautorizovaného a od té doby těmhle nakuřovačům,co stejně zvládají jen vyměňovat celé díly, nikoli opravovat, nevěřím.

+13/0
28.2.2017 12:02

M15a86r27e33k 55M20a48l62ý 1222648311910

To, že vám započítali 3x víc oleje do AT ještě nemusí znamenat, že se vás snaží natáhnout. Je celkem možné, že dělají výměnu oleje v AT proplachem, to znamená, že starý olej vypláchnou ven novým olejem a tím pádem jej samozřejmě spotřebují víc. Toto je správný způsob výměny. Protože pokud vám olej jenom nechají vytéct a doplní novým, tak z toho starého tam tak třetina zůstane. Kdežto proplachem se vymění skoro všechen olej za nový. A za 15 minut to opravdu nezvládnou.

Ale hlavně, že jste jim to "nandal", místo toho, abyste si zjistil, proč je tam toho oleje kalkulováno víc :-)

+3/−3
28.2.2017 12:24

J48a82k77u79b 60S36t45a53š34e12k 4167399843944

V Česku jsem si takřka jistý, že se žádný proplach nedělá. Prostě se nechá vytéct ten starý, nalije se nový a kliošovi se naúčtuje 3x víc, protože se spoléhá na to, že o tom nemá přehled a nevyzná se v tom.

Prasátka se ani s vypouštěním neobtěžují - prostě tam jen dolijí to, co tam chybí a smíchají to se starým olejem. O českých servisech si nedělám nejmenší iluze.

+7/0
28.2.2017 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.