Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste raketovým tempem. Opravu moderního auta je samozřejmě třeba svěřit servisu, příznaky „nemoci“ ovšem můžete poznat sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45a62r64o16m69i81r 71F40a37r64e98k 4232443607

Clovek si precte clanek a hned zacne v aute zlobit klima.

+2/0
1.3.2017 7:41

L91u94b12o45š 44P84o30s15p13í66š87i40l 6118264385

Článek je určen pro škodovkáře?Sám nechápu,o čem se v něm píše,protože u svého tříletého BMW(naj.88tis.km)ani u svého dvacetosm let starého BMW(naj.642 tis.km)žádné z těchto problémů,popisovaných v článku,neznám.

+1/−5
28.2.2017 18:30

M26i76r46e78k 56G97a43j32e74r 5371396829200

Neznate je mozna proto, ze jste si jich jeste nevsimnul.

+5/−1
28.2.2017 18:38

M10a16r48e51k 29M83a59l45ý 1262178541490

No... že by si je nevšiml u vozu, co má nájezd 642 tisíc?

+1/0
28.2.2017 18:49

P62e40t58r 97H28o38r79á55k 1129213879624

BMW je srovnatelné leda tak s dacií.

+1/0
28.2.2017 22:47

M44a86r62e58k 72M37a17l15ý 1122208141960

Můžete být konkrétnější? Když jsem vybíral auto, tak BMW 5 byla taky ve výběru. Dacia teda ne...

0/0
28.2.2017 22:50

P27e46t21r 27H65o91r98á68k 1909383929664

V poměru výkon/cena to samozřejmě není, tam vede dacia, ale ve spolehlivosti to vidím už na vyrovnanější souboj.

0/0
28.2.2017 23:15

P83a34v56e97l 59J37e18ř88á28b84e17k 7411312114727

Normální je kilometry stáčet. Ale přidávat si?

To si pamatuji za bolševika, když bylo potřeba "najezdit" spotřebu do naftového topení v bytě.

0/0
1.3.2017 0:38

M88a98r49e47k 52H36r61u79b80y 6267622881198

Tak to jste jiste rad, ze jste si mohl precist takovy hluboce odborny clanek ;-)

0/0
1.3.2017 16:23

P21e28t71r 15S92p94a73t47z79i19e55r73e11r 7244772415394

já bych rád těm všem co tu nadávají jak jsou servisy drahé a jak třeba výměna oleje stojí 3500,- když olej stojí podstatně méně....pánové...uvědomte si to, že ten servis mimo nákupu těch dílů a olejů, také musí platit tolik věcí o kterých se vám ani nezdá. Platy mechaniků, revize zdvží, ekologickou likvidaci olejů a filtrů, elektřinu, topení, pronájmy prostor a další a další.....takže jestli přijedete na výměnu oleje...tak vám to nedělají na chodníku na ulici..ale auto dají na zdviž a olej vypustí do sběrné nádoby...takže jestli chcete nadávat..tak si to měňte doma a olej si vylejvejte třeba na zahrádku...

+2/−5
28.2.2017 17:17

J79a94n 64H28r20u68z51a 8904508409327

Stačí zajet do neznačkového servisu. Můj mechanik s dílnou ve svém domku si vezme 2/3 ceny značkového servisu za výměnu oleje a filtru.

+1/0
28.2.2017 17:23
Foto

R53o75m80a95n 48K98o77z10e23l 4127476353364

U starších aut na toto stačí i 800 Kč.

+3/0
28.2.2017 18:07

P35a19v89e92l 72Š50v21e82s48t51k46a 3668335899

2/3 jsou ještě dost. Pokud je to fakt živnostník, svoje dílna, bez zaměstnanců tak max 1/2. A tak je to v pořádku. Velký servisy=velký náklady=vyšší cena. Menší servisy=menší náklady=střední cena. No a živnostník doma=skoro žádné náklady=nejnižší cena.

O kvalitě práce to ale naprosto nevypovídá. V mnoha případech vás ojebe i ten nejmenší živnostník. Jezděte prostě tam, kde jste spokojeni. Někdo je spokojen v obr servisu, někdo naopak v garáži v rodinným domku.

+8/0
28.2.2017 21:34

M11a58r29e23k 52M64a51l92ý 1132378581350

Ano. Řekl bych, že to je klíčové, najít si dobrý servis. Jestli to bude malý soukromník nebo autorizák záleží na tom, jestli člověk ten autorizák potřebuje... Když jsem měl starší auto 10 let, chodil jsem do vedlejší vesnice za levno, ale vše udělal dobře a spolehlivě. teď už mám mladší a na servis náročnější auto, tak chodím do autorizáku, ale taky na doporučení a jsem s nima spokojen.

0/0
28.2.2017 22:59

P12a46v77e27l 36J41e69ř37á92b10e78k 7571272104287

Kam dává vyjetý olej a staré filtry?

0/0
1.3.2017 0:39

P48a15v33e44l 39Š24v18e76s50t92k87a 3948705849

To neni dulezite, hlavne ze to je levny.

0/0
1.3.2017 6:36

A42n15t62o44n46í47n 74S15e30b24e14r95a 7953968100799

Starý olej vozím do sběrného dvora. Tam to normálně berou.

+3/0
1.3.2017 13:24

M71a94r52e45k 12M86a78l91ý 1292218921680

Olej jsem měnil u garážníka za 2500, komplet olej i všechny filtry plus koukl na diagnostiku jestli vše OK. A taky má zdviž a ekologicky likviduje olej. Dcera byla jinde a platila do 2000 za to samé. Takže je servis a servis, ceny různé. Dokonce někde si můžete donést i svůj olej a zaplatíte jenom pár stovek za práci. Nedělají to rádi, ale...

0/0
28.2.2017 18:52

P36e33t48r 46S98p51a59t93z25i23e80r61e53r 7424832195404

jenže garážník není servis, kterej zaměstnává...a myslím že takovej člověk asi revize na zdviž neřeší...a když se něco podělá, tak od toho dá ruce pryč..to si větší servis nedovolí....solidní servis tedy

0/−1
28.2.2017 19:20

M42a27r21e76k 69M31a91l52ý 1342828541360

Byl to autoservis, zaměstnával jednoho člověka, měl vybavenou dílnu, tuším dvě zdviže, přístroje na dezinfekci a plnění klímy, atd. Říkám mu garážník proto, že je to na vesnici a je to obyčejný servis, ne autorizák. A ten druhý, levnější, tak ten byl dokonce v Praze, taky tuším dva lidi a normální dílna. A pneuservis, kam chodím přezouvat, tak ten taky dělá autoservis, mimo sezonu přezouvání, za podobné ceny.

0/0
28.2.2017 20:26

P70a25v35e53l 15Š77v95e75s67t96k53a 3468155649

dcera má stejné auto jako vy?

0/0
28.2.2017 21:35

M57a24r89e90k 68M12a69l61ý 1852928811910

V té době skoro měla.Proč, je to podstatné pro ty informace?

0/0
28.2.2017 22:20

P65a11v55e92l 73J68e15ř67á54b96e54k 7171472634867

No třeba u mého auta je v motoru přes 8 litrů, u auta jiných třeba jen čtyři litry.

takže to je už celkem rozdíl.

+1/0
1.3.2017 0:41

P43a71v44e72l 74Š70v15e73s77t61k42a 3238515659

Podstatne to je, protoze snad nechcete po nekom za stejnou cenu delat servis na odlisnych autech. Cena se lisi v oleji, cene filru, praci.

0/0
1.3.2017 6:32

M18a38r41e71k 23M22a94l29ý 1732328841410

Tady byl stejný olej, stejné množství, stejná značka aut jen odlišný model (cca. stejné stáří), pracnost stejná, takže podménky +- vyrovnané.

Jen jsem tím chtěl říct, že i v Praze vám autoservis (ne autorizák) udělá výměnu oleje za cca. 2000.

0/0
1.3.2017 9:01

A46n20t60o68n82í53n 14S24e36b88e50r29a 7163318600379

Jsou to zloději. Cena dílů na roční servis na trhu pro moje auto je 1200 Kč. (maloobchodní cena, ne cena pro autoservisy) Práce na max hodinu. Cena podle jejich ceníku za hodinu práce je 500 Kč. Tedy bych počítal že to bude stát 1700 Kč. Ale ne, oni chtějí 3.500 Kč.

Tady někdo neumí počítat Rv

+1/0
28.2.2017 21:02

P77a41v40e54l 62Š12v45e68s23t44k34a 3518915239

můžete být prosím konkrétnější. Jaké díly a jaké auto?

0/0
28.2.2017 21:11
Foto

R97o22m87a43n 33K94o22z18e77l 4887196373394

Bílý film na víčku od oleje je běžná věc, zvláště v zimě a když se jezdí krátké trasy. Na problém více ukazují až kapičky vody v oleji nebo úbytky chladící kapaliny nebo hustý bílý dým z výfuku.

+8/0
28.2.2017 16:45

M29a86r21e64k 91J60a66n51e41č91k40a 1777446733901

Je ale fakt, že hromada lidí nacpe nebo nechá nacpat pouze s ohledem na co nejnižší cenu do aut naprosto nekvalitní náhradní díly značky Starline a podobné šunty a pak se diví :-) Nejvíce pak nový majitel vozu, jak se všechno začne sypat, ačkoliv to bylo již měněno a může to za chvíli měnit znova. Někdo tohle dělá z vyčůranosti, jiný ze své hlouposti. V ČR ale nic neobvyklého a jsou zde hojně zastoupeny obě skupiny.

+2/−1
28.2.2017 15:02
Foto

M55i48r29o61s32l22a89v 38S41t72e96i65n24e69r 6628514453355

Poloosy se neopotřebovávají, jenom ty homokinetické louby na jejich koncích. Klepání motoru může být třeba vylágrované ložisko, pozná se, že zesílí když se za jízdy ubere plyn. Dvouhmotový setrvačník nebo automatická převodovka jsou zhruba po 200 tisících zralé na opravu.

Bílá pěna na zátce oleje je jasně voda, ale to se pozná i na vyrovnávací nádobě na chladičovou vodu.

Žhavící svíčky se neopotřebují, nýbrž mívají buď zkrat, tím ničí i ovládací relé, nebo se přeruší, pak zkrátka nežhaví. Pozná se nejlépe ohmmetrem proti mase. Zkraty u těch starých žhavicích svíček nebyly, za to se muselo asi 10 s. předžhavovat.

Vše je relativní, náš soused v r. 1945 vozil svá prkna na malém valníčku Opel na generátorový plyn, než vyjel, musel více, než půl hodiny zatápět a regulovat, než měl dost dřevoplynu na jízdu. Ale chránil klima!

+1/0
28.2.2017 15:01

M71a26r80e11k 78M41a90l35ý 1712658301570

Ten automat vydrží podstatně déle, pokud je to slušný automat a pokud měníte olej po 60t a nedáte na doporučení výrobce, že olej je "doživotní" :-)

+2/0
28.2.2017 17:08
Foto

M64i88r30o31s62l39a69v 56S14t27e38i57n79e91r 6948934513815

Pokud ten olej měníte a ještě jednou vypláchnete řídkým ložiskovým olejem, vyplavíte početné hobliny, které za provozu vznikaly. Pár desítek tisíc km tím můžete získat.

0/0
1.3.2017 19:07

M78a49r93e52k 72M57a20l53ý 1682868701950

Žádný řídký ložiskový olej na výplach se nepoužívá. Teda aspoň u moderních automatů. Používá se stejný olej, jaký tvoří náplň převodovky. A ty hobliny by měl zachytit magnet. Při správné údržbě ta převodovka pak v klidu vydrží půl milionu.

0/0
1.3.2017 19:21
Foto

J50a33n 18K83ř17í18ž 3459921161321

Proto já radši starší vozy, ještě pořádně udělaný

+5/0
28.2.2017 13:50

L80u88d30m54i86l32a 31N85o46v95á82k88o86v79á 5629221254719

Vepředu oj, kozlík pro "řidiče" a loukoťová kola? ;-DR^

+6/0
28.2.2017 14:14

M21i18l69a81n 85C18a76i14s 2497956843862

myslím že nejideálnější stav v dnešní době je auto na operák, což mám i já....neřešim žádnej servis a ani technickou a ani emise, ani přezouvání ani pojistku....

+2/−7
28.2.2017 12:06

J58a57k74u55b 68S15t32a28š70e86k 4327829503734

Zrovna dnes jsem nad tím přemýšlel - myslím, že operák se vyplatí v případě, když všechny ty peníze na nové auto máte již fyzicky k dispozici... akorát je investujete jinde a z výnosů platíte ten operák. Pak naprosto souhlasím.

+1/0
28.2.2017 12:12

J23a60n 46U38l30m 7940919736812

mě to moc výhodný nepřijde

0/0
28.2.2017 12:17

M97a61r98e12k 21M77a81l82ý 1352118591460

Operák se v první řadě vyplatí firmě, která jej nabízí. Protože musí pokrýt všechny náklady na auto a ještě na tom i vydělat.

Ne, opravdu to není ideální pro každého... a "nejideálnější" už vůbec ne :-)

+10/0
28.2.2017 12:20

P34e24t41r 21K56n88ě96b10o33r84t 8862418219940

Prostě si to neřešení zaplatíš.

+8/0
28.2.2017 12:35
Foto

M25i67c21h74a88l 94N84a75j75m92a68n 7129203496870

Operák je řešaní bez starostí. Ale člověk si prostě připlatí. Sám jsem vyzkoušel 4 servisy Škoda, než jsem našel solidní. sice ho mám 60 kilometrů daleko, ale jsem spokojen. Opravy transparentní, jsou ochotní, v případě delší opravy nebo potřeby pokaždé ochotně půjčí auto i na delší dobu.

0/0
28.2.2017 13:10
Foto

J14a96n 80K89ř36í87ž 3459141271731

Jasný, a tyhle nízko objemový motory vydrzí hodne málo Km

0/0
28.2.2017 13:48

A15n93t72o58n23í73n 67S90e26b61e24r70a 7593218640619

Není to výhodné. Koupil jsem ojetinu za 140 tisíc. Ročně mně to komplet stálo cca 15 tisíc. Měl jsem jí pět let a prodal za 90 tisíc. Celkové náklady za 5 let 125 tisíc.

Kdybych měl operák 6 tisíc měsíčně tak to dělá za pět let 432 tisíc.

Tedy jsem ušetřil 300 tisíc, tím že nemám operák...... R^

+1/0
28.2.2017 20:56

P58a47v47e51l 53Š78v57e22s29t87k16a 3508835169

ale mohl jste mít za 6000 mesíčně třeba super i30, která vám neříká pane, po skončení leasingu vám většinou vyfakturují nadstandartní opotřebení, škrábance, další sadu pneumatik apod...Operák do firmy OK, ale soukromě fakt pro někoho kdo moc neumí počítat.

0/0
28.2.2017 21:20

M79a62r93e10k 83M11a21l27ý 1622288111210

Ve firmé jsme měli auta na operáky. Ale pár let dozadu (co vím), tak jak se auta nahrazovala, tak místo operáku je firma už kupovala do vlastnictví.

0/0
28.2.2017 22:46

O92n87d73ř42e46j 69L35o73š39o96t66h 9740292354452

Nemůžete srovnávat nové auto a staré auto. Na starém sice něco ušetříte, ale nové auto má dost jiných výhod a vše není jen o penězích.

0/−1
28.2.2017 23:56

A60n38t34o67n26í16n 20S81e60b76e59r36a 7633508410849

Nové auto je jen velmi rychle pomíjívá iluze :-D

+1/0
1.3.2017 13:23

J28o50s42e84f 68K47r86b50e46c 3257196763811

Kdysi jsem chtěl vyměnit olej v převodovce - v autorizáku mi udělali cenovou kalkulaci. Když jsem si to pak ověřil, zjistil jsem, že mi chtějí napočítat 3x víc oleje a práci na 15 minut stanovili na 3 hodiny. Takže jsem to vyřešil u neautorizovaného a od té doby těmhle nakuřovačům,co stejně zvládají jen vyměňovat celé díly, nikoli opravovat, nevěřím.

+13/0
28.2.2017 12:02

M95a28r80e57k 64M59a87l37ý 1602848141820

To, že vám započítali 3x víc oleje do AT ještě nemusí znamenat, že se vás snaží natáhnout. Je celkem možné, že dělají výměnu oleje v AT proplachem, to znamená, že starý olej vypláchnou ven novým olejem a tím pádem jej samozřejmě spotřebují víc. Toto je správný způsob výměny. Protože pokud vám olej jenom nechají vytéct a doplní novým, tak z toho starého tam tak třetina zůstane. Kdežto proplachem se vymění skoro všechen olej za nový. A za 15 minut to opravdu nezvládnou.

Ale hlavně, že jste jim to "nandal", místo toho, abyste si zjistil, proč je tam toho oleje kalkulováno víc :-)

+3/−3
28.2.2017 12:24

J16a22k64u86b 42S70t33a96š22e47k 4347859493764

V Česku jsem si takřka jistý, že se žádný proplach nedělá. Prostě se nechá vytéct ten starý, nalije se nový a kliošovi se naúčtuje 3x víc, protože se spoléhá na to, že o tom nemá přehled a nevyzná se v tom.

Prasátka se ani s vypouštěním neobtěžují - prostě tam jen dolijí to, co tam chybí a smíchají to se starým olejem. O českých servisech si nedělám nejmenší iluze.

+7/0
28.2.2017 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.