Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Citigo, nebo Octavia? Škoda řeší, který její elektromobil bude první

Škoda brzy ukáže svou elektrobudoucnost, sériová výroba je ale daleko. Plány elektrifikace české značky se právě rodí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M58i60r49o31s93l84a11v 79S50t93e76i81n27e98r 6768834443735

Především je třeba jít na to od lesa. Než začneme nabízet elektromobily, potřebujeme zhodnotit naše zásoby lithia na severu Čech.

Takže vývoj a výroba akumulátorů z české suroviny je předpokladem ůspěchu ekonomicky výhodné elektrifikace automobilů.

Pokud se ovšem ČSSD opět za mastnou provizi českých zásob lithia zbaví prodejem zahraničnímu investorovi, můžeme ten blahobyt zase zapomenout.

0/0
2.3.2017 19:44

B72o59h53u77s61l60a47v 97B83i81n91k41a 1949166498340

Jsem teď v Norském Bergenu a nejfrekventovanější auto je tu Nissan Leaf. Celkově tvoří elektromobily tak 25-35 procent vozového parku. Je to město, ale i tak se mi zdá, že ta doba prostě už přichází - podle mě výborný potenciál pro ČR (podnikatelsky). Jo Tesla je tu taky a není jich málo. Ale ta nikdy nebude pro ČR vůz pro střední třídu.

0/0
26.2.2017 21:06

J73i71ř17í 75D32e68š45t 5845864858150

Jestli jste si nevšiml v čechách střední třída skoro neníRv

+1/0
28.2.2017 14:12

M13a47r84t73i62n 73K55o24l17a75c80e75k 6155579314340

možná proto, že neznáte její definici a postavení v konkrétní společnosti

0/0
5.3.2017 19:43

T56o12m88á42š 38V82a42l26d83e52r 7493660329

Pochybuji, že elektrickou Octavii si koupí soukromník. Cena bude podobná e-Golfu. Cena kolem 950000 Kč je dost. Až bude stát elektromobil kolem 300000Kč, tak bude mít smysl. Jako druhé vozidlo do rodiny a dojezdem 180km, ideální pro snížení nákladů v rodině na vesnici. Tudíž by měli pracovat na další generaci elektrifikace Citigo, nebo Fabie kombi. Hybrid by byl smyslnější spolu s možností nabíjení. A přeorientovat se na CNG. Na vodík Škoda nemá, aby jej uvedla do praxe. Jedině tak si sníží koeficient CO2. Např Superb, ani Kodiaq CNG nemají a to je smutné.

0/0
26.2.2017 18:27

H79o15n54z84a 25T38a48r 3969152554882

Nebo >>>

Electric Skoda Yeti 4x4 0-60 mph in 2.6 sec, Speed 180Km/h 170kW/231BHP, 350 km range

https://www.youtube.com/watch?v=uFLmj72X4SY

0/0
26.2.2017 14:43

H49o10n19z42a 29T17a60r 3699132204802

Stačí změnit logo na kapotě a Škoda má splněno.

https://www.youtube.com/watch?v=p4L22kTl7HE

0/0
26.2.2017 14:26

V74l42a30d88i22m39í45r 12R12e75t85t20i16n85g25e65r 5825236595735

No je to težké rozhodování, při současném stavu technologií přichází do úvahy jen Citigo,nebot do práce by to stačilo. Potíž je, že Citigo téměř nikdo nekupuje a těch pár kusů prodaných na nákup do Kauflandu elektromobilita nevytrhne. Octavia, tam by se našel slušný počet prodaných vozů, i počet zákazníků ochotných koupit elektromobil, jenže k plnohodnotnému užívání u těchto vozu technologie ještě nedospěly.

0/0
25.2.2017 10:53

P82e14t86r 79G40a27z36d15a 6368772239977

tak citigo na elektřinu bych do práce bral ...... ale žádný hybrid, čisté elektro :)

cena tak do 250 000

0/0
25.2.2017 9:40

M10i32r91o15s75l25a35v 83S32u26c42h41y 5720489600180

To já bych za tu cenu bral fabii. Do citigo se mi nevejdou tři děti.

+1/−1
25.2.2017 10:03

K62a40r90e67l 85H18o58r76á47k 2748619653153

Když v něm pojedou z diskotéky, tak se jich tam vejde klidně i šest!?

0/0
26.2.2017 14:17

M29a96r88t16i79n 87K59a19r38á15s98e61k 9728163898988

No za tu cenu nekoupite ani spalovaci fabii....

+1/0
26.2.2017 17:45

M20a63r15t43i14n 87K93o46l50a58c49e24k 6385739844570

když přidáte ještě 500 000 tak budete zhruba v reálné ceně.

0/0
5.3.2017 19:44

J48i74ř72í 49K94o65c20u82r54e88k 6655504835878

CItyGO v elektrice? Na rozvoz pizzy dobré, ale neskutečně drahé.

+2/0
24.2.2017 21:04

M96i58r48e48k 42G75a98j91e98r 5381976789520

Zda se mi to jako spatny zamer, udelat ze stavajiciho modelu elektromobil. Byl by totiz moc tezky a na trhu dost bez sanci. Skoda by tak vyhodila miliardy zbytecne. Ostatni automobilky to pochopily a proto nema napriklad Nissan Altima elektricky pohon, ale hybridni. Elektricky je specialne navrzeny Nissan Leaf.

0/0
24.2.2017 17:08

H74o54n55z31a 44T68a58r 3139332914612

Škoda auto sdílí komponenty VW tak jako je E Golf na stejné platformě jako Octavia Mohl by být i elektromobil Octavia EV .

Elektromobily které mají upravenou karoserii E Golf, E UP , FORD FOKUS EV, Renault Zoe (Clio), Smart electric drive, Mercedes-Benz B-Class Electric Drive KIa Soul EV ,Chevrolet Spark EV

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_electric_cars_currently_available

0/0
26.2.2017 21:51

J34o35z16e65f 68K40o48s97t79e39l74a93n34s71k32ý 8115682509266

Veľmi by ma zaujímalo, čo chce škodovka na tých svojich elektromobiloch vyvíjať. Pretože u Citigo stačí len vymeniť prednú masku, zadné svetlá a logo na volante a z elektrického Up!-u je elektrické Citigo.

A u Octavie, ktorá stojí na rovnakej podvozkovej platforme ako Golf (aj ten elektrický), stačí len prevziať techniku od Volkswagenu. Spoločné platformy boli vyvíjané práve z tohto dôvodu. A navyše nové platformy boli vyvíjané tak, aby ako pohon mohol byť použitý aj elektromobil poháňaný batériami.

Koncern VW pripravuje ešte jednu podvozkovú platformu a tá bude určená výlučne pre elektromobily. Teda sa na nej nebudú musieť robiť žiadne kompromisy kvôli tomu, aby vyhovovala aj elektrickému, aj spaľovaciemu motoru. Je logické, že na tejto platforme potom elektromobily nebude vyrábať len Volkswagen, ale aj iné značky koncernu. A v tom prípade by už samostatný vývoj Škodovky dával úplne iný význam, pretože by sa jednalo o úplne nový model.

+3/0
24.2.2017 16:16

H33o11n62z88a 20T90a54r 3609672714402

Souhlas Octavia Green E Line , to už tu přese v 16 ks bylo vyrobeno a následně sešrotováno.

https://www.youtube.com/results?search_query=Octavia+Green+E+Line

http://www.hybrid.cz/tagy/skoda-octavia-green-e-line

0/0
26.2.2017 14:37

R23o52m13a27n 13M73a26r95t67í17n75e72k 3523460180848

domnívám se, že to s elektro pohonem zas tak horké nebude,alespoň v nejbližších 50-100 letech

+6/−3
24.2.2017 16:15

M24i82r45o87s28l37a39v 66S88u12c33h46y 5240529170460

Dobře si svůj příspěvek uložte, včetně data a času, a každých 10 let porovnávejte, nakolik jste měl pravdu. Já bych si tipnul, že to je otázka tak 20 let.

+1/0
24.2.2017 17:01

R45o89m28a83n 48M73a14r59t69í55n96e22k 3163960880728

myslim že se to v rozšíření dostane tak na úroveň Lpg a Cng

+1/0
24.2.2017 20:24

J24a32n 47H83r93u28z93a 8144668889447

V roce 1970 jsem četl ve VTM, že do roku 2000 budou auta převážně létat. Zatím mají jen 17 let zpoždění. U elektromobilů zase očekáváme vývoj zázračného akumulátoru. Dokud nepříjde je šance pramalá. Jít cestou Muska a dělat hliníkové karosérie asi nebude to pravé ořechové v masové individuální dopravě.

0/0
26.2.2017 15:20

M67a84r97t67i38n 49K85a70r29á98s92e42k 9168453108968

Tak masovemu rozsireni brani v podstate jedine cena, ktera ale kazdym rokem vyrazne klesa...

(poznamka masove rozsireni se nerovna nahrada 100% aut)....

+1/0
26.2.2017 17:47

M10i53r89e92k 84G51a63j90e26r 5391116489560

To si myslite presto, ze to bylo horke uz pred 3 lety? Jako ze to bude chladnout? Souhlasil bych s tim, ze to pujde pomaleji, nez si mnozi mysli.

0/0
24.2.2017 17:10

V27í14t 60O11ž88a19n41a 1748508405334

Půjde to rychleji než si všichni myslí. Vzpomeňte na první mobily, dneska je má i chudý Afričan.

0/−5
24.2.2017 17:22

V71á39c13l73a55v 92K96o96v33á98ř 1942211347814

To sice máte pravdu, ale mícháte dvě různé věci dohromady. Elektromibil má dva velké protivníky - kapacitu a hmotnost baterií. Pokud zde nedojde k zásadnímu posunu (objevu čehokoli, co umožní uložit více energi za cenu méně kilogramů) bude elektromobil stále jen vozítkem do města.

+2/0
24.2.2017 19:12

V97í66t 87O97ž24a48n56a 1118298645184

Tesla dokázala, že to není pravda. Od 60kWh nahoru to už rozhodně není jen vozítko do města (třeba Opel Ampera-E).

0/0
24.2.2017 22:01

J75a13n 15H96r52u78z94a 8914888139747

Tesla to dokázala dík hliníkové karoserii. Když se bude vyrábět takto benzinové Citigo bude jezdit za 3 litry.

0/0
26.2.2017 15:22

V20í88t 49O85ž15a39n18a 1538538575664

Ha ha ha

0/0
2.3.2017 12:47

P13a90v85e41l 79K39u15t51i72l 9710246753419

Ono když z toho auta vyhodíte spalovací agregát a vše co s tím souvisí, tak o moc těžší nebude. Dokonce u tesly ve srovnání s auty stejného výkonu je to naopak. A co se týče té baterie, no, kdyby mi někdo v době, kdy jsem měl první mobil řekl, že jednou budu mít mobila, co nevydrží nabytý týden, ale budu ho nabíjet 1-2x denně, tak mu nevěřím. A dnes ho mám. A mám ho proto, že kromě té výdrže je na něm všechno lepší, než na tom původním.

0/0
24.2.2017 22:29

R54u50d95o14l44f 85P44e30k75a11r 6249199124315

Mě po nabytí vydrží několik roků.

0/0
25.2.2017 5:51

J59a52n 36H18r75u67z89a 8964758879987

Srovnávat hliníkovou Teslu z plechovkami je mimo mísu.

0/0
26.2.2017 15:23

P35e47t34r 84B21á87č77a 8195206795625

Je to horke hlavne diky ekoposukum a totalne nechutne tlacence v podobe dotaci ;-O

+4/−1
24.2.2017 17:21

H65o46n38z76a 26T22a62r 3949812954922

Dotace berou všichni

http://www.mpo.cz/dokument90950.html

0/0
26.2.2017 20:59

J93i83ř75í 71K57o15c73u19r94e96k 6685944685278

Není problém s pohonem. Jediný problém je v bateriích. Na elektřinu se jezdí bežně, jen je k tomu třeba trolej nebo napájecí kolejnice. Protože baterky jsou slabé.

Kdyby byly baterie s energií a váhou nafty nebylo by třeba drátovat.

0/0
24.2.2017 21:07

V54í32t 10O22ž25a82n63a 1958738415474

spalovací motor také nebyl náhrada za tažné koně 1:1

0/0
2.3.2017 12:49

J39i66ř57í 19J44i20r51k69ů 5586313223315

Mylíte, že kdyby byla Octavia předražená, tak by se hodně prodávala? Pokud chcete auto s nějakou lepší výbavou (Climatronic, vyhřívané sedačky, parkovací senzory, Front Assist, adaptivní tempomat...), vychází Škodovka neuvěřitelně dobře.

0/−4
24.2.2017 14:56

M26a16r81t25i25n 94S86i92c87h32y12n16g26r 1657356851370

Škoda Octavia se prodává dobře jelikož je to české auto, má nekonfliktní nadčasový design, pro mnohé solidní rodinné auto. Co se vnitřního prostoru ve své třídě týče, tak nemá moc konkurenci. Nemohu však souhlasit, že cenově vychází díky výbavě neuveřitelě dobře. Když si porováte např. se zde hodící se Toyotou Auris Touring sport 1,8 HDS ( hybrid ), která se v nejlepší výbavě ( automat, polokožená vyhřívaná sedadla, duální klima, bi-led světla, senzory, kamera atd. kufr 600L ) prodává reálně za cca 540 tis, tak si zkuste za tuto cenu koupit sronatelnou Octavii Combi, která bude mít podobnou výbavu, bude v automatu s motorem se srovnatelnou spotřebou, tak tato Octavia vyjde i po slevách min. 100 tis dráž.

+2/0
24.2.2017 17:27

R74o49m61a74n 59P42o31l19á23č30e65k 5306649125

Jestli bude CITIGO za 500-600 000 a Octavia za 700-800 000 Kč tak to asi extra velké prodeje nebudou ;-D;-D;-D

+1/0
24.2.2017 14:56

M69i45r87e89k 70G54a34j42e83r 5521256419570

Muj nazor: trefil jste se jak s cenovkou, tak s objemy prodeje.

0/0
24.2.2017 17:11

P50e41t23r 56B26á62č46a 8555246945645

Dyt je to uplne jedno. Nemecka popelnice elektricka nebo popelnice na benzin, nevidim v tom rozdil.

0/−6
24.2.2017 14:05

T89o29m53á50š 74C43h21r43a55s11t91n92ý 2951104151303

Kodiaq, ten se proto hodí ze všech nejvíce!

0/0
24.2.2017 12:54

A35n14t14o72n84í87n 87S95e76b39e76r49a 7883178600389

Jo, má nejvíce místa na baterky s velkou kapacitou....

0/0
24.2.2017 13:24

V31l41a72s18t17i78m27i87l 86T34e21n14c10e65r 4780440817160

A co tak místo nějakého chcípáčka na baterku představit luxusní benzínový dvanáctiválec?

+9/−6
24.2.2017 12:53

V45í62t 31O98ž64a83n98a 1288458705704

Chcete nahradit neúspěšný Volkswagen Phaeton?

+4/0
24.2.2017 15:48

M36a55r67t14i25n 63C28e59r25n23y 2738752818403

A kolik lidi si ho asi koupi?? Tady ma kazdej plnou hubu kecu, ale pak si stejne koupi neco co nezere i travu kolem silnice a doveze je to z mista A do mista B

+3/0
24.2.2017 17:10

M21a78r80c27e58l 50S89t25a76r12ý 9608714523959

protože nezaměstnávají marketingový a obchodní analfabety???

+1/0
25.2.2017 10:34

V89l11a70s25t95i87m32i49l 22T85e64n94c17e18r 4360480417470

A tak proto se podívám, kolik ze se to vloni prodalo mrnavych baterek a kolik benzinovych mastodontu.

0/0
25.2.2017 17:34

H67y80n14e68k 84M53r68t87v39ý 2240757859851

vzhledem k tomu, že to stejně bude s.ajda s dojezdem do 200 km.. tak spíš citigo. na víc nemaj

+6/−1
24.2.2017 12:46

M65i22l38a44n 48C20a23i13s 2387446313762

už se velmi těším na konec spalovacích motorů, kdybych měl moc, zakázal bych je postupně prodávat, začal bych u nesmyslů V8, pak V6 , nafták by šel jako první, co to je za smrady , to je katastrofa, některý auta řvou žeby člověku upadli uši

+3/−15
24.2.2017 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.