Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Citigo, nebo Octavia? Škoda řeší, který její elektromobil bude první

Škoda brzy ukáže svou elektrobudoucnost, sériová výroba je ale daleko. Plány elektrifikace české značky se právě rodí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M56i98r42o17s94l93a31v 91S73t68e70i84n88e10r 6668574723665

Především je třeba jít na to od lesa. Než začneme nabízet elektromobily, potřebujeme zhodnotit naše zásoby lithia na severu Čech.

Takže vývoj a výroba akumulátorů z české suroviny je předpokladem ůspěchu ekonomicky výhodné elektrifikace automobilů.

Pokud se ovšem ČSSD opět za mastnou provizi českých zásob lithia zbaví prodejem zahraničnímu investorovi, můžeme ten blahobyt zase zapomenout.

0/0
2.3.2017 19:44

B85o68h36u42s25l31a58v 91B25i29n84k34a 1249626568930

Jsem teď v Norském Bergenu a nejfrekventovanější auto je tu Nissan Leaf. Celkově tvoří elektromobily tak 25-35 procent vozového parku. Je to město, ale i tak se mi zdá, že ta doba prostě už přichází - podle mě výborný potenciál pro ČR (podnikatelsky). Jo Tesla je tu taky a není jich málo. Ale ta nikdy nebude pro ČR vůz pro střední třídu.

0/0
26.2.2017 21:06

J67i84ř90í 61D71e92š72t 5315144598660

Jestli jste si nevšiml v čechách střední třída skoro neníRv

+1/0
28.2.2017 14:12

M94a87r59t86i30n 58K17o15l44a75c23e82k 6205579124780

možná proto, že neznáte její definici a postavení v konkrétní společnosti

0/0
5.3.2017 19:43

T12o16m49á54š 17V38a93l41d80e66r 7203930929

Pochybuji, že elektrickou Octavii si koupí soukromník. Cena bude podobná e-Golfu. Cena kolem 950000 Kč je dost. Až bude stát elektromobil kolem 300000Kč, tak bude mít smysl. Jako druhé vozidlo do rodiny a dojezdem 180km, ideální pro snížení nákladů v rodině na vesnici. Tudíž by měli pracovat na další generaci elektrifikace Citigo, nebo Fabie kombi. Hybrid by byl smyslnější spolu s možností nabíjení. A přeorientovat se na CNG. Na vodík Škoda nemá, aby jej uvedla do praxe. Jedině tak si sníží koeficient CO2. Např Superb, ani Kodiaq CNG nemají a to je smutné.

0/0
26.2.2017 18:27

H94o15n38z64a 64T62a14r 3659412644742

Nebo >>>

Electric Skoda Yeti 4x4 0-60 mph in 2.6 sec, Speed 180Km/h 170kW/231BHP, 350 km range

https://www.youtube.com/watch?v=uFLmj72X4SY

0/0
26.2.2017 14:43

H57o22n28z53a 12T79a14r 3699242704242

Stačí změnit logo na kapotě a Škoda má splněno.

https://www.youtube.com/watch?v=p4L22kTl7HE

0/0
26.2.2017 14:26

V63l15a58d66i93m27í15r 63R47e22t22t48i69n84g27e55r 5935966225695

No je to težké rozhodování, při současném stavu technologií přichází do úvahy jen Citigo,nebot do práce by to stačilo. Potíž je, že Citigo téměř nikdo nekupuje a těch pár kusů prodaných na nákup do Kauflandu elektromobilita nevytrhne. Octavia, tam by se našel slušný počet prodaných vozů, i počet zákazníků ochotných koupit elektromobil, jenže k plnohodnotnému užívání u těchto vozu technologie ještě nedospěly.

0/0
25.2.2017 10:53

P51e73t48r 58G26a75z87d78a 6858162339777

tak citigo na elektřinu bych do práce bral ...... ale žádný hybrid, čisté elektro :)

cena tak do 250 000

0/0
25.2.2017 9:40

M34i90r74o59s15l95a19v 48S36u10c37h92y 5450729570680

To já bych za tu cenu bral fabii. Do citigo se mi nevejdou tři děti.

+1/−1
25.2.2017 10:03

K83a34r19e71l 11H10o71r88á65k 2988509283383

Když v něm pojedou z diskotéky, tak se jich tam vejde klidně i šest!?

0/0
26.2.2017 14:17

M36a76r41t87i43n 24K78a20r66á49s97e87k 9738433508468

No za tu cenu nekoupite ani spalovaci fabii....

+1/0
26.2.2017 17:45

M54a23r52t27i28n 94K61o95l61a76c33e28k 6845939154540

když přidáte ještě 500 000 tak budete zhruba v reálné ceně.

0/0
5.3.2017 19:44

J90i19ř10í 33K94o15c12u58r77e57k 6265834205838

CItyGO v elektrice? Na rozvoz pizzy dobré, ale neskutečně drahé.

+2/0
24.2.2017 21:04

M36i66r31e51k 21G85a97j10e19r 5411256459360

Zda se mi to jako spatny zamer, udelat ze stavajiciho modelu elektromobil. Byl by totiz moc tezky a na trhu dost bez sanci. Skoda by tak vyhodila miliardy zbytecne. Ostatni automobilky to pochopily a proto nema napriklad Nissan Altima elektricky pohon, ale hybridni. Elektricky je specialne navrzeny Nissan Leaf.

0/0
24.2.2017 17:08

H65o89n60z34a 72T43a53r 3959642434272

Škoda auto sdílí komponenty VW tak jako je E Golf na stejné platformě jako Octavia Mohl by být i elektromobil Octavia EV .

Elektromobily které mají upravenou karoserii E Golf, E UP , FORD FOKUS EV, Renault Zoe (Clio), Smart electric drive, Mercedes-Benz B-Class Electric Drive KIa Soul EV ,Chevrolet Spark EV

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_electric_cars_currently_available

0/0
26.2.2017 21:51

J51o49z21e93f 48K70o77s76t84e76l50a66n95s42k81ý 8295562909986

Veľmi by ma zaujímalo, čo chce škodovka na tých svojich elektromobiloch vyvíjať. Pretože u Citigo stačí len vymeniť prednú masku, zadné svetlá a logo na volante a z elektrického Up!-u je elektrické Citigo.

A u Octavie, ktorá stojí na rovnakej podvozkovej platforme ako Golf (aj ten elektrický), stačí len prevziať techniku od Volkswagenu. Spoločné platformy boli vyvíjané práve z tohto dôvodu. A navyše nové platformy boli vyvíjané tak, aby ako pohon mohol byť použitý aj elektromobil poháňaný batériami.

Koncern VW pripravuje ešte jednu podvozkovú platformu a tá bude určená výlučne pre elektromobily. Teda sa na nej nebudú musieť robiť žiadne kompromisy kvôli tomu, aby vyhovovala aj elektrickému, aj spaľovaciemu motoru. Je logické, že na tejto platforme potom elektromobily nebude vyrábať len Volkswagen, ale aj iné značky koncernu. A v tom prípade by už samostatný vývoj Škodovky dával úplne iný význam, pretože by sa jednalo o úplne nový model.

+3/0
24.2.2017 16:16

H68o17n59z77a 45T68a27r 3339532494662

Souhlas Octavia Green E Line , to už tu přese v 16 ks bylo vyrobeno a následně sešrotováno.

https://www.youtube.com/results?search_query=Octavia+Green+E+Line

http://www.hybrid.cz/tagy/skoda-octavia-green-e-line

0/0
26.2.2017 14:37

R87o71m32a13n 10M71a74r13t61í48n62e48k 3593590250328

domnívám se, že to s elektro pohonem zas tak horké nebude,alespoň v nejbližších 50-100 letech

+6/−3
24.2.2017 16:15

M63i90r90o24s95l15a64v 74S20u90c70h74y 5340319460340

Dobře si svůj příspěvek uložte, včetně data a času, a každých 10 let porovnávejte, nakolik jste měl pravdu. Já bych si tipnul, že to je otázka tak 20 let.

+1/0
24.2.2017 17:01

R36o27m87a77n 43M91a42r20t53í52n39e59k 3153670100288

myslim že se to v rozšíření dostane tak na úroveň Lpg a Cng

+1/0
24.2.2017 20:24

J30a45n 62H41r62u35z70a 8824168579927

V roce 1970 jsem četl ve VTM, že do roku 2000 budou auta převážně létat. Zatím mají jen 17 let zpoždění. U elektromobilů zase očekáváme vývoj zázračného akumulátoru. Dokud nepříjde je šance pramalá. Jít cestou Muska a dělat hliníkové karosérie asi nebude to pravé ořechové v masové individuální dopravě.

0/0
26.2.2017 15:20

M18a10r10t78i39n 11K38a21r41á70s46e87k 9708583798698

Tak masovemu rozsireni brani v podstate jedine cena, ktera ale kazdym rokem vyrazne klesa...

(poznamka masove rozsireni se nerovna nahrada 100% aut)....

+1/0
26.2.2017 17:47

M53i75r14e69k 51G90a52j54e88r 5671156719110

To si myslite presto, ze to bylo horke uz pred 3 lety? Jako ze to bude chladnout? Souhlasil bych s tim, ze to pujde pomaleji, nez si mnozi mysli.

0/0
24.2.2017 17:10

V56í15t 71O85ž98a34n19a 1538738985574

Půjde to rychleji než si všichni myslí. Vzpomeňte na první mobily, dneska je má i chudý Afričan.

0/−5
24.2.2017 17:22

V75á56c67l56a82v 56K90o82v81á64ř 1272161117874

To sice máte pravdu, ale mícháte dvě různé věci dohromady. Elektromibil má dva velké protivníky - kapacitu a hmotnost baterií. Pokud zde nedojde k zásadnímu posunu (objevu čehokoli, co umožní uložit více energi za cenu méně kilogramů) bude elektromobil stále jen vozítkem do města.

+2/0
24.2.2017 19:12

V51í26t 56O55ž88a71n95a 1668208845644

Tesla dokázala, že to není pravda. Od 60kWh nahoru to už rozhodně není jen vozítko do města (třeba Opel Ampera-E).

0/0
24.2.2017 22:01

J74a12n 71H33r70u26z78a 8764568929947

Tesla to dokázala dík hliníkové karoserii. Když se bude vyrábět takto benzinové Citigo bude jezdit za 3 litry.

0/0
26.2.2017 15:22

V33í94t 70O41ž76a31n88a 1468398975694

Ha ha ha

0/0
2.3.2017 12:47

P96a57v17e61l 97K83u37t61i18l 9450826913189

Ono když z toho auta vyhodíte spalovací agregát a vše co s tím souvisí, tak o moc těžší nebude. Dokonce u tesly ve srovnání s auty stejného výkonu je to naopak. A co se týče té baterie, no, kdyby mi někdo v době, kdy jsem měl první mobil řekl, že jednou budu mít mobila, co nevydrží nabytý týden, ale budu ho nabíjet 1-2x denně, tak mu nevěřím. A dnes ho mám. A mám ho proto, že kromě té výdrže je na něm všechno lepší, než na tom původním.

0/0
24.2.2017 22:29

R54u29d58o20l47f 47P39e54k93a55r 6929619834575

Mě po nabytí vydrží několik roků.

0/0
25.2.2017 5:51

J93a73n 76H72r54u65z14a 8144238269187

Srovnávat hliníkovou Teslu z plechovkami je mimo mísu.

0/0
26.2.2017 15:23

P27e93t48r 93B83á58č49a 8135616865575

Je to horke hlavne diky ekoposukum a totalne nechutne tlacence v podobe dotaci ;-O

+4/−1
24.2.2017 17:21

H72o78n97z90a 67T25a13r 3119232104232

Dotace berou všichni

http://www.mpo.cz/dokument90950.html

0/0
26.2.2017 20:59

J36i42ř86í 41K72o37c35u14r50e15k 6415124305528

Není problém s pohonem. Jediný problém je v bateriích. Na elektřinu se jezdí bežně, jen je k tomu třeba trolej nebo napájecí kolejnice. Protože baterky jsou slabé.

Kdyby byly baterie s energií a váhou nafty nebylo by třeba drátovat.

0/0
24.2.2017 21:07

V90í59t 20O96ž52a57n32a 1708468115974

spalovací motor také nebyl náhrada za tažné koně 1:1

0/0
2.3.2017 12:49

J74i63ř97í 88J11i22r12k18ů 5146673163175

Mylíte, že kdyby byla Octavia předražená, tak by se hodně prodávala? Pokud chcete auto s nějakou lepší výbavou (Climatronic, vyhřívané sedačky, parkovací senzory, Front Assist, adaptivní tempomat...), vychází Škodovka neuvěřitelně dobře.

0/−4
24.2.2017 14:56

M52a85r22t77i56n 46S51i40c75h77y47n76g64r 1917136701510

Škoda Octavia se prodává dobře jelikož je to české auto, má nekonfliktní nadčasový design, pro mnohé solidní rodinné auto. Co se vnitřního prostoru ve své třídě týče, tak nemá moc konkurenci. Nemohu však souhlasit, že cenově vychází díky výbavě neuveřitelě dobře. Když si porováte např. se zde hodící se Toyotou Auris Touring sport 1,8 HDS ( hybrid ), která se v nejlepší výbavě ( automat, polokožená vyhřívaná sedadla, duální klima, bi-led světla, senzory, kamera atd. kufr 600L ) prodává reálně za cca 540 tis, tak si zkuste za tuto cenu koupit sronatelnou Octavii Combi, která bude mít podobnou výbavu, bude v automatu s motorem se srovnatelnou spotřebou, tak tato Octavia vyjde i po slevách min. 100 tis dráž.

+2/0
24.2.2017 17:27

R90o65m95a85n 42P96o73l37á25č48e92k 5386939255

Jestli bude CITIGO za 500-600 000 a Octavia za 700-800 000 Kč tak to asi extra velké prodeje nebudou ;-D;-D;-D

+1/0
24.2.2017 14:56

M84i83r52e67k 21G40a79j74e33r 5931696319950

Muj nazor: trefil jste se jak s cenovkou, tak s objemy prodeje.

0/0
24.2.2017 17:11

P25e30t33r 18B18á41č65a 8235126205305

Dyt je to uplne jedno. Nemecka popelnice elektricka nebo popelnice na benzin, nevidim v tom rozdil.

0/−6
24.2.2017 14:05

T19o87m47á50š 41C96h58r11a81s61t62n92ý 2211344911403

Kodiaq, ten se proto hodí ze všech nejvíce!

0/0
24.2.2017 12:54

A71n25t41o11n26í21n 10S58e16b91e39r83a 7963388120829

Jo, má nejvíce místa na baterky s velkou kapacitou....

0/0
24.2.2017 13:24

V73l32a57s33t91i38m43i36l 44T67e48n44c61e37r 4210830257110

A co tak místo nějakého chcípáčka na baterku představit luxusní benzínový dvanáctiválec?

+9/−6
24.2.2017 12:53

V92í96t 69O18ž13a97n86a 1878438495664

Chcete nahradit neúspěšný Volkswagen Phaeton?

+4/0
24.2.2017 15:48

M73a14r53t58i79n 28C88e75r67n47y 2428802148663

A kolik lidi si ho asi koupi?? Tady ma kazdej plnou hubu kecu, ale pak si stejne koupi neco co nezere i travu kolem silnice a doveze je to z mista A do mista B

+3/0
24.2.2017 17:10

M58a71r65c96e78l 79S55t67a95r44ý 9158224643289

protože nezaměstnávají marketingový a obchodní analfabety???

+1/0
25.2.2017 10:34

V59l45a13s94t93i69m69i63l 94T84e80n18c31e17r 4570620597250

A tak proto se podívám, kolik ze se to vloni prodalo mrnavych baterek a kolik benzinovych mastodontu.

0/0
25.2.2017 17:34

H64y51n54e35k 30M90r63t68v20ý 2150187189531

vzhledem k tomu, že to stejně bude s.ajda s dojezdem do 200 km.. tak spíš citigo. na víc nemaj

+6/−1
24.2.2017 12:46

M66i63l70a25n 32C43a47i86s 2447956933762

už se velmi těším na konec spalovacích motorů, kdybych měl moc, zakázal bych je postupně prodávat, začal bych u nesmyslů V8, pak V6 , nafták by šel jako první, co to je za smrady , to je katastrofa, některý auta řvou žeby člověku upadli uši

+3/−15
24.2.2017 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.