Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P49e72t98r 88W82o24l24f 9737875896524

Záleží asi na povaze každého z nás. I když se nepovažuji ani trochu za geeka tak o podobném autu dlouho sním a již šetřím alespoň na elektromobil s nějakou tou asistencí řízení. A určitě nejsem sám ( i když na této diskusi asi ano:)

+7/−1
doporučit
28.2.2017 18:37

K76a62r36e45l 33M98a73z83a27č 3787253376299

Jsem zásadně proti.

Jde totiž o další omezování osobní svobody, o další špiclování, o další možnost kyberútoku.

Nechci, aby kdokoliv na síti věděl kdy a kam jedu, nechci, aby mi někdo nařizoval jak rychle a kdy pojedu a podobně. Je to špatně, špatně a špatně!

Navíc lidi opět o něco zhloupnou, ztratí další um atd. A hlavně vadí to plíživé omezování, které se na nás hrne ze všech stran. Za chvíli bude jednodušší vydat seznam, co vlastně ještě smíme - co smíme dělat, co smíme kupovat, co smíme používat a jaký smíme mít názor.

+4/0
doporučit
1.3.2017 0:16

J86a25n28a 50N79ě65m23e24č42k11o22v74á 3633794381336

Může mi někdo vysvětlit, co je tak těžkého na řazení, parkování a pár dopravních předpisech, event. na zaměstnání řidiče, když už to auto mám k práci??? Já to pořád nechápu, k čemu jsou tyhle kraviny potřeba - teda kromě mega zisků automobilek...

+4/−1
doporučit
28.2.2017 23:05

J79o68z48e85f 30K50o44s87t40e73l32a52n32s43k89ý 8335442799116

O 30 rokov budú autonómne vozidlá také samozrejmé ako sú teraz lety do kozmu.

Na rozdiel od ľudí sa počítače so senzormi nikdy neunavia a počítač auta dokáže spracovávať údaje z oveľa viac zdrojov ako vodič, ktorého reakcie sú navyše biologicky obmedzené rýchlosťou šírenia impulzov v nervoch. Aj tí najlepší vodiči zareagujú až po 2 desatinách sekundy. Počítače to dokážu aj 100x rýchlejšie.

Navyše senzory a systémy budú v autonómnych vozidlách zdvojené či strojené. Obraz z kamery bude poskytovať podobné informácie ako radary a ešte budú doplnené o GPS údaje a online údaje o aktuálnom stave na konkrétnej ceste /silnici/.

Najväčší problém bude psychologický. Tragická nehoda zavinená vodičom - pokiaľ nie je veľká - nikoho moc nevzruší. Ale tragická nehoda zavinená autopilotom bude rozpitvávaná v médiách celého sveta. A to aj v prípade, že automatickí "šoféri" budú jazdiť 100x bezpečnejšie ako ľudskí.

+3/−1
doporučit
28.2.2017 22:28

O67n95d72ř92e31j 75Š38v43e61j24d69a 4691299457600

Na takové auto čekám. Už aby byl konec řízení lidmi...R^

+6/−7
doporučit
28.2.2017 20:26

P46e19t76r 51B97á46č80a 8395196165435

Chtit muzou, ja zas podobny auto nechci ve sve garazi ani citit.

+6/−7
doporučit
28.2.2017 16:47

L70u91k98á20š 88T39o83m78a69n 9366164741267

Pořád přemýšlím nad tím kdo taková auta bude chtít vlastnit popř." řídit". Pro většinu lidí je řízení přece zabava. Nebo se pletu?

+5/−7
doporučit
28.2.2017 13:58

R19o91m16a82n 72P69o14l12á17č70e95k 5796559925

Jedna rýpavá...

Máme obavy nechat jezit bez řidiče metro, které je samo o sobě hodně autonomní.

Máme obavy pustit klasický vlak, který sice není tak autonomní jako metro, ale taky má poměrně hodně segredovanou trasu.

Ale do reálného provozu, mnohokrát hustšího než je v metru, pustíme auto bez řidiče... Když se budeme bavit o vlaku, tak je tam tisíc a jedna věc, která se řeší... Přitom u auta jsou takových věcí miliony...Je v tom logika?

+2/−1
doporučit
28.2.2017 21:19

M80i63c86h65a62l 86M86a15r46c44i50á34n 1409859501745

Irenko! Řekni proč?

+2/−1
doporučit
28.2.2017 15:36

M33i39c43h59a41e16l 39K96o66n49e11č41n62ý 6302123399429

Dnes nešlo v Lídlu EET a tvořili se fronty, až nepůjde jedna ze součástí globálního systému podporující autonomní ovládání vozů, bude to asi větší průser:-P

+1/−1
doporučit
28.2.2017 22:19

M45a12r24e82k 70J52a87n 2383142544702

Při známé zkostnatělosti všech vlád v EU nevěřím, že by do roku 21 byla vyřešena legislativa tak aby Ford mohl jezdit všude po Evropě.

+1/−1
doporučit
28.2.2017 18:42

S41t47a39n28i60s41l47a65v 46C94h61y74t33r88a 3984233857559

Chtít může. Otázkou zůstává, zda je někdo bude chtít kupovat. Každopádně to bude docela zajímavý oříšek pro pojišťovny.

+1/−1
doporučit
28.2.2017 15:05

J51i26n42d20ř91i93c83h 36L91u61k86e55š 3319364613680

To je jak mor, konektivita, autonomie, asistenty, elektromobilita... Valí to do nás den co den. Kdyby se radši lidi naučili pořádně jezdit a nespoléhali na kde co.

Jak v mým oblíbeným filmu s Terencem Hillem: Ajajaj, ostnatej drát, to je další pokrok...

+1/−2
doporučit
28.2.2017 22:22

J64i28n19d82ř79i31c82h 45L92u46k83e36š 3899924713380

Když udělá chybu řidič, tak platí nebo jde sedět. Pokud to zaviní autonomní auto, půjde sedět programátor, šéf firmy? Nebo kdo? Nebo řekneme, to udělal stroj a nic se neděje? A kdo naprogramuje auto a jak, když se proti Vám v protisměru vyřítí kamion a na choníku budou děti? Zabije to Vás nebo ty chodce? V takové situaci se řidič nějak zachová a nese následky, co s autonomním strojem? Cesta na půl je na nic, řidiči prý u toho usínají a robota nehlídají, já bych usnul taky. No, zatím nejezdí autonomně ani metro,,, A doufám, že mě nechají občas projet ve veteránu...

0/−1
doporučit
28.2.2017 22:11

L11i82b62o38r 38F31i55e44d44l34e49r 6849787899730

Fordem tam, vlakem zpet...

0/−9
doporučit
28.2.2017 16:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.