Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

Automobilka Ford chce mít v roce 2021 v komerčním nasazení plně autonomní vůz, který bude schopen jezdit bez řidiče. Mohl by sloužit pro sdílené jízdy nebo doručovat zásilky. Ford to oznámil na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K29a70r69e36l 73B65l10á24h54a 1435626371499

Myslím si, že snahou výrobců je nejenom jejich zisk ale i snížení počtu dopravních nehod. Např. auto řízené počítačem by určitě nemělo vjet na železniční přejezd v době, kdy tam začne blikat červená.

0/0
4.3.2017 0:59

P69e26t69r 14P27o81s60p56í46š34i65l 4328534326106

Nevím, jaký zájem by mohla automobilka mít na snižování počtu nehod. Spíše opačně ne? Čím více se jich rozmlátí, o to víc jich zase mohou vyrobit a prodat.

0/0
29.3.2017 18:15

P60e11t62r 18P38o49s18p62í18š62i41l 4848404416176

Snahou výrobců je především vyrobit a prodat co nejvíce aut. Takže i dopravni nehody a auta při nich zničená jim umožňují vyrobit a prodat nová.

0/0
29.3.2017 18:22

K95a50r96e39l 82B20l31á31h97a 1595936161829

Poznámka k té odpovědnosti za nehodu: Pravděpodobně půjde daleko lépe určit viníka nehody, vzhledem k tomu, že budou k dispozici záznamy ze všech čidel, kamer, atd. (tedy pokud nebude auto totálně sešrotované) ... tedy něco jako černá skříňka. Pokud tedy takovému auto vlítne do cesty člověk schovaný za překážkou, pak patrně nebude problém určit, jestli je na vině software auta, že nereagoval správně, nebo naopak chodec.

0/0
4.3.2017 0:49

J46a14n 13M29u43s10i63l 9536804546982

S autem ma být sranda. Pomoct si ruckou do zatacky apod. A ta jiz v dnesni dobe asistentu , elektrickych brzd a podobných ficurin mizi.

0/0
1.3.2017 19:11

J98a60n 63M61u50s85i95l 9306254386382

mel jsem na mysli elektrickou rucni brzdu

0/0
1.3.2017 19:13

K24a34r24e49l 89M38a78z64a57č 3447433356269

Jsem zásadně proti.

Jde totiž o další omezování osobní svobody, o další špiclování, o další možnost kyberútoku.

Nechci, aby kdokoliv na síti věděl kdy a kam jedu, nechci, aby mi někdo nařizoval jak rychle a kdy pojedu a podobně. Je to špatně, špatně a špatně!

Navíc lidi opět o něco zhloupnou, ztratí další um atd. A hlavně vadí to plíživé omezování, které se na nás hrne ze všech stran. Za chvíli bude jednodušší vydat seznam, co vlastně ještě smíme - co smíme dělat, co smíme kupovat, co smíme používat a jaký smíme mít názor.

+4/0
1.3.2017 0:16

J14a59n21a 50N40ě77m63e24č94k97o39v31á 3553694801226

Může mi někdo vysvětlit, co je tak těžkého na řazení, parkování a pár dopravních předpisech, event. na zaměstnání řidiče, když už to auto mám k práci??? Já to pořád nechápu, k čemu jsou tyhle kraviny potřeba - teda kromě mega zisků automobilek...

+4/−1
28.2.2017 23:05
Foto

P62e73t90r 54N17o89v77o15t93ň19á34k 1745261953638

můžete pracovat, telefonovat nebo si prostě jen přečíst noviny cestou do práce ve svém autě a přitom nemusíte nést odpovědnost za případnou nehodu. V ideálním případě.

0/−1
28.2.2017 23:18

R65o35m46a57n 90P73o55l89á46č74e23k 5286359835

To bude ovšem jako moje definice přednosti chodců...

Řidič auta má zastavit, ale chodec pokud vleze před rozjeté auto, tak bude v lepším případě na vozíku, v horším ve futrále a řidič dostane max podmínku( pokud není opilý,zfetovaný atd.).

Tady je to samé... Až autonomní auto přehlédne naloženou Tatru a nebo tramvaj tak Vám nebude moc platné, že za nehodu nemůžete...

+1/0
28.2.2017 23:59

J27i43n68d97ř51i94c69h 52L80u18k23e80š 3169564303530

S tou odpovědností, to jste přečetl kde? Kdo ji bude mít? Anonymně výrobce nebo konkrétní vývojář od výrobce nebo jeho šéf?

0/0
1.3.2017 7:34

P87a96v98e44l 73M95a19l22i88n48a 9179833539789

No právě na tom není nic moc těžkého, tak je nedůstojné, aby takovou práci jako řidič dělal člověk. A stroj může pracovat nonstop 24h, nepotřebuje přestávky.

0/−1
28.2.2017 23:39

P92a70v51e30l 76D75a64v76i73d 1117924236544

Hlavně nepotřebujete to auto. Objednate si ho pro sebe nebo pro dítě, neřešitelné parkování opravy, alkohol...

0/0
28.2.2017 23:43

P38a43v20e66l 98D68a91v85i25d 1297904206314

Melo byt neresite.

0/0
28.2.2017 23:44

J34i56n18d13ř86i85c97h 11L24u52k39e84š 3789534883200

Když je to tak snadné, proč Tesla řídí jak žák autoškoly? :-) A navíc už má taky na kontě smrťák...

0/0
1.3.2017 7:36

J33o96z50e59f 50K79o77s77t80e18l24a61n92s76k51ý 8595202549516

O 30 rokov budú autonómne vozidlá také samozrejmé ako sú teraz lety do kozmu.

Na rozdiel od ľudí sa počítače so senzormi nikdy neunavia a počítač auta dokáže spracovávať údaje z oveľa viac zdrojov ako vodič, ktorého reakcie sú navyše biologicky obmedzené rýchlosťou šírenia impulzov v nervoch. Aj tí najlepší vodiči zareagujú až po 2 desatinách sekundy. Počítače to dokážu aj 100x rýchlejšie.

Navyše senzory a systémy budú v autonómnych vozidlách zdvojené či strojené. Obraz z kamery bude poskytovať podobné informácie ako radary a ešte budú doplnené o GPS údaje a online údaje o aktuálnom stave na konkrétnej ceste /silnici/.

Najväčší problém bude psychologický. Tragická nehoda zavinená vodičom - pokiaľ nie je veľká - nikoho moc nevzruší. Ale tragická nehoda zavinená autopilotom bude rozpitvávaná v médiách celého sveta. A to aj v prípade, že automatickí "šoféri" budú jazdiť 100x bezpečnejšie ako ľudskí.

+3/−1
28.2.2017 22:28

P17e67t70r 23M16a24r53š23á89l79e81k 9295252134749

No pokud budou autonomni auta tak samozrejma jako dnes lety do kosmu, tak OK.:-)

+4/0
28.2.2017 22:34

J91i31n50d59ř79i53c77h 39L32u78k71e46š 3179464113780

:-) A stejně tak spolehlivá, jak starty raket....

+2/0
28.2.2017 22:36

J74i34n12d80ř52i62c83h 43L45u96k65e87š 3979974883970

Tak některým senzorům stačí trocha nalepeného sněhu a jsou ze hry. Máte ale pravdu, že pokrok nezastavíme. Jen to není pro mě. Stroj nepředvídá, neuvažuje, nemá z řízení radost... Jsem rád, že jsem zažil dobu, kdy ovládám stroj tak, jak chci já.

0/0
28.2.2017 22:34

J57i27n84d29ř19i59c74h 96L38u37k47e44š 3449774453760

To je jak mor, konektivita, autonomie, asistenty, elektromobilita... Valí to do nás den co den. Kdyby se radši lidi naučili pořádně jezdit a nespoléhali na kde co.

Jak v mým oblíbeným filmu s Terencem Hillem: Ajajaj, ostnatej drát, to je další pokrok...

+1/−2
28.2.2017 22:22

M88i11c17h94a22e31l 32K39o47n16e24č81n86ý 6892413339889

Dnes nešlo v Lídlu EET a tvořili se fronty, až nepůjde jedna ze součástí globálního systému podporující autonomní ovládání vozů, bude to asi větší průser:-P

+1/−1
28.2.2017 22:19
Foto

P72e87t88r 61N80o69v24o58t14ň52á24k 1245481983668

gps je pro navigaci, samotný provoz se řídí jinými senzory. Musí to umět projet i v tunelu, kde není gps..

0/−1
28.2.2017 23:21

M61i88c98h95a90e93l 85K36o94n54e80č12n45ý 6922193479959

No ono tam bude ještě něco co bude sledovat v určitých bodech dopravu a bude ji to optimalizovat jako celek aby se netvořili zácpy, objížděli poruchy, havárie ... GPS bude jen součást systému a každé auto na to bude napojeno a podřízeno

0/0
28.2.2017 23:28

J24i54n70d88ř55i24c17h 41L91u45k17e77š 3189254983170

Když udělá chybu řidič, tak platí nebo jde sedět. Pokud to zaviní autonomní auto, půjde sedět programátor, šéf firmy? Nebo kdo? Nebo řekneme, to udělal stroj a nic se neděje? A kdo naprogramuje auto a jak, když se proti Vám v protisměru vyřítí kamion a na choníku budou děti? Zabije to Vás nebo ty chodce? V takové situaci se řidič nějak zachová a nese následky, co s autonomním strojem? Cesta na půl je na nic, řidiči prý u toho usínají a robota nehlídají, já bych usnul taky. No, zatím nejezdí autonomně ani metro,,, A doufám, že mě nechají občas projet ve veteránu...

0/−1
28.2.2017 22:11

R56o30m97a90n 44P42o94l86á60č93e17k 5106669785

Jedna rýpavá...

Máme obavy nechat jezit bez řidiče metro, které je samo o sobě hodně autonomní.

Máme obavy pustit klasický vlak, který sice není tak autonomní jako metro, ale taky má poměrně hodně segredovanou trasu.

Ale do reálného provozu, mnohokrát hustšího než je v metru, pustíme auto bez řidiče... Když se budeme bavit o vlaku, tak je tam tisíc a jedna věc, která se řeší... Přitom u auta jsou takových věcí miliony...Je v tom logika?

+2/−1
28.2.2017 21:19

P65e94t14r 28F10o92l37t77ý15n 9744906647976

Peníze. Ve všem hledejte peníze. Ať už v úsporách nebo síle investic. Jde jen o peníze. Na měsíci se taky přistálo už před hoodne lety a teď nic moc.. Prachy, prachy a legislativa, ale ta jde taky penězi poresit. Bohužel

0/0
28.2.2017 21:34

O57n77d57ř86e38j 81Š94v87e71j21d56a 4601809597820

Na takové auto čekám. Už aby byl konec řízení lidmi...R^

+6/−7
28.2.2017 20:26

A38n61t16o17n73í23n 79S22e73b88e25r15a 7783788250329

Potíž je v tom, že jestli časem zakážou normální auta, tak ty autonomní jsou tak drahé, že si to vetšina lidí co mají ojetinu nemůže nidky dovolit.

Jedině si místo hypotéky koupit auto :-D

0/0
28.2.2017 20:09

M98a78r43e46k 19J13a17n 2773272714892

Při známé zkostnatělosti všech vlád v EU nevěřím, že by do roku 21 byla vyřešena legislativa tak aby Ford mohl jezdit všude po Evropě.

+1/−1
28.2.2017 18:42

P92e83t57r 66W28o43l54f 9487525676834

Záleží asi na povaze každého z nás. I když se nepovažuji ani trochu za geeka tak o podobném autu dlouho sním a již šetřím alespoň na elektromobil s nějakou tou asistencí řízení. A určitě nejsem sám ( i když na této diskusi asi ano:)

+7/−1
28.2.2017 18:37

P90e84t76r 65M83a96r23š76á25l19e56k 9875562804479

Pokud o něm snite pouze pro sebe, tak OK. Ale je spousta lidí, kteří by chtěli autonomní auta vnutit i nám, co je nechceme.

+8/0
28.2.2017 18:40

J22a73k35u54b 38Š88r12o32u86b 1387256327959

A já budu stát v čele. Ročně jen na českých silnicích zbytečně zemřou stovky lidí. Promiňte, ale mám-li vybírat mezi záchranou tolika životů a Vašimi preferencemi, volím životy. Manuálně si můžete jezdit na okruhu, když Vás to tak baví.

+4/−3
28.2.2017 20:06

M70a34r39t71i64n 25F87i57l68i52p28c19z64y49k 3551801455943

A kdyz nahidou zasnezi, tak budete s autonomnim rizenim tam, kde Bata s drevakama. A jsem taky zvedav, jak vam autonommi rizeni zajisti optimalni stopu, treba pri jizde po zasnezene silnici nebo plnou kaluzi vody, byjetymi kolejemi apod.

+3/−2
28.2.2017 20:52

P10e84t79e31r 79B23a97k39i93č 1879619895360

zaujímalo by ma ako vyriešili problém, ak bude vo vozidle osoba a auto sa dostane do situácie v ktorej , buď zomrie pasažier, alebo osoba mimo vozidlo, či obetujú majiteľa vozidla

+1/0
28.2.2017 21:35

P67e74t26r 15M90a79r84š32á41l92e88k 9525302164449

Vy nevolíte záchranu životů, ale řešení, o kterém si myslíte, že životy zachrání. To je velký rozdíl. Navíc za cenu zavedení šmírovaciho systému, který nebude ani z desetiny tak robustní jako současná IAD.

+3/0
28.2.2017 22:13

M73i48c56h51a51e42l 24K46o26n49e54č25n72ý 6352303109949

Myslím, že i přez všechny ty životy by měla lidem nějaká ta svobodná vůle zůstat a neměl by o všem co uděláte rozhodovat někdo jiný. :-/

+4/0
28.2.2017 22:13

P78e26t59r 44B47á44č63a 8115596715685

Chtit muzou, ja zas podobny auto nechci ve sve garazi ani citit.

+6/−7
28.2.2017 16:47

R91o89m77a58n 17P62o65l54á41č20e48k 5936539375

Máte smůlu... V EU už jsou precedensy jak Vás donutit...

1 verze - Německo a emisní zony...

2.verze Itálie, kde už nepřihlásíte auto myslím r.v. 1990 a níže... A získat papíry jako veterán je sakra těžké...

0/0
28.2.2017 21:23

L10i65b46o63r 22F96i21e92d93l72e14r 6569107359140

Fordem tam, vlakem zpet...

0/−9
28.2.2017 16:41

M91a50r90t69i54n 53F35a70l94c 6184193682747

Tohle většinou říkají ty socky co na auto v životě nenašetří ... ;) Ráno k pásu jedete zase MHD nebo na kole ?

+2/−2
28.2.2017 21:37

J67i84n40d31ř16i16c46h 77L27u46k47e74š 3579984953150

MHD nebo kolo je ale nejekologičtější a nejrozumnější varianta. Proč se tomu vysmíváte? To je smyslem života ojezdit pět krabic cestou 4 km do fabriky a zpět a podporovat tenhle blázinec a kolotoč s autama? A to jsem řidič z povolání a auta mám rád, ale pokud to jde, nechám ho doma.

0/0
28.2.2017 22:29

L53i60b62o39r 50F49i69e56d34l97e83r 6749937509550

Ja forda mel 7let. R.v. 2006.. Vim o cem pisu.. Jsem rad ze jsem se ho zbavil letos.

0/0
28.2.2017 23:41

M12i38c45h34a18l 42M82a50r92c87i36á73n 1139529941965

Irenko! Řekni proč?

+2/−1
28.2.2017 15:36

S53t38a65n51i57s55l38a34v 28C24h82y96t17r32a 3714823767909

Chtít může. Otázkou zůstává, zda je někdo bude chtít kupovat. Každopádně to bude docela zajímavý oříšek pro pojišťovny.

+1/−1
28.2.2017 15:05

L45u45k21á74š 86T71o70m20a69n 9506234741667

Pořád přemýšlím nad tím kdo taková auta bude chtít vlastnit popř." řídit". Pro většinu lidí je řízení přece zabava. Nebo se pletu?

+5/−7
28.2.2017 13:58

P14e38t10r 40M45a38r97š97á55l98e21k 9155932594849

Pro spoustu ne a ti by chtěli vnutit autonomní auta i nám ostatním.

+1/−2
28.2.2017 18:38

P42e70t26r 52F95o21l17t58ý84n 9774506937796

Když budou autonomní auta bezpečnější, což by měly být, tak je to správná cesta. Nevím proč obětovat životy lidí pro vaši zábavu řídit. Ale určitě budete moci řídit na vyhrazených místech. Nebo jste tak sobecky? Byl jste někdy u vážnější automobilové nehody?

+3/0
28.2.2017 21:42

P47e85t87r 20M52a57r77š67á16l90e35k 9545772924889

Že to bude bezpečnější, víte jak? Nemáte žádná reálná data, abyste to mohl tvrdit. Za to můžeme s jistotou říct, že to bude pasažéra šmírovat každou jízdu.

+1/0
28.2.2017 22:16

P46e10t68r 92F21o84l76t97ý34n 9704776547956

Píši podmínku KDYŽ a za to píši, že by měly být, což by prostě měly,protože budou mít rychlejší reakce a bez emocí, tedy správné. A co se týče smirovani, tak už teď je v hodně autech sledování polohy. Nehledě na to, kolik kamer je na dálnicích a dalších místech..

0/0
28.2.2017 22:23

J79a25n 61H94r44u27b60e68c 5212103622460

Nikdo vám nic nevnucuje

0/0
28.2.2017 22:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.