Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stuttgart zakáže vjezd dieselům starším než čtyři roky

Od roku 2018 budou v případě smogové situace do vybraných částí Stuttgartu smět jen dieselová auta splňující normu Euro 6. Těm nejstarším nebudou v té době ani čtyři roky. Stuttgart je přitom domovem hned dvou německých automobilek - Mercedesu a Porsche.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P43e34t94r 61H54o78r91á85k 1899763549964

Nechápu, že ti naši policejní lemplové neumějí zkontrolovat filtry pevných částic v provozu, Stačilo by pár pokut za odstraněný filtr, dát to do televize, a oni by si ti šetřílci (a vrazi v jedné osobě) v dieselech dali pozor na odstraňování filtrů.

0/0
5.3.2017 19:25

T91o19m90á29š 71T42a49t26í51č36e11k 5410852790138

Jaké z toho plyne poučení? - Kupuj si nové auto každý druhý rok. :-P

0/0
2.3.2017 18:03

M58a51r98e42k 55Š22t91ě75t74k50a 4961588102163

Auta (osobní - naftová) s Euro 4 nemají standardně filtr pevných částic!!

+1/0
2.3.2017 6:58

J15i81ř33í 11K65o16c35u38r59e97k 6265944685328

Čtyři? Není to moc, Antoníne Pavloviči?

Pro ekologii budeme vyhazovat nespotřebované statky a nahrazovat je novými. To bude skvělé, určitě taky zbohatneme. A nebo dvakrát velké hnědé mazlavé a nevonící?

+3/0
1.3.2017 21:04

J17i32ř62í 75K74o75c43u44r90e43k 6985834985428

A kdyby měl někdo pocit, že rozbité okno stimuluje ekonomiku ...

https://cs.wikipedia.org/wiki/Klam_rozbit%C3%A9ho_okna

... tak mu doporučuju, aby si to vyzkoušel sám na sobě. Aspoň 7 stimulů po sobě.

0/0
1.3.2017 21:26

P26e78t74r 83M48i19c45h53a77l 2400294731762

Titulek opět splnil účel, byť lže jako Rudé právo.

0/0
1.3.2017 17:20

L29a90d11i26s59l53a69v 68K52a86l31o83u33s 7725706901880

přejmenujte na německý Detroit a zastavte výrobu nafťáků

0/0
1.3.2017 16:35

A11n80t16o92n22í80n 32S41e55b58e85r62a 7533328550119

Nechte ty naťáky předělat na plyn a bude klid. R^

0/0
1.3.2017 14:08

P98e24t52r 88B27á48č40a 8395726725905

Ano buzerace aut nam to vyresi ze Rv;-D

0/0
1.3.2017 14:07

V53l98a25s46t74i62m88i38l 47T66e83n17c19e78r 4830140947830

Takže za smogové situace budou obchody zásobovat oslíci s vozkou na dvoukoláku?

+2/0
1.3.2017 12:56

J16i97ř64í 74K82o34c58u28r12e70k 6625504765298

Nikoliv. Odpůrci politické ekologie budou nahnáni na nucené práce v cyklodistribuci základních potravin. Teda valstně ne, cyklisticka je přece povznesení ducha, takže ne nucené práce ale nucené povznesení ducha.

0/0
1.3.2017 21:06

K48a89r77e42l 40P21l21š10e64k 9928178438247

Mimo Stuttgart chce podobná opatření zavést nejpozději do roku 2019 dalších zhruba 140 měst, mj. i například námi tak oblíbené Drážďany. Nejčastěji se počítá s tím, že zákaz by se měl týkat nejenom dieselů do EURO 5 včetně, ale též benzínů emisních tříd EURO 1 a 2, což by ze současného počtu aut v N. zakázalo vjezd 13 mil. dieselů a 3 mil. benzínů (!!!). Zákaz by měl být stálý a nikoliv jak některé zdroje chybně uvádí, že jen při smogovém alarmu. Existují však i "radikální" ochránci životního prostředí, kteří požadují zákaz vjezdu všech dieselů vč. EURO 6 s poukazem na "cinknuté" motory. A existují i "ultraradikálové", kteří požadují zákaz vjezdu pro všechny spalovací motory...

S výjimkou se zatím uvažuje jen pro auta s oprávněným zdůvodněním jako jsou nákladní vozy zavážející továrny, nákupní střediska , sanitní vozy, hasiče apod.

Tento zákaz není vyvolaný "VW dieselgate" (jak se nškdy mylně uvádí, ale vzhledem k znečištění ovzduší ve městech se připravoval již dříve. Ovšem výše uvedená aféra s motory TDI urychlila jeho zavádění.

Zatím stále není nic rozhodnuto, ale žádná legrace to tedy rozhodně nebude...

0/0
1.3.2017 12:13

P16e43t20r 43B44á44č55a 8655736365775

Jeste by to chtel nekoho kdo bude pozadovat zakaz ekoteroristu.

0/0
1.3.2017 14:08

F26r89a87n55t59i27š75e96k 89K64o67c29o10u50r72e82k 6710163437709

Takže německá policie, nebude moct za smogové situace vjíždět do některých částí Stuttgartu ;-D viz.článek, že Německá policie nebude opravovat cinknutá TDI ;-) budou tam muset vyslat hlídku na koních :-P

+4/0
1.3.2017 10:54

V67l48a20d51i84s91l37a27v 15B30u62r74y62š98e25k 1499322647494

pokud nebude mít E6 a nedostane výjimku, tak nebude, policajti mají většinou všude na světě převážně benzíny a s těma jezdit do některých částí moct bude

0/0
1.3.2017 10:57

F47r27a20n53t59i48š23e20k 91K70o60c82o59u40r65e20k 6760793467709

27.2. článek na Idnes v rubrice auto "Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI"

+1/0
1.3.2017 11:27

V67l88a57d90i68s11l92a65v 10B35u33r59y17š66e94k 1529562947594

já jsem ten článek samozřejmě četl, nepomatuji se, že by německá policie měla jen diselové auta, pokud ano, tak to nemá žádnou logiku, to musel vymyslet blbec, když nemají žádné auta se zážehovými motory

0/0
1.3.2017 11:31

M12a70r81t45i56n 53K47a13r43á96s87e48k 9698853928808

No vozidla policie, zachranky, hasicu a podobne maji zpravidla na takova omezeni vyjimky...

0/0
1.3.2017 11:09

F57r68a29n83t57i55š57e19k 66K47o11c74o91u44r22e63k 6810293437109

Ten zavádějící nadpis...Ano, zakáže, ale jen v případě smogové situace a do vybraných částí Stuttgartu. Vy populističtí pisálci už nevíte, jak na sebe nadpisem upozornit a vystrašit lidi.

+1/0
1.3.2017 10:38

V85l53a10d46i30s97l58a68v 21B85u62r73y23š84e46k 1829372207124

mě teda nevystrašili, klidně to můžou uděkat i v Praze, Brně a Ostravě, já se toho nebojím

0/−1
1.3.2017 10:58

J55a23n 71K78o19ř52á71n 7207988838346

Následovat bude ve výrobě nalepení tabulky "spotřebujte do" a po tomto datu se bude muset auto zešrotovat ;-D

0/0
1.3.2017 10:28

P66e50t51r 92D94v14o68ř81á62k 9594967872960

Od začátku roku 2017 byla ve Stuttgartu smogová situace vyhlášena po 30 dní (a to jsme na začátku třetího měsíce). Celá situace dělá vrásky místní zemské vládě, které za přílišné překročení imisních limitů pevných částic a oxidů dusíku hrozí Evropská unie vysokými pokutami

Zdroj: http://auto.idnes.cz/stuttgart-diesel-0zd-/automoto.aspx?c=A170228_141718_automoto_fdv

------

A co teprve až EU zjistí, že u nás máme na mnohých místech pro tento rok vydýcháno ;-D

+1/0
1.3.2017 10:10

V79l83a36d61i17s96l38a36v 70B27u87r86y24š74e90k 1929582877594

tak když nebude Evropská unie, tak zase bude hrozit někdo jiný, kdo bude, určítě to nedopadne tak, že se na ochranu ovzduší ve velkých městech rezignuje a jejich obyvatelé se nechají napospas šetrným mototistům v oktáviích 1,9 TDI 66 kW, bych se na neexistnci EU zase tak netěšil, aby to pak nebylo ještě horší

+1/−1
1.3.2017 11:24

J83i86ř29í 22K31o30c89u42r24e54k 6565524585348

Ovšem to se vyřeší elekromobilistou. A jelikož budou zavřené JE, tak za málo slunce a málo větru (=inverze) bude výpadek OZE nahrazovat komín uhelné elektrárny, jak je to již dnes dobře vidět.

0/0
1.3.2017 21:08

R73o97m34a26n 20Š13e11s55t97á94k 5334639153803

Studie ADACu už prokázala, že emisní zóny nemají na čistotu ovzduší žádný vliv. Tak se úředníci rozhodli, když to nejde silou, tak to půjde ještě větší silou.

Pro bohaté bude mít toto opatření dvě výhody:

1) Vyprázdní se jim silnice.

2) Prakticky tam nepotkají chudého člověka.

+1/0
1.3.2017 9:58

P39e77t88r 14K71n47ě14b20o59r71t 8152408269640

A proto je dobré být bohatý.

0/0
1.3.2017 10:12

V23l80a23d73i38s62l49a75v 65B76u47r83y57š37e87k 1339882677244

tak mě je úplně jedno, co dokázala studie, jiná zase dokázala něco jiného, vagabundi se svými starými dieselovými auty nás tráví a na to, abychom se o tom přesvěčili žádné studie nepotřebujeme, na to nám stačí zrak a nos

+1/−2
1.3.2017 11:28

A46l65i52c80e 21J29a62n47á62k20o79v85á 4468415274819

Nepřeháněj

+1/0
1.3.2017 19:19

J92a27n 42K85o37n13v65a67l97i21n94k70a 5510401421705

Šikana.

Jinými slovy - prodejte svá stará auta a nakupte nová! Teď mám diesel bez DPF a další auto bude rozhodně benzinové. Do té doby si ještě pěkně "zahulím". Pro ty, kteří by mě chtěli pranýřovat, dodávám, že mi auto čmoudí jen při opravdu razantním přidávání plynu. Ve městě a při běžné jízdě jsem jako lehký a neznatelný vánek ;-D

+1/0
1.3.2017 8:26

J77i48n35d53ř85i93c31h 52M40i21t78t72e63r 6774835651116

Tak to bych snad to auto pak reklamoval u výrobce, že mi neřekli, že ho po 4 letech nebudu moci používat a mohu ho tedy vyhodit. Pokud bych navíc bydlel v dotčených městech bylo by to zajímavé.

+2/0
1.3.2017 8:08

P21e64t17r 20P54a35v18l55a96t87a 7776800607841

A to všechno v zemi, kde zavírají bez emisní jaderné elektrárny a nahrazují je uhlím.;-D

+14/0
1.3.2017 8:06

P52a14v53e39l 22N50o70v83á98k 7941896559263

Je nějaké místo na světě kde prokazatelně zákaz vjezdu autům opravdu reálné pomohl?

0/0
1.3.2017 8:01

P33e91t14r 30P36a39v68l39a74t34a 7606330237261

Ale jo. Je to ideální, když chcete dané místo vylidnit.

+4/0
1.3.2017 8:07

J97a87r15o53s71l78a36v 36P67e19l47d71a 1249404371647

Je to jenom muj osobni pocit, ale ...

Vnitrni okruh klimatizace zapinam zpravidla jen tehdy, kdyz prede mnou je nejaky novejsi naftak. Tim myslim tak asi mezi tremi az osmi lety stari. To je takovy dusivy puch, ze se to neda vydrzet. Na druhou stranu je zvlastni, ze patnat nebo i tricet let stary MB diesel mi vubec nesmrdi a dokonce ani starou vejtrasku necitim tolik, co ty nove "eko".

Jak rikam, je to jen muj osobni pocit, ktery si nedokazu vysvetlit, kdyz ty dnesni motory vypousteji skoro cistejsi vzdych, nez jaky nasaji ...

+2/0
1.3.2017 7:54

P21e30t97r 19P83a62v92l67a50t50a 7916540767791

Zřejmě moderní diesel s vymontovaným kurvítkem - DPF. Ty 3 roky jsou akorát kdy odejde.

0/0
1.3.2017 7:57

J92a16n 97K34r72p94e93c 5516283754882

smrad z dieslů na který si stěžuje nemá s DPF nic společného a DPFse při běžném používání za 3 roky nemá šanci pokazit. jsou zcela běžně v provozu auta 10 i více s let se stále originalními DPF. je to asi stejný mýtus jako odcházející douhmoty... (diesel nemám a mít nebudu)

0/0
1.3.2017 8:06

P96e33t93r 81P64a24v38l12a20t23a 7406340147411

To je zajímavé. Já teď DPF měnil. Životnost je 200 kkm. To jsou 3-4 roky provozu...

0/0
1.3.2017 8:08

J44a94n 47K12r30p86e81c 5586873264412

žádná taková životnost stanovená není, to je jakýsi aodhad, můžná průměr, jak u kterého auta (pokud produkce koncernu VW tak se ani nedivím). ono není DPF jako DPF. možná jste měl zvolit jinou značku auta. ono hodně záleží na okolnostech provozu a uživateli. npř. kolega teď začíná mít problém s DPF (zatím podezření) u mazdy 5 z roku 2006 (stále originál) s nájezdem přes 350tis.

0/0
1.3.2017 8:18

P72e89t67r 41P70a68v12l32a29t86a 7386980847851

Většina novějších vozů má čítač v ECU nastavený právě na nějakou takovou hodnotu.... min. VW a PSA. Jiné neznám natolik, abych mohl říct...

0/0
1.3.2017 8:20

J36a62n 51K66r65p61e81c 5936913374102

jakoze pri urcitem najezdu odstavi DPF ikdyz je jinak funkcni, jo? a kdyz je nefunkcni drive, tak ho necha v provozu? ale jdete

0/0
1.3.2017 19:25

J55a49n 96K88o17n47v45a76l50i91n34k70a 5700481531385

Diesel nemáte, proto asi píšete to, co píšete. DPF se jednoho krásného dne zacpe a hotovo. Záleží opravdu na režimu používání auta. Pokud je dostatek prostoru ke spouštění regenerace, vydrží dýl. V opačném případě se nemusí dožít víc než 150tkm.

U setrvačníku se dá jeho odchod také oddálit. Většinou ho zabijí "traktoristé" co řadí lehce nad volnoběhem, aby ušetřili palivo a mohli v hospodě ostatní trumfovat spotřebou. Dvouhmoty odchází. Někdy dřív, někdy později, ale odchází - většinou díky těm malým pružinkám, které dlouhodobě nevydrží velké vibrace.

Já diesel mám. Starý - bez DPF. A bez dvouhmoty - u automatů je to vyřešené jinak. Jediným strašákem tedy pro mne byly vstřiky (už jsou po repasi) a zmíněný automat (ten zatím žije). :-)

0/0
1.3.2017 8:41

J12a83n 53K16r94p61e25c 5936333394902

no jasne, nemam dyyyyzl tak o tom vim kulovy, co? anebo nemam naftu proto, ze o tom nejake to povedomi mam... no k te dvouhmote, ano, to je jeden z duvodu. castejsi je, ze odejde pri urputnem zachazeni se spojkou prudke rozjezdy a brzdeni motorem a neopatrnou praci se spojkou, zejmena chcipani motoru pres rychlost. uplne nejvetsi zabijak dvouhmot je parkovani v kopci se zarazenou rychlosti bez predchozim zatazenim rucni brzdy. to je pak cely pruzny element stlaceny po extremne dlouhou dobu cimz ztraci svou pruznoust. takova dvouhmota chcipne klidne i po roku provozu.

0/0
1.3.2017 19:39

J31i63n58d77ř97i39c40h 24L29u14k42e22š 3489924313430

To je zase logika. Zřejmě to moc nepomáhá, tak zavedeme ještě přísnější pravidla.

Než to zakážou všem, mají to prvně na měsíc zkusit a změřit.

Na Praze 1, kde bydlím, nepotkáte moc starých. Podívejte se co stojí u chodníků. BMW, Audi, Porsche...To že magistrála vede přímo nad koněm a průtahy měst stavěli komanči klidně přes náměstí(jako třeba ve Žďáru n.S., asi aby se pochlubili vozovým parkem socialismu), to je jiná věc.

Jinak vlastníme diesel, v centru ho téměř nepoužíváme, drtivá většina jsou dálniční přesuny k prarodičům a na dovolené, kde si troufám tvrdit šetří přírodu víc jak hybrid s 9 l/100km...

+1/0
1.3.2017 7:53

J93i11r91i 80G28a21z33d79a 8194473314144

tak nejdřív by se samozřejmě měly testy motoru upravit tak , aby to odpovídalo realnemu provozu . za druhé doufám , že diesely v osobních autech začnou konce ustupovat a to rikam jako majitel jednoho z nich.už bych to nechtěl. a za třetí , s omezením použití ve městě nemam problém. je to fakt děs. a u nás to je ještě daleko horší .

+1/0
1.3.2017 7:33

P92e33t13r 64P77a55v23l23a90t23a 7366400397331

Pokud chcete řešit ovzduší ve městech, první, co by se muselo udělat je zákaz tuhých paliv pro vytápění. To je zdaleka nejhorší.

Druhá věc je, že diesel je provozně levnější, navíc není možné na něj zvyšovat spotřební daň.

0/0
1.3.2017 7:37

J34i34r68i 71G15a22z73d27a 8314913404574

pochybuji , že zrovna ve velkých městech jako Stuttgart nebo Praha jsou tuhá paliva vetsím problémem než spaliny z automobilů. určitě ne.já myslím , že k omezení dieslu to směřuje tak jako tak a myslím , ze to bude i rychleji než si myslíme.

+1/0
1.3.2017 7:52

J72o19s40e78f 68V59a18l36a 9310943103773

omezeni dieselu je politika. Benziny nejsou o nic lepsi. Dojde jenom k tomu, ze se v Evrope prestanou prodavat diesely, stoupne poptavka po vyrobe benzinu, zlevni nasfta a cinani si budou doma mnout ruce, jak maji najednou levny provoz aut. Vtip je v tom, ze z ropy nelze udelat vice nafty nebi vice benzinu. V Evrope jsou ted pri zpracovani ropy prebytky benzinu, ktere se prodavaji do USA

0/0
1.3.2017 7:59

P43e92t79r 18P52a79v74l61a51t93a 7866980207461

Ta snaha je hlavně z důvodu spotřební daně. Jak osobní diesel nebude dostupný, tak ji napálí nahoru, což teď nejde.

0/0
1.3.2017 8:00

P42e18t40r 74P12e21t33r 6293822138813

až na to, že ve velkých městech se tuhými palivy téměř vůbec netopí. Nedávnu tu byl rozhovor s kominíkem, který říkal, že v Praze je odhadem jen 5-10% komínů na tuhá paliva a to zejména proto, že lidi si ke kotli pořizují i krbová kamna pro lepší atmosféru (tzn nevytápí s tím byt, mají to jen jako doplňkové topení)

+1/0
1.3.2017 10:25

J21o54s75e31f 13V12a39l33a 9900373223423

tahle myslenka je sice opravnena, ale neuskutecnitelna. Testy ve zkusebne se delaji ve standardni teplote, vlhkosti, auto musi stat 24 hod v mistnosti s danou teplotou pred testem atd. Mnozstvi spalin v provozu dneska ovlivnuje teplota chladici kapaliny, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, zpusob jizdy, nahusteni pneumatik, pouzivani klimatizace nebo vyhrivani sedacek, ev. start-stop system.

Asi nelze najit vseobecne platnou formuli, jak se to ma podle norem namichat dohromady, jako neexistuje recept na normovany knedlik nebo pivo

0/0
1.3.2017 7:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.