Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stuttgart zakáže vjezd dieselům starším než čtyři roky

Od roku 2018 budou v případě smogové situace do vybraných částí Stuttgartu smět jen dieselová auta splňující normu Euro 6. Těm nejstarším nebudou v té době ani čtyři roky. Stuttgart je přitom domovem hned dvou německých automobilek - Mercedesu a Porsche.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25e15t15r 93H36o46r91á89k 1859243889804

Nechápu, že ti naši policejní lemplové neumějí zkontrolovat filtry pevných částic v provozu, Stačilo by pár pokut za odstraněný filtr, dát to do televize, a oni by si ti šetřílci (a vrazi v jedné osobě) v dieselech dali pozor na odstraňování filtrů.

0/0
5.3.2017 19:25

T24o68m39á41š 23T24a33t78í73č85e37k 5920882440798

Jaké z toho plyne poučení? - Kupuj si nové auto každý druhý rok. :-P

0/0
2.3.2017 18:03

M79a43r47e25k 36Š41t29ě87t68k23a 4131498322123

Auta (osobní - naftová) s Euro 4 nemají standardně filtr pevných částic!!

+1/0
2.3.2017 6:58

J26i45ř25í 10K54o15c62u49r38e95k 6855834505568

Čtyři? Není to moc, Antoníne Pavloviči?

Pro ekologii budeme vyhazovat nespotřebované statky a nahrazovat je novými. To bude skvělé, určitě taky zbohatneme. A nebo dvakrát velké hnědé mazlavé a nevonící?

+3/0
1.3.2017 21:04

J22i55ř96í 63K53o12c28u36r66e27k 6265474455208

A kdyby měl někdo pocit, že rozbité okno stimuluje ekonomiku ...

https://cs.wikipedia.org/wiki/Klam_rozbit%C3%A9ho_okna

... tak mu doporučuju, aby si to vyzkoušel sám na sobě. Aspoň 7 stimulů po sobě.

0/0
1.3.2017 21:26

P93e26t96r 65M52i87c75h90a27l 2560714561402

Titulek opět splnil účel, byť lže jako Rudé právo.

0/0
1.3.2017 17:20

L35a90d21i10s23l64a60v 32K68a42l19o48u63s 7975706391620

přejmenujte na německý Detroit a zastavte výrobu nafťáků

0/0
1.3.2017 16:35

A59n26t19o76n64í86n 48S72e38b52e92r67a 7533788360869

Nechte ty naťáky předělat na plyn a bude klid. R^

0/0
1.3.2017 14:08

P83e11t88r 31B16á31č31a 8485546515375

Ano buzerace aut nam to vyresi ze Rv;-D

0/0
1.3.2017 14:07

V31l73a34s41t13i43m85i30l 80T45e40n21c35e59r 4760540327500

Takže za smogové situace budou obchody zásobovat oslíci s vozkou na dvoukoláku?

+2/0
1.3.2017 12:56

J83i15ř43í 48K18o11c48u53r30e84k 6945384695138

Nikoliv. Odpůrci politické ekologie budou nahnáni na nucené práce v cyklodistribuci základních potravin. Teda valstně ne, cyklisticka je přece povznesení ducha, takže ne nucené práce ale nucené povznesení ducha.

0/0
1.3.2017 21:06

K35a44r55e15l 84P73l65š80e68k 9768478648767

Mimo Stuttgart chce podobná opatření zavést nejpozději do roku 2019 dalších zhruba 140 měst, mj. i například námi tak oblíbené Drážďany. Nejčastěji se počítá s tím, že zákaz by se měl týkat nejenom dieselů do EURO 5 včetně, ale též benzínů emisních tříd EURO 1 a 2, což by ze současného počtu aut v N. zakázalo vjezd 13 mil. dieselů a 3 mil. benzínů (!!!). Zákaz by měl být stálý a nikoliv jak některé zdroje chybně uvádí, že jen při smogovém alarmu. Existují však i "radikální" ochránci životního prostředí, kteří požadují zákaz vjezdu všech dieselů vč. EURO 6 s poukazem na "cinknuté" motory. A existují i "ultraradikálové", kteří požadují zákaz vjezdu pro všechny spalovací motory...

S výjimkou se zatím uvažuje jen pro auta s oprávněným zdůvodněním jako jsou nákladní vozy zavážející továrny, nákupní střediska , sanitní vozy, hasiče apod.

Tento zákaz není vyvolaný "VW dieselgate" (jak se nškdy mylně uvádí, ale vzhledem k znečištění ovzduší ve městech se připravoval již dříve. Ovšem výše uvedená aféra s motory TDI urychlila jeho zavádění.

Zatím stále není nic rozhodnuto, ale žádná legrace to tedy rozhodně nebude...

0/0
1.3.2017 12:13

P78e66t82r 61B79á93č27a 8805266945275

Jeste by to chtel nekoho kdo bude pozadovat zakaz ekoteroristu.

0/0
1.3.2017 14:08

F39r48a20n32t97i55š19e54k 85K63o66c13o18u92r49e88k 6120743147949

Takže německá policie, nebude moct za smogové situace vjíždět do některých částí Stuttgartu ;-D viz.článek, že Německá policie nebude opravovat cinknutá TDI ;-) budou tam muset vyslat hlídku na koních :-P

+4/0
1.3.2017 10:54

V93l87a25d52i24s60l81a68v 93B23u96r50y69š89e34k 1259962277254

pokud nebude mít E6 a nedostane výjimku, tak nebude, policajti mají většinou všude na světě převážně benzíny a s těma jezdit do některých částí moct bude

0/0
1.3.2017 10:57

F90r96a79n81t25i98š72e65k 80K62o97c98o50u77r83e94k 6410913117769

27.2. článek na Idnes v rubrice auto "Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI"

+1/0
1.3.2017 11:27

V21l91a52d51i76s70l27a23v 15B27u44r93y18š85e88k 1519782377424

já jsem ten článek samozřejmě četl, nepomatuji se, že by německá policie měla jen diselové auta, pokud ano, tak to nemá žádnou logiku, to musel vymyslet blbec, když nemají žádné auta se zážehovými motory

0/0
1.3.2017 11:31

M82a30r46t83i27n 34K33a72r35á71s71e18k 9338983468438

No vozidla policie, zachranky, hasicu a podobne maji zpravidla na takova omezeni vyjimky...

0/0
1.3.2017 11:09

F75r96a17n26t43i45š74e65k 39K84o23c14o19u84r82e27k 6290103577359

Ten zavádějící nadpis...Ano, zakáže, ale jen v případě smogové situace a do vybraných částí Stuttgartu. Vy populističtí pisálci už nevíte, jak na sebe nadpisem upozornit a vystrašit lidi.

+1/0
1.3.2017 10:38

V44l30a35d37i70s52l81a29v 96B40u55r51y39š58e55k 1679582897574

mě teda nevystrašili, klidně to můžou uděkat i v Praze, Brně a Ostravě, já se toho nebojím

0/−1
1.3.2017 10:58

J64a94n 22K21o91ř61á61n 7637118728346

Následovat bude ve výrobě nalepení tabulky "spotřebujte do" a po tomto datu se bude muset auto zešrotovat ;-D

0/0
1.3.2017 10:28

P74e56t11r 39D27v41o61ř42á59k 9144607602610

Od začátku roku 2017 byla ve Stuttgartu smogová situace vyhlášena po 30 dní (a to jsme na začátku třetího měsíce). Celá situace dělá vrásky místní zemské vládě, které za přílišné překročení imisních limitů pevných částic a oxidů dusíku hrozí Evropská unie vysokými pokutami

Zdroj: http://auto.idnes.cz/stuttgart-diesel-0zd-/automoto.aspx?c=A170228_141718_automoto_fdv

------

A co teprve až EU zjistí, že u nás máme na mnohých místech pro tento rok vydýcháno ;-D

+1/0
1.3.2017 10:10

V30l98a40d85i88s83l34a91v 83B78u32r96y72š77e53k 1179732217354

tak když nebude Evropská unie, tak zase bude hrozit někdo jiný, kdo bude, určítě to nedopadne tak, že se na ochranu ovzduší ve velkých městech rezignuje a jejich obyvatelé se nechají napospas šetrným mototistům v oktáviích 1,9 TDI 66 kW, bych se na neexistnci EU zase tak netěšil, aby to pak nebylo ještě horší

+1/−1
1.3.2017 11:24

J77i67ř80í 10K82o79c67u96r13e62k 6765464725438

Ovšem to se vyřeší elekromobilistou. A jelikož budou zavřené JE, tak za málo slunce a málo větru (=inverze) bude výpadek OZE nahrazovat komín uhelné elektrárny, jak je to již dnes dobře vidět.

0/0
1.3.2017 21:08

R60o56m89a88n 37Š88e54s70t93á57k 5254499963663

Studie ADACu už prokázala, že emisní zóny nemají na čistotu ovzduší žádný vliv. Tak se úředníci rozhodli, když to nejde silou, tak to půjde ještě větší silou.

Pro bohaté bude mít toto opatření dvě výhody:

1) Vyprázdní se jim silnice.

2) Prakticky tam nepotkají chudého člověka.

+1/0
1.3.2017 9:58

P37e10t81r 96K82n60ě30b75o41r24t 8152928149150

A proto je dobré být bohatý.

0/0
1.3.2017 10:12

V12l93a20d11i78s89l98a65v 28B39u15r40y34š93e86k 1229132797274

tak mě je úplně jedno, co dokázala studie, jiná zase dokázala něco jiného, vagabundi se svými starými dieselovými auty nás tráví a na to, abychom se o tom přesvěčili žádné studie nepotřebujeme, na to nám stačí zrak a nos

+1/−2
1.3.2017 11:28

A90l59i39c29e 26J89a81n53á32k66o45v28á 4428415384309

Nepřeháněj

+1/0
1.3.2017 19:19

J96a89n 86K48o24n68v54a49l61i31n50k45a 5240811361195

Šikana.

Jinými slovy - prodejte svá stará auta a nakupte nová! Teď mám diesel bez DPF a další auto bude rozhodně benzinové. Do té doby si ještě pěkně "zahulím". Pro ty, kteří by mě chtěli pranýřovat, dodávám, že mi auto čmoudí jen při opravdu razantním přidávání plynu. Ve městě a při běžné jízdě jsem jako lehký a neznatelný vánek ;-D

+1/0
1.3.2017 8:26

J13i98n92d14ř32i14c21h 44M60i59t92t35e92r 6444285271316

Tak to bych snad to auto pak reklamoval u výrobce, že mi neřekli, že ho po 4 letech nebudu moci používat a mohu ho tedy vyhodit. Pokud bych navíc bydlel v dotčených městech bylo by to zajímavé.

+2/0
1.3.2017 8:08

P24e69t31r 52P49a96v73l69a57t74a 7926320467351

A to všechno v zemi, kde zavírají bez emisní jaderné elektrárny a nahrazují je uhlím.;-D

+14/0
1.3.2017 8:06

P89a34v16e96l 45N51o51v80á81k 7301426989623

Je nějaké místo na světě kde prokazatelně zákaz vjezdu autům opravdu reálné pomohl?

0/0
1.3.2017 8:01

P13e14t46r 49P24a35v20l81a42t15a 7796930817681

Ale jo. Je to ideální, když chcete dané místo vylidnit.

+4/0
1.3.2017 8:07

J71a54r27o19s66l24a74v 18P71e30l58d94a 0

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
1.3.2017 7:54

P78e73t71r 56P81a91v32l80a46t21a 7486130967391

Zřejmě moderní diesel s vymontovaným kurvítkem - DPF. Ty 3 roky jsou akorát kdy odejde.

0/0
1.3.2017 7:57

J53a82n 64K26r63p30e19c 5816283834382

smrad z dieslů na který si stěžuje nemá s DPF nic společného a DPFse při běžném používání za 3 roky nemá šanci pokazit. jsou zcela běžně v provozu auta 10 i více s let se stále originalními DPF. je to asi stejný mýtus jako odcházející douhmoty... (diesel nemám a mít nebudu)

0/0
1.3.2017 8:06

P94e26t95r 87P77a35v67l81a30t40a 7876590467181

To je zajímavé. Já teď DPF měnil. Životnost je 200 kkm. To jsou 3-4 roky provozu...

0/0
1.3.2017 8:08

J49a64n 58K15r39p52e11c 5946923264222

žádná taková životnost stanovená není, to je jakýsi aodhad, můžná průměr, jak u kterého auta (pokud produkce koncernu VW tak se ani nedivím). ono není DPF jako DPF. možná jste měl zvolit jinou značku auta. ono hodně záleží na okolnostech provozu a uživateli. npř. kolega teď začíná mít problém s DPF (zatím podezření) u mazdy 5 z roku 2006 (stále originál) s nájezdem přes 350tis.

0/0
1.3.2017 8:18

P92e56t85r 47P95a81v49l75a44t79a 7826770497801

Většina novějších vozů má čítač v ECU nastavený právě na nějakou takovou hodnotu.... min. VW a PSA. Jiné neznám natolik, abych mohl říct...

0/0
1.3.2017 8:20

J21a58n 24K74r21p89e62c 5546443444462

jakoze pri urcitem najezdu odstavi DPF ikdyz je jinak funkcni, jo? a kdyz je nefunkcni drive, tak ho necha v provozu? ale jdete

0/0
1.3.2017 19:25

J79a85n 12K86o49n26v89a38l16i57n94k78a 5310821321485

Diesel nemáte, proto asi píšete to, co píšete. DPF se jednoho krásného dne zacpe a hotovo. Záleží opravdu na režimu používání auta. Pokud je dostatek prostoru ke spouštění regenerace, vydrží dýl. V opačném případě se nemusí dožít víc než 150tkm.

U setrvačníku se dá jeho odchod také oddálit. Většinou ho zabijí "traktoristé" co řadí lehce nad volnoběhem, aby ušetřili palivo a mohli v hospodě ostatní trumfovat spotřebou. Dvouhmoty odchází. Někdy dřív, někdy později, ale odchází - většinou díky těm malým pružinkám, které dlouhodobě nevydrží velké vibrace.

Já diesel mám. Starý - bez DPF. A bez dvouhmoty - u automatů je to vyřešené jinak. Jediným strašákem tedy pro mne byly vstřiky (už jsou po repasi) a zmíněný automat (ten zatím žije). :-)

0/0
1.3.2017 8:41

J93a86n 12K19r22p57e20c 5456353874122

no jasne, nemam dyyyyzl tak o tom vim kulovy, co? anebo nemam naftu proto, ze o tom nejake to povedomi mam... no k te dvouhmote, ano, to je jeden z duvodu. castejsi je, ze odejde pri urputnem zachazeni se spojkou prudke rozjezdy a brzdeni motorem a neopatrnou praci se spojkou, zejmena chcipani motoru pres rychlost. uplne nejvetsi zabijak dvouhmot je parkovani v kopci se zarazenou rychlosti bez predchozim zatazenim rucni brzdy. to je pak cely pruzny element stlaceny po extremne dlouhou dobu cimz ztraci svou pruznoust. takova dvouhmota chcipne klidne i po roku provozu.

0/0
1.3.2017 19:39

J46i39n74d95ř73i46c71h 60L11u65k97e94š 3979714283340

To je zase logika. Zřejmě to moc nepomáhá, tak zavedeme ještě přísnější pravidla.

Než to zakážou všem, mají to prvně na měsíc zkusit a změřit.

Na Praze 1, kde bydlím, nepotkáte moc starých. Podívejte se co stojí u chodníků. BMW, Audi, Porsche...To že magistrála vede přímo nad koněm a průtahy měst stavěli komanči klidně přes náměstí(jako třeba ve Žďáru n.S., asi aby se pochlubili vozovým parkem socialismu), to je jiná věc.

Jinak vlastníme diesel, v centru ho téměř nepoužíváme, drtivá většina jsou dálniční přesuny k prarodičům a na dovolené, kde si troufám tvrdit šetří přírodu víc jak hybrid s 9 l/100km...

+1/0
1.3.2017 7:53

J16i98r67i 60G29a76z55d25a 8734573424594

tak nejdřív by se samozřejmě měly testy motoru upravit tak , aby to odpovídalo realnemu provozu . za druhé doufám , že diesely v osobních autech začnou konce ustupovat a to rikam jako majitel jednoho z nich.už bych to nechtěl. a za třetí , s omezením použití ve městě nemam problém. je to fakt děs. a u nás to je ještě daleko horší .

+1/0
1.3.2017 7:33

P40e68t21r 57P43a68v94l58a83t73a 7726400367941

Pokud chcete řešit ovzduší ve městech, první, co by se muselo udělat je zákaz tuhých paliv pro vytápění. To je zdaleka nejhorší.

Druhá věc je, že diesel je provozně levnější, navíc není možné na něj zvyšovat spotřební daň.

0/0
1.3.2017 7:37

J29i38r81i 38G91a72z85d69a 8174983954234

pochybuji , že zrovna ve velkých městech jako Stuttgart nebo Praha jsou tuhá paliva vetsím problémem než spaliny z automobilů. určitě ne.já myslím , že k omezení dieslu to směřuje tak jako tak a myslím , ze to bude i rychleji než si myslíme.

+1/0
1.3.2017 7:52

J15o72s91e12f 45V71a80l73a 9640133933783

omezeni dieselu je politika. Benziny nejsou o nic lepsi. Dojde jenom k tomu, ze se v Evrope prestanou prodavat diesely, stoupne poptavka po vyrobe benzinu, zlevni nasfta a cinani si budou doma mnout ruce, jak maji najednou levny provoz aut. Vtip je v tom, ze z ropy nelze udelat vice nafty nebi vice benzinu. V Evrope jsou ted pri zpracovani ropy prebytky benzinu, ktere se prodavaji do USA

0/0
1.3.2017 7:59

P69e91t71r 59P73a85v32l22a44t55a 7296220657431

Ta snaha je hlavně z důvodu spotřební daně. Jak osobní diesel nebude dostupný, tak ji napálí nahoru, což teď nejde.

0/0
1.3.2017 8:00

P87e30t11r 96P10e26t98r 6583932318273

až na to, že ve velkých městech se tuhými palivy téměř vůbec netopí. Nedávnu tu byl rozhovor s kominíkem, který říkal, že v Praze je odhadem jen 5-10% komínů na tuhá paliva a to zejména proto, že lidi si ke kotli pořizují i krbová kamna pro lepší atmosféru (tzn nevytápí s tím byt, mají to jen jako doplňkové topení)

+1/0
1.3.2017 10:25

J57o77s52e12f 54V66a37l64a 9940683833733

tahle myslenka je sice opravnena, ale neuskutecnitelna. Testy ve zkusebne se delaji ve standardni teplote, vlhkosti, auto musi stat 24 hod v mistnosti s danou teplotou pred testem atd. Mnozstvi spalin v provozu dneska ovlivnuje teplota chladici kapaliny, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, zpusob jizdy, nahusteni pneumatik, pouzivani klimatizace nebo vyhrivani sedacek, ev. start-stop system.

Asi nelze najit vseobecne platnou formuli, jak se to ma podle norem namichat dohromady, jako neexistuje recept na normovany knedlik nebo pivo

0/0
1.3.2017 7:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.