Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výrobci elektromobilů mají problém: spekulanty s důležitým kobaltem

Zapomeňte na zlato, kobalt je vzácný materiál, který nyní hýbe světem. Vzácný materiál totiž vylepšuje vlastnosti Li-Ion baterií, které používáme nejen v noteboocích a mobilech, ale jezdí na ně i elektromobily. A hedgeové fondy se teď snaží vyšponovat ceny kobaltu co nejvíc to jde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S67t85a54n26i40s86l60a36v 31R66o60s52e42c11k72ý 9335169711509

Spekulanti? To patří k tržnímu hospodářství.

0/0
1.3.2017 21:23

M85a97r49t42i13n 57K36a59r62á14s87e75k 9168353878318

No nikdo nerika ze je to neco zakazane, ano spekulace je soucast trzniho hospodarstvi, no a co :D

0/0
1.3.2017 22:18

P68e59t93r 81M16i61c53h95a92l 2110764531912

Autíčko na baterky jsem měl jako děcko, na dálkové ovládání. :-)

0/0
1.3.2017 17:46

P56e87t43r 21B11á63č47a 8905786285385

Problemy slepe vetve alias elektromobilu? Nase radost R^

+1/−6
1.3.2017 14:10

V19í28t 11O41ž49a59n98a 1988458175704

Slepý ten, kdo ani v roce 2017 nevidí světlo na konci tunelu elektromobility...

+1/−2
1.3.2017 15:22

P56e61t78r 92B97á64č38a 8415496205445

Prijdte se za par let omluvit.

0/−4
1.3.2017 15:24

M80a43r75t78i57n 15H93o47u70b69a 6593571739458

Jaci spelulanti. Trh si to žádá, tak roste cena.

+2/0
1.3.2017 12:33

P15e91t26r 10M13a22l25i60š17k76a 6981405661873

Já bych se slovo spekulant nebal použít, ale těžko říct. http://finexpert.e15.cz/investor-nebo-spekulant

0/0
1.3.2017 18:28

D67a43v73i34d 89C47e58c50h 6823747240924

Vzhladom na cenu kobaltu je mozne predpokladat, ze sa Demokraticka republika Kongo vysvihne do stavu bohatych krajin, vyuzije toto nerastne bohatstvo k rozvoju infrastruktury, zlepseniu medicinskej starostlivosti o svojich obcanov, zlepseniu skolstva a celkovo podmienok v regione atd....... ?

0/0
1.3.2017 12:29

J17a29k17u66b 44S45e27k84e30r65a 6966730606525

A ted prosim pohadku o cerevene karkulce :-)

+1/0
1.3.2017 15:33

J11a16n 19K84o41t97a63s 9209710562756

Docela mě ta vaše zmínka zaujala. V současných cenách (pokud by byl důl vlastněný přímo Kongem) by si přišli na 82,5 miliardy Kč za rok. Roční produkce za minulý rok v Kongu byla 66000 tun kobaltu x 50000 USD za jednu tunu = 3,3 miliardy USD = 82,5 miliardy CZK (i když beru, že tohle není zisk, ale jen tržby). Bohužel se obyvatelé Konga množí geometrickou řadou, takže když se to podělí současnou populací (přes 80 mil.), dostanete 1000 USD na osobu za rok. Na domorodce bez vzdělání a bez práce, to je hodně peněz. Našel jsem zdroj z roku 2015, který uvádí, že průměrné HDP na obyvatele Konga bylo 384 USD ročně. Holt v Kongu asi sociální stát jako v Norsku nemají. Navíc jich je jak mladých myší, to se pak nikomu bohatství dělit nechce.

0/0
1.3.2017 22:33

J52a38n 66K77o70t55a97s 9249810552286

Spletl jsem si měny, takže se opravuju - vychází to na 1000 Kč za rok na jednoho obyvatele, ne USD. Tahle suma nikoho z bídy nevytrhne.

0/0
1.3.2017 22:35

T86o56m34á96š 33K57u13c36h44a20ř 3247281898821

Beztak se to vyřeší tak, že se zvýší dotace a další státní (naše) penízky půjdou malá domů těm "potřebným". :-P

0/−1
1.3.2017 12:02

T97o53m18á46š 32K60u30c91h84a87ř 3267401378951

V zásadě elektropohonu fandím, ale formě např. cca 20 kg těžké baterie do lehkého městského přibližovadla či skůtru. Vzít 1300 kg těžké auto,s pomocí drahých technologií snížit jeho hmotnost o 150 kg a narvat tam pak 350 kg těžké drahé baterie, abych získal obtížně dobíjitelnou těžkou obludu s dojezdem 150 km mi přijde jako blbost.

+6/−1
1.3.2017 12:09

V67í72t 26O56ž25a65n95a 1948668505254

Lepší je navrhnout auto rovnou jako elektromobil (bez kompromisů) než dělat nějaké přestavby.

0/−1
1.3.2017 13:45

P64a65v62e20l 52K90u18t73i92l 9820396673859

Ano, zavedené automobilky chytře ukazují, jak je elektromobilita slepá větev. Naštěstí je tu automobilka jménem Tesla která jim na to prdí. Proto udělala auto, které je ve srovnání s konkurencí výkonnější, lehčí a levnější. Proto teď ve svém segmentu "konkurenci" pěkně drtí a na její auta se stojí fronty.

0/0
1.3.2017 21:57

L85u87d55v70í98k 18G41a37j61d46o85š29í55k 2575643794392

Je to přece evidentní, že rozmach aut na baterky stojí a padá s nerostnými surovinami, kterých je na výrobu baterek na této planetě málo.

Tohle bylo jasné už před několika lety a dnes se to jen potvrzuje.

Je to taky hlavní důvod, proč jsou auta na baterky slepá cesta vývoje.

+12/−1
1.3.2017 10:29

M16a45r44t53i49n 31K62a15r97á98s70e68k 9388873358448

Kterych surovin do baterek je na planete malo? To ze se ted kobalt tezi relativne malo (protoze vice ho nikdo nechce) neznamena, ze ho neni kde tezit. To same plati pro dost hojne lithium...

+1/0
1.3.2017 11:18

M63a20r39t46i50n 47H11o69u85b57a 6303281669138

Nejsou zdroje, není tedy ani trh.

Když zdroje drží několik vlastníků tak je rozvoj nemožný. Cena neklesne nikdy. Ale zazivat jim a nazývat je spekulanty to je nesmyslne

0/0
1.3.2017 12:32

M69a55r67t93i83n 67K97a57r96á62s20e17k 9888773948868

No ale ty zdroje jsou, jen se dneska proste nevyuzivaji (protoze nebyla takova poptavka, on kobalt se zase v tolika vecech nepouziva).

Jinak speuklanty v clanku nazyvaji ty, co nakoupili ten samotny kobalt, ne jeho zroje...

+1/0
1.3.2017 13:19
Foto

P24r44e25m43y96s37l 46K23y35s46e89l75a59k 5645623634579

A co teprve Číňani a Lithium. Skupují po světě co se dá a za jakoukoliv cenu. Myslím, že se onen "levný" způsob dopravy, který má nahradit ropu asi pěkně prodraží.

+12/0
1.3.2017 10:06

J11a45r60o61s48l19a39v 57P48o74r23t 7129527199645

Pokud někdo vymyslí definici ,,konfliktních kovů ,, tak elektromobily tiše skončí i když prakticky ještě nezačaly .;-D

+8/0
1.3.2017 8:58

V55í59t 21O39ž51a17n47a 1178908205914

Elektromobily už začaly a nic je nezastaví.

0/−1
1.3.2017 13:46

T47o17m45a18s 86D32r62a68b23e64k 7910434155794

Já vždycky myslel, že je kobalt radioaktivní....? Může to někdo vzdělaný ve fyzice/chemii vysvětlit?

0/0
1.3.2017 7:58

D69e82n85i96s 93H16u87m38l 4972655665276

různé isotopy

+5/0
1.3.2017 8:01

V54l27a48s23t22i96m92i34l 54K46a23š43p93a53r 9281656212699

Přírodní kobalt 59 radioaktivní není - radioaktivní jsou umělé izotopy - a je jich hodně, přes 20...

+6/0
1.3.2017 9:03

P49e71t81r 40S85v49o30b61o72d71a 9777358190522

Cobalt 60 je velmi dobrý gama zářič.

0/0
1.3.2017 9:46

V82l41a85s49t34i28m20i72l 77K92a19š30p21a14r 9651186652669

Ano - ale v přírodě ho nenajdete...;-)

0/0
1.3.2017 14:04

Z76b35y92n87ě90k 44J74a64n81d36a 7573672165431

Takže umíme teď vytěžit kobalt na 3,5 miliónu aut ročně, kdyby tedy šel všechen do baterek...

+5/0
1.3.2017 6:29

M73a44r49t83i33n 17K61a54r61á82s14e14k 9158913618388

No ne umime, ted tezime kobalt na tolik aut, kdyz bude treba tak "umime" tezit i mnohem vic (do ted by vice kobaltu nikdo nekupoval, tak kdo by ho tezil...)

0/0
1.3.2017 22:21

D26e97n17i95s 97H61u83m76l 4962225145846

Hedgeové fondy evidentně nevěží neustálým zprávám o nové zázračné baterii;-D

+8/−1
1.3.2017 1:08

D44e86n65i26s 47H57u46m16l 4982605255146

nevěří

0/0
1.3.2017 1:08

J37a59k36u85b 90K92o82s 3896862830244

Hm, to se nám ten krásný bezemisní svět nějak komplikuje.

+11/−2
1.3.2017 0:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.