Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výrobci elektromobilů mají problém: spekulanty s důležitým kobaltem

Zapomeňte na zlato, kobalt je vzácný materiál, který nyní hýbe světem. Vzácný materiál totiž vylepšuje vlastnosti Li-Ion baterií, které používáme nejen v noteboocích a mobilech, ale jezdí na ně i elektromobily. A hedgeové fondy se teď snaží vyšponovat ceny kobaltu co nejvíc to jde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S85t10a84n60i57s78l12a93v 85R17o39s16e13c28k18ý 9985519171949

Spekulanti? To patří k tržnímu hospodářství.

0/0
1.3.2017 21:23

M63a90r56t69i25n 63K52a23r58á40s92e57k 9688193198948

No nikdo nerika ze je to neco zakazane, ano spekulace je soucast trzniho hospodarstvi, no a co :D

0/0
1.3.2017 22:18

P50e83t69r 85M48i55c63h74a98l 2850504151312

Autíčko na baterky jsem měl jako děcko, na dálkové ovládání. :-)

0/0
1.3.2017 17:46

P91e21t78r 17B50á36č27a 8385406685955

Problemy slepe vetve alias elektromobilu? Nase radost R^

+1/−6
1.3.2017 14:10

V15í64t 53O62ž92a58n70a 1958928335664

Slepý ten, kdo ani v roce 2017 nevidí světlo na konci tunelu elektromobility...

+1/−2
1.3.2017 15:22

P24e80t30r 56B17á36č81a 8695386235465

Prijdte se za par let omluvit.

0/−4
1.3.2017 15:24

M91a65r29t24i49n 28H82o91u65b20a 6253731809838

Jaci spelulanti. Trh si to žádá, tak roste cena.

+2/0
1.3.2017 12:33

P12e11t80r 50M25a53l22i96š35k95a 6961865931283

Já bych se slovo spekulant nebal použít, ale těžko říct. http://finexpert.e15.cz/investor-nebo-spekulant

0/0
1.3.2017 18:28

D89a56v69i40d 81C67e72c86h 6433787180524

Vzhladom na cenu kobaltu je mozne predpokladat, ze sa Demokraticka republika Kongo vysvihne do stavu bohatych krajin, vyuzije toto nerastne bohatstvo k rozvoju infrastruktury, zlepseniu medicinskej starostlivosti o svojich obcanov, zlepseniu skolstva a celkovo podmienok v regione atd....... ?

0/0
1.3.2017 12:29

J23a11k66u56b 98S17e49k72e14r35a 6116290236685

A ted prosim pohadku o cerevene karkulce :-)

+1/0
1.3.2017 15:33

J34a93n 40K32o26t62a33s 9639110192496

Docela mě ta vaše zmínka zaujala. V současných cenách (pokud by byl důl vlastněný přímo Kongem) by si přišli na 82,5 miliardy Kč za rok. Roční produkce za minulý rok v Kongu byla 66000 tun kobaltu x 50000 USD za jednu tunu = 3,3 miliardy USD = 82,5 miliardy CZK (i když beru, že tohle není zisk, ale jen tržby). Bohužel se obyvatelé Konga množí geometrickou řadou, takže když se to podělí současnou populací (přes 80 mil.), dostanete 1000 USD na osobu za rok. Na domorodce bez vzdělání a bez práce, to je hodně peněz. Našel jsem zdroj z roku 2015, který uvádí, že průměrné HDP na obyvatele Konga bylo 384 USD ročně. Holt v Kongu asi sociální stát jako v Norsku nemají. Navíc jich je jak mladých myší, to se pak nikomu bohatství dělit nechce.

0/0
1.3.2017 22:33

J84a90n 23K20o25t66a11s 9419720402216

Spletl jsem si měny, takže se opravuju - vychází to na 1000 Kč za rok na jednoho obyvatele, ne USD. Tahle suma nikoho z bídy nevytrhne.

0/0
1.3.2017 22:35

T40o77m95á89š 47K31u24c63h55a50ř 3267231428771

Beztak se to vyřeší tak, že se zvýší dotace a další státní (naše) penízky půjdou malá domů těm "potřebným". :-P

0/−1
1.3.2017 12:02

T56o20m61á55š 28K58u98c57h16a24ř 3257361618881

V zásadě elektropohonu fandím, ale formě např. cca 20 kg těžké baterie do lehkého městského přibližovadla či skůtru. Vzít 1300 kg těžké auto,s pomocí drahých technologií snížit jeho hmotnost o 150 kg a narvat tam pak 350 kg těžké drahé baterie, abych získal obtížně dobíjitelnou těžkou obludu s dojezdem 150 km mi přijde jako blbost.

+6/−1
1.3.2017 12:09

V67í98t 86O50ž37a23n63a 1618368365254

Lepší je navrhnout auto rovnou jako elektromobil (bez kompromisů) než dělat nějaké přestavby.

0/−1
1.3.2017 13:45

P12a48v47e63l 98K67u77t79i42l 9680566483849

Ano, zavedené automobilky chytře ukazují, jak je elektromobilita slepá větev. Naštěstí je tu automobilka jménem Tesla která jim na to prdí. Proto udělala auto, které je ve srovnání s konkurencí výkonnější, lehčí a levnější. Proto teď ve svém segmentu "konkurenci" pěkně drtí a na její auta se stojí fronty.

0/0
1.3.2017 21:57

L53u80d21v82í71k 81G73a20j69d35o95š55í62k 2755843294242

Je to přece evidentní, že rozmach aut na baterky stojí a padá s nerostnými surovinami, kterých je na výrobu baterek na této planetě málo.

Tohle bylo jasné už před několika lety a dnes se to jen potvrzuje.

Je to taky hlavní důvod, proč jsou auta na baterky slepá cesta vývoje.

+12/−1
1.3.2017 10:29

M93a83r35t40i26n 20K61a93r17á56s46e55k 9298293218598

Kterych surovin do baterek je na planete malo? To ze se ted kobalt tezi relativne malo (protoze vice ho nikdo nechce) neznamena, ze ho neni kde tezit. To same plati pro dost hojne lithium...

+1/0
1.3.2017 11:18

M12a95r55t11i79n 89H54o61u14b42a 6233511179458

Nejsou zdroje, není tedy ani trh.

Když zdroje drží několik vlastníků tak je rozvoj nemožný. Cena neklesne nikdy. Ale zazivat jim a nazývat je spekulanty to je nesmyslne

0/0
1.3.2017 12:32

M91a92r59t27i73n 71K23a54r37á70s59e87k 9648343378648

No ale ty zdroje jsou, jen se dneska proste nevyuzivaji (protoze nebyla takova poptavka, on kobalt se zase v tolika vecech nepouziva).

Jinak speuklanty v clanku nazyvaji ty, co nakoupili ten samotny kobalt, ne jeho zroje...

+1/0
1.3.2017 13:19
Foto

P49r15e83m95y60s78l 38K27y43s14e39l72a35k 5825953204859

A co teprve Číňani a Lithium. Skupují po světě co se dá a za jakoukoliv cenu. Myslím, že se onen "levný" způsob dopravy, který má nahradit ropu asi pěkně prodraží.

+12/0
1.3.2017 10:06

J70a64r53o94s11l55a48v 45P56o68r84t 7519907349295

Pokud někdo vymyslí definici ,,konfliktních kovů ,, tak elektromobily tiše skončí i když prakticky ještě nezačaly .;-D

+8/0
1.3.2017 8:58

V34í49t 91O17ž66a20n83a 1228638425824

Elektromobily už začaly a nic je nezastaví.

0/−1
1.3.2017 13:46

T69o42m50a29s 53D74r49a11b92e69k 7830684475594

Já vždycky myslel, že je kobalt radioaktivní....? Může to někdo vzdělaný ve fyzice/chemii vysvětlit?

0/0
1.3.2017 7:58

D45e59n14i20s 53H75u51m78l 4202485855906

různé isotopy

+5/0
1.3.2017 8:01

V88l52a75s85t51i88m62i28l 84K15a94š37p24a20r 9111896402589

Přírodní kobalt 59 radioaktivní není - radioaktivní jsou umělé izotopy - a je jich hodně, přes 20...

+6/0
1.3.2017 9:03

P49e80t53r 56S30v60o79b12o20d65a 9407898320112

Cobalt 60 je velmi dobrý gama zářič.

0/0
1.3.2017 9:46

V42l62a84s95t35i17m28i93l 15K29a74š39p63a75r 9941436732619

Ano - ale v přírodě ho nenajdete...;-)

0/0
1.3.2017 14:04

Z47b60y97n15ě46k 41J32a24n15d49a 7783962875931

Takže umíme teď vytěžit kobalt na 3,5 miliónu aut ročně, kdyby tedy šel všechen do baterek...

+5/0
1.3.2017 6:29

M82a93r93t61i34n 15K63a33r40á55s74e34k 9818903958138

No ne umime, ted tezime kobalt na tolik aut, kdyz bude treba tak "umime" tezit i mnohem vic (do ted by vice kobaltu nikdo nekupoval, tak kdo by ho tezil...)

0/0
1.3.2017 22:21

D16e76n90i77s 52H70u12m37l 4262535735206

Hedgeové fondy evidentně nevěží neustálým zprávám o nové zázračné baterii;-D

+8/−1
1.3.2017 1:08

D11e78n25i18s 40H79u55m69l 4812435195686

nevěří

0/0
1.3.2017 1:08

J97a24k30u52b 39K21o58s 3406282110424

Hm, to se nám ten krásný bezemisní svět nějak komplikuje.

+11/−2
1.3.2017 0:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.